Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Transit 2,5 TD vs Ducato 2,5 TD (95-99)

pabloski - 2013-11-07, 22:13
Temat postu: Transit 2,5 TD vs Ducato 2,5 TD (95-99)
99 % kamperów to Ducato mam zamiar kupić "coś" (1995-1999) ze stajni Forda. Czy można je porównać pomijając oś napędzaną? Słyszałem że Transit jest głośniejszy
Proszę o merytoryczne odpowiedzi.
Pozdrawiam nowicjusz.

Cykada - 2013-11-07, 22:32

Transit jest glosny ale 2.5D . Turbo diesel jest w miarę cichy. Jednak silnik w transicie TD ma wadliwa pompe wtryskowa i nie wiadomo kiedy może auto stanąć. A naprawa za granicą takiej pompy to masakra.
Fiat TD jest pewnym autem i mocniejszym od tranzola.No i wajchę od biegów dukaciak ma lepiej położoną bo nie przeszkadza.
Legia - Trabzonspor 0-1 72min

pabloski - 2013-11-08, 01:49

Jeżeli chodzi o pompę czy można zaradzić ewentualnej awarii i zrobić jej przegląd na miejscu przed wyjazdem?
Może wystarczy wymienić jakieś podzespoły :?:

Cykada - 2013-11-08, 07:35

pabloski napisał/a:
Jeżeli chodzi o pompę czy można zaradzić ewentualnej awarii i zrobić jej przegląd na miejscu przed wyjazdem?
Może wystarczy wymienić jakieś podzespoły :?:

Można zaradzić wymieniając pompe lucas na bosch. Kosz to ok. 1500zł. Tylko musi to zrobić ktoś kto w tym temacie jest dobry bo można spaprać robotę.
Miałem transita 2.5D 80KM i dawał radę. Trochę klekotał. Ale bardzo przyjemnie się jezdziło.
Napęd na tył w przypadku kampera jest lepszy niż na przód bo tył jest bardziej dociążony niż przód i koła nie boksują jak np. teraz u mnie w peguocie J5.

pabloski - 2013-11-08, 13:12

Silnik Transita o którym myślę ma przebieg ok 100 000 km i widać po elementach których nie da się zamaskować, że tyle ma. Czy to jest przebieg, który obliguje do wymiany pompy :?: A może przebieg nie ma znaczenia :?: Przypominam, że jest to TD o mocy 101 KM
Cykada - 2013-11-08, 18:26

pabloski napisał/a:
Silnik Transita o którym myślę ma przebieg ok 100 000 km i widać po elementach których nie da się zamaskować, że tyle ma. Czy to jest przebieg, który obliguje do wymiany pompy :?: A może przebieg nie ma znaczenia :?: Przypominam, że jest to TD o mocy 101 KM

najlepiej poczytaj sobie o fordzie na forum forda. Tam temat z pompą jest szczegółowo opisany.
pozdrawiam

pabloski - 2013-11-08, 23:54

dzieki, znalazłem na forach duzo info, nie jest tak źle z tą pompą :spoko
IAAN - 2013-11-09, 10:27

wracając tego lata z Chorwacji kilka kilometrów zmuszony byłem jechać za starym kamperem fordem tylna oś na bliżniakach i muszę powiedzieć że dobrze sobie radził prędkoś powyżej 100 km/h
podejrzewam że był to TD zwykły D raczej nie dał by rady z taką prędkością się poruszać

Cykada - 2013-11-09, 15:03

pabloski napisał/a:
dzieki, znalazłem na forach duzo info, nie jest tak źle z tą pompą :spoko

to nie jest tak , że za każdym razem jak wyjedziesz to ci auto stanie. Mój kolega miał takiego forda 5 lat i tylko dwa razy robił popsutą pompę a za trzecim wymienił na boscha. Ale on jezdził po polsce a Ty jak pojedziesz np. do Włoch czy Norwegi i jak akurat padnie to taka naprawa pompy może przekroczyć połowę wartości auta. Ja nie piszę , że taki silnik jest najgorszy na świecie ale osobiście wolę jechać bez stresu za granicę na spokojne wakacje.
Dopóki masz kasę w ręku możesz dokonać dobrego wyboru. Potem jak kupisz to już za dużego wyboru mieć nie będziesz.

SlawekEwa - 2013-11-09, 18:10

mobili napisał/a:
czy Norwegi i jak akurat padnie to taka naprawa pompy może przekroczyć połowę wartości auta.

Jak masz pompę ze sobą, bo oni do starszych jak 10-latki części nie mają.
Roboczogodzina kosztuje ok. 1000 koron.

Cykada - 2013-11-09, 18:52

SlawekEwa napisał/a:
mobili napisał/a:
czy Norwegi i jak akurat padnie to taka naprawa pompy może przekroczyć połowę wartości auta.

Jak masz pompę ze sobą, bo oni do starszych jak 10-latki części nie mają.
Roboczogodzina kosztuje ok. 1000 koron.

Zapasowa pompa to jest dobre rozwiązanie. Jeszcze jakby nauczyć się ją wymieniać...
W 5 godzin można by to zrobić? co?

kimtop - 2013-11-09, 19:48

SlawekEwa napisał/a:
Jak masz pompę ze sobą,


I chyba inny pedał gazu :chytry

Cykada - 2013-11-09, 20:13

kimtop napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Jak masz pompę ze sobą,


I chyba inny pedał gazu :chytry

chodzi o to , żeby mieć taką samą pompę lucasa na wymianę. A o ten pedał gazu to chodzi o to ,że gaz w pompie boscha jest na linkę a w lucasa elektroniczny.

Ami - 2013-11-09, 21:17

0000
piotr1 - 2013-11-09, 21:39

Ciekawe doświadczenia nie do pozazdroszczenia :lol: :lol: :spoko

ale mi się zrymowało :haha: :haha: :haha:

cabaniarz - 2013-11-10, 10:27

Czytając powyższe, chyba odpuszczę Forda ;)
Ami - 2013-11-10, 12:17

0000
bodzia63 - 2013-11-10, 12:59

oczywiście że nie ma co generalizować jeżdżę 2,5td 4lata i nic się nie dzieje poza wystrzałem opony w Macedonii ale to inna bajka ,J
pabloski - 2013-11-11, 12:26

Ja właśnie kupuje takiego i wiem, że albo będę woził zapasową pompę Lucas epic albo tą wymienię na Boscha.
Wszedłem na forum Forda i dużo mi się wyjaśniło. Cytuję Wojtkajanusa:

"Generalnie Epic jeżeli są problemy to albo jest to zapowietrzenie (najczęściej po dłuższym postoju - paliwo cofa się do zbiornika) lub wypracowany zawór start-stop w pompie (tylko ten jeden zawodzi - są do nabycia tworniki na wymianę, info na masz na Forum). Pozostałe zawory pracują impulsowo, jest trochę inna konstrukcja.
Ta pompa wykorzystuje paliwo jako czynnik hydrauliczny do sterowania nastawnikami kąta i wielkości wtrysku. Jeżeli jest pompa zapowietrzona lub zawór start-stop zakłóca przepływ - wszystko wariuje...
W trasę wziąłbym dobry zamiennik pompy podającej - jej zaworki mają działać jako zawór zwrotny, aby paliwo się nie cofało. Jeżeli są wypracowane - to podczas pracy pompa jeszcze podaje, ale statycznie nie trzymają paliwa. Ale dostępne są zamienniki po 70-100 zł, to raczej jest dziadostwo..."

"dla dobrego mechanika Epic nie jest problemem. Generalnie Transity to auta eksploatowane do oporu, po dużych przebiegach, naprawiane byle jak. Stąd takie opinie o Epicu. Z Boschem też widziałem Transity tak skatowane, że płakać się chciało - i nie chciały palić...
Jeżeli auto jest zadbane, nie ma olbrzymiego przebiegu, to nie ma czego się obawiać. Trzeba dbać o auto - to będzie chodziło ok. Zaniedbany, zasyfiony Epic - to faktycznie problemy.
Jeżeli ten kamper ma zadbany, czysty silnik, instalacje elektryczna i podciśnieniowa działają ok, układ paliwowy jest szczelny - to będziesz zadowolony."

Pozdrawiam nowicjusz :spoko

minimaniak - 2013-11-12, 20:59

Ile moze kosztowac wymiana rozrzadu w ducato 2,5 85 kW wiec chyba TDi ? Chodzi o to jaki sprzet potrzeba zmienic i za ile bo wiadomo ze robocizna to zalezy

http://allegro.pl/kpl-roz...3696281104.html
Czy cos jeszcze

Dziex

eMKa - 2013-11-12, 22:46

Dorzucę swoje 5 gr w temacie
Podobny układ zasilania ( Lucas Epic) zastosował Fiat w jednym ze swoich silników 1,9 D ( Doblo ,N.Punto i pochodne)
Takie same problemy jak w Fordzie. :-P
Zapowietrzanie pompy przez cofające się paliwo, łatwo wykluczyć montując zwykły zawór zwrotny (gruszka) np. Cargo 080703
Poważniejszy problem to zacieranie się pomp wtryskowych. Ich konstrukcja jest taka a nie inna i nic z tym tematem się nie zrobi. Nawet minimalny luz powoduje spadek mocy, dalej zatrzymanie silnika. Ten drugi problem występuje zwłaszcza w krajach wschodnich, a związane jest to z niska jakością oleju napędowego (rosyjska ropka). Na zachodzie problem marginalny.
Dobre efekty uzyskuje się stosując markowe dodatki do paliw. Jednym z nich jest Diesel Skydd firmy BLACK ARROW
Polecam ten środek (sprawdzony) nie tylko do Lucasa Epic ale Boscha również. Lucasa nie uzdrowi, ale na pewno przedłuży życie . Warunek to stosować zanim nastąpi agonia.

Cykada - 2013-11-13, 10:04

do Pabloski:
Ale po co ryzykować? Przeczytaj sobie następny post na forum forda który napisał apus.
Podejmij taką decyzję , żebyś nie płakał potem na pasie awaryjnym. " K...a mać a mobili pisał , żebym wymienił na Boscha " :spoko

pabloski - 2013-11-18, 22:13

Tak mnie nastraszyliście z tym lucasem, że nie kupiłem kamperka i jestem w punkcie wyjścia.
Ale warto było zapytać.

Napiszcie jeszcze jakie mankamenty mają silniki 2,5 i 2,8 TD Fiata
Oczywiście w rocznikach 95-00 :spoko

przemo.d - 2013-11-18, 23:54

a siłę ich by trzeba było szukać w obu tych motorach..
Cykada - 2013-11-19, 11:08

2.8 TD miałem i zrobiłem nim 500tys. Z poważniejszych napraw to turbina , alternator , przeguby , sprzęgło naprawiałem. Po 400tys. pojawiły się wycieki z tyłu silnika ale tego nie robiłem. Polecam.
2.5D też miałem ale ze 100tys. zrobiłem tylko. Tam naprawiałem alternator , przegub i coś w skrzyni zaczęło grzegotać ale już tego nie robiłem. Silnik za słaby do kampera. Oczywiście w porównaniu do 2.8TD i 2.5 TDI.
2.5TDI nie miałem ale kolega takim jeżdzi. Nic szczególnego przy tym silniku nie naprawiał.
Polecam.
Jak ja bym wybierał to wybrałbym :
1-2.8 idTD
2-2.5 TDI
3-2.8 D ( o którym zapomniałem)
4-2.5 D
5-1.9TD
i mówimy tylko o silnikach ducato bo boxer i jumper mają inne chociaż o podobnych pojemnościach.

zbyszekwoj - 2013-11-20, 09:15

Cenna uwaga ja bym wybrał 2 pierwsze ale akcyza swoje psuje. :spoko
JaroW - 2013-11-20, 09:49

mobili napisał/a:
2.8 TD miałem i zrobiłem nim 500tys.
mobili napisał/a:
mobili napisał/a:
Jak ja bym wybierał to wybrałbym :
1-2.8TD
2-2.5TDI
3-2.5 D
4-1.9TD
Oczywiście w porównaniu do 2.8TD i 2.5 TDI.


Witaj

Małe sprostowanie 2.8 nie tylko TD bo ma I tak samo jak 2.5 TDI
tylko że to nowsza wieksza jednostka o nazwie idTD=TDI.
Ma pompę VP -37 Bosch i jest z wtryskiem bezpośrednim.



Jak ja bym wybierał to wybrałbym :
1-2.8 idTD (TDI) 122 KM
2-2.5 TDI 116KM
3-2.8 D 87KM
4-2.5 D 84KM
5-1.9 TD 90KM-82KM

Cykada - 2013-11-20, 17:09

JaroW napisał/a:
mobili napisał/a:
2.8 TD miałem i zrobiłem nim 500tys.
mobili napisał/a:
mobili napisał/a:
Jak ja bym wybierał to wybrałbym :
1-2.8TD
2-2.5TDI
3-2.5 D
4-1.9TD
Oczywiście w porównaniu do 2.8TD i 2.5 TDI.


Witaj

Małe sprostowanie 2.8 nie tylko TD bo ma I tak samo jak 2.5 TDI
tylko że to nowsza wieksza jednostka o nazwie idTD=TDI.
Ma pompę VP -37 Bosch i jest z wtryskiem bezpośrednim.

Obrazek

Jak ja bym wybierał to wybrałbym :
1-2.8 idTD (TDI) 122 KM
2-2.5 TDI 116KM
3-2.8 D 87KM
4-2.5 D 84KM
5-1.9 TD 90KM-82KM

No tak , jest to idTD co nie zmienia faktu,że jest nadal na pierwszym miejscu.

minimaniak - 2013-11-22, 00:21

A jaki olej polecacie do fiata 2,5 tdi
zbyszekwoj - 2013-11-22, 13:57

Najlepiej do diesla turbo :szeroki_usmiech
minimaniak - 2013-11-22, 20:59

Dzieki ;)
JaroW - 2013-11-23, 08:27

minimaniak napisał/a:
A jaki olej polecacie do fiata 2,5 tdi


Ja mam taki


Olej spełnia normy ACEA A3/B3 oraz API CF

minimaniak - 2013-11-23, 22:59

Ok dzieki czyli 15W40
marcellos - 2013-11-23, 23:08

No ja bym jednak proponował nie 15W/40, a 10W/40. Olej 15W to minerał, który dużo słabiej zabezpieczy turbo diesla niż półsyntetyczny 10W.
JaroW - 2013-11-24, 08:34

Ciekawa teoria

marcellos napisał/a:
Olej 15W to minerał, który dużo słabiej zabezpieczy turbo diesla niż półsyntetyczny 10W.

a jeżeli na liczniku mam ponad 275 000 km to ta teoria bierze w łeb.

Poprzednik jeździł na 15w40 i ja to kontynuuję .
Nie zmienia się oleju z 15w40>10w40
tylko z 10w40>15w40
Pozdrawiam.

Rafa - 2013-11-24, 09:10

Dla czego się nie zmienia oleju, polecam olej valvoline 10w15 dla przebiegow 200000+, jest to olej, który umyje silnik i zadba o miekosc uszczelek, i nie zrobi się jak 10w po rozgrzaniu płynny jak woda.
JaroW - 2013-11-24, 11:39

Rafa napisał/a:
to olej, który umyje silnik

No właśnie dla tego...
Bo po takim zabiegu można mieć duże dolewki oleju ..
Jeżeli jeździsz od początku swoim autem i wiesz co laleś to możesz lać 10w ale ja mam auto i silnik z drugiej ręki i poprzednik lał 15w to leje i ja zwłaszcza patrząc na przebieg to nie chce dolewać oleju w trasie tylko od wymiany do wymiany ma być bez dolewek.

Rafa - 2013-11-24, 13:14

JaroW napisał/a:
Rafa napisał/a:
to olej, który umyje silnik

No właśnie dla tego...
Bo po takim zabiegu można mieć duże dolewki oleju ..
Jeżeli jeździsz od początku swoim autem i wiesz co laleś to możesz lać 10w ale ja mam auto i silnik z drugiej ręki i poprzednik lał 15w to leje i ja zwłaszcza patrząc na przebieg to nie chce dolewać oleju w trasie tylko od wymiany do wymiany ma być bez dolewek.



Jak można myśleć, że tani olej uszczelnia silnik, że jest lepszy bo.. co...? nie na mawiam Cię na zmianę oleju, ale nie można powielać takich bzdur...

JaroW - 2013-11-24, 13:29

Rafa napisał/a:
Jak można myśleć, że tani olej uszczelnia silnik,


co to znaczy tani olej ??
VALVOLINE MAXLIFE 10W40 DIESEL 5L ORYGINALNY 2013r 84,90zł
ELF 15W40 TURBO DIESEL 5L SKLEP WIELKOPOLSKA 80zł

15w jest gęstrzy wiec inaczej zachowuje się niż 10w który też jest mineralnym olejem z dodatkami ..
Rafa napisał/a:
nie na mawiam Cię na zmianę oleju, ale nie można powielać takich bzdur...

no własnie.

PS. Różnica w cenie 5zł to znaczy że ja mam tani olej ?

Rafa - 2013-11-24, 14:11

Gestrzy w15 jak jest zimny, jak olej osiągnie temperaturę roboczą około 80st to gestrzy jest 10w.

Zle się wyraziłem - Tanszy - chodziło o gorszy.

Z olejami zawsze jest tak samo, ile osób tyle różnych punktów widzenia.

Na wyścigach używam 5w60 w silniku z przebiegiem około 200tys i wymieniam go co około 500km.

W Vito przebieg 380tys 10w wymiana co 15tys, serwis przewiduje co 22tys. ale przy silnikach nic nie robie, a mam jeszcze kilka samochodów.

Nie widzę sensu zalewac sprawnego silnika olejem 15w

marcellos - 2013-11-24, 20:01

JaroW przebieg nie jest tu problemem - znam auta po 400+ kkm latające dalej na pełnych syntetykach. Jedyna drobna przeszkoda to to, że jeżdżone na mineralu, ale z drugiej strony ważne jest jak długo na tym mineralnym jeździsz, bo przecież nie od nowości!

Każdy robi jak uważa, ale ja bez względu na to jakie auto kupiłem i bez względu na to na jakim oleju jeździło wcześniej, to zależnie od stopnia zaawansowania technologicznego konstrukcji zalewałem co najmniej półsyntetykiem. Szkoda turbiny, która kiepsko jest smarowana olejami mineralnymi.

Nie rodzaj oleju (syntetyk/półsyntetyk/mineral) determinuje właściwości myjące, a liczba TBN. Ja bym zalał choćby tego Valvoline'a z linku - bardzo dobry olej.

JaroW - 2013-11-24, 21:43

Na koniec proszę o odpowiedź
dlaczego jak wejdę na Orlen lub Lotos lub Elf i Mobil
i wybiorę moje Ducato to piszą zalecany 15w40 MINERALNY.
:spoko




marcellos - 2013-11-24, 22:37

No to nie wiem jak sprawdzałeś, bo na stronie Mobila rekomenduje 10W/40 a w drugiej kolejności jako polecany/dopuszczalny 15W/40.



Faktem natomiast jest, że Lotos ma tylko 15W w ofercie do tego autka.

Proponowałbym na koniec zerknąć w instrukcję producenta auta - nie mam to się nie wypowiem.

eler1 - 2013-11-25, 09:53

Cytat:
No ja bym jednak proponował nie 15W/40, a 10W/40. Olej 15W to minerał, który dużo słabiej zabezpieczy turbo diesla niż półsyntetyczny 10W.
znowu gość co się zajmuje turbinami mówił mi że te oleje rzadsze dla turbin po rozgrzaniu to woda i smarowanie słabe tak jak w osobówkach 5w lub 0W to turbo pada po 70-170tys,km
Cykada - 2013-11-25, 10:03

eler1 napisał/a:
Cytat:
No ja bym jednak proponował nie 15W/40, a 10W/40. Olej 15W to minerał, który dużo słabiej zabezpieczy turbo diesla niż półsyntetyczny 10W.
znowu gość co się zajmuje turbinami mówił mi że te oleje rzadsze dla turbin po rozgrzaniu to woda i smarowanie słabe tak jak w osobówkach 5w lub 0W to turbo pada po 70-170tys,km

Z olejem jak woda to bzdura.
Mam sprintera który przejechał 1.500.000km na oleju 10w/40 mobil-wymiany co 15tys.km. Ostatnio zaczął łykać chyba przez turbinę to zmieniłem na tańszy GM. Ale cały czas półsyntetyk. |Oczywiście olej będzie rzadszy ale jak się go nie wymienia jak trzeba tylko jezdzi po 50tys.km.
Prosty przykład : pojezdzijcie troche autem i wyjmijcie bagnet ,czy olej będzie jak woda ?
Nie będzie...i nie ma różnicy czy mineralny czy pół czy syntetyk.
Dodam jeszcze,że kolega jezdzi takim sprinterem (312 czyli z turbiną) jak mój na oleju 15w/40 i nic się nie psuje.

marcellos - 2013-11-25, 11:38

Wszystko jest kwestią zdrowego rozsądku. Na pewno nie będzie tak, że jak ktoś jeździ na mineralu to zajeździ silnik (w tym turbo) w moment, a jak zaleje pełnym syntetykiem to będzie jeździł bezawaryjnie.

Do starszej konstrukcji silnika jak 2.8 z dwojga złego szybciej bym się zdecydował na 15W niż 0W, którego na bank by sporo spożywał. Optimum dla takiego silnika to moim zdaniem właśnie coś w okolicach 10W, bowiem ten zawsze szybciej rozpocznie smarowanie silnika po rozruchu i nie spłynie tak gładko po ściankach do misy jak mineral. Ale jeżeli przebieg sporawy i do tego na mineralnym (jak to u siebie sugeruje JaroW) to pewnie też już bym przy nim pozostał, tylko co najwyżej częściej go zmieniał, bowiem mineralny dużo szybciej traci swoje właściwości niż syntetyk.

JaroW - 2013-11-25, 16:20

marcellos napisał/a:
No to nie wiem jak sprawdzałeś, bo na stronie Mobila rekomenduje 10W/40 a w drugiej kolejności jako polecany/dopuszczalny 15W/40.

[url=http://images64.foto...75m.jpg]Obrazek[/URL]

Faktem natomiast jest, że Lotos ma tylko 15W w ofercie do tego autka.

Proponowałbym na koniec zerknąć w instrukcję producenta auta - nie mam to się nie wypowiem.


Witaj a ja znowu to samo

teraz stronka castrola rekomendowany-zalecany 15w40


Cykada - 2013-11-25, 16:22

moim zdaniem to jest tak:
do starych typów silników czy będziemy wlewać olej 15 , 10 , 5 w/40 to silnik przejedzie 1.000.000 km bez remontu.
Do najnowszych tak samo tylko przejedzie 300 tys.km. Tylko po drodze w nowym padnie turbina , sprzęgło , EGR , ABS , CBS ,MPS...... :haha: no i wtryskiwacze :haha:

JaroW - 2013-11-25, 16:23

marcellos napisał/a:
No to nie wiem jak sprawdzałeś, bo na stronie Mobila rekomenduje 10W/40 a w drugiej kolejności jako polecany/dopuszczalny 15W/40.


nie ma czegoś takiego jak dopuszczalny na tej fotce
tylko jest rekomendowany i polecany
wiec czemu sugerujesz coś czego tam nie ma.


StasioiJola - 2013-11-25, 16:39

Ja natomiast jeżdzę na oleju Texaco Havoline 10W40 Turbo Diesel - silnik 2,5 TDi 116KM z przebiegiem 65 tys km. Fiat zaleca do swoich silników olej Selenia - trudno dostępny na rynku i drogi jak cho....ra. Wymianę robię co sezon a nie robię więcej jak 12-15 tys km. Jak na razie wszystko jest w porządku . Popieram Jarka , że oleju się nie zmienia z mineralnego na półsyntetyczny - bo może nas spotkać niemiła niespodzianka, że po takiej zmianie silnik zacznie brać olej lub gubić. Co nie zmienia faktu, że olej półsyntetyczny ma lepsze parametry jak mineralny. Ja przy mineralnym wymieniałbym olej co 10 tys a przy półsyntetyku co 15 tys. :spoko
MariuszB - 2013-11-25, 17:14

StasioiJola napisał/a:
Fiat zaleca do swoich silników olej Selenia - trudno dostępny na rynku i drogi jak cho....ra.

To co producent "zaleca" do swoich motorów zależy od... aktualnej umowy z danym koncernem. Dziś zalecają to, jutro co innego. W ogóle bym sobie tym nie zawracał głowy.

Tak naprawdę kluczowe jest, choć to żadna nowość, aby przestrzegać zalecanych interwałów wymian. To czy do starszego diesla bez dpf'ów, common raili i innych cudów aktualnej techniki nalejemy 10W40 czy 15W40 jest sprawą drugorzędną... choć wiadomo, że jeśli motor jest w dobrej kondycji i nie zużywa oleju lepiej lać półsytnezę, czyli 10W40.

No i jeszcze coś, te lepsze, droższe oleje są coraz częściej podrabiane. Warto o tym pamiętać wybierając źródło zakupu.

Wracając do tematu przewodniego... Fordowski 2.5d z pompą Boscha to jeden z najtrwalszych i najmniej kłopotliwych jednostek w historii motoryzacji. Warto też pamiętać, że było kilka odmian tego motoru (różnią się detalami), moce od 70 do 86 koni. Generalnie wszystkie są gniotsa nie łamiotsa. Jadą na wszystkim, są mega odporne na przegrzanie (stad spora ich popularność na południu Europy) i przy odrobinie elementarnej dbałości robią bez stresu 1.000.000 km.
Fordowski 2.5td z pompą Lucas... nie zagłębiając się w szczegóły- średnio polecam.
Chyba, że będziemy w dalsze trasy wozić sprawną pompę, tak by w razie czego wykonać szybką podmianę. Poza tym motor jest ok.

marcellos - 2013-11-25, 20:00

JaroW napisał/a:
nie ma czegoś takiego jak dopuszczalny na tej fotce
tylko jest rekomendowany i polecany
wiec czemu sugerujesz coś czego tam nie ma


Toż wyraźnie napisałem polecany i taki znak "/" (co znaczy "łamany") przez dopuszczalny. Czytaj po znaku łamany dorzuciłem dodatkowe znaczenie do cytatu ze strony. Czy trzeba jeszcze jaśniej? Czy jest jakaś sugestia czegoś, czego nie ma? Idąc takim tropem dopisanie czegokolwiek do jakiegokolwiek cytatu to "sugerowanie czegoś, czego nie ma. Sorki, ale to już zakrawa na śmieszność. Ale jak kto lubi. Możemy podroczyć się i o to.

A dlaczego dopuszczalny? Bo jak sobie sprawdzisz, to oleje zwykle są dopasowywane według rang: rekomendowany, polecany i dopuszczalny.

A dlaczego się czepłem tego mobila? Bo pisałeś, że sprawdzałeś na ich stronie i zalecają Ci podobnie jak wszyscy inni tylko 15W.

marcellos - 2013-11-25, 20:02

MariuszB napisał/a:
To co producent "zaleca" do swoich motorów zależy od... aktualnej umowy z danym koncernem


Tu się nie zgodzę, bowiem producent nie wskazuje marki oleju, a jego klasy.

SlawekEwa - 2013-11-25, 20:03

marcellos napisał/a:
rekomendowany, polecany

Czy rekomendowany = polecany ? :bajer

marcellos - 2013-11-25, 20:09

SlawekEwa napisał/a:
Czy rekomendowany = polecany ?


Nie. Spróbuję prościej:
1. rekomendowany
2. polecany
3. dopuszczalny

JaroW - 2013-11-25, 21:32

marcellos napisał/a:
Nie. Spróbuję prościej:
1. rekomendowany
2. polecany
3. dopuszczalny


może tak ...

1.rekomendowany
2.polecany
3.dobry

;)

Elf poszedł po bandzie i poleca jeszcze lepiej..


marcellos - 2013-11-25, 21:35

JaroW napisał/a:
może tak ...

1.rekomendowany
2.polecany
3.dobry


Może być i tak!

SlawekEwa - 2013-11-25, 21:38

marcellos napisał/a:

Wysłany: Dzisiaj 20:09     
SlawekEwa napisał/a:
Czy rekomendowany = polecany ?


Nie.

http://synonim.net/synonim/rekomendowany
Może troszkę wiedzy :chytry

marcellos - 2013-11-25, 21:53

SlawekEwa napisał/a:

http://synonim.net/synonim/rekomendowany
Może troszkę wiedzy


Jak nic zgłoś się koncernów petrochemicznych, żeby skorygowali swoje opisy. Jak nic bańkę oleju masz gratis! :mrgreen:

Do mobila skocz na start. :-P

SlawekEwa - rozumiem, że ta zaczepka to takie "frycowe" młodego na forum :haha:

Ale, jak ktoś mi tak centralnie między oczy, to zawsze czuję się wywołany do tablicy.

SlawekEwa - 2013-11-25, 22:10

marcellos napisał/a:
bo najwyraźniej przegapiłeś posta.

Który to post?
Treści postu jednak na przyszłość po pewnym czasie na koryguj :shock:
Wzrok mi dopisuje i życzę Tobie mieć taki w wieku 60+ :spoko

marcellos - 2013-11-25, 22:31

A chociażby 2 posty JaroW ze zrzutami stron firm:



SlawekEwa - 2013-11-25, 22:39

Synonim - co coś to jednak znaczy.
Mój silnik 2.8 idTD po 2 setkach przebiegu pracuje na Castrolu 10W/40 i ma się dobrze :odjazd:

marcellos - 2013-11-25, 22:49

SlawekEwa, ale tu nie kącik polonistyczny. Pisaliśmy o olejach stosując rangowanie narzucone przez firmy petrochemiczne. W ich rozumieniu najpierw stosujesz to co rekomendują, a potem co polecają.
eMWu - 2014-01-02, 10:10

Elf zaleca zalanie 5,7 l oleju do jeepa Grand 5,2. A wchodzi 4,5 max. Takze trzeba uwazac z tymi "rekomendacjami"

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group