Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - silnik 2l.-100KM

zbyszekwoj - 2013-10-29, 18:25
Temat postu: silnik 2l.-100KM
Witajcie koledzy! mam pytanie,czy silnik 2l. 100KM Dukato 2005r.daje radę? Obecnie mam 2.5 d bez turba-masakra.
silny - 2013-10-29, 18:53

nie jezdzilem takim ale zawsze turbo jest przyjemniejsze bo ciagnie z dolu , chocby maly silnik.
eMKa - 2013-10-29, 22:09

To Francuz, podstawowa jednostka w Scudo, Expercie i Jumpi. montowany również w kilku osobówkach. Cechuje się niskim spalaniem i dużą żywotnością. Koszty takie sobie. W dynamice (busy) szału nie ma, w camperze tym bardziej
To całkiem inna charakterystyka (przepaść) niż 2,5 d, zdecydowanie lepiej sie zbiera niż dziadek 2,5 D (Sofim, PSA) nie wspominając Transita 2,5 D.

bart.ek - 2013-10-30, 17:22

Ten silnik w ducato ma raptem 84KM, jednostka jako taka jest bardzo udana (DW10 z PSA), sprawdza się bardzo dobrze w osobówkach. Mam ducato ('05r) z tym motorem, to zwykły niski mikrobus - samochód jeździ zadziwiająco sprawnie, ale to zasługa bardzo krótkiej skrzyni biegów. W trasie powyżej 110km/h robi się głośno i zużycie paliwa mocno wzrasta. Boję się, że w camperze będzie jeszcze gorzej.
eler1 - 2013-10-30, 18:31

Miałem taki silnik tylko po programie w kampie do 6m radził sobie bez problemu na podjazdach transitem 2,5TD z 1998r.zostawał w tyle . Co do spalania to tak max 13 L na autostradzie powyżej 120-130, a teraz mam 2.3 i te 13l to żaden wyczyn można dociągnąć do 15l
eMKa - 2013-10-31, 07:57

bart.ek napisał/a:
Ten silnik w ducato ma raptem 84KM, jednostka jako taka jest bardzo udana (DW10 z PSA),


ale chodzi chyba o DW10 z silnikiem wersji RHV 100 KM, (tak zrozumiałem)

CORONAVIRUS - 2013-10-31, 11:19

majsterek napisał/a:
nie jezdzilem takim ale zawsze turbo jest przyjemniejsze bo ciagnie z dolu , chocby maly silnik.


co robi ? ciągnie z dołu ??? chyba reumatyzm od ziemi :lol:

to po kiego Bmw wprowadziło małą turbinę jak już jedna ciągnęła "od dołu" :shock:

majsterek , jak coś chlapniesz to po całości :spoko


silnik 2.0 100KM sprawdza się w kamperach pod jednym względem najlepiej , akcyzowym ... reszta to pchanie powietrza z zadyszką ... ale jeśli ktoś lubi max do 80 km/h to będzie zadowolony .

szymek1967 - 2013-10-31, 12:28

No name napisał/a:
majsterek napisał/a:
nie jezdzilem takim ale zawsze turbo jest przyjemniejsze bo ciagnie z dolu , chocby maly silnik.


tak .to prawda :)
u mnie jest własnie taki mały silnik 2 litry który dzięki sprężarce ciągnie pieknie od dołu :ok
o spalaniu nie wspomnę przez wrodzoną skromnosc :-P

SlawekEwa - 2013-10-31, 17:52

szymek1967 napisał/a:
u mnie jest własnie taki mały silnik 2 litry który dzięki sprężarce ciągnie pieknie od dołu

Piotrek nie bujaj, masz dwie turbiny :chytry

bart.ek - 2013-11-01, 02:36

eMKa napisał/a:
bart.ek napisał/a:
Ten silnik w ducato ma raptem 84KM, jednostka jako taka jest bardzo udana (DW10 z PSA),


ale chodzi chyba o DW10 z silnikiem wersji RHV 100 KM, (tak zrozumiałem)


w ducato '02-'06 była tylko jedna wersja tego silnika - 84KM

marcellos - 2013-11-11, 10:55

DW10 było zawsze 84 konne, w 2005 lub 2006 wyszła dopiero kolejna wersja dwulitrówki 115 konna.
Właściciele nagminnie podkręcali wersję 84 KM do 100-110KM, choć ponoć nawet te 84 koniki radziły sobie względnie dobrze (dość dobry moment dostępny już od ok. 1600 krpm + krótkie przełożenia).

bart.ek - 2013-11-11, 11:22

Mylisz się. Następcą 2.0jtd (dw10) z lat 02-06 został w kolejnej generacji ducato silnik 2.2 100KM, dopiero po ostatnim lifcie z 2011 roku fiat zrezygnował z tego motoru na rzecz własnego silnika 2.0jtd 115KM.
szymek1967 - 2013-11-11, 11:31

SlawekEwa napisał/a:
szymek1967 napisał/a:
u mnie jest własnie taki mały silnik 2 litry który dzięki sprężarce ciągnie pieknie od dołu

Piotrek nie bujaj, masz dwie turbiny :chytry


nie no...ok
moze sa i dwie ale w takim razie to silnik ciagnie od jeszcze wiekszego dolu ,o !
:ok

marcellos - 2013-11-11, 12:27

Widywałem w sprzedaży dukaciaki z 2006 i lat późniejszych, w których właściciele deklarowali właśnie 115 KM dla 2.0, stąd tak napisałem. Być może to tylko deklaracje wynikające z chipowania autek. Nie wiem, nie rozstrzygam.
eler1 - 2013-11-11, 13:26

marcellos napisał/a:
Widywałem w sprzedaży dukaciaki z 2006 i lat późniejszych, w których właściciele deklarowali właśnie 115 KM dla 2.0, stąd tak napisałem. Być może to tylko deklaracje wynikające z chipowania autek. Nie wiem, nie rozstrzygam.
kolego czytaj ze zrozumieniem 2.0 nie było w ofercie w latach 2006-2011 tylko 2.2Litra a czy 100 lub 115kM to rzecz umowna :bajer
marcellos - 2013-11-11, 13:55

eler1 napisał/a:
2.0 nie było w ofercie w latach 2006-2011 tylko 2.2Litra a czy 100 lub 115kM


To zadzwoń do tego Pana i powiedz mu, że ma auto widmo:
http://allegro.pl/fiat-jo...3655780122.html
Jest to właśnie 2.0 z 2006 z mocą 115KM (byłem nim zainteresowany).
Co do zasady zgadza się zaś, że w Ducato III 2.0 było dostępne dopiero od 2011 roku.

Pamiętaj jednak, że Ducato II tłukli jeszcze w innych krajach i montowali jeszcze poprzednie jednostki napędowe (zależy zatem skąd podwozie do zabudowy zostało ściągniętę).

I nie zarzucaj komuś problemów ze zrozumieniem, bo to po prostu niegrzeczne.

eler1 - 2013-11-11, 14:28

A widzisz jak podałeś przykład to wiadomo że chodzi o stary model produkowany do początku 2006r, a w kamperach bywa że podwozie przestało 2 lata zanim zostało zabudowane a liczy się data skompletowania zabudowy a nie podwozi czyli 84KM (62KW) a te 115kM to może być pomyłką lub chipem :spoko a ten kamper 6/6 dla liliputów lub 2 osoby śpią w namiocie :-P
eler1 - 2013-11-11, 14:53

marcellos napisał/a:

Pamiętaj jednak, że Ducato II tłukli jeszcze w innych krajach i montowali jeszcze poprzednie jednostki napędowe (zależy zatem skąd podwozie do zabudowy zostało ściągniętę).

cytat z wikipedi
Cytat:

2002–2006
Benzynowe:
2.0
2.0 Natural Power (benzyna/CNG)
2.0 LPG (benzyna/LPG)
Wysokoprężne:
2.0 JTD
2.3 JTD
2.8 JTD
2.8 JTD Power

od 2006 roku
2.3 JTD 110 KM (Rosja)
2.3 JTD 127 KM (Ameryka Płd.)


:spoko

marcellos - 2013-11-11, 17:17

Racja jest Twojsza! :spoko
zbyszekwoj - 2013-11-14, 20:07

To jest motor 84 KM po programie z 2OO5r. interesowałem się nim w aucie Fiat Joint od sprzedawcy z Krakowa z Ekamper.Autko oglądałem ,ze śladami używalności.Właściciel uprzejmy uprzedził o wszystkich przygodach,ale usuwanych na bieżąco.Mimo tych wad,autko broni się atrakcyjną cena z tego rocznika,która jeszcze podlega negocjacji.W razie zainteresowania służę informacją .Kampera oglądałem w Lublinie gdy podjechał z najemcą.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group