|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D
krzysztofCz - 2013-06-26, 15:26 Temat postu: Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
matro - 2013-06-27, 12:40
...i jak tam Krzysiek z Twoim autem?
krzysztofCz - 2013-06-27, 19:50
Wczoraj tylko stwierdziłem, że ta końcówka wałka się po prostu wtoczyła w miejscu napędu pompy. Deszcz tak lał, że nie dało się nic robić. Dzisiaj byłem w pracy, a jutro od rana rozbieram. Trzeba rozebrać rozrząd by ten wałek wyjąć. A później się zobaczy
bryzby - 2013-06-27, 20:38
Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy.
SlawasCVCG - 2013-06-28, 13:09
bryzby napisał/a: | Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy. |
Jeżeli to ta sama firma o której myślę to mogą Tobie zrobić nawet nową.
A nawet wersję sportową.
eMKa - 2013-06-28, 22:41
krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części
miciurin - 2013-06-28, 23:22
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej
krzysztofCz - 2013-06-30, 07:27
miciurin napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej |
Robi się Wczoraj byłem osobówką W Bytowie na biciu rekordu w jednoczesnym łowieniu ryb.
A wam zazdrszczam jazdy
gino - 2013-06-30, 07:40
Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?
bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek
krzysztofCz - 2013-06-30, 08:48
gino napisał/a: | Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?
bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek |
Na razie jestem w fazie próby regeneracji tej zjechanej końcówki. Zobaczę co z tego wyjdzie.
krzysztofCz - 2013-06-30, 08:50
jeszcze mam problem bo skasowałem fotkę pod nickiem i za Boga nie mogę wsadzić nowej. Jak nie za wielka to za ciężka
krzysztofCz - 2013-07-01, 22:10
No to odzyskałem hamulce. Więc teraz... hej przygodo... bez hamulców
Nie ja tylko moja Franca ma hamulce
krzysztofCz - 2013-07-01, 22:16
eMKa napisał/a: | krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części |
upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój.
miciurin - 2013-07-01, 22:31
Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;)
eMKa - 2013-07-01, 23:21
krzysztofCz napisał/a: | eMKa napisał/a: | krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części |
upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój. |
Dobrze myślisz
W oryginale (1,9 D do 94 r) były 2 rodzaje wałków rozrządu, różniły się “zabierakiem” do pompy podciśnieniowej. Każdemu wałkowi przypisana była odpowiednia pompa z odpowiednią płetwą. To samo tyczy się TD
Sprawdź wymiarowo stare rozwiązanie (zakładam że jest oryginalne) z nowym wałkiem i pompą .Grubość płetwy i szerokość wycięcia w wałku, głębokość zazębienia z głębokością nacięcia w wałku itd. Złe dobranie wałka i pompy skończy się tak jak poprzednio, wykruszy się wałek, lub płetwa w pompie, czasem pęknie pokrywka w pompie przy dokręcaniu do głowicy.
krzysztofCz - 2013-07-01, 23:22
miciurin napisał/a: | Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;) |
nie no teraz już nie dam rady ale... do kiedy będziecie?
miciurin - 2013-07-01, 23:39
krzysztofCz napisał/a: | miciurin napisał/a: | Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;) |
nie no teraz już nie dam rady ale... do kiedy będziecie? |
Myślę,że do czwartku i najprawdopodobniej wrócimy do Ustki i w niedzielę ruszamy do domu.
Cieszę się,że masz już autko naprawione.
krzysztofCz - 2013-07-02, 06:31
eMKa napisał/a: | krzysztofCz napisał/a: | eMKa napisał/a: | krzysztofCz napisał/a: | Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę |
Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części |
upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój. |
Dobrze myślisz
W oryginale (1,9 D do 94 r) były 2 rodzaje wałków rozrządu, różniły się “zabierakiem” do pompy podciśnieniowej. Każdemu wałkowi przypisana była odpowiednia pompa z odpowiednią płetwą. To samo tyczy się TD
Sprawdź wymiarowo stare rozwiązanie (zakładam że jest oryginalne) z nowym wałkiem i pompą .Grubość płetwy i szerokość wycięcia w wałku, głębokość zazębienia z głębokością nacięcia w wałku itd. Złe dobranie wałka i pompy skończy się tak jak poprzednio, wykruszy się wałek, lub płetwa w pompie, czasem pęknie pokrywka w pompie przy dokręcaniu do głowicy. |
Ja teraz mam zabierak frezowany na wymiar płetwy nowej pompy. Wcześniej nie mierzyłem ani wałka, ani używanej pompki, którą wcześniej montowałem. Sądząc po tym co oglądałem na szrotach wielu nie wie o tym parowaniu Dzięki za info. Chociaż wirtualnie
eMKa - 2013-07-02, 08:10
Dzięki za
krzysztofCz napisał/a: | Sądząc po tym co oglądałem na szrotach wielu nie wie o tym parowaniu |
już nie chciałem o tym pisać, ale wielu uważa że te silniki mają wadliwe pompy i wałki rozrządu a tymczasem winny jest człowiek
|
|