|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Reanimacja Ducato 290 - Czyli "podróże środkiem podłużn
Dukat290 - 2014-03-27, 00:17 Temat postu: Reanimacja Ducato 290 - Czyli "podróże środkiem podłużn Tak więc... od początku....
Reanimacja trwa - pojazd będzie służyć do codziennego użytku i podróży w różne miejsca - po części do kamperowania, więc pewne wyposażenie się tam znajdzie ale bez szaleństw.
Można komentować oraz doradzać i sugerować
Zaczynam...
Chłodnica do wymiany
Uszczelniacze półosi
paski klinowe
doszczelnienie miski lub zakup nowej.
piaskowanie
malowanie i inna konserwacja
... ogólnie sama przyjemność :P
jedziemy z koksem....
janusz - 2014-03-27, 00:30
Dukat290 napisał/a: | Można komentować |
Hi hi, ile Ci dopłacili za to auto.
A tak na poważnie, zastanawiałeś się czy warto remontować tak zużyty samochód?
Czy nie mniej by kosztował zakup samochodu w lepszym stanie niż doprowadzenie tego do stanu używalności?
Dukat290 - 2014-03-27, 00:53
hehe ;-) Tak to wygląda na zdjęciach.... w żeczywistości nie jest tak kolorowo
Lubie ciężkie sprawy. 99% robie sam więc teoretyczny koszt robocizny nie jest wysoki... - tylko czas potrzebny.
dobra dalej ;-)
jedziemy z kółkami - 9 sztuk felg ( na fotach jest 5 ale ogolnie 9)
śrutowanie
malowanie 2x podkład
malowanie 2x nawierzchnia
PO śrutowaniu:
koła skończone
Dukat290 - 2014-03-27, 01:01
Jedziemy dalej:
czas na reanimacje elementów nośnych - mocowań resora były pognite - zarysy zostały ( w pierwszych zdjęciach jest jak to wyglądało wcześniej)
Po wspawaniu wstawek - i zrobieniu na pożadnie i zakonserwowaniu od środka i z zewnatrz - kilka warstw.
Oczywiście wczeniej śrutowanie.
Czerwony epoxyd dałem bo taki miałem a przy okazji zyskałem 4 konie mocy.
Następnie poleciały mocowania tylnych amorków
śrutowanie i wstawienie nowych kawałków blach. Niby rzeźba w gównie ale będzie działać.
Wstawiona blacha 1,5mm
,
Spoiny piękne nie są bo eksperymentowałem z prądem.
Dukat290 - 2014-03-27, 01:09
JEDZIEMY !
kolejność działań na zaciskach:
Piaskowanie
cykowanie
Wszystkie śruby wymiana na nowe.
Śruby do kół wyczyszczone i ocynk.
Po piaskowaniu:
Po cynkowaniu:
CDN nastąpi napewno.
Jutro odbieram nowe elementy podłużnic - niestety nie jestem w stanie sam zgiąć blachy 2,5mm.
kodi - 2014-03-27, 06:21
Dla mnie rewelacja. Cenię ludzi, którzy nie idą z prądem.
Wytrwalości życzę.
yogi-27 - 2014-03-27, 07:19
Fajnie to wygląda - prawdziwa reanimacja. Pozdrawiam i życzę wytrwałości w działaniu
Donat - 2014-03-27, 07:20
Witaj w klubie zgniłych kamperków:-) Zajrzyj do mojego wątku: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
zbyszekwoj - 2014-03-27, 09:07
Żebyśmy my ze swoimi kamperami trafiali do takich fachowców byłoby dobrze.Nie wiem czy nie robi się tego, że się nie opłaci ,czy się nie potrafi.
JaroW - 2014-03-27, 09:13
Donat napisał/a: | Witaj w klubie zgniłych kamperków:-) |
Witaj
ja też nie piszę poprawnie po polsku ale...
kamper może być skorodowany zardzewiały ale nie zgniły bo
Słownik Języka Polskiego
zgniły
dopuszczalne w grach
► zgniły
1. taki, który zgnił, np. zgniłe owoce;
2. charakterystyczny dla czegoś, co zgniło, np. zgniły zapach bagien;
3. o kolorze: mający odcień brunatny, np. zgniła zieleń;
4. przenośnie: zepsuty moralnie, np. zgniła młodzież; zdemoralizowany
zgniły
dopuszczalne w grach
► zgnić
ulec rozkładowi pod wpływem działania bakterii
janus - 2014-03-27, 09:27
Witaj
I powodzenia w pracach, a po skończeniu autko będzie kultowe
StasioiJola - 2014-03-27, 09:43
Podziwiam za to co zrobiłeś - prawie nikt już tak nie robi - wielki szacunek i życzenia wytrwałości!!
JaroW - 2014-03-27, 09:46
Dukat290 napisał/a: | Można komentować oraz doradzać i sugerować |
Podoba mi się twoje podejście odnowy samochodu.
ile takie cynkowanie kosztuje
eMWu - 2014-03-27, 09:46
piekne efekty.... robisz felgi ? maiłbym 3 komplety do zrobienia
MILUŚ - 2014-03-27, 13:25
No sąsiedzie zza miedzy ..........szacun . Jestem pod wrażeniem bo pare lat temu poddałem się i sprzedałem swego kamperka na J5 chociaż był wydaje mi się w lepszym stanie
toscaner - 2014-03-27, 14:05
Szczena opada do samej ziemi. Nawet nie wiedziałem, że z takiego stanu można zreanimować auto. Ja bym się nie podjął. Dla mnie wyzwaniem będzie zmiana koloru na srebrny metalik. No ale dam radę
No wielki szacun i czekamy na więcej.
Wojciechu - 2014-03-27, 14:36
Jestem pełen uznania
andrzej34sto - 2014-03-27, 14:46 Temat postu: ,,, Sam piaskujesz? pytam,bo szukam kogoś w tym temacie,pozdrawiam
Donat - 2014-03-27, 16:47
JaroW napisał/a: | Donat napisał/a: | Witaj w klubie zgniłych kamperków:-) |
Witaj
ja też nie piszę poprawnie po polsku ale...
kamper może być skorodowany zardzewiały ale nie zgniły bo .......
|
a jest słowo kamper w Słowniku Języka Polskiego ??? bo jeśli nie ma, to może być zgnity
pwtwsw - 2014-03-27, 17:07
Donat brawo
Misio - 2014-03-27, 18:36
Oj cuda panie robisz, cuda
Jesteśmy pełni podziwu i życzymy wytrwałości.
Pewnie będzie cudeńko.
JaroW - 2014-03-27, 21:14
Donat napisał/a: | JaroW napisał/a: | Donat napisał/a: | Witaj w klubie zgniłych kamperków:-) |
Witaj
ja też nie piszę poprawnie po polsku ale...
kamper może być skorodowany zardzewiały ale nie zgniły bo .......
|
a jest słowo kamper w Słowniku Języka Polskiego ??? bo jeśli nie ma, to może być zgnity |
pwtwsw napisał/a: | Donat brawo |
Witaj Donat
widzę że masz osobistego adwokata pana pwtwsw
co do campera kampera to nie masz racji bo już dyskusja była
tutaj http://www.camperteam.pl/...7f9c487de9ad055
zapisałeś się do CamperTeamu czyli masz kampera .
ps. samochód koroduje a jabłko gnije..
i nic nie poradzisz.
Dukat290 - 2014-03-27, 21:19
Cześć
MAsakra z czasem... Dzięki za miłe słowa - pcham sprawe dalej w miarę możliwości
Żaden ze mnie fachowiec po prostu się staram by raz i porządnie.
Nie liczę że kiedyś zarobie na tym samochodzi jeśli kiedyś będe sprzedawać - puki co nie planuje. Ale prędzej czy później musiałbym coś zrobić w nim... i moze wtedy nie miałbym czasu, więc wole teraz puki coś tam jeszcze potrafię wyłuskać.
Tak - podejmuje się śrutowania - jeśli ktoś chce to niema problemu... wystarczy podwieść felgi.
Cynkowanie mam połapane - ceny różne - zależy co sie chce cynkować i ile... na razie cynkuje galwanicznie to mi wystarcza... - kilo dwa trzy śrubek - w granicy 40 - 50zł
piotr1 - 2014-03-27, 22:12
Super robota
marekoliva - 2014-03-27, 22:44
Powodzenia
Dukat290 - 2014-03-30, 12:43
cześć
Przeglądałem cały twój wątek... super sprawa że masz gdzie robić swojego... ja mam go pod chmurką i czas mnie niemiłosiernie goni. Jeden dzień deszczu to 2 - 3 dni suszenia.
Jak bym tylko miał gdzie go odstawić to od razu bym skorzystał i robiłbym 24h.
Poniżej kilka zaległych zdjęc z wczoraj.
Małe reperaturki zrobiłem w tylnych mocowaniach amortyzatorów, i przygotowałem się do prawego boku i mocowania wspornika resora. Bez zrobienia tego nie ma mowy o zamontowaniu belki i wyznaczenia nowych miejsc tylnych mocowań resora.
przygotowuje się psychicznie
będzie masakra....tzn. jest... ale damy rade i temu...
Rowerek - 2014-03-30, 12:47
Kozak jestes fajna robota
Donat - 2014-03-30, 16:16
Po tych ostatnich kilku zdjęciach muszę jednak stwierdzić, że wygrałeś, masz bardziej zgniłego :-)
tolo61 - 2014-03-30, 17:00
Hej
SZACUN....
Cenię ludzi , zwłaszcza tych co to potrafią z g... bicz ukręcić
Ty na pewno do nich należysz
eMWu - 2014-03-31, 12:46
sprzęt z kategorii - " tego nie piaskujemy bo nie bedzie z czego spawać"
piekna robota
MILUŚ - 2014-03-31, 14:07
Inna rzecz .............jak ''troskliwym'' właścicielem musiał być poprzednik ,że zapuścił tak samochód
eMWu - 2014-03-31, 15:40
Po prostu uzywał - to nikt dostawczaków nie projektuje na ponad 20 lat
WINNICZKI - 2014-03-31, 20:29
Kolego widzę ,że ostro idziesz,co prawda przyszły Twój kamper jak widac jest w stanie troche opłakanym,ale widac ,że masz dostęp do nożyc do blachy i migomatu, jest nadzieja ,że ukończysz dzieło z sukcesem. Ja z mojej strony zasugerował bym wspawanie wysokiego dachu do tego podwozia,inaczej zrobisz coś co będzie pięknie odrestaurowanym dostawczakiem ,a z braku wysokości w środku do zabudowy kempingowej nie będzie sie nadawać. Przemyśl to,zerknij na kampery z tym podwoziem co u Ciebie i zastanów sie czy wszystko OK.
Ela i Andrzej - 2014-03-31, 21:37
Mam wysoki dach na zbyciu tylko czy długość będzie pasowała . A TY JaroW wesz trochę wyluzuj bo przez takich jak Ty to się nie chce pisać na tym forum, pozdrawiam kolarz i żona kolarza
Dukat290 - 2014-04-01, 10:17
Ducato kupiłem od firmy z którą kilka ładnych lat współpracowałem... ale nigdy nie brałem pod uwagę kupna tego pojazdu od nich... dopiero jak sie dowiedziałem to długo nie czekałem i PYK
potem się okazało ile jest o roboty.
Nie ma się co tu roztkliwiać trzeba poprostu wycinać i wstawiać połacie blachy nowej... a że mam prawie nieograniczony dostęp do różnej maści blach to....
Auto było w pewnym sęsie zapuszczone - mechanicznie bardzo dobre bo wiele mechaniki tam nie ma...
Ale blachy to największa moja zmora.
Zobczymy co czas przyniesie...
Podwyższać dachu na razie nie będe... już bardziej i prędzej sypialnia na dachu.
Puki co robie to co najważniejsze żeby ruszyć z miejsca na własnych kołach.
Dzieki za wsparcie - dzięki temu człowiek wie że dobrze robi.
Bajaga - 2014-04-01, 16:19
Dukat290 napisał/a: |
Podwyższać dachu na razie nie będe... |
Moja skromna rada- Koniecznie podnieś dach. Jak widzę ogarniasz dobrze te sprawy więc jeżeli cena jest sensowna to brać ten wysoki i przyczepić I to może być kamper na lata a z niskim dachem szybko zacznie cię wkur....
MILUŚ - 2014-04-01, 20:01
Dukat290 napisał/a: | .............
Podwyższać dachu na razie nie będe... już bardziej i prędzej sypialnia na dachu.. |
Nie wiem na ilę osób przewidujesz swój wehikuł ale..........to nie jest dobra decyzja
Miałem poprzedniego kampka na dokładnie takim samym podwoziu ale podwyższonego .I tak jak piszesz na górze sypialnia na dole życie kuchenno-towarzyskie .I uwierz mi sprawdzało sie to ale.....dla dwóch osób .Przy czterech było juz duże zamieszanie jesli nie napisać horor
Przemyśl to ..........póki masz rozbebeszony samochód i nie jest za późno
silny - 2014-04-01, 20:14
podnies , dobrze radza ludzie
Dukat290 - 2014-04-02, 23:09
...puki co to na obecny etap najmniej ważne....
nawet nie przeraża mnie na samym końcu to zrobić .. bo w tym momencie priorytet to zamknąć temat tylnego zawieszenia i odbudowy tylko i wyłącznie tylnej częsci.... na przód i reszte przyjdzie pora jak już będe wiedział że moge z miejsca odjechać.
a tym czasem trochę pogiąłem blaszek.
do wyboru do koloru....
silny - 2014-04-03, 07:31
Swieta racja , my o dachu a tu podwozia brak
Szczerze podziwiam zakres i tempo prac
Bajaga - 2014-04-03, 19:10
Dukat290 napisał/a: |
a tym czasem trochę pogiąłem blaszek. |
Masz chłopie zacięcie
aroo59 - 2014-04-03, 20:22
Papieska Warszawa ma się już dobrze , Twój pojazd też taki będzie kwestia nakładu pracy. Nic tak nie cieszy jak sukces własnych rąk nie pieniędzy.
Trzymam kciuki i popieram wyzwanie.
Dukat290 - 2014-04-04, 00:00
Dzisiaj w reptach koło tarnowskich gór znalazłem OKAZ jakich dawno nie widziałem....
Chyba fabrycznie nowy model "mojego" ( takiego samego) Ducato jak mój... absolutnie wszystko jak nowe - ZERO grama korozji... lakier jak nowy, każdy plastik we włąsciwym kolorze.... zero kurzu i rysy... także podwozie zero rdzy.... Tablice Zabrzańskie... - postaram się znaleść włąściciela...bo musiałbym jakąś dokumentacje zrobić jak pewne częsci mają wyglądać...Ehhh Gdybym miał leprzy aparat w telefonie to bym coś sęsownego cyknął.
toscaner - 2014-04-05, 09:29
Dukat290 napisał/a: | ...puki co to na obecny etap najmniej ważne....
nawet nie przeraża mnie na samym końcu to zrobić .. bo w tym momencie priorytet to zamknąć temat tylnego zawieszenia i odbudowy tylko i wyłącznie tylnej częsci.... na przód i reszte przyjdzie pora jak już będe wiedział że moge z miejsca odjechać.
a tym czasem trochę pogiąłem blaszek.
Obrazek
do wyboru do koloru....
Obrazek |
Dostępu do materiałów to mogę tylko pozazdrościć. A o motywacji do odbudowy to już tylko wyrazić podziw po raz kolejny
Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć efekt końcowy, bo to co robisz to niemal jak reinkarnacja dla samochodu.
Dukat290 - 2014-04-08, 00:29
Cześć wam...
Prace się ciągną jak flaki z olejem... a będzie gorzej... bo musze wyjechać na kilka miesięcy...
Czy ktoś z was ma może jakieś dojście do dużego garażu lub jakiegoś miejsca w hali zadaszonej?
Po przyjeździe chciałbym przycisnąć z robotą...kilka dni i nocy poświęcić na jakiś konkretniejszy ruch do przodu.
najlepiej w promieniu około 10km max. - bo niema hamulców :D
maszakow - 2014-04-08, 22:07
Ela i Andrzej napisał/a: | A TY JaroW wesz trochę wyluzuj bo przez takich jak Ty to się nie chce pisać na tym forum, pozdrawiam kolarz i żona kolarza |
Ja was wszystkich zaraz pogodzę ...
Auto koroduje a jabłko gnije - to formalizm.
Zwrot "auto gnije" jest jak najbardziej poprawny. TO się szanowny kolego JaroW nazywa animizacja.
W tym samym trybie auto może słuchać się kierowcy ( albo nie słuchać ), stroić fochy, rozkosznie mruczeć, głośno ryczeć.
Pro forma mamy już tez personifikację - ot chociażby to co robi Dukat390 - on REANIMUJE auto.
Zdejmij to szkiełko, miej serce i patrzaj w serce, miast gasić nadzieje tekstami próżnymi w emocje.
Dukat śrutuj tnij spawaj, niech skry lecą i autko pięknieje - Zakładam że nie wiedziałeś jak źle jest - Respekt, że się za to wziąłeś. masz czas możliwości narzędzia - to jechane, chłopie
wibo - 2014-04-13, 14:05
Cześć Wszystkim, my też staramy się ponaprawiać naszego kamperka, ale czas tylko mamy w weekendy. Dużo już zrobiliśmy, a zabudowa faktycznie potrzebuje mnóstwo czasu i przede wszystkim zadaszonego miejsca z dostępem do prądu. Trzy tygodnie temu odkleiłam tapicerkę w alkowie i oczom ukazał się widok taki jak na niejednej fotce z forum: zmurszała konstrukcja drewniana, drewno palcami się wydłubywało, a przerdzewiałe wkręty łamały się jak zapałki. Zrobiliśmy prowizorkę: płyta OSB gr. 8 mm na prawy bok ustabilizowała trochę konstrukcję i usztywniła, dziób już tak nie skacze podczas jazdy. No i uszczelnienie łączeń kitem dekarskim przeźroczystym trwale plastycznym. Jego zaletą jest to, że można używać go nawet w deszczu.
Dukat, jesteśmy pełni podziwu w jaki sposób "uzdrawiasz" swojego kamperka. Życzymy powodzenia i pozdrawiamy wszystkich Forumowiczów! Wiesiek i Bożena
Dukat290 - 2014-04-27, 22:18
Dobra... na razie jeszcze nie wyjechałem
Coś tam ostatnio podłubałem...
Przed wycięciem czegoś zastanawiam się 4 razy bo uciąć łatwo a "z powrotem" trudniej.
Wkleję foty - to lepsze od pisaniny.
Rowerek - 2014-04-27, 22:37
dobrze jest dajesz rade
hubek - 2014-04-28, 17:30
Podziwiam i życzę wytrwałości.
Mnie blacharka przy Transicie w podobnym staniehttp://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18400 zajęła bite dwa tygodnie po 10 godzin dziennie. I to z szerokim wykorzystaniem gotowych reparaturek. Nie ustawaj w walce. Później będzie już tylko z górki - żadnej elektroniki, kół dwumasowych, DPF-ów i innych wynalazków kapitalistycznych krwiopijców. Będzie auto z duszą, pojedzie na wszystkim, parkujesz bez strachu o to że zmieni właściciela, przytrzesz - zbytnio nie boli. Na deser śmiesznie tanie części w stosunku do dzisiejszych produktów.
yuras - 2014-04-28, 18:25
Pięknie rzeźbisz
Rowerek - 2014-04-28, 18:59
trzeba to tylko dobrze zabespieczyć przed korozją
Dukat290 - 2014-04-29, 23:43
Już sobie obiecałem że już nic nie obetne.... nie wyszło...
Zajrzałem do tylnej belki łączącej podłużnice ( fota poniżej)
jeszcze da sie ją uratować ale to ostatni gwizdek.
Zastanawiam się nad zamontowaniem haka... może i nie będe ciągnął lawety lub 2 ton ale zawsze się może przydać - a teraz jest idealny moment na to.
Macie jakieś foty jak zamontowany jest hak?
Hak mam zamiar wyciągnąć z jakiegoś szrotu i zaadoptować tu.
tak to na dzisiaj wygląda.
Przed czyszczeniem:
Po czyszczeniu i zabezpieczeniu żywicą reagujacą z rdzą. ( wyczyszczone do prawie gołej blachy)
Po czyszczeniu - to samo miejsce:
Część podłogi będzie nowa z ocynku ;-) i dodatkowo wzmocniona bo będzie bez przetłoczeń.
yuras - 2014-05-01, 09:58
Dukat290 napisał/a: | Zastanawiam się nad zamontowaniem haka. |
A jaką masz DMC?
Dukat290 - 2014-05-01, 20:41
tona
joker_26 - 2014-05-01, 21:47
Co to za żywica reagująca z rdzą? Jaki jej jej koszt?
Pozdrawiam
Dukat290 - 2014-05-03, 13:00
joker_26 napisał/a: | Co to za żywica reagująca z rdzą? Jaki jej jej koszt?
Pozdrawiam |
Smarowidło to B.r.u.n.ox - standardowo trzeba 2 warstwy bo po 1 przechodzi rdza po wyschnięciu... na to podkład daje, i chlorokauczuk, później natrysk z bola.
Koszt B.r.u.n.oxa to około 65zł za 500ml
Dukat290 - 2014-05-08, 00:13
Ok - Dalej.
Pogoda zmienna więc wiele nie da sie na zew. zrobić.
Podłużnica przygotowana do przed ostatniej warstwy zabezpieczajacej ( na koniec pójdzie wosk)
Zabrałem się za renowacje belki - bębny już odnowione i pomalowane na reili czerwony
Potem w kolejności były chyba "osłony, mocowania szczęk" tak to sie chyba nazywa - w każdym razie kolejno: śrutowanie, odtłuszczanie, cynkowanie, lakierowanie.
"talerze" czy jak to tam nazwać były mocno zżarte - po śrutowaniu okazało się że tylko powierzchownie.
po "zabawie"
Tyle.... na dzisiaj...
Aaa...
Zrobiłem małe przymiarki tylnej belki i części nowej podłogi.
Jeśli ktoś z was ma wymiar szerokości ( dokładny) otworu drzwi w dolnej części to może napisać ;-)
najlepiej jak by kilka osób napisało to wyciągnę średnią
Donat - 2014-05-08, 07:29
Te okrągłe talerze to się nazywają "tarcze kotwiczne :-)
Dukat290 - 2014-05-08, 23:19
Donat napisał/a: | Te okrągłe talerze to się nazywają "tarcze kotwiczne :-) |
Donat zmierz szerokośćotworu na dzwi... od boku do boku - wewnatrz... jeśli możesz oczywiście ;-)
Donat - 2014-05-09, 07:58
Dukat290 napisał/a: | Donat napisał/a: | Te okrągłe talerze to się nazywają "tarcze kotwiczne :-) |
Donat zmierz szerokośćotworu na dzwi... od boku do boku - wewnatrz... jeśli możesz oczywiście ;-) |
Szerokość otworu w świetle tylnych drzwi to : 131,5 cm mierzone po samej podłodze, u góry mam 3 mm więcej ale to raczej problem związany z historią samochodu. W każdym razie dół ma tyle ile napisałem, a ja podłogi w tym miejscu nie wymieniałem więc wymiar powinien być oryginalny
Dukat290 - 2014-05-09, 11:32
spoko... jeszcze zapytam ze 2 osoby i wyciągne średnią u mnie np. podłużnice różnią się długością o 10mm a raczej nie był bity bo nie widać nic... myśle że to fantazja fabryczna.
kecz - 2014-05-09, 15:53
potwierdzam wymiar 131,5 tak jak u kolegi
silny - 2014-05-09, 17:55
piwo na zachete bo czytam kolejny raz i nie wierze
Dukat290 - 2014-05-10, 08:29
majsterek napisał/a: | piwo na zachete bo czytam kolejny raz i nie wierze |
...w co nie wierzysz ?
silny - 2014-05-10, 21:58
W sens , w szalenstwo wlasciciela , to pozytywne
No i tak w zakres walk
Dukat290 - 2014-05-15, 00:32
OKKK - TO jak by ktoś jeszcze miał wymiary wysokości otworu drzwiowego ( tył ) od górnej krawędzi "drzwi" do podłogi - do blachy/ progu itp...
kecz - 2014-05-19, 10:46
wysokość do krawędzi u mnie to 140 cm. a w świetle 138,5 cm. życzę szybkiego zakończenia prac
Dukat290 - 2014-05-19, 22:19
kecz napisał/a: | wysokość do krawędzi u mnie to 140 cm. a w świetle 138,5 cm. życzę szybkiego zakończenia prac |
Tylko jakoś to nie pasuje....
Chodzi mi o wymiar ( od góry) od najbardziej wystającego profilu do dolnego progu... na którym jest ten plastikowy próg przykręcony... ( płaszczyzna podłogi. )
Znalazłem fote z wymiarami ale muszę sie upewnić przed dalszymi pracami.
Dukat290 - 2014-08-09, 20:15
OK - w najbliższych dniach wrzucę dalsze foty i opisy z prac....
Puki co mam problem z usztywnieniem "budy" chciałbym zrobić jakiś myk żeby drzwi po jakimś czasie nie chodziły na boki jak w naczepach tirów.
Jakąś konstrukcje itp...
Dukat290 - 2014-08-22, 00:20
Coś tam ostatnio grzebałem...
W końcu nowa chłodnica, - zalana już nowym płynem
troche gratów ocynkowanych
odnowiony całkowicie tylny most
Troszke sie zgrzało.
Po zabawie:
nowe mocowania chłodnicy i zawias z maski, jakieś tam blaszki z filtra pow.
janek50 - 2014-08-22, 00:26
no pięknie ,pięknie , powodzenia
MirekKliny - 2014-09-11, 20:31
Podziwiam i oby zapału Ci nie zbrakło. Trzymam kciuki i piwko na fajrant stawiam
eMKa - 2014-09-11, 21:17
Bez słów, bo zaniemówiłem
Kibicuje i podziwiam.
Czytam i popijam ,
to się podzielę
CAPOMAN - 2014-09-12, 07:44
Dukat290 kibicuje Tobie gorąco i przyglądam się jak brniesz do przodu.
Widać, że dbasz o każdy szczegół.
ps. Widzę, że z Zabrza- heheheh to swój chłop
Jak będę miał do piaskowania koła to na pewno zagadam
Dukat290 - 2014-09-12, 14:01
Dzieki za motywacje ;-) - jest mi potrzebna - choć wiem że już zbyt daleko zabrnąłem żeby teraz zrezygnować.
ok - zamieszcze kilka zdjęć bo dawno nic nie pisałem... czasu mało...
Kupiłem przy okazji Hak holowniczy... dołożyłem sobie troche roboty ale mam super dostęp teraz... i mogę przy okazji wspawać rurki w miejsce mocowania żeby nie zgniatać podłużnic... trzyma sie super solidnie a jeszcze 2-ch śrub brakuje.
po oczyszczeniu, zakonserwowaniu ( mogłem w sumie pomalować na czarno.... no ale. )
Następnie najważniejszą dla mnie rzeczą było przyspawanie mocowań tylnej belki... bez tego ani rusz dalej. - więc jest. - najmocniejszy gatunek blachy z najlepszym ocynkiem, blacha 3mm :D
Potem niestety pogoda w kratke więc zabrałem się za mniejsze pierdoły które i tak trzeba było zrobić.
Chciałem dla pewności wymienić tłoczki pompy i reperaturkę ale niestety 2 razy przyszły do mnie złe uszczelki i olałem temat.... wcześniej hamowało dobrze... więc teraz też będzie....
po małym tuningu - żeby oko się cieszyło :P
Przy okazji znalazłem powód nie fungowania spryskiwaczy szyby....
Winowajcą znów była rdza
a tu już nowy - oby tak samo dobrze działał jak sie prezentuje.
PS:
Został mi komplet naprawczy ( sprężynki, szpilki i te talerzyki) do szczęk hamulcowych - kupiłem o 1 za dużo bo myślałem że 1 szt idzie na 1 strone a jest na 2 strony...
dałem 30zł - ktoś by chciał ? - wysyłka 5 zł :P
Szukam takiego "zamka" lub jak to nazwać inaczej, nie wiem.
przetrwał mi jeden a potrzebuje dwa.
StasioiJola - 2014-09-12, 17:32
Od czego ten zamek??? Mam trochę gratów od starego Ducato- to może cosik bym Ci znalazł!! Dołożyłbym mały grosik do Twojej pięknej roboty!! Tak popatrzyłem i to chyba od zamykania maski- jak skończę prace to pójdę i pogrzebie a tych moich gratach!!
Donat - 2014-09-12, 17:43
To jest zamek do ryglowania tylnych drzwi
Dukat290 - 2014-09-12, 21:12
Dokładnie tak... to jest zamek, blokada na rygiel pionowy tylnych drzwi, klap jak zwał tak zwał.
Oczywiście chętnie przygarne
eMKa - 2014-09-12, 22:04
Dukat290 napisał/a: | Chciałem dla pewności wymienić tłoczki pompy i reperaturkę ale niestety 2 razy przyszły do mnie złe |
Jeżeli uszczelki aktualne to podaj średnice wew.pompy, powinna być 22,2, są osiągalne
Dukat290 - 2014-09-13, 12:47
tak.... chyba mam tą 22.2mm - a 2 razy dostałem na 25mm choć na opakowaniu pisało 22,2mm
Tak czy siak już pompe złożyłem...
będę wiedział że masz...
Dukat290 - 2016-11-27, 20:15
Tak tylko trochę odświeżę temat.....
Dukato dalej nie skończone ale czeka w ciepłym garażu na ...czas.
SZEJK - 2016-11-27, 21:38
Dukat290 - zabieraj się za robotę bo pierwszy wyjadę furą
Strzelec - 2016-11-28, 20:59
Wielki Szacun że przywracasz fiacikowi życie, to będzie sprzęt który będzie miał "duszę" brawo.
Niejednemu na tym forum swoją pracą zamknąłeś jadaczkę...
Rambler - 2016-11-28, 23:39
Dukat290, odwaliłeś kawał dobrej roboty, nie daj czekać, łap za narzędzia w końcu garaż ciepły
Do wiosny będziesz miał pięknego kamperka.
Ja też miałem złoma do wożenia rdzy, były chwile zwątpienia, ale to już za mną
|
|