Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Bezpieczeństwo - ograniczenie wysokości

gryz3k - 2013-08-18, 23:30
Temat postu: ograniczenie wysokości
Byłem dzisiaj świadkiem /z pokładu motorówki/ świadkiem jak starszy pan z Estonii próbował przejechać kamperkiem alkową Hobby pod ograniczeniem wysokości ustawionym na 2 m. Znak był, ogranicznik był i było również .... ogromne zdziwienie pana, ze mu się pojazd nie mieści. Obeszło się chyba małą stratą, ale emocje były. :spoko
Camper Diem - 2013-08-19, 08:47

gryz3k, ja byłem świadkiem odmiennej sytuacji.
jadąc górską drogą w Grecji natknąłem się na kolesi przeciągających/napinających kable przez drogę. jeden stał z lewej strony, drugi z prawej. trzymali te kable nad głową i zachęcali do przejazdu. byli ogromnie zdziwieni, że nie decyduję się przejechać swoim 3,16m kamperem. naprawdę trochę trwało nim ustąpili :haha:

ezto - 2013-08-19, 12:42

Heh no niestety trzeba uwazac-szczegolnie gdy sie nie jezdzilo niczym poza osobowka. Dzisiaj wsiadlem drugi raz do ducatesa i upier...m antene od cb o jakas choinke/galezie :oops:
Na szczescie pod domem, powolutku cofajac - wiec szkod zadnych. No czujnym trzeba byc, nie ma co, bo rece sie przy pierwszych jazdach czyms wiekszym trzesa.. ;)

ARCADARKA - 2013-08-19, 13:07

No ,no ,trza uważać ,koledzy,szczególnie na wiadukty ,ku przestrodze :bigok :bigok :bigok
Pawcio - 2013-08-28, 12:52

ARCADARKA napisał/a:
No ,no ,trza uważać ,koledzy,szczególnie na wiadukty ,ku przestrodze :bigok :bigok :bigok


Eh, tylko draśnięcie. Nawet się nie napracujesz. :szeroki_usmiech

Bazyli - 2013-08-28, 13:28

W tamtym roku na mazurach przytrafiła nam się historia: Wjeżdżaliśmy na jakąś wąską, lokalną drogę na początku której były znaki ograniczenia. Po 5 minutach jazdy wyprzedził nas TIR. Było naprawdę wąsko a droga była kręta. Nie ujechaliśmy więcej jak 20 minut a tu ten sam pojazd stoi przed wiaduktem. Na szczęście w niego nie wjechał ale nie miał możliwości zawrócić; jak podejrzewam czekało go ładnych kilka km tyłem.......
Witold Cherubin - 2013-08-28, 14:30

gryz3k napisał/a:
Znak był, ogranicznik był i było również ....
w moim przypadku ... wyjaśnienie "miejscowych", że ograniczenie do 2,8 m dotyczy prawego skraju drogi, ale środkiem przejeżdżają TIRy (Wiadukt jest łukowy)
Sprawdziłem i .... przejechałem (mam 3,16 m wysokości) oszczędziłem dzięki temu kilkudziesięcio-kilometrowy objazd.
Tak więc trzeba nie tylko patrzeć na znaki drogowe, ale także na to czy przypadkiem kształt wiaduktu nie pozwoli nam przejechać środkiem drogi.
Podobna sytuacja jest w Warszawie pod wiaduktem kolejowym na ul. Targowej przy Kijowskiej, prawy pas ma ograniczenie wysokości, a środkowym przejeżdżają autobusy, TIRy i nasze wysokie kampery.
Pozdrawiam :spoko

scuter0 - 2013-08-28, 15:37

:lol: W tym przypadku wiadukt jest prosty,moj kamper ma 3,05m, dal rade przejechac ,po wczesniejszym sprawdzeniu-wiec nie wiadomo czego tyczy sie ten znak.Pozdrawiam
TomekM - 2013-08-28, 16:11

Znaki zazwyczaj zakładają jakąś tolerancję na tych co "chyba przejdą". Przy budowie A1 to miejsce zlikwidowali ale w Piekarach Śl. koło Montometu był wiadukt, który miał wahania kilkudziesięciu cm! Ot, taki urok szkód górniczych. Raz zapadała się droga innym razem wiadukt.
HONORATA I MACIEJ - 2013-08-28, 16:13

scuter0 napisał/a:
:lol: W tym przypadku wiadukt jest prosty,moj kamper ma 3,05m, dal rade przejechac ,po wczesniejszym sprawdzeniu-wiec nie wiadomo czego tyczy sie ten znak.Pozdrawiam

Tylko,ze ten znak nie informuje o wysokosci wiaduktu,a zakazuje wjazdu pod niego pojazdami o wysokosci większej od podanej na znaku.Dobrze ,że ci sie udało,mi zdarzyło sie juz zapłacić mandat za przejeżdżanie pod wiaduktem,pojazdem wyższym niż dopuszczał znak drogowy. :spoko Często można spotkać znaki ograniczające tonaż,a wcale to nie oznacza,że droga nie wytrzyma obciążenia większego,niż przewiduje znak zakazu dla takich pojazdów.

scuter0 - 2013-08-28, 16:48

:wyszczerzony: faktycznie znak B-16 nawet nie wiedzialem :?
makdrajwer - 2013-08-28, 17:26

Witold Cherubin napisał/a:
w moim przypadku ... wyjaśnienie "miejscowych", że ograniczenie do 2,8 m dotyczy prawego skraju drogi, ale środkiem przejeżdżają TIRy (Wiadukt jest łukowy)


Miałem identyczną sytuacje ( moze ten sam wiadukt ) . Jakby co to zawsze wysyłam żona . Ja przypier... - będzie na nią :bigok

Kiedys jechałem dość wysokim busem , wiedziałem jaką ma wysokość , wiedziałem że przechodzi pod wiaduktem. Zapomniałem tylko ze mam deske surfingową na dach. Po przeeździe miałem juz deske bez statecznika :lol:

kubryk1 - 2013-09-20, 15:29
Temat postu: Ograniczenie wysokości
Znaki zazwyczaj zakładają jakąś tolerancję na tych co "chyba przejdą". Przy budowie A1 to miejsce zlikwidowali ale w Piekarach Śl. koło Montometu był wiadukt, który miał wahania kilkudziesięciu cm! Ot, taki urok szkód górniczych. Raz zapadała się droga innym razem wiadukt.
Zgodnie z przepisami ("Warunki techniczne jakim winny odpowiadac znaki drogowe i urzadzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz warunki ich stosowania na drogach") wymiar wysokościowy podany na znaku winien byc mniejszy o 0,5 m od fizycznego przeswitu pod wiaduktem, mostkiem itd. Ale wystarczy, że po połozeniu nowego dywanika asfaltowego zarzadca drogi zapomni o tym przepisie albo nie zmieni znaku i "kuku" gotowe.

tadek - 2013-09-20, 20:08

Ja zanabyłem za kilka złotych ultradźwiękowy miernik wysokości. Jak mam wątpliwość to staję i w kilka sekund wiem co mogę. Dla przykładu pobliski wiadukt oznaczony znakiem 3.0 m ma w najniższym miejscu 3,21 prześwitu. Do przepisowego luzu 0,5 m trochę mu brakuje, ale wiem, że mogę przejechać bo mam 3,05.
Przydaje się też przy wjazdach na przygodne myjnie. Wiele z nich nie ma oznaczenia wysokości, a obsługa, na pytanie o wysokość wjazdu, robi wielkie oczy.

stef - 2015-03-18, 11:44

Tak trochę odświeżę temat.

w 2010 roku podczas powodzi prowadziliśmy kontenery z pompami z Litwy, Łotwy i Estonii w okolice Połańca. Nocleg był zaplanowany w Warszawie, potem przez Pruszków jechaliśmy dalej.
Pech chciał, że rozkazy z Komendy Głównej o wyjeździe z Warszawy otrzymaliśmy dopiero około 14, zanim kolumna się zebrała i ruszyła była godzina około 16... miło się jedzie przez Warszawę o tej porze i prowadzi kolumnę 10 aut z przyczepami, o wysokości 4,3 metra :)
No i oczywiście na naszej drodze był remont drogi i wiadukt. Znak pokazywał 4 metry i kilka cm - już nie pamiętam ile. W każdym bądź razie miało być prawie na styk. Pomalutku jedziemy i okazuje się... nie da rady, brakuje kilku cm. Podchodzę do majstrów co leli asfalt i mówią, że jest remont, dolewają asfalt i może dlatego znak "nie pasuje" :) Korek za nami potężny, policjantów z nami nie było bo mieli inne konwoje strażaków do eskortowania :)
Na szczęście przeciwległy pas nie był jeszcze remontowany, a tylko frezowany... więc zatrzymanie ruchu jeszcze z przeciwka i kolumna przejechała... jako prowadzący kolumnę i planujący trasę miałem pełne gacie. Bo nie było opcji na tej drodze zawrócić długim autem z kontenerem ciągnącym przyczepę na której jest następny kontener... ale udało się...
Tak więc znaki mogą nas mylić. Trzeba mieć oczy wszędzie, a jeżdżąc kamperem po bocznych dróżkach chyba dobrze mieć miernik, albo sprawnego pilota !!

Johny_Walker - 2015-03-18, 12:30

Pod każdym wiaduktem da się przejechać. Czasem trzeba się tylko mocniej rozpędzić.
Cyryl - 2015-03-18, 13:25

dla wyjaśnienia może zacytuję rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze, załącznik nr1:
"Znak B-16 "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości ponad ... m" (rys. 3.2.17.1) należy umieszczać przed takimi obiektami, jak np. tunele lub wiadukty, oraz przed miejscami, gdzie przebiega linia sieci napowietrznej, jeżeli wysokość obiektu nad jezdnią jest mniejsza od 4,5 m. Na znaku podaje się liczbę o 0,5 m mniejszą od wysokości obiektu nad jezdnią. Z tego wynika, że największą wartością liczbową podaną na znaku może być 3,9 m. Wysokość obiektu mierzy się w obrębie drogi, w miejscu, w którym odległość sklepienia obiektu od jezdni jest najmniejsza.

Znak B-16 należy powtórzyć, umieszczając go nad jezdnią, np. na obiekcie. Powyższe zasady ustalania wartości podanej na znaku stosuje się również przy sklepieniach łukowych, z tym że pomiaru dokonuje się w taki sposób, aby odstęp bezpieczeństwa 0,5 m był zachowany między sklepieniem a górną krawędzią pojazdu jadącego możliwie jak najbliżej ściany obiektu.

W przypadkach gdy jezdnia pod obiektem ma więcej niż dwa pasy ruchu dla jednego kierunku, a sklepienie jest w kształcie łuku, wówczas znaki ograniczające wysokość pojazdu umieszcza się nad każdym pasem z podaniem odpowiedniej wartości (rys. 3.2.17.2). Na znaku umieszczonym przed obiektem podaje się największą zwartości określonych na znakach umieszczonych na obiekcie.

Przed obiektami, pod którymi może być dopuszczony tylko ruch pojazdów o wysokości mniejszej od 4 m, można stosować urządzenia bramowe U-10 według zasad określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia."


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group