Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D

krzysztofCz - 2013-06-26, 15:26
Temat postu: Wałek rozrządu Fiat Talento 1,9D
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.
matro - 2013-06-27, 12:40

...i jak tam Krzysiek z Twoim autem?
krzysztofCz - 2013-06-27, 19:50

Wczoraj tylko stwierdziłem, że ta końcówka wałka się po prostu wtoczyła w miejscu napędu pompy. Deszcz tak lał, że nie dało się nic robić. Dzisiaj byłem w pracy, a jutro od rana rozbieram. Trzeba rozebrać rozrząd by ten wałek wyjąć. A później się zobaczy :lol:
bryzby - 2013-06-27, 20:38

Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy.
SlawasCVCG - 2013-06-28, 13:09

bryzby napisał/a:
Krzysiu ,w Bydgoszczy jest bardzo dobra firma regenerująca wałki rozrządu.Jak będziesz miał problem to daj znać i na pewno temat opanujemy.


Jeżeli to ta sama firma o której myślę to mogą Tobie zrobić nawet nową.
A nawet wersję sportową.

eMKa - 2013-06-28, 22:41

krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/

miciurin - 2013-06-28, 23:22

Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.


Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej ;)

krzysztofCz - 2013-06-30, 07:27

miciurin napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę. Czy ktoś to próbował regenerować ? Ewentualnie zainteresowany byłbym kupnem używanego ale sprawnego.


Jakies postępy w naprawie? My aktualnie jestesmy w Ustce, a jutro lub w niedziele ruszamy chyba dalej ;)

Robi się :lol: Wczoraj byłem osobówką W Bytowie na biciu rekordu w jednoczesnym łowieniu ryb.
A wam zazdrszczam jazdy :szeroki_usmiech :spoko

gino - 2013-06-30, 07:40

Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?

bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek :spoko

krzysztofCz - 2013-06-30, 08:48

gino napisał/a:
Krzysiu, jak ''robi się'' to znaczy że wałeczka już nie szukasz?

bo rozesłałem wieści ''tu i tam'' że potrzebny ładny wałeczek :spoko

Na razie jestem w fazie próby regeneracji tej zjechanej końcówki. Zobaczę co z tego wyjdzie.

krzysztofCz - 2013-06-30, 08:50

:oops: jeszcze mam problem bo skasowałem fotkę pod nickiem i za Boga nie mogę wsadzić nowej. Jak nie za wielka to za ciężka :oops:
krzysztofCz - 2013-07-01, 22:10

No to odzyskałem hamulce. Więc teraz... hej przygodo... bez hamulców :szeroki_usmiech
Nie ja tylko moja Franca ma hamulce :szeroki_usmiech

krzysztofCz - 2013-07-01, 22:16

eMKa napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/

upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój.

miciurin - 2013-07-01, 22:31

Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;)
eMKa - 2013-07-01, 23:21

krzysztofCz napisał/a:
eMKa napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/

upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój.


Dobrze myślisz
W oryginale (1,9 D do 94 r) były 2 rodzaje wałków rozrządu, różniły się “zabierakiem” do pompy podciśnieniowej. Każdemu wałkowi przypisana była odpowiednia pompa z odpowiednią płetwą. To samo tyczy się TD
Sprawdź wymiarowo stare rozwiązanie (zakładam że jest oryginalne) z nowym wałkiem i pompą .Grubość płetwy i szerokość wycięcia w wałku, głębokość zazębienia z głębokością nacięcia w wałku itd. Złe dobranie wałka i pompy skończy się tak jak poprzednio, wykruszy się wałek, lub płetwa w pompie, czasem pęknie pokrywka w pompie przy dokręcaniu do głowicy.

krzysztofCz - 2013-07-01, 23:22

miciurin napisał/a:
Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;)

:szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech nie no teraz już nie dam rady :lol: ale... do kiedy będziecie? :lol:

miciurin - 2013-07-01, 23:39

krzysztofCz napisał/a:
miciurin napisał/a:
Krzysiek my od dzisiaj jesteemy w Rowach;)

:szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech nie no teraz już nie dam rady :lol: ale... do kiedy będziecie? :lol:

Myślę,że do czwartku i najprawdopodobniej wrócimy do Ustki i w niedzielę ruszamy do domu.
Cieszę się,że masz już autko naprawione. :spoko

krzysztofCz - 2013-07-02, 06:31

eMKa napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
eMKa napisał/a:
krzysztofCz napisał/a:
Umarła mi się końcówka wałka rozrządu która napędza vacum pompę


Przypominam że w 1,9 D i TD wałek rozrządu “parowany” jest z pompą vacu, przy zakupie trzeba na to zwracać uwagę.
Chodzi o prawidłowe zazębienie pompa-wałek, nieprawidłowe dobranie powoduje uszkodzenie obu części :-/

upsss... dopiero to doczytałem.
Co masz na myśli mówiąc "parowany"? Czy to znaczy, że nie można innej pompki założyć tylko tę pierwszą fabryczną? A jak ona padnie to jak to "sparować" z następną? Ja robiłem regenerację przez napawanie wałka i frezowaniu końcówki. Szukając na szrotach widziałem dużo wałków w stanie podobnym do mojego, dlatego wolałem naprawić swój.


Dobrze myślisz
W oryginale (1,9 D do 94 r) były 2 rodzaje wałków rozrządu, różniły się “zabierakiem” do pompy podciśnieniowej. Każdemu wałkowi przypisana była odpowiednia pompa z odpowiednią płetwą. To samo tyczy się TD
Sprawdź wymiarowo stare rozwiązanie (zakładam że jest oryginalne) z nowym wałkiem i pompą .Grubość płetwy i szerokość wycięcia w wałku, głębokość zazębienia z głębokością nacięcia w wałku itd. Złe dobranie wałka i pompy skończy się tak jak poprzednio, wykruszy się wałek, lub płetwa w pompie, czasem pęknie pokrywka w pompie przy dokręcaniu do głowicy.

Ja teraz mam zabierak frezowany na wymiar płetwy nowej pompy. Wcześniej nie mierzyłem ani wałka, ani używanej pompki, którą wcześniej montowałem. Sądząc po tym co oglądałem na szrotach wielu nie wie o tym parowaniu :lol: Dzięki za info. Chociaż wirtualnie :pifko

eMKa - 2013-07-02, 08:10

Dzięki za :kufel
krzysztofCz napisał/a:
Sądząc po tym co oglądałem na szrotach wielu nie wie o tym parowaniu


już nie chciałem o tym pisać, ale wielu uważa że te silniki mają wadliwe pompy i wałki rozrządu a tymczasem winny jest człowiek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group