Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Grupa Hymer - Remonty i usprawnienia w naszym Czarku

Bydgoszczu - 2013-12-10, 19:57
Temat postu: Remonty i usprawnienia w naszym Czarku
Zakładam swój wątek remontowy, w którym będę prosił o radę koleżanki i kolegów z forum oraz opisywał przeprowadzone remonty u usprawnienia w naszym kamperku.

Jest to HymerCamp 56 na podwoziu Citroena C25. Alkowa z dwoma stolikami. Kupiliśmy go latem 2012r. i co tu wiele mówić zakochaliśmy się. Nasz starszy syn uczy się mówić, a jednym z pierwszych słów które opanował jest Czaruś - czyli imię, które nadaliśmy naszemu hymerkowi - Czarek :)

To co się da robię sam, bo mam bardzo dobre warunki - udało nam się wynająć ogrzewany garaż z kanałem, na zamkniętym terenie zakładu przemysłowego, więc lepszego miejsca nie mogę sobie wyobrazić, ewentualnie mogłoby być bliżej domu (wiem, wybrzydzam :haha: )

Usprawnienia wykonane do tej pory:

1. Oświetlenie wewnętrzne LED <zrobić opis>
2. Półki i oświetlenie szafy OPIS
3. Montaż solara

Podczas tegorocznego wyjazdu pękł brodzik. Długość pęknięcia około 20cm. Natychmiast zakleiłem srebrną taśmą wzmocnioną i zacząłem się martwić jakie szkody zdążyła woda poczynić pod spodem.
Po sezonie zabrałem się rozebranie łazienki, udało nam się wszystko rozebrać wspólnie z moim szanownym ojcem w ciągu 2 popołudni.

Okazało się, że pod brodzikiem podłoga jest w stanie idealnym, ale idąc za ciosem postanowiłem wymienić drzwiczki serwisowe - te od kasety.

Okazało się, że prawdopodobnie z powodu braku uszczelki w drzwiczkach na odcinku 5cm nie mam ściany pod drzwiczkami i oczywiście delikatnie ucierpiała podłoga.

Zaraz postanowiłem zajrzeć pod spód, ale tam nic nie widać, bo były przyklejone łaty, które prawdopodobnie miały zabezpieczać tylną część podłogi przed wodą lecącą z kół.
I tu się naprawdę zacząłem obawiać co zastanę pod spodem, bo do tej pory oczywiście tkwiłem w przekonaniu, że nasz kamper jest wyjątkowy i nie cieknie, jest tym rodzynkiem wśród 24 letnich sprzętów :)

Zerwałem te łaty i odetchnąłem, pod spodem wszystko twarde. Twarde i mocne są listwy szkieletu ściany bocznej i tylnej. Widać, ze jest to jakiś porządny gatunek drewna.

Wiem, że muszę wymienić spróchniałą sklejkę pod okienkiem serwisowym (oraz wstawię nowe okienko), ale chciałbym profesjonalnie zabezpieczyć podłogę z tyłu, a prawdopodobnie całą (pod całym kamperem).

Trochę poczytałem, popodglądałem remonty u innych forowiczów, ale poproszę o poradę jak to zabezpieczyć najlepiej, nie chciałbym tu tworzyć swoich amatorskich teorii.

Mam teraz czas i ciepłe i suche miejsce, żeby te naprawy dokładnie wykonać.

marekoliva - 2013-12-10, 22:10

Powodzenia, z zaciekawieniem będę śledził postępy w remoncie :spoko
Bydgoszczu - 2013-12-12, 22:06

Marekoliva dzięki :) To są chyba typowe uszkodzenia związane z wiekiem. Zresztą jak ARCADARKA oglądał to podwozie rok temu to powiedział, że już coś się działo, ale delikatnie... :)

Dziś kolejnych kilka godzin spędzonych przy samochodzie. Udało się dorobić "na wymiar" fragment ścianki pod klapą serwisową od wc, zerwać zniszczone warstwy sklejki podłogi - z tyłu za kołem oraz przygotować łaty ze sklejki do wklejenia w miejsce usuniętych warstw.
Do usuwania tej spróchniałej sklejki przydało się takie narzędzie wielofunkcyjne, którego końcówka (można montować różne) wykonuje bardzo szybkie ruchy oscylacyjne - http://www.blackanddecker.../catno/MT300KA/

Po wymierzeniu i dopasowaniu łat, sklejkę zagruntowałem pierwszy raz SADOLINEM BASE - Impregnat techniczny (śmierdzi okrutnie), dalej będę to lakierował SADOLIN Lakier Jachtowy Półmat ;)

Planuję przykleić łaty ze sklejki klejem poliuretanowym, a brzegi (tam gdzie łata będzie dochodziła do ramy) uszczelnić SIKALASTOMER 710, a na koniec całe podwozie zamalować "Bitexem". Czy tak będzie dobrze?

kodi - 2013-12-13, 07:01

Witaj super robota.
Wszystko fajnie, tylko jakoś nie pasuje mi ten biteks na koniec. Może się mylę, ale by nie było tak różowo to takie małe ziarno niepewności 8-)

Pozdr

Bydgoszczu - 2013-12-13, 09:08

Czytam i oglądam fotorelacje jak inni robili naprawy, na koniec najczęściej zabezpieczają całe podwozie czarnym mazidłem.

A jeszcze jedno: czy lakierować te łaty z dwóch stron - zastanawia mnie klej poliuretanowy do drewna klei powierzchnie lakierowane?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group