|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
PEUGEOT - Prośba o identyfikacje typu silnika TYPE 290G922MOD
jacik - 2014-03-26, 21:36 Temat postu: Prośba o identyfikacje typu silnika TYPE 290G922MOD W dowodzie francuskim jest wpisane type 290G922MOD czyli to typ 290 czy może jakiś 290L lub podobny ?
Jacek
StasioiJola - 2014-03-26, 23:02
To jest raczej typ nadwozia a nie silnika!!
jacik - 2014-03-26, 23:19
OK zmylił mnie numer 290
Jak można poznać typ silnika?
Jacik
Socale - 2014-03-26, 23:32
Nie podałeś nawet pojemności i czy z dodmuchem czy bez.
Zdecyduj jaki masz rok produkcji bo rozbieżności będą.
Jeśli 92 to coś jak u mnie, jeśli 96 to już zupełnie inny.
jacik - 2014-03-27, 11:16
Auto 92 zabudowa 96
Silnik 2,5 Turbo +intercooler 120 KM
2 osie z tyłu
Jacik
StasioiJola - 2014-03-27, 11:24
Pewnie masz jakąś rzeżbę z silnikiem. W modelu 290 do 94r. najmocniejszy silnik 2,5TD miał mocy tylko 95KM. Z intercolerem występował silnik 2,5 TDi w nadwoziu 230 od 94r . Był to silnik o mocy 116KM i oznaczeniu 8140.47.Może ktoś robił jakąś przekładkę????
Socale - 2014-03-27, 21:01
jacik napisał/a: |
Auto 92
Silnik 2,5 Turbo
... |
Rozpoznasz po pokrywie zaworów.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=17867
Czy to taki silnik?
jacik - 2014-03-28, 13:31
Z tego co pamiętam to własnie tak wygląda.
Z taką fajka z lewej strony , zaokrąglona pokrywa.
Może w weekend uda się cyknąć fotke silnika.
Biegi ma przy kierownicy ale to chyba o niczym nie świadczy
Jacik
Socale - 2014-03-30, 18:31
No to masz 95KM
Intercooler nie zwiększa mocy silnika.
To są bardzo żywotne silniki, mają doskonałe opinie.
SlawekEwa - 2014-03-30, 18:41
Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje?
maszakow - 2014-03-30, 22:04
SlawekEwa napisał/a: | Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje? |
Chętnie też bym się dowiedział po jakiego diabła wożę z przodu dodatkową kilogramy za dość niebagatelne pieniążki. DO tej pory to było dla mnie kilka KM więcej.
Socale - 2014-03-31, 00:50
SlawekEwa napisał/a: | Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje? |
Dla poprawienia procesu spalania. Schłodzone powietrze jest gęstsze więc i jednostkowy ładunek jest większy. Dołożenie intercoolera bez korekty dawki wtrysku paliwa nie ma najmniejszego sensu.
No fakt, jak fabrycznie jest wsio "poukładane" to coś tam przez to można zyskać, ale nie podniesie to mocy z 95 do 120KM tylko z obecności samej chłodnicy powietrza.
SlawekEwa - 2014-03-31, 07:34
Socale napisał/a: | No fakt, jak fabrycznie jest wsio "poukładane" to coś tam przez to można zyskać, |
Faktycznie jak to tylko coś tam przez to, to ja to wywalam i w uzyskane miejsce montuję chłodnicę do klimy coby nie zasłaniać chłodnicy silnika
Socale - 2014-03-31, 10:35
Nie wiem jak jest w Twoim Fiacie, ja ostatnio wymieniałem chłodnicę cieczy (J5) i z racji sporego zapasu miejsca i minimalnej rzeźby, wstawiłem dużą, szeroką.
Z tego co pamiętam tuż przy filtrze paliwa obok chłodnicy miejsca było około 25cm przy oryginalnej chłodnicy - od klimy może się nie zmieścić, ale... też wolałbym klimę niż IC.
WINNICZKI - 2014-03-31, 20:54
Te "wolne "25cm jest wykorzystane przez chłodnicę intercoolera w samochodzie turbodoładowanym. Wolnossący nie potrzebuje dużej chłodnicy bo przy sprawnym układzie chłodzenia,problem jest go zagotować.No chyba ,że kierowca bez pojęcia i piłuje na jedynce z gazem w podłodze.Ale w takim przypadku żadna chłodnica nie pomoże. Raz zagotowałem mojego kampera ,ale to było w Grecji 14 kilometrowy podjazd o średnim nachyleniu,+ 60 w słońcu droga w skałach nagrzanych jak piec i potem zaczęły sie serpentyny na drugim biegu i...tego już mój staruszek nie zdzierżył i wskazówka pojechała na czerwone pole.Trzeba było stawać i gotować wode na kawe i czas wolny ,dobrze ,że zerwał sie lekki wietrzyk i mozna było podziwiać perspektywę gór schodzących do morza.
Donat - 2014-03-31, 21:29
Żeby najszybciej zdiagnozować jakiej mocy masz silnik, odczytaj co masz napisane na tabliczce znamionowej pompy wtryskowej. Jeśli podasz mi co tam pisze ja podam Ci jaki masz dokładnie silnik.
jacik - 2014-03-31, 21:48
Mechanik już mnie sprowadził na ziemie. W tej wersji nie ma intercoolera. Sprzedawca mnie zmylił lub sam nie wiedział. Pewnie się zaraz okaże że ma 95 KM a nie 120 KM no ale teraz to już nie istotne.
Po weekendzie może będę miał już go z powrotem to się wszystko wyjaśni.
pozdro
Jacik
gino - 2014-03-31, 22:15
zaraz się okaże że nawet Turbo nie masz...
tylko zwykłego diesla 2.5
wrzuć fotkę, i wszystko będzie jasne
JaroW - 2014-03-31, 23:37
SlawekEwa napisał/a: | Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje? |
Witaj
zwiększa zwiększa..
poczytaj tutaj [tdi.pl] Test - Co daje intercooler?
odp. z tego linka co podałem....
Podsumowując – intercooler działa korzystnie i zwiększa nieco moc silnika, może jednak dławić przepływ (a co za tym idzie – obniżać moment obrotowy). Wystarczy jednak niewielka korekta ciśnienia doładowania i zyskiem mocy możemy cieszyć się w całym zakresie obrotów.
Socale - 2014-04-01, 01:07
Turbo to nie tylko dodmuch to też dotrysk. Bez turbo bez dotrysku nic nie daje.
Tak samo z IC.
Nie doczytałeś mnie stronę wcześniej
MisioKRAK - 2019-02-24, 14:51
Witam
Odkopię trochę temat, chociaż już większość z Was nie pamięta że takie silniki były
Czy ktoś jest wstanie coś jeszcze powiedzieć na temat tych starszych silników?
Chętnie usłyszę jakieś info od mechaników/praktyków...
Chodzi mi o 2,5td PSA z 95KM bez IC
Czym się różnią nowsze wersje (te ponad 100KM), co można zmienić by było lepiej, więcej koników itd..
Trochę myślałem o większej chłodnicy...tak jak pisał Wojtek, ale chyba jednak wolę wstawić nową chłodnicę fabryczną i IC...
Czy np IC z fiatowego 1,9tdi będzie to dobrze pracować?
Czy trzeba by wymienić pompę wtryskową na inną, nowszą - tu chyba nie ma takiej możliwości jak w Fiacie, czyli wstawić pompę i wtryski z 2,8?
|
|