|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Co sądzicie o silnikach Fiat Ducato 2,0 JTD 115 KM
Zbigniew Mazur - 2013-10-07, 13:21 Temat postu: Co sądzicie o silnikach Fiat Ducato 2,0 JTD 115 KM Czy może ktoś powiedzieć jak sprawują się siniki Fiat Ducato 2, 0 JTD 85 kW / 115.
Pozdrawiam
bart.ek - 2013-10-07, 13:26
To nowa jednostka, pewnie wielu opinii nie będzie na jej temat. Rokowania są dobre - to ewolucja bardzo porządnego fiatowskiego 1.9jtd (montowanego oprócz grupy fiata także np. w saabach, oplach, załapał się nawet do jednego z modeli cadillaca), który jest trwały i ekonomiczny.
Przemyślałbym kwestię kupowania campera z tym silnikiem - niższa akcyza to jedno, ale następny w kolejce silnik 2.3jtd ma lepsze parametry (130KM, 320Nm) i łączony jest ze skrzynią 6b (2.0 - 5b) o zdecydowanie dłuższych przełożeniach (ciszej i bardziej ekonomicznie w trasie).
papamila - 2013-10-07, 14:48
w 2,3 może nieznacznie ciszej ale ta 6 przy 130KM to nadbieg i poniżej 90 trzeba redukować
a ekonomią silnik 2.0 bije go na głowę, jest bezkonkurencyjny przy jeżdzie 100-120km/h
szybciej to faktycznie jest głośniej, ale bez tragedii (wynikato z obrotów)
co do trwałosci to jak narazie zrobione ponad 60.000km- bez zastrzeżeń
Johny_Walker - 2013-10-08, 08:55
Jeżeli będę kupował nowego kampera, to właśnie 2.0 115KM. 30 000 zł oszczędności, a w razie czego można zaczipować, albo nawet za parę lat wymienić silnik na większy.
Nie wiem gdzie można zrobić jazdę próbną, bo na targach dają się przejechać tylko większymi silnikami. Ostatnio jeździłem Hymerem 2,3 i 7m długości w okolicach Dusseldorfu - rewelacja.
Kampera zamierzam używać do wypoczynku i dłuższych wyjazdów bez pośpiechu. Nie interesują mnie prędkości powyżej 100km/h. Wystarczy 80-90. Teoretycznie 115 koni i 3,5 tony powinny sobie dać radę, a nawet być ekonomiczne.
Gdyby nie akcyza, to wolałbym słabszy 130KM z dwóch 2,3 litrowych silników, bo zawsze to mniej wysilony, a masa silnika prawdopodobnie taka sama, co 2.0. Mocniejszy 2.3 148KM waży chyba o 50 kg więcej.
Tutaj mój wątek na ten temat: http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=16404
Wiktor - 2013-10-08, 11:32
Wypożycz go sobie na weekend od www.campery24.eu i przetestuj (Burstner Argos Time).
Montowanie tego silnika do kampera jest "porażką". Dynamika dyskusyjna - szczególnie na podjazdach autostradowych , spalanie 12-15l/100 km.
Jeździłem autem z takim silnikiem (nie camper) i zdecydowanie odradzam.
Pozdrawiam,
szymek1967 - 2013-10-08, 11:43
Wiktor napisał/a: | Montowanie tego silnika do kampera jest "porażką". |
nie do konca się z tą tezą zgodze
silnik który ma moc ponad 100 kucy a i moment obrotowy spory
co maja powiedzieć ludkowie którzy posuwają na motorach 75 kucyków i w dodatku bez turbinki,e ?
jakoś sobie daja rade
ps. kamper nie słuzy do rajdów górskich a zaoszczedzone kilkadziesiat tysi na akcyzie wynagrodzi wszelkie braki ( o ile o takich możemy mówić )
w tej kwestii niech wypowiedaja sie posiadacze kamperków z tymi silnikami
oni beda najbardziej opiniotwórczy
ps2.
dzony,
bardzo słuszna decyzja , to jest ten kierunek
Wiktor - 2013-10-08, 12:00
Można długo dyskutować o mocy jak i przebiegu momentu obrotowego danej jednostki. Najlepiej wypożyczyć i samemu przetestować.
Pozdrawiam
Johny_Walker - 2013-10-08, 13:15
Może nie umieją jeździć dieslem i wciskają gaz do końca? W swoim samochodzie osiągam spalanie 24% niższe, niż fabryka obiecała.
Jakim cudem ten silnik ma mieć mniejszą dynamikę, niż zachwalane na forum stare wolnossące 2,5?
Simbus - 2013-10-08, 14:23
Wiktor napisał/a: |
Montowanie tego silnika do kampera jest "porażką". Dynamika dyskusyjna - szczególnie na podjazdach autostradowych , spalanie 12-15l/100 km.
Pozdrawiam, |
Jesteś w dużym błędzie. Tak się składa że mam od lipca tego roku kampera właśnie z tym silnikiem. I uwierz mi że nie chwalę go bo akurat taki mam.. Mocy jest wystarczająco, nawet często za dużo. Na co dzień jeżdzę osobówką z 250 konnym silnikiem więc tym bardziej mógłbym czuć po przesiadce do kampera niedobór mocy.
Jeśli chodzi o spalanie..to potwierdzam to co napisał kolega papamila.
Moje minimalne spalanie jadąc do Bogacs przez Słowację gdzie nie chciałem zapłącić mandaciku wyniosło 7,4 ! Fakt jechałem spokojnie, ale taki wynik ciężko często osiągnąć autem o połowę lżejszym.
papamila napisał/a: |
a ekonomią silnik 2.0 bije go na głowę, jest bezkonkurencyjny przy jeżdzie 100-120km/h
szybciej to faktycznie jest głośniej, ale bez tragedii (wynikato z obrotów)
|
bart.ek napisał/a: |
Przemyślałbym kwestię kupowania campera z tym silnikiem - niższa akcyza to jedno, ale następny w kolejce silnik 2.3jtd ma lepsze parametry (130KM, 320Nm) i łączony jest ze skrzynią 6b (2.0 - 5b) o zdecydowanie dłuższych przełożeniach (ciszej i bardziej ekonomicznie w trasie). |
W firmie użytkuje też inne Fiaty Ducato. Z silnikami o oznaczeniu 100 i 120. O ile 100 to dobry silnik i trwały, na łańcuchu z dobrze zestrojoną skrzynią to 120 według mnie to porażka. Fakt 130 koni, jednak moje subiektywne odczucia są takie że jeśli mam jechać w trasę wolę 100. Dodatkowo wszystkie 120 mają wadę fabryczną związaną z przepustnicą i po około 60 tyś. km trzeba się liczyć z naprawą w kwocie około 1500 zł. Ogólnie drugi raz żadnego Ducato z tym silnikiem bym nie kupił.
Podsumowując - nowy silnik 115 2.0 w Ducato to idealne rozwiązanie. Mocy nie brakuje, jest bardzo oszczędny. W kieszeni ze względu na akcyzę zostaje sporo dudków
Polecam z własnego a nie zasłyszanego doświadczenia.
eMKa - 2013-10-08, 19:13
Simbus napisał/a: | Z silnikami o oznaczeniu 100 i 120. O ile 100 to dobry silnik i trwały, na łańcuchu z dobrze zestrojoną skrzynią to 120 według mnie to porażka. Fakt 130 koni, jednak moje subiektywne odczucia są takie że jeśli mam jechać w trasę wolę 100. Dodatkowo wszystkie 120 mają wadę fabryczną związaną z przepustnicą i po około 60 tyś. km trzeba się liczyć z naprawą w kwocie około 1500 zł. Ogólnie drugi raz żadnego Ducato z tym silnikiem bym nie kupił. |
Gdybyś operował pojemnościami (lub typem) a nie mocą, można by podyskutować, a tak to mówisz sam do siebie
andi at - 2013-10-08, 19:20
silnik 2,3/130ps -jazda od 70 do 120km-srednie spalanie wyszlo 10,7litra
bocznymi drogami
Simbus - 2013-10-08, 19:26
eMKa napisał/a: |
Gdybyś operował pojemnościami (lub typem) a nie mocą, można by podyskutować, a tak to mówisz sam do siebie |
Gdybyś czytał ze zrozumieniem.. Przecież podałem typ silnika po jego oznaczeniu 100, 115, 120.
Może to bardziej będzie czytelne..
http://pl.wikipedia.org/w...Silniki_.5B1.5D
piotr1 - 2013-10-08, 20:41
papamila napisał/a: | w 2,3 może nieznacznie ciszej ale ta 6 przy 130KM to nadbieg i poniżej 90 trzeba redukować
a ekonomią silnik 2.0 bije go na głowę, jest bezkonkurencyjny przy jeżdzie 100-120km/h
szybciej to faktycznie jest głośniej, ale bez tragedii (wynikato z obrotów)
co do trwałosci to jak narazie zrobione ponad 60.000km- bez zastrzeżeń |
W moim ivo jest taki sam silnik i z czystym sumieniem mogę go polecić
piotr1 - 2013-10-08, 20:45
andi at napisał/a: | silnik 2,3/130ps -jazda od 70 do 120km-srednie spalanie wyszlo 10,7litra
bocznymi drogami |
Ja ostatnio jechałem przez Słowację i Węgry nie szybciej niż 90 km/h i spalił mi 8.2 l/100km. aż byłem w szoku
joko - 2013-10-08, 22:15
Na temat silnika 2.0JTD 115 mam dokładnie takie spostrzeżenia jak Simbus.
Od połowy lipca mam nowego kamperka z tym właśnie silnikiem i nadal jestem w szoku jak dobrze się sprawuje.
To że akurat taki kupiłem to nie kwestia przypadku, a zamierzone działanie.
Wprawdzie nie próbowałem tego silnika przed kupnem i do momentu odbioru kampera nie byłem pewien czy dobrze zrobiłem, ale już po paru kilometrach wiedziałem , że był to strzał w dychę.
Z porównania suchych danych wyszło mi , że 15KM róznicy do wersji 2.3 to niewiele (zakładałem chip-tuning po czasie ale teraz widzę , że będzie to chyba zbędne ), a 50 tys PLN różnicy na akcyzie piechotą nie chodzi.
W praktyce eksploatacja kampera z takim motorkiem wygląda nawet o wiele lepiej niż wynikało by to z parametrów.
Pojazd jeździ "lekko" a wyniki spalania to następna miła niespodzianka.
Przez ostatnie trzy weakendowe wyjazdy zrobiłem ok.2000km , a średnie spalanie za ten dystans wyniosło 9,3l. Połowa tego dystansu to autostrada A4 i inne dwupasmowe drogi (wyjazd do Kłodzka, Łańcuta i Buska Zdroju), gdzie poruszałem się z prędkością 110-130km/h, reszta to jazda 60-90km/h i miasta.
Dzisiaj , korzystając z ładnej pogody i tego , że mam kilka spraw do załatwienia, a kamperek stał pierwszy z brzegu , zrobiłem kółeczko Andrychów- Oświęcim - Alwernia- Kraków (i sporo po Krakowie) - Kalwaria-Wadowice-Andrychów, w sumie ok 220km. Z ciekawości wyzerowałem licznik A po ok 10km i na pozostałym dystansie 210km średnia wyszła mi 7,2l/100km . Jazda w ruchu z prędkościami 40-80km/h , korek w Oświęcimiu i ok 20km po Krakowie.
Niech ktoś powie, że to nie jest dobry wynik jak na pojazd ważący ze mną,pełnym wyposażeniem i prawie pełnym zbiornikiem wody i paliwa , ok 3300kg.
Wynik nie do pobicia przez silnik 2.3 (blaszak z silnikiem 2.3 w podobnych warunkach drogowych dobija mi do 10l/100km)
Często wytykanym minusem wersji z silnikem 2.0 JTD jest 5-cio biegowa skrzynia i to budziło również moje obawy przed kupnem, ale podobnie jak przy sprawności i spalaniu, również tutaj bardzo pozytywne wrażenia. Faktycznie może przy 130km/h czasami człowiek odruchowo szuka 6-tki (ponad 3500 obr/min) ale umówmy się, kamperem to nie jest prędkość z jaką często i długo się podróżuje.
Jak dodać jeszcze do tego wszystkiego bardzo pozytywne opinie mechaników na temat żywotności i niskiej awaryjności tej jednostki, to jak dla mnie to do nowego kampera nie ma innej alternatywy. To co więcej daje silnik 2.3 nie jest warte w/g mnie 5000 PLN a co dopiero 50000 (w sumie to nie wiem co więcej daje, bo do blaszaka z 2.3JTD różnicy nie widzę, a jeśli to na korzyść 2.0). Różnicę w akcyzie w części wydałem na doposażenie (roleta, TV, TV-sat, klima, solar, markowa pneumatyka, zabezpieczenia, bagażnik na rowery........etc.etc.) i jeszcze sporo zostało na paliwo
No i najważniejsze - jak wybierzesz taki motorek (akcyza 3.1%) to takie głupie pomysły jak rejestracja na niemieckiego "słupa" , nie będę chodziły Ci po głowie
eMKa - 2013-10-08, 22:30
Simbus napisał/a: | Gdybyś czytał ze zrozumieniem.. Przecież podałem typ silnika po jego oznaczeniu 100, 115, 120. |
czytam ze zrozumieniem
ale piszesz jak piszesz
nie czas na wykłady
Moce przy tych samych pojemnościach są kroczące, np. 2,3 miał oznaczenie 120, 130, 150 zależy od typu silnika
Typ to np. F1AE0481C ma napis boczny 120
2,2 Puma ma 110, 120
3,0 150 i 180
itd.
Boczne oznaczenia to moc a nie pojemność czy typ silnika
Osobiście mam 2,3 i wszystko jest ok. moc fabryczna 120 teraz po tubingu.
Zero negatywnych uwag
Jeżeli chcesz znać typ silnika interesującego cię egzemplarza to jest on napisany na tabliczce pod hasłem MOTORE
Zakodowany jest również w nr.VIN i SINCOM
eler1 - 2013-10-08, 22:45
joko a ty masz półintegre,integre czy alkowe o dł..... ? bo miałeś zarzucić zdjęcia ale ich nie widziałem .
Co do awaryjności to czas pokaże bo te silniki w ducato są od 2011roku , a wiem już o jednym przypadku w kamperku ten silnik padł w tamtym roku tylko nie pamiętam czy to była pompa olejowa czy coś innego
Zapomniałem że jest to silnik Multijet II więc musimy porównywać te same systemy wtrysku bo z zasady mają mniej palić i być cichsze
joko - 2013-10-08, 23:23
Mam półintegre, 7,45m. Fotki dam na pewno, ale dopiero jak autko będzie takie jak sobie zaplanowałem. Na dzień dobry wymieniłem tapicerki na kremowo-pomarańczową skórę, bo oryginalne były takie sobie (zdjęcia nowej tapicerki znajdziesz w temacie o kamerze cofania).
Za dwa tygodnie kamperek dostanie nowe grafiki na zewnątrz (teraz się to projektuje) i wtedy będzie już gotowy aby go pokazać publicznie
Co do problemów z silnikiem 2.0JTD 115 to tak jak wszędzie, zawsze się coś trafi. Chodzi generalnie o to aby to nie była jakaś powtarzająca się notorycznie wada. Po kilku zasłyszanych opiniach od serwisowych wymieniaczy i prawdziwych mechaników , wnioskuję, że bardzo udana wersja i póki co awaryjność niska.
bart.ek - 2013-10-08, 23:34
Johny_Walker napisał/a: | Mocniejszy 2.3 148KM waży chyba o 50 kg więcej. |
oba 2.3 ważą mniej więcej tyle samo, bo to ten sam silnik (mocniejszy ma zdaje się turbo o zmiennej geometrii), wyraźnie cięższy jest motor 3.0
Simbus napisał/a: |
W firmie użytkuje też inne Fiaty Ducato. Z silnikami o oznaczeniu 100 i 120. O ile 100 to dobry silnik i trwały, na łańcuchu z dobrze zestrojoną skrzynią to 120 według mnie to porażka. Fakt 130 koni, jednak moje subiektywne odczucia są takie że jeśli mam jechać w trasę wolę 100. Dodatkowo wszystkie 120 mają wadę fabryczną związaną z przepustnicą i po około 60 tyś. km trzeba się liczyć z naprawą w kwocie około 1500 zł. Ogólnie drugi raz żadnego Ducato z tym silnikiem bym nie kupił. |
100 to silnik 2.2, łączony jest ze skrzynią 5b i nie cieszy się dobrą opinią.
120 to ivekowski motor 2.3 (skrzynia 6b), o którym już tu pisano (w aktualnych modelach ma moc 130/150KM), u mnie w ducato właśnie dobija do 450 tysięcy km i pierwsze słyszę o usterkach przepustnicy...
eMWu - 2013-10-09, 08:22
przepustnica siadała w 3.0 160 KM. Ponoc te nowe 180 KM sa poprawione w tej kwestii.
andi at - 2013-10-09, 19:22
bartek a ile pali na 100
bart.ek - 2013-10-09, 20:04
moja średnia z prawie 450tysięcy km to 10.23l (tyle, że to nie camper: http://www.spritmonitor.d...cht/207031.html , jeżdżę raczej powoli, prawie nigdy nie przekraczam 100km/h)
eMKa - 2013-10-09, 20:37
Nawiązując do tematu
Sam jestem ciekaw jak będzie sprawiał ten silnik w dłuższej eksploatacji w busach.
Jest to klon silnika 1,9 16v 150 KM (939A2000) który montowany był już 2005 r w Cromie, Bravo, Alfie, Delcie
Sam zrobiłem na nim 90 000 km., sprawował się znakomicie. Silnik ten montowany był również w Oplach, tam jednak częściej w wersji 8 zaworowej o mocy 120 KM.
Niskie spalanie, dynamika, i wysoka kultra pracy, tak bym w skrócie opisał zalety. Wad nie stwierdziłem.
W Ducacie obniżono moc do 115 programem w sterowniku,pewnie obawiając się przeciążeń.
To pierwszy model Ducato w którym przy tej pojemności zrezygnowano z rozwiązań PSA,
Puma Forda nadal obecna.
Co do spalania 2,3 JTD
W normalnym ruchu miasto trasa 8-8,5
na dłuższych wyjazdach w kolumnie (spacerowo) ponizej 8
na autostradach przy 130-140 – 9,5
Ale to blaszak po tuningu.
Bajaga - 2013-10-09, 20:53
joko napisał/a: |
No i najważniejsze - jak wybierzesz taki motorek (akcyza 3.1%) to takie głupie pomysły jak rejestracja na niemieckiego "słupa" , nie będę chodziły Ci po głowie |
Nie jeździłem 2.0 ale sądzę ze 115km powinno prawie kazdemu z powodzeniem wystarczyć. Jest tylko jedna kwestia, styl jazdy/oczekiwania. Jeżeli ktos chce jeździć typowo po kamperowemu, czyli do 100km/h i bez wyprzedzania w zasadzie to Na Pewno 2.0 115km mu wystarczy i bez sensu tracić pieniądze na większe motory.
Ale...np. ja znam siebie i wybrałem 3.0 180km i... to jest to
eMKa - 2013-10-12, 22:47
Napisałem
Cytat: |
Puma Forda nadal obecna. |
nie dodałem, że tylko w grupie PSA, jest trochę technicznych zmian, ale system zasilania nadal ten sam
Fiat wycofał się z tego silnika pod koniec 2010
bart.ek - 2013-10-13, 00:16
eMKa napisał/a: | Fiat wycofał się z tego silnika pod koniec 2010 |
dodajmy - na szczęście
Zostały tylko sprawdzone motory produkcji fiata i iveco.
biloowa - 2013-10-23, 08:58
Od maja na naszym Carado T348 z silnikiem 2,0 115 mamy zrobione 18 kkm , absolutnie nic sie nie dzieje, przy spokojnej jeździe miesci sie w 8 litrach a przy autostradowych 120-130 max 10.5 litra. ja również polecam ten silnik, poczatkowo byłem sceptycznie nastawiony ale po kilku trasach pasuje mi ten silnik.
Johny_Walker - 2013-10-23, 10:59
8 litrów to rewelacyjny wynik w porównaniu ze średnią kamperową wynoszącą dobre 10 litrów. Tak sobie liczę, że przez przewidywany czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 różnica na kosztach samego paliwa wynosi 20-50 tys zł. Do tego 20-25 tys zł niższa akcyza. Razem 40-75 tys. zł oszczędności.
PS Znasz może wymiary i nośność garażu w półintegralach Carado? Np. model T448.
szymek1967 - 2013-10-23, 11:03
normalnie siok ! toz lepszy jestes niz sam pitagoras
wyliczenia super !
15 lat uzytkowania ,50 tysiecy w kieszeni a nawet 75
a ceny paliw stałe , inflacja zero ,nic tylko żyć panie w takiej rzeczywistosci
gratuluje swietnego samopoczucia ,jestes lepszy niz minister rostowski
Johny_Walker - 2013-10-23, 13:14
szymek1967 napisał/a: |
15 lat uzytkowania ,50 tysiecy w kieszeni a nawet 75
a ceny paliw stałe , inflacja zero ,nic tylko żyć panie w takiej rzeczywistosci
gratuluje swietnego samopoczucia ,jestes lepszy niz minister rostowski |
TCO liczy się zakładając dzisiejsze ceny paliw. Tak samo jak oszczędność wynosi dzisiejsze 50 tysięcy, a nie przyszłe 500 tysięcy po uwzględnieniu inflacji.
Ceny paliwa wzrosną, ale kwota oszczędności również.
Chętnie się zapoznam z lepszymi obliczeniami. Śmiało!
papamila - 2013-10-23, 17:03
Johny_Walker napisał/a: | czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 |
kurcze, nie widzialem jeszcze takich ogłoszeń
wszystkie 15-20 latki mają od 80-120 tkm
P.S.
w xgo nośność bagażnika to 250kg
(tyle że to polowa jego ładowności)
Johny_Walker - 2013-10-23, 19:34
papamila napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 |
kurcze, nie widzialem jeszcze takich ogłoszeń
wszystkie 15-20 latki mają od 80-120 tkm
P.S.
w xgo nośność bagażnika to 250kg
(tyle że to polowa jego ładowności) |
One od pewnego wieku jeżdżą do tyłu i liczniki chodzą w drugą stronę.
Komplecik - 2013-10-23, 19:46
Johny_Walker napisał/a: | Tak sobie liczę, że przez przewidywany czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 . |
szacun z tymi przebiegami jesteś WIELKI
szymek1967 - 2013-10-23, 19:50
Johny_Walker napisał/a: | papamila napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 |
kurcze, nie widzialem jeszcze takich ogłoszeń
wszystkie 15-20 latki mają od 80-120 tkm
P.S.
w xgo nośność bagażnika to 250kg
(tyle że to polowa jego ładowności) |
One od pewnego wieku jeżdżą do tyłu i liczniki chodzą w drugą stronę. |
no ba..
ps.dzony jak juz dopadnie swojego ulubionego kampera z oddzielna łazienką i bez akcyzy to z niego nie wyjdzie dopóki swiata nie przejedzie wzdłuż i w szerz co najmniej ze dwa razy czego mu szczerze i z całego serca zyczymy
Komplecik - 2013-10-23, 19:55
szymek1967 napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | papamila napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 |
kurcze, nie widzialem jeszcze takich ogłoszeń
wszystkie 15-20 latki mają od 80-120 tkm
P.S.
w xgo nośność bagażnika to 250kg
(tyle że to polowa jego ładowności) |
One od pewnego wieku jeżdżą do tyłu i liczniki chodzą w drugą stronę. |
no ba..
ps.dzony jak juz dopadnie swojego ulubionego kampera z oddzielna łazienką i bez akcyzy to z niego nie wyjdzie dopóki swiata nie przejedzie wzdłuż i w szerz co najmniej ze dwa razy czego mu szczerze i z całego serca zyczymy |
Pietruś: no powiem że ty sporo nawet dużo śmigasz pochwal się jaki masz w jakim okresie przebieg.
szymek1967 - 2013-10-23, 20:03
ja to osobna historia
mam czas,mnóstwo czasu,mam pare groszy na paliwo a przede wszytkim mam fantazje więc robie kilometry bo cóz mam robić
ps. dwa lata i 48 tys
Komplecik - 2013-10-23, 20:06
Aaaaaaa to sorki Johny_Walker jednak się da tyle przejechać
maszakow - 2013-10-23, 23:49
szymek1967 napisał/a: | ja to osobna historia
mam czas,mnóstwo czasu,mam pare groszy na paliwo a przede wszytkim mam fantazje więc robie kilometry bo cóz mam robić
ps. dwa lata i 48 tys |
Sporo- ale szału nie ma. Ciut więcej ponad normę rocznego przebiegu. jak masz fantazję i parę groszy to powinieneś jeździć intensywniej. w 2 lata 200 tys - tyle zrobił mój pierwszy blaszak.
Komplecik - 2013-10-24, 00:17
maszakow napisał/a: | szymek1967 napisał/a: | ja to osobna historia
mam czas,mnóstwo czasu,mam pare groszy na paliwo a przede wszytkim mam fantazje więc robie kilometry bo cóz mam robić
ps. dwa lata i 48 tys |
Sporo- ale szału nie ma. Ciut więcej ponad normę rocznego przebiegu. jak masz fantazję i parę groszy to powinieneś jeździć intensywniej. w 2 lata 200 tys - tyle zrobił mój pierwszy blaszak. |
halo halo karawaningowo?
To kiedyś ktoś przeczyta i jak sobie 40dychy rocznie rozpisze to czasu na odbieranie emerytury braknie nie mówiąc o robocie.
szymek1967 - 2013-10-24, 09:03
maszakow napisał/a: | w 2 lata 200 tys - tyle zrobił mój pierwszy blaszak. |
no tak ale ja nie jestem "przewozy pracownicze"
czasem lubie zakotowiczyc na dobra kawkę ( zbozowa zeby nie bylo )
Johny_Walker - 2013-10-24, 12:58
Komplecik napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | Tak sobie liczę, że przez przewidywany czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 . |
szacun z tymi przebiegami jesteś WIELKI |
Nie wiem czy ze mnie kpisz, czy co?
Napiszę o sobie.
W swoim życiu przejechałem już nieco ponad milion kilometrów. Był rok, w którym z uwagi na wykonywaną działalność gospodarczą spędziłem cztery miesiące w samochodzie (zegar GPS liczył czas, kiedy kluczyk był w stacyjce) i nie był to kamper. Obecnie zrobiłem się wygodny i unikam podróżowania osobówką z uwagi na to, że jest problem ze spaniem itp. Kamper jest dla mnie idealnym pojazdem.
Każdy samochód, który miałem zużył paliwa więcej, niż sam kosztował. Nawet jeśli był kupiony nowy.
20000 to minimum. Kilka wyjazdów zimowych w polskie góry, to 2000, a jeśli Alpy, to zimą zrobię 3-4 tys. Za to prawdziwe podróżowanie będzie latem.
Lepiej mieć ekonomiczny silnik, niż nieekonomiczny. Tym bardziej, że ceny paliw raczej będą szły w górę, a nie w dół. Z mocy i prędkości już się wyleczyłem.
Pożyjemy, zobaczymy.
Bajaga - 2013-10-24, 17:15
Johny_Walker napisał/a: |
Lepiej mieć ekonomiczny silnik, niż nieekonomiczny. Tym bardziej, że ceny paliw raczej będą szły w górę, a nie w dół. Z mocy i prędkości już się wyleczyłem.
Pożyjemy, zobaczymy. |
Tak naprawdę obiektywizujesz sobie swoj wybór ktory jest podyktowany względami finansowymi. To jest OK, ale ogolnie to nie ma co twierdzić że słabszy kamper jest lepszy niż mocniejszy, bo nie jest. Ale jest tańszy i to oczywiście baaardzo poważny argument.
Johny_Walker - 2013-10-24, 17:38
Bajaga napisał/a: | finansowymi. To jest OK, ale ogolnie to nie ma co twierdzić że słabszy kamper jest lepszy |
Czy słabszy? 115 koni, to tyle samo, co tak popularne na forum stare 2,5 TD.
Kiedy pojawił się mniejszy silnik, z tą samą mocą, to nagle się zrobił za słaby. Coś tu jest nie tak.
kimtop - 2013-10-24, 17:59
Jak mawiają Harleyowcy -"lepsza od dużej pojemności silnika jest tylko większa pojemność"
Dla mnie bardziej od mocy jest istotny moment obrotowy
Bajaga - 2013-10-24, 18:00
Johny_Walker napisał/a: | Bajaga napisał/a: | finansowymi. To jest OK, ale ogolnie to nie ma co twierdzić że słabszy kamper jest lepszy |
Czy słabszy? 115 koni, to tyle samo, co tak popularne na forum stare 2,5 TD.
Kiedy pojawił się mniejszy silnik, z tą samą mocą, to nagle się zrobił za słaby. Coś tu jest nie tak. |
Słabszy bo jak wiesz w Ducato i pochodnych sa silniki 115/130/150/180, więc 115 jest najsłabszy. I na zachodzie raczej nie widac kamperow z motorem 115. Dlaczego? Bo nie mają zalet w stosunku do mocniejszych odmian, i tyle. U nas sytuacja jest inna wyłącznie w kontekście akcyzy.
Wiadomo, że kasa zawsze decyduje i to jest zdrowe. Ale nie należy wymyślać innych argumentów bo ich nie ma.
Przykład: gdybyś kupował blaszaka - ciężarówkę do późniejszego zabudowania kamperowego to zakładając że w przypadku ciężarówek nie ma kwestii akcyzy wzialbyś 115 zamiast 150 lub 180? Ja np nie..
Komplecik - 2013-10-24, 19:39
Johny_Walker napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Johny_Walker napisał/a: | Tak sobie liczę, że przez przewidywany czas użytkowania kampera 10-15 lat i planowany w tym czasie przebieg 200000-450000 . |
szacun z tymi przebiegami jesteś WIELKI |
Nie wiem czy ze mnie kpisz, czy co?
Napiszę o sobie.
W swoim życiu przejechałem już nieco ponad milion kilometrów. Był rok, w którym z uwagi na wykonywaną działalność gospodarczą spędziłem cztery miesiące w samochodzie (zegar GPS liczył czas, kiedy kluczyk był w stacyjce) i nie był to kamper. Obecnie zrobiłem się wygodny i unikam podróżowania osobówką z uwagi na to, że jest problem ze spaniem itp. Kamper jest dla mnie idealnym pojazdem.
Każdy samochód, który miałem zużył paliwa więcej, niż sam kosztował. Nawet jeśli był kupiony nowy.
20000 to minimum. Kilka wyjazdów zimowych w polskie góry, to 2000, a jeśli Alpy, to zimą zrobię 3-4 tys. Za to prawdziwe podróżowanie będzie latem.
Lepiej mieć ekonomiczny silnik, niż nieekonomiczny. Tym bardziej, że ceny paliw raczej będą szły w górę, a nie w dół. Z mocy i prędkości już się wyleczyłem.
Pożyjemy, zobaczymy. |
Ja kpię, ja tylko pytam czy Ty wariata chcesz z nas zrobić czy poważnie gadasz,
Planujesz kamperem 40000 rocznie robić a szczypiesz się o liter benzolowni i tworzysz jakieś kosmiczne wyliczenia , gadaj normalnie zadawaj normalne pyrania to koledzy fachowo coś Tobie Kolego doradzą.
Prośba, dasz radę nie wyzywać katolików, pewnie jesteś fajnym ludkiem ale nie rób tego ok.
gpjac - 2016-10-22, 10:25
Jestem w trakcie dopinania zakupu kampera na Fiacie Ducato, ze względu na akcyzę będzie miał sillnk 2.0 115KM MultiJet i co ze tym jedzie 5 biegową skrzynię.
Znalazłem w sieci:
PRZERÓBKA Z 5 NA 6 SKRZYNI FIAT DUCATO 2.0 JTD 115
oraz
Chip Tunning Power Box Kamper Ducato od 2006
Czy ktoś z was wykonywał takie modyfikacje w swoim Ducato?
Jak je oceniacie i czy polecacie coś takiego?
bart.ek - 2016-10-22, 16:42
gpjac napisał/a: | Chip Tunning Power Box Kamper Ducato od 2006 |
box to zło, nie polecam. Jeśli chcesz silnik chipować to wybierz się do firmy tuningowej z własną hamownią gdzie za jakieś 1-1.5 tysiąca zrobią remap pod konkretny silnik (w czasie rzeczywistym, sprawdzając na bieżąco wszystkie parametry na rolkach). Mam mapowane silniki w dwóch dukatach (oba 2.3), jeżdżą sporo i żadnych negatywnych skutków tej przeróbki nie widać.
alekug - 2016-10-22, 21:10
Witam !
Mam Kampera Fiat Ducato 2016 Elnagh 529 T-Loft z silnikiem 2.0 115 KM . Silnik uważam za bardzo ekonomiczny na autostradzie do 110 km/h pali 10.5 litra na 100 km, natoiast gdy się jedzie do 80 km/h to spala 8.2 litra na 100 km . Co do skrzyni biegów nic bym nie kombinował z 6 biegami , ponieważ skrzynia 5 biegowa i jej przełożenie ściśle jest dobrane do tego silnka 2.0 115 KM. Uważam że jest to dobra cicha skrzynia biegów . Ogólnie jestem bardzo zadowolony i nic nie zamierzam kombinować . Pozdrawiam Aleksander Rzeszów
gpjac - 2016-10-23, 04:24
Ja myślałem o 6 biegu, bo słyszałem opinie, że jest dość głośno w kabinie.
Bo jednak obroty przy podróży na 5 muszą być wyższe niż na 6.
Jak oceniasz głośność tego silnika?
joko - 2016-10-23, 10:42
Na pierwszej stronie tego wątku jest moja wypowiedź z 2013r na temat silnika 2.0 , a po trzech latach i blisko 50tys km na liczniku tym pojazdem zgadzam się z tym co wtedy napisałem ..... teraz chyba jeszcze bardziej niż wtedy
O wymianie skrzyni zapomnij, bo to właśnie ona jest w tym napędzie sporym atutem. Jest dobrze zestopniowana i dzięki niej samochód z silnikiem 2.0 , nie ustępuje trakcyjnie tym z 2.3, pomimo katalogowo gorszym parametrom (znacząco niweluje różnice w momencie obrotowym)
Jedyny "problem" jaki występuje to większe obroty przy większych prędkościach, co teoretycznie ogranicza uzyskiwanie większych prędkości i jest wtedy źródłem większego hałasu.
Piszę że "teoretycznie", bo przy specyfice eksploatacji kampera oba te problemy są marginalne i praktycznie znikają przy wielu istotnych zaletach, z których w punktach,, po kolei, kilka najważniejszych:
1. Niższa akcyza,i cena zakupu samego silnika, a co za tym idzie oszczędność przy zakupie nowego kampera, sięgająca kilkadziesiąt tysięcy złotych
2. Znacząco niższe spalanie w porównaniu do jednostki 2.3 (u mnie po prawie 50tys km przebiegu , średnie spalanie na nie kasowanym liczniku to 9.4l/100km)
3. Wspomniana skrzynia biegów, która dzięki dobremu dobraniu przełożeń powoduje, że pojazdem zwyczajnie lepiej się rusza i jeździ przy prędkościach podróżnych
4. Niższa waga całej jednostki napędowej, co przy kamperkach do 3,5t jest nie do przecenienia.
Jako bezstronny praktyk (posiadający i użytkujący od dłuższego czasu samochody , zarówno z silnikiem 2.0 jak i 2.3) uważam , że silnik 2.0 115 w zastosowaniu kamperowym nie ustępuje parametrami użytkowymi (tymi praktycznymi a nie katalogowymi) silnikowi 2.3, a zważywszy na wymienione wyżej zalety, jest po prostu lepszym wyborem.
Jeżeli komuś koniecznie zależy na mocy i wysokich prędkościach to od tego jest 3.0, a jak nie to 2.0 jest optymalne. Silnik 2.3 , łupi portfel przy zakupie i eksploatacji, nie dając nic w zamian.
Jeśli mówimy o pieniądzach to jest jeszcze jedna istotna sprawa , mianowicie utrata wartości po zakupie. Ponieważ w zakupie nowy kamper z silnikiem 2.0 jest znacząco tańszy od podobnego z silnikiem 2.3, a przy odsprzedaży używanego ta granica się praktycznie zaciera, bo bardziej liczy się wtedy stan i wyposażenie jako kampera niż konkretny silnik, to finalnie realna utrata wartości jest dużo niższa.
Jeżeli pytasz o poziom hałasu jaki generuje silnik 2.0, to powiem tak, że do granicy 90-100km/h jest porównywalnie do 2.3, powyżej jest wyraźnie głośniej .
Problem hałasu można jednak rozwiązać prościej i taniej niż przez wymianę skrzyni, która dodatkowo zepsuje napęd pod względem użykowym.
Ja wydając kilka stówek i poświęcając jedną sobotę , rozebrałem konsolę i tapicerki w szoferce i wygłuszyłem (przy okazji ociepliłem) trzema warstwami specjalnych pianek do car-audio (każda na inne częstotliwości ).
Dzięki temu prostemu zabiegowi poziom hałasu w kabinie spadł do poziomu przy którym przestało mieć znaczenie co jest pod maską .
W kwestii chip-tuningu, to jak piszą poprzednicy , żadnych box'ów, tylko profesjonalna hamownia. Dobry tuner bez problemów i bezpiecznie podniesie moc i moment lekko powyżej tego co oferuje 2.3, a z racji tego co pisałem o skrzyni , da to lepszy od tamtego efekt.
Przy tuningowaniu warto zwrócić uwagę bardziej na moment niż moc, bo to moment jest przy ruszaniu ciężkim pojazdem ważny, a moc to tylko prędkość maksymalna w danych warunkach drogowych, a tego w przypadku kampera nie brakuje nawet w gołym 2.0
Większy moment to mniej spalonych sprzęgieł przy ruszaniu pod górkę
krzlac - 2016-10-23, 11:38
Miałem BOX'a w moim Boxerze 2,2 120KM. Moim zdaniem poza dymieniem przy przysieszaniu i sporo niższym (o 2 l/100 km) spalaniu wg komputera niczego pozytywnwgo nie zauważyłem.
Niestety pomiar rzeczywistego spalania (od zalania do zalania do pełna) wykazał, że to tylko wskazanie komutera. Ciekawe czy to sprytny zabieg konstruktora BOX'a aby zachęcić do jego zakupu? Do tego, co 2-3 tyś km zapalał się niegrożny błąd silnka do skasowania, co jednak denerwuje w dalszych podróżach. BOX skończył swój żywot w piwnicznej szufladzie, a 400 zł poszło się j...ć.
gpjac - 2016-10-23, 12:04
To o czym pisałem odnośnie skrzyni biegów, to nie była jej wymiana,
tylko "kit" umożliwiający dołożenie 6 biegu w istniejącej skrzyni.
Nie znalazłem nigdzie w internecie opinii osób, które by dokonały
takiej przeróbki. Przekonały mnie Wasze opinie, nie będę kombinował.
Bronek - 2016-10-23, 12:24
Nic ująć, a może dodać, że przy zakupie nówki do 2,0 nie dają a właściwie nie dawali automatów..
Socale - 2016-10-23, 13:34
Kit z 6 biegiem to nieco spowolni obroty silnika, przy optymalnej prędkości dla której przewidziane zostało inżynierskie obliczenie wysiłku silnika, jego trwałości, spalania ale przede wszystkim zgranie z momentem obrotowym.
Fabryczna skrzynia 6 biegowa ma tylko zakres całości przełożenia podzielony na 6 a na samym końcu okazuje się że końcowe przełożenia w skrzyni 5ce jak i 6ce są podobne.
Zmniejszenie obrotów silnika który i tak ciężko pracuje z kamperem będzie go tylko dusiło bo nie sądzę że podniesiesz sobie średnią prędkość by silnik mógł kręcić się w optymalnej wartości momentu Nm. Będziesz go dociskał by się kręcił i tym samym męczył i zwiększał zużycie paliwa które rośnie z kaźdym kilometrem/h potęgująco.
Przełożenie jest bardzo istotne, nie można traktować tego teoretycznie i powierzchownie spadkiem obrotów i dB i fajno jest. Gdyby tak było, to silniki kręciłyby się 1800rpm/100/h, a tak jest w wielolitrowych jednostkach ciężarowych w układzie R, V, W
.
Silniki w układzie V, tam można się bawić nawet w osobówkach bo Nm mają praktycznie od samego dołu i na tym można latać.
Ponadto jestem daleki od wszelkich wirusów/czipów itp.
alekug - 2016-10-24, 18:33
Witam !
Koledzy wyczerpująco odpowiedzieli Ci na twoje pytania i ja jako użytkownik z w/w opiniami jak najbardziej się zgadzam . Wniosek jest tylko jeden nic nie przerabiaj a będziesz miał fajnego ekonomicznego , zrywnego , nie bojącego się żadnych gór kamperka . Pozdrawiam Aleksander Rzeszów
Mam jeszcze zapytanie czy kupiłeś już tego kampera , bo cięzko jest już dostać z silnikiem 2.0 115 k nowego jest parę sztuk do sprzedaży w Polsce .
gpjac - 2016-10-24, 20:20
Zaliczka zapłacona, odbiór 8 listopada.
Nastawiałem się bardziej na coś na podwoziu Transita z nowym silnikiem 2.0 170KM. Ale na Fordzie robi kampery praktycznie tylko grupa Trigano (chausson, benimar, roller team, challenger).
Przy każdym coś nam nie pasowało. A konkretnie, żeby zmieścić układ, który nam się podoba, samochód musiałby mieć 7.4 metra długości i ważyć "na sucho" ponad 3100 kg, co oznaczało konieczność jazdy z przekroczonym DMC 3500 kg.
Ale trafiła się za niewiele większe pieniądze integra Knaus, wyprodukowana w 2016, pół roku jeździła w wypożyczalni.
Zabudowa układ i wyposażenie super, martwił mnie tylko ten silnik i skrzynia.
Ale mnie przekonaliście że będzie OK.
Bronek - 2016-10-24, 20:51
Dodam, że misiem chipować, miałem dać koia 16", dzienne światia, zmienić amory z przodu...
Ale.... powód tylko jeden dla samej roboty.
Reszta to poprawz samopoczucia.
Zaraz zaczną... ci co to zrobili
Warto , warto ale niekoniecznie.
Buda najważniejsza.
bart.ek - 2016-10-25, 11:28
Bronek napisał/a: | misiem chipować |
zazwyczaj robi się to komputerem
ps. tak, wiem - miało być "miałem"
Bronek - 2016-10-25, 11:41
bart.ek napisał/a: | Bronek napisał/a: | misiem chipować |
zazwyczaj robi się to komputerem
ps. tak, wiem - miało być "miałem" |
Nie do końca ..
Ale sens taki :
Mi siem nie chce cipować , bo to chu ... we rozwiązanie .
MAWI - 2016-10-25, 11:46
A co myślicie o tym nowszym silniku Peugota 2,2 ok 150km?
gpjac - 2016-10-25, 13:20
Z tego co wiem to chyba żadna firma nie robi aktualnie kamperów na podwoziach Peugeot.
Na pewno żadna z bardziej znanych i uznanych.
Chyba bardziej interesujący dla kamperowców będzie silnik Citroena 2.0 160KM.
Niższa akcyza i większa moc. Adria robi kampery na podwoziu Citroena.
bart.ek - 2016-10-25, 13:48
Peugeot z Citroenem stosują w dostawczakach te same silniki
kaimar - 2016-10-25, 14:56
gpjac napisał/a: | Niższa akcyza i większa moc. Adria robi kampery na podwoziu Citroena |
Ja mam w ofercie kampery P.L.A. na podwoziu Citroena - cała gama od wypasionych do budżetowycych z ceną BRUTTO poniżej 200.000 zł.
http://www.placamper.it/en/Models/
MAWI - 2016-10-25, 19:31
gpjac napisał/a: | Na pewno żadna z bardziej znanych i uznanych. |
A nie prawda ,a DETHLEFFS to znana firma czy nie?. Włśnie te silniki i można je tam spotkać , nawet w 2014 i 15 roku.
gpjac - 2016-10-25, 20:07
Napisałem aktualnie, a nie rok czy 2 temu...
Na targach w Dusseldorfie w tym roku nic na Peugeocie nie pokazywali.
Rav - 2016-10-25, 20:22
kaimar napisał/a: |
Ja mam w ofercie kampery P.L.A. na podwoziu Citroena - cała gama od wypasionych do budżetowycych z ceną BRUTTO poniżej 200.000 zł. |
I przez brak znaków interpunkcyjnych nie wiem:
1. Czy wypasione i niskobudżetowe są do 200 brutto?
2. Czy tylko niskobudżetowe masz do 200 brutto?
Socale - 2016-10-25, 20:23
gpjac napisał/a: | Napisałem aktualnie, a nie rok czy 2 temu...
Na targach w Dusseldorfie w tym roku nic na Peugeocie nie pokazywali. |
Nośnik chyba nie jest tak bardzo istotny jeśli jest w pełni kompatybilny w rodzinie PSA.
Grill raczej nikomu nie robi różnicy, chociaż... Citroenowski najbardziej mi się podoba.
MAWI - 2016-10-25, 21:09
To czy w tym roku ,czy w ubiegłym ktoś montował czy nie montował.To nie istotnie. Ja wiem ,że są takie silniki w kamperach i nie tylko i tyle.
Pytanie nadal aktualne .
CO SĄDZICIE O 2,2 150KM PEUGOTA?
dominik76 - 2016-10-25, 22:36
Witam Kolegów.Jestem kilkuletnim fanem karawaningu, a na tym forum zupełnie nowy.
Mam pytanie co do tego silnika 2.0 115 jtd.Kupiłem ostanio Sunlighta z tym motorem.Auto z 2013roku z przebiegiem 15 000.Samochód był mało eksploatowany, a ostatnio przed zakupem stał kilka misięcy.W ostatniej trasie miałem problem z dpf- em.Skonczyło sie przepalaniem w serwisie. Czy ktoś miał może takie problemy w swoich autach?Może pozbyć się tego wynalazku jak niektórzy radzą.dzieki.prosze o wyrozumiałość jeśli coś gdzieś źle wpisałem
Pozdrawiam Dominik.
joko - 2016-10-25, 22:45
No to faktycznie musiał postać i to nie kilka miesięcy. Generalnie akurat te silniki z tymi skrzynkami problem z filtrem cząstek mają mniejszy bo z racji przełożeń biegają na wyższych obrotach ....... jeden warunek autko musi jeździć ..... a i czasem warto mu w palnik dać .
Wywalić to ustrojstwo można ......ale po coś to chyba jest
U mnie w samochodzie z tego rocznika mam prawie 50 tys.km i nawet nie pamiętam że to jest tam zainstalowane
MAWI - 2016-10-25, 22:49
Kolego Dominik To ,żeś się przywitał
onionskin - 2016-10-25, 23:19
dominik76 napisał/a: | ......Czy ktoś miał może takie problemy w swoich autach?Może pozbyć się tego wynalazku.......... |
Metoda jak zabicie kominiarza który przyszedł przeczyścić zapchany komin
Trzeba szukać pierwotnej przyczyny takiego stanu przy tak małym przebiegu a nie likwidować skutek.
Albo coś nie tak z silnikiem lub lane było nie wiadomo co.
Choć w tym drugim przypadku nie wiem czy i pompa WC by nie dostała.
A może dostała, opiłki metalu zawiesiły wtrysk/wtryski i leją ON do oporu.
A jak leją to zaraz będzie i dziura w tłoku.
Szok co to dzisiaj robią
joko - 2016-10-25, 23:32
onionskin napisał/a: | dominik76 napisał/a: | ......Czy ktoś miał może takie problemy w swoich autach?Może pozbyć się tego wynalazku.......... |
Metoda jak zabicie kominiarza który przyszedł przeczyścić zapchany komin
|
Dobre
A .... i przy takim demontażu trzeba pamietać, aby tę kropkę co na przedniej szybie jest naklejona dokładnie odkleić ...... tyle , że są takie miejsca na świecie , gdzie brak tej kropki może sporo kosztować
Bronek - 2016-10-25, 23:41
Chyba, że nle był to kominiarz, a komin nie był kominem.
Wtedy należy zabić.
Były czsy, że nasi poduszki wymontowywali.
Trza dać w palnik
dominik76 - 2016-10-26, 00:32
Dzięki za szybkie odpowiedzi.chyba faktycznie trzeba poszukać przyczyn.Mam nadzieję,że nie bedzie to poważna usterka.pozdrawiam.
onionskin - 2016-10-26, 08:59
Przy wymianie filtra paliwa sprawdzaj co jest na dnie jego puszki/obudowy.
Ewentualne opiłki to skutek suchego paliwa i zaczątek zacierania się pompy wysokiego ciśnienia ON.
Nawet jeśli wtrysk wymienisz (bo np. jednak padł)- to co po tym jeśli w układzie paliwowym dalej krążą te opiłki- za chwilę następny wymieniasz.
Skutek to (jak pisałem) zawieszanie się wtrysków, ale i możliwość zablokowania przez zatartą pompę rozrządu.
A wówczas
Czyli jak widać złej jakości może powodować lawinowo postępujące następstwa w wielu elementach.
ŁukaszWP - 2016-10-26, 11:10
gpjac napisał/a: |
Chyba bardziej interesujący dla kamperowców będzie silnik Citroena 2.0 160KM.
Niższa akcyza i większa moc. Adria robi kampery na podwoziu Citroena. |
silnik citroena występuje w 2 wersjach 130 i 160 km
moment obrotowy jest taki sam 350 nm
podobno nie ma różnic w mechanice a jedynie w oprogramowaniu
MAWI - 2016-10-26, 14:27
A co z moim pytaniem o 2,2 150km. peugota .Nikt nie ma zdania?
bart.ek - 2016-10-26, 14:56
To ewolucja wielokrotnie omawianego fordowskiego silnika z serii puma.
MAWI - 2016-10-26, 15:02
Nie mam ,żadnego doświadczenia z tym silnikiem ,a wiele wskazuje , że będę . Masz moze jakieś opinie . To chyba ten HDJ?
bart.ek - 2016-10-26, 15:12
HDI to tylko wspólna nazwa silników montowanych pod maskami peugeotów/citroenów, nawet jeśli pochodzą od obcych producentów. Ivekowskie 3.0 też w PSA nazywało się 3.0HDI.
2.2 to fordowska puma.
Majek - 2016-10-26, 16:04
MAWI napisał/a: | A co z moim pytaniem o 2,2 150km. peugota .Nikt nie ma zdania? |
Z jakiego rocznika jest ten samochód bo nie kojarzę 2,2 z mocą 150km?
MAWI - 2016-10-26, 18:50
Majek napisał/a: | 2,2 z mocą 150km? |
2014 i 2015r
alekug - 2016-10-26, 19:17
Witaj Mavi !
Co tak dopytujesz o ten silnik 2.2 , zamierzasz coś kupić nowego do Twojej kolekcji ? Pozdrawiam Aleksander z Rzeszowa
Majek - 2016-10-26, 19:59
MAWI napisał/a: | Majek napisał/a: | 2,2 z mocą 150km? |
2014 i 2015r |
Co prawda nie mam żadnego takiego samochodu o mocy 150km ale myślę, że te które mają 130km to ten sam silnik za inną mapą. Mam jednego takiego z mocą 130km i kilka starszych boxerów, citroenów i transitów z tym modelem silnikiem w różnych wersjach mocy.
Jeśli chodzi o samogo boxera tego 130km rocznik 2015 (całokształt), co prawda jechałem nim tylko raz z salonu więc o użytkowaniu niewiele mogę napisać, ale opinia mojego pracownika nie jest zbyt dobra. Po pierwsze był już na naprawie gwarancyjnej związanej ze zgrzytaniem drugiego biegu, po drugie pracownik twierdzi, że raptem po 35 tys. km już słyszy dwumas (nawet nie wiem czy tam coś takiego jest), po trzecie generalnie słaba jakość wykonania (cienkie blachy).
Jeśli chodzi natomiast o silnik 2,2 forda, czyli ten o który pytasz, mogę powiedzieć na podstawie użytkowania kilku samochodów z tym silnikiem co prawda starszych (roczniki 2008-2012) generalnie jest ok. Przez parę lat zdarzyła się tylko jedna poważna awaria - urwał się łańcuch rozrządu ale kto wie jaki samochód miał przebieg
MAWI - 2016-10-26, 20:42
Witaj Aleksandrze . Był taki zamiar.
MAWI - 2016-10-28, 17:25
Sprawa w zasadzie nie aktualna ,bo kamper zakupiony. Baza to BOKSER 2,2 z października 2014r. Moc to 150km.
http://s1.tufotki.pl/2016...-p5czOf.jpg?v=2
http://s1.tufotki.pl/2016...-2fWi9C.jpg?v=2
http://s1.tufotki.pl/2016...-CV66sJ.jpg?v=2
http://s1.tufotki.pl/2016...-3mIirA.jpg?v=2
Comsio - 2016-10-28, 19:02
gpjac - 2016-10-28, 19:42
Obawiam się niestety, że to jest tzw. przeszczep, czyli przełożenie zabudowy z powypadkowego samochodu do nowego podwozia.
Ten sprzedający z różnych kont wystawia już kolejnego takiego kampera.
Było kiedyś LMC na Ducato 3.0 180KM. Po sprawdzeniu okazało się, że LMC nie robiło kamperów z silnikiem 3.0.
Będę się upierał, że w 2014 Dethleffs nie robił kamperów na podwoziu Peugeota.
Podaj VIN jakiemuś dealerowi Dethleffsa to sprawdzi, czy taki samochód wyszedł z ich fabryki.
Poza tym zabudowa wygląda na starszą jak 2014.
Aktualnie ten model zabudowy ma łóżko opuszczane nad kabiną kierowcy, a u Ciebie tego nie ma.
tom-cio - 2016-10-28, 20:59
Mawi gratki i powodzenia w uzywaniu fajnego auta.I olej czy jakis przeszczep czy nie,na tym forum zawsze sie znajdzie ktos ,co musi obrzydzic.Na moje oko piekne autko
Socale - 2016-10-28, 21:46
gpjac napisał/a: | Obawiam się niestety, że to jest tzw. przeszczep, czyli przełożenie zabudowy z powypadkowego samochodu do nowego podwozia.
Ten sprzedający z różnych kont wystawia już kolejnego takiego kampera.
Było kiedyś LMC na Ducato 3.0 180KM. Po sprawdzeniu okazało się, że LMC nie robiło kamperów z silnikiem 3.0.
Będę się upierał, że w 2014 Dethleffs nie robił kamperów na podwoziu Peugeota.
Podaj VIN jakiemuś dealerowi Dethleffsa to sprawdzi, czy taki samochód wyszedł z ich fabryki.
Poza tym zabudowa wygląda na starszą jak 2014.
Aktualnie ten model zabudowy ma łóżko opuszczane nad kabiną kierowcy, a u Ciebie tego nie ma. |
Myślę że jest to powielanie jednego przypadku kiedyś tam wykrytego z tym sprzedającym a i tak hipoteza bo zarzutów ani sprawy nie znamy. Może gdzies kiedyś raz przewałkował i odstękał. Teraz cierpi?
To wynika z tego, że w żadnej materii nie da się egzystować wyłącznie na wałkach/przekładkach itp, jakimż prymitywnym społeczeństwem musielibyśmy być by proceder jednego cfaniaka rósł w powszechność powtarzalnie i niezauważalnie.
Coś uogólniasz sadzę.
MAWI - 2016-10-28, 22:29
gpjac napisał/a: | Obawiam się niestety, że to jest tzw. przeszczep, czyli przełożenie zabudowy z powypadkowego samochodu do nowego podwozia.
Ten sprzedający z różnych kont wystawia już kolejnego takiego kampera.
Było kiedyś LMC na Ducato 3.0 180KM. Po sprawdzeniu okazało się, że LMC nie robiło kamperów z silnikiem 3.0.
Będę się upierał, że w 2014 Dethleffs nie robił kamperów na podwoziu Peugeota.
Podaj VIN jakiemuś dealerowi Dethleffsa to sprawdzi, czy taki samochód wyszedł z ich fabryki.
Poza tym zabudowa wygląda na starszą jak 2014.
Aktualnie ten model zabudowy ma łóżko opuszczane nad kabiną kierowcy, a u Ciebie tego nie ma. |
Przed zakupem sprawdziłem Vin i jeszcze kilka innych rzeczy . Jest ok.
Ten kamper został kupiony w mojej najbliższej rodzinie .Ja kupię sobie >3,5t
gpjac - 2016-10-28, 22:36
Niech Wam dobrze służy.
Ale warto sprawdzić w serwisie czy "przekładka" została zrobiona fachowo, żeby to kiedyś nie wpłynęło na bezpieczeństwo...
|
|