Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nasze opinie i pytania, - KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok

justynkawaw - 2014-04-01, 15:05
Temat postu: KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok
Drodzy,

Pomóżcie czy kamperek z 1996 roku z silnikiem 2,5 D 56kw bez turbiny to ten sławetny egzemplarz w którym psuje się pompa i trzeba ją wymieniać na boscha?

AGAiPIOTR - 2014-04-01, 17:13

tak na 99% nie
tu trochę do poczytania
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=114723

justynkawaw - 2014-04-02, 10:30

hmmm no właśnie z tego co czytam wychodzi że to ten właśnie w który ma pompę lukasa. Czy ktoś z forumowiczów ma może takiego camperka? Jak się sprawuje?
AGAiPIOTR - 2014-04-02, 11:16

znalazłem jeszcze coś takiego cyt:

2. Rodzina silników 2,5 DI
Cechy wspólne: silnik R4 o pojemno¶ci 2,5 l, 8 zaworów, wa³ek rozrz±du w bloku silnika (OHV), napêd rozrz±du paskiem zêbatym, wtrysk bezpo¶redni.
Produkowany w latach 1984-2001 w ró¿nych wersjach, o mocach od 68 do 115 KM, z osprzêtem CAV Lucas oraz Bosch (wolnoss±ce) i Lucas Epic (turbo).

z tego wynika, że są dwa lukasy , ale który to ten gorszy ... a może oba
my mamy bosha i silnik 4DA
trzeba popatrzeć pod maskę , poszukać głębiej w internecie...

z lucasem epic jeździł Wiesiek T, w zeszłym roku podziwiałem to cudo, może on coś podpowie

a reszta tu
http://forum.fordclubpols...p/t-169838.html

Tomek 56 - 2014-04-02, 19:14

Mam Forda 2.5 z 1994. Silnik 4DA 80 KM tzw. banan z pompą Bosch a kolega ma w firmie dokładnie takiego samego, tylko blaszaka i ma pompę Lucas. Podobno nie ma reguły jakie pompy były montowane w autach w tych rocznikach. Dodam na osłodę, że na tym silniku z tą pompą zrobił już ze czterysta tysięcy km. i buja się dalej.
MOPAR - 2014-04-02, 19:34

Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje :gwm
Gregorio - 2014-04-02, 21:34

MOPAR napisał/a:
Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje :gwm

wariuje czyli co się dzieje ?

Aulos - 2014-04-03, 09:01

Mój kamperek miał ten problem. Pierwsza większa robótka przy nim to była konieczność wymiany pompy na boschowską wraz z pedałem gazu. Po roku jeszcze musiałem wymienić wtryskiwacze, ale to podobno była wina tankowania (jednorazowego) na stacji paliw pewnego rosyjskiego koncernu paliwowego.
MOPAR - 2014-04-03, 09:34

Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.
Ami - 2014-04-03, 09:34
Temat postu: silnik ford 2,5 td
00000
Gregorio - 2014-04-03, 09:46

MOPAR napisał/a:
Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.


Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda.

MOPAR - 2014-04-03, 10:00

Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" :gwm Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam

Dziabong - 2014-04-03, 10:34

MOPAR napisał/a:
Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" :gwm Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam


jedzie się z pewnością spokojniej :diabelski_usmiech

donald - 2014-04-03, 10:46

Bo bez duszy na ramieniu. . :-P
przemo.d - 2014-04-03, 21:03

GrzesiekW napisał/a:
MOPAR napisał/a:
Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.


Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda.


Zestaw trenowałem w dostawczaku i po wydaniu ponad 100pln w serwisie Renaut(bo tylko tam mogłem go kupić) i 2 godzinach zabawy z tymi śmiesznymi podkładkami, po tygodniu było to samo->brak reakcji na gaz falowanie obrotów, odpalanie na 2 razy. Strach wyjechać za miasto a co dopiero ze granicę ...wymiana pompy= święty spokój.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group