Nadwozia kempingowe i zabudowy - Filmik z fabryki "blaszanek" TRIGANO Roller Team i
kaimar - 2013-05-08, 13:38 Temat postu: Filmik z fabryki "blaszanek" TRIGANO Roller Team iFilmik z fabryki. Zwróćcie uwagę na izolację.
[/youtube]Fux - 2013-05-08, 19:39 A „nasi" producenci niezależni jak sobie z tym radzą?
Żadna z tych zabudów nam nie pasuje.
Mozna zażyczyć sobie swoją?WINNICZKI - 2013-05-09, 00:39 Pyszny filmik , faktycznie izolacja szczątkowa. W zasadzie nie wiadomo czy to ma izolować czy tłumić drgania blachy. Jedynie warstwa alu świetnie odbija promieniowanie. Dokładnie obłożone autko folią, powinno być ciepłe w zimie i zimne w lecie. kiedyś widziałem izolację w Fordzie Nugget. Tam nawet nie było folii alu tylko wklejki z pianki ,bez izolacji profili. Wniosek prosty izolacja autka to temat mało rozbudowany w produkcji seryjnej i mało istotny w praktyce. Kamper ma ściankę o grubości około 3 cm i jest świetnie zaizolowany.
Za filmik leci kaimar - 2013-05-09, 08:03
WINNICZKI napisał/a:
faktycznie izolacja szczątkowa. W zasadzie nie wiadomo czy to ma izolować czy tłumić drgania blachy. Jedynie warstwa alu świetnie odbija promieniowanie.
Obejrzyj jeszcze raz. Izolacja jest bardzo dobra - widać to na zdjęciach z kamery termowizyjnej. A mostki termiczne zredukowane do minimum. istotna jest w tym materiale możliwość dokładnego oklejenia wszystkich miejsc.
Poniżej zdjęcia tej izolacji.CORONAVIRUS - 2013-05-09, 08:11 Kaimar .... masz jakieś dane odnośnie tego materiału ? Waga pewnie mała ale współczynnik przenikalności cieplnej byłby ciekawą informacją
zewnętrzna (od strony blachy ) część to papier ?kaimar - 2013-05-09, 08:28
No name napisał/a:
zewnętrzna (od strony blachy ) część to papier ?
Papier jest tylko osłoną kleju. Co do parametrów samej izolacji to ich nie mam ale za to mam wyniki testu porównawczego (laboratoryjnego) paramettrów termicznych i akustycznych pomiędzy "blaszanką" ocieploną styropianem (modele do 2012) i nową matą samoprzylepną z aluminium (modele od 2013). Postaram się zamieścić te wyniki po przetłumaczeniu. Temat jak przypuszczam interesujący.Fux - 2013-05-09, 09:08
WINNICZKI napisał/a:
Pyszny filmik , faktycznie izolacja szczątkowa. W zasadzie nie wiadomo czy to ma izolować czy tłumić drgania blachy. Jedynie warstwa alu świetnie odbija promieniowanie. Dokładnie obłożone autko folią, powinno być ciepłe w zimie i zimne w lecie. kiedyś widziałem izolację w Fordzie Nugget. Tam nawet nie było folii alu tylko wklejki z pianki ,bez izolacji profili. Wniosek prosty izolacja autka to temat mało rozbudowany w produkcji seryjnej i mało istotny w praktyce. Kamper ma ściankę o grubości około 3 cm i jest świetnie zaizolowany.
Za filmik leci
Żaden szanujący się producent nadwozi chłodniczych nie będzie robił zabudowy na styropianie.Argo - 2013-05-09, 09:46 Na filmiku ocieplają styrodurem, a nie styropianem.CORONAVIRUS - 2013-05-09, 10:36 Winniczku ...mam podobnie ocieplone iveco . izolacja kominków z folią alu . Już II sezon używam i twierdze , że pod każdym względem jest to super rozwiązanie .... jedna płyta 1000x600 kosztuje 19 zł ale warto .Na całe wysokie i max długie ivo koszt całkowity ocieplenia nie przekroczył 650 zł Ciekawe jak się ma cena mojej izolacji do tej stosowanej w omawianej fabryce ... Oni w profile(mostki) wkładają paski a ja zastosowałem pianke niskorozprężną co , tak mi się zdaje , jest dokładniejszym wypełnieniem ...Fux - 2013-05-09, 10:49
No name napisał/a:
Oni w profile(mostki) wkładają paski a ja zastosowałem pianke niskorozprężną co , tak mi się zdaje , jest dokładniejszym wypełnieniem ...
O tym samym myslałem.slajd - 2013-05-09, 11:39 A ile za takie autko trzeba zapłacić? Fux - 2013-05-09, 11:53 Jak to możliwe, skoro netto blaszak długi wyposażony, ciężarowy bez zabudowy to 100kpln?
Ooo. 31 000 € netto z akcyzą i transportem zniknęło... kaimar - 2013-05-09, 11:57
slajd napisał/a:
A ile za takie autko trzeba zapłacić?
netto z akcyzą i kosztami transportu około 31.000 euro.
Co do wypełniania belek to pamiętajcie że są szczelnie ocieplone od wewnątrz. Nie ma więc w takim układzie i sensu jakieś super dokładne docieplanie belek w środku nie ma większego znaczenia. Tu widać zalety przyjętej technologii.elmo78 - 2013-05-09, 15:56 A gdzie się kupuje taką piankę? Skoro masz ją w ręku to znaczy, że jest u nas do dostania. Z góry dzięki za info.kaimar - 2013-05-09, 16:24
elmo78 napisał/a:
A gdzie się kupuje taką piankę? Skoro masz ją w ręku to znaczy, że jest u nas do dostania. Z góry dzięki za info.
Nie wiem. W ręce miałem na prezentacji/szkoleniu. Kopałem w internecie ale takiej dokładnie nie znalazłem.WINNICZKI - 2013-05-10, 05:15 Uważam ,że rozwiązanie zastosowane przez No name, jest w zupełności wystarczające i przy tym stosunkowo tanie. Pisałem o niewielkiej grubości ponieważ na forum koledzy ocieplający swoje kampery rozpisywali się nad styrodurem o grubości 5 cm plus dodatkowe warstwy innych materiałów. A widać ,że fabryka stosuje 2 cm i wszystko OK ( kamera termowizyjna).Co do samochodów chłodnia[quote]Żaden szanujący się producent nadwozi chłodniczych nie będzie robił zabudowy na styropianie.
Na szczęście nie jestem kurczakiem w stanie surowym i nie potrzebuję ( - ) minus w zabudowie. Pomysł Adama jest doskonałym rozwiązaniem. Fux - 2013-05-10, 07:35 "WINNICZKI"
Co do samochodów chłodnia
Cytat:
Żaden szanujący się producent nadwozi chłodniczych nie będzie robił zabudowy na styropianie.
Na szczęście nie jestem kurczakiem w stanie surowym i nie potrzebuję ( - ) minus w zabudowie.
Jeżeli już cytujesz, to w moją wypowiedź nie wpisuj swojej błędnej odpowiedzi.
Żaden szanujący się producent nadwozi chłodniczych nie będzie robił zabudowy na styropianie.
Kurczaków świeżych nie przewozi się w temperaturach ujemnych.
Właściwości izolacyjne mają wielkie znaczenie przy zużyciu energii do utrzymania zadanej temperatury wewnątrz pomieszczenia.
W tym przypadku dobrze izolowany camper zużyje mniej gazu do ogrzania kabiny lub mniejszą ilość energii zużytej przez klimatyzację, jeżeli ją posiada.
Ale izolacje to osobny wątek...sator - 2013-05-10, 10:04
No name napisał/a:
Winniczku ...mam podobnie ocieplone iveco . izolacja kominków z folią alu .
i jakiej grubości zastosowałeś? ?
jak z nasiąkliwością wełny? nie ma z tym problemów?CORONAVIRUS - 2013-05-10, 10:12 dokładnie to ...chyba 30mm grubość , nie pamiętam ..... robiłem w tym roku otwory rewizyjne i po roku wszystko jest ok ... wełna sucha , blacha sucha , bez zapaszków .... nie upychałem jej szczelnie , między blacha , wełną i poszyciem wewnętrznym jest ciągle wentylacja ... fajnie to się układa bo jest sztywne , ładnie sie docina ...sator - 2013-05-10, 10:57
No name napisał/a:
robiłem w tym roku otwory rewizyjne i po roku wszystko jest ok ... wełna sucha
Materiał sam w sobie jest super - wypróbowany przy kominkach.
Jednak moją obawę budzi właśnie woda i jej ew skutki.
albo coś takiego ale to już kosmos cenowy:
http://www.muzimer.pl/p48...j-niepalny.htmlmaszakow - 2013-05-10, 22:26 A propos painki alu-PE-alu
Misiokot położył sobie coś takiego (to pierwsze ) w Ducato i jest zadowolony. poczytaj jego wątek.
Ja też to kupiłem, położyłem na sufit i musze powiedzieć że mimo troche popartaczonej czysto amatorskiej roboty i przekombinowania efekt jest naprawdę odczuwalny.
MOże te 7cm wełny mineralnej to przesada ale jak się dobrze wykona izolację...
a to drugie ... no cóż niezły sandwicz. nic dziwnego że efektywny i drogi.WINNICZKI - 2013-05-10, 23:12
Fux napisał/a:
Ale izolacje to osobny wątek...
Masz rację ,a cała reszta to zwykłe szukanie dziury w całym