|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - 9 osobowy Transit przerobka na kamperka
artex1 - 2014-02-08, 18:57 Temat postu: 9 osobowy Transit przerobka na kamperka witam wszystkich
No i w koncu trafilem na cos czego szukalem: 107tys na liczniku, tempomat, klimatyzacja, zarejestrowany na ciezarowy, ale w dowodzie 9 osob... wiec przerobke czas zaczac. Bede sie dzielil fotkami pomyslami i spostrzezeniami ale rowniez bede potrzebowal Waszej rozleglej wiedzy i doswiadczenia...
pozdrawiam
Artur
cirrustravel - 2014-02-08, 19:03
Powodzenia Ładna baza na kamperka
MILUŚ - 2014-02-08, 19:09
cirrustravel napisał/a: | Powodzenia Ładna baza na kamperka |
A jaki motorek ? TDCI ?
piotr1 - 2014-02-08, 21:23
Na ile osób będziesz robił , bo nie jest on za długi
artex1 - 2014-02-10, 10:21
silnik to 2.2 TdCi
Przerobka bedzie troszke nietypowa. Auto na codzien bedzie na 6 osob, ale z mozliwoscia dolozenia od czasu do czasu trzeciej kanapy tak zeby moglo jechac 9. Duzo wyjezdzam ze znajomymi na rozne festiwale i warsztaty taneczne i mam mnostwo znajomych wiec musze miec opcje wypadu z wieksza iloscia ludzi. Musze sie rowniez zoorientowac jak to wyglada ze strony prawnej z Vat. Auto jest ciezarowe ale ma wbite w dowodzie 9 miejsc. Jednak nie jest to typowa brygadowka bo z tylu paka jest troche mniejsza jak w brygadowkach. byla by szkoda gdybym nie mogl odzyskac Vat bo jest to ponad 10 tysiecy zl. Jezeli bede mial z tym problem najprawdopodobniej usune 3 kanape i bedzie na 6 osob.
artex1 - 2014-02-10, 10:25
no i pojawia sie pierwsze pytanie do kolegow:
Chcialbym zamontowac szyny do przesuwania kanapy.
Czy cos takiego mozna zamontowac samemu czy trzeba jechac do jakiegos specjalisty?
http://allegro.pl/espace-...3907345291.html
http://allegro.pl/szyny-d...3939980497.html
Jaka jest roznica miedzy tymi dwoma rodzajami bo roznica w cenie jest dosc duza?
Artur
dyha - 2014-02-11, 22:10
Kupując szyny z ESPACE-a będziesz musiał do wykonania kanapy wykorzystać elementy z oryginalnych foteli z ESPACE ,bo tylko w nich są niezbędne do przesuwania dźwignie i zapadki.Temat może nieco się skomplikować kiedy będziesz chciał tą kanapę demontować ,bo fotele w dość charakterystyczny sposób się demontuje. Sam montaż szyn nie powinien być skomplikowany są w nich otwory montażowe na wkręty.
Ahmed - 2014-02-11, 22:19
dyha napisał/a: | Sam montaż szyn nie powinien być skomplikowany są w nich otwory montażowe na wkręty. |
A w co te wkręty wkręcisz ?
dyha - 2014-02-11, 23:47
oskp napisał/a: | dyha napisał/a: | Sam montaż szyn nie powinien być skomplikowany są w nich otwory montażowe na wkręty. |
A w co te wkręty wkręcisz ? |
Wiercąc otwory w podłodze i przykręcając te szyny odpowiedniej twardości śrubami ,a od strony podwozia podkładając płaskowniki i nakrętki samokontrujące .W podobny sposób mam przykręcony dwuosobowy fotel w moim Ducato i pozytywną opinię rzeczoznawcy.
Ahmed - 2014-02-11, 23:54
O tym zapomnij , jeśli dzisiaj nie masz fabrycznych punktów kotwiczenia foteli , nawet z pozytywną opinią rzeczoznawcy , na ,, normalnej stacji '' nikt Ci się pod takimi przeróbkami nie podpisze
MAWI - 2014-02-12, 08:08
Jak to jest z szybami .Kiedys miałem transita na 9 osób ,ale szyb w ostatnim nie było.Podobno tak nie wolno.Policjant pouczył,że przy następne kontroli zabierze dowód .Ponoć jak 9 osób to cały oszklony. Czy o prawda?
artex1 - 2014-02-12, 09:35
Dziekuje za odpowiedzi.
zostaje mi szukanie szyn wraz z fotelami lub wycieczka do firmy, ktora przerabia auta. Z pewnoscia szyny mozna by bylo zamontowac w oryginalne punkty mocowania gdzie teraz sa przykrecone fotele .
Co do okien nie wiem, ale jesli jest wbite w dowodzie 9 osob i musialo to przejsc jakis przeglad to zdaje sie policjant nie ma zbyt wiele do powiedzenia?
artex1 - 2014-02-12, 09:53
znalazlem cos takiego, dzisiaj podjade dowiedziec sie czy sa mi to w stanie legalnie zamontowac i jaki koszt
MAWI - 2014-02-14, 16:34
artex1 napisał/a: | Co do okien nie wiem, ale jesli jest wbite w dowodzie 9 osob i musialo to przejsc jakis przeglad to zdaje sie policjant nie ma zbyt wiele do powiedzenia? |
Nie chcę się wymądrzać ,ale sam przerabiałem z trzy osobowego na dziewięcio .Wtedy montowałem wszystkie fotele od Wojagera, wszystkie dziewięć pojedyncze, na takich adapterach i do oryginalnych dziur w podłodze(adaptery sam robiłem) ale diagnosta kazał mi wyciąć okna na całej długości auta ,podobno to była konieczność w razie np. nagłej ewakuacji ( pożar, nagły wjazd do wody czy dachowanie)Ale to było kilka lat temu .Może się coś zmieniło.
artex1 - 2014-02-15, 00:30
ja mam juz wbite w dowodzie 9 miejsc wiec nie musze nic zmieniac przy rejestrowaniu tylko przerejestrowac busa na swoje nazwisko. Auto kupilem u autoryzowanego dealera forda. W oryginalnej homologacji jest 6 miejsc, ale w dowodzie 9
artex1 - 2014-02-27, 20:14 Temat postu: przerobka foteli przerabianie foteli
yogi-27 - 2014-02-27, 20:33
Witam. Bardzo dobra robota, tak trzymaj, największą radość daje pierwszy wyjazd nowozbudowanym kamperkiem - wiem z autopsji. Niezapomniane przeżycie. Pozdrawiam
artex1 - 2014-02-28, 22:11
no i fotele zamontowane. przetestowane przez pierwszego pasazera- bardzo dobry feedback:)
yogi-27 - 2014-02-28, 23:09
Nieźle już zaczyna wyglądać. Kibicuję i myślę, że spotkamy się w wakacje gdzieś na trasie. Pozdrawiam
artex1 - 2014-03-02, 14:31
Dzieki, ale do Twojego Renaulta jeszcze daleko, a takiej jakosci jak w Twojej przerobce nigdy nie osiagne..choc bede sie staral
toscaner - 2014-03-03, 09:21
Również kibicuję i trzymam kciuki.
Jakie wymiary "paki" masz w tym aucie?
Będziesz robił jakąś izolację?
Super te foteliki z tyłu będziesz miał.
Identyczne fotele z sharana miałem zastosować na 2gi rząd, ale jako, że ich konstrukcja - to mocowanie "zżera" dużo miejsca pod spodem, planowałem zostawić tylko górną część z szynami przykręcaną na stałe. Pod spodem zbiorniki itd.
Teraz fotele leżą, a ja zrezygnowałem z 2go rzędu na konto komfortu i przestrzeni.
No chyba, że jeszcze mi się odmieni w planach
artex1 - 2014-03-03, 16:01
Czesc Toscaner. Moj transit jest w sredniej budzie, Szczerze mowiac jeszcze nie mierzylem budy, mam troche innych rzeczy na glowie, ale za dwa tygodnie wracam z kanarow i zabieram sie porzadnie za robote. zaczynam oczywiscie od obowiazkowego ocieplenia bedzie to:
we wszystkie wglebienia w scianach styrodur a na to folia dociepleniowa (taka jak Ty uzyles zdaje sie). Na podlogi i sufit dam chyba plyty z pianki poliurytanowej kingspana lub Xtratherm (szczerze mowiac to musze sprawdzic czy w Polsce tez sie tego urzywa bo mieszkalem za granica przez 10 lat). no i na sufit dodatkowo srebrna folia dociepleniowa. nad kabina wypatrzylem tutaj na forum dosc ciekawa pianke kauczukowa, ktora ma rowniez dobre wlasciwosci tlumiace halas, a na to znowu folia dociepleniowa.
Co do foteli z galaxy/sharan to masz racje budowa zajmuje duzo miejsca, ale wiekszosc czasu fotele bede mial wyciagniete. Potrzebuje jednak 9 miejsc do przewozenia ludzi bo otwieramy wlasnie z przyjaciolmi hostel na kanarach i bedziemy potrzebowali do przewozu osob. Poza tym czesto jezdze ze znajomymi na rozne wypady, a znajomych mam wielu
Bede sie dzielil zdjeciami z postepu prac
pozdrawiam
Artur
artex1 - 2014-03-21, 00:28
ciag dalszy projektu. Rozebrany i przygotowany do ocieplenia
artex1 - 2014-03-21, 00:36
mam pytanie do kolegow elektrykow.
W starym busie mam cos takiego:
jak na zdjeciu z akumulatora ida przewody do malego urzadzenia ktore po angielsku nazywa sie relay, a z niego natomiast do akumulatora turystycznego. rozumiem, ze relay odcina napiecie kiedy wylaczam silnik i przestaje ladowac drugi akumulator. jest rowniez mala skrzyneczka z kilkoma bezpiecznikami do ktorych mam podpiete swiatlo i dodatkowe gniazdo zapalniczki .
a teraz pytanie:
poniewaz bede to chcial przelozyc do nowego busa zeby zaoszczedzic kilka groszy czy do tej i stalacji moge rowniez podpiac lodowke 12 v, a w bliskiej przyszlosci rozbudowac i dodac panel sloneczny.
Bede wdzieczny za pomoc bo z elektryki nie mam prawie zadnej wiedzy
koder - 2014-03-21, 09:36
Masz tam "Voltage Sensitive Relay", czyli przekaźnik z miernikiem napięcia. Jeśli dobrze czytam to 12V/140A, włączający się przy 13.3V, wyłączający przy 12.8V. To urządzenie zapewnia połączenie akumulatora pokładowego z rozruchowym w momencie, gdy napięcie na rozruchowym przekroczy 13.3V - czyli efektywnie faktycznie przy odpalonym silniku lub innym źródle ładowania podłączonym do akumulatora.
Do sterowania lodówką na 12V i jednocześnie ładowaniem akumulatora się nie nada - potrzebny by był drugi taki, lub inny przekaźnik sterowany pracą alternatora. Jeśli podłączysz lodówkę 12V bezpośrednio do tego, będzie ci rozładywała "do cna" akumulator postojowy.
Przy podłączeniu panela słonecznego tak czy siak potrzebujesz regulator ładowania. Z tym przekaźnikiem możesz zastosować regulator na jeden akumulator i podłączyć do do akumulatora rozruchowego. On zwykle będzie naładowany niemal do pełna, więc przekaźnik szybko przełączy ładowanie na "dwa akumulatory na raz".
Ze względu na możliwość płynięcia dość dużych prądów między akumulatorami proponowałbym zainstalowanie ogranicznika prądowego na tym połączeniu w postaci opornicy halogenowej. Pamiętaj też, że używając przekaźnika jako systemu ładowania akumulatorów, raczej powinny być tego samego typu (czyli - kwasowe ołowiowe). Jeśli podłączysz w ten sposób np. akumulator żelowy, alternator może Ci go przeładować i uszkodzić.
artex1 - 2014-03-21, 19:37
dziekuje Koder za odpowiedz
Czy moglbym Cie prosic o porade co kupic na allegro zeby zaczac powoli robic elektryke?
bede chcial w kamperze miec mala lodowke 12v/gaz
kilka lampek led
kilka gniazdek na 220v
podlaczenie do zewnetrznego zrodla 220v
mam w tej chwili juz duza przetwornice 12v- 220v
akumulator turystyczny
bede chcial na pewno dokupic jeszcze jeden akumulator
panel sloneczny
Chcialbym rowniez zamontowac urzadzenie ktore wskazywaloby stan naladowania akumulatorow
z gory dziekuje
maszakow - 2014-03-21, 21:30
Artex1 - zajrzyj do Wątku Kodiego
Tam jest wykład "Energoblok dla opornych czyli jak Kodi budował rozdzielnię" prowadzony przez Świstaka - chyba koło 65 strony się zaczął. Naprawdę radzę przeczytać - Pytań będzie mniej będziesz też znacznie więcej wiedział i sam zorientujesz się co ci potrzeba.
Wykład ma niewątpliwą zaletę że to nie czysta teoria tylko zajęcia warsztatowe - przetestowane, działa, bryki nie sfajczyło.
koder - 2014-03-21, 21:48
Maszakow dobrze piszesz, to jest temat warty prześledzenia. Ale zwróć jeszcze uwagę, jakim sprzętem kolega Artex1 już dysponuje - przekaźnik z czujnikiem załatwia już sporo rzeczy, które "energoblok" ma obsługiwać i nie ma sensu ich dublować.
Na przykład - po podpięciu do akumulatora rozruchowego na stałe prostownika będzie obsługiwał ładowanie obu akumulatorów. Tak samo z regulatorem ładowania od solarów. Lodówka jest małym problemem, bo jeśli w czasie jazdy ma pracować na 12v to trzeba jej zapewnić osobny przekaźnik. A może ten ma jakieś dodatkowe wyjście, do którego można by się bez problemu podłączyć?
Mavv - 2014-03-21, 22:19
toscaner napisał/a: | Jakie wymiary "paki" masz w tym aucie? |
Kolega artex1 ma Transita LWB (Long Wheel Base - długi rozstaw osi) oraz najwyższy dach. Te budy mają 3,2m długośi i 1,98m wysokości przy przednim napędzie oraz 1,88m przy tylnym. Jest jeszcze wersja Jumbo, która jest dłuższa - ma chyba 3,6m. Rzadko występuje na pojedynczych kołach z tyłu. Najczęściej bliźniaki.
To sa dane z katalogu.
Natomiast jak szukałem vana dla siebie, to zmierzyliśmy z kolegą jego Transita - LWB ze średnim dachem. Od przegrody do tylnych drzwi 3,2m, natomiast wysokości nie mierzyłem - przy moim wzroście (1,91m) chodziłem ze zgiętym karkiem i schylony.
artex1 - 2014-03-22, 23:06 Temat postu: docieplenie dachu pierwszy etap pierwszy etap docieplenia dachu zakonczony
pianka przyklejona na klej tapicerski.
kolejne bedzie 20mm styropianu XPS
maszakow - 2014-03-22, 23:46
koder napisał/a: | Maszakow dobrze piszesz, to jest temat warty prześledzenia. Ale zwróć jeszcze uwagę, jakim sprzętem kolega Artex1 już dysponuje - przekaźnik z czujnikiem załatwia już sporo rzeczy, które "energoblok" ma obsługiwać i nie ma sensu ich dublować.
|
Kodi - poprosiłem kolegę zeby się zapoznał. nic nie mówiłem o dublowaniu, na to za wcześnie. JAk przestudiuje temat to przede wszystkim zorientuje się w tym co ma i w jaki sposób to wykorzystać.
artex1 - 2014-03-23, 10:58
Jestem na stronie 11 tematu Kodiego, jeszcze z tydzien i dojde do elektryki:-)
artex1 - 2014-03-23, 13:23
Pytanie z placu budowy:
Czy w te profile pionowe mozna wprysnac pianke czy raczej misza zostac wentylowane
Wiem ze gdzies byla na ten temat dyskusja, ale nie moge tego odnalezc teraz
koder - 2014-03-23, 13:26
Jedni pryskają i sobie chwalą, inni (w tym ja) uważają, że to kompletnie bez sensu, bo blacha przewodzi ciepło dookoła tego wypełnienia dokładnie tak samo, jakby zostało puste.
dyha - 2014-03-23, 18:45
Tutaj masz trochę dyskusji na ten temat:
http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=105
Ja waliłem piankę we wszystkie możliwe otwory..... w.....blaszaku.
Czy dzięki temu ociepliłem budę ? nie wiem? nie do końca mi na ocieplaniu zależało bo przemieszczamy się blaszakiem tylko o okresach "ciepłych" ale na pewno buda się dzięki temu zabiegowi wygłuszyła .
artex1 - 2014-03-24, 01:55
No i wyciszenie to argument. Na wszystkie profile i tak bede dawal folie ociepleniowa tak jak zrobil to toscaner wiec mostki termiczne zniweluje.
Dyha czy kable chowales w peszle kiedy pryskales tam pianke?
dyha - 2014-03-24, 21:50
artex1 napisał/a: | Dyha czy kable chowales w peszle kiedy pryskales tam pianke? |
Tylko w jednej sufitowej belce mam poprowadzone kable bez peszla i tam nie pryskałem pianki aby mieć możliwość ewentualnej wymiany.
artex1 - 2014-03-24, 23:08
ja niestety mam kable w dwoch z czterech belek sufitowych.
artex1 - 2014-03-24, 23:11
dzien drugi docieplania dachu
artex1 - 2014-03-24, 23:15 Temat postu: zmiana foteli a regulacje prawne kolejne pytanie do kolegow z jakims doswiadczeniem.
Jezeli zmienilem fotele, wspawalem dodatkowe elementy do poprzedniej konstrukcji pod nowe fotele, musze to gdzies zglaszac? rzeczoznawca, jakas stacja diagnostyczna, i miec wpis w dowodzie rejestracyjnym?
Pozdrawiam
artex1 - 2014-03-26, 08:40
Ktos sie orientuje, lub moze poradzic gdzie sie dowiedziec?
voice - 2014-03-26, 09:11
artex1 napisał/a: | Ktos sie orientuje, lub moze poradzic gdzie sie dowiedziec? |
Jeżeli masz już auto zarejestrowane na 9 osób to nic nie musisz, jeżeli nie to trzeba mieć kwit z warsztatu, który ma uprawnienia do przerabiania i z ta fakturą oraz wpisem do ewidencji gospodarczej tej firmy jedziesz na przegląd później do urzędu komunikacji. To wszystko.
artex1 - 2014-03-26, 17:37
Dzieki za odpowiedz.
Auto jest juz na 9 osob
Pozdrawiam
voice - 2014-03-26, 20:08
artex1 napisał/a: | Dzieki za odpowiedz.
Auto jest juz na 9 osob
Pozdrawiam |
Pamiętaj, ze jak przerabiasz, to weź pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo.
artex1 - 2014-03-31, 23:14
moj pomysl na lozko... bedzie z mozliwoscia zrobienia pietrowego jesli wycieczka wyjdzie z wieksza grupa...
|
|