| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Jaki materiał na platformę do spania?
koder - 2013-12-19, 19:36 Temat postu: Jaki materiał na platformę do spania? Będę miał niedługo potrzebę przygotowania platformy do spania - takiego małego podwyższenia, pod którym wylądują majtle, a na górze na noc materace, a na dzień więcej majtli.
Jaki materiał na to wybrać? Myślę o sklejce - ale jakiej grubości? Między podparciami będzie 90-100cm. Obciążenie - myślę, że trzeba liczyć na 200kg. Nie mogę dotrzeć do informacji o wytrzymałości sklejki . Doradzi ktoś grubość/rodzaj? Z góry dziękuję.
Andrzej 73 - 2013-12-19, 19:55
| koder napisał/a: | | Doradzi ktoś grubość/rodzaj |
O jakiej sklejce myslisz? Czyli z jakiego rodzaju drzewa? Może być sklejka usztywniona.
Jakie zadanie ma spełniać , czy ma się uginać czy na sztywno?
Johny_Walker - 2013-12-19, 20:01
Dno łóżka z Ikei. Przyciąć wygięte listwy i gotowe.
http://www.ikea.com/pl/pl.../bedroom/24827/
Fux - 2013-12-19, 20:12
Dokładnie! Nie można spać na płycie czy desce.
Organizm w ciągu nocy potrafi wydalić ponad litr potu. Gdzieś musi to odparować.
zbyszekwoj - 2013-12-19, 20:22
A gdzie odparowuje na alkowie?
koder - 2013-12-19, 20:26
Można można, na razie materace (maty) leżały po prostu na podłodze i się spało. Ma być po prostu dodatkowe miejsce, bo mam kilka cm wysokości, w które można władować sporo rzeczy (np. "przedsionek", stołki, stolik i kuchenkę, gdy nie ma warunków do rozłożenia, a może jakiś płaski zbiornik wody).
Ostatecznie konstrukcja ma być w tym stylu:
Ponieważ na codzień/na przejazd ma służyć za dno bagażnika, nie powinno być tam listw. Ostatecznie mogę położyć je na sklejce, jakbym potrzebował szczególnego relaksu. Może jakieś rozkładane, jak z Yatoo Conept. Ale raczej na górę powędruje jakaś wykładzina.
Co do sklejki - nie mam pojęcia, o jakiej myślę. Doświadczenie ze sklejką mam takie, że w Praktikerze jakąś sprzedają ("wodoodporną"), i jedynym kryterium wyboru tam jest grubość (4 do 12mm). Biorąc pod uwagę, że pod spodem mają być szuflady, to raczej powinna być sztywna (żeby się otwierały przy obciążeniu). Będę wdzięczny również za podpowiedź co do rodzaju. I gdzie kupić - najlepiej pocięte - też :-)
Rawic - 2013-12-19, 21:16
| koder napisał/a: | | Co do sklejki - nie mam pojęcia, o jakiej myślę |
Najlepsza będzie płyta szalunkowa, dostępna w dużym składzie budowlanym
kodi - 2013-12-19, 21:58
Koder - ja mam wyro ok. 180 na 135cm. Na tej dlugości mam 4 belki co daje odległość między belkami dobre 35. Na to mam sklejke 6mm po całości. Konstrukcja ani drgnie. pewnie sklejka mogłaby być 4.
Ty mówisz o odstępach 90-100cm - sporo. Sklejka 12 to jest już konkret. Mam kilka nosnych ścian z 12. Proponuję udać się do marketu. Nieraz mają odpady - zerknij na nie. Uważam że nie ma szans by taka 12 pękła, pytanie jakie ma ugięcie przy tym rozstawie co piszesz.
Pozdr
koder - 2013-12-19, 22:15
Poważnie, 6-tka dobrze trzyma? Robiłem ten panel z 6tki i wydawała mi się taka krucha... Choć z drugiej strony, przy podparciu w środku to siły się pewnie inaczej rozkładają, wszystko przenoszą belki.
Na upartego mógłbym całą platformę jeszcze podeprzeć w środku (czyli 45-50cm), tylko, że wtedy to już mi pod spód "przedsionek" nie wejdzie. Na pewno mogę podeprzeć w poprzek na jednym końcu.
Co do marketu - byłem, oglądałem, chodzić po nich nie pozwolili :-).
Hm, płyta sztalunkowa jak dobrze czytam, to zastosowanie a nie rodzaj materiału. Chodzi o sklejkową? Jaką ma zaletę nad sklejką tej samej grubości "z metra"?
Andrzej 73 - 2013-12-19, 22:27
Czy ta sklejka ma być podparta po całym jej obwodzie?
Sklejki nie impregnowane mają dendencję do wichrowania się więc nie wiem czy przy takiej powierzchni jak pokazałeś zda to egzamin.
Koder z sosnowca do Częstochowy jest godzina drogi umów się ze mną , podjedziesz do mnie na zakład i razem coś zbudujemy.
Do Twojej dyspozycji stolarnia , szwalnia i tapicernia.
maszakow - 2013-12-19, 22:43
Noo....po takiej wypowiedzi, to już nie ma co pisać.
ale ja jestem niepoprawny
koder,
1. Nie kupuj sklejki w markecie - przepłacisz i to ostro. Szukaj jakiegokolwiek składu z drewnem. Nie ma bata żebyś w śląskiej aglomeracji takiej hurtowni nie znalazł.
2. Płyta szalunkowa ... to rodzaj materiału
POCZYTAJ
ogólnie polecam przegląd całej tej strony, całkiem fajnie opisane są materiały.
3. Robiąc kolejny poziom mocno zwiększysz masę auta - sztywna płyta musi być w miarę gruba, a grubość => masa. Może jak już wymłodzisz lub wymłodzicie coś z Andrzejem - to u niego na stolarni dało by się maszyną poażurowac to trochę - powycinać otwory żeby masę zmniejszyć ...
4. POdparcie w środku nie musi to być belka 6cm gruba. WYstarczy ścianka sklejkowa 6mm grubości. albo słupki ...nie da się przedsionka złożyć jescze bardziej by wszedł na połowę szerokości schowka ?
Jawor_ki - 2013-12-19, 22:45
Rozstaw 90-100 cm to dość dużo i trzeba zastosować przynajmniej sklejkę 12mm. Kup sklejkę liściastą (z drewna drzew liściastych) i nie powinno być problemów. Pamiętaj żeby wyszlifować a może i polakierować , żeby się nie brudziła. Dla polepszenia komfortu spania (wilgoć) oraz zmniejszenia wagi możesz ją ponawiercać ale to już trochę czasochłonne. Sklejkę kupisz w sobieradkach, hurtowniach zaopatrzenia meblarskiego lub np. w Castoramie. Wszędzie tam dotną Ci formatki na wymiar. Pozdrawiam Adam.
Andrzej 73 - 2013-12-19, 22:49
Dobrze Maćku prawisz. Można śmiało wykonać tzw. drabinkę , listwy oraz pocięte na paski sklejki. Ważne aby było to wykonane z odpowiednich gatunkowo materiałów zarówno sklejki jaki drzewa.
jarko_66 - 2013-12-19, 23:09
Ja mam na spodzie łóżek zwykłą sklejkę kupioną na składzie .łóżka 190x80 podparte w połowie i przykręcone do boków. Grubość 6mm .Na to gąbka 2x5cm dwie warstwy inaczej pracują niż jedna 10cm. Nic się nie poci jest wygodnie tylko nie pamiętam gęstości gąbki ale chyba ta twardsza . zapomniałem dodać że sklejkę zaimpregnowałem drewnochronem .jeszcze jedno sklejka przykręcona jest do ramki z profila zamkniętego stalowego 2,5x2cm
koder - 2013-12-19, 23:10
| Andrzej 73 napisał/a: | Koder z sosnowca do Częstochowy jest godzina drogi umów się ze mną , podjedziesz do mnie na zakład i razem coś zbudujemy.
Do Twojej dyspozycji stolarnia , szwalnia i tapicernia. |
Wow, dzięki! Z przyjemnością skorzystam, miałem już wizję skręcania tego ustrojstwa w przedpokoju. Ale w takim razie potrzebuję mieć wyklarowaną wizję, co i jak konkretnie potrzebuję tam zamontować, żeby Ci czasu nie marnować. Pozwolę sobie odezwać się gdzieś po nowym roku; sezon i tak otwieram w maju.
Za "przedsionek" służy mi obecnie Quechua Base Seconds i po złożeniu to jest okrąg 85cm średnicy i koło 10cm grubości. Mogę go oczywiście wozić gdzie indziej, ale miejsce pod łóżkiem wydawało się optymalne.
Wagą się niespecjalnie martwię, mam 600kg ładowności. Pasażerowie 200, bagaże powiedzmy 100 z górką - zostaje ponad 300kg do wykorzystania. No, powiedzmy 200 - jeszcze 100kg zapasu na dach zostawię. Tak wiem spalanie - ale smoczyca i tak żre... no jak smok :-)
Podparcie tej sklejki myślałem początkowo z 3 stron, a z tyłu szuflada.
maszakow - 2013-12-19, 23:24
już mi świta jakaś taka podpórka obrotowa na kołku lub przesuwana tak by podpórke można było obrócić do wsadzenia przedsionka ... tylko że jakaś niewyraźna ta idea
Na pewno można zrobic podparcie punktowe z tyłu na środku (przy siedzeniach)a to z przodu przy drzwiach mogło by być wyjmowane - albo uchylne góra/dół. zrealizować np belkami 60x60... No i masz swój pełen szeroki dostęp do schowka. "Decha może nie będzie podparta na całej szerokości. Ale takie kołki na to znaczna ulga dla belek bocznych i cąłej płyty. a biorąc pod uwagę że i tak na to przyjdzie jeszcze materac - ciężar się będzie rozkładał znacznie szerzej niż przy bezpośrednim kontakcie ciała z dechą.
No .. to baw się dobrze
Andrzej 73 - 2013-12-19, 23:24
| jarko_66 napisał/a: | | .Na to gąbka 2x5cm dwie warstwy inaczej pracują niż jedna 10cm. |
Jesli są tych samych parametrów to pracują nawet gorzej niż jedna całosć czyt. grubosć.
| jarko_66 napisał/a: | | nie pamiętam gęstości gąbki ale chyba ta twardsza |
czyli twardsza czy gęstsza? bo nie bardzo rozumiem? Parametr gęstosci to jedno a twardosci to drugie.
paweu - 2013-12-19, 23:25
Wystarczy, że pod płytą dasz żebro z tej samej sklejki o wysokości 2 cm i już ci wystarczająco usztywni.
Andrzej 73 - 2013-12-19, 23:28
Panowie za bardzo kombinujecie. Pdparcia , albo nie , po co się tyle nad tym rozpisywać. Trzeba wykonać pewien wzór , a w następnej kolejnosci według potrzeb dodatkowo wzmacniać.
jarko_66 - 2013-12-19, 23:29
Zrób ramkę będziesz miał konstrukcję niezależną podpartą na nogach. i wtedy cały zapas ładowności tego nie zarwie
koder - 2013-12-19, 23:29
Miało być proste pytanko o wytrzymałość materiału, a tu będzie dyskusja o całym pomyśle :-)
Na początek myślałem o czymś bardzo prostym, żebym nie miał problemu z wykonaniem. Na górę lecą do spania maty samopompujące (już mam, na podłodze są wygodne). Po bokach nadkola i może miejsce na mało używane drobiazgi rodzaju klucza do kół.
paweu - 2013-12-19, 23:33
A może wyżej dasz to wszystko, miejsca nad głową jeszcze trochę masz, a bałagan obozowy będzie uporządkowany ...
jarko_66 - 2013-12-19, 23:37
Andrzej ja powiedziałem to co mi powiedzał tapicer o tych 2 warstwach ja się na tym nie znam .Ty pewnie wiesz lepiej. w drugiej kwestii chodziło o gęstość. Trzeba było ten projekt zamieścić na samym początku i nie było by o czym dyskutować. Zdrowych wesołych świąt
koder - 2013-12-19, 23:38
W sensie bagaż pod sufitem? Niby można, ale chciałem też zyskać trochę na szerokości w nogach. I wyrównać podłogę. I mieć szufladę, która robi za blat roboczy po wyciągnięciu z samochodu do tyłu. No i niebagatelna kwestia, w razie dzwonu nic mi z bagażnika przez fotele nie wyleci, a podwieszone pod sufitem i owszem. Niby stołki lekkie, ale nie chciałbym oberwać rozpędzoną, metalową rurką w głowę.
paweu - 2013-12-19, 23:41
Chodzi mi po zwiększenie wysokości szuflady. Jak chcesz mieć blat roboczy po wysunięciu to powinien być na wysokości 70 - 90 cm od ziemi.
koder - 2013-12-19, 23:55
A, to rodzi inny problem - przede wszystkim, musiałbym zrobić platformę i nad fotelami. Tam jest szerzej (140cm), więc trzeba też wykombinować jakieś sprytne składanie. No i jeszcze jedna sprawa - przy tych rozmiarach czuję się w środku komfortowo, mogę usiąść bez problemu. Mierzyłem się do wyższego umieszczenia platformy i mi nie odpowiadała ciasnota.
Wysokość blatu będzie dobra - smoczyca ma wysoko podłogę bagażnika (rama, most tylni, lift, większe koła).
paweu - 2013-12-19, 23:59
Czyli to ma być na wysokości położonych oparć drugiego rzędu, tak ? A wysoka podłoga to z innej strony wada, bo mógłbyś tam jeszcze wcisnąć kuchenkę i może zlew... No ale się nie da, a zresztą to i tak jest TWOJA koncepcja... A może zrobić zawiasy na końcu płyty - jak otworzysz o 180 stopni i rozłożysz nóżki, to masz blat, wyciągasz wtedy wszystko co było pod spodem, zamykasz masz spanie. Szuflada nie będzie tak stabilna, nie wysunie się na całą długość, mniej pakowna i ciut trudniejsza.
koder - 2013-12-20, 00:13
Tak, na wysokości złożonych foteli - przymierzałem się do takiego układu i najbardziej mi pasuje (tutaj, tylko zbiornika już tam nie ma).
Kuchenka przy tej wysokości się zmieści. Zlew? Nawet myślałem, ale odpuszczam na razie, na rzecz miski Chyba, że coś płaskiego wykombinuję. Albo po prostu nie w szufladzie. 180 stopni nie przejdzie przez otwór drzwiowy - mierzyłem. Są prowadnice 80cm/100kg.
Mogę jeszcze spróbować podeprzeć platformę z 4 stron i zrobić ją podnoszoną - walają mi się gdzieś sprężyny gazowe od klapy, powinny być jak znalazł. A może podnoszone nożycowo?
Trzeba iść z "wiaderkiem" do samochodu
paweu - 2013-12-20, 00:18
Nie musi się przecież całość otwierać o 180 stopni, a tylko tyle ile przejdzie. Pseudozlew może być taki, że dziura w blacie, otwierasz i wstawiasz miskę, na czas spania jakaś zaślepka na to miejsce, obok kuchenka i masz Smoczycę Makłowicz Edition.
koder - 2013-12-20, 00:22
No ale przejdzie tak na 70 stopni, zawadzi albo o sufit, albo o górną krawędź drzwi, albo w końcu o boki drzwi. To akurat przymierzałem.
| jarko_66 napisał/a: | | Trzeba było ten projekt zamieścić na samym początku i nie było by o czym dyskutować. |
Na samym początku to go jeszcze nie miałem
paweu - 2013-12-20, 00:33
A z sklejką to już napisałem na GG, ale jak już tu rozmawiamy to niech tu też będzie. W Poznaniu jest Biuro Styl, w swoich okolicach też na pewno coś takiego masz. Cała płyta kosztuje tyle co 1 m2 w markecie.
dyha - 2013-12-21, 11:27
koder w naszej okolicy pełny asortyment sklejki przeróżnej znajdziesz tutaj:
http://www.fhsmetek.pl/oddzial-katowice.html
Kupowałem u nich i tak jak piszą poprzednicy połowa ceny niż w Casto,Obi i innych
koder - 2013-12-21, 14:21
Dziękuję wszystkim za informacje. Podsumowując, bo treści było sporo:
Kontrukcję należy zrobić ze sklejki liściastej lub sztalunkowej 12mm. Obciążyć, zobaczyć czy się ugina. Jeśli za dużo - dołożyć podporę w środku (w połowie).
Sklejkę kupię w kilku miejscach o połowę taniej niż w markecie.
Andrzej 73 - 2013-12-21, 14:43
koder, chcesz to zrobić na jeden raz czy na dłużej?
Jeśli na dłużej proponuję wykonać "drabinkę" automatycznie będzie wentylacja materaca.
koder - 2013-12-21, 14:53
Andrzej 73, na dłużej, ale ma to też służyć na codzień za podłogę bagażnika. Jeśli przez "drabinkę" masz na myśli podłużne otwory wentylacyjne, to chyba się nie spiszą w tej roli. Pewnie mógłbym jeszcze iść w stronę zamontowania normalnego dna do łóżka (takich listewek elastycznych, nie wiem jak to się fachowo nazywa).
Za materace służą maty samopompujące, one i tak nie przepuszczają powietrza. I są zwijane i pakowane na podróż.
Andrzej 73 - 2013-12-21, 15:50
Więc musisz sklejkę zaimpegnować ewentualnie zakupić wodoodporną.
koder - 2013-12-21, 16:04
Idę linią najmniejszego oporu i kupię wodoodporną. Potem myślałem ją przeszlifować, położyć ze 3 warstwy lakieru i na to dopiero wykładzinę przymocować jakoś (przykleić?).
Właśnie, potrzebuję taką konstrukcję dodatkowo kleić, czy wkręty wystarczą?
kodi - 2013-12-21, 16:39
Koder a po co to szlifować. Sklajeka sama w sobie jest gładka. A wykładzinę tylko kleić - nawet na butapren. Tylko tak się zastanawiam po co lakierować?
Kup wilgocioodporną - bo tak powinno się ją nazywać i jak wcześniej koledzy mowili liściastą. Na to daj wykładzinę i styka.
Pozdr
koder - 2013-12-21, 16:49
Kodi, myślałem o lakierowaniu bo czytałem, że "wodoodporność" sklejki się tyczy tylko kleju. Została mi prawie cała puszka lakieru bezbarwnego szybkoschnącego, pociągnąć 3 warstwy do wyschnięcia można w jeden dzień, to pomyślałem, że warto. Przeszlifowanie to głównie kantów bo zaokrąglają się fajnie. Czytałem, że pomaga to jeszcze na podnoszące się "włoski" po lakierowaniu, ale dotychczas takich nie zauważyłem. Możliwe, że dlatego, że przetarłem ją jednak papierem ściernym przed lakierowaniem :-)
Fux - 2013-12-21, 17:52
| koder napisał/a: | | bo czytałem, że "wodoodporność" sklejki się tyczy tylko kleju |
Dobrze czytałeś.
Wodoodporność uzyskasz również smarując olejem maszynowym.
Po lakierowaniu nie wiadomo, czy nie będziesz miał reakcji z klejem od wykładziny.
kodi - 2013-12-21, 18:33
Koder - no jasne nie zaszkodzi. Jak masz czas,możliwości i przede wszystkim materiał to lakieruj. Pytanie jak klej będzie przywierał do lakieru.
Co do włosków - sklejka liściasta ich nie ma. Problem występuje tylko w sklejce iglastej.
A zaokrąglone rogi - to ok. bezpieczniej ładniej i pewnie nie będzie gdzies tam haczyć.
Pozdr
maszakow - 2013-12-21, 21:24
koder - wystarczy jedna warstwa ale gruba. NIe musisz tego zabezpieczać na 3x aż tak bardzo w końcu będzie to wewnątrz auta. ważne żeby z 2 stron
natomiast co do kleju - jest tzw klej tapicerski lub flokowy - no na pewno przyklei materiał do lakieru. klei się nim metal z materiałem, boczki z tworzyw z wykładzinami ...Są wersje bardzo wygodne do użycia - w sprayu - nie trzeba się wtedy paćkać pędzlem ... czysta robota.
na butapren też można w sumie wiele rzeczy robiło się kiedyś na butapren... ale są lepsze środki trzeba iść z duchem czasu. Butapren będzie capił jak smok przez dłuższy czas.
a jazda na haju jest zabroniona
CO do podpowiedzi FUXa - NIE - w tym przypadku ZDECYDOWANIE ODRADZAM. To nie lakierowanie, ale impregnacja - bardzo dobra metoda ALE...na deski bądź drewno exploatowane na zewnątrz, np kalenice, daszki, pomosty ...To nie dla ciebie - PO takim traktowaniu NIC do deski nie przykleisz. Olej maszynowy... ja używałem Traolje Beckersa do impregnacji pomostu drewnianego nad jeziorem. To naturalny olej lniany z dodatkami, przyjemniejszy od maszynowego.
koder pozbieraj rzeczy do kupy jedź do Andrzeja na wykończenie - On jako fachowiec pewnie ręką na półke sięgnie i wyciągnie klej o którym nie słyszałeś, nieosiągalny dla amatorów
Andrzej 73 - 2013-12-21, 22:06
| maszakow napisał/a: | | koder pozbieraj rzeczy do kupy jedź do Andrzeja na wykończenie - On jako fachowiec pewnie ręką na półke sięgnie i wyciągnie klej o którym nie słyszałeś, nieosiągalny dla amatorów |
Nie potrzeba materiałów , hurtownię płyt mam kilometr od firmy , reszta jest na stanie zakładu , jak by nie było to produkcja idzie codziennie więc stany magazynowe mam.
Ponownie zgłaszam swój akces przy wykonaniu postumentu spania w smoczycy.
Fux - 2013-12-21, 22:11
Po co kleić?
Są inne proste patenty na mocowanie.
Chemia to zło.
koder - 2013-12-21, 22:14
A ja ponownie dziękuję, bo jak już pisałem, skorzystam z przyjemnością. Zbieram tylko informacje, żeby przyjechać z gotowym planem/pomysłem, a nie zajmować Ci niepotrzebnie czasu na gdybanie i wymyślanie. Pozwolę sobie odezwać się prywatnie po nowym roku.
Andrzej 73 - 2013-12-21, 22:21
| koder napisał/a: | | Pozwolę sobie odezwać się prywatnie po nowym roku. |
OK będę czekał na wiadomość od Ciebie.
koder - 2013-12-22, 13:51
Przegryzam się przez różne pomysły jeszcze.
Widzieliście może jakieś gotowe rozwiązania meblowe na zrobienie podnoszenia nożycowego? Przy gdyby dno/podłogę zrobić podnoszone, mógłbym podeprzeć je po obwodzie; a wydaje się, że nie zajmuje to specjalnie dużo miejsca. Chodzi o jakieś prowadnice w których mogą jeździć kółka pod kątem i jakieś rozwiązanie blokady.
Andrzej 73 - 2013-12-22, 13:57
| koder napisał/a: | | podnoszenia nożycowego |
Troszkę zaczynasz fantazjować. Ale wszystko jest do zrobienia , tylko kwestia czasu i kasy.
Fux - 2013-12-22, 14:21
Zawiasy + podpora gazowa.
koder - 2013-12-22, 15:38
| Andrzej 73 napisał/a: | | Troszkę zaczynasz fantazjować. |
A no kombinuję, taki okres roku. Dołożę rysunek, bo mam chyba braki w fachowym słownictwie. Nie wydawało mi się to bardziej skomplikowanie niż szuflada. Do tego odpowiednio zamocowana sprężyna gazowa powinna utrzymywać to z jednej strony w dole, z drugiej pomagać w podniesieniu. Zacząłem się po prostu zastanawiać, czy nie ma gotowych rozwiązań do tego (tak jak np. prowadnice do szuflad).
To zresztą przykład, dlaczego wolę mieć najpierw przemyślane, a dopiero z gotowym pomysłem jechać zawracać głowę :-)
makdrajwer - 2013-12-22, 16:56
Pooglądaj też leżanki stosowane w cieżarówkach. Na allegro zdarzają sie czasami w dobrych cenach. Ja będe swojego Kurdupla troche modyfikował i chyba pójde w takim kierunku.
Notker - 2014-01-02, 16:46
Tzw. Lewarek nożycowy ma czesć osobówek jako wyposażenie pokładowe do wymiany koła zapasowego
https://www.google.pl/sea...26%3B541%3B406.
Z boku mamy jedynie gwintowaną szpilkę którą to, kręcąc dołączaną korbką, podnosimy i opuszczamy konstrukcję. Lewarek jednak ma konstrukcję typu "romb" a nie typu "X" jak narysowałeś. To banalnie prosta konstrukcja do wykonania dzięki kawałkowi ceownika oraz szpilki oraz kilku nakrętek i śrub , przyspawanych do ceownika. Korbkę zrób sobie ze zwykłego klucza nasadowego "grzechotka" albo nawet z silniejszej wkrętarki aku wbudowanej na stałe, wtedy opuszczanie i podnoszenie trwać będzie kilka sekund.
Co do konstrukcji półki do spania to spokojnie można użyć sklejki 6mm pod warunkiem umieszczenia pod nią w odstępach około 30cm 3 szt tzw.legarów z listwy przekrój 3/2 cm. Legar jest niczym innym niż najprostszą kratownicą jaką otrzymamy dzięki przyklejeniu między sklejkę a listwę klocków 3/3cm w odstępach około 40 cm. Dzieki temu otrzmamy zamiast ciężkich belek na podpory ażurową i lekką konstrukcję wytrzymalszą nawet od litej belki. Legary przypomnę, są powszechnie stosowane w budownictwie w celu zaoszczędzenia wagi i kosztu materiału oraz zwiększenia wytrzymałości elementu.
Ja dzięki legarom zastąpiłem ciężką i nieporęczną płytę meblową stanowiącą konstrukcję tylnego legowiska, tak że teraz jestem w stanie sam i bez wysiłku ją demontowc i montować ponownie w razie potrzeby.
Tu masz ideę legara;
https://www.google.pl/sea...52F%3B600%3B450
koder - 2014-01-02, 16:55
Za to podnoszenie nożycowe na "X" jest powszechnie stosowane w deskach do prasowania i sprawdza się dobrze. Ma zaletę taką, że w zasadzie podnosi się jednym ruchem ręki i są do tego stabilne. Na tym rombowym to jak by się miała platforma utrzymać niby?
Notker - 2014-01-02, 21:53
Fakt, musiała by mieć jeszcze minimum 2 punkty podparcia. Może gdzieś po bokach? Nie mam innego pomysłu w tej chwili.
|
|