Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Prawo i przepisy - rejestracja: pojazd specjalny vs samochód osobowy

piotr.sto - 2013-12-30, 12:23
Temat postu: rejestracja: pojazd specjalny vs samochód osobowy
Mój nowo nabyty kamperek zarejestrowany był do tej pory jako samochód osobowy. Pozycja J w dowodzie rejestracyjnym jest wykreskowana - brak tam jakiegokolwiek kodu. Teraz przymierzam się do przerejestrowania pojazdu i stąd moje wątpliwości. Czy lepiej mieć w dowodzie pojazd specjalny czy - jak do tej pory - samochód osobowy?
Już wiem, że przy obecnej rejestracji problem może być np. z assistance ADAC - przy obowiązujących warunkach ubezpieczenia mój samochodzik nie mieści się gabarytami w kategorii osobowe, a zgodnie z wpisem w dowód rejestracyjny, nie jest także samochodem kempingowym.
Stąd moje pytanie - czy zmieniać kategorię pojazdu, czy nie ma to większego sensu? A jeżeli zmieniać, to w jaki sposób? Czy poprzez badanie diagnostyczne i stwierdzenie, że jest to pojazd specjalny, czy to się załatwia inaczej?

CORONAVIRUS - 2013-12-30, 12:49

załatwia się różnie w różnych częściach PL ...musisz zapytać co u Ciebie wymagają .


co do sensu zmiany na SK z osobowy / ciężarowy . Tylko dwa plusy wymienię bo one są najważniejsze .

1. składka roczna OC na SK jest niższa , nawet o połowę .
2. wartość SK jest nawet pięciokrotnie wyższa od identycznego w wersji SO/SC dlatego w przypadku szkody z winy czyjejś / jego OC/ naprawiony może być do wartości wyższej a tak starczy na "waciki " ...no chyba , że masz wcześniejszą wycenę rzeczoznawcy co tyłek ratuje .

wady ... SK w PL jako specjalny nie może poruszać się szybciej/teoretycznie / niż 80 km/h .... ot taka lokalna paranoja też dla straży, karetek, policji nie będących w akcji" K O G U T O W E J" :haha:

ciekawe czemu ja o tym piszę :haha: :spoko

IAAN - 2013-12-30, 13:31

nie wiem jak długo auto jest zarejestrowane w polsce i ile miało przeglądów rejestracyjnych legalnych ale z tego co piszesz HymerCamp 55 jest alkową więdz według mnie na pierwszym przeglądzie powinien wylecieć z hukiem bo wpis w dowodzie nie zgodny ze stanem faktycznym
też tak miałem kupiłem jako osobowy w polsce był ok 9 lat osobówką a u mnie na pierwszym pezeglądzie go wywalili
musisz dowiedzieć się u diagnosty czy opisze go właściwie zgodnie ze stanem faktycznym jeśli nie to czeka cię załatwianie papierów u mnie trwało to 3 miesiące
robiłem to 3 lata temu dało się

piotr.sto - 2013-12-30, 13:39

IAAN napisał/a:
nie wiem jak długo auto jest zarejestrowane w Polsce i ile miało przeglądów rejestracyjnych

Samochodzik jest w PL od ok. 10 lat, z czego u ostatniego właściciela ok. 6 - 7 lat. W każdym razie na tyle długo, że w dowodzie rejestracyjnym zabrakło miejsc na stempelki od diagnosty i przed ostatnim przeglądem wyrabiał nowy dowód.
Ciekawie wygląda ubezpieczenie pojazdu - Fiat Ducato Panorama, a więc wersja normalnego Ducato, a nie kampera.

Czy z wystawieniem przez diagnostę dokumentów, że mój kamper to kamper mogą być kłopoty?

Ahmed - 2013-12-30, 13:44

Będziesz potrzebował fakturę od upoważnionego przedsiębiorcy zajmującego się zmianami konstrukcyjnymi pojazdów na przebudowę pojazdu z samochodu osobowego na specjalny campingowy

Potem przegląd z opisem dokonanych zmian na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów

Następnie wymiana dowodu w swoim wydziale komunikacji i masz pojazd specjalny :spoko

piotr.sto - 2013-12-30, 13:58

oskp napisał/a:
Będziesz potrzebował fakturę od upoważnionego przedsiębiorcy zajmującego się zmianami konstrukcyjnymi pojazdów na przebudowę pojazdu z samochodu osobowego na specjalny campingowy

Ale on był już w Niemczech sprzedany jako kamper... Chodzi o dokumenty z Niemiec, czy o kogoś w Polsce, kto wystawi mi dokumenty dla diagnosty? Zresztą czy na stacji diagnostycznej sami nie mogą stwierdzić, że to pojazd kempingowy???

IAAN - 2013-12-30, 14:03

piotr.sto napisał/a:
oskp napisał/a:
Będziesz potrzebował fakturę od upoważnionego przedsiębiorcy zajmującego się zmianami konstrukcyjnymi pojazdów na przebudowę pojazdu z samochodu osobowego na specjalny campingowy

Ale on był już w Niemczech sprzedany jako kamper... Chodzi o dokumenty z Niemiec, czy o kogoś w Polsce, kto wystawi mi dokumenty dla diagnosty? Zresztą czy na stacji diagnostycznej sami nie mogą stwierdzić, że to pojazd kempingowy???

skąd ja to znam :mrgreen:
ja miałem ksiązkę serwisową i wszystkie ksiązki że wyszedł z fabryki jako kamper i musiałem przebudować kampera na kampera
faktura nie potrzebna do urzędu potrzebny papier rachunek ich nie interesuje

piotr.sto - 2013-12-30, 14:06

IAAN napisał/a:
skąd ja to znam :mrgreen:
faktura nie potrzebna do urzędu potrzebny papier rachunek ich nie interesuje

Też miałeś ten problem? Jakie konkretnie dokumenty musiałeś przedstawić w WK?

Ahmed - 2013-12-30, 18:56

IAAN napisał/a:
piotr.sto napisał/a:
oskp napisał/a:
Będziesz potrzebował fakturę od upoważnionego przedsiębiorcy zajmującego się zmianami konstrukcyjnymi pojazdów na przebudowę pojazdu z samochodu osobowego na specjalny campingowy

Ale on był już w Niemczech sprzedany jako kamper... Chodzi o dokumenty z Niemiec, czy o kogoś w Polsce, kto wystawi mi dokumenty dla diagnosty? Zresztą czy na stacji diagnostycznej sami nie mogą stwierdzić, że to pojazd kempingowy???

skąd ja to znam :mrgreen:
ja miałem ksiązkę serwisową i wszystkie ksiązki że wyszedł z fabryki jako kamper i musiałem przebudować kampera na kampera
faktura nie potrzebna do urzędu potrzebny papier rachunek ich nie interesuje


Jesteś tego pewny ? Zmiana rodzaju pojazdu bez faktury na przebudowę :bajer

Poprawa tech. str.cytatu. WB

piotr.sto - 2013-12-30, 20:15

oskp napisał/a:
Zmiana rodzaju pojazdu bez faktury na przebudowę :bajer

No tak, tylko ja nie chcę dorabiać papierów do fikcyjnej rzeczywistości. Przecież żadnej przebudowy nie było. Rozwiązanie problemu widziałbym raczej jako sprostowanie błędnego zapisu w dowodzie rejestracyjnym.

CORONAVIRUS - 2013-12-30, 20:42

piotr.sto napisał/a:
oskp napisał/a:
Zmiana rodzaju pojazdu bez faktury na przebudowę :bajer

No tak, tylko ja nie chcę dorabiać papierów do fikcyjnej rzeczywistości. Przecież żadnej przebudowy nie było. Rozwiązanie problemu widziałbym raczej jako sprostowanie błędnego zapisu w dowodzie rejestracyjnym.


Przestań kombinować ... dostałeś receptę , skorzystaj , wylecz auto i zapomnij o sprawie . Antybiotyk albo ziółka i prychanie przez dwa miesiące ... wybieraj :bajer

Rawic - 2013-12-30, 20:52

oskp napisał/a:
Potem przegląd z opisem dokonanych zmian na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów

Można to tez załatwić na stacjach podstawowych z rozszerzeniami, ja załatwię to w tri miga ! :bigok

piotr.sto - 2014-01-03, 19:56

Rozmowa w Wydziale Komunikacji potwierdziła Wasze rady. Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem jedyna droga to:
- najpierw oświadczenie przedsiębiorcy upoważnionego do dokonywanie zmian konstrukcyjnych w pojazdach;
- następnie zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów z wyszczególnieniem dokonanych zmian.
Dziękuję wszystkim za pomoc :spoko

gfizyk - 2014-01-03, 21:13

A co do wpisów, widziałem wiele "ciekawych", co OSKP zapewne potwierdzi, włącznie z ciągnikiem siodłowym zarejestrowanym jako ciągnik ... rolniczy :-)
Rawic - 2014-01-03, 21:22

piotr.sto napisał/a:
najpierw oświadczenie przedsiębiorcy upoważnionego do dokonywanie zmian konstrukcyjnych w pojazdach;
- następnie zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów z wyszczególnieniem dokonanych zmian.

Na mojej stacji kontroli pojazdów, załatwiamy wszystko kompleksowo, a ponieważ dokonujemy niewielkich zmian konstrukcyjnych to i fakturę wystawiamy na niewielką kwotę. Myślę, że w Warszawie też po ludzku podchodzą do tego tematu, bo do mnie masz 160 km. :spoko

Ahmed - 2014-01-03, 21:36

gfizyk napisał/a:
A co do wpisów, widziałem wiele "ciekawych", co OSKP zapewne potwierdzi, włącznie z ciągnikiem siodłowym zarejestrowanym jako ciągnik ... rolniczy :-)


E , to normalka , a widziałeś ciężarowy samowyładowczy / wywrotka / z założonymi osłonkami z metalowej siatki na przednie reflektory zarejestrowany jako pojazd specjalny opancerzony :bajer

:haha:

piotr.sto - 2014-01-03, 21:58

rawicki@op.pl napisał/a:
Na mojej stacji kontroli pojazdów, załatwiamy wszystko kompleksowo, a ponieważ dokonujemy niewielkich zmian konstrukcyjnych to i fakturę wystawiamy na niewielką kwotę. Myślę, że w Warszawie też po ludzku podchodzą do tego tematu, bo do mnie masz 160 km. :spoko

Co prawda kilka kilometrów jest, ale z drugiej strony w Twoich okolicach mam przyjaciół, których już jakiś czas nie widziałem. Może więc połączę przyjemne z pożytecznym (też przyjemnym) :wyszczerzony:
Teraz trochę mam na głowie, ale jeżeli to nie problem, to niedługo pozawracam Ci głowę :spoko

Rawic - 2014-01-04, 15:47

piotr.sto napisał/a:
ale jeżeli to nie problem, to niedługo pozawracam Ci głowę

serdecznie zapraszam, jestem do usług :spoko

Simbus - 2014-01-04, 19:20

Aby nie zakładać nowego wątku pozwolę sobie tu zadać małe pytanko..
Do tej pory każdy samochód jaki kupowałem jako nowy miał ''wbity'' do dowodu rejestracyjnego czas do przeglądu technicznego na 3 lata. Kampera którego kupiłem również jako nowy pojazd, ma w dowodzie przegląd techniczny już po roku. Czy tak jest prawidłowo, czy to jakaś pomyłka osoby wydającej mi dowód ?

Ahmed - 2014-01-04, 19:37

Jeśli DMC do 3500 kg. to pomyłka , data następnego OBD powinna być wyznaczona na 3 lata od daty perwszej rejestracji :spoko
kaimar - 2014-01-04, 19:49

oskp napisał/a:
Jeśli DMC do 3500 kg. to pomyłka ,


Niestety, to nie pomyłka.

Ahmed - 2014-01-04, 19:50

Dlaczego ?
Ahmed - 2014-01-04, 20:13

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki „SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

Ja w tych wyjątkach campera nie widzę :bajer

Więc pytam raz jeszcze , dlaczego ?

Bronek - 2014-01-04, 20:45

Kupiłem w 2013roku, rocznik 2012 zarejestrowany w maju 2012r. . . Po przerejestrowaniu mam wbite badanie na maj 2014.
A Harleya w 2010 ten też rocznik przgląd był 2013r i mam badanie wyznaczone na 2015r.


Czyli czyli 3- 2-1. -1-1-1.................

Jako nowy ??? dziwne

fiba56 - 2014-01-04, 21:16

E tam,normalna polska rzeczywistość.Dla potrzeb celnych(akcyza)kamper to osobówka a pózniej róbta co chceta.
Rawic - 2014-01-04, 22:04

Cytat:
Jeśli DMC do 3500 kg. to pomyłka , data następnego OBD powinna być wyznaczona na 3 lata od daty perwszej rejestracji

Oj, kolego diagnosto oskp, pojazd specjalny podlega corocznym badaniom technicznym na podstawie art.81 ustawy PORD, ust.5 :spoko

Ahmed - 2014-01-04, 22:23

Wjechałeś mi na ambcję , poczytajmy ten ustęp 5 -ty :


5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust. 6-10.

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki ,,SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

7. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

8. Przepisy ust. 6 i 7 dotyczą również pojazdów, o których mowa w ust. 6 i 7, zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą. W tym przypadku za dzień pierwszej rejestracji, o której mowa w ust. 6 i 7, przyjmuje się dzień pierwszej rejestracji za granicą.

9. Okresowe badanie techniczne autobusu przeprowadza się przed upływem roku od dnia pierwszej rejestracji i następnie co 6 miesięcy.

10. Przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym. W przypadku pojazdu zabytkowego, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego podlega on corocznym badaniom technicznym.

Ahmed - 2014-01-04, 22:26

Gdzie tu pisze o pojeździe specjalnym poddawanym corocznemu badaniu ?
Rawic - 2014-01-04, 22:57

oskp napisał/a:
Gdzie tu pisze o pojeździe specjalnym poddawanym corocznemu badaniu ?

właśnie w ustępie 5, bo od 6 do 10 nie został wymieniony, tylko taka interpretacja jest poprawna, bo jest logiczna i powszechnie stosowana, taka jest również wykładnia ministerstwa transportu :spoko

Ahmed - 2014-01-04, 23:02

W/g Twojego toku myślenia przyczepa camingowa /specjalna / lekka do 750 kg. DMC podlegałaby corocznym badanim technicznym , tak czy nie ?
Rawic - 2014-01-04, 23:09

oskp napisał/a:
W/g Twojego toku myślenia przyczepa camingowa /specjalna / lekka do 750 kg. DMC podlegałaby corocznym badanim technicznym , tak czy nie ?

przeczytaj spokojnie ustęp 10, sam go napisałeś parę postów wyżej :spoko

Ahmed - 2014-01-04, 23:19

Wiem , to była tzw. ,, podpucha '' :mrgreen:

Ale pojazd marki SAM , ewidentnie pisze , że podlega corocznym przeglądom , a przycvzepa SAM lekka do 750 kg. ?

Przeżyłem już kilka interpretacji tego przepisu :spoko

Ahmed - 2014-01-04, 23:26

Zbaczając z tematu , odpowiedz mi czy autobus o DMC 18000 kg / dwuosiowy /
który ma wpisane na tabliczce DMC zespołu pojazdów wartość 18000 kg
może ciągnąć przyczepę :bajer

Rawic - 2014-01-04, 23:32

oskp napisał/a:
przycvzepa SAM lekka do 750 kg.

skoro jest lekka to czy to ważne kto ją zrobił, ale wracając do rejestracji samochodu specjalnego, to powinieneś tutaj przyznać się do pomyłki, wierzę, że przeżyłeś już wiele bzdurnych przepisów, ale Ty jesteś jeszcze młody chłopak, co ja mam powiedzieć, :spoko co?

Ahmed - 2014-01-04, 23:45

13 lat w zawodzie , nie ważny wiek , to nie ma znaczenia

Ale pojazdu specjalnego do 3500 kg. DMC / nie dotyczy wymienionych w ustawie , np. uprzywilejowanych /

z wyznaczoną datą na rok od daty 1 rejestracji nie widziałem :shock:

Wszystkie campery musiałyby mieć ograniczenie prędkości do 80 km/h. jako pojazdy specjalne tylko dlaczego pobierana jest akcyza jak od osobowych ?

Ahmed - 2014-01-05, 00:33

Dobra , drugie pytanie , bo na pierwsze o przyczepie w atobusie nie odpowiedziałeś

Renault Megane /osobowy nie terenowy /

DMC 1700 kg.

DMC zespołu pojazdów 2650 kg.

Czy istnieje możliwość aby ten pojazd legalnie ciągnął przyczepę o DMC 1200 kg. ?

Rawic - 2014-01-05, 10:20

oskp napisał/a:
Dobra , drugie pytanie , bo na pierwsze o przyczepie w atobusie nie odpowiedziałeś

Kolego diagnosto, proszę nie rób z tego tematu egzaminu dla diagnostów, również dlatego, że zadajesz infantylne pytania. Tylko w tym temacie strzeliłeś dwie poważne gafy, ciekawe co na to inspektorzy TDT, którzy zapewne też czytają nasze forum. Mogą zarządzić obligatoryjne sprawdzenie wiadomości i wtedy swoją wiedzą będziesz mógł się wykazać. :spoko
Mam nadzieję, że nie wpisałeś kiedykolwiek do dowodu rejestracyjnego pojazdu specjalnego terminu następnego badania technicznego dłuższego niż jeden rok. :spoko

Bronek - 2014-01-05, 11:39

PANOWIE . temat ważny i dobrze ,że dyskutujecie. Bo to jednak jest jakaś wiedza.
Przyczepa do 750 DMC musi byc co roku jak ma hamulec najazdowy.

Dla spadku ciśnienia dyskusji i problemu ważności Świąt Wielkiej Nocy nad Św Bożego Narodzenia - ::::

Dla rozlużnienia mam sportoweogo kabrioleta z ponad 5 litrowym silnikiem V8 zarejestrowanym na ciężarowy , o masie wlasnej 1350 kg O małym bagażniku takin 70x 90 cm i :roll: DMC 2744 KG :stop: :stop: Ciekawe CHYBA złoto lub ołów miałbym przewozić


Mogę ciągnąć przyczepke lekką wiadomo i z hamulcem do 2200 kg
A .... IT JEST ZAREJESTROWANE JAK CIĘŻAROWY !!!!
Taki kupiłem i do tego był bez żółtych kierunkowskazów z palącymi non stop pozycyjnymi i światłami mijania bez "skosów"
TEGO NIKT NIE POJMIE > OCZYWIŚCIE JUŻ ZAREJESTROWANEGO W POLSCE !!! :ok

SlawekEwa - 2014-01-05, 12:07

Korzystając z okazji, że mamy tu diagnostów na forum pozwolę sobie zapytać -
"czy po wymianie silnika w kamperku na inną pojemność powinienem poinformować o tym fakcie stosowne urzędy? :niewiem

Bronek - 2014-01-05, 12:40

Jak taka sama pojemność i moc? To bym olał.

Ale każde np. chipowanie silnika tez zmienia jego moc i czy ktoś to zgłasza ???


Teraz VIN już wystarczy.
Zgodnie z prawem pewnie trzeba.

piotr.sto - 2014-01-05, 12:45

SlawekEwa napisał/a:
na inną pojemność

Ale tu zmieniają się parametry wpisane do DR... Na logikę - przegląd i do WK z wnioskiem o zmianę danych w DR. Ale faktycznie może niech diagności się wypowiedzą.

Ahmed - 2014-01-05, 12:49

SlawekEwa napisał/a:
Korzystając z okazji, że mamy tu diagnostów na forum pozwolę sobie zapytać -
"czy po wymianie silnika w kamperku na inną pojemność powinienem poinformować o tym fakcie stosowne urzędy? :niewiem


Otwórz dowód rejestracyjny i przeczytaj pouczenie na dole :spoko

SlawekEwa - 2014-01-05, 12:56

oskp napisał/a:
przeczytaj pouczenie na dole

Przeczytałem - dzięki za info :pifko
Tylko jak to ma wyglądać "zgłość organowi wydającemu DR wszelkie zmiany"

Bronek - 2014-01-05, 13:07

Jakoś tak przez re wolne dni się narozpisywałem i Mam takie oto przemyślenie .
Kamper , przyczepa rower ma nam służyć jak odskocznia od porąbanego życia codziennego . Do odstresowania .
I by takich problemów , przynajmniej w głowie sam nie stwarzał .
To spokoju i sumienia zgłoś.
Lepiej jest sie martwić niedziałająca lodówką.
Mniej stresów lepszy wypoczynek

Każda kontrola policyjna czy inspekcji drogowej celników , będzie z lekka Cię frustrować. Po co?

SlawekEwa - 2014-01-05, 13:16

Bronek napisał/a:
To spokoju i sumienia zgłoś.

Dobra zgłoszę, bo jak dobrze to dobrze, a jak coś się wydarzy to jest punkt zaczepienia do trudności np z ubezpieczeniem / prawda czy fałsz?/
Swoją drogą ciekaw jestem ilu "naszych" po wymianie silnika zgłosiło ten fakt / czekam na PW/

janus - 2014-01-05, 13:28

SlawekEwa napisał/a:
oskp napisał/a:
przeczytaj pouczenie na dole

Przeczytałem - dzięki za info :pifko
Tylko jak to ma wyglądać "zgłość organowi wydającemu DR wszelkie zmiany"


Zapewne należy przynieść:
-fakturę zakupu silnika wraz wyciągiem z bazy danych Policji o niekradzieżowym pochodzeniu,
-fakturę z zakładu dokonującego zamiany z wpisem do listy zakładów upoważnionych do dokonania takowej,
-odpis świadectwa homologacji dla silnika, pojazdu, pojazdu ze starym silnikiem i pojazdu z nowym, ew. świadectwo PIMOT

Sławku - kto dużo pyta to dużo odpowiedzi dostaje :spoko

SlawekEwa - 2014-01-05, 13:34

janus napisał/a:
Sławku - kto dużo pyta to dużo odpowiedzi dostaje

Podejrzewam, że fantazja Cię mocno poniosła z tymi fakturami :shock: chociaż to wszystko możliwe, bo Polska to dziwny kraj :haha:

Ahmed - 2014-01-05, 13:46

SlawekEwa napisał/a:
janus napisał/a:
Sławku - kto dużo pyta to dużo odpowiedzi dostaje

Podejrzewam, że fantazja Cię mocno poniosła z tymi fakturami :shock: chociaż to wszystko możliwe, bo Polska to dziwny kraj :haha:


Poniosła , poniosła , faktura potrzebna tylko przy zmianie rodzaju pojazdu :spoko

Ahmed - 2014-01-05, 13:50

Bronek napisał/a:
PANOWIE . temat ważny i dobrze ,że dyskutujecie. Bo to jednak jest jakaś wiedza.
Przyczepa do 750 DMC musi byc co roku jak ma hamulec najazdowy.

Dla spadku ciśnienia dyskusji i problemu ważności Świąt Wielkiej Nocy nad Św Bożego Narodzenia - ::::

Dla rozlużnienia mam sportoweogo kabrioleta z ponad 5 litrowym silnikiem V8 zarejestrowanym na ciężarowy , o masie wlasnej 1350 kg O małym bagażniku takin 70x 90 cm i :roll: DMC 2744 KG :stop: :stop: Ciekawe CHYBA złoto lub ołów miałbym przewozić


Mogę ciągnąć przyczepke lekką wiadomo i z hamulcem do 2200 kg
A .... IT JEST ZAREJESTROWANE JAK CIĘŻAROWY !!!!
Taki kupiłem i do tego był bez żółtych kierunkowskazów z palącymi non stop pozycyjnymi i światłami mijania bez "skosów"
TEGO NIKT NIE POJMIE > OCZYWIŚCIE JUŻ ZAREJESTROWANEGO W POLSCE !!! :ok


Długo myślałem o tym Twoim przypadku , myślę , że ktoś pomylił jednostki miary i lbs uznał za kg.

Odczytaj dane z tabliczki znamionowej :bajer

Simbus - 2014-01-05, 14:18

rawicki@op.pl napisał/a:

...pojazd specjalny podlega corocznym badaniom technicznym na podstawie art.81 ustawy PORD, ust.5 :spoko


Tak czy inaczej to mi wystarczy, kolego rawicki@op.pl - dziękuję za konkretną odpowiedź. Tak jak lubię, szybko i bez zbędnych wywodów.

Bronek - 2014-01-05, 14:35

oskp napisał/a:
Bronek napisał/a:
PANOWIE . temat ważny i dobrze ,że dyskutujecie. Bo to jednak jest jakaś wiedza.
Przyczepa do 750 DMC musi byc co roku jak ma hamulec najazdowy.

Dla spadku ciśnienia dyskusji i problemu ważności Świąt Wielkiej Nocy nad Św Bożego Narodzenia - ::::

Dla rozlużnienia mam sportoweogo kabrioleta z ponad 5 litrowym silnikiem V8 zarejestrowanym na ciężarowy , o masie wlasnej 1350 kg O małym bagażniku takin 70x 90 cm i :roll: DMC 2744 KG :stop: :stop: Ciekawe CHYBA złoto lub ołów miałbym przewozić


Mogę ciągnąć przyczepke lekką wiadomo i z hamulcem do 2200 kg
A .... IT JEST ZAREJESTROWANE JAK CIĘŻAROWY !!!!
Taki kupiłem i do tego był bez żółtych kierunkowskazów z palącymi non stop pozycyjnymi i światłami mijania bez "skosów"
TEGO NIKT NIE POJMIE > OCZYWIŚCIE JUŻ ZAREJESTROWANEGO W POLSCE !!! :ok


Długo myślałem o tym Twoim przypadku , myślę , że ktoś pomylił jednostki miary i lbs uznał za kg.

Odczytaj dane z tabliczki znamionowej :bajer


Ponieważ jeździłem z przyczepą o 1000 DMC to bardzo mnie nurtował ten problem. Na szczęście z racji "pogiętego samochodu" policjantów bardziej interesował sam samochód . Tylko raz jeden na motocyklu błysnął inteligencja i przyczepiał sie do homologacji świateł DOT . Ale tu pomogło ,że jam też motocyklista .

Przeglądając papiery samochodu instrukcję nigdzie nie doczytałem o "amerykańskim DMC , podane jest tylko ile razem z przyczepą może to auto mieć masy . I tak jak piszesz pewnie walneli z powietrza . Zresztą ten co sprowadzał to specjalnie wybrał opcję ciężarowego by łatwiej sprzedać.
Kierunki jednak dorobiłem i amerykańskie ciągle soię palące przednie markery odciąłem . Reflektorów sie nie dało zmienić , bo autko w 2700 szt. tylko powstało i na rynek amerykański i kanadyjski.

Właśnie wróciłem z przejażdżki , słoneczko - stał 3 miesiace. I mialem go sprzedać . Tylko kto jest tak porąbany jak ja by kupić , " a to nie sa tanie rzeczy".

Zostawiam .
BO... bo gość z Merca SLS za ponad bańkę, na Shelu podszedł do mnie jak pompowałem koła , z pytankiem czy może fotkę strzelić. A ja mu sie nie zrewanżowałem w dobie komórek z aparatem .
Prożność wzięła górę . :oops: Takich jak on ma jest dużo , o porszakach itp nie wspomne . Moich jest z pięć w Polszcze

papamila - 2014-01-05, 14:41

Simbus napisał/a:
Tak czy inaczej to mi wystarczy

starczy bo musi....
ale co ja mam powiedzieć
od kilku lat, w tym samym urzędzie, (często u tej samej pani)
rejestruję co roku 1-2 nowe kampery - raz mam wpis 1rok, raz 3 lata
próbowalem wyjaśniać że .... "a poprzednim razem", ...."że drugie auto miesiac wcześniej"
...........ze "też u pani"-skutek................... piorunujace spojrzenie

konia z rzędem temu kto to zrozumie..
:pifko
nie stresować się

Bronek - 2014-01-05, 14:49

W zależności od dnia cyklu i wieku urzędniczki . W dni płodne 1 rok . Po menopauzie 3 lata .

Ma to sens.
Czekała na propozycję.

OMEGA - 2014-01-05, 17:14

SlawekEwa napisał/a:
Korzystając z okazji, że mamy tu diagnostów na forum pozwolę sobie zapytać -
"czy po wymianie silnika w kamperku na inną pojemność powinienem poinformować o tym fakcie stosowne urzędy? :niewiem



Z tego co czytałem na innym forum /szukam ale nie mogę znależć / że jak się wymienia silnik na większą poj. powyżej 2 litrów a ma się opłaconą akcyzę poniżej 2 litrów to należy tą różnicę w UC dopłacić .????

Jak to faktycznie wygląd i czy to się w ogóle opłaca po podsumowaniu wszystkich kosztów,
może było by taniej ten kamper sprzedać a za zaoszczędzone pieniądze na wymianie silnika i związane z tym kłopoty kupić inny z większym silnikiem???

piotr.sto - 2014-01-05, 18:38

OMEGA napisał/a:
jak się wymienia silnik na większą poj. powyżej 2 litrów a ma się opłaconą akcyzę poniżej 2 litrów to należy tą różnicę w UC dopłacić

Polska to dziwny kraj... ale żeby aż tak..? A jeżeli ten silnik jest kupiony w PL?

janus - 2014-01-05, 21:54

oskp napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
janus napisał/a:
Sławku - kto dużo pyta to dużo odpowiedzi dostaje

Podejrzewam, że fantazja Cię mocno poniosła z tymi fakturami :shock: chociaż to wszystko możliwe, bo Polska to dziwny kraj :haha:


Poniosła , poniosła , faktura potrzebna tylko przy zmianie rodzaju pojazdu :spoko


Chopaki :lol: Nie wyczuliście żartu :wyszczerzony:
Po prostu cały problem z tym silnikiem...... :bajer

Rawic - 2014-01-05, 22:37

papamila napisał/a:
konia z rzędem temu kto to zrozumie

szykuj konia z rzedem, albo jeszcze jedną, taką samą jak w Ciechocinku butelkę wina. Przeczytaj art.68 oraz art.81 ust.4 PORD, to zrozumiesz, upraszczajac zależy to od producenta lub importera czy uzyskał właściwe świadectwo homologacji. :spoko

Rawic - 2014-01-05, 23:09

Bronek napisał/a:
PANOWIE . temat ważny i dobrze ,że dyskutujecie. Bo to jednak jest jakaś wiedza.
Przyczepa do 750 DMC musi byc co roku jak ma hamulec najazdowy.

:ok

Bronek i Ty wymyślasz takie bery z tymi hamulcami najazdowymi, czy ten hamulec podlega dozorowi technicznemu ? Nie, nie - przyczepa lekka bez względu na to czy z hamulcem czy bez jest bez terminu. Widzę, że u was diagności dobrze radzą sobie z kryzysem, wymyślają nowe prawa a co za tym idzie dodatkową robotę. U nas też zresztą, jest taki właściciel stacji nieopodal, który do badania technicznego samochodu z hakiem za każdym razem dolicza 35 zł a opłata ta powinna być tylko przy pierwszym badaniu spełnienia warunków do ciągnięcia przyczepy, praktykuje to już od kilku lat i uchodzi mu to na sucho. :ok

Bronek - 2014-01-05, 23:24

Zapomniałem kliknąć tego znaczka-????
Jam nie z tych co dadzą sie pociąć . Ale gdzies to przeczytałem . Wiem lekka do 750 i takowego nie wymaga. Z resztą sie nie bedę spierał .

Z naszymi diagnostami to masz rację. Starej gwardii coraz mniej.

silny - 2014-01-06, 08:08

Ale ale , co na temat tych akcyz musi byc bo kupilem busa zarejestrowanego w pl. Ale byl swierzo po sprowadzeniu i rejestracji , mial twardy dowod czyli wszystko ok. Zarejestrowany jako specjalny karetka wiec pewnie akcyza mala i tak faktycznie bylo.
Minely prawie 2 lata i urzad celny przyslal mi :shock: zapytanie czy pojazd jest urzytkowany zgodnie z danymi przy sprowadzeniu do kraju :?:

Oddzwonilem na podany na pismie numer i powiedzialem co mysle na temat darmozjadow i nierobow na urzedniczych stolkach i zeby sobie pisala do poprzedniego wlasciciela bo ja kupilem pojazd zarejestrowany w pl.

Taka dziwna ale prawdziwa opowiesc :-/

piotr.sto - 2014-01-06, 10:13

majsterek napisał/a:
i zeby sobie pisala do poprzedniego wlasciciela bo ja kupilem pojazd zarejestrowany w pl

Nie wiem jak to jest teraz, ale dawniej - lata 90-te - za niezapłacone cło odpowiadał aktualny właściciel, niezależnie, ilu ich było w PL poprzednio i kto sprowadzał auto. I dopiero po zapłaceniu należności wobec Urzędu Celnego, można było na drodze cywilnej dochodzić swoich roszczeń wobec poprzedniego właściciela.

SlawekEwa - 2014-01-06, 10:16

OMEGA napisał/a:
Z tego co czytałem na innym forum /szukam ale nie mogę znależć / że jak się wymienia silnik na większą poj. powyżej 2 litrów a ma się opłaconą akcyzę poniżej 2 litrów to należy tą różnicę w UC dopłacić .????

I pewnie to jeszcze działa z 10 lat wstecz od czasu wprowadzenia kampera w polski obszar celny :haha:

janus - 2014-01-06, 10:22

No właśnie dlatego pisałem, żeby zbyt wielu pytań nie zadawać :spoko
CORONAVIRUS - 2014-01-06, 10:24

-cło to nie akcyza
-akcyzę ścigają do 5 lat + do końca roku kalendarzowego
-akcyzę ścigają od osoby wprowadzającej furę na nasz obszar celny .

Ahmed - 2014-01-08, 22:29

rawicki@op.pl napisał/a:
Cytat:
Jeśli DMC do 3500 kg. to pomyłka , data następnego OBD powinna być wyznaczona na 3 lata od daty perwszej rejestracji

Oj, kolego diagnosto oskp, pojazd specjalny podlega corocznym badaniom technicznym na podstawie art.81 ustawy PORD, ust.5 :spoko


Jest to bez sensu logicznie ale prawo jest jakie jest , kolega rawicki ma rację , campery /pojazdy specjalne / podlegają corocznym badaniom

Przyznaję się do błedu :pad:

IAAN - 2014-01-09, 15:55

a ja mam pytanie dotyczące tego tematu
http://www.camperteam.pl/...p?p=400141#4001
jakie przepisy trzeba spełnić aby była mozliwość zarejestrowania przyczepki SAM,ponoć coś się pozmieniało przy autach SAM ,jak wygląda sprawa przyczepki lekkiej
załóżmy że będę miał rachunek na oś i hak

Johny_Walker - 2014-01-09, 16:41

To znaczy że nawet rejestrując nowego będę musiał od razu jeździć co rok na przegląd?
Simbus - 2014-01-09, 17:33

Dokładnie tak :(
Też mnie to czeka...

CORONAVIRUS - 2014-01-09, 17:46

IAAN napisał/a:
a ja mam pytanie dotyczące tego tematu
http://www.camperteam.pl/...p?p=400141#4001
jakie przepisy trzeba spełnić aby była mozliwość zarejestrowania przyczepki SAM,ponoć coś się pozmieniało przy autach SAM ,jak wygląda sprawa przyczepki lekkiej
załóżmy że będę miał rachunek na oś i hak


ciężka sprawa ... przy jednej sztuce za kilkaset zł /cepka/ schody z rejestracją przewyższają kilka razy koszty cepki ... od zmiany przepisów nie słyszałem , wśród znajomych , by ktoś się porwał na taką urzędniczą batalie ... za to rynek używanych cepek /towarowych / kwitnie :lol:

IAAN - 2014-01-09, 17:51

no właśnie w ubiegłym roku sprzedałem przyczepkę towarową za 600 zł już zaczynam żałować
piotr.sto - 2014-02-07, 20:46

No i sprawa załatwiona :ok Korzystając z rady i propozycji Zbyszka, który lekko przystosował mojego kamperka do wymogów bycia kamperem. Na powyższe dostałem fakturkę z bardzo przyjazną kwotą :) Później u Zbyszka zrobiłem przegląd stwierdzający, że mój kamperek jest już pojazdem specjalnym. W międzyczasie Zbyszek poczęstował mnie pyszną kawą i ciastkiem oraz okazał się kopalnią bardzo przydatnych dla mnie - nowicjusza - informacji. Komplecik dokumentów zaniosłem do Wydziału Komunikacji. Tam nie było już żadnych wątpliwości. Aktualnie odebrałem już stały dr z zapisem: "samochód specjalny", przeznaczenie - "kempingowy". Zbyszku - :pifko i wielkie, wielkie dzięki :spoko
Rawic - 2014-02-08, 17:40

piotr.sto napisał/a:
Aktualnie odebrałem już stały dr z zapisem: "samochód specjalny", przeznaczenie - "kempingowy". Zbyszku - i wielkie, wielkie dzięki

Cieszę się, że jesteś Piotrze zadowolony, polecam się na przyszłość :spoko

czawes - 2014-06-28, 15:45

Witam!
Niestety nie jestem szczęśliwym posiadaczem kampera. Po wizycie w okręgowej stacji i rozmowie z diagnostą zrezygnowałem z modernizacji busa. Dzięki forum i Zbyszkowi posiadanie domku na kółkach staje się realna.

Fordek - 2014-06-29, 11:19

Witam . Przepraszam ,że się wcinam ale może ktoś wie - czy można podnieść DMC ?
Mój kamper Talento 10 ma DMC 2550 kg a zmieniam silnik na większy . :?:

bart.ek - 2014-06-29, 19:22

W praktyce to awykonalne.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group