Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - VW T3 T4 T5

VW - 2014-01-19, 23:47
Temat postu: VW T3 T4 T5
Witam,

Po kilkuletnim podróżowaniu po Europie VW Passatem wypchanym po sufit, z rozkładaniem namiotu na niemalże każdym odwiedzonym kampingu przyszła pora na zmiany. Wieloletnie obserwacje sprzętów na kempingach kierują mnie w stronę VW T4 Multivan Westfalia. Najprawdopodobniej to jest to, co na ten moment będzie dla nas (mnie + Małżonki + wkrótce - miejmy nadzieję - pociech sztuk 2) najodpowiedniejszym wyborem.
Kilka założeń przed zakupem:
1. Mój wzrost (208cm) determinuje wybór modelu - swego czasu miałem okazję prowadzić Transportera T4 w wersji LONG z podwyższonym dachem i jakoś dałem radę - niestety większość typowych samochodów odpada bo po prostu nie mieszczę się za kierownicą, a w naszej ekipie jestem jedynym czynnym kierowcą. Na początek muszę więc zmierzyć się do takiego samochodu i jako kierowca i na miejscach sypialnych - bez tego, dalszych założeń nie ma sensu rozpatrywać. Dodam, że aktualnego Passata wybierałem z kilku bardzo dużych wydawałoby się samochodów. Niestety zabudowana konsola przy lewarku zmiany biegów nie pozwoliła mi w nich nawet ruszyć kierownicą. Więc wierzcie mi, że problem z miejscem w moim przypadku istnieje. :)
2. Nie potrzebuję prysznica i WC - aktualne doświadczenia podpowiadają mi, że dotychczas odwiedzone kampingi oferują te wygody w formie wymiarowo dla mnie odpowiedniej :)
3. Koniecznie lodówka - możliwie największa - aktualnie posiadam dwie sztuki mobilnej na 12V/230V, ale są niewielkie i słabo chłodzą.
4. Kuchenkę mamy przenośną jednopalnikową na "cartridge" z gazem - gdyby była możliwość to chętnie dwupalnikowa na zdecydowanie tańszy gaz z butli
5. Spanie w samochodzie na rozkładanej kanapie 2 os. i na dachu (typu SCA?)2 os.
6. Gdyby przy tym wszystkim była to wersja Multivan na 7 osób to poza sezonem samochód znalazłby jeszcze inne zastosowania.

Na ten moment to tyle wymagań, ale jestem na etapie myślenia w temacie, więc pewnie jeszcze coś dojdzie w czasie.

Wymagania trochę nietypowe, głównie ze względu na wzrost, ale zapewne coś w temacie da się znaleźć lub zrobić...
Liczę na pomoc osób doświadczonych w temacie. Każda uwaga będzie bardzo cenna i będę za nią bardzo wdzięczny.

Gdyby była taka potrzeba, mogę również zamieszczać systematycznie sprawozdanie pisemne i foto z całego procesu przemyśleń, testów i zakupu.

Pozdrawiam i czekam na uwagi

darek 61 - 2014-01-20, 11:34

Jeżeli to nie ma być typowy camper to raczej bym szukał busa blaszaka z dwoma rzędami siedzeń.
Bajaga - 2014-01-20, 13:18
Temat postu: Re: VW T3 T4 T5
VW napisał/a:

2. Nie potrzebuję prysznica i WC - aktualne doświadczenia podpowiadają mi, że dotychczas odwiedzone kampingi oferują te wygody w formie wymiarowo dla mnie odpowiedniej :)
3. Koniecznie lodówka - możliwie największa - aktualnie posiadam dwie sztuki mobilnej na 12V/230V, ale są niewielkie i słabo chłodzą.
4. Kuchenkę mamy przenośną jednopalnikową na "cartridge" z gazem - gdyby była możliwość to chętnie dwupalnikowa na zdecydowanie tańszy gaz z butli
5. Spanie w samochodzie na rozkładanej kanapie 2 os. i na dachu (typu SCA?)2 os.
6. Gdyby przy tym wszystkim była to wersja Multivan na 7 osób to poza sezonem samochód znalazłby jeszcze inne zastosowania.

Jak na kampera to wymagania masz w zasadzie minimalistyczne i każdy kamper ma kuchenke lodówkę itp. Jest tylko jedna cienkość takiego VW. Pamiętaj że wysoki wzrost to nie tylko miejsce za kierownicą ale jest jeszcze kwestia wyprostowania się w aucie oraz wyspania. Łóżko na wzrost 208cm znajdziesz w zasadzie wyłącznie w niektórych alkowach w żadnym seryjnym vanie czy blaszaku takiego nie ma.
Moje porady:
1. Kupić pelnowymiarową alkowę i już
lub
2. Kupić vw t4/5 blaszak najdłuższy i go zabudować. Potrzebujesz tylko lodówkę, kuchnio-zlew i jakieś ogrzewanie postojowe z rzeczy technicznych (a to są drogie zabawki). A resztę wykonasz sam lub u jakiegoś rzemieślnika i będzie tam łóżko wygodne żeby sie komfortowo wyciągnąć. Fajnie byloby dodać też podnoszony dach (jeżeli $ pozwoli) to sie można wyprostować. W sumie wyjdzie to jak westfalia ale z większą lodówką i dużym łóżkiem. No i w zasadzie nowe.

VW - 2014-01-20, 23:22

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.

Bajaga napisał/a:
Moje porady:
1. Kupić pelnowymiarową alkowę i już
lub


Rozumiem, że mowa o zakupieniu kampera w pełnym tego słowa znaczeniu? Chyba nie jestem jeszcze na to gotowy i co ważniejsze bardzo mi się spodobały właśnie VW typu California na odwiedzonych kampingach. Czyli właśnie w wersji z dachem rozkładanym do spania. Jak rozpatrywaliśmy wspólnie z "szanowną" potrzeby oraz za i przeciw to wyszło, że to jest właśnie to.

Bajaga napisał/a:
2. Kupić vw t4/5 blaszak najdłuższy i go zabudować. Potrzebujesz tylko lodówkę, kuchnio-zlew i jakieś ogrzewanie postojowe z rzeczy technicznych (a to są drogie zabawki). A resztę wykonasz sam lub u jakiegoś rzemieślnika i będzie tam łóżko wygodne żeby sie komfortowo wyciągnąć. Fajnie byloby dodać też podnoszony dach (jeżeli $ pozwoli) to sie można wyprostować. W sumie wyjdzie to jak westfalia ale z większą lodówką i dużym łóżkiem. No i w zasadzie nowe.


Do tej pory myślałem raczej o gotowcu. Ale po "namowach" zastanawiam się w temacie...
Dziś rozmawiałem z człowiekiem handlującym dachami SCA. I wyszła jedna kwestia o której wcześniej nie pomyślałem. Czy takie spanie udźwignie moje ~125kg + ~55? Szczerze przyznał, że nie wie, ale obiecał zapytać u producenta i dać info na maila. Przy okazji okazało się, że zajmuje się on również pełnymi zabudowami między innymi VW T5. Aktualnie czekam na maila z informacjami na temat dachu, a także z pomysłami, ofertą, linkami i zdjęciami tego co on wykonuje i mógłby zaproponować na moje potrzeby.
Nie ukrywam, że jestem również majsterkowiczem, więc frajdą byłoby zbudowanie czegoś samemu. Ale obawiam się, że bez doświadczenia, warsztatu i z niewielka ilością czasu to nierealne.

darek 61 napisał/a:
Jeżeli to nie ma być typowy camper to raczej bym szukał busa blaszaka z dwoma rzędami siedzeń.


Czyli może się okazać, że rada będzie trafiona... Bus + przeróbka=zaspokojenie moich potrzeb:)

maszakow - 2014-01-21, 00:48

VW - cienko to widzę w Transporterach.
przy takim wzroście łózko musi byc wyłacznie wzdłuż pojazdu. Mejsca na życie już po prodstu nie będzie w T4-T5 już tragicznie mało. Lepiej by było w T3 bo są szersze :)
Nawet jakbyś przestawił się na busa będzie ciasno ale już przyzwoiciej.
mam prawie te same minimalne założenia co ty - tylko 2 łby więcej :-P i LT35 II do dyspozycji. Do zabudowy mam przestrzeń 2,1x 1,75(przy podłodze)x1,85 i to jest moja paka. W twoim przypadku T4/T5....niemal całą przestrzeń po rozłożeniu zajmie łóżko i nawet przejść obok się nie da... I to musi być wersalka bo inaczej będziesz miał Schlafwagen a nie kamperka.

darek 61 - 2014-01-21, 08:18

VW, spanie na "poddaszu" w busie to jest dla dzieciaków.Na pewno nie dla Ciebie,tam się nie ruszysz i się udusisz.Wiem coś o tym miałem t2 z podnoszonym dachem.Szukaj blaszaka jak najdłuższego , najwyższego,i tak miejsca za dużo nie będzie.
Bajaga - 2014-01-21, 08:25

darek 61 napisał/a:
VW, spanie na "poddaszu" w busie to jest dla dzieciaków.Na pewno nie dla Ciebie,tam się nie ruszysz i się udusisz.Wiem coś o tym miałem t2 z podnoszonym dachem.Szukaj blaszaka jak najdłuższego , najwyższego,i tak miejsca za dużo nie będzie.


Ducato, Boxer, Jumper - Maxi ma 217cm wewnątrz i dla dwóch osób dowolnych rozmiarów jest to pełen komfort.

Oskar - 2014-01-21, 15:56

Achoj!
Na temat podróżowania samochodami typu bus lub "rasowy kamper" mamy już na CT bez mała pracę doktorską. Ja osobiście uważam , że oba typy pojazdów które służą do podróży związanych z noclegiem na ich pokładach nazywam Kamperami. Różnica dotyczy tylko wyposażenia tak jak w przypadku samochodów osobowych. Bo czy Fiat Cinquecento nie jest tak samo samochodem jak np. Mercedes 500SL ? No właśnie różnią się tylko wyposażeniem , komfortem, ceną itp. Ale tak naprawdę przewożą Nas z punktu A do punktu B i ich cele są takie same. Tak samo z Kamperami . Jedne mają kibelki z prysznicem inne tylko spanie. I tu trzeba się zastanowić się jak mamy zamiar z nich korzystać . Gdybym miał 18 lat i potrzebował samochód tylko na dyskoteki lub aby przewieść nim gdzieś po mieście swoja dziewczynę to kupiłbym 20 letnie BMW i było by super. Jednak mając rodzinę i potrzebowałbym auta na co dzień lub na wakacje stacjonarne to myślałbym o jakimś Kombiku. I to samo dotyczy podróży kamperowych.
Kolega VW musi sam zrozumieć co mu jest właśnie potrzebne a my możemy tylko doradzić.
Ja jestem szczęśliwym posiadaczem busa ale jestem singlem i mierzę 182cm wzrostu. Kolega jak widać kawał gościa więc bus z rodzina to jak maluch dla Guliwera.
Pozdrawiam :spoko

maszakow - 2014-01-21, 23:12

Bajaga napisał/a:
Ducato, Boxer, Jumper - Maxi ma 217cm wewnątrz i dla dwóch osób dowolnych rozmiarów jest to pełen komfort.

Coś kolego podejrzane te wymiary... która generacja? rocznik 1996-2005 ma 195cm. Zewnętrzna szer 205cm.

VW - 2014-01-21, 23:36

darek 61 napisał/a:
VW, spanie na "poddaszu" w busie to jest dla dzieciaków.Na pewno nie dla Ciebie,tam się nie ruszysz i się udusisz.Wiem coś o tym miałem t2 z podnoszonym dachem.Szukaj blaszaka jak najdłuższego , najwyższego,i tak miejsca za dużo nie będzie.


Według "gościa" od SCA najdłuższe takie spanie do Transportera w wersji Long ma 240cm. Więc na długość byłoby ok. Wciąż niestety nie wiem ile to wagi wytrzyma. No i bardzo cenna uwaga na temat możliwości poruszenia i ewentualnej klaustrofobii... Tego parametrami jak wymiar niestety nie sprawdzę. Trzeba wejść, położyć się i spróbować... I tu problem bo oczywiście nie ma gdzie... W najbliższy weekend wybieram się na giełdę samochodową z ciekawości czy przypadkiem czegoś takiego tam nie będzie do przetestowania...

VW - 2014-01-22, 00:12

Oskar napisał/a:
Achoj!
Na temat podróżowania samochodami typu bus lub "rasowy kamper" mamy już na CT bez mała pracę doktorską. Ja osobiście uważam , że oba typy pojazdów które służą do podróży związanych z noclegiem na ich pokładach nazywam Kamperami. Różnica dotyczy tylko wyposażenia tak jak w przypadku samochodów osobowych. Bo czy Fiat Cinquecento nie jest tak samo samochodem jak np. Mercedes 500SL ? No właśnie różnią się tylko wyposażeniem , komfortem, ceną itp. Ale tak naprawdę przewożą Nas z punktu A do punktu B i ich cele są takie same. Tak samo z Kamperami . Jedne mają kibelki z prysznicem inne tylko spanie. I tu trzeba się zastanowić się jak mamy zamiar z nich korzystać . Gdybym miał 18 lat i potrzebował samochód tylko na dyskoteki lub aby przewieść nim gdzieś po mieście swoja dziewczynę to kupiłbym 20 letnie BMW i było by super. Jednak mając rodzinę i potrzebowałbym auta na co dzień lub na wakacje stacjonarne to myślałbym o jakimś Kombiku. I to samo dotyczy podróży kamperowych.
Kolega VW musi sam zrozumieć co mu jest właśnie potrzebne a my możemy tylko doradzić.
Ja jestem szczęśliwym posiadaczem busa ale jestem singlem i mierzę 182cm wzrostu. Kolega jak widać kawał gościa więc bus z rodzina to jak maluch dla Guliwera.
Pozdrawiam :spoko


Aktualnie podróżuję VW Passatem kombi. W nim jest na tyle miejsca, żeby spakować:
1. 2 osoby (dzieci o których była mowa, można powiedzieć, że w drodze... ale to inna historia)
2. namiot 4-osobowy - do mniejszego się nie mieszczę :)
3. 2 komplety karimaty, spiwory, poduszki, materace leżakowe (do spania)
4. lodówka 24l 12V/230v
5. mega torba na moje "ciuszki i buciki" + torba małżonki (i nie mała kosmetyczka tym razem należąca do niej)
6. sprzęt elektroniczny (foto, lap, ładowarki, latarki, gps i inne)
7. kuchenka gazowa jednopalnikowa na wkłady
8. wyposażenie samochodu (kamizelki, apteczka i inne...)
9. naczynia, sztućce i chemia
10. trochę suchej karmy (około dwa pudełka po 20l)
11. prowiant na drogę
12. stoliczek i dwa krzesła
13. dodatkowy patent z plandeką na "przedsionek"

To już chyba cała lista w skrócie...
Całość zajmuje mi miejsca tyle, że już więcej nic tam się nie wepchnie. A jak wspomniałem planuję dołożyć do tego 2 pociechy i ekwipunek dla nich. Czyli kombi będzie zdecydowanie za małe. I to jest jeden powód poszukiwań nowego środka transportu. A drugi zaraz...
Nasze wojaże to głównie pobyt na kempingach, stąd nie interesuje mnie aktualnie typowy kamper z prysznicem i łazienką (zapewne i tak bym się nie zmieścił do kabiny :) ). Jak już wspomniałem do tego wystarczy mi infrastruktura na kempingach. Interesuje mnie natomiast skrócenie czasu na "rozbijanie obozowiska". Rozłożenie namiotu i całego ekwipunku zajmuje nam przeciętnie koło 1-1,5h (ja buduję "gniazdko" a żona w tym czasie "gotuje"). Zwinięcie i spakowanie wszystkiego to już czas dochodzący nawet do 2-2,5h. Generalnie strata czasu na rozbijanie i zwijanie przy częstych zmianach kempingów zmobilizowała mnie właśnie do pomyślenia nad czymś bardziej praktycznym i pojemnym. Nie chcę natomiast tracić możliwości wjazdu i parkingu w dowolne miejsce tam gdzie osobówka. I dlatego wydaje mi się rozwiązanie w postaci pojazdu np typu VW T4 Multivan Westfalia byłoby dla mnie idealne.

Mr.Mclaren - 2014-01-22, 07:46

Przestrzeń "mieszkalną" w normalnym T4 (2405mm) będziesz miał o jakieś 37cm krótszą niż w T3 (2780mm).
Może warto wziąć to pod uwagę :)



T4.






T3.




Bajaga - 2014-01-22, 10:55

maszakow napisał/a:
Bajaga napisał/a:
Ducato, Boxer, Jumper - Maxi ma 217cm wewnątrz i dla dwóch osób dowolnych rozmiarów jest to pełen komfort.

Coś kolego podejrzane te wymiary... która generacja? rocznik 1996-2005 ma 195cm. Zewnętrzna szer 205cm.

217cm to wysokość wewnętrzna ofkors a nie szerokość. A generacja aktualna od 2006r. Chodziło mi o możliwość swobodnego stania dla osoby o wzroście 208, bo łóżko to już sobie można zrobić wymiaru dowolnego :)

Bajaga - 2014-01-22, 11:05

VW napisał/a:


I dlatego wydaje mi się rozwiązanie w postaci pojazdu np typu VW T4 Multivan Westfalia byłoby dla mnie idealne.


To już nie pierwszy raz gdy ktoś o coś pyta na forum mimo, że już pytając zna odpowiedź :lol: Po prostu kolego kupuj tego Multivana i już, jeździć, cieszyć się :) Tutaj nikt ci nie powie, że małe jest piękne i że brak wc i prysznica to malina :wyszczerzony: Ale oczywiście jeździ po świecie masa Multivanow i mają sie dobrze.

ps. W kontekście dzieci to własne czyste wc i łazienka są rzeczami wg mnie Niezbędnymi, a wiem co mówię 8-) Ja mogę korzystać z wc gdziekolwiek (choć to średnia czasem przyjemność) albo i w lasku ale dla maluchów wolę gdy mają własną czystą lazieneczke.

koder - 2014-01-22, 11:14

VW, jak podoba ci się Westfalia, to obejrzyj jeszcze Dehlery - mnie urzekają rozwiązaniami.
Fux - 2014-01-22, 12:01

http://www.lottevanhoek.nl/index.php?id=151

czad; szkoda, że teraz nie produkują...

koder - 2014-01-22, 12:09

http://www.vaggioblog.it/tag/t4/
Tu trochę więcej.

Z obecnie produkowanych to Doubleback jest ciekawy.

Fux - 2014-01-22, 12:35

Mnie najbardziej pasuje najdłuższy i najwyższy blaszak z garażem na skuter i dwa rowery. 2 osoby skład podstawowy, 2 od święta. 4 do jazdy-spanie 2 +2.
Te są takie optymalne, ale do dopracowania. Zwłaszcza bagażnik i trzeba odgracić wnętrze.
http://www.camperspol.pl/gallery.html

http://ebacamp.pl/index.p...ured&Itemid=177
brak bagażników

Masz jakieś typy na innych producentów?

SlawekEwa - 2014-01-22, 21:07

koder napisał/a:
VW, jak podoba ci się Westfalia, to obejrzyj jeszcze Dehlery - mnie urzekają rozwiązaniami.

Rozwiązanie urzekają, ale cyny mogą zabić :pad

VW - 2014-01-22, 22:18

Znalazłem... Coś w sam raz na moje potrzeby... :wyszczerzony:
VW - 2014-01-22, 22:44

A teraz poważniej...
Śladem podpowiedzi od Mr.Mclaren sprawdziłem jeszcze wymiary wersji long T5 Multivan.
Wygląda na to, że jest szansa się zmieścić nawet dla mnie. Mówię tu o spaniu... Natomiast nasuwa mi się tu pytanie na temat wygody spania na rozłożonych fotelach. Pytanie do posiadaczy T3 T4 i T5... Da się tam wygodnie spać przez 2-3 tygodnie? Czy rozwiązanie z dodatkowym materacem na rozłożonych siedzeniach jest wygodniejsze?

cebek - 2014-01-22, 23:17

Ja mam 192 cm wzrostu i w krótkim multivanie mieszczę się na łóżku. Moje rozkłada się na płasko i łączy się z fotelem tak że nogi mam na fotelu który jest tyłem do kierunku jazdy. Niestety łóżko w multivanie to nie jest tak wygodne żeby spać na nim przez dwa, trzy tygodnie , poza tym przestrzeń bagażowa jest znikoma, więc powoli szykuję się do przerobienia tego na inny patent. z perspektywy czasu myślę że błędem było kupowanie multivana. Lepszym pomysłem była by caravele , i przeróbki na sypialnie. :)
VW - 2014-01-22, 23:31

A jaka jest właściwie różnica między wersjami Multivan i Caravelle?
cebek - 2014-01-22, 23:48

Multivan ma rozkładane łóżko i stolik, Caravele ma normalne siedzenia. To tak najprościej. :P
VW - 2014-01-22, 23:56

A dlaczego lepszym pomysłem jest Caravelle i przeróbka niż Multivan ewentualnie Multivan z przeróbką? Taniej? Łatwiej? Większe możliwości?
cebek - 2014-01-23, 00:08

W multivanie łóżko rozkłada się przesuwając je do przodu i oparcie kładąc do tyłu. Łóżko jest wtedy dosyć nisko i niewiele gratów można pod nie zmieścić. W caravele oparcie kanapy składa się do przodu, można zrobić ramę która będzie łóżkiem rozkładanym na kanapę do przodu. Zyskujemy wtedy dużą przestrzeń pod łóżkiem :P Do wiosny chcę zrobić coś takiego w swoim multivanie :P
VW - 2014-01-25, 01:01

cebek napisał/a:
W multivanie łóżko rozkłada się przesuwając je do przodu i oparcie kładąc do tyłu. Łóżko jest wtedy dosyć nisko i niewiele gratów można pod nie zmieścić. W caravele oparcie kanapy składa się do przodu, można zrobić ramę która będzie łóżkiem rozkładanym na kanapę do przodu. Zyskujemy wtedy dużą przestrzeń pod łóżkiem :P Do wiosny chcę zrobić coś takiego w swoim multivanie :P


Dzięki za wyjaśnienia.
W takim razie czekam na fotki dokumentujące rozwiązania sypialne po przeróbkach.

VW - 2014-01-25, 01:02

Czy ktoś się orientuje może w jakich wersjach VW fabrycznie były montowane lodówki?
cebek - 2014-01-25, 10:23

Lodówka sprężarkowa była montowana w westfalii. Schładzarki zwane popularnie lodówkami były w multivanach, ale nie we wszystkich. Wchodziły pod specjalny fotel tyłem do kierunku jazdy .
VW - 2014-01-25, 13:56

A jak jest coś co się nazywa Multivan Westfalia to rozumiem, że prawie na pewno na lodówkę / schładzarkę tylko kwestia którą?
cebek - 2014-01-25, 15:05

Multivan westfalia to potoczne określenia na vw z podnoszonym dachem ale bez umywalki kuchenki i właśnie lodówki sprężarkowej. T4 i nie tylko występowały w różnych wersjach. najprościej podzielić je tak.
Zwykłe czyli blaszaki i oszklone bez tapicerki z tyłu.
Caravelle czyli osobowy, otapicerowany , zazwyczaj 8-9 osób.
Multivan czyli tylna kanapa rozkładana na łóżko, stolik w bocznej ściance. 6-7 osób.
Westfalia czyli wyposażenie kempingowe (kuchenka, zlew , lodówka ) najczęsciej 4 osobowe.
Oczywiście dochodzą tu jeszcze różne modyfikacje czyli podnoszony dach ( najczęściej firmy westfalia) Podwyższony stały dach , i inne zabawki nad którymi można się rozpisywać godzinami.

VW - 2014-01-25, 20:11

Widzę, ze mocno siedzisz w temacie...
To może jeszcze coś na temat wersji California... Czy to jest odmiana westfalii? Czy może jest to dokładnie to samo?

cebek - 2014-01-26, 11:13

California to już tylko wersja wyposażenia.
Mirekmat - 2014-01-27, 15:18

Witaj.
Co byś powiedział na VW T4 Karuso?

cebek - 2014-01-27, 17:09

Ładne to :P
VW - 2014-01-29, 11:40

I Karuso i Dehlery i wiele innych zabudów na VW są bardzo ciekawe i prześcigają się rozwiązaniami... Niestety dla mnie wciąż pozostaje jeden drobny problem do rozwiązania... 208cm...

Śledzę ogłoszenia sprzedaży od jakiegoś czasu i ostatnio znalazłem T4 Multivan 2002 rok.
-mocno wyposażony
-silnik 150km
-na zdjęciach prezentuje się dobrze.
Do tego według ogłoszenia:
-bezwypadkowy
-udokumentowany przebieg.

Cena dość wysoka, ale z doświadczenia zakupowego samochodu - wolę dać więcej i mieć auto "pewne".
Postanowiłem zadzwonić do sprzedającego i dopytać o kilka szczegółów.
Co oznacza, że przebieg jest udokumentowany? - udokumentowany jest do 2008 roku, kiedy to samochód został sprowadzony. A gdzie pozostałe lata!?
Bezwypadkowy - ale miał naprawiany i malowany błotnik oraz maskę. Co oznacza pojęcie bezwypadkowy?
W takim wypadku poprosiłem jeszcze o przesłanie dodatkowych zdjęć na maila. Usłyszałem, że nie ma czasu na robienie zdjęć, a w ogłoszeniu jest wszystko pokazane.

Moje doświadczenie handlowe i w prowadzeniu własnego biznesu podpowiada mi, że nie ma mowy o zakupie czegokolwiek od sprzedającego, który już w ogłoszeniu mija się z prawdą. A dodatkowo jego podejście do klienta nie koniecznie zapowiada udany deal.

Szukam dalej... na mobile.de jest sporo T4 z dachami SCA ale ceny za znacznie starsze roczniki niż 2002 są nie małe. Powoli klaruje mi się decyzja... i aktualnie przeglądam ogłoszenia T4 i T5 Caravelle oraz Multivan. Niestety lub stety najprawdopodobniej bez dachu z możliwością późniejszego zakupu takowego i dołożenia.

Ciekawe czy w Polsce da się kupić "uczciwego" T4 lub T5 z prawdziwym przebiegiem? Zdaję sobie sprawę, że przebiegi aut służących do pracy lub do podróżowania nie mogą być małe. Ale mogą być prawdziwe i to jest dla mnie ważniejsze.

Fux - 2014-01-29, 12:02

Statystycznie patrząc, auto kilkunastoletnie musi mieć jakąś przygodę typu obcierka pod marketem.
Chyba, że właściciel rzeczywiście ma to auto od nowości i tylko raz w roku jedzie do Chorwacji. A takie czary to tylko w Bagdadzie.
A to i tak daje kilkadziesiąt kkm przebiegu.

Podaj budżet i wtedy można kombinować. Ja wychodzę z założenia, że jak brakuje i mam kupić zgniłka/umfall/badziew, to wolę poczekać i kupić to, co chcę.

VW - 2014-01-29, 12:29

Budżet omówiony wstępnie z małżonką to ~50 000 na całość. Czyli na gotowca lub na pudło z przeróbkami i przywróceniem do stanu używalności w obu przypadkach. Wiadomo im mniej tym lepiej dla portfela a gorzej dla zakupu. Choć często tak jak w omówionym przypadku więcej nie koniecznie znaczy lepiej.

Przy zakupie obecnego Passata miałem również przejścia. "Znajomy znajomego" przywiózł specjalnie dla mnie Passata bodajże 2004 rok z przebiegiem poniżej 200 000. Bardzo ładny i dobrze wyposażony. Po sprawdzeniu w serwisie okazało się, że już rok wcześniej samochód miał przegląd przy stanie licznika około 450 000. Zwątpiłem... ale uczciwość sprzedającego pozwoliła się dogadać. Zabrał samochód i szukał dalej. Znalazł znacznie starszy bo 1999 praktycznie w tych samych pieniądzach. Samochód z książką do samego końca i przebiegiem coś koło 175 000. Naklejki między drzwiami i na silniku potwierdzały przebieg. Również serwis potwierdził. Samochód miał rysę na drzwiach i sporo odprysków lakieru. Nie był idealny wizualnie, ale silnik i cała reszta technicznie perfekt. To jest dla mnie samochód bezwypadkowy. Czyli nie ominęły go drobne zarysowania, czyli ślady codziennego użytkowania, ale nie było potrzeby naprawy i lakierowania całych elementów. Systematycznie robię w nim co trzeba, dodatkowo przed wakacjami inwestuje w bezstresową podróż, robiąc przegląd i wymieniając wszystko co ma szansę "się skończyć" w trasie. Kilku mechaników już proponowało mi odkupienie samochodu ze względu na techniczny stan utrzymania pojazdu. Co daje mi pewność, że samochód jest dobrze utrzymany.

Podobnie jest z zakupem do którego się przymierzam. Nie szukam ideału. Szukam uczciwego "kadłubka" z możliwością rozsądnego zainwestowania w celu doprowadzenia do stanu bezpiecznego na wyjazdy 2-3 tygodniowe.

VW - 2014-01-29, 12:44

Dostałem wycenę, opis i info od dystrybutora dachów SCA. Najważniejsza informacja dla mnie to koszt dachu do T5 ze spaniem długości 240 cm i wytrzymałości 200kg. Przy kursie euro 4,2364 z dnia dzisiejszego koszt z montażem i oryginalnym materacem to blisko 23 000 brutto w wersji bogatszej i prawie 21 000 brutto w wersji słabszej.
Przyznam, że spodziewałem się mniejszych kwot.
Zastanawiam się teraz czy lepiej kupić np. długą Caravelle i dołożyć nowy dach? Czy może lepiej kupić oryginał z dachem? Ale tu nie spotkałem jeszcze długich Caravelle czy Multivanów z dachem...
A może jest inny - tańszy a równie dobry, producent takich rozwiązań jak SCA?

Dostałem obszernego maila i trawię resztę informacji powoli. Generalnie widać, że się człowiekowi chce pomóc i interesuje się rzeczywiście moimi potrzebami. A, że jestem "wyjątkowym klientem" to i problemy ze mną wyjątkowe :)

VW - 2014-01-29, 12:48


cebek - 2014-01-29, 13:33

Na http://www.t4-forum.pl/ jest dużo wiadomości, i grono i grono przyjaznych ludków którzy pewnie pomogą w zakupach. Jest też opisane parę przeróbek. Może ci coś doradzą.
Fux - 2014-01-29, 15:44

Polukaj tutaj.

http://www.reimo.com/pl/

Bajaga - 2014-01-29, 20:53

VW napisał/a:


Dostałem obszernego maila i trawię resztę informacji powoli. Generalnie widać, że się człowiekowi chce pomóc i interesuje się rzeczywiście moimi potrzebami. A, że jestem "wyjątkowym klientem" to i problemy ze mną wyjątkowe :)


Jeżeli Nie Musisz mieć auta niższego niż 200cm (np sprawa garażu itp) to naprawdę odpuść ten temat vw jako kamper... Bo to taka świnka morska... ani świnka ani morska.. :mrgreen:

cebek - 2014-01-29, 21:19

Bajaga napisał/a:
VW napisał/a:


Dostałem obszernego maila i trawię resztę informacji powoli. Generalnie widać, że się człowiekowi chce pomóc i interesuje się rzeczywiście moimi potrzebami. A, że jestem "wyjątkowym klientem" to i problemy ze mną wyjątkowe :)


Jeżeli Nie Musisz mieć auta niższego niż 200cm (np sprawa garażu itp) to naprawdę odpuść ten temat vw jako kamper... Bo to taka świnka morska... ani świnka ani morska.. :mrgreen:

Trudno się nie zgodzić z tym stwierdzeniem. Warto by się było zastanowić jak taki kamper ma być używany. Jeśli ma jeździć jako autko wakacyjne, po cywilizowanych drogach, to im większy tym lepszy. Jeśli to ma być uniwersalne auto do ewentualnych wakacyjnych lub weekendowych wyjazdów to vw multivan i jego wariacje sprawdzą się doskonale. Nie jestem zwolennikiem przeróbek typu dehler itp bo nie da się zrobić pełnego kampera na tak małej powierzchni. :P Ja wolę multivana bo klasycznym kamperem nie dam rady wjechać w miejsca które mnie interesują. Poza tym potrzebuję się tylko wyspać w aucie a nie mieszkać w nim na długich wyjazdach.

VW - 2014-01-29, 21:21

Fux napisał/a:
Polukaj tutaj.

http://www.reimo.com/pl/


Dzięki za namiar. Przeglądnąłem i wysłałem zapytanie mailowe w temacie... Dam znać co odpiszą, jeżeli odpiszą... :)

VW - 2014-01-29, 21:23

Bajaga napisał/a:
Jeżeli Nie Musisz mieć auta niższego niż 200cm (np sprawa garażu itp) to naprawdę odpuść ten temat vw jako kamper... Bo to taka świnka morska... ani świnka ani morska.. :mrgreen:


No właśnie garaż też gdzieś tam na końcu listy podpowiada żeby to było do 200cm. Ale się nie upieram, bo być może wkrótce zmieni się nasz styl wypoczywania z "campingowego" na "dziko-kamperowy". Po mailu od jednego z forumowiczów rozpocząłem "negocjacje" z małżonką. Ale bardzo wstępne, gdyż sam nie jestem jeszcze przekonany. Czy to jest ten moment na zmianę wieloletnich przyzwyczajeń. No i wtedy pozostaje znów kwestia, że jak na dziko to tylko w pełni funkcjonalny kamper odpowiednich rozmiarów, cobym się zmieścił. I znów szukanie od nowa... Ale to akurat jest przyjemność. Szczególnie gdy czuje się wsparcie tylu przyjaznych dusz na CT. Na ten moment aktualny jest wciąż temat T4 lub T5, gdyż one przy odpowiednim rozmiarze spania, zaspokoiłyby wszystkie nasze potrzeby związane z aktualnym trybem wypoczywania. Czyli transport, "szafa" i spanie w samochodzie, a toaleta i odświeżanie na kampingu. Poza tym o ile mi wiadomo "porządny" kamper to zdecydowanie większy wydatek niż to co teraz planuje.

Nie znałem tego ze "świnką" :) dobre... :haha:

VW - 2014-01-29, 21:27

cebek napisał/a:
Trudno się nie zgodzić z tym stwierdzeniem. Warto by się było zastanowić jak taki kamper ma być używany. Jeśli ma jeździć jako autko wakacyjne, po cywilizowanych drogach, to im większy tym lepszy. Jeśli to ma być uniwersalne auto do ewentualnych wakacyjnych lub weekendowych wyjazdów to vw multivan i jego wariacje sprawdzą się doskonale. Nie jestem zwolennikiem przeróbek typu dehler itp bo nie da się zrobić pełnego kampera na tak małej powierzchni. :P Ja wolę multivana bo klasycznym kamperem nie dam rady wjechać w miejsca które mnie interesują. Poza tym potrzebuję się tylko wyspać w aucie a nie mieszkać w nim na długich wyjazdach.


Jakaż celna uwaga... Podpisuję się pod tym ręcami i nogami. VW do spania - kamper do mieszkania!

cebek - 2014-01-29, 21:28

VW napisał/a:
Fux napisał/a:
Polukaj tutaj.

http://www.reimo.com/pl/


Dzięki za namiar. Przeglądnąłem i wysłałem zapytanie mailowe w temacie... Dam znać co odpiszą, jeżeli odpiszą... :)

to jeszcze ta firma robi fajne rzeczy http://spacecamper.de/ :P

VW - 2014-01-29, 23:00

Mają ciekawe rozwiązania...
Ale dachy sypialne, te z kręgu moich zainteresowań wygląda na to, że też SCA mają w ofercie.

VW - 2014-01-31, 16:17

cebek napisał/a:
Na http://www.t4-forum.pl/ jest dużo wiadomości, i grono i grono przyjaznych ludków którzy pewnie pomogą w zakupach. Jest też opisane parę przeróbek. Może ci coś doradzą.


Dzięki za namiary. Zarejestrowałem się i czekam właśnie na przyjazne dusze z KRK lub okolic cobym mógł się pomierzyć do wnętrza przed decyzją o zakupie. Pogrzebałem też trochę na tamtym forum i rzeczywiście jest tam chyba wszystko czego trzeba do zakupu. Pozostaje jedynie zdecydować...

Znalazłem też temat, gdzie user dołożył dach sypialny do T4 używany za około 6000pln, o ile dobrze pamiętam. To też rodzi nadzieję na tańszy zakup i przeróbki pod siebie.

VW - 2014-02-04, 22:39

Ostatnio piszę sam do siebie, ale być może komuś przydadzą się moje doświadczenia...
W niedziele na mini spocie KRK T4-forum.pl poznałem kilku fajnych chłopaków, którzy pozwolili poprzymierzać się w T4. Porozmawialiśmy też na temat moich potrzeb i kilka pomysłów na rozwiązania z miejscem na moje nogi również padło,. gdyż okazało się, że regulacja fotela w T4 nie pozwala na swobodne zmieszczenie osoby moich gabarytów, Generalnie na ten moment rozglądam się za T4 z silnikiem najlepiej 2,5 TDI 150km mniej więcej od roku 2000 w wersji Caravelle Long. Najważniejsza jest baza, resztę można doposażyć w miarę potrzeb. Cokolwiek sensownego z rozkładanym dachem jest bardzo ciężko kupić w kraju. A w longu to już praktycznie nie możliwe. Dokupowanie nowego dachu za dwadzieścia kilka tysięcy mija się z celem - brakuje mi tu uzasadnienia ekonomicznego. Pozostanie szukanie dachu używanego do "przytulenia". Bardzo ciekawe i proste patenty podsunęli mi właśnie forumowicze i okazuje się, że w Caravelli Long mogę mieć łoże długości nawet 240cm i ponad 150cm szerokości. Jak już uda mi się zakupić i przerobić to wrzucę kilka fotek dla potomnych. Być może na początek wystarczy, a jak powiększy się ekipa to się okaże czy styl podróżowania zostanie i będę szukał używki dachu, czy może przyjdzie czas na kampera i wtedy wszystko jasne.

VW - 2014-03-03, 22:21

Samochód zakupiony tydzień temu. Wkrótce się "pochwalę"... Na ten moment napisze tylko tyle, iż mam wrażenie, że dotychczasowym Passatem mógłbym się zmieścić w nim w całości :)
dominicc - 2014-03-03, 22:51

Czekam na sprawozdanie! :)
bmalu - 2014-03-06, 22:10
Temat postu: VW T4 Gall
Miałem oryginalnego VW T4 wyprodukowanego przez firmę Gall Wega 2 Multiplex z wysokim dachem. Posiadał inny układ wnętrza niż Westfalia. Spanie bazujące na rozkładanym siedzeniu i obrotowych fotelach lub na rozkładanych częściach pod wysokim dachem - wymagało to niezłego gimnastykowania się przy wchodzeniu. Z tyłu zestaw kuchenny na szynach który można było wysunąć na zewnątrz i gospodarować w przystawce lub mieć mała ciężarówkę. Również rozkładane siedzenie można było wysunąć z mocowań, wyjąć na zewnątrz i powiększyć wnętrze do innych celów. Polecam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group