Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Gdzie kupić płytę sandwich?

elmo78 - 2013-07-05, 18:31
Temat postu: Gdzie kupić płytę sandwich?
Gdzie tylko rzucę okiem to widzę, że ludzie robią sobie kontenerki, naprawiają przyczepy itd... Oczywiście używają do tego celu tę typową płytę kamperową, czli laminat/xps/laminat.

Problem w tym, że jakoś źle szukam albo nie znam dokładnej nazwy, bo chcę trochę tego kupić a nigdzie nie mogę znaleźć.

Ma ktoś namiary na producentów?

koko - 2013-07-06, 09:22

Duni Nowy Sącz
DarKu - 2013-07-06, 09:44

Swojego czasu orientowalem sie i chyba firma campersol ma takie plyty na sprzedaz w cene chyba jak dobrze pamietam 400 zl za metr/kw
WINNICZKI - 2013-07-06, 11:46

elmo78 napisał/a:
tę typową płytę kamperową, czli laminat/xps/laminat.
Kolego ,a czemu twierdzisz ,że to typowa płyta kamperowa. Z tego co mi jest wiadomo poszycie zewnętrzne w kamperze to blacha aluminiowa, wewnątrz wypełnienie z pianki i w środku sklejka 3mm pokryta tapetą. Płyta sandwich stosowana jest do zabudowy pawilonów sklepowych (ta o którą pytasz i jest to blacha stalowa teflonowana wypełniona pianką PU.) A laminat stosowany jest jako zamiennik pakietów szybowych w oknach z PCV. :spoko
jarko_66 - 2013-07-06, 20:10

posłuchaj Winniczka .Ja mam izotermę i płyty sandwich kupiłem takiego gotowca. traci się dużo miejsca no i to trochę waży . zastanów się zanim wydasz kaskę . :spoko
stasiu - 2013-07-06, 21:54

zerknij tutaj http://www.tuplex.pl/docs/cennik2013_1.pdf może mają 8-)
elmo78 - 2013-07-06, 22:36

Winniczku, nie jestem pewien, czy obecnie kampery mają poszycie wykonane z blachy i potem wypełnienie i sklejka.

Aluminium doskonale przewodzi ciepło (no i zimno) i sprzyja zbieraniu się rosy, no a drewno nie lubi wilgoci. Poza tym jest znacznie cięższe od laminatu poliestrowo-szklanego. Inną wadą jest jego miękkość: gdyby kampery były z aluminium, to by całe były poorane po bokach od gałęzi. Wydaje mi się, że obecnie stosuje się raczej sandwich z laminatu.

Spore kontenery/izotermy są wykonane właśnie z laminatu i są lekkie i sztywne, nawet przy ściance o grubości 30-40mm. Chłodnie mają ścianki 50mm i więcej, ale nie ze względu na potrzebę sztywności lecz izolację termiczną.

No i wracając do tematu, to ściany pojazdów wykonuje się tylko z takich paneli czyli laminat/xps/laminat.

Znalazłem jedną stronę (http://www.ormocar.de/en/sandwichplatten/), ale przeginają z ceną, bo wiedzą, że to idzie do kamperów, tymczasem wiem od ludzi z branży chłodniczej, że kontenery są zbudowane z laminatu z XPSem, ale za znacznie mniejszą cenę. Tylko skąd kupić laminat?

Popytam w poniedziałek co na to Duni lub Camperspol...


ooo.. ci też używają laminatu z XPSem: http://www.actionmobil.com/page4/page4.html
Unicat też używa tego typu sandwicze: http://www.unicat.net/en/index2-Aufbau.html

WINNICZKI - 2013-07-06, 23:02

[ :spoko
WINNICZKI - 2013-07-06, 23:37

HONORATA I MACIEJ
trochę już popisał


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2.0 FRANKIA-KUBUŚ
Kontakt: 661299648
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 21 Sie 2011
Piwa: 11/59
Skąd: Karsibór k.Wałcza,

Wysłany: 2011-10-19, 23:41
O ile dobrze widzę ,to nie ma co sie martwic o cenę blachy,o ile nie będziesz o nią pytał w sklepach typowo "kamperowych" Jest to typowa blacha aluminiowa tzw.stucco wykorzystywana również w przemysle chłodniczym do budowania komór chłodniczych.Jest dostepna u polskiego producenta za rozsądne pieniadze.Jak odwiedzisz wątek kolegi Mariusa,który odbudował swojego Hymera od podstaw(Najtrudniejszy pierwszy krok),to znajdziesz tam adres do producenta.Jak napisał Marius,koszt oryginalnej blachy na całego jego Hymera wyniósł 800 złotych.Nie ma co sie bawić w szpachlowanie i tego rodzaju kombinacje,tylko naprawić co zgnite pod spodem i przykryć to nową blachą.............) Przytoczyłem wypowiedź w sprawie naprawy kampera z wątku archiwalnego na dowód z czego jest kamper zbudowany. Proponuje poczytać trochę forum ,to potem nie trzeba będzie snuć "teorii" z czego zbudowany jest kamper i dla czego tak ,a nie inaczej. Życzę miłego czytania i nauki :spoko

WINNICZKI - 2013-07-06, 23:47

[quote="elmo78"]Tylko skąd kupić laminat? [/quote Wiem,ale nie powiem :evil: :bigok
elmo78 - 2013-07-06, 23:54

Nie rozumiem dlaczego takim nonszalanckim tonem się do mnie zwróciłeś (EDIT: a potem skasowałeś ten post)... Przecież to nie moja wina, że obecnie tak się robi kampery i całe mnóstwo innych pojazdów specjalistycznych.

Producenci kamperów właśnie mają pojęcie, jak je robić i wiedzą, że sandwich jest wytrzymalszy od drewnianej konstrukcji i osobnego poszycia. No a najważniejsze jest to, że czas to pieniądz, a wycięta przez maszynę ściana o wymiarach 5x2m wraz z wszelkimi otworami montażowymi to znacznie większa oszczędność czasu/kasy niż paru pracowników robiących szkielet z listewek. Kiedyś chemia była na niższym poziomie i robocizna była tańsza, więc zabawa z drewnem była preferowana. To przecież logiczne.

No a poza tym nie obejrzałeś podanych przeze mnie linków. Przytoczeni wyżej producenci używają tylko laminatów, sandwichy.

No i można też obejrzeć poniższy filmik:

http://youtu.be/jy_GQuhVOpA


Kod:
3:58 widać jak kładą podłogę składającą się z laminatu z pianką
4:33 gość coś grzebie przy podłodze i niemalże na cały ekran widać laminat/XPS/laminat
5:24 przenoszą element, który jest sandwichem
no i tak mógłbym dalej wymieniać, ale warto po prostu sobie obejrzeć, jak robi się teraz kampery. Gdzieś od 17 czy 18 minuty będą pokazane ściany. Oczywiście wszystko sandwich.
22 minuta też jest ciekawa...



http://youtu.be/WoMXIFBmfvg

Na tym filmiku też widać sandwiche a nie drewniane szkielety.


Na pocieszenie dodam, że zapewne jakieś 20 czy 30% producentów nadal stosuje drewniane konstrukcje, ale nie jest to już główny trend. Owszem, stosuje się jakieś elementy wzmacniające z drewna, bo to genialny materiał, ale jednak większość to już sandwiche z laminatu.

Oczywiście nie dotyczy to przyczepek o fakturze rybich łusek (stucco?)i starszych kamperów, bo tam faktycznie króluje blacha i drewno. Wróćmy jednak do tematu i jeśli ktoś ma namiar na producenta takich płyt, to z mojej strony prośba jest nadal aktualna.

WINNICZKI - 2013-07-07, 00:32

Przeczytaj PW. ;)
njoy - 2013-07-07, 10:18

http://www.izomat.net/
http://izotermy.mycek.eu/kontakt
http://www.plyty-abo.pl/kat_inne.php
No i dodatkowo
http://lamar.com.pl/technologia-2/
Pozdrawiam

staszko - 2013-07-07, 12:36

http://www.wiga.com.pl/46...sztucznych.html
jarko_66 - 2013-07-07, 13:52

a ja Ci powtarzam zastanów się, mój sandwich jest laminatowy i samo ocieplenie waży prawie 400kg taka była różnica między wagą fabryczną a wagą faktyczną .no i zależy co chcesz z tym zrobic . bo jak ocieplic blaszoka to stracisz dużo przestrzeni , chyba że będziesz robił nową budę na ramie :spoko
elmo78 - 2013-07-07, 22:45

Dzięki za nadesłane informacje i PW. Mam parę adresów i jutro podzwonię. Już czuję, że parę z nich odpadnie, gdyż albo robią tylko z poszyciem metalowym albo mają za małe wymiary płyt.

jarko_66, aż nie chce mi się wierzyć, że tyle u Ciebie waży ocieplenie!!! No chyba, że Twój samochód służył jako chłodnia do -30*C.

Płyta warstwowa 30-40mm z wypełnieniem XPS powinna ważyć około 4kg/m2 max. Buda o wymiarach 4mx2mx2m to powierzchnia ścian wynosząca 32m2 (bez 8m2 podłogi). Daje to razem 128kg. Gdyby podłogę chciało się wykonać z tego samego materiału i na to sklejka 8mm czy jakieś wzmocnienia z aluminium, to daje to jakieś 60-70kg. A więc taka wolnostojąca buda powinna się zamknąć w 200kg. Domyślam się, że w swoim dostawczaku masz znacznie mniejsze wymiary, bo ocieplenie jest wewnątrz samochodu.

Więc albo ocieplenie waży u Ciebie 100kg albo jeśli jest tak ciężkie to może ktoś zaizolował to piaskiem czy żwirem, bo 400kg to jakaś absurdalna waga.

WINNICZKI - 2013-07-07, 23:41

Sprawdź ile ważą teraz nowe kampery. A ile waży sam widelec (czyli rama z kołami silnikiem i szoferką) Bywa,że pusty kamper waży prawie 3500kg. :spoko
koko - 2013-07-08, 13:02

Ci co mówią blacha mają rację i ci z poljestrem też mają rację
jednym słowem Su Tacy i Su Tacy np Rapido, Pilote- tworzywo
Concord, Carthago ,Hymer, Knaus- blacha

jarko_66 - 2013-07-08, 14:37

wycinałem otwory pod szyberdach,butle z gazem 11kg .wentylację lodówki i piasku tam nie było .ale staje w szczerym słońcu i mam chłodek ,nie muszę szukac cienia . zobacz temat,, ducato robione na izotermie" tam troche widac na fotkach :spoko :spoko :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group