Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Fiatowski filtr paliwa. Kto wie co do czego?

Socale - 2014-02-09, 21:16
Temat postu: Fiatowski filtr paliwa. Kto wie co do czego?
Witajcie.
Kupiłem sobie przód od Fiata, w sumie nie wiem po co no ale jest.
Skoro już mam, to chciałbym wymienić sobie filtr paliwowy bo u mnie jest grzybek gumowy i podejrzewam go o nieszczelność. Fiatowski jest inny i tu mam kilka pytań.
1. Proszę kolegów o rozpiskę co czego służą zaznaczone elementy i czy adaptacja do Peugeota ma sens.
2. Jest bardzo ładna i zdrowa chłodnica, większa i chciałbym ją też podmienić. Czy czujniki/włączniki wiatraków są kompatybilne czy różne?

krimar - 2014-02-09, 22:31

4-śruba do odpowietrzania,
3-czujnik wody w filtrze (prawdopodobnie)
2-zasilanie elektrycznego podgrzewacza paliwa
1-czujnik temperatury paliwa (prawdopodobnie)

jeśli do tej pory masz z gumowym grzybkiem i grzybek ten jest jednocześnie pompką, to zakładając taki pozbawisz się możliwości odpowietrzenia ręcznego, chyba że założysz gruchę na przewód.

Socale - 2014-02-09, 23:07

Czyli w gruncie rzeczy ta przekładka jest możliwa!
I fajnie.
Z kablami sobie poradzę, gorzej z odpowietrzeniem.
U mnie jest układ Zbiornik>Filtr paliwa>Pompa paliwowa elektryczna>Pompa wtryskowa
Jak odkręcę tą śrubkę to wciągnie powietrze. A może dać e-pompę przed filtrem?

eMKa - 2014-02-09, 23:30

Socale napisał/a:
Pompa paliwowa elektryczna

:shock:
na pewno ?
chyba rzeźba

Wł.wentlatorów
Fiat stosował
do 92
Włącznik wentylatorów z 3 przewodami końcówki banan
5934064
przewód
biały, czarny, czerwony
po 92
Włącznik wentylatorów na wtyczkę
7745216
Zazwyczaj niebieski, czasem czarny

W CRD ni będę się mądrował :-P

Socale - 2014-02-10, 10:10

eMKa napisał/a:
[b]
Socale napisał/a:
Pompa paliwowa elektryczna

:shock:
na pewno ?
chyba rzeźba

Wł.wentlatorów
Fiat stosował
do 92
...

Krzysiu, moja pompa jest "obca" nie było jej w oryginale.
Najwidoczniej oryginalna padła i wstawiono elektryczną i tak się kulam już 2 lata.
Jeśli podejrzewasz że to może sprawiać jakieś różnice to proszę o info, być może powrót do oryginału będzie rozsądniejszy.
.
No właśnie, Fiat stosował a mi ta chłodnica w Peugeocie ma pasować.
Jest szersza, sięga aż do filtra paliwa, u mnie obecnie jest tam 15-20cm luka i osłona plastikowa.
O połączenia się nie martwię, raczej o parametry czujników/temp załączania śmigieł, ale na tyle wiedzy co wyszperałem to raczej są one takie same.
.

eMWu - 2014-02-10, 15:53

czemu chcesz sie pozbawic możliwosci recznego pompowania paliwa? to jest rewelacyjne. Doprowadz swoj układ do porzadku wtedy moze dodatkowa pompa bedzie zbedna.
Socale - 2014-02-10, 21:06

eMWu napisał/a:
czemu chcesz sie pozbawic możliwosci recznego pompowania paliwa?
...

No... bo mam pompkę elektryczną i... ona wsysa grzybek.
Podejrzewam że też powietrze.
W układzie pojawia się bąbelek powietrza, jest zawsze jak zaglądam pod maskę. Odpalanie jest utrudnione.
Jakbym pompkę dał przed filtrem, to grzybek mogłoby wywalić - ona daje spore ciśnienie, nadmiar idzie w przelew i do baku.

krimar - 2014-02-10, 22:41

coś masz chyba nacudowane z tą elektryczną pompką, normalnie, gdy układ nie jest zapowietrzony paliwo zasysane jest przez pompę wtryskową, a jak się zapowietrzy to trzeba go odpowietrzyć pompką ręczną (to chyba to co nazywasz grzybek). Jak założysz filtr od Fiata, bez pompki ręcznej, to możesz sobie założyć na przewodzie gruszkę
http://archi.inosak.org/i...41450065_1.html

Jeśli ktoś Ci dołożył pompkę elektryczną, to musiał mieć w tym jakiś cel, albo pompa wtryskowa kuleje i nie ssie sama, albo instalacja jest nieszczelna i nie chciało mu się jej uszczelnić, albo jeździł na oleju rzepakowym.

Jak ta elektryczna pompka jest podłączona? Czy ma jakiś czujnik ciśnienia i włącza się, gdy jest zapotrzebowanie, czy pracuje ciągle po włączeniu zapłonu? Próbowałeś ją odłączyć? Co się wtedy dzieje?

eMWu - 2014-02-11, 15:04

dokładnie- lewizna jest lub pompa słabo ciagnie. U mnie po miesiacu stania kreci chwilke dluzej. ale daje rade bez dopompowania recznego.
MILUŚ - 2014-02-11, 16:23

Tak czytam te wywody i jestem zdziwiony :bajer bo ile razy musiałem wymieniać filtr paliwa czy czyścić zbiornik paliwa w moim byłym białym u-boocie nigdy po tym nie miałem kłopotu z zapaleniem silnika :!: :!: :!: :!:
Nawet nie odpowietrzałem układu zasilania silnika.
Ktoś coś tu rzeźbił :chytry

:spoko

Socale - 2014-02-11, 19:40

krimar napisał/a:
...
Jak ta elektryczna pompka jest podłączona? Czy ma jakiś czujnik ciśnienia i włącza się, gdy jest zapotrzebowanie, czy pracuje ciągle po włączeniu zapłonu? Próbowałeś ją odłączyć? Co się wtedy dzieje?

Włącza się razem z e-zaworem STOP w pompie wtryskowej i chodzi non stop.
Nie ma czujnika, ale jest odnoga o mniejszej średnicy przez którą wraca do zbiornika nadmiarowe ciśnienie paliwa.
E-pompa daje ogromnie ciśnienie, jak "zamknąłem" przelot tego nadmiaru, to wyskoczył mi przewód w króćca którym zasilana jest wtryskowa.
.
Tą pompę założył Helmut a ja nie sprawdzałem czy pompa wtryskowa sama sobie poradzi bez elektrycznej. Zapewne będzie działać ale w układzie mam powietrze niemal cały czas, podejrzewam że przez grzybek się dostaje bo był grzebany.
Mam jeszcze do wymiany przewody przelewowe wtryskiwaczy
Jak wstawię filtr Fiatowski i zdemontuję/ominę e-pompę, to nie będę miał nic do zasysania, chyba ze gruchę, więc wolę e-pompę mieć.

Socale - 2014-02-11, 20:06

Tak, zgadza się, tu jest rzeźba, ale nie szkodliwa. Jest tylko dostawiona e-pompa bo zawsze jak otworzę maskę to powietrze w układzie jest.
Obieg jest zobrazowany na foto. W przewodzie wyraźnie widać powietrze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group