Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Prawo i przepisy - brak viatoll...

romich - 2013-06-10, 12:29
Temat postu: brak viatoll...
Witam,
Przedwczoraj jechałem kamperem DMC 3100kg z przyczepką pod łodziową DMC 600kg.
Tuż za Koninem w stronę Poznania zatrzymała mnie Inspekcja Transportu drogowego i nałożyła karę 3000zł za brak urządzenia viatoll. Nie miałem pojęcia, że jadąc kamperem podlegam jakiemuś dodatkowemu opodatkowaniu. Dodam jeszcze, że jeżdżę z tą przyczepką od zeszłego roku ale na szczęście nigdzie wcześniej nie zrobiono mi zdjęcia.

Czy jest jakaś szansa na odwołanie się od tej kary ? bo teoretycznie jest możliwość odwołania.
Czy ktoś miał już podobne doświadczenia w tym temacie?

pozdrawiam,

cirrustravel - 2013-06-10, 12:47

Ja mam BoXerka o DMC 3500kg i też mam zamiar w wakacje ciągnąć przyczepkę podłodziową DMC 500kg. Właśnie dziś dzwoniłem do BOK VIATOLL i dowiedziałem się że muszę kupić urządzenie i zarejestrować w systemie BoXerka, z tym że na urządzeniu jest przełącznik czy jadę z przyczepką (pobiera opłatę) czy bez (nie pobiera).
Nie wiem czy można odwołać się od kary :(

matro - 2013-06-10, 12:49

Nie masz szans na odwołanie. Taką karę możesz dostać jadąc osobówką i ciągnąc nawet pustą lawetę lub przyczepę kempingową (przypadek z mego miasta - sharan + pusta laweta= 3000zł kary pod Gorzowem). Niestety DMC 3500kg to dla ITD świętość. Przerejestruj przyczepę do 395kg i masz po kłopocie. Ewentualne przeładowanie mniej boli kieszeń.
Współczuję kary :gwm

dyha - 2013-06-10, 13:00

Oj! mam obawy że jesteś w ciężkiej d...pie.3.000!!?? O mamo!! ale Ci dowalili.Dla "krokodyli" sytuacja była jasna przekroczone magiczne 3,5T i już można golić klienta .Odwołać się zawsze możesz ale oczmi wyobraźni już widzę odpowiedź:"nieznajomość prawa nie zwalnia.....itd."
Daj znać jak się to skończyło :spoko

matro - 2013-06-10, 13:21

masz tu link gdzie jest poruszony temat "via-złodziejstwa" :?
http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=15