Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - MiniCamper w Toyocie Avensis - nie żart ;)

dw4463757 - 2013-08-15, 23:01
Temat postu: MiniCamper w Toyocie Avensis - nie żart ;)
Witam, jest to mój pierwszy post, ale forum obserwuję od roku czasu, kiedy to po raz pierwszy wybraliśmy się z wybranką na miesięczną podróż po Norwegii. W przyszłym roku planujemy zajechać jeszcze dalej na północ, na jeszcze dłużej, więc w tym roku troszkę pracujemy nad naszym autem, aby nadawało się do spania w trochę wygodniejszy sposób, niż na półsiedząco na przednich fotelach ;)

Stworzyliśmy taki oto system skrzyń bagażowych:



Na tych płytach, pokrywach skrzyń, będziemy spać.
I tutaj mamy brak pomysłów, co zrobić, aby było choć trochę miękko - czy obszywać materiałem z gąbką tapicerską pod spodem - ale jeżeli tak, to jakiej grubości i jakiego rodzaju gąbka, czy lepiej obszyć płyty samym materiałem i wykonać na wymiar zwijany materac/karimatę, nie możemy znaleźć dobrego rozwiązania.
Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi, pomysły, jak zrobić w miarę wygodne łóżko w naszym AveCamperze proszę o porady :)


A, na pewno, gdy uda nam się już skończyć całość, udostępnimy relację, ponieważ staramy się fotografować kolejne etapy konstrukcji :)

Pozdrawiamy!

maszakow - 2013-08-15, 23:55

witajcie.
Wszystko zależy od portfela czasu i pomysłowości i wygody.
Jak ma być twardo i prosto - karimaty. może być podwójna warstwa.
Jak ma być prosto i miękko - najprostszy materac dmuchany - podwójny, za 30-40 PLN idzie znaleźć taki by się zmieścił na waszych deskach. Aczkolwiek jak nie poszlifijecie góry i nie zalejecie jej grubą warstwą lakieru - to nie wróżę mu długiego życia. Drzazgi są wszędzie :diabelski_usmiech
Jak ma być miękko i bogato - poduszki z pianki tapicerskiej T20 lub T30 docięte na wymiar obszyte materiałem. Każdy tapicer to zrobi tylko podać wymiary i wybrać materiał zewnętrzny. Normalna typowa grubość materaca z pianki to 10cm ale jak chcecie ciut niżej to można wziąć pianke T30 (twardsza i wytrzymalsza) i grubość 5cm - powinno być dobrze.

MOim zdaniem obszywanie dech paździerzowych samym materiałem to ewidentna strata czasu i marnotrawstwo pieniędzy - żaden materiał z wszytą gąbką tapicerska grubości 2mm nie zapewni komfortu.
Opcją jest też zrobienie na tym permanentnego sztywnego materaca (czyli obszycie dech pianką 5-10cm i materiałem ) ale jakoś nie widzi mi się by to zadziałało w przyszłości lub było funkcjonalne - zamiast deski 20mm będziecie mieli deskę 70 lub 120mm, mniej poręczną w przesuwaniu otwieraniu.
niem niej jednak Opcja ciut tańsza niż w przypadku poduszek jeśli będzie to robił fachowiec i znacznie tańsza w przypadku własnej pracy - piankę, materiał można kupić samemu i taką "tapicerkę" samodzielnie wykonać. Nie jest to specjalnie skomplikowane i jeśłi to ma służyć i nie musi specjalnie wyglądać to na pewno da się na tym żyć. Pistolet tapicerski ręczny 30-50 PLN zszywki 5-8PLN, trochę wprawek, około 2-4h pracy i leżysko gotowe - można się kłasć i rozmasować bolącą od strzelania zszywek rękę. :spoko

Bajaga - 2013-08-16, 11:42

maszakow napisał/a:

Jak ma być miękko i bogato - poduszki z pianki tapicerskiej T20 lub T30 docięte na wymiar obszyte materiałem. Każdy tapicer to zrobi tylko podać wymiary i wybrać materiał zewnętrzny. Normalna typowa grubość materaca z pianki to 10cm ale jak chcecie ciut niżej to można wziąć pianke T30 (twardsza i wytrzymalsza) i grubość 5cm - powinno być dobrze.

I to jest dobra koncepcja :ok Zrobiłbym tylko przed tapicerowaniem otwory w tej płycie głównie dla wentylacji a jednocześnie zmniejszenia masy. Do tego przyciemnione szyby na tyle auta najciemniejsza folią i możecie "kamperować" :lol:

ps. Jaka będzie powierzchnia tego spania?

paweu - 2013-08-16, 13:11

Witam.
Moim zdaniem rozwiązanie z dmuchanym materacem ma jednak więcej wad niż zalet: owszem jest tanie, ale przy każdym składaniu/rozkładaniu spania trzeba pompować, do tego przy grubości materaca ok. 15 cm o tyle jest mniejsza odległość do dachu, a w osobówce to już robi różnicę. Ja bym obił płyty materiałem, żeby jakoś wyglądały i na to pianka w pokrowcach składana na np. 3 części. Obicie płyt od razu materiałem i pianką utrudniałoby ich składanie.
W swoim aucie też się przymierzałem do mikroukamperowienia, ale z racji wymiarów (Twingo I) zrezygnowałem z funkcji spania wewnątrz, zamiast tego zrobiłem aneks kuchenny montowany w bagażniku.

dw4463757 - 2013-08-16, 23:28

maszakow napisał/a:
Wszystko zależy od portfela czasu i pomysłowości i wygody.


Co do portfela to chyba od razu widać - czemu nie mamy kampera tylko przerabiamy osobówkę na mikrocampera... :D

Bajaga napisał/a:
Do tego przyciemnione szyby na tyle auta najciemniejsza folią i możecie "kamperować" :lol:


Na szczęście fabryka Toyoty wyposażyła tylne szyby w oryginalne przyciemnienie i jest dobrze ;) Poza tym, na pewno będziemy stosować patent sprzed roku, czyli zasłony, które wtedy przyczepialiśmy na rzepy. Teraz z racji tworzenia takiego pojazdu na pewno jakoś usprawnimy ich użytkowanie ;)

Tak było rok temu:


paweu napisał/a:
Ja bym obił płyty materiałem, żeby jakoś wyglądały i na to pianka w pokrowcach składana na np. 3 części. Obicie płyt od razu materiałem i pianką utrudniałoby ich składanie.


I to chyba będzie nasze rozwiązanie. Co prawda nie jest to najtańsza opcja z racji gąbki tapicerskiej T30, ale to wydaje się najbardziej sensownie. Obicie płyt czymkolwiek + ok. trzyczęściowy materac. :) Dzięki!

paweu napisał/a:
W swoim aucie też się przymierzałem do mikroukamperowienia, ale z racji wymiarów (Twingo I) zrezygnowałem z funkcji spania wewnątrz, zamiast tego zrobiłem aneks kuchenny montowany w bagażniku.


Twingo to jedno z bardziej przestronnych aut jakie znam, ale no ma jednak swoje rozmiary, których się nie przeskoczy, fajnie, że udało się coś tam wykombinować :)

Bajaga napisał/a:
ps. Jaka będzie powierzchnia tego spania?


Długość lekko ponad 180cm, w najwęższym miejscu 90cm, a powiedzmy na wysokości głowy i nóg szerokość ok. 110cm


Jeszcze raz dzięki wszystkim za fachowe porady i opinie, jakby co jesteśmy dalej otwarci na sugestie ;) Będziemy na bieżąco aktualizować postępy AveCampera :)

Witold Cherubin - 2013-08-17, 09:04

maszakow napisał/a:
Jak ma być miękko i bogato - poduszki z pianki tapicerskiej T20 lub T30 docięte na wymiar obszyte materiałem. Każdy tapicer to zrobi tylko podać wymiary i wybrać materiał zewnętrzny. Normalna typowa grubość materaca z pianki to 10cm ale jak chcecie ciut niżej to można wziąć pianke T30 (twardsza i wytrzymalsza) i grubość 5cm - powinno być dobrze.

Takie rozwiązanie z materacem położonym na dechach jest powszechnie stosowane w jachtach, wystarczy 3-5 cm pianki i śpi się całkiem wygodnie.
Najlepiej na piankę nakładać zewnętrzny materiał z zapięciem na suwak (łatwo czyścić i wymienić).
Ja zrobiłem (odnowiłem) takie materace do swojej łódki wykorzystując piankę 5 cm i dość sztywny i gruby tapicerski materiał obiciowy.
Mimo, że ważę ponad 100 kg to śpi mi się na tym bardzo dobrze. :szeroki_usmiech
Pozdrawiam i życzę udanych wojaży :spoko

krzysioz - 2013-08-17, 10:19

Ostatnio dosc powszechnie uzywane jest cos takiego. Kompromis miedzy karimata a materacem . W roznychcenach rozna jakosc.
Sam chyba kupie do namiotu bo dwudzistoletnie materace przestaly trzymac.

http://allegro.pl/mata-sa...3451728367.html

koder - 2013-08-17, 17:05

Miałem właśnie wspominać o matach samopompujących. My używamy Quechua A300 i śpi się wygodnie. Jest trochę zachodu ze składaniem, ale za to się bez problemu pompują same. Można skoczyć do Decathlonu i poprzymierzać się do różnych modeli - są powystawiane.

Co do pokrycia szuflad - ja dałbym wykładzinę podłogową, szczególnie jeśli mają tam "za dnia" jechać bagaże. Będzie o wiele bardziej odporna na uszkodzenia.

PS. 180x110/90? A ja myślałem że moje łóżko 200x140/110 jest ciasne :-)

dw4463757 - 2013-08-17, 19:12

Będą pokryte wykładziną podłogową, raz żeby lepiej wyglądało a dwa zawsze to dodatkowa ochrona.

No niestety, łoża king size tam nie będzie, ale myślę że przez miesiąc przeżyjemy :D A przy Nordkappie czy już nawet na północ od Alesund na pewno w nocy będzie cieplej niż w namiocie, + zawsze można włączyć na parę minut ogrzewanie :)

OT: Postój na nocleg pośród skał w drodze do Lysebotn, przełom lipca i sierpnia:


;)

silny - 2013-08-17, 19:27

uuuuuuuuu panie , zainwestuj w webasto . jesli benzynowe to mam na opylenie w cenach komercyjnych ale sprawdzone :spoko
Witold Cherubin - 2013-08-18, 21:47

dw4463757 napisał/a:
Postój na nocleg pośród skał w drodze do Lysebotn, przełom lipca i sierpnia

Według mnie to na takie warunki wystarczy dobry śpiwór, ja miałem na Nord Cap'ie trochę bardziej ekstremalne warunki bo było + 2 stopnie. Przetrzymałem noc zakutany w śpiwór, który według instrukcji był przewidziany do - 4 stopni i poza nosem nie odczuwałem zimna (nos niestety wystawał ze śpiwora).
PS. Wtedy jeszcze nie miałem kampera i dojechałem do Nord Cap osobówką. Teraz nie mam problemów bo w kamperze jest dużo cieplej niż w osobówce, a poza tym mam ogrzewanie, które uruchamiam raczej sporadycznie, bo nie ma takiej potrzeby.
Nocowałem pod lodowcem, gdy temperatura była bliska 0 i nie włączałem ogrzewania, wystarczyła kołdra z owczej wełny i izolacja alkowy mojego kamperka.
Pozdrawiam :spoko

Jacek M - 2013-08-18, 23:33

Z tym nosem w śpiworze zawsze miałem kłopot - kiedyś powstała moda na czapki "kominiarki" rozwiązało problem. W tamtych czasach kominiarki nie kojarzyły się jeszcze z niczym. Tyle, że nos - nie marzł :mikolaj
Aha - śpiwór anilanka, szron na wierzchu - ważne żeby leżeć na plecach - największa powierzchnia "grzeje się" od podłoża :) Noo i baardzo dobrze jest się czymkolwiek przykryć - nawet gazeta doskonale podnosi komfort termiczny (patrz: Leszek z "Daleko od szosy"), a już kocyk, czy warstewka słomy - luksus nawet przy -10stC; nieźle też działa wydychanie powietrza do śpiwora :spoko

Webasto - dopiero na stare lata :szeroki_usmiech

dw4463757 - 2013-08-19, 09:25

Dlatego po pierwszych paru nocach w namiocie na wieeelkim materacu przy tych temperaturach, w letnich śpiworach, jak nas wytrzepało, to przenieśliśmy się do spania w samochodzie - może trochę mniej wygodnie bo na fotelach, ale przynajmniej ciepło w nocy, nawet bez odpalania ogrzewania :) Osobówka mała w porównaniu do campera, do tego zasłony na każdym oknie, dwie osoby w środku i jest ciepło :) Teraz mam nadzieję że nie będzie tylko ciepło ale i już bardziej komfortowo z racji wstawiania 'łoża' :D
paweu - 2013-09-08, 23:28

W mojej zabudowie się zmieściło tylko to ...
Fux - 2013-09-09, 08:55

Koniecznie zrób otwory w tych płytach. Po kilku dniach będzie smród. Człowiek się poci i wilgoć musi znaleźć ujście. Jeżeli jeździcie we dwójkę, to po co składać materace?
dw4463757 - 2013-09-09, 20:54

paweu, super to wygląda, jak widać wcale nie trzeba mieć ani kombiaka, ani nawet tak dużego auta jak Avensis ;) aby podróżować z przyjemnością :)

Fux napisał/a:
Koniecznie zrób otwory w tych płytach. Po kilku dniach będzie smród. Człowiek się poci i wilgoć musi znaleźć ujście. Jeżeli jeździcie we dwójkę, to po co składać materace?


Przyjrzę się wykładzinie, czy jest sens, ponieważ górne płyty zostały obite wykładziną :) Składane materace ponieważ mamy niewymiarowe 'łóżko' i najłatwiej jest nam je wypełnić materacem segmentami, + musimy się dostać do skrzyń pod spodem, to muszą być chociaż podzielone na części. Zawsze jak coś, możemy pokrowce od materaca przyczepić rzepami do wykładziny żeby nie latało ;)

Co do wilgoci, zastanawiałem się nad tym - planujemy ok. 30-40 dni mieszkania tam. Wiadomo, w ciągu dnia auto będzie się wietrzyć, ale zawsze lepiej byłoby mieć coś, co odciąga wilgoć - czy są jakieś sprawdzone patenty? Czytałem na forum o sylikatowym żwirku dla kota, żeby rozmieścić w aucie w pojemnikach, że genialnie ściąga wilgoć, czy może pójść w coś innego?

wbobowski - 2013-09-09, 21:17

dw4463757 napisał/a:
czy może pójść w coś innego?

Tu masz pochłaniacze wilgoci do auta http://www.conrad.pl/?web...CFcpb3god9ggAqg

paweu - 2013-09-09, 21:56

Jak jedziecie na wyprawę, to wyciągasz tylną kanapę, czy tylko składasz ? Po wymontowaniu robi się sporo miejsca na bagaż i może da się obniżyć łózko o jeszcze 5-10 cm. Zawsze więcej miejsca nad głową zostaje.
dw4463757 - 2013-09-09, 22:02

wbobowski, dziękuję :) Widzę tam coś dla siebie. Ale też są oparte na tym żelu silikatowym :)

paweu, tylna kanapa jest całkowicie wyciągana, i oparcie i siedziska, i rzeczywiście - miejsca jest sporo. Aktualnie nie konstruujemy, ponieważ musiałem złożyć auto do kupy, ale przy kolejnych przymiarkach będziemy się zastanawiać, czy nie obniżyć konstrukcji o parę cm - zawsze komfort się polepszy, a te komory/skrzynie są ogromne i tak, więc masz jak najbardziej rację.

maszakow - 2013-09-10, 21:45

dw4463757, Wykładzina w jakimś tam stopniu przepuszcza powietrze- chyba że wybrałeś taką pancerną zalaną tworzywem albo gumą. POwiercenie otworów w desce ma sens chociażby dla samego zmniejszenia wagi całej konstruckcji o czym zdaje się była mowa wcześniej.
Co do wilgoci - są tez patenty oparte na bentonicie. POszukaj wśród firm przemysłowych które sprowadzają z zagranicy jakies komponenty metalowe, aluminiowe ... obudowy, części skłądowe cokolwiek. Tam dość często stosuje się znacznie większe i solidniejsze pochłaniacze oparte na granulacie bentonitowym.
Jeśli się nie uda w tym kierunku .. .bentonit jest używany do likwidowania wycieków różnego rodzaju substancji niebezpiecznych, możesz poszukać worka 25 kg :lol: i uszyć do tego bawełniane woreczki ;)
Materiał ma to do siebie że jest "odnawialny" - parę godzin w piekarniku obok kurczaka i masz "odświeżony wkład. :-P

dw4463757 - 2013-09-10, 23:19

maszakow, dzięki za sugestie co do dziur i bentonitu, będę szedł w tym kierunku :)

Do tej pory udało się zrobić wszystkie płyty górne, tutaj fragment:


GregdeWal - 2013-09-11, 08:49

Ja przepraszam za mały off... Ale aż mi się łezka kręci kiedy przypomnę sobie moje przymiarki do bagażnika felicji kombi od ojca :) ...

Pozdrawiam i życzę wielu pozytywnych wrażeń z podróży...

ps. rok temu w Sarbinowie na dzikiej miejscówce stało Volvo 850 (troszkę większy kaliber) na szwedzkich numerach i chyba przez dłuższy czas. Więc na pewno się da :)

maszakow - 2013-09-11, 22:40

taa... w Volvo 850 się na pewno da. ma prawie 5m długości :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group