Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Motoryzacja - Volvo XC 60 diesel automat

HENRYCZEK - 2014-01-29, 12:41
Temat postu: Volvo XC 60 diesel automat
Takie autko można jeszcze nabyć z tzw.kratką tylko czy warto?
Jeżeli ktoś użytkuje tak owy model lub ma wiedzę za lub przeciw,proszę o opinie.
Dziękuje.

eMKa - 2014-01-29, 14:42

Same plusy dodatnie :)
dla mnie ważne:
automat
chyba największy prześwit z suwów
dzielny w terenie (nie mylić z off-road) piach, śnieg, błoto, gdzie normalne wymiękają
na autostradzie wstydu nie ma :ok
Spalanie
trasa 8-8,5 tak do 120
miasto 10 mało
2008 r
180 KM
18"
Polecam :ok

kalinin - 2014-01-29, 18:44

Niedawno zakupiłem Volvo XC60 z manualna skrzynia biegów. Auto z klasą , wygodne, znakomity silnik D5, zdecydowanie polecam.
Fux - 2014-01-29, 19:43

To nie jest auto z napędem na cztery koła.
kalinin - 2014-01-29, 19:47

Skad masz taka informacje? Mam naped na 4 koła.
Fux - 2014-01-29, 19:52

Z danych producenta i zastosowanego rozwiązania.
Ty masz Haldex, który w sposób chaotyczny, przypadkowy i nieprzewidywalny załączy napęd na tył.

O napędzie na 4 koła rozmawiamy wtedy, kiedy jest on w sposób permanentny-czytaj stały, załączony na 4 koła.
Subaru, Land Rover Discovery wzwyż, BMW X-drive, etc.

Sprzedawca sprzedał Tobie marzenia; fajne, ale marzenia.
+ masz taki, że z trochę większym prześwitem, niż plaskacz, wjedziesz pod wyższy krawężnik i na dzielni zrobisz większy lans. :lol:

Ćwierć bańki za takie auto, to przesada...

http://www.volvocars.com/...XC60_cennik.pdf

kalinin - 2014-01-29, 19:54

Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła.
Fux - 2014-01-29, 19:55

kalinin napisał/a:
Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła.

Pisz, co chcesz, a w sumie to, co Ci sprzedawca nagadał. ;)

A co to znaczy elektroniczny?

Dla mnie napęd jest mechaniczny!

gino - 2014-01-29, 20:05

pewnie że napęd jest mechaniczny
ale Mirek napisał
kalinin napisał/a:
elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła

:-P

Fux - 2014-01-29, 20:13

gino, no i poprzez skrót myślowy należy się zgodzić, że napęd 4X4 w XC 60 jest protetyczny.
:-P

gino - 2014-01-29, 20:23

przecież znasz się an rzeczy...to wiesz że napędy 4x4 sa różne...
wspomniane SUBARU czy np. Land Rover Discovery ma AWD lub 4WD
oba..napędzają 4 buty..
w 4WD napęd załączasz ręcznie, poprzez reduktor..
w Volvie i wielu innych tego typu autka, elektronika Cie wyręcza, napęd na 4 buty załącza się wtedy, gdy jest wymagany..i działa to bardzo sprawnie..

i nie prawdą jest, że jedyny słuszny napęd 4x4 to stały napęd na 4 koła /AWD/

dlatego większość prawdziwych terenówek ma napęd dołączany poprzez reduktor /4WD/

Fux - 2014-01-29, 20:30

gino napisał/a:
wspomniane SUBARU ma czy np. Land Rover AWD i 4WD
oba..napędzają 4 buty..
w 4WD napęd załączasz ręcznie, poprzez reduktor..


Pudło...
Oba auta mają permanentny napęd 4x4.

W LR blokady mechanizmów różnicowych to inna bajka.
Subaru tego nie ma.

Volvo, Nissan, VW i podobne to mają psychologie handlowców.



:terefere

gino - 2014-01-29, 20:37

Fux napisał/a:
Pudło...

tak....masz rację..jak zwykle :haha:
i oczywiście wiesz o jakich modelach S i LR napisałem..
a nie odnosiłem się do nowych modeli

a może żadne z nich nie miały ... AWD i 4WD :chytry

Bajaga - 2014-01-29, 21:06

Fux napisał/a:
kalinin napisał/a:
Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła.

Pisz, co chcesz, a w sumie to, co Ci sprzedawca nagadał. ;)

A co to znaczy elektroniczny?

Dla mnie napęd jest mechaniczny!


Każdy napęd jest mechaniczny bo póki co koła nie kręcą się siłą woli tylko są napędzane wałem napędzanym przez silnik. Jest tylko kwestia czy między silnikiem a kołami jest jakieś sprzęgło ew. także reduktor czy też nie i np. jest stały napęd 4x25% jak w subaru. Napęd sterowany elektronicznie wcale nie musi być zły. Porównaj sobie w terenie napęd "mechaniczny" subaru i elektroniczny np. quadra drive jeepa. Jeep będzie lepszy Zawsze :)

HarryLey4x4 - 2014-01-29, 21:21

Nie chcę się wtrącać, bo zaraz napiszę coś o jeepie :mrgreen: , ale dodam tylko ,że temat chyba nie jest o "najlepszym napędzie 4x4 w teren, tylko o Volvo XC60.
Oczywiście różne są rozwiązania przeniesienia napędu na pozostałe dwa koła. Nie chcę tu rozwijać wątku o tym,że uważam porządne reduktory za jedynie słuszne. Od początku tego tematu chciałem tylko napisać ,że znając niejakiego właściciela serwisu Volvo usłyszałem kiedyś od niego ,że XC90 - bo o tym akurat aucie rozmawialiśmy nie wziąłby na pewno dla siebie włąśnie z powodu tego napędu pseudo 4x4. Podobno solidne kłopoty serwisowe. Jak to się ma do modelu XC60 - nie wiem.
Miałem różne autka z napędem na 4 koła - także miałem w stajence AUDI quattro - zarówno starsze 100, 80, nowsze tt i każdy mi mówił ,że oby się tylko nie spindrolił napęd - jakoś toto nigdy nie miało miejsca, a jeździłem nimi ostro. Za to jedyne kłopoty stricte napędowe miałem z ....DŻIPEM. Dzięka bogu się go pozbyłem.

eMKa - 2014-01-29, 22:19

Najfajniej jak opinie o sprzętach wydają ci co ich nie mają... :)
Fux - 2014-01-29, 22:20

eMKa, na jakiej podstawie ten wniosek wywiodłeś?
eMKa - 2014-01-29, 22:28

Fux napisał/a:
eMKa, na jakiej podstawie ten wniosek wywiodłeś?


na podstawie Twoich wypowiedzi, a myliłem się ? masz “60” ? Podziel się opinią

Fux - 2014-01-29, 22:33

No w życiu tego plastiku nie kupię. Zapytaj Kalinina, czy ktoś jego postury jest w stanie za nim na siedzeniu pasażera zająć z tyłu wygodna pozycje.
Szacuje Kalinina na jakieś +180 cm wzrostu.
Zaczynasz dysputę, aby jątrzyć?
Nie masz wiedzy, to doczytaj, jaki napęd ma volvo.
Ma napęd na przód z dołączanym sporadycznie napędem na tył za pomocą Haldexa.
EOT.

P.S.
Subaru miałem, LR DISCO IV mam.

eMKa - 2014-01-29, 22:45

Fux napisał/a:
Zaczynasz dysputę, aby jątrzyć?

Nie masz wiedzy, to doczytaj, jaki napęd ma volvo


ja jątrze :shock:

Ps
Servisujemy Volvo, zwłaszcza XC60, XC70, XC90, jak wynika, te z Haldexem. Pracujemy na dokumentacji Volvo-Vida 2012A, nie mamy jeszcze on line, ale się staramy. Haldeksa sami nie naprawiamy, bo jest mądrzejszy gość we Wrocku.
:spoko :)

Fux - 2014-01-29, 22:58

No to o co Tobie chodzi?
Chcesz udowodnić, że Haldex zapewnia permanentny napęd na cztery koła?
:mikolaj

eMKa - 2014-01-30, 08:55

Fux :ok
Pokaż w którym momencie stwierdziłem ze haldex to permanentny napęd ? :)
Haldex to tzw. sprzęgło samoblokujące , blokujące się w momencie wykrycia poślizgu przez sterownik ABS, (tak w skrócie, bo jest ich kilka generacji). Nowy haldex nie czeka na poślizg, tylko się załącza np. przy nagłym dodaniem gazu zwłaszcza w zakrętach.
Permanentny (klasyczny) napęd jest w Twoim samochodzie – Discovery. Ma go jeszcze Subaru, Land Cruiser. Suzuki Vitara i niektóre Jeepy, bo np. Compas jest na Haldexie. Pewnie jest jeszcze kilka modeli, ale nie pamiętam. :roll:

Fux - 2014-01-30, 09:08

eMKa napisał/a:
Pokaż w którym momencie stwierdziłem ze haldex to permanentny napęd ?


Ja zadałem pytanie, a Ty odpowiedziałeś „prawie" na temat.

Wszystko wyjaśnione.

P.S. Audi z silnikami umieszczonymi w poprzek także ma haldex.
Te z silnikami wzdłuż, torsen i stały napęd.

Koniec dywagacji napedowych. :spoko :ok

martini44 - 2014-01-30, 09:12

Fux napisał/a:
Audi z silnikami umieszczonymi w poprzek


jaki model tak ma ?? :shock:

Fux - 2014-01-30, 09:16

martini44 napisał/a:
jaki model tak ma ??


TT, A3

martini44 - 2014-01-30, 09:18

aaaa... te to prawie audi..... a 4motion to haldex czy nie ?? i czy haldex II czy IV ??
Fux - 2014-01-30, 09:24

Nie wiem.
Szmelcwagenami nie jeżdżę. ;)

martini44 - 2014-01-30, 09:28

:-P :-P a ja za to tak :szeroki_usmiech dzięki za info ;)
Fux - 2014-01-30, 09:31

:spoko :mrgreen:
kalinin - 2014-01-31, 12:47

Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem sprzedajac KIA Sorento , który (na pewno ma reduktor bo musiałem go wymienić) na XC60. Nie jeżdzę w terenie i nikogo nie wożę na tylnych fotelach. Właściwie jeżdzę samochodem osobowym tylko w zimie. W roku ubiegłym zrobiłem 5 tys km. Kamperem 4 x więcej.
Fux - 2014-01-31, 12:51

Nie zapomnij w takim razie wymienić olej, skoro przebieg tak mały.
Andrzej 73 - 2014-01-31, 13:28

Fux napisał/a:
Nie wiem.
Szmelcwagenami nie jeżdżę. ;)

Mylisz się , oj mylisz... :spoko

eler1 - 2014-01-31, 21:23

a jaki ten diesel bo jak bi-turbo powyżej 200kM to jest czym jechać , tylko troszkę twardawe zawieszenie no i do miasta te DPF-y .Fajne auto na max 4 os. :spoko
Sprzedałem miska i też tak o nim myślałem tylko za mało miejsca z tyłu i cena , a gwaracja tylko 2 lata z wykluczeniami i diesel . Szukam benzyny nie chcę nowych traktorów ze względów ekonomicznych i eksploatacyjnych. Mój faworyt to ford s-max , trzy fotele z tyłu, prześwit jak nowa honda CRV , płyta podłogowa z mondeo i volvo S80 , rozszerzona gwarancja do 5lat 150tys, km i cena prawie połowę mniejsza :mrgreen:

HENRYCZEK - 2014-02-01, 10:56

Może Ktoś przetłmaczyć końcową wypowiedź?

http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI

Ps
eler1, 181 KM

CORONAVIRUS - 2014-02-01, 11:54

HENRYCZEK napisał/a:
Może Ktoś przetłmaczyć końcową wypowiedź?

http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI

Ps
eler1, 181 KM


... "

to nie poszlo tak jak zaplanowaliśmy " ..on nie wie co sie stało ... wrócą do tematu jak przeanalizuja zapisy ...

eMKa - 2014-02-01, 21:55

http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI[/quote]

A w moim działa, :) robiłem próby, na kartonach oczywiście. :)

JaWa - 2014-02-04, 14:13

eMKa napisał/a:
robiłem próby, na kartonach oczywiście.

U Mostkowiak nie zadziałało :gwm :gwm

gryz3k - 2014-02-04, 21:38

kalinin napisał/a:
Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem sprzedajac KIA Sorento , który (na pewno ma reduktor bo musiałem go wymienić) na XC60. Nie jeżdzę w terenie i nikogo nie wożę na tylnych fotelach. Właściwie jeżdzę samochodem osobowym tylko w zimie. W roku ubiegłym zrobiłem 5 tys km. Kamperem 4 x więcej.


Jak możesz tak jątrzyć? :-P :haha:

Powinieneś zacząć jeździć w terenie i wozić pasażerów. Wtedy szybko by Ci te fanaberie przeszły. :haha: :haha: :haha:

Kampera też zmień na 4x4 z mechaniczną blokadą. Nie wiadomo kiedy przyjdzie Ci w ciężki teren wjechać. :haha: :spoko

kalinin - 2014-02-05, 20:50

Mało smieszne
Fux - 2014-02-05, 21:03

kalinin napisał/a:
Mało smieszne

No nie masz o co się irytować.
Kupiłeś samochód osobowy z większym prześwitem, którym w najlepszym razie nigdy niczego cięższego od drogi polnej/leśnej nie zobaczysz i to w porze suszy. O koleinach głębszych, niż 20 cm nie wspominając.
Bajer o zakupie „terenófki" wcisnął Tobie lepszy sprzedawca.

Tak się sprzedaje marzenia o terenowych autach.
Te zaczynają się od ramy, reduktorów, blokady mostów, etc.

Reasumując. Kupiłeś sobie gadżet za grubą kasę aby wjechać czasami pod wyższy krawężnik.
Zakładam, że wcisnęli Tobie jeszcze koła o cal-dwa większy, aby zadać fasonu na dzielni.
Profil opony mniejszy, niż 65% to porażka.

;)

gino - 2014-02-05, 21:14

zazdrość i zawiść to jednak okrutny doradca.... przy pisaniu postów.....
Fux - 2014-02-05, 21:19

gino, tradycyjnie pudło. ;)
Może inni skorzystają, zanim ich będą próbowali zbajerować.

Napiszę tylko jedno. Głębokość brodzenia mojego auta bez snorkela prawie metr.
:bukiet:

papamila - 2014-02-05, 21:25

Fux,
czepiasz się i z uporem maniaka wracasz do auta stricte terenowego,
nie każdemu taki "dupitłuk" o jakim piszesz odpowiada, nie każdy jest masochistą
i lubi błoto.
Inny lubi siedzieć wysoko, jeszcze innemu pasuje sylwetka za kierownica
Również twoja ocena mozliwości i dzielności terenowej aut z tego typu napędem
jest mocno, mocno tendencyjna.
Wbrew temu co piszesz, tego typu system napedu sprawdza się w zimie, w piasku, w trawie- i jakimś tam lekkim terenie
do tego tego rodzaju auto zostało stworzone- i jak widać odnosi sukcesy rynkowe
Używałem trzy auta tego typu i jestem zadowolony,

Również moim zdaniem trochę za daleko wjeżdzasz z ocenami do cudzej kieszeni
stwierdzenia że ktoś dał sobie wcisnąć coś co tobie się nie podoba to jak określiłeś frajer.....to mi zalatuje piaskownicą,........................ a podobno weteran jesteś :chytry

Fux napisał/a:
Głębokość brodzenia mojego auta bez snorkela prawie metr.

Tu się chwalisz czy żalisz?
zawsze znajdzie się auto które da radę więcej- i dupa zbita
czy o to chodzi?

gryz3k - 2014-02-05, 21:31

kalinin napisał/a:
Mało smieszne


Chciałem przekazać to co Papamila tylko sarkastycznie. Szkoda, że mi się nie udało. :spoko

Fux - 2014-02-05, 21:32

papamila napisał/a:
i jak widać odnosi sukcesy rynkowe

to stwierdzenie jest kluczowe w tej dyskusji...


papamila, a ile miałeś aut z napędem na cztery koła, jak długo i z jakim napędem, że tak daleko idące wnioski wysnuwasz?

Mnie powiewa kieszeń nie swoja. Wolna wola, na co kto wydaje kasę.
Wkurza mnie tylko, jak sprzedawca powie wszystko, aby tylko normę wyrobić i zgarnąć prowizję, a nie rzetelnie doradzić!

Co do auta terenowego, to wjedzie dalej od Kalinina, ale terenówką w pełnym tego słowa nie będzie!

Co najwyżej zdecydowanie dalej będę musiał po traktor iść.






Dla mnie koniec dyskusji, bo zaczyna sie przepychanka a nie merytoryczna dyskusja.

:spoko

papamila - 2014-02-05, 21:53

Fux napisał/a:
papamila, a ile miałeś aut z napędem na cztery koła,.........

napisałem trzy, dwa haldexy i X5-
ale po co ta dyskusja,
ja nie mam aspiracji do taplania się w błocie
mnie to nie rajcuje (Kalinina jak znam to również nie)
Moj wybór był z wygody- mieszkam na terenach podmiejskich, drogi też ciut gorsze,
zimą czasem o mnie zapomna, a i wiekowy już jestem wiec wolę do Suv- a wsiadać niż do coupe.
Niepotrzebnie z góry zakładasz że ktoś- kogoś zrobił w konia, czy wmówił jakieś cuda wianki.
Proszę cię o umiar w komentarzach bo twoja zatwardziałość i wyśmiewanie akurat w tym temacie jest nie na miejscu-
Nie kwestionuję twoich doświadczeń, wiedzy i umiejętności w temacie off roadu
ale też nikt, ani kalinin ani emka ani ja nie mamy aspiracji do posiadania auta o jakim piszesz czy marzysz - nam to jest niepotrzebne
:spoko

gryz3k - 2014-02-05, 22:22

A propos brodzenia. Właściciel kempingu na Mazurach wodował mi łódkę Range Roverem. Wjechał do wody tak, że drzwi się lekko zanurzyły. Po chwili w autku włączyło się wszystko co możliwe: alarm, wycieraczki, rozrusznik itp itd.

Pytanie: gdzie znajduje się jedna z central sterowania, komputer czy jak to zwał? Pod siedzeniem pasażera. Gdzie idą kable? W progach.
Ten Pan również sądził, że jego Rover ma coś około metra brodzenia....

gino - 2014-02-06, 07:09

Fux napisał/a:
gino, tradycyjnie pudło. ;)

jak pudło? przecież zareagowałeś...w myśl ''uderz w stół '' :haha:

slajd - 2014-02-06, 11:03

A nam zwykłym posiadaczom jednego z najniższych
kamperów na forum udało się wjechać prawie na sam szczyt góry
nad Sapantą (Rumunia), prawie, ponieważ zatrzymany
Rumun w Ładzie Niva stwierdził, że dalej się nie da - bo urwisko :shock:
Dodam, że była to leśna droga z koleinami i prowadziła
przez kopalnię odkrywkową.
Nastepnego dnia wracając - widok :shock: oczu grzybiarzy i górników bezcenny, nawet kosztem
urwanego tylnego zbiornika szarej wody i kosza koła zapasowego.

eeik - 2014-02-06, 20:06

Jak mi się cudnie czytało ten wątek, od razu mi sie przypomina nasz " napęd 4X4 " w kamperze
i dyskusja jak to kamper nie może mieć takiego napędu.
Na babski rozum może :) ).

Nie ma to jak odpowiedni dystans do siebie i swoich poglądów.

Kolega Henryczek się spokojnie zapytał o volvo , a naczytał się, że hoho
W sumie tylko Kalinin może cokolwiek napisać, bo go użytkuje, reszta to to w sumie tylko teoretycznie.

eMKa - 2014-02-06, 20:53

eeik napisał/a:
W sumie tylko Kalinin może cokolwiek napisać, bo go użytkuje, reszta to to w sumie tylko teoretycznie.


;)

zbyszekwoj - 2014-02-07, 13:04

Ja podobnie jak Kalinin mam suwa,ale więcej przejechałem kamperem. Z różnych powodów ludzie kupują różne auta. Moze np.dla tego że mu się wyglad podoba,jak mu się znudzi to za rok kupi inny i tragedii nie ma bo go na to stać. Nie można podchodzić do wszystkiego ze swojego punktu widzenia.Ja mam ten komfort ,że jak pojadę na narty to pod zaśnieżone górki podjeżdżam bez stresu. A natomiast moja żona jak prowadzi to czuje się pewniej bo wyżej siedzi. A Volwo 60 jest jeszcze do tego ładne.
Walko - 2014-02-11, 22:10

Witam wszystkichna forum,

Krótko i na temat; jeżdżę Volvo XC60 od kilku lat, ciagam często przyczepę kampingową 1600kg.
Samochód jak każdy ma wady, ale ten ma całe mnóstwo zalet.
Niektórzy "wyjadacze" przed wypowiedzą na "nieznany" temat powinni najpierw trafić do salonu i skorzystać np. zjazdy próbnej, lub pożyczyć sobie pojazd na weekend, to wyprostuje "światopogląd" :gwm

Fux - 2014-02-12, 08:37

Łączę się z Tobą w radości. Posiadania.
Bajaga - 2014-03-02, 17:29

Fux napisał/a:


Tak się sprzedaje marzenia o terenowych autach.
Te zaczynają się od ramy, reduktorów, blokady mostów, etc.


Obecnie nowych aut na ramie jest kilka. Za parę lat nie będzie Ani Jednego.
I uwierz, nie każdy chce mieć reduktor, opony MT, snorkel i inne tego typu pierdoły.
A suv jest od tego by się nie bać studzienek i krawężników, widzieć z góry więcej i latwiej wyjechać z zaspy. A no i na autostradzie jechac w spokoju 180-200km/h. I tyle.
Defender nie oferuje żadnego komfortu oraz możliwości jazdy autostradowej a więc jest lepszy? W terenie tak, a poza nim?

Dziabong - 2014-03-02, 18:07

eMKa napisał/a:
eeik napisał/a:
W sumie tylko Kalinin może cokolwiek napisać, bo go użytkuje, reszta to to w sumie tylko teoretycznie.


;)

Dobre :-P

jarek73 - 2014-11-06, 11:26

a mój SUV ma ramę i reduktor jest bardzo uniwersalny polecam :lol:
szymek1967 - 2014-11-06, 11:34

superowy :ok

jak sie tym jezdzi ,e ?


pytam bom spedzil kilka sezonow w enduro KTM

jarek73 - 2014-11-06, 11:59

jak to się mówi , trza przywyknąć w terenie daje radę a na trasie najlepiej czuje się na lawecie
Andrzej 73 - 2014-11-06, 20:16

Ochocho !!! Faktycznie włożyłes kawał serca i roboty w sprzęcicho. Brawo dobra robota :bigok

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group