Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - sprinter 4x4

artex1 - 2013-12-04, 09:44
Temat postu: sprinter 4x4
Witam serdecznie.
Wiem ze temat byl juz przerabiany, ale chcialbym spytac czy ktos z forumowiczow jezdzil takim busem. Powoli przymierzam sie do zakupu sprintera i czytam od tygodni wciaz zmieniajac zdanie czy kupic zwyklego czy 4x4. W przyszlosci na pewno bede jezdzil troche w gory na snowboard, byc moze zwiedze skandynawie (raczej latem). Oprocz tego lubie dojechac do plazy zeby poplywac na falach.Ogolnie, bede w takim kamperku mieszkal. No i jest dylemat. 4x4 duzo drozszy, pewnie wiecej pali, ciezej o czesci zamienne i trudniej naprawic. Poniewaz zimy nie widzialem od 10 lat, nie wiem jak jest z podjazdami w gorach normalnym busem. Czy warto doplacac i kupic 4x4?

Domyslam sie, ze ilu forumowiczow tyle opini, ale moze ktos ma znajomego lub sam jezdzil 4x4?

Pozdrawiam serdecznie
Artur

CORONAVIRUS - 2013-12-04, 10:00

Tył napęd i dobre opony ...wystarczy . Tam gdzie są drogi i wolno wjechać , tam jedna oś się sprawdza ...chyba , że masz bardziej extremalny styl zwiedzania gór . :spoko
sator - 2013-12-05, 09:54

@artekx1

W 4x4 raczej się nie ładuj. Posiadanie napedu 4x4 powoduje, że czasem przesadzisz.
A sukces w terenie to nie 4x4, ale opony i głowa.

Wszystko to co sprawia, że kamperek jest kamperkiem jest sporą przeszkodą w terenie.
Waga, długość i zwrotność, środek ciężkości, kąty (wejścia, zejścia, rampowy), a nawet tapicerka (ocieplenie).

Wjazd w teren czasami oznacza konieczność pojechania trochę dalej, czy głębiej.
Kamperek jak go nie zrobisz będzie zbliżał się do 3,5 tony, nawet drobna wklejka w błoto i czym [i za co] chcesz to wyciagnąć? 3,5 t?

Woda to kolejny problem. Jak kiedyś na drodze stanie wieksza kałuża, czy rzeka i woda dostanie się pod ocieplenie to masakra.

Sam rozważałem kiedyś poważnie 4x4, ale po kilku latach bujania się wyprawówkami zarzuciłem ten pomysł. Błota łykam pomykając na motocyklu po nim.

artex1 - 2013-12-05, 17:54

dziekuje za opinie

zrezygnuje w takim razie z 4x4 i kupie normalnego Sprintera i dokupie motor na bloto, ktory i tak byl w planach ;)

Pozdrawiam

szymek1967 - 2013-12-05, 18:13

artex1 napisał/a:
zrezygnuje w takim razie z


ale jaja ,szybki jestes :)
zaledwie po dwóch wpisach podejmujesz strategiczna i fundamentalna decyzje :-P

gratuluje :wyszczerzony:

Fux - 2013-12-05, 19:12

Błehehe.
Im lepsza terenówka, tym dalej po traktor trzeba iść.
Narka.

sator - 2013-12-05, 19:22

Fux napisał/a:

Im lepsza terenówka, tym dalej po traktor trzeba iść.


Tu się zgodzę - raz nawet traktor poległ na dojeździe i dopiero DTet nam pomógł.

skuter - 2013-12-05, 19:34

artex1 napisał/a:
i dokupie motor na bloto, ktory i tak byl w planach ;)


... polecam :)

szymek1967 - 2013-12-05, 19:44

kupowanie kampera 4x4 nie ma przeciez na celu eskapad terenowych
a jedynie bezpieczenstwo w zimie :)

jakze zdecydowanie łatwiej poruszac się z napedem na dwie oski po zimowych ,zasniezonych górskich drogach na ten przykład :-P

ps. przy wyborze nalezy wziąć pod uwagę czas który chcemy spedzać na wyjazdach
zimowych np na narty
jesli ma to byc raz w roku to rzeczywiscie mija sie to z celem

natomiast jesli kamper słuzyc ma w zimie by cieszyc sie zyciem i podziwiać górskie klimaty to zakup 4x4 jest jak najbardziej uzasadniony :)

mój nastepny bedzie juz taki własnie :spoko

Fux - 2013-12-05, 19:49

szymek1967, napęd 4x4 haldex to jest proteza i poprawianie samopoczucia kierującego.
Permanentny napęd 4x4 daje wyniki.
U wprawnego kierowcy.
Watek w sumie do zaniechania.

sator - 2013-12-05, 19:53

skuter napisał/a:
... polecam :)


co Ci ludzie mają z tymi Mitasami :F

keler - 2013-12-05, 20:16

Wybór którego dokonasz jest zależny od tego gdzie planujesz jeździć. Jeśli planujesz jeździć w dwie osoby i powiedzmy w wschodnie regiony lub afrykańskie to zdecydowanie polecam 4x4. Jeśli będą to wyjazdy w cywilizowane regiony gdzie 100% to asfalty, a wyjazdy rodzinne to zwykły sprinter.
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestja ile chcesz zainwestować w samochód 4x4, dobra opona np.BFG to wydatek ok 550zł za szt. do tego wyciągarka min 9500lbs i nie jakiś chińczyk tylko WARN to też parę tyśków, a gdzie jeszcze całe wyposażenie kempingowe ?
Osobiście choruje na Sprintera 4x4 - ale jest poza mim zasięgiem, i raczej stanie na IVONCE.

artex1 - 2013-12-05, 20:20

witam

na snowboard mam zamiar jezdzic pewnie w tym sezonie co weekend od lutego poczynajac, a pozniej raczej cieplejsze klimaty jako ze nie przepadam za zimnem. Troszke napalony bylem na 4x4. Kiedy przeanalizowalem ile razy mialem klopoty w blocie, piasku lub sniegu, taniej wyjdzie zadzwonic raz czy dwa razy w roku zeby ktos mnie wyciagnal jesli sie zakopie :) a jesli z napedem na 2 sie nie sprawdzi to zawsze moge go sprzedac i kupic 4x4 :)
Co do budzetu na sprintera 4x4 nie byloby problemu, tyle tylko ze musialbym popracowac 2miesiace dluzej zanim bym go kupil, a przez te 2 miesiace pewnie juz przerobie sobie zwyklego sprintera i na wiosne moge smigac juz kamperkiem :) wiekszosc czasu i tak bedzie spedzal na drogach w europie- Hiszpania, Portugalia, Wlochy, Chorwacja i co mi tam jeszcze do glowy wpadnie ... Afryka na pewno na razie odpada, jesli juz sie wybiore w kraje trzeciego swiata to raczej kupie jakies autko na miejscu i tym zwiedze.

keler - 2013-12-05, 20:22

Fux napisał/a:
szymek1967, napęd 4x4 haldex to jest proteza i poprawianie samopoczucia kierującego.
Permanentny napęd 4x4 daje wyniki.
U wprawnego kierowcy.
Watek w sumie do zaniechania.


Tylko on miał chyba na myśli http://www.iglhaut-allrad.de/ a tam jest normalny reduktor i blokada mostów a nie Haldex.

Fux - 2013-12-05, 20:24

Nie napisał, co mysli...
szymek1967 - 2013-12-05, 20:55

artex1 napisał/a:
Hiszpania, Portugalia, Wlochy, Chorwacja i co mi tam jeszcze do glowy wpadnie ... Afryka na pewno na razie odpada, jesli juz sie wybiore w kraje trzeciego swiata


masz chlopie fantazje :-P
baw sie wiec dobrze :spoko

szerokosci :ok

jacek stec - 2013-12-05, 23:01

Jeżdżę sprinterem 4x4 Iglhautem i mam zupełnie inne zdanie od wątpiących w sens takiego wynalazku.Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany-dzwoń.
CORONAVIRUS - 2013-12-05, 23:39

Jacku ...dlaczego zalety 4x4 jesteś skłonny zdradzić tylko przez telefon ? Przecież właśnie zdanie praktyków nas tu bardzo interesuje by choć przeliczyć cenę do zalet ...

Może byłbyś skłonny napisać cos więcej dla wszystkich członków CT ...za chwile następni będą się zastanawiać nad takim autem i temat wróci , niewyjaśniony ...
:spoko :spoko :spoko

skuter - 2013-12-06, 08:22

sator napisał/a:
skuter napisał/a:
... polecam :)


co Ci ludzie mają z tymi Mitasami :F


Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi ??? To pytanie do mnie ?

sator - 2013-12-06, 08:49

skuter napisał/a:

Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi ??? To pytanie do mnie ?


Opony Mitas 10

skuter - 2013-12-06, 09:49

sator napisał/a:
skuter napisał/a:

Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi ??? To pytanie do mnie ?


Opony Mitas 10


...hmm, :) ... no i ??? W dalszym ciągu nie wiem o co chodzi ?
Dobra, nie zaśmiecajmy postu.

Sławuta - 2013-12-06, 10:33

jacek stec napisał/a:
Jeżdżę sprinterem 4x4 Iglhautem i mam zupełnie inne zdanie od wątpiących w sens takiego wynalazku.Jeżeli jesteś poważnie zainteresowany-dzwoń.

A czy w Polsce można gdzieś serwisować Iglhauta?

artex1 - 2013-12-09, 19:35

dziekuje za komentarze

zostaje przy napedzie na jedna os, mysle ze nie wykorzystalbym mozliwosci 4x4

pozdrawiam
Artur

sator - 2013-12-09, 19:40

tylko tu Adam ma rację - jak dociążone auto to napęd na tył (Sprinter, Iveco)
Cykada - 2013-12-09, 21:06

kup sobie sprintera z blokadą mostu. Trochę zawsze lepiej niż bez blokady.
tu jest ciekawy sprinterek tylko cena. I rejestracja na 5 osób.
http://suchen.mobile.de/l...rossPrice=false

silny - 2013-12-09, 21:26

4 na 4 to w gorki na narty by bylo odczuwalne bo na lato to watpie :-/
kodi - 2013-12-09, 21:31

Majsterek ten w avatarze to Twój?
Sorry, że zaśmiecam.

MAWI - 2013-12-09, 21:51

Zwróciliście uwagę na przebieg. :shock:
SlawekEwa - 2013-12-09, 22:13

MAWI napisał/a:
Zwróciliście uwagę na przebieg.

Pojazd z jakiegoś MPO lub MPGK-u .
Pewnie brygadę remontową woził.

MAWI - 2013-12-09, 22:23

Sławek ,wiesz ,że chyba go kupię.?Szkoda ,że troszkę daleko.Ale przebieg mnie zaskoczył.Mam już coś podobnego.I był w podobnej kasie.
SlawekEwa - 2013-12-09, 22:27

MAWI napisał/a:
Sławek ,wiesz ,że chyba go kupię.

To się spiesz, bo mi się też podoba :szeroki_usmiech

MAWI - 2013-12-09, 22:29

Ja pierwszy zamówiłem :diabelski_usmiech
SlawekEwa - 2013-12-09, 22:34

MAWI napisał/a:
Ja pierwszy zamówiłem

Ja pierwszy kupię :ok

Komplecik - 2013-12-09, 22:37

No, niby nie da się fajniutkiego autka wyskrobać, można! :spoko
Linijke ma :super

MAWI - 2013-12-09, 22:45

Czy to najdłuższa wersja,czy są dłuższe?
bart.ek - 2013-12-09, 23:14

najdłuższa
Cykada - 2013-12-10, 07:23

jak ktoś jest chętny na tego sprintera to dzisiaj jadę do luxemburga i mógłbym podwieść. Tylko sobie go zaklepcie.
Też szukam sprintera ale ten dla mnie za drogi. Jest to chyba najładniejszy jaki był od pół roku na mobile de.
Gość tam ma jeszcze inne auta z tej samej firmy (chyba z urzędu gminy są).
Wyjazd nieaktualny. Poza tym sprintera ktoś zaklepał.

inhalt - 2013-12-10, 09:55

Mnie też się podoba.
A teraz pytanie do obytych, bo ja nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jaką wysokość wewnątrz ma ten Sprinter? Czy to jest najwyższa seryjna wersja, czy są w tych rocznikach dostępne wyższe? Dla mnie to jest dużym ograniczeniem - chcę mieć auto wysokie.

bart.ek - 2013-12-10, 10:10

inhalt napisał/a:
Mnie też się podoba.
A teraz pytanie do obytych, bo ja nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jaką wysokość wewnątrz ma ten Sprinter? Czy to jest najwyższa seryjna wersja, czy są w tych rocznikach dostępne wyższe?



To jest najdłuższy i najwyższy (fabryczny) sprinter z tamtych lat, tutaj jego wymiary:

inhalt - 2013-12-10, 10:17

Bardzo dziękuję za ten rysunek - wyjaśnia wszystko.

Długość ma super, szerokość akceptowalną, ale niestety wysokość dla karłów. Tylko 1,85 m w środku po dodaniu ocieplenia podłogi i dachu zostawia 1,80 m wysokosci. Jak na kampera dla przedszkolaków w sam raz, ale ja już nieco urosłem. Pozostaje powrót do koncepcji Ducato.

sator - 2013-12-10, 10:22

inhalt napisał/a:
Pozostaje powrót do koncepcji Ducato.


Mam podobny problem. Iveco max ma 217 cm

Cykada - 2013-12-10, 10:25

bart.ek napisał/a:
inhalt napisał/a:
Mnie też się podoba.
A teraz pytanie do obytych, bo ja nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jaką wysokość wewnątrz ma ten Sprinter? Czy to jest najwyższa seryjna wersja, czy są w tych rocznikach dostępne wyższe?



To jest najdłuższy i najwyższy (fabryczny) sprinter z tamtych lat, tutaj jego wymiary:
Obrazek

są wyższe też fabryczne:
http://suchen.mobile.de/l...rossPrice=false

bart.ek - 2013-12-10, 10:31

To dach akcesoryjny, fabrycznie najwyższy sprinter to H2.
Cykada - 2013-12-10, 11:05

bart.ek napisał/a:
To dach akcesoryjny, fabrycznie najwyższy sprinter to H2.

a co to znaczy DACH AKCESORYJNY :?: mogę go sobie ściągać na lato :?:
wychodziły z fabryki średniaki i maxy z podwyższonym dachem i dużo kamperów blaszaków z podwójnym dachem.

sator - 2013-12-10, 11:08

mobili napisał/a:
a co to znaczy DACH AKCESORYJNY


Dach akcesoryjny
http://www.reimo.com/de/G...echer_t1n_ncv3/

kodi - 2013-12-10, 11:26

Szukajcie, szukajcie - Iveco jest i tak najdłuższe i najwyższe - mówimy o tamtych rocznikach oczywiście :spoko
Cykada - 2013-12-10, 12:40

iveco jest lepsze do zabudowy pod kampera ale ma mniejszą ładowność. Maxi coś ok. 800kg.
sator - 2013-12-10, 12:42

mobili napisał/a:
iveco jest lepsze do zabudowy pod kampera ale ma mniejszą ładowność. Maxi coś ok. 800kg.


1050 chyba

i nie rdzewieje tak jak sprinter

kodi - 2013-12-10, 14:05

mobili napisał/a:
iveco jest lepsze do zabudowy pod kampera ale ma mniejszą ładowność. Maxi coś ok. 800kg.


Mobili mój w papierach oryginalnie miał MW 2280 a DMC 3500 czyli 1220. Co prawda troszkę mniej niż merc ale niewiele.

Pozdr

MAWI - 2013-12-10, 16:23

kodi napisał/a:
mobili napisał/a:
iveco jest lepsze do zabudowy pod kampera ale ma mniejszą ładowność. Maxi coś ok. 800kg.


Mobili mój w papierach oryginalnie miał MW 2280 a DMC 3500 czyli 1220. Co prawda troszkę mniej niż merc ale niewiele.

Pozdr

I pewnie sporo tańszy.

MAWI - 2013-12-10, 19:18

Sławek a nasz SPRINTEREK już sprzedany :-/ :-/ :-/
SlawekEwa - 2013-12-10, 20:26

MAWI napisał/a:
Sławek a nasz SPRINTEREK już sprzedany

Nie szkodzi, poszukamy innego :bigok

sator - 2013-12-13, 23:21

Jak już koniecznie chcesz mieć lepsze właściwiści terenowe pomyśl o VW LT ale tylko z silnikiem 2,5.
Z tego co pamiętam miało to blokadę mostu.

maszakow - 2013-12-14, 11:17

Żeby to było takie proste... pojemnośc silnika nie jest żadną wytyczną posiadania szpery. Już kiedyś rozmawialiśmy o tym w innym temacie.
Blokadę miała część LT45 na kołach bliźniaczych, a ponieważ LT45 to już i DMC powyżej 3500. Na singlach blokada to rzadkość, aczkolwiek możliwa do znalezienia.

malyzpolic - 2013-12-16, 19:41

Dawno tu nie było jest zima więc można coś napisać ;)
Jeździmy sprinterem średnim wysokim 312. Mieliśmy i mamy niskiego średniego z blokadą tylnego mostu. Chorujemy na napęd 4x4 wiemy, że jazda nim to większe zużycie paliwa i większy hałas ale w zamian otrzymamy poczucie niezawodności jeśli chodzi o jazdę w terenie. Kilka razy przydała nam się blokada kiedy było ślisko bądź grząsko. Rozwiązanie bardzo fajne sterowane powietrzem z siłownikiem w tylnym moście. Z doświadczenia powiem tak najlepiej jeździ się niskim sprinterem bo nie buja się. Wysoki już bardziej podatny jest na wiatr i w zakręcie też jakoś tak pływa. W Niskiem stanie to dla liliputa, a mimo to spędziliśmy w nim kilka wyjazdów i było świetnie. W wysokim znacznie lepiej ale jak ktoś ma za wiele wzrostu to i tu będzie mało miejsca. Teraz o długości wszystkie którymi jeździmy to średniaki. Zaleta to normalne miejsce na parkingu. Nie trzeba stawać na chodniku którąś osią żeby ryjek nie wystawał na ulicę, ale miejsca jest ile jest. Wada sprintera w ogóle to szerokość im wyżej tym węziej spanie w poprzek to abstrakcja przynajmniej dla nas. Poza tym gniją maja dobre silniki i osobiście lubimy. I faktycznie wyszły tylko 3 wersje długości i 2 wysokości wszystkie inne to na zamówienie.

Cykada - 2013-12-17, 10:23

kodi napisał/a:
mobili napisał/a:
iveco jest lepsze do zabudowy pod kampera ale ma mniejszą ładowność. Maxi coś ok. 800kg.


Mobili mój w papierach oryginalnie miał MW 2280 a DMC 3500 czyli 1220. Co prawda troszkę mniej niż merc ale niewiele.

Pozdr

witam.
wrócę trochę do tematu wagi iveco. Pomagałem koledze sprzedać złom. A ma on busa iveco ale średniego z 2002 roku. Waga pokazała na pusto z dwiema osobami ( 200kg) , paliwo na rezerwie : 2700kg :!: . Na papierze to można mieć dużo ładowności tylko czy policję obchodzi papier czy wskazanie na wadze :?:
KODI ile twój waży naprawdę :?:

kodi - 2013-12-17, 11:47

Kolego Mobili - ja jestem porządny chłop, choć wielu myśli inaczej, ale średnio mnie to obchodzi.
Ile miał na początku to nie wiem. Wcześniejszą wagę wpisałem z dowodu rejestracyjnego więc może być jakiś błąd choć nie sądze.

Ważne jest natomiast to co powiem:
jak ważyłem auto pierwszy raz z zabudową było równo 2700 a jak dodałem kilka rzeczy i jechałem na zmianę z ciężarowego na kempingowy - ważył 2830.
I jak to mówią 3 palce na sercu :haha:

Coś tam dołożyłem - jak doliczę akumulator, wodę to myślę, że dojedzie do 3000 a w porywach do 3100.
Do tego nasze skromne osoby - czyli kolejne 200 i zostaje 200-300kg na graty.
Dużo i mało. Mnie to satysfakcjonuje bo mogło być gorzej

I to są fakty.

Pozdr

CORONAVIRUS - 2013-12-17, 11:54

kodi napisał/a:
jechałem na zmianę z ciężarowego na kempingowy - ważył 2830.
I jak to mówią 3 palce na sercu :haha:




Twoje trzy palce i do tego ja potwierdzam bo Ty na wagę wjechałeś a ja z niej zjechałem .... W stacji diagnostycznej wymagali aktualnej wagi fury , wskazali gdzie pojechać i wrócić z kwitem ... tak też się stało ... :bigok

sator - 2013-12-17, 11:56

Adam a jak Twoje osiągi wzgledem wagi wyglądały?
CORONAVIRUS - 2013-12-17, 12:02

Ja na drodze z kpl obsadą , rowerami i full w zbiornikach mam przeginkę o jakieś 80 kg ... Ważyłem auto jak miało 3100 MW tyle , że mam dowalone trochę stali różnorakiej , sprzętów / sama markiza około 50 kg / , narzędzi pół warsztatu , poduchy , kompresor , dodatkowe lagi w resorach , hak , konstrukcje wyrek,konstrukcje dachów z szybami , stołu a nigdy nie żałuję jeśli o sztywnośc chcodzi ... no i moja ulubiona kabina z castoramy ze szklanymi drzwiami suwanymi :lol: :lol: :lol:
kodi - 2013-12-17, 12:04

sator napisał/a:
Adam a jak Twoje osiągi wzgledem wagi wyglądały?


Oj Sator - a co Ty taki ciekawy 8-)
Urząd Skarbowy czy CBA?

sator - 2013-12-17, 12:07

kodi napisał/a:
Oj Sator - a co Ty taki ciekawy 8-)
Urząd Skarbowy czy CBA?


Chciałbym wiedzieć czy będę musiał do castoramy chodzić nie tylko z kartą płatniczą, ale i kalkulatorem do obliczania wagi poszczególnych przedmiotów.

Weź pod uwagę, że u mnie 215 kg odchodzi na moto :D

Robo - 2014-03-16, 19:07
Temat postu: Sprinter 4x4 z reduktorem
Witam szanowne grono wlasnie nadszedl czas kiedy nosze sie z zamiarem sprzedazy sprintera
Samochod jest w stanie bdb zarowno mechanicznie jak i optycznie , nie zauwazylem zadnych sladow rdzy poza drobnymi przebarwieniami
Posiada to co w opisie aukcji oprocz jednego akumulatora kampingowego ktory padl podczas powrotu z wyprawy .
Ostatnio zrobiona trasa ok 15 tys km ,wzdluz wybrzeza morza Czarnego Ukraina Rumunia Bulgaria Turcja pozniej powrot wybrzezem Grecji Czarnogory Albani Chorwacji itp .noclegi w 90% na prawie pustych plazach 10-30metrow od lini brzegowej
Samochod sprawowal sie doskonale srednie spalanie z trasy niecale 11l/100km.
Byly dwie awarie pierwsza to poluzowala sie szpilka poduszki skrzyni biegow ktora nam za 2 piwa dokrecili sympatyczni Rumuni w wiejskim warsztacie , druga to spalona jedna zarowka .
Wiecej strat nie odnotowano .
podaje link do aukcji

http://allegro.pl/mercede...4036283676.html

Sławuta - 2014-03-16, 20:05

To jest Oberaigner czy Iglhaut?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group