| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Absurdalne ceny używanych camperów
Johny_Walker - 2013-10-20, 15:40 Temat postu: Absurdalne ceny używanych camperów Przeglądam z kalkulatorem ogłoszenia i oferty i mam taki wniosek.
Dla prowadzącego działalność, która pozwala przy zakupie odliczyć pełny VAT, ale nie pozwala odliczyć akcyzy nie ma sensu kupowanie używanego, kilkuletniego campera.
Założenia: kamper 2.0 115 KM, garaż, pełne odliczenie VAT.
W używanych kamperach praktycznie nie ma silników 2.0 o tej mocy, a jak są to tylko przestarzałe o zbyt małej mocy do tej masy. Zatem trzeba zakupić większy i zapłacić akcyzę. Używane nie dają możliwości odliczenia VAT, a jak dają to cena jest po prostu powiększona o VAT. Targowanie ceny używanych daje podobny lub gorszy efekt, jak targowanie u dealera.
Używane 3-8 letnie campery średniej i wyższej półki kosztują średnio 40-45 tys euro. Po doliczeniu niemieckiego VAT i różnicy akcyzy wychodzi 55-62 tys euro za UŻYWANY KILKULETNI POJAZD. Tyle samo kosztuje on nowy w niemieckim salonie.
To samo inaczej.
Pięcioletni, zapocony i porysowany, bez gwarancji, z nieznaną przeszłością Hymer podobny do serii Tramp CL kosztuje tyle samo, co nowy pachnący z salonu.
Ciekawe, co?
slawwoj - 2013-10-20, 16:33
Niedawno był temat że w żadnym przypadku nie można odliczyć VAt od kampera.
Johny_Walker - 2013-10-20, 16:59
| slawwoj napisał/a: | | Niedawno był temat że w żadnym przypadku nie można odliczyć VAt od kampera. |
Wypożyczalnie i handlarze mogą odliczyć.
W przyszłym roku szykują się spore zmiany:
http://www.autowfirmie.pl...w-w-2014-r.html
kazbar - 2013-10-20, 17:36
| Johny_Walker napisał/a: | W przyszłym roku szykują się spore zmiany
|
Ano szykują się spore zmiany. Mądrzy w temacie podatków mówią, że dotychczasowy VAT będzie "lepszy" (czytaj, bardziej restrykcyjny).
Ten "stary" odejdzie do lamusa a zastąpi go nowy rewolucyjny .Mądrzy w temacie podatków mówią też, że wszelkie nasze dotychczasowe wyobrażenia o VAT z poprzednich lat legną w gruzach. Idzie nowe. Kto zaśpi, ten płaci
Johny_Walker - 2013-10-20, 18:00
Nie wiem czy nie będzie gorzej. Spodziewam się kontrolowania tego, czy auto firmowe będzie używane także prywatnie. Niemal każde firmowe do 3,5 t. w Polsce jest używane także prywatnie, więc kontrole będą owocne.
eler1 - 2013-10-20, 19:05
| Johny_Walker napisał/a: | Założenia: kamper 2.0 115 KM, garaż, pełne odliczenie VAT.
W używanych kamperach praktycznie nie ma silników 2.0 o tej mocy, a jak są to tylko przestarzałe o zbyt małej mocy do tej masy | Tu się mylisz miałem dwa kamperki pierwszy był fiat 2.0JTD po programie ok.110kM 5-ogarniałem zakopiankę (lata 2002 do 2007) , drugi transit 2.0 durator 125kM z dużą turbodziurą ale dawał sobie radę lepiej od fiata tylko trzeba było się przyzwyczaić kiedy ta moc jest z nami produkcja do 2006
bart.ek - 2013-10-20, 19:17
| eler1 napisał/a: | | Tu się mylisz miałem dwa kamperki pierwszy był fiat 2.0JTD po programie ok.110kM 5-ogarniałem zakopiankę (lata 2002 do 2007) |
niby racja, ale fabrycznie ten silnik ma 84KM i na ostatnim biegu żwawo jeździ tylko dzięki bardzo krótkiej skrzyni.
Johny_Walker - 2013-10-20, 20:39
| eler1 napisał/a: | pierwszy był fiat 2.0JTD po programie ok.110kM 5-ogarniałem zakopiankę (lata 2002 do 2007) , drugi transit 2.0 durator 125kM z dużą turbodziurą ale dawał sobie radę lepiej od fiata tylko trzeba było się przyzwyczaić kiedy ta moc jest z nami produkcja do 2006 |
Wszedłem na mobile.de aby znaleźć coś z tym silnikiem, integral lub półintegral.
Znalazłem osiem kamperów po 2005 roku. Z pięciu sensownych cztery są dwuosobowe. Żaden nie ma garażu. Wszystkie mają przestarzały układ wnętrza. Cena 20-26 tys. euro. Wydam kasę, dołożę 10 tys zł na drobne usterki i za rok będę przez kilka miesięcy sprzedawał, aby zmienić na inny, który mi lepiej odpowiada i ma sensowny bagażnik.
Nie zapominając, że 84KM to 26% mniej mocy i większe spalanie. Żaden z nich nie może wjechać do centrum niemieckiego miasta z powodu Euro3, które w przyszłym roku jest niemal wszędzie zastąpione Euro4.
eler1 - 2013-10-20, 21:08
| Johny_Walker napisał/a: | | integral lub półintegral. | integry przeważnie podwyżej 2l , a półintegral prędzej ale nie mają dużych bagażników tylko łóżko francuskie. Ale jak będziesz cierpliwy to coś znajdziesz za 5-6miesięcy . Ja miałem alkowę z dużym bagażnikiem na transicie dł.6,4 dla 4 osób .
| Johny_Walker napisał/a: | | Nie zapominając, że 84KM to 26% mniej mocy i większe spalanie. | nie zawsze teoria sprawdza się z praktyką a na przelotach autostradowych te większe silniki mogą więcej spalić , a te mniejsze mają max. ilość paliwa i więcej ci nie spalą . A ile razy w roku do takich miast zamierzasz się zapuszczać . Ja byłem w tamtym roku raz bez naklejki nikt się nie czepiał a te euro w dislach to ściema ekologiczna tak jak katalizatory z blachy falistej
|
|