|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
MERCEDES - spalanie w sprinterze
jedrek49 - 2013-08-20, 07:29 Temat postu: spalanie w sprinterze witam
Mam camperka na sprinterze CDI316 moc 156kM i spalanie podczas spokojnej jazdy wynosi 11-12l w zaleznosci czy korzystam z klimatyzacji
Mam pytanie ,jakie jest optymalne spalanie w tych samochodach
czy mozna zmniejszyc spalanie poddajac samochod czipowaniu /zmianie programu w sterowniku
Czy ktos przerabial ten temat
pozdrawiam jedrek49
szczygielski - 2013-08-20, 12:53
Witam
mam również kamperka na Sprinterze 316 165 KM i się martwiłem, że przy spokojnej jeździe 90-110 km/h spala tyle samo (11-12), jeżeli jadę tak w granicach do 80 km/h to potrafię zmieścić się w około 10 litrach, przy rzeczywistej masie około 4000kg. Uważam, że nie ma co kombinować, bo już chyba na mniejsze zużycie się nie zejdzie, ale jeżeli jest to możliwe, to chętnie się z tym zapoznam.
pozdrawiam szczygielski
jedrek49 - 2013-08-26, 18:22
witam
dziekuje za uwagi odnosnie spalania
zadalem pytanie o spalaniu ,by porownac moj camperek z innymi camperkami ,Firmy ,ktore czipuja silniki/zwiekszaja moc i moment obrotowy z rownoczesnym zmniejszeniem zuzycia paliwa/obiecuja zmniejszenie zuzycia o 1d0 2 l /100km
nie wiem czy to prawda ,czy wyciagniecie pieniazkow z kieszeni
koszt oferowany to 400 do 1200zl od zmiany oprogramowania silnika camperka
czekam dalej na cenne uwagi camperowiczow
dziekuje
Jedrek49
TEC6600 - 2014-01-04, 11:47
Witaj
Ja również posiadam kampera z takim silnikiem. O ile nie przekraczam 120 km/h to zawsze mieszczę się w 12l/100 km. Myślę , że mniej spalać nie może zważywszy na dość istotny fakt , że ów silnik posiada wysoki moment obrotowy i przyspieszanie w tym zakresie prędkości jest porównywalne z większością popularnych aut osobowych. Za ten parametr , który znacząco poprawia komfort jazdy kamperem warto zapłacić za 12l/100km.
W salonie mercedesa wystudzili moje oczekiwania z ewentualnym czipowaniem.
Pozdrawiam
JaroW - 2014-01-04, 12:00
szczygielski napisał/a: | Witam
mam również kamperka na Sprinterze 316 165 KM |
Witaj
widzę że lubisz dodawać konie mech... i sprawdzilem w necie...
jest 156 KM
a nie odwrotnie ...
polecam zapoznać się z mocami swoich bryczek...
http://pl.wikipedia.org/w...s-Benz_Sprinter
2.7 CDI R5 OM 612
SPRINTER 216 CDI 316 CDI 416 CDI 616 CDI pojemność 2685 cm³ moc -156 KM (115 kW) przy 3800 obr/min 330 Nm
PS.. Czym wiecej kucy tym autko mniej spali ponieważ potrzebuje mniej się męczyć
by osiągnać prędkość przelotową .
Ci co z czipowali silniczki mają około 1 litr mniej w spalaniu niż poprzednio
czyli coś daje..
jedrek49 - 2014-01-04, 12:05
witam
dziekuje za uwage odnosnie spalania ,ja nie lubie szybko jezdzic ale tak do ok 110 to spala w granicach 11-12l
widze wiec ,ze nie warto szukac oszczednosci ,ten silnik jest naprawde mocny i przyspieszenie ,prawie takie jak osobowka
milych spokojnych wakacji i wspanialego camperowania
jedrek49
Cykada - 2014-03-16, 17:49
w MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
Jak chcecie obniżyć spalani to tylko trzeba wymienić most na SZYBSZY .
Będzie wtedy słabszy ale będzie mniej palił.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
mam w swoim sprinterze most 38-11 i na piątce MUSZE jechać 110 miniumum bo obroty są w okolicach 2000.
ale pali 9-10 l/100km.
jedrek49 - 2014-03-18, 07:39
witam
dziekuje za podpowiedz odnosnie mostu
Gdzie odczytac jaki most jest zamontowany w moim Sprinterze
pozdrawiam
jedrek49
Cykada - 2014-03-18, 08:33
jedrek49 napisał/a: | witam
dziekuje za podpowiedz odnosnie mostu
Gdzie odczytac jaki most jest zamontowany w moim Sprinterze
pozdrawiam
jedrek49 |
powinna być tabliczka z tyłu mostu ale często jej nie ma bo odpada.
Jeśli nie ma tabliczki to trzeba odkręcić wał i będzie widać oznaczenie tam gdzie wał dochodzi do mostu.
A jaką masz maxymalną prędkość. I ile obrotów masz jak jedziesz 100km-h ?
wcześniej miałem most 38-11 i max prędkość to była 135km-h
teraz mam najszybszy i sprinter jedzie 170-180 km-h
W drugim sprinterze mam 37-9 i w briefie było napisane v-max 150km-h
aha. Ja tu piszę o sprinterze 312 a jeśli masz 316 to spalanie 12 litrów to norma.
jedrek49 - 2014-03-19, 08:51
witam
slicznie dziekuje za informacje
moje podwozie to sprinter CDI 316 moc 156 kM 5 cylindrow 2003r
Spalanie przy predkosci max 110km to ok11l
Jechalem nim na autostradzie juz 150km/h
przy predkosci 90km/h ma 2000 obr/min
myslalem ,ze 11l/100km to duzo ,ale jak tak podajesz to jest ok
Masz doswiedczenie na Sprinterach i pytanie ,na jakich obrotach nalezy jezdzic ,by nieduzo spalic paliwa
pozdrwiam
jedrek
Cykada - 2014-03-19, 10:44
jedrek49 napisał/a: | witam
slicznie dziekuje za informacje
moje podwozie to sprinter CDI 316 moc 156 kM 5 cylindrow 2003r
Spalanie przy predkosci max 110km to ok11l
Jechalem nim na autostradzie juz 150km/h
przy predkosci 90km/h ma 2000 obr/min
myslalem ,ze 11l/100km to duzo ,ale jak tak podajesz to jest ok
Masz doswiedczenie na Sprinterach i pytanie ,na jakich obrotach nalezy jezdzic ,by nieduzo spalic paliwa
pozdrwiam
jedrek |
11 litrów to nie jest wcale dużo.
kolega ma 316 maxa blaszankę i jak jedzie 100km to pali mu 10l , jak 110km to 11 , jak 120 to 12l i szybciej nie jezdzi. On ma most 41-11.
moim zdaniem nie ma co kombinować. Jak jechałeś nim 150 to masz most gdzieś po środku. Jak założysz szybszy to auto będzie słabsze a oszczędzisz jeden litr na 100 km czyli 10 litrów na 1000km. Za porządny most używany trzeba zapłacić 1000zł plus robota z 200-300zł . Jeszcze jak byś wymieniał most bo miałbyś uszkodzony to wtedy można by dać inny szybszy a jak masz dobry to nie ma co ruszać.
Brat - 2014-03-19, 12:06
Nie do końca rozumiem, po co - kamperem - grzać tak szybko ... Z towarem zasuwasz i musisz zdążyć przez zamknięciem magazynu ?
Mój kaczor 310D spala średnio 11-12 l/100 km. Nie chce jechać szybciej niż 90 km/h (z górki raczej). Z reguły mieszczę się w limicie prędkości przepisowej ...
yaro 65 - 2014-03-19, 21:23
jedrek49 napisał/a: |
Gdzie odczytac jaki most jest zamontowany w moim Sprinterze
|
podasz vin to odczytam
jedrek49 - 2014-03-20, 07:21
witam
dziekuje slicznie za odczytanie Vin ,przesle na PW
z gory dziekuje
jedrek49
jedrek49 - 2014-03-20, 07:29
witam
Odnosnie predkosci mego camperka to robilem probe na autostradzie jak go kupilem i wracalem do domu ,
normalnie jezdze z predkoscia max do 110km/h na autostradzie ,a po drogach lokalnych nie przekraczam 90km/h
taka predkoscia mozna jechac i podziwiac krajobrazy
sliczne dzieki
jedrek49
Cykada - 2014-03-20, 07:44
tabliczka znajduje się tu:
jedrek49 - 2014-03-20, 17:10
witam
dziekuje slicznie za wskazowke odnosnie odczytu symbolu osi napedowej
dziekuje
jedrek 49
yaro 65 - 2014-03-20, 22:58
mobili napisał/a: | w MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
|
Kolego jedrek49 w mercedesie posiadasz most o przełożeniu 4.375 ( 35:8 ).
pozostałe dane na PW .
jedrek49 - 2014-03-21, 09:50
witam
serdecznie dziekuje za pomoc w rozszyfrowaniu
i pytanie
czy warto zmienic most na inny ,jezeli w roku robie ok 8 tys km
pozdrawiam
Cykada - 2014-03-21, 11:39
jedrek49 napisał/a: | witam
serdecznie dziekuje za pomoc w rozszyfrowaniu
i pytanie
czy warto zmienic most na inny ,jezeli w roku robie ok 8 tys km
pozdrawiam |
wg mnie jak most jest dobry to zostaw. Auto na tym przełożeniu jest mocne i prędkość 100-110km-h dla kamperka jest wystarczjąca.
Ale jak nie masz co robić z kasą to zmień sobie na 41-11.
Tylko trzeba jeszcze kupić dobry most bo wrypać się na minę jest bardzo łatwo.
Potem jeszcze trzeba podłączyć komputer i ustawić licznik do tego przełożenia bo będziesz jechał 120 a na liczniku będzie 100km/h.
jedrek49 - 2014-03-21, 12:22
witam
Skorzystam z rad ktore udzielacie ,zostawiam tem most ,,narazie most jest cichy ,ma przejechane 90 tys km
Dzwonilem za tym najszybszym mostem i oferowano mi za 2000zl plus wymiana
troche drogo ,nie bedze szukal dziury w calym
sliczne dzieki wszystkim za rady,informacje
Naprawde jest tu wiele osob ,ktorzy sie dziela swoja wiedza i doradzaja
CT jest skarbnica wiedzy z ktorej korzysta wiele osob
Pozdrawiam
jedrek49
ekrecik - 2014-04-02, 10:08 Temat postu: Spalanie merolka.. Z mojej praktyki wynika ,że spalanie naszych kamperów jest uzależnione przedewszystkim od oporów toczenia autka.Mam na myśli blokowanie zacisków hamulcowych .Przed każdym sezonem lub wyjazdem warto te opory sprawdzić.Jest na to prosty sposób ,wrzucić na luz i sam kierowca bez trudu powinien przepchnąć kampera,jeżeli nie da rady należy podnieść do góry koło i spróbować nim obrócić -jeżeli obraca się z trudnością lub nie mamy siły go obrócić tutaj jest winowajca.Tak trzeba sprawdzić wszystkie koła !!Trzymające zaciski to zużycie paliwa nawet o 20-40% tak że lepiej aby nie blokowały./Auta stoją całą zimę/
Co do oszczędności spalania silników mogę jeszcze podpowiedzieć zastosowanie magnetyzerów do silników samochodowych/Zainteresowanym wytłumaczę działanie/.
Posiadam takie i wiem o czym mówię.Już widzę niedowierzających i pukających się w czoło-nieszkodzi Panowie ja wiem swoje !
I POZOSTAJE JESZCZE STYL JAZDY :kampery to nie sportowe pojazdy!! Chcesz się ścigać to trzeba osobowym.Moim zdaniem 100 km to powinien być max oczywiście po autostradach. Mój kamperek z2004r ma już zaliczone pół Europy i przy silniku 2.2średnia nie przekracza ok.9 litrów oczywiście z zastosowaniem tego co napisałem powyżej.Niedowiarkom mogę podać więcej szczegółów.Pozdrawiam Edward/KAMPER NA Sprinterze 2.2 CDI MAX/
donald - 2014-04-02, 10:21
Proszę przybliz działanie tych magnetyzerów...moze sie przekonam bo jak do tej pory to traktuje jak gadżet. .
Moj mercedesik 2.9 na automacie pali 10-12 zaleznie od stylu jazdy..
Brat - 2014-04-02, 10:51
ekrecik - wynika z tego co piszesz, że stosujesz magnetyzer/y w praktyce. Też jestem zainteresowany doświadczeniami i wiedzą praktyka .... bo od lat jedynie krążą o tychże magnetyzerach jakieś mgliste opowieści bez konkretów.
Możesz coś więcej ? thank you from the mountain
ekrecik - 2014-04-02, 11:12 Temat postu: CD.MAGNETYZERÓW Panowie sprawa magnetyzerów wygląda tak:
osobiście założyłem ich ok kilkaset kompletów w samochodach osobowych i dostawczych do benzyny i dizelków.Paliwo jest istotne ponieważ są magnetyzery o różnych mocach-
/przepraszam musiałem przerwać pisanie postu-sory czasami niektórzy ludzie są w pracy......
i taka reakcja kolegów jest...nie będę komentował/
i są dedykowane pod dane autko.Dokładnie opisywać działania nie będę bo z tego wynika dziwna dyskusja ,ale na jakimś zlocie chętnie to postaram się wyjaśnić .Lecz po zamontowaniu magnet.silniki dopalają te frakcje które wychodzą rurą i bezużytecznie osadzająą się na nich-sadze.
Nas najbardziej interesują efekty.A są takie ; praca silnika robi się bardziej elastyczna, /miękki dzwięk spalania /bez żadnej regulacji spadają wolne obroty ok100-200,
odnosi się wrażenie podwyższenia mocy silnika /jadąc po znajomej trasie na 5 pod górę odczuwasz "kucanie" obrotów, no to robisz 4 i dalej. a z magne. 4 robisz później/,no i średnia zużycia paliwa ok.10% spada .
Ja mam takie odczucia.Reasumując będę zakładał do każdego swojego auta a kasa na pewno mnie się zwróci i o to nam przede wszystkim chodzi .
A Ci co chcą te magnet.zobaczyć na moim autku zapraszam do obejrzenia.Oczywiście musimy się umówić .Na tę chwilę magnetyzery są w zasięgu i koszt nie przekracza 300 zł/komplet =powietrze 1 szt ,paliwo 2szt.
Pozdrawiam Edward.
papamila - 2014-04-02, 11:31
donald napisał/a: | Proszę przybliz działanie tych magnetyzerów |
Brat napisał/a: | Możesz coś więcej ? |
ekrecik napisał/a: | osobiście założyłem ich ok kilkaset kompletów w samochodach osobowych i dostawczych do benzyny i dizelków.Paliwo jest istotne ponieważ są magnetyzery o różnych mocach |
ekrecik
no, toś faktycznie wnikliwie i wyczerpująco odpowiedział nam w temacie
donald - 2014-04-02, 11:34
No to dalej, po tak wyczerpującej odpowiedzi uważam ze to g.... warty gadżet...
Argo - 2014-04-02, 14:49
Ze spalaniem to jak z rybami. Czym więcej rybny rosną a spalanie maleje.
papamila - 2014-04-02, 17:25
ekrecik napisał/a: | /przepraszam musiałem przerwać pisanie postu-sory czasami niektórzy ludzie są w pracy......
i taka reakcja kolegów jest...nie będę komentował/ |
a czego po takim jednozdaniowym poście się spodziewałeś
wystarczyłoby jeszcze trzy stuknięcia w klawiaturę cdn...
ekrecik - 2014-04-02, 17:52 Temat postu: cdn. fakt można było tak napisać ,ale spokojnie nie dajmy się zwariować!!Wyjaśniłem ,przeprosiłem i uważam ,że jest wszystko OK!!! Pozdrawiam.
Kamperek - 2015-05-16, 18:08
Witam grono Mercedesów
w MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
Będzie wtedy słabszy ale będzie mniej palił.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
W chwili obecnej nabyłem Sprintera 413 CDI na bliźniakach z silnikiem 129 KM, skrzynia biegów automat, most 34-7. Przy 3000 obrotach jadę 90 km/h, spala 11 l/100km i odczuwalny hałas.
Po konsultacjach z mechanikiem: odradza wyminę mostu na szybszy, podobno wyskakują biegi w automacie i mówi że to ciężarówka i już
Czy macie jakieś sugestie . Zależy mi na tym aby był cichszy, a palić i tak musi swoje
Będę wdzięczny za wskazówki i porady
Kamperek - 2015-06-01, 11:59
W MB sprinter są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
38-11 najszybszy
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
W chwili obecnej nabyłem Sprintera 413 CDI na bliźniakach z silnikiem 129 KM, skrzynia biegów automat, most 34-7. Przy 3000 obrotach jadę 90 km/h, spala 11 l/100km i odczuwalny hałas.
Po konsultacjach z mechanikiem: odradza wyminę mostu na szybszy, podobno wyskakują biegi w automacie i mówi że to ciężarówka i już
Czy macie jakieś sugestie . Zależy mi na tym aby był cichszy, a palić i tak musi swoje
Będę wdzięczny za wskazówki i porady
ZEUS - 2015-06-01, 12:52
w jakim celu powtórzyłeś swój post?
Rav - 2015-06-01, 20:35
Powtórzył zapewne, aby podbić czytalność.
A co do głośnej pracy, to nie widzę opcji innej, aniżeli wymianę mostu właśnie. Nie wiem co miał na myśli mówiąc "biegi wyskakują". W automacie żaden bieg Ci nie wyskoczy.
Ja bym przede wszystkich skonsultował się z warsztatem, który serwisuje i naprawia automaty (jest tego sporo). Być może po zmianie mostu wystarczy jedynie zaadaptować na nowo sterownik skrzyni? Nie sądzę, bowiem aby sama skrzynia konstrukcyjnie się różniła w zależności od mostu.
ZEUS - 2015-06-01, 21:59
Rav napisał/a: | Powtórzył zapewne, aby podbić czytalność.
|
wystarczyło wyedytować post, dołożyć prośbę o pomoc/radę i efekt byłby ten sam... ewentualnie poprzedni usunąć...
m3tal - 2016-01-05, 23:08
41:11 oznacza 3.73:1, natomiast 38:11 to 3.45:1... Prosta matematyka. Jak juz ktoś gdzieś napisał, im niższy wynik dzielenia, tym szybsze przełożenie mamy w główce mostu.
Można dać sie zwieść przez inne cyferki, jak sie tego najpierw nie policzy dokładnie
Swoją drogą, podawane wartości, np. 38:11, oznaczają chyba nawet wprost ilości zębów na poszczególnych talerzach głównej przekładni dyferencjalu (atak/zdawczy), a na pewno mają z tym coś bezpośrednio wspólnego.
Btw- jakby ktoś miał na zbyciu 41:11, lub chciał zamienić na 38:11, to jestem otwarty na propozycje.
Dodam, ze nie trzeba wymieniać całego mostu- wystarczy sam "wkład", jest wymienny, na pewno miedzy mostami pojedynka/pojedynka oraz bliźniak/bliźniak, na krzyż juz niekoniecznie, ale ręki nie dam sobie za to uciąć- nie miałem jeszcze okazji położyć obu typów obok siebie na jednym stole.
|
|