Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - VW T3 T4 T5

VW - 2014-01-19, 23:47
Temat postu: VW T3 T4 T5
Witam,

Po kilkuletnim podróżowaniu po Europie VW Passatem wypchanym po sufit, z rozkładaniem namiotu na niemalże każdym odwiedzonym kampingu przyszła pora na zmiany. Wieloletnie obserwacje sprzętów na kempingach kierują mnie w stronę VW T4 Multivan Westfalia. Najprawdopodobniej to jest to, co na ten moment będzie dla nas (mnie + Małżonki + wkrótce - miejmy nadzieję - pociech sztuk 2) najodpowiedniejszym wyborem.
Kilka założeń przed zakupem:
1. Mój wzrost (208cm) determinuje wybór modelu - swego czasu miałem okazję prowadzić Transportera T4 w wersji LONG z podwyższonym dachem i jakoś dałem radę - niestety większość typowych samochodów odpada bo po prostu nie mieszczę się za kierownicą, a w naszej ekipie jestem jedynym czynnym kierowcą. Na początek muszę więc zmierzyć się do takiego samochodu i jako kierowca i na miejscach sypialnych - bez tego, dalszych założeń nie ma sensu rozpatrywać. Dodam, że aktualnego Passata wybierałem z kilku bardzo dużych wydawałoby się samochodów. Niestety zabudowana konsola przy lewarku zmiany biegów nie pozwoliła mi w nich nawet ruszyć kierownicą. Więc wierzcie mi, że problem z miejscem w moim przypadku istnieje. :)
2. Nie potrzebuję prysznica i WC - aktualne doświadczenia podpowiadają mi, że dotychczas odwiedzone kampingi oferują te wygody w formie wymiarowo dla mnie odpowiedniej :)
3. Koniecznie lodówka - możliwie największa - aktualnie posiadam dwie sztuki mobilnej na 12V/230V, ale są niewielkie i słabo chłodzą.
4. Kuchenkę mamy przenośną jednopalnikową na "cartridge" z gazem - gdyby była możliwość to chętnie dwupalnikowa na zdecydowanie tańszy gaz z butli
5. Spanie w samochodzie na rozkładanej kanapie 2 os. i na dachu (typu SCA?)2 os.
6. Gdyby przy tym wszystkim była to wersja Multivan na 7 osób to poza sezonem samochód znalazłby jeszcze inne zastosowania.