Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomoc koleżeńska - zimowe kamperowanie

martini44 - 2013-09-22, 19:11
Temat postu: zimowe kamperowanie
Koledzy i koleżanki..... ponieważ zbliża się nieubłaganie koniec sezonu letniego i zaczyna się okres zimowy chciałbym o wskazówki jak używać kamperka w wersji zimowej właśnie zimą.... głównie chodzi mi o wodę w zbiornikach, bojlerze.... bo wiadomo że po każdym wyjeździe trzeba spuścić wodę.... jak wygląda sytuacja z wylewką (spust wody) zbiorników czystej i szarej wody w temperaturze np -15 stopni?? Czy grzałki mają jakieś zabiezpieczenie przed przepaleniem ?? Co ze zbiornikiem na fekalia bo widzę że jest doprowadzony nadmuch na przestrzeń zbiornika, trzeba używać jakiś specjalnych płynów ?? Proszę o wszelkie wskazówki.......Może pytania banalne ale nie mam doświadczenia w zimowym kamperowniu więc proszę o odpowiedz tylko tych co użytkują kamperki zimą i proszę o ograniczenia odpowiedzi filozofom....
CORONAVIRUS - 2013-09-22, 19:18

Wc puste to nic nie zamarznie a reszta ...nalej do pustego zbiornika na wodę 5 l płynu zimowego do szyb w samochodzie ... niech przeleci przez krany, wylewki itp. ... wodę wypchnie i nic nie zamarznie ... na wiosnę możesz nawet go odzyskać ze spustu szarej wody ... na wiosnę też wystarczy przepłukać układ i smaczku nie poczujesz ... tanio i szybko i pewnie :)

A gdybyś chciał używać w mrozie wszystkiego to tylko ogrzewanie sprawne i na noc tego płynu do spryskiwacza wlewaj w wylewki , nie zamarzną ... butle zamarzną o ile ich pomieszczenia nie są ogrzewane , można z dłuższym wężem umieścić ją w środku kampera , tam gdzie ciepło i po problemie ...

Jawor_ki - 2013-09-22, 19:20

Ja niestety nie posiadam wersji zimowej ale kilka zimowych wyjazdów odbyłem