Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Sprzęt turystyczny i akcesoria - Silnik zaburtowy Chysler 4

ferguson - 2014-01-29, 16:07
Temat postu: Silnik zaburtowy Chysler 4
Posiadam taki silnik zaburtowy dwusuwowy. Chciałem ściągnąć stopę. Wszystkie zewnętrzne śruby były odkręcone i niestety stopa nie chce zejść. Boję się mocniej walnąć, obawiając się uszkodzenia odlewu. Silnik podobny jest do Jonsona. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Jacek999 - 2014-01-29, 17:34

Sprawdź, cięgno zmiany biegów, czy nie trzeba rozpiąć. Może być zaślepka gumowa na kolumnie, lub zatrzask pod gaźnikiem, jeśli nie to mogło się zapiec. :gwm
Agostini - 2014-01-29, 17:45

Cięgno zmiany biegów trzeba rozłączyć, tak jak Jacek podpowiada.
ferguson - 2014-01-29, 19:23

Ten silnik nie posiada wstecznego biegu. O jakim cięgnie jest mowa?
Jacek999 - 2014-01-29, 19:49

Ok, wstecznego nie musisz mieć, ale jakoś trzeba włączyć bieg do przodu. Do tego służy jakaś dzwignia w okolicach manetki, która jest połączona za pomocą stalowego pręta z przekładnią, która znajduje się w stopie. Chyba, że u Ciebie bieg jest na stałe włączony :shock: i nie ma pozycji neutral.
ferguson - 2014-01-29, 20:36

Muszę dokładnie się temu przyjrzeć. Brat, który ma warsztat mechaniki pojazdowej próbował to ściągać, ale spasował, dlatego pytam, aby nie dać ciała. ;)
MajTeam - 2014-01-30, 00:00

Prawdopodobnie mam instrukcję serwisową do siników zaburtowych Chrysler lata 60-90 ? Jutro poszukam na dysku w pracy i jak coś to udostępnię
ferguson - 2014-01-30, 11:09

Byłoby świetnie. Muszę wymienić (przypuszczalnie już sparciała) wirnik pompy wody.
JaWa - 2014-01-30, 11:19

ferguson napisał/a:
Muszę wymienić (przypuszczalnie już sparciała) wirnik pompy wody.

A tam napewno jest pompa wody ? Takie silniki były chłodzone powietrzem.

ferguson - 2014-01-30, 13:54

Na pewno jest przepływ wody i niestety już nie był ciągły tylko czasami pluło.
krzysztofCz - 2014-01-30, 15:56

ferguson napisał/a:
Na pewno jest przepływ wody i niestety już nie był ciągły tylko czasami pluło.

Jeżeli pluło to może uszkodzony jest termostat, jeżeli jest w tym modelu.

ferguson - 2014-01-30, 18:55

Tak, czy owak, stopę trzeba ściągnąć. Przegląd jest wskazany.
krzysztofCz - 2014-01-30, 19:51

ferguson napisał/a:
Tak, czy owak, stopę trzeba ściągnąć. Przegląd jest wskazany.

Jeżeli nie masz cięgła biegów a wszystkie śruby odkręciłeś to pewnie jest tylko zapieczone. Pewnie od nowego nikt nie ruszał, a tam jest też wydech.

MajTeam - 2014-01-30, 19:54

Znalazłem dokumentację :idea

http://przeklej.org/file/bMFhsI/1962-84.pdf

ferguson - 2014-01-30, 22:13

Coś z tego będzie, znalazłem w niej swój model. :pifko
MajTeam - 2014-01-30, 22:48

Cieszę się że pomogłem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group