Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Opel Hymer (zakup)

MC-Maxim - 2014-02-26, 17:05
Temat postu: Opel Hymer (zakup)
Witam,

Tak jak pisałem w przywitalni jestem zainteresowany zakupem kampera Hymer na podwoziu Opla. Takiego jak ten:



Czy ktoś zna może osobę która ma taki model do sprzedania i przy okazji chciałem zapytać jaka jest rozsądna cena za taki model powiedzmy w umiarkowanym stanie. Nie mówie igła..

Dzięki za pomoc i pozdrawiam ;)

silny - 2014-02-26, 17:22

Chyba Makdrajwer pisal ze zdobycie czesci do tego graniczy z cudem , na mercedesie szukaj :spoko
gino - 2014-02-26, 17:29

Cześć Marcinie
fajne autko, ale faktycznie o części łatwo nie jest...
no i ramy strasznie gnijące...
tyle że..Ty blacharki się nie boisz :)

MC-Maxim - 2014-02-26, 17:32

Cześć Gino ;)

A jakie części macie na myśli? Chodzi o zawieszenie czy silnik? Silnik z tego co wiem z Opla Senatora.

oli - 2014-02-26, 18:30

Witam silnik z 0pla Senatora lub z 0pla Rekorda .Były z silnikami benzynowymi bodajże 2,3litry,oraz diesle z 2,3 litra. To był mój pierwszy kamperek ,ale to było gdzies z 12 lat temu .Kupilem od Niemca z DDR który próbowal wstawić do niego zamiast benzynowca silnik diesla z Rekoda ,ale braklo mu rozumu i wystawil go na aukcje e-bay.Z racji że jest to auto technicznie bardzo proste nie było wielkiego problemu aby go dokonczyc .Bardzo mile go wspominam dlatego że pierwszy,jak również dlatego że jest bardzo przestronny i wygodny dla 4 osób .Miałem też takiego benzynowca i to w automacie ,też fajny ale niestety paliwko lubił.Z częściami do niego to zawsze był kłopot.Blacharka słabiutka szczególnie boki i dół .Plus dach bardzo dobra blacha --żaden nie przeciekał ,ani nie zaciekał.Jest to auto kultowe z przeznaczeniem bardziej dla hobbystów niż w dalekie podroże .Jak lubisz starocie no i samochodzik się jeszcze jakos kupy trzyma to sobie kup .na pewno będą się za toba bardziej oglądac jak za jakim nowym wypasinym .Pozdrawiam, Oli
Martin B - 2014-02-26, 19:34

Hallo ! Jezeli mozna to dodam troche do tematu ,Hymer byl pionierem w budowaniu kamperow do dzisiaj mozna jeszcze pare staruszkow zobaczyc ,oczywiscie nie mozna ich z dzisiejszymi porownac ale mimo tego dobra jakosc i solidna budowa zrobila go zasluzenie weteranem drog.MIMO tego przy twoim (dosc juz starym ) dostaje male bole brzucha ,Opel byl krutko jako platforma dla Hymera juz wtedy zabudowane silniki byly dosc "chorobliwe"islabe ,dlatego przejscie na mercedesa i puzniej fiata...czesci beda duzym problemem jezeli chcesz troche pojezdzic a nie tylko w warsztacie stac to przemysl twoj zakup ,to jest tylko moje zdanie ,zycze duzo szczescia i dobrej reki przy kupnie
MAWI - 2014-02-26, 19:50

Miałem takiego jako pierwszego kmperka. Oczywiście ,że to Opel.Ale Podwozie było z Bedforda.
gino - 2014-02-26, 19:57

MAWI napisał/a:
Oczywiście ,że to Opel.Ale Podwozie było z Bedforda.

otóż to..
i silnik benzynowy był również bedfordowski... a dokładnie to silnik BLITZa
dlatego nic z mechaniki nie pasuje ani od senatora, rekorda czy innej maści opli :spoko

oli - 2014-02-26, 20:11

Opel Bedford Blitz ---zgadza się na tym pojeżdzie był robiony ten Hymer .Ale silnik diesla który też był orginalnie wkładany to taki sam jak w Opel Rekord z lat 80-diesiątych .Silnik benzynowy i inne podzespoly faktycznie z Bedforda.Powtarzam samochód dla hobbysty oldtaimer i tyle .
MAWI - 2014-02-26, 20:19

Grzesiu :spoko :spoko
MAWI - 2014-02-26, 20:21

oli napisał/a:
z lat 80-diesiątych

Raczej z 70-tych.

eeMeeL - 2014-02-26, 20:47

tez byłem taki Hymkiem zainteresowany, ale odpuściłem temat z powodu podanych wyżej informacji. Stan kampera był przyzwoity, ale trzeba było to i owo mechanice porobić.
makdrajwer - 2014-02-26, 21:17

Kumpel miał kiedyś Bedforda . Super auto. Ile piwka wypiliśmy przy próbach walki z oporną materią :lol:
oli - 2014-02-26, 21:30

http://www.youtube.com/watch?v=cYi15uHjeXA
biloowa - 2014-02-26, 21:46

http://kleinanzeigen.ebay...3929?ref=search
oli - 2014-02-26, 22:49

Opel,Mercedes ,Ford ,nieważne ale przyznacie że te autka miały tzw dusze. Utrzymane w orginalnym stanie mają wysoką cene
MC-Maxim - 2014-02-27, 12:59

To troszkę ostudziliscie moje emocje. Jest na Otomoto też Mercedes z taką zabudową, ale jesli chodzi o aspekt wizualny to Opel wygrywa.

Ile Wam paliły te Hymerki na Oplu i gdybym takiego znalazł, to na co najbardziej zwrócic uwage przy zakupie?

oli - 2014-02-27, 18:34

nigdy nie sprawdzałem dokladnie ale benzyna dużo nawet do 15 litrow .Diesel ntm. był ekonomiczny ,palił mało .Jak już to tylko dizelka .Bardzo korozja żre całą konstrukcje bocznych scian oraz podłoge .
Martin B - 2014-02-27, 19:07

Przy zakupie doradzam poza oczywiscie sprwdzeniu silnika,uzycia nie tylko oczu ale przede wszystki nosa !!!auta mozna dla oka troche porzadzic ale wilgoc przy starych mobilach jest problemem (pachnie-smierdzi jek w mokrej piwnicy,ZAPOMNIJ ) Na zewnatrz patrz na blache nie wiem jak to sie po polsku nazywa tutaj ALUFRAß chodzi o male pecherzyki powietrza pod lakierem jezeli je zeskrobiesz to zobaczysz male zardzewiale dziurki to jest nic innego jak zlom
oli - 2014-02-27, 22:32

Przede wszystkim to musisz lubic starocie .Jeżeli nie masz ku temu zamiłowania to odradzam .Jaki bys nie kupil to z tego rocznika będzie bardziej lub mniej posunienty ,każdy będzie wymagał wkładu pracy i miłosci.Ale z drugiej strony takie autko ci się odwdzięczy .kamperki z tych lat to już kult .Jak kiedyś trafie na takiego kamperka w miare orginała to kto wie czy nie kupie .Chociaż nie lubie staroci ale te kamperki maja cos co do nich ciągnie .
marcin traker - 2014-02-28, 08:22

Martin B napisał/a:
Przy zakupie doradzam poza oczywiscie sprwdzeniu silnika,uzycia nie tylko oczu ale przede wszystki nosa !!!auta mozna dla oka troche porzadzic ale wilgoc przy starych mobilach jest problemem (pachnie-smierdzi jek w mokrej piwnicy,ZAPOMNIJ ) Na zewnatrz patrz na blache nie wiem jak to sie po polsku nazywa tutaj ALUFRAß chodzi o male pecherzyki powietrza pod lakierem jezeli je zeskrobiesz to zobaczysz male zardzewiale dziurki to jest nic innego jak zlom

alufrass -czyli utlenianie aluminium znane dobrze miłośnikom Land i Range Roverów potrafi przy dobrym lakierze pozostawić karoserie z dwóch warstw lakieru bez blachy między nimi :diabelski_usmiech

Jerzyk - 2014-02-28, 11:10

...ile dusz, tyle zdań... może i ja dołożę, bo mając podobnego trochę wiem. Za podstawę przyjąłbym zdanie powyżej: musisz lubić starocie. Jeśli to przyjmiemy, to powinieneś szukać modelu na mercedesie - zapomnisz o kłopotach z częściami ale głównie dlatego, że się nie psuje i dziwnym trafem nie zużywa.Ja przez trzy sezony przejechałem 47 tys kilometrów zaliczając wiele tras od Norwegii po Albanię. Odstaw więc na bok zdanie, że starociem nie da się pojechać dalej. Mój ma 34 lata. Uszczelniłem pompę wody, zmieniłem 30 cm przewodu paliwowego i odrdzewiłem wnęki tylnych kół. NIC więcej.
Doradzałbym szukanie zadbanego, a nie pchanie się w poprawki - zaczniesz coś poprawiać, to konieczności poprawkowe się mnożą... Ja wygrałem na tym, ze był garażowany - bardzo ważne. zyczę powodzenia - J.

patryk1983 - 2014-10-18, 21:13
Temat postu: Opel Hymer Bedford CF 97300 silnik
Witam,
Z góry przepraszam, że nie zacząlem od przedstawienia się, ale na razie słabo się tu ogarniam :) Jesli post dodaję w niewłaściwym miejscu- proszę przenieść.

W sierpniu tego roku pożegnałem się z Oplem Hymerem z 1979 roku (dokladnie Hymer Mobil Opel Vauxhall Bedford Blitz)

Staruszka posiadałem 8 lat i woził mnie dzielnie ok 350 km od miejsca zamieszkania (miał swoje fochy, wiadomo, ale nie przeciekał, no i jak już zapalił- to jechał) pozbyłem się go, bo jeździł z punktu A do punktu B, gdzie stacjonował potem przez 4-5 miesięcy i dawał wygodne spanie i mieszkanie, ale starsze dziecko zaczęło szkołę i o takich wyjazdach mowy już nie będzie, a kto ma ten wie- na 2- tygodniowe wakacje nie opłaca się go hodować. Tak więc z wielkim żalem go sprzedałem.

Został mi po nim dodatkowy silnik- cudem zdobyty jako baza części, więcej informacji tu:

http://allegro.pl/silnik-...4699102558.html

Gdyby ktoś poszukiwał- to zapraszam. Kto go ma, ten wie, że każda drobna awaria równa się tragedii :)

kucyki40 - 2015-03-02, 18:15

:spoko
ne bój ta takowych
/to Merc w anglii /jak w Japoni Mitsubischi

Mam kilku źnajomych na Południu - co tymi smigaja a źe od lat im sie nie psują to cźęści nie sźukaja.
Ogłasźana od 10 000 to warte gdyź to Hymer- y, które nowe sa ponad 300 000
W PL cźęsci są, to Opel;Frontera ,Omega,Record.i to samo Isuźu 4x4
Buda alu wiec nieźnisźcźalna i podwoźie rama więc nie źawadźa sie jak w kamperach najnowsźych źbyt niskich.
WART polecenia;b miękki, sźklanki ź sźafek nie spadaja, Cieplutki w ximie prxy -20C wewn +30C źa sprawa org Truma 4.5kw. latem chóodno gdyź ma iźoterme i prźestronny nie jak wsźystkie ciasne na baźie busów.




kucyki40 - 2015-03-02, 18:18

:spoko
ne bój ta takowych
/to Merc w anglii /jak w Japoni Mitsubischi

Mam kilku źnajomych na Południu - co tymi smigaja a źe od lat im sie nie psują to cźęści nie sźukaja.
Ogłasźana od 10 000 to warte gdyź to Hymer- y, które nowe sa ponad 300 000
W PL cźęsci są, to Opel;Frontera ,Omega,Record.i to samo Isuźu 4x4
Buda alu wiec nieźnisźcźalna i podwoźie rama więc nie źawadźa sie jak w kamperach najnowsźych źbyt niskich.
WART polecenia;b miękki, sźklanki ź sźafek nie spadaja, Cieplutki w ximie prxy -20C wewn +30C źa sprawa org Truma 4.5kw. latem chóodno gdyź ma iźoterme i prźestronny nie jak wsźystkie ciasne na baźie busów.




kaimar - 2015-03-02, 19:04

kucyki40 napisał/a:
Buda alu wiec nieźnisźcźalna


Mam pod "opieką" takiego kamperka od kolegi.
Ze względu na stalowy szkielet nadwozia buda bardzo trudna do naprawy i niestety "zniszczalna"
Części trudno dostępne ale pojazd prosty jak budowa cepa. wadą jest mały rozstaw kół co przy dużym prześwicie i bardzo miękkim zawieszeniu czyni samochód niestabilnym. Pamiętacie że to już jest naprawdę zabytek. Zmorą są hamulce - wszystkie bębnowe , nie dość że słabe to każdy ciągnie w swoja stronę. Technicznie to najbliżej do Żuka. Fajna zabawka dla majsterkowicza ale na dalsze wyprawy to bym raczej nie polecał.

maszakow - 2015-07-24, 19:31

CHyba takiego właśnie dziś widziałem w Gdańsku - na rejestracji CSW.
Wyglądał przyzwoicie, jechał dość statecznie no i wyglądał na ulicy ...strasznie staroświecko. Ale super, fajnie że na chodzie.

pannet1 - 2015-11-03, 18:11
Temat postu: Camperuje takim i nic s nie psuje
Silnik b cichy/ pali 14 to n dużo bo F Tranzit spala 16
B ciepły w jesienno zimowe wypady; nie jak kampery na bazie busa -ciasne i słabo izolowane.
Mam dużo części to jeśli ktoś szuka;to można pisać.Pozdrawiam :spoko
ps; jest taki kGdanska za 3500/ bez silnika do remontu.

pannet1 - 2015-11-03, 18:12
Temat postu: Camperuje takim i nic s nie psuje
Silnik b cichy/ pali 14 to n dużo bo F Tranzit spala 16
B ciepły w jesienno zimowe wypady; nie jak kampery na bazie busa -ciasne i słabo izolowane.
Mam dużo części to jeśli ktoś szuka;to można pisać.Pozdrawiam :spoko
ps; jest taki kGdanska za 3500/ bez silnika do remontu.

kucyki40 - 2017-12-07, 20:00
Temat postu: Mój taki sam od zakupu w 2011 nic nie nawalał
Polecam; karoseria alu nie rdzewna / i nie tak jak tu inni piszą że sciany rdzewieją i rama.Rama od ciężarówki bardzo gruba nię nierdzewnana/ silnik Blitz= Błyskawica Bedford /części sa na str; www.erzatzteile.de Zamieszkiwanie idealne; sucho i przytulnie nawet w deszcze.
Mój mogłabym sprzedać za 13000zł z bliźniakiem wyrejestrowanym / dawcą części


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group