Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Budowa kampera na bazie Sprintera

madej61 - 2013-07-21, 13:33
Temat postu: Budowa kampera na bazie Sprintera
Witam Sprinterowców i pokrewnych. Mam starego Sprintera( średnia długość)z 1999, 310tkę, i pomyslalem ze w końcu cos z nim zrobie. Myślę intensywnie nad różnymi opcjami zabudowy. Nie potrzebuje wiele :) , jakąs rozsuwaną sofę, prysznic z klopem (mam przenośne PortaPotti), i kuchnie (mam z przyczepy), jakieś ogrzewanie i Voila.
Może sa gdzies jakies fotki na ktore moglbym zerknać, może ktoś ma jakieś cacko , i dałby zerknąć i sprzedałby parę patentów?
Na pewno potrzebuje rozpracowac powaznie system elektryczny. Spojrzyjcie na rozkladaną sofa ze strony angielskiej, co i tym sądzicie? Proste łatwe i szybkie do zrobienia
Kombinuję takze jak zrobic brodzik i wtrynic go w tylny róg . Licze na kooperacje, w zamian za zimne piwo w realu . Dzieki :spoko

kodi - 2013-07-21, 14:47

Jak dla mnie super strona.
www.biwak.hu
Wejdź w foto. Jest tam kilka Merolków i jeden nawet trochę wiekowy.

Pozdr :spoko

madej61 - 2013-07-21, 15:00

Kodi, dzieki serdeczne, i zaraz zajrze. ale juz mysle o jakimś Iveco, bo jak uświadomiliście mi że można sie normalnie wyprostować i i buda długa, to juz wiem za czym niedlugo polowac. Powiedz tylko , jaki model, jaki silnik , i w jakim przedziale wiekowym szukac. Dzieki T :spoko
madej61 - 2013-07-21, 15:12
Temat postu: sofa i czerwony kapturek
i jak mowi dowcip o czerwonym kapturku, ..ale ze mnie "gupia ci.pa" :) ) ,zapomnialam dodac zdjecia sofy do poprzedniego postu. :lol: :roll:
Sofa prosta szybka , i przyjemna :lol:

kodi - 2013-07-21, 15:22

Madej - zaraz się znacznie :wyszczerzony: .
Dlaczego Iveco, kupuj coś z trojaczków. :haha:

Osobiście zdecydowałem się na Iveco, bo zależało mi na gabarytach. Koledzy co mają Iveco znajdą wiele innych zalet. Osobiście nie mam doświadczenia w blaszakach więc zbytnio nie podejmuję dyskusji. Minusem Iveco może być jego szerokość i dość "łukowate" ściany. Cała reszta na plus.


Co do Iveco to wszystko zależy od portfela jakim dysponujesz.
Jak chcesz się bawić w budowę to moim zdaniem brać to co największe na rynku.
Koledzy powiedzą Ci że kamper nigdy nie jest za duży i coś w tym jest.

Zatem atakuj Iveco co ma pakę 4,6m i wysokość albo 196 albo 216 - jeśli dobrze pamiętam. Za sensowną kwotę dostaniesz Iveco Daily z generacji 1999-2006.

Gama silników jest ogromna od 95 do 125 koni a modele nowsze mają po 150 i więcej.
Słyszałem by unikać silników 2,3 bo są bardziej zawodne niż o pojemności 2,8.
A na koniec mała ściąga - jak jest "S" w nazwie do z tyłu są pojedyncze koła. Jak "C" to tył jest na bliźniaku.

Pozdr

piotr1 - 2013-07-21, 15:52

[quote="kodi"]Madej - zaraz się znacznie :wyszczerzony: .
Dlaczego Iveco, kupuj coś z trojaczków. :haha:

Osobiście zdecydowałem się na Iveco, bo zależało mi na gabarytach. Koledzy co mają Iveco znajdą wiele innych zalet. Osobiście nie mam doświadczenia w blaszakach więc zbytnio nie podejmuję dyskusji. Minusem Iveco może być jego szerokość i dość "łukowate" ściany. Cała reszta na plus.






Silnik 2.3 HPI jest ok. Mam taki w swoim IVO. Trzeba unikać silnika 2.2 już ich nie wstawiają do nowych aut :spoko

Gama silników jest ogromna od 95 do 125 koni a modele nowsze mają po 150 i więcej.
Słyszałem by unikać silników 2,3 bo są bardziej zawodne niż o pojemności 2,8.
A na koniec mała ściąga - jak jest "S" w nazwie do z tyłu są pojedyncze koła. Jak "C" to tył jest na bliźniaku.

piotr1 - 2013-07-21, 15:54

Coś źle nacisnąłem w poprzednim poście.
CORONAVIRUS - 2013-07-21, 16:16

Jak dasz taka sofkę jak na fotkach / angol/ to zamykasz sobie drogę do większej niż 2 / max 3 / osoby w dowodzie rej ...

Ivo jest najlepsze w najniższym , dostępnym przedziale cenowym ... lepszej opcji w PL nie znajdziesz :spoko

madej61 - 2013-07-21, 16:24

no to jak to jest Panowie, 2.8 czy 2.3? , no i jakie przebiegi sa do brania pod uwage?
A tak w ogole to slyszalem ze trza raczej brac pod uwage silniki do 2006-2007, bo wlasnie pozniej silniki maja za duzo elektroniki etc , i sa bardziej zawodne. T

madej61 - 2013-07-21, 16:31

Dzieki "No Name", to powiedz prosze jaka jest najbardziej optymalna wersja Iveco. silnikowo oczywiscie . wczesne czy poźne 2000ne?
CORONAVIRUS - 2013-07-21, 16:39

To zależy od Twojego wzrostu ... Piotrek jest wysokim gościem to musiał realizować swój pomysł na max podniesionym / niebieski/ ...w moim rysował sufit włosami :haha: do moich potrzeb / 182 cm / wystarczył ten lekko niższy dzięki czemu po dodaniu na dachu bajerków auto nie przekracza 2800 mm . Lubie wbijac się w dzikie i zarośnięte miejsca i ta wysokość jest bardzo dobra , dla mnie optymalna .

Silnik oczywiście 2800 / taki mam i trafiłem na taki co to ma 105 KM ( 35s11 ) / naprawdę kultura jazdy jak i spalanie odpowiadają mi w pełni ... mało elektroniki , mniejszy stres ... do 90 km/h pali 9,5 litra ale 150 potrafi jechać tylko wtedy prawie 15 litrów chlapnie ...

Tył napęd co jest niezastąpione w takim aucie ...zresztą same zalety , to co napisał Kodi , że ściany obłe , nie przeszkadza w środku bo i tak góra szafkami zabudowana , więc nie widać ...z zewnątrz zaleta .

:spoko

Widzę , że fanów marki przybywa , będziemy fan club robić :haha:

madej61 - 2013-07-21, 18:53

Niema sie co oszukiwać: Powazne auto ( dlugosc wysokosc) , dla Powaznych facetow :) :-P :diabelski_usmiech
hrys - 2013-07-21, 19:01

Witam i życzę powodzenia w budowie
kodi - 2013-07-21, 20:06

Adaś to Ty masz 182cm. Ja mam tylko 180. :wyszczerzony:

Co do auta. Jak nie chcesz wydać na auto więcej niż 50tys. to szukaj jakiegoś 10latka za 2 dychy i witamy w klubie.
Co do silników to Piotr ma 2,3 i zachwala.

Osobiście słyszałem trochę niepochlebnych opinii o 2,3. Lepszy jest 2,8.
Nie jestem specem więc powtarzam tylko to co usłyszałem.

Pozdr :spoko

piotr1 - 2013-07-21, 20:44

No name napisał/a:
To zależy od Twojego wzrostu ... Piotrek jest wysokim gościem to musiał realizować swój pomysł na max podniesionym / niebieski/ ...w moim rysował sufit włosami :haha: do moich potrzeb / 182 cm / wystarczył ten lekko niższy dzięki czemu po dodaniu na dachu bajerków auto nie przekracza 2800 mm . Lubie wbijac się w dzikie i zarośnięte miejsca i ta wysokość jest bardzo dobra , dla mnie optymalna .

Silnik oczywiście 2800 / taki mam i trafiłem na taki co to ma 105 KM ( 35s11 ) / naprawdę kultura jazdy jak i spalanie odpowiadają mi w pełni ... mało elektroniki , mniejszy stres ... do 90 km/h pali 9,5 litra ale 150 potrafi jechać tylko wtedy prawie 15 litrów chlapnie ...

Tył napęd co jest niezastąpione w takim aucie ...zresztą same zalety , to co napisał Kodi , że ściany obłe , nie przeszkadza w środku bo i tak góra szafkami zabudowana , więc nie widać ...z zewnątrz zaleta .

:spoko

Widzę , że fanów marki przybywa , będziemy fan club robić :haha:


Do fan clubu IVO chętnie się zapiszę :lol: :lol:

madej61 - 2013-07-21, 22:24

No to wiemy że 2.8 , a teraz do jakiego przebiegu 150K 200K 300K ?? t
kodi - 2013-07-22, 04:03

Nie ma prostej odpowiedzi.
Zresztą pewnie jakiego nie kupisz to i tak będzie miał zaniżony przebieg :haha: :haha: :haha:

Szukaj w dobrym stanie technicznym. Mój ma niby 250 ale czy to prawda. Wolę nie wiedzieć. Te silniki kręcą pewnie do miliona km jak się normalnie użytkuje auto. Iveco z przebiegiem 600-700tys. to też nie rzadki obrazek.

Wszystko zależy od zdolności finansowych. Pamiętaj te auta kupowano by zarabiały na siebie, wiec przebiegi po 100tys za 10 latka to ładny matrix.
Pozdr

madej61 - 2013-07-22, 16:56

a co sądzicie o cenie tego :
http://www.gumtree.com/p/...lock/1026066836
I jak sie ma sprawa przerzucenia kierownicy na naszą. Wiekszy czy mniejszy kłopot?

CORONAVIRUS - 2013-07-22, 17:03

£2,695 :bajer + TRANSPORT nie za darmo i masz ...drożej niż w PL ... u nas przekładka kosztuje 4500 graty i z tysiak za robociznę ... zero stresów przy przekładce o ile kupisz wszystko co trzeba :szeroki_usmiech

policz koszty ... najtaniej angola kupować w Polsce od wracających rodaków :spoko

madej61 - 2013-07-22, 17:30

tak na prawde to mieszkam od 30lat w anglii, ;) wiec transport nie jest problemem , nie musze go przerejestrowywac, ani przerzucac, a kupujac samemu tutaj mam wieksza szanse ze licznik bedzie raczej oryginalny. Do tego mam dojscie to kupna busow stuknietych i to za naprawde dobre pieniądze. Nic to trza pogrzebać pogdybać i coś wymysle.
A co do dodatkow tj. okna Seiza , jestem szokniety ile polskie sklepy internetowe sobie za nie życzą. To co tutaj w przeliczeniu 1500zl w Polsce 2500. Jaja. Tomek

madej61 - 2013-07-22, 17:39

Co do uwagi a propos sofy , to prosze zerknac na przeróbkę sprintera z fotelami z pasami z tylu. Podskocze do nich na dniach i zerkne jak sie te folete rozkladaja i (mam nadzieje) łączą razem ( bo jak wiemy duże łóżko czasami sie przydaje nie? :lol: :-P )T
madej61 - 2013-07-22, 21:58

ale ze mnie duren, nie dorzucilem linku do tych siedzen ... :roll:
http://www.rainbowconvers...es_sprinter.htm

madej61 - 2013-07-28, 20:50

Pupa, bylem w firmie rainbow , i pytalem o siedzenia te ktore link'ąłem poprzednio. Okazuje sie ze sprawa juz nielegalna, teraz trzeba cos takiego rozkladanego z Crash testem.
Francuzi robia rozkladane fotele : Scopema.com ale kosztuja wiecej niz moj spriter :( :lol:
Wie ktos czy ktos inny ( wiem ze Reimo) robi rozkladane do spania tylne siedzenia? T

silny - 2013-07-28, 21:03

http://www.biwak.hu/galeria . tu ciekawostki na sprinta :idea :spoko
madej61 - 2013-07-28, 22:17

Interesuje mnie majsterku, gdzie mozna za uczciwe pieniadze kupic podwojny fotel rozkladany na wyro takie cos jak to : http://scopema.com/anglais/banquette.htm
A chodzi by jak pisal Twoj przyjaciel :lol: No Name , ze majac boczna ławke za kierowcą bede tylko mógł jeździć we dwojke . Tomek

silny - 2013-07-29, 06:11

madej61 napisał/a:
za uczciwe pieniadze


aaaa , za takie to nigdzie :(

madej61 napisał/a:
majac boczna ławke za kierowcą bede tylko mógł jeździć we dwojke


no tak , ale gdzie to pisze na temat kampera , byla gdzies dyskusja na forum i wyszlo pstro czyli milion przepisow

stan1april - 2013-08-08, 23:14

Witam. Dołączę sie do tematu bo sam budowałem mercedesa V klasę na mini kampera z racji wymiarów. Ale po wycieczce wraz z Żoną po europie stwierdziliśmy , że jest za mały i aktualnie buduje sprintera 313 CDI na nieco większego kamperka . Jeżeli chcesz zamontować koniecznie siedzenia z pasami bezpieczeństwa to w Toyocie Prewi lub Lucidzie jest drugi i trzeci rząd siedzeń które rozkładają się zupełnie na płasko , drugi rząd jest obracany i z wbudowanymi pasami natomiast trzeci rząd ma pasy mocowane w bokach samochodu tak więc możesz je wykorzystać tylko do spania po rozłożeniu. Ale pięć będziesz miał z oryginalnymi pasami bezpieczeństwa
Jeżeli chcesz założyć z przodu siedzenia obrotowe to możesz wyjąć z Hundaia Trajeta są z obrotnicami i podłokietnikami ,tylko mała przeróbka w wysokości montażu (wyżej trzeba przykręcić) pozwala na komfortowe siedzenia dla kierowcy i pasażera . Trzeba wyjąć skrzynkę z pod podwójnego siedzenia i kupić na szrocie skrzynkę z pod fotela kierowcy i zamontować w miejsce wyjętej podwójnej skrzynki , otwory pasują .
Pozdrawiam i trzymam kciuki za udaną budowę kampera. :spoko

maszakow - 2013-08-15, 00:44

Madej - TUTAJ Znajdziesz jedną dobrze opisanych przeróbek. Szukaj postu forumowicza waldnin.

I jescze parę wsadów od najbardziej cywilizowanego narodu świata - Dzięki Satorowi który podesłał linka w innym termacie mozesz sobie podejrzeć parę przeróbek.
Pierwsza
Druga
Trzecia
te są z pierwszych 2 stron :)

madej61 - 2013-09-02, 22:23

Stan , Maszakow, dzieki za info.
A ja ostatnio przejechalem sie na zlot camperow , angielskiego samorobek. I jak to bywa byly i porazki wykonczeniowe i pare niezlych cacek .
Tak czy owak jak widze 3jaczki maja duze wziecie , ale tak na koniec dnia to jest jak z kobietami , (prawie) wszystkie maja wziecie :) ) . A ja na razie chyba zrobie sobie "stealth camper" czyli jak go juz nazwalismy : czajnika czyli van z zewnatrz kamper wewnatrz. Potem czas pokaze . Jacht jest teraz wazniejszy , bo w koncu Swiat czeka a czas leci nieublagalnie ....... paka. Tomek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group