Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Jaka przetwornica do klimatyzacji dachowej?

piotr.sto - 2014-03-09, 20:32
Temat postu: Jaka przetwornica do klimatyzacji dachowej?
Mam na dachu klimatyzator EASYCOOL EC-1500-AC/DC o następujących parametrach. Aby klima ruszyła, muszę ją podłączyć dodatkową wtyczką pod 230V. Nie pracuje sama, gdy kamper jest podłączony do prądu oraz w trakcie pracy silnika. Poprzedni właściciel tłumaczył, że miał zamontowaną przetwornicę i dzięki temu w trakcie jazdy klimatyzator pracował. Przetwornica jednak "padła" i od tego czasu z klimatyzacji korzystał tylko na postoju, przy podłączeniu oddzielnym kablem pod 230V.
Ponieważ nie za bardzo na tym się znam, prośba o radę - jaką przetwornicę kupić, aby klimatyzacja działała w trakcie jazdy? Raczej nie będę podłączał suszarki ani ekspresu do kawy, więc oprócz klimatyzacji chciałbym może jeszcze ładować telefon czy tablet.

papamila - 2014-03-09, 20:46

raczej pozostaje ci porządna przetwornica Waeco,
moc 2000W- tania nie jest :gwm

piotr.sto - 2014-03-09, 20:58

papamila napisał/a:
moc 2000W

Widzę, że np. na allegro przetwornice oznaczane są xxxx W/yyyy W. To 2000 W ma być z przodu, czy z tyłu oznaczenia?

salut - 2014-03-09, 21:10

piotr.sto napisał/a:
papamila napisał/a:
moc 2000W

Widzę, że np. na allegro przetwornice oznaczane są xxxx W/yyyy W. To 2000 W ma być z przodu, czy z tyłu oznaczenia?


W z reguły jest z tyłu 2000W a nie W2000, jezeli chodzi o moc. Oznaczenie W2000 to moze być nazwa/model przetwornicy. Poza tym potrzebujesz przetwornicy o mocy ciągłej 2000W a nie chwilowej. Twoja musi być 2000W/4000W. I jeszcze jedno. Są urzędzenia elektryczne, w tym klimy pracujace tylko w pełnym sinusie. Na zwykłej przetwornicy moga nie ruszyć.
:spoko :spoko

piotr.sto - 2014-03-09, 21:22

salut napisał/a:
W z reguły jest z tyłu 2000W a nie W2000, jeżeli chodzi o moc. Oznaczenie W2000 to moze być nazwa/model przetwornicy.

Nieporozumienie - wiem, że W z tyłu :wyszczerzony: Chodziło mi o to, czy 2000 ma być z przodu, czy z tyłu.

Czyli ma być pełny sinus 2000 W / 4000 W. Na allegro ceny: 6660, 1950, czy 1140... Czym one się w praktyce różnią? 6 tys. za przetwornicę to cena nie dla mnie. Czy taka za ok. tysiąca też będzie ok?

ARCADARKA - 2014-03-09, 21:40

Normalnie,, :-P ,,,,zmień kampera,,, :-/ ,,,na nowszy model,,, :spoko ,,,,i dopiero ,myśl,,,,,o luksusie :bigok :bigok :bigok
Pozdrowionka :bigok :bigok :bigok

papamila - 2014-03-09, 21:44

ta za 1950 z EBAC będzie napewno dobra
Ebac to sprawdzona firma i wie co wystawia
jeśli chcesz probować tą z eltrox-u to kup przez internet bo jak klima nie zadziała to masz prawo zwrotu (u producenta w Sopocie nie ma mozliwosci sprawdzenia i ew zwrotu :gwm )
a tak poza tym,
napewno ci to potrzebne w czasie jazdy?

piotr.sto napisał/a:
Poprzedni właściciel tłumaczył, że miał zamontowaną przetwornicę i dzięki temu w trakcie jazdy klimatyzator pracował

moim zdaniem wciskał kit bo starszy alternator nie dałby rady z takim wydatkiem pradu

wiedz ze tak pracujaca klima potrafi skutecznie wydoić akumulator nawet w czasie jazdy!!!
:spoko

koko - 2014-03-09, 22:48

Temat odgrzewany nie będzie chodzić na żadnej przetwornicy!!!!
Argo - 2014-03-10, 00:03

koko napisał/a:
Temat odgrzewany nie będzie chodzić na żadnej przetwornicy!!!!


Będzie chodziła, (cytat z instrukcji montarzu) ,,W połączeniu z sinusoidalną przetwornicą TG 1000 otrzymujemy inteligentną, automatyczną klimatyzację. W trybie działania podczas jazdy zalecana jest prądnica, alternator od 140 Ah"

koko - 2014-03-10, 00:55

Nie będzie chodziła tekst dla poszerzenia rynku na pewno nie napisali jak długo i przy jakim alternatorze i aku
bilans jest taki że prądu nie będzie

Jaan - 2014-03-10, 03:03

piotr.sto, odpowiedź masz w "parametrach", do których podałeś link. W części "AC converter for EC-1500-AC/DC" podane jest: "Continuous output: 1000 W; Peak output: 2400 W". Z tego wynika, że twoja nowa przetwornica powinna mieć co najmniej 1000W/2400W.
gino - 2014-03-10, 06:07

troszkę się z koko zgodzę...
sama przetwornica klime ruszy..to pewne..
tylko...co da rade ruszyć przetwornicę...na dłużej niż kilkanaście minut
:spoko

Rawic - 2014-03-10, 07:19

W instrukcji napisali, że alternator musi być równy lub większy 90 A, akumulator większy lub równy 100 Ah czyli najlepiej dwa po jakieś 80 Ah, przetwornica min 1000/2400, ale napisali też switch off - 10.5 V- 12.5 V , co oznacza, że napięcie jakie odłączy klimę to napięcie poniżej 12.5 V, czyli bez ładowania pochodzi chwilę. Piotrze jeśli tak bardzo chcesz to zrób jak radzi kolega Papamila, chociaż na te tańsze też powinna być gwarancja. :spoko
Argo - 2014-03-10, 08:05

Wszystko zależy od naszego magazynu energii. Jak będziesz miał akumulatory o poj. 6oo Agh, i elektrownię na dachu 1Kw. to możesz zasilić klimę, lodówkę sprzężarkową, pralkę itp.
ARCADARKA - 2014-03-10, 08:07

Trzeba wszystko,,robić z głową,,,,i będzie,,,,hulać,,,,,,KOKO :shock:
klima musi być spasowana ,,,,przetwornica z przełącznikiem pierwszeństwa,,rozdzielacze,,prądu ,,,,oczywiście,,alternator,,pow 140 A i mocne,aku odpowiednie okablowanie,,,,,,zabezpieczenia,,,,,,,,,co najmniej 200 A itd,,,,,,,,, :bigok :bigok :bigok

slawwoj - 2014-03-10, 08:36

Np. do klimatyzacji Dometic CA 1000

http://www.waeco.com/pl/4733_2378.php?setcookie=1


jest dedykowana przetwornica za 995 E:

http://www.waeco.com/pl/4...=34436&sprID=22

http://www.motorguarduk.c...-DC-Kit-3-16640

Serwis zapewnia że wszystko będzie OK ale cena poraża.

koko - 2014-03-10, 08:37

99,9 % klim dachowych chodzi jako stacjonarne na 230V
Oczywiście 2 alternatory aku o waze 120 kg przetwornica pełny sinus taka za 4000zł
Darek to teoretycznie pochodzi tylko po co ta sztuka dla sztuki w czasie jazdy taniej uchylić okno

slawwoj - 2014-03-10, 08:41

koko napisał/a:
99,9 % klim dachowych chodzi jako stacjonarne na 230V
Oczywiście 2 alternatory aku o waze 120 kg przetwornica pełny sinus taka za 4000zł
Darek to teoretycznie pochodzi tylko po co ta sztuka dla sztuki w czasie jazdy taniej uchylić okno


albo w podobnej cenie zamontować klimatyzację silnikową.

ARCADARKA - 2014-03-10, 08:49

koko napisał/a:
99,9 % klim dachowych chodzi jako stacjonarne na 230V
Oczywiście 2 alternatory aku o waze 120 kg przetwornica pełny sinus taka za 4000zł
Darek to teoretycznie pochodzi tylko po co ta sztuka dla sztuki w czasie jazdy taniej uchylić okno

Hula drugi sezon,,klient,,zadowolony,,,,,,,,,,ja, nie,,pracuje,, sztuka dla sztuki,,, :haha: ,,,,,klient,,złożył,,,zamówienie i po ptokach,,,,,,,,, :bigok :bigok :bigok

Banan - 2014-03-10, 08:49

slawwoj napisał/a:
albo w podobnej cenie zamontować klimatyzację silnikową.

Zgadzam się
Będzie zdecydowanie taniej i pewniej

koder - 2014-03-10, 08:56

Przetwornicę pełen sinus 1500/3000W (Volt Sinus 3000) można kupić za niecałe 700zł. Niestety, przedmiotowa klima bierze średnio 75A (chwilowe na rozruch pewnie do 200A, dlatego jest buforowana akumulatorem). Jaki masz alternator? Bez 150A bym nie ryzykował takiego podłączenia, a nawet przy takim może być problem z ładowaniem przy uruchomionej klimatyzacji.
papamila - 2014-03-10, 09:01

koder napisał/a:
Bez 150A bym nie ryzykował takiego podłączenia, a nawet przy takim może być problem z ładowaniem przy uruchomionej klimatyzacji.

nie może ale bedzie, na 100%
co z tego że klima ruszy i bedzie pracowac w czasie dziennego przejazdu
kiedy po południu aku będzie wydojone do przysłowiowego "0"
kto przerabiał ten temat osobiscie ten wie, (Koko, Kimtop)
moim zdaniem skórka nie warta wyprawki,
oczywiście klient nasz pan, a kto bogatemu zabroni
:lol:

slawwoj - 2014-03-10, 09:06

A czy taka klima zamontowana pośrodku części mieszkalnej ochłodzi kabinę ?. Kiedyś na allegro widziałem zdjęcia gdzie zimne powietrze od takiej klimy było doprowadzone do kabiny specjalnymi rurami.

A czy z praw fizyki nie wynika że zimne powietrze w trakcie jazdy nie będzie głównie w części tylnej pojazdu ?

Rawic - 2014-03-10, 10:20

koko napisał/a:
w czasie jazdy taniej uchylić okno
jasne z przodu w kabinie można uchylić okno, ale dalej w środku już nie, ale jak ktoś sypialnie potrzebuje schłodzić to nawet klima silnikowa tego nie załatwi. Każdy z Nas ma różne potrzeby, ta przetwornica co proponuje kolega Koder wygląda nieźle i może tak samo będzie się sprawować, nie wiem Piotrze jaki masz alternator, musisz sprawdzić, ale przypuszczam, że poprzedni właściciel, jak instalował taką klimę to pomyślał też o większym alternatorze. :spoko
piotr.sto - 2014-03-10, 11:36

Ech... totalna porażka... Alternator 90A :gwm Tak sobie to przemyślałem i faktycznie najlepszym rozwiązaniem jest niestety uchylenie szyby. Wielkie dzięki za rady i komentarze :spoko
Johny_Walker - 2014-03-10, 14:31

piotr.sto napisał/a:
Ech... totalna porażka... Alternator 90A :gwm Tak sobie to przemyślałem i faktycznie najlepszym rozwiązaniem jest niestety uchylenie szyby. Wielkie dzięki za rady i komentarze :spoko

Słuchaj, ale inni to ignoranci, którzy uchylają okno z lenistwa i niewiedzy.
Ty natomiast będziesz to robił w pełni świadomie, po rozeznaniu rynku i analizie przydatności najnowszych technologii, mając odpowiednie obliczenia i kosztorysy.
Myślę że dzięki temu osiągniesz dużo lepsze odczuwanie chłodu.

eler1 - 2014-03-10, 17:40

slawwoj napisał/a:
A czy taka klima zamontowana pośrodku części mieszkalnej ochłodzi kabinę ?. Kiedyś na allegro widziałem zdjęcia gdzie zimne powietrze od takiej klimy było doprowadzone do kabiny specjalnymi rurami.
nie daje rady za mała wydajność klimy - samochodowa ma chyba 3000-4000btu na samą szoferkę coś tak kiedyś słyszałem - ale z praktyki wiem bo tak miałem i nie dało rady w szoferce 50 stopni w zabudowie 40 :gwm
DarekAvesta - 2014-03-10, 18:01

A co powiecie na takie rozwiazanie?

http://www.enatruck.pl/produkt.php?id=1784

Czy ktos to analizowal lub moze ma zamontowane?

pozdrawiam

koder - 2014-03-10, 18:10

To jest tzw. "klimator". Podobną skuteczność ma powieszenie mokrego ręcznika w okolicy. Podobną = sporą, ale w suchym klimacie.
Rawic - 2014-03-10, 18:46

Ja dawniej jak podróżowałem z przyczepą a moje auto nie miało klimy to podróżowałem nocą a dnie spędzałem(spałem) na plażach, codziennie gdzie indziej. To też jakieś rozwiązanie problemu.. :spoko
Bronek - 2014-03-10, 18:52

A my rzeźbimy i jest tanio i skutecznie http://www.camperteam.pl/...p=412932#412932
piotr.sto - 2014-03-10, 19:10

Bronek napisał/a:
A my rzeźbimy i jest tanio i skutecznie http://www.camperteam.pl/...p=412932#412932

Fajnie, tylko najpierw musiałbym mieć w kamperku garaż :wyszczerzony: Na razie Johny_Walker podziałał na mnie swoim postem jak najlepszy psychoanalityk - nie mam w czasie jazdy klimy - i jestem z tego dumny! :ok A gdy będzie zbyt gorąco, zastosuję wskazówkę Zbyszka - trasa nocą, a w dzień relaks :spoko

Bronek - 2014-03-10, 19:16

To walnij sobie boks z tylu podobnie jak bagażnik rowerowy . zamiast dźwigać 30 kg na dachu lepiej niżej i z tylu 25kg.
A jakby tak wypocić sie . jak nie klima to może sauna???
tez odstresowuje

piotr.sto - 2014-03-11, 09:29

A jeszcze pytanie z innej beczki - czy taką klimatyzację obsługuje się (uzupełnienie czynnika, czyszczenie, odgrzybianie) analogicznie do samochodowej?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group