Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - L300 - 1.8 benzyna

stef - 2013-08-12, 13:11
Temat postu: L300 - 1.8 benzyna
Witam.
Znalazłem kamperka - L300 z silnikiem benzynowym 1.8. I mam prośbę o poradę: - na co zwrócić uwagę w tych modelach z roku 88.
Mam przyczepę więc mniej więcej wiem na co patrzeć jeśli chodzi o zabudowę. bardziej chodzi mi tu o sprawy mechaniczno - blacharskie.
Jak sprawdzić zawieszenie i czy ten silnik - 1.8benz to dobra jednostka do tych aut? I podpowiedzcie czy ten silnik można bez problemu zagazować?
Zastanawiam się tylko czy to na pewno 1.8 - tak mnie poinformował gościu z komisu. Bo chyba w tym autach były tylko montowane motorki 1.6

chris_66 - 2013-08-15, 18:54
Temat postu: Re: L300 - 1.8 benzyna
stef napisał/a:

Zastanawiam się tylko czy to na pewno 1.8 - tak mnie poinformował gościu z komisu. Bo chyba w tym autach były tylko montowane motorki 1.6


ja słyszałem tylko o 1,6 - dobrze się gazują ,ąle strasznie słabiutkie są - chyba ze trzy lata temu chciałem alkowę kupić na l300 i po jeździe próbnej dałem sobie spokój

piotr1 - 2013-08-15, 19:09
Temat postu: Re: L300 - 1.8 benzyna
chris_66 napisał/a:
stef napisał/a:

Zastanawiam się tylko czy to na pewno 1.8 - tak mnie poinformował gościu z komisu. Bo chyba w tym autach były tylko montowane motorki 1.6


ja słyszałem tylko o 1,6 - dobrze się gazują ,ąle strasznie słabiutkie są - chyba ze trzy lata temu chciałem alkowę kupić na l300 i po jeździe próbnej dałem sobie spokój



Moc w kamperze to rzecz wtórna. Generalnie więcej stoisz niż jeździsz. Ja kiedyś miałem kampera na Avi oryginalna zabudowa czeska karosa i ważyła 6 ton. a silnik diesel miał 75 KM. Byliśmy nią nawet w Chorwacji i dała rade. :mrgreen: :spoko

chris_66 - 2013-08-15, 19:35
Temat postu: Re: L300 - 1.8 benzyna
piotr1 napisał/a:
Moc w kamperze to rzecz wtórna. Generalnie więcej stoisz niż jeździsz. Ja kiedyś miałem kampera na Avi oryginalna zabudowa czeska karosa i ważyła 6 ton. a silnik diesel miał 75 KM. Byliśmy nią nawet w Chorwacji i dała rade. :mrgreen: :spoko


to, że da radę to fakt - mam 80 koników i CRO zaliczam bez problemów , ale lepiej jeździ mi się pożyczanym kamperkiem 180 koników :spoko

benzyna z gazem niestety nie spisuje sie dobrze w turystyce - moment obrotowy tez ma znaczenie

a stwierdzenie że więcej stoisz niż jeździsz to troche nieprawda - w tym roku zrobiłem na dwóch wyjazdach 3700 i 3000 km - jeżdzę i zwiedzam , ale sa tacy co siedzą stacjonarnie

stef - 2013-08-15, 21:13

Hmm, no i nadal jestem w kropce. I chyba będę zbierał no coś droższego i mocniejszego.
Dziękuje za podpowiedzi.

piotr1 - 2013-08-15, 21:25

stef napisał/a:
Hmm, no i nadal jestem w kropce. I chyba będę zbierał no coś droższego i mocniejszego.
Dziękuje za podpowiedzi.


Zawsze gotowi do pomocy :lol: :lol: :lol:

chris_66 - 2013-08-15, 22:22

stef napisał/a:
Hmm, no i nadal jestem w kropce. I chyba będę zbierał no coś droższego i mocniejszego.
Dziękuje za podpowiedzi.


z moca nie szalej , 80 konikow w dieslu wystarczy, chociaz od nadmiaru glowa nie boli

Jacek M - 2013-08-15, 22:47

chris_66 napisał/a:
z moca nie szalej , 80 konikow w dieslu wystarczy, chociaz od nadmiaru glowa nie boli

W dieslu - w jakimś sensie - wystarczy. Pamiętaj, że konie "benzynowe" są sporo słabsze od tych dieslowskich :bajer w przypadku kamperka równie ważny, czy nawet nie ważniejszy jest moment obrotowy, od którego zależy jak silnik zbiera się z dolnej części zakresu obrotowego :bigok Mój ma 70KM/3,5 tony i "wespnie się" na każdą górkę. Jednak przy 100km/h ocieramy się o prędkość maksymalną, a silnik chce wyskoczyć z ramy.

Avię - "Królową Poboczy" - 3500 wagi +3500 ładunku przy silniku 60KM - też kiedyś przerabiałem :ok I - zgoda - też wszędzie zajedzie :bigok Jednak o ile w kamperku 70KM/3500kg godzimy się na prędkość 80-90 z opcją krótkotrwałego "piratowania" 100 km/h to w Avii 70km/h było maksymalną prędkością, a to już dzisiaj wymagałoby sporego hartu ducha...

Wracając do L300 - benzyna 80KM prawdopodobnie zapewni nieznacznie gorszą trakcję niż diesel 70KM za to spalić może więcej. O zagazowaniu kamperka poczytaj w odpowiednich wątkach - jest ich na forum kilka. Ma to swoje plusy i minusy. Z tego co wiem ARCADARKA ma zagazowanego transita '84 i nie narzeka.

Pewnie najlepszym ale i najdroższym wyborem przy rocznikach zbliżonych do '90 byłby silnik 2,5 TD (turbodiesel) równie trwały jak wolnossący ale o trochę większej mocy, tak żeby na autostradzie bez trudu wyprzedzać TIRy. Te z turbiną też trochę mniej palą.

chris_66 - 2013-08-16, 10:33

JacekM podsumowal temat mistrzowsko , nic dodac, nic ujac :bigok

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group