Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Wymiana ch³odnicy od nowszego do starszego. Fotopomocnik.

Socale - 2014-02-26, 21:22
Temat postu: Wymiana ch³odnicy od nowszego do starszego. Fotopomocnik.
Witajcie.
Podj±³em ryzyko zakupu nowej ch³odnicy i adaptacji jej do mojego 1992r J5 2,5 TD.
Chcia³em koniecznie szersz± ni¿ oryginalna 660mm, wiêc zamówi³em 820mm.
Nie do¶æ ¿e szersza, to na dodatek od modelu kolejnej generacji czyli od 1994r Ducato 2
Kilka drobnych przeróbek pozwoli³o niekolizyjnie osadziæ now± i nowsz± ch³odnicê na swoim miejscu.
O po³o¿eniu ch³odnicy na belce zadecydowa³y naturalne kszta³ty wê¿y wodnych, aby nie by³o naprê¿eñ lub za³amañ.
Do ustalonego po³o¿enia ch³odnicy trzeba by³o skorygowaæ miejsca zamocowania czopów o których decydowa³o po³o¿enie otworów w belce.
Zaznaczone - nawiercone, czopy w nowym miejscu w ch³odnicy przykrêcone.
Na kolejnym spotkaniu z kamperem wykonam uchwyty górne z zastosowaniem oryginalnych.
Podsumowanie:
Koszt ch³odnicy dedykowanej do modelu 81-94r szeroko¶æ 660mm 230-400z³
Koszt ch³odnicy od nowszego typu >94r szeroko¶æ 820mm z wysy³k± pobraniow± 148z³
Czas dopasowania 1,5h , powolutku.
Pozosta³y czas zamocowania .......... siê oka¿e za kilka dni.
Wniosek:
Mo¿na ¶mia³o zamówiæ tañsz± ch³odnicê od nowszego modelu i ³atwo j± zamontowaæ.

gino - 2014-02-27, 08:18

:super
Bydgoszczu - 2015-03-19, 10:02

Planujê wymieniæ termow³±cznik wentylatorów ch³odnicy, bo pracuje pulsacyjnie, po zagrzaniu silnika wentylatory w³±czaj± siê na 5-10 sekund, potem przerwa i znów startuj±.
Jak sam robiê zwarcie,¿eby symulowaæ pracê termow³±cznika, to oba pracuj± elegancko.
Teraz mam pytanie (mo¿e ¶mieszne): czy jak wykrêcê stary termow³±cznik to zacznie wyp³ywaæ p³yn ch³odniczy, czy tam jest to szczelne a pomiar temperatury odbywa siê przez ¶ciankê jak±¶?
ps. p³yn ch³odniczy by³ wymieniany rok temu przy okazji wymiany pompy wody.

SlawekEwa - 2015-03-19, 10:32

Zacznie wyp³ywaæ. Jak szybko wykonasz zamianê to niewiele ucieknie p³ynu. Tylko wczesniej wypu¶æ ci¶nienie z uk³adu.
Bydgoszczu - 2015-03-19, 11:57

Dziêki.
A jest sens dok³adaæ w³±cznik do rêcznego sterowania wentylatorami (silnik 2.5d, Ba³kany latem)? Czy po prostu sprawny uk³ad ch³odzenia wystarczy?

SlawekEwa - 2015-03-19, 12:08

Wystarczy.
Socale - 2015-03-22, 13:28

Ja by raczej p³yn spu¶ci³. ¦rednica termo w³±cznika to jakie¶ 25, mo¿e 30 mm.
S³owem: Du¿a dziura.
.
Cykliczne w³±czanie wentylatorów jest wg mnie prawid³owe, najwidoczniej nie ma potrzeby by d³ugo siê krêci³y. Sch³odz±, ciecz zrobi obieg odbieraj±c ciep³o z silnika i tak w kó³ko.

VirMan - 2019-08-04, 16:19

Fajny opis i foty - jutro bêdê wymienia³ ch³odnicê w aucie - zobaczymy co bêdê mocowa³. Pytanie, czy czujnik temperatury na desce jest w ch³odnicy ? odpi±³em wentylatory ale czujnik ten 3 pinowy umie¶ci³em przy rurce ta¶m± , mimo to nie pokazuje ¿adnej temperatury przy desce. Jak to pod³±czyæ ?

ps. mam rozbita ch³odnicê i na krótko zawróci³em uk³ad ¿eby dojechaæ na miejsce.

KrzySówka - 2019-08-05, 09:14

Witam. Czy t± now± ch³odnice zamówi³e¶ od Ducato 2 te¿ 2,5 td czy do jakiego silnika?
Ciekaw jestem czy na nowej wiêkszej mniej ci siê grzeje ?
Za informacje dziêkuje i pozdrawiam.

Artur.Dell - 2019-08-05, 14:37

Dobry pomys³. Mój J5 mocno siê grzeje. Chyba podejmê siê takiej samej przeróbki.
Socale - 2019-08-05, 21:58

£o Matko, temat od¿y³.
4 lata ju¿.
Krzysówka, nie pamiêtam od jakiego modelu, zazwyczaj umieszczam szczegó³y i dane w opisie ale je¶li ich nie ma, to tylko porównania z obrazkami.
Pamiêtam ¿e nie by³o nadzwyczajnych problemów z adaptacj± innej ch³odnicy, ró¿nice by³y bagatelne w mocowaniach, rozwi±zania od rêki. Reszta pasowa³a bardziej ni¿ mniej i to bardzo bardziej.
Tu sam siê zacytujê:
Socale napisa³/a:

...zamówi³em 820mm.
Nie do¶æ ¿e szersza, to na dodatek od modelu kolejnej generacji czyli od 1994r Ducato 2

I do tego tañsza.
.
.
.
Artur.Dell napisa³/a:
Dobry pomys³. Mój J5 mocno siê grzeje.
...

Pewno "piórka" z ch³odnicy ju¿ odfrunê³y albo termostat nie otwiera tyle ile powinien.
Ch³odnica nie tylko powinna byæ szczelna, ale powinna mieæ z du¿ym zapasem zdolno¶æ ch³odzenia, owe "piórka" s± tu bardzo istotne (to te cieniutkie profile/blaszki pomiêdzy kana³ami)

Artur.Dell - 2019-08-05, 22:04

Socale napisa³/a:
£o Matko, temat od¿y³.
4 lata ju¿.
[/quote]
To dowód na to, ¿e dobry temat nigdy nie zostanie zapomniany :wyszczerzony:

Socale - 2019-08-05, 22:10

Dziêkujê. :spoko
VirMan - 2019-08-05, 22:55

Zamontowa³em ch³odnicê od fiata doblo (przewody pasuj± i wyjscia s± po jednej stronie) - sporo mniejsza ale spokojnie daje rade po górkach przy 2.8 turbo. na razie mocowanie na trytkach ale nie ma problemu z wykonaniem niewielkich blaszek z alu i przymocowanie czy to na fabrycznych czy nowych miejscach.

1300 hrywien na szrocie :) Ciê¿ko dostaæ czesci na Ukrainie do dostawczaków ! jednak dostêpno¶æ jest o niebo lepsza w Polsce. regulator wentylatorów muszê zamontowaæ do jakiej¶ rurkowej przelotki bo nie ma w ch³odnicy miejsca na wkrêcenie.

Socale - 2019-08-05, 23:10

J5 zawsze daje szanse na powrót do domu a potem bez stresów doprowadzisz do wymaganego stanu.
Spokojno¶ci. :spoko

VirMan - 2019-08-06, 07:19

Socale, dok³adnie tak :) chociaz mogli by nieco mocniejszy zderzak zrobic- niewiele tam chroni silnik ;) Przebudujê przód na pewno - pytanie jak bardzo :D mo¿e przeszczep zrobiê z nowszego to od razu kabina wiêksza. w sumie b³otniki pogiête, a ¿e przesz³o nad belk± poprzeczn± doln± to tam prosto.
KrzySówka - 2019-08-06, 07:23

Dziêkuje za informacje :spoko
Socale - 2019-08-06, 22:34

VirMan napisa³/a:
...
b³otniki pogiête, a ¿e przesz³o nad belk± poprzeczn± doln± to tam prosto.

To masz genialnie pod nowy zderzak, od Lublin 2 pasuje prawie idealnie:
https://www.camperteam.pl...p=414656#414656

VirMan - 2019-08-07, 09:43

Socale, Super sprawa. Je¶li jakim¶ cudem zachowam kszta³t zderzaka, to pewnie skorzystam :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group