|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Renault Trafic L2H1
yogi-27 - 2013-07-26, 14:36 Temat postu: Renault Trafic L2H1 Witam serdecznie.
Podjęliśmy z Żoną decyzję o zakupie naszego wymarzonego domu na kółkach, ale jak to bywa fortunę można znaleźć tylko w bajkach, albo dobrze się urodzić, np. jako ROYAL BABY
Wybór padł niestety nie na typowego kampera, ale na busa, i przystosowanie go do naszych potrzeb i według naszych wymagań.
W roku 2012 rozpoczęliśmy szukanie auta, ale jak to bywa wszystkie były "laleczki Panie z pod igły". Szukaliśmy ponad 8 miesięcy i wreszcie jest!!!! taki jak planowaliśmy. W miarę młody i z autentycznym przebiegiem.
Pozdrawiamy Pana Marka poprzedniego właściciela naszego Traficzka.
Postanowiliśmy tego 9-cio osobowego busa przerobić.
Zaczęło się od projektu, potem wygłuszenie i wyizolowanie wnętrza, elektryka 12V i 230V oraz montaż. Efekt można zobaczyć na zdjęciach poniżej.
Pozdrawiamy
Małgosia i Piotrek
yogi-27 - 2013-07-26, 14:39
Zdjęcia naszego Traficzka
yogi-27 - 2013-07-26, 14:41
Szafka
yogi-27 - 2013-07-26, 14:42
Środek
yogi-27 - 2013-07-26, 14:43
Łóżeczko
yogi-27 - 2013-07-26, 14:45
Szafka tylna
Skorpion - 2013-07-26, 14:52
To teraz już można podrozowac w nieznane
dyha - 2013-07-26, 14:56
No!!!!!szacun!!! Profesjonalnie to wygląda.Jeszcze bagażniczek na rowery i jakaś markiza coby cień robiła i....ahoj! przygodo.
Wielu pięknych kilometrów po zakątkach świata tego życzę
yogi-27 - 2013-07-26, 15:18
Bagażniczek w przyszłym roku dopiero, a nad markizą się waham na rzecz przystawki namiotowej do busa (bo wtedy rowerki można zostawić na kempingu, a autem sobie gdzieś pojachać).
YAN - 2013-07-28, 20:01
Gratuluje ciekawe rozwiazanie.
silny - 2013-07-28, 22:18
fajny , tylko co zrobisz jak bedziesz YOGI 30 i po domu bedzie slychac tupot malych nozek
a z tym to tak ze nie znasz dnia ani godziny
yogi-27 - 2013-07-28, 23:35
Właśnie wróciliśmy z weekendowego wypadu. Trzy dorosłe osoby spały bez problemu (duże osoby) więc myślę że i junior da radę. Poza tym jest to projekt, który jest tak jakby prototypowy, i cały czas ( czyli po każdym wyjeździe) usprawniany.
Ale dzięki za troskę. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.
silny - 2013-07-29, 07:06
zebys nie myslal ze cie krytykowalem a gdzie tam.
a junior potrzebuje wiecej niz dorosly , wiem bo mam 2
yogi-27 - 2013-07-29, 10:38
Ależ kolego majsterek nawet tak nie pomyślałem. Po prostu na razie to nam wystarczy a później pomyślimy o czymś większym jak zajdzie potrzeba. A na kempingu w weekend nasze Auto zrobiło furorę wśród wypoczywających, co chwila ktoś przychodził i pytał o szczegóły. Pozdrawiam
Robinson_44 - 2013-07-29, 22:34
Brawo pogratulować inwencji należą się niech służy lata całe atrakcje zapewnia nie małe
Do zobaczenia być może gdzieś po drodze
chris_66 - 2013-08-15, 19:05
yogi-27 napisał/a: | Zdjęcia naszego Traficzka |
bardzo fajnie - trafika miło wspominam , bo wyjeździłem sporo na służbowym
dbaj o wtryski bo lubią padać, jak usłyszysz łożyska w tylnych kołach to znaczy że za max 100 km będzie ich koniec , na przednich huczących mozna przejechać pół europy
zabudowa całkiem miła , jak nie chcesz markizy to zamontuj listwę pod kedrę i możesz doczepiać dowolny daszek , a i namiotoprzystawkę będzie łatwiej zamocować
yogi-27 - 2013-12-07, 21:01
A tak prezentowaliśmy się w sierpniu na kempingu "U Rumcajsa" w Żywcu.
gregu - 2013-12-18, 12:52
Bardzo ladna zabudowa, wiekszosc samorobek wyglada jak domek czarownicy, a tutaj pierwsza klasa.
Gratulacje i raportuj jak sie projekt rozwija
Do zobaczenia na trasie
Cykada - 2013-12-18, 13:56
większość samoróbek wygląda tak jak chciał właściciel i na ile było miejsca. A , że miejsca mało to i tak wygląda. Ten renault spełnia swoje zadanie i tak ma być i już
yogi-27 - 2014-02-16, 15:19
Witam serdecznie ponownie,
zima w tym roku łagodna - można było pogrzebać i udoskonalić nasz mały domek. Z założenia - mały ale funkcjonalny dla dwóch osób i małego jamnika
Aby poprawić funkcjonowanie i sterowalność urządzeniami wewnątrz części mieszkalnej zakupiłem i zabudowałem pod fotelem pasażera drugi pokładowy akumulator, który jest ładowany z alternatora w czasie jazdy. Pomiędzy akumulatorami zamontowałem hebel rozłączający oba aku. Wykonałem panel do montażu hebla i jednocześnie do instalacji 220V bezpiecznik 10A. W słupku B zamontowałem panel z bezpiecznikami do wszystkich urządzeń pokładowych. Panel zakupiłem w markecie Jula - jako element wyposażenia jachtów - duuużo taniej niż taki sam kempingowy. A tak wszystko prezentuje się na zdjęciach:
yogi-27 - 2014-02-16, 15:33
Witam,
kolejnym etapem przerabiania naszego auta jest obrotowy fotel pasażera. Z racji cen gotowych obrotnic do tego modelu (cena ok 700pln) zdecydowałem się na zakup obrotnicy z Peugeota 806/Fiat Ulysse. Po wycięciu mechanizmu obrotowego nastąpiło pasowanie na oryginalne szyny od Trafica i po paru przeróbkach fotel zaczął się obracać. Zamontowałem go w oryginalne mocowanie i na oryginalnych śrubach, wszystko jest ok. Koszt całej operacji - 120pln i trochę wolnego czasu
krzlac - 2014-02-22, 13:51
Na moich włóczęgach po Skandynawii widziałem już różne wehikuły z domowego warszatatu, ale Ty to robisz naprawdę porządnie i z głową. GRATULUJĘ. Dokładaj dalej, ale cały czas uważaj na DMC. Wyzwań dużo (rowerki, bagażnik dachowy, solarek.....), a kilogramów w rezerwie coraz mniej.
yogi-27 - 2014-02-23, 02:23
Dzięki bardzo - właśnie takie było zamierzenie - oprócz funkcjonalności dla dwóch osób i psa miało to jakoś wyglądać - a nie straszyć. Dodatkowym warunkiem była również możliwość szybkiego demontażu zabudowy i powrotu do ośmioosobowego busa. Aby powiększyć przestrzeń życiową zakupiliśmy dostawkę do busa Tour Easy 2 firmy Reimo i zyskaliśmy tym sposobem prawie 9m2 dodatkowej przestrzeni. Poniżej fotka tego przedsionka.
yogi-27 - 2014-02-23, 02:25
Przedsionek Reimo Tour Easy 2
Mavv - 2014-02-28, 10:35
yogi-27 napisał/a: | Witam,
kolejnym etapem przerabiania naszego auta jest obrotowy fotel pasażera. Z racji cen gotowych obrotnic do tego modelu (cena ok 700pln) zdecydowałem się na zakup obrotnicy z Peugeota 806/Fiat Ulysse. Po wycięciu mechanizmu obrotowego nastąpiło pasowanie na oryginalne szyny od Trafica i po paru przeróbkach fotel zaczął się obracać. Zamontowałem go w oryginalne mocowanie i na oryginalnych śrubach, wszystko jest ok. Koszt całej operacji - 120pln i trochę wolnego czasu |
Fajnie wygląda
Czy musiałeś coś spawać?
yogi-27 - 2014-02-28, 13:26
Mavv napisał/a: |
Fajnie wygląda
Czy musiałeś coś spawać? |
Obrotnicę oryginalną od peugeota 806 odciąłem od fabrycznego mocowania fotela, bo było za wąskie do rozstawu śrub fotela, a chciałem zamontować w oryginalne mocowania zarówno podstawy jak i fotela. W miejsce fabrycznych mocowań wspawałem płaskowniki o grubości 6mm i szerokości 40mm, nawierciłem w nich otwory pod fabryczne mocowania i wszystko skręciłem w oryginalne miejsca. Spawy są wykonane w te same miejsca co oryginał. Z zewnątrz wygląda jak oryginalna obrotnica a jest nawet trochę niższa niż oryginał, bo podniosła fotel o ok. 40mm do góry, co jest nie wyczuwalne podczas jazdy. Szyny, podstawa i mocowanie fotela zostały oryginalne. Elementy dospawane pomalowałem na czarno. Zdecydowałem jednak, że fotel będzie się obracał do środka, a nie na zewnątrz jak jest na wcześniejszych zdjęciach, gdyż po osadzeniu obrotnicy idealnie obraca się przy zamkniętych drzwiach pojazdu. Oto fotki:
Mavv - 2014-02-28, 14:44
No, powiem Ci, że fajnie to wygląda Widzę, że fotel pasażera po obróceniu jest kawał od stołu. Da się go przysunąć bliżej? Jakieś szyny widzę na dole.
Edit: Czy fotel kierownika też się obraca?
cirrustravel - 2014-02-28, 14:53
Nie wiem dlaczego przeoczyłem tak ciekawy temat i... gratuluję. Bardzo elegancko wszystko wygląda. Piwko za ciekawą modernizację ode mnie
yogi-27 - 2014-02-28, 15:17
Mavv napisał/a: | No, powiem Ci, że fajnie to wygląda Widzę, że fotel pasażera po obróceniu jest kawał od stołu. Da się go przysunąć bliżej? Jakieś szyny widzę na dole.
Edit: Czy fotel kierownika też się obraca? |
Na tym zdjęciu fotel jest maksymalnie przybliżony do deski rozdzielczej w celu obrócenia go. Po przesunięciu do tyłu jakieś 100mm bez problemu można jeść z talerza przy stole - sprawdzone w niedzielę na wycieczce do Lublina
Fotel kierowcy na razie się nie obraca bo jest za nim szafka, ale w niedalekiej przyszłości będzie obrotowy - poluję na obrotnicę na alledrogo
Kolego cirrustravel dziękuję za piwko Ja natomiast jestem pod wrażeniem Twojego bloga podróżniczego - podróże i motoryzacja to jest to. Za bloga masz ode mnie piwko.
toscaner - 2014-03-03, 09:49
Kibicuję i przyłączam się do czytania.
Podoba mi się kolor mebelków. Ale czy mi się wydaje, czy zabudowę zrobiłeś z płyty meblowej?
I mam pytanie co do 2go akumulatora - pokładowego. Z tego co zrozumiałem to jest on podłączany na ostro przez włącznik - hebel do instalacji ładowania z alternatora.
Taka uwaga. Nie wiem jakie masz pojemności obu akumulatorów, ale zakładam, że są spore. Aku zabudowy wygląda na ze 100AH. Jeśli będzie on mocno rozładowany, akumulator rozruchowy będzie w stanie naładowania, Ty odpalisz silnik, to po podłączeniu przez ten włącznik pójdą bardzo duże prądy do akumulatora w zabudowie.
Sam akumulator rozruchowy potrafi dać spory prąd (setki amper), a u Ciebie dodatkowo ma jeszcze pracować alternator w momencie podłączania?
To tak jakbyś codziennie, nawet po kilka razy temu samemu sąsiadowi użyczał prądu przez kable do podładowania jego akumulatora, aby uruchomił silnik.
Nie jest to zbyt zdrowe dla akumulatorów. No i nie wiem jakiego przekroju dałeś kable. Przy cienkich mogą się trochę grzać. Przy zbyt cienkich może być jeszcze gorzej. Tu nie ma żartów.
Poczytaj wątek Kodi'ego, tam Świstak zaproponował rozwiązanie dla takiego ładowania przez opornicę z halogenów. Byłoby to bezpieczniejsze wyjście i zdrowsze dla instalacji.
Jako, że sam buduję, to tym bardziej trzymam kciuki i kibicuję budowie
yogi-27 - 2014-03-03, 20:46
Witam Kolegę Toscanera.
Ja również kibicuję twojemu projektowi, mam nadzieję, że spotkamy się gdzieś na trasie w wakacje
Jeśli chodzi o moją zabudowę to masz rację jest z płyty meblowej 18mm. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie z dwóch powodów: cena i wygoda demontażu. Szafkę ze zlewem jestem w stanie wyjąć sam - waży ok 25-30kg a tą, która tworzy łóżko wyjmujemy we dwoje z Żoną - waga ok 70kg. Łącznie te szafki ważą ok 100 kg więc nie ma problemu przeładowania auta, bo po wyjęciu środkowej kanapy i ławki z przodu auto waży niewiele więcej. Samo auto 9-osób waży ok 2050kg a moje gotowe do wyjazdu w zeszłym roku ważyło 2234 (bez pasażerów) - waga na złomie - pewnie trochę przekłamywała Tak więc do DMC 2940 jeszcze trochę zostaje - a cena takiego materiału jest dużo niższa niż sklejki. Druga sprawa - ja nie robiłem łazienki - mam zewnętrzny prysznic (w trakcie realizacji) a toaletę chemiczną. Wiem, wiem, - nie jest to kamper, ale takie było założenie - po prostu za mała powierzchnia, a większe auto nie wchodziło w grę - Trafica w roku szkolnym wykorzystuję na dojazdy do pracy.
Jeśli chodzi o akumulatory to masz rację połączenie na ostro jest niekorzystne - dlatego bardzo rzadko je łączę - używam małej ładowareczki podtrzymującej napięcie. Alternator jest wzmocniony do 160A a akumulatory są 2x80Ah - na razie daje to radę, ale mądry Polak po szkodzie - zamiast najpierw przeczytać najlepsze forum karawaningowe - to najpierw zbudował auto, a później będzie poprawiał. Przewody połączeniowe są dosyć grube: fi15.
Kolego Toscaner - jakbyś mógł podrzucić ten wątek o tej opornicy halogenowej to będę wdzięczny. A za to że dałeś mi do myślenia w kwestii tych akumulatorów stawiam piwko - aby Ci się lepiej pracowało przy własnej zabudowie. Wielkie dzięki!
toscaner - 2014-03-03, 22:59
Trochę mi zeszło z szukaniem. Świstak tu tłumaczy Kodi'emu całą budowę energobloku.
W sumie warto przeczytać całość (kilka kart zdaje się), bo bardzo jasno opisuje jak używając ogólnodostępnego asortymentu ze sklepu elektrycznego zbudować porządny energoblok i co najważniejsze, bezpieczny. Po tak dokładnych wyjaśnieniach niemal każdy powinien zrozumieć istotę działania instalacji i na 12V i na 230V w kamperze.
http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=690
yogi-27 - 2014-03-03, 23:06
Dziękuję bardzo Toscaner, jutro przeczytam i zabieram się do pracy. Dziękuję i pozdrawiam
VW - 2014-03-27, 10:07
Bardzo praktycznie i pomysłowo wykonane, dodatkowo estetyka na 5+.
Jakie wymiary ma "spanie"?
yogi-27 - 2014-03-27, 13:23
VW napisał/a: |
Jakie wymiary ma "spanie"? |
Witaj spanie ma wymiary następujące: szerokość licząc do boczków: 169cm, a długość liczona od tylnych drzwi do szafki wynosi ok 175cm. Śpi się całkiem wygodnie
VW - 2014-04-15, 00:59
Dla mnie niestety to zdecydowanie za krótkie spanie - potrzebuję minimum 210cm, a najlepiej ~230. Natomiast właśnie jestem na etapie wyceny "spania", które po rozłożeniu będzie się opierało na złożonych fotelach, a złożone będzie się znajdowało na "skrzyni" z szufladami podobnych jak u Ciebie. Wymyśliłem na całość sklejkę 18mm, żeby nośność też miało odpowiednią, ale cena wyszła kosmos. I zastanawiam się właśnie czy nie zrobić skrzyni i szuflad z płyty meblowej, a tylko łóżka ze sklejki?! Jak się u Ciebie spisują te szufladki z płyty? Czy ich dno też jest z płyty? Jaką mają nośność i jakie zastosowałeś prowadnice? Może masz jakieś przemyślenia i podpowiedzi co można było zrobić lepiej=praktyczniej po przetestowaniu swojego rozwiązania w praktyce?
yogi-27 - 2014-04-16, 21:03
Witaj VW
Szuflady są całe z płyty meblowej i wytrzymują obciążenie ok 15-20kg - tyle mniej więcej było włożone. Co do prowadnic to firma Blum łożyskowe o obciążeniu ok 40kg. Jeśli chodzi o szafkę tylną - to zmieniłbym szerokość szuflad dostosowując je do szerokości moich drzwi skrzydełkowych tylnych tak, żeby po otwarciu jednego skrzydła można było otworzyć szufladę a u mnie zaczepia niestety o zamek - trudno o tym nie pomyślałem Reszta jest funkcjonalna jak dla mnie super
VW - 2014-04-16, 23:04
Dzięki za podpowiedź. Dokładnie tak mam zaprojektowane, żeby właśnie się szuflada otwierała przy otwartej połówce drzwi. Prowadnice Blum, ale 60kg bo będą większe szuflady. No i materiał przewidziany był sklejka 18mm na całość, ale wychodzi dość drogo i zastanawiam się właśnie nad zwykłą płytą czy da radę. Muszę jeszcze poszukać i poczytać czy warto inwestować w sklejkę, czy wystarczy płyta na część bagażową...
Jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa: czy te uchwyty/zamki wraz z systemem z prowadnic są wystarczające do zablokowania szuflady przed samoczynnym otwieraniem, zamykaniem czy trzeba jeszcze coś mocniejszego?
yogi-27 - 2014-04-16, 23:31
Szyna i zamek typu push-lock daje rade. Ja wzmocniłem w płycie miejsce gdzie wchodzi język zamka po zamknięciu wyfrezowaną blaszką przykręconą na dwa wkręty, żeby podczas jazdy nie wyrwało mi płyty. Jak dotąd daje radę i wytrzymuje
VW - 2014-04-17, 00:10
Czyli u mnie tez powinno wystarczyć... a jak będą wątpliwości to podwójne push-locki zrobię na każdej z szuflad.
yogi-27 - 2014-05-02, 23:16
Wreszcie długi weekend! Wolne. Można popracować nad autkiem. Trochę zmian. W związku z koniecznością monitorowania napięcia na akumulatorze zakupiłem woltomierz cyfrowy do samodzielnego montażu. Link dla zainteresowanych: http://sklep.avt.pl/modul...go-montazu.html
Oczywiście nie obyło się bez pomocy Kolegów z pracy: Zbyszek dziękuję za montaż i przygotowanie pod napięcie w samochodzie, Piotrek dziękuję za obudowę - dzięki której wygląda ekstra profesjonalnie. Dla mnie pozostało tylko zamontować i podłączyć. Wszystko sprawnie działa i jednym przyciskiem mam przełączanie pomiaru pomiędzy akumulatorem rozruchowym i akumulatorem zabudowy.
Dla poprawy funkcjonalności wykonałem w aucie trzy punkty świetlne z wykorzystaniem LED SMD zamkniętych w hermetycznej obudowie. Ledy 12V. Dwa punkty świetlne po 3 LED-y każdy oświetlają wystarczająco przestrzeń w samochodzie (jest jasno jak w dzień). Dodatkowy trzeci punkt nad łóżkiem służy jako lampka nocna. Dzisiaj wrzucam fotki jak światełka świecą a jutro w dzień zrobię fotki jak wyszło wszystko. Pozdrawiam
yogi-27 - 2014-05-04, 18:09
Dzisiaj udało mi się zrobić trochę lepsze zdjęcia. I tym sposobem autko skończone. Można podróżować. Pozdrawiam
gregu - 2014-05-12, 11:24
brawo.
btw: myslales o jakis zaslonkach w okna?
ew na oczy? ja slabo spie bez zaciemnienia, szczegolnie w biale noce w skandynawii..
yogi-27 - 2014-05-12, 11:32
Wszystko jest zrobione. Na okna są zasłonki (maty) termiczne mocowane na przyssawki. Udało mi się nawet załatwić na przednią szybę jednolitą, zrobiłem szablon i wyszła idealnie jak oryginał. Po wycięciu i dopasowaniu moja kochana Żona doszyła oblamówkę i nic się nie strzępi. Zrobię wieczorem fotki tych mat termicznych to wrzucę. Pozdrawiam serdecznie
gregu - 2014-05-12, 12:00
Super. Mam takie ale nie uzywam - troche denerwuja slady po przyssawkach ale jak sie codziennie nie przestawiasz to luz
yogi-27 - 2014-05-12, 12:12
Ja mam dodatkowo przyciemnione wszystkie szyby w części mieszkalnej, więc jest trochę mniej widoczne. A możesz gregu zrobić fotki jak mocowane są zasłonki u Ciebie w aucie, bo jak się dowiadywałem to zasłonki do mojego autka to koszt ok 700pln - robione na wymiar - a Żona uszyje gratis - pozostanie tylko kwestia mocowania - czy to jest na żyłce, czy jakimś elastycznym karniszu? Jak to jest rozwiązane Z góry dziękuję
gregu - 2014-05-12, 12:21
juz Ci mowie:
przod - szyba przednia i boki zasloniete sa sporym kawalem materialu ktory przyczepia sie na napy. 'spod' napy mocowany jest na stale wkretami do budy przez plastiki, 'gora' siedzi w materiale.
Tyl to przesuwane w karniszach zaslonki. W nowszych Calioforniach T5 sa juz rolety z tylu, w przedniej szybie, a przednie boczne maja wciskane rozporowe zaslonki.
Tutaj ktos sprzedaje swoja tworczosc:
http://allegro.pl/zaslonk...4177450541.html
tu masz trooche linkow:
http://t4-forum.pl/viewto...&hilit=zaslonki
tez mam mocno przyciemnione szyby z tylu, ale zaslonki wydaja mi sie niezbedne.
Choc jak pisalem, taniej sie przyzwyczaic do zaslonki na oczy jaka daja np w busiines class w samolocie
yogi-27 - 2014-05-12, 12:57
Bardzo dziękuję za informacje. Pozdrawiam. Faktycznie można na tym karniszu zamontować - więc zakup karnisza i resztę załatwi Żona
yogi-27 - 2015-05-14, 06:45
Witam, jak wiadomo wszystkim budowniczym swoich domów na kółkach, nie ważne jest złapanie króliczka, czyli zbudowanie kamperka, ale najważniejsze jest gonienie króliczka, czyli ciągła modernizacja autka. Tak jest i w moim przypadku. Postanowiłem na newielkiej przestrzeni naszego Traficzka wygospodarować schowek na najważniejsze urządzenie, a mianowicie na toaletę chemiczną. W tym celu kanapa trzyosobowa została skrócona do wersji dwuosobowej i dzięki temu powstał bardzo pojemny schowek na wc. Fotki z prac wrzucę po południu. Auto dzisiaj jedzie do stolarza na pomiar szafki, a w sobotę zawitamy do wujka tapicera w celu przerobienia gąbek i obicia kanapy. Pozdrawiamy wszystkich budowniczych :-)
yogi-27 - 2015-05-14, 10:15
Tak na szybko robione fotki - kanapa zamocowana w uchwyty w podłodze - wszystko pasuje idealnie - pozostało tylko oszlifować spawy, nałożyć podkład i lakier, ubrać w tapicerkę i gotowe!
toscaner - 2015-05-14, 11:36
Na podłodze to wykładzina czy panele? Bo nie pamiętam czy pisałeś.
Fajniusio to wygląda. Teraz jakąś dopasowaną kolorystycznie tapicerkę i będzie miodzio.
yogi-27 - 2015-05-14, 15:08
Na podlodze panele, a tapicerka bedzie oryginalna Renault - taka jak była wcześniej. :-)
yogi-27 - 2015-05-20, 17:22
Kanapa oszlifowana i pomalowana, szafka na WC skończona i zakotwiczona do podłogi. Pod kanapą obszerny schowek na różności. Pozostało tylko przerobić tapicerkę, dołożyć przedłużenie łóżka, tak żeby nogi nie wystawały i... w drogę w nowym sezonie kempingowym.
yogi-27 - 2015-05-28, 12:02
Po bardzo pracowitej sobocie kanapa nabrała kształtu - oto jak się prezentuje na gotowo, co prawda jeszcze w garażu, ale już za chwilę będzie w aucie.
yogi-27 - 2015-05-28, 15:57
Wszystko siedzi jak należy - solidnie przymocowane zarówno do podłogi w oryginalne miejsca oraz do ścian bocznych. Całość wygląda bardzo fajnie, a przedłużone łóżko... rewelacja 190cm to i tak trochę za dużo jak dla mnie, ale teraz wiem, że się będę dobrze wysypiał. Pozdrawiam wszystkich budowniczych swoich małych domków na kółkach. Komu w drogę... do zobaczenia gdzieś na trasie
Mavv - 2015-05-28, 22:29
Świetnie wyszło!
Zdradź mi jeden sekret jak korzystacie z toalety, skoro szafka z toaletą jest zastawiona kuchnią? Wyjmujecie za każdym razem, gdy przyjdzie potrzeba, czy też wchodzicie do szafki i siadacie?
yogi-27 - 2015-05-28, 23:42
Mavv dobre pytanie! szafka powstała po to, aby nie wozić toalety na kanapie przypiętej pasem, bo jakby przez przypadek się odpięła, to.... masakra. W szafce bezpieczniej, ale faktycznie jest ona dość duża, więc wejść też można. Narazie to jest nowa, jeszcze nie używana. Zobaczymy, gdzie będzie stać. Najprędzej zrobimy w przedsionku namiotowym wydzielone pomieszczenie na toaletę. Trzeba przetestować.
Mavv - 2015-05-29, 00:02
No włąśnie - pas... Swojej jeszcze nie zamocowałem do ściany. Stoi sobie samopas w ubikacji. Raptem kilka dni temu kupiłem oczka do zamontowania pasa. Nie powiem - raz już kibelek zaliczył wywrotkę Na szczęście tylko trochę wody się wylało (dół był pusty, a w gornym zbiorniku było kilka litrów wody z chemią). Stało się to na rondzie.
Może jutro mi się uda zamontować pasy
Carlos - 2017-04-12, 16:32
Kolego Yogi. Witam Cię serdecznie.
Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, ale... Przeczytałem Twój post od początku i jestem pod wrażeniem Twojego Trafica. Mam w planach podobną przeróbkę i tu pytanie do Ciebie, czy mógłbyś służyć radą w niektórych tematach, żebym nie musiał wyważać otwartych drzwi. Jeżeli się zgodzisz to uprzedzam, że tych pytań może trochę być
Mógłbym zapytać prywatnie, ale według mnie zawsze lepiej na forum, bo za parę miesięcy znów się trafi ktoś taki jak ja co będzie zaczynał i szukał informacji... W końcu po to są fora
yogi-27 - 2017-05-01, 21:06
Witaj Carlos - służę pomocą. Jestem prawie codziennie w Piasecznie w pracy, więc jak będziesz chciał podjechać i autko obejrzeć to możemy się spotkać. Jak chcesz to możesz zadzwonić - podam Ci numer na PW.
damius2 - 2017-05-30, 23:30
Witaj yogi.
Chciałbym zapytać czy podłączyłeś akumulatory równolegle, czy drugi aku to zwykły ołowiowy rozruch oraz czy pomiędzy aku masz zamontowany tylko hebel czy jakiś izolator? Pozdrawiam. Damian.
yogi-27 - 2017-05-31, 23:08
Witam. Akumulatory mam dwa po 85 AH podłączone bezpośrednio do alternatora wzmocnionego do 160A (w serii jest 120A) przewód 10mm2. Hebel na przewodzie "+". Jeżdżę tak już 5 sezon. Na postoju ładuje akumulator zabudowy poprzez ładowarkę 230V.
damius2 - 2017-06-11, 22:26
Dziękuję za wyczerpującą informacje. Pozdrawiam i życzę udanych wojaży.
123 - 2017-11-10, 16:55
heej
fajne to autko - myślę o czymś podobnym na tym nadwoziu
interesuje mnie temat kanapy
wlasnie dwojka mnie urządza bo trójka za szeroka i lepiej to miejsce wykorzystać na szafeczkę jakąś
z czego ta kanapa ?? fajnie ją wybebeszyłeś
na samej konstrukcji też pz pewnością lepiej sie pracuje - przymierza, montuje i wyjmuje z auta
jawi13 - 2017-11-10, 17:31
123 napisał/a: | heej
fajne to autko - myślę o czymś podobnym na tym nadwoziu
interesuje mnie temat kanapy
wlasnie dwojka mnie urządza bo trójka za szeroka i lepiej to miejsce wykorzystać na szafeczkę jakąś
z czego ta kanapa ?? fajnie ją wybebeszyłeś
na samej konstrukcji też pz pewnością lepiej sie pracuje - przymierza, montuje i wyjmuje z auta | Widzę że ten samochód jest do sprzedania. https://www.otomoto.pl/of...e-ID6zgyK7.html Może zamiast budować lepiej kupić gotowy.
yogi-27 - 2017-11-10, 23:47
123 kanapa to przerobiona trzyosobowa z trafica z ostatniego rzędu - ta co jest na pierwszych zdjęciach mojego postu. Auto wystawione do sprzedaży - zapraszam zainteresowanych. Pozdrawiam.
|
|