| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nasze opinie i pytania, - KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok
justynkawaw - 2014-04-01, 15:05 Temat postu: KAMPER FORD TRANSIT silnik2,5 D -56kW 1996 rok Drodzy,
Pomóżcie czy kamperek z 1996 roku z silnikiem 2,5 D 56kw bez turbiny to ten sławetny egzemplarz w którym psuje się pompa i trzeba ją wymieniać na boscha?
AGAiPIOTR - 2014-04-01, 17:13
tak na 99% nie
tu trochę do poczytania
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=114723
justynkawaw - 2014-04-02, 10:30
hmmm no właśnie z tego co czytam wychodzi że to ten właśnie w który ma pompę lukasa. Czy ktoś z forumowiczów ma może takiego camperka? Jak się sprawuje?
AGAiPIOTR - 2014-04-02, 11:16
znalazłem jeszcze coś takiego cyt:
2. Rodzina silników 2,5 DI
Cechy wspólne: silnik R4 o pojemno¶ci 2,5 l, 8 zaworów, wa³ek rozrz±du w bloku silnika (OHV), napêd rozrz±du paskiem zêbatym, wtrysk bezpo¶redni.
Produkowany w latach 1984-2001 w ró¿nych wersjach, o mocach od 68 do 115 KM, z osprzêtem CAV Lucas oraz Bosch (wolnoss±ce) i Lucas Epic (turbo).
z tego wynika, że są dwa lukasy , ale który to ten gorszy ... a może oba
my mamy bosha i silnik 4DA
trzeba popatrzeć pod maskę , poszukać głębiej w internecie...
z lucasem epic jeździł Wiesiek T, w zeszłym roku podziwiałem to cudo, może on coś podpowie
a reszta tu
http://forum.fordclubpols...p/t-169838.html
Tomek 56 - 2014-04-02, 19:14
Mam Forda 2.5 z 1994. Silnik 4DA 80 KM tzw. banan z pompą Bosch a kolega ma w firmie dokładnie takiego samego, tylko blaszaka i ma pompę Lucas. Podobno nie ma reguły jakie pompy były montowane w autach w tych rocznikach. Dodam na osłodę, że na tym silniku z tą pompą zrobił już ze czterysta tysięcy km. i buja się dalej.
MOPAR - 2014-04-02, 19:34
Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje
Gregorio - 2014-04-02, 21:34
| MOPAR napisał/a: | Problemy stwarza tylko pompa w silnikach turbo. Lucas Epic...dzis takiego oglądałem. Auto piękne 100tyś km i pompa już wariuje |
wariuje czyli co się dzieje ?
Aulos - 2014-04-03, 09:01
Mój kamperek miał ten problem. Pierwsza większa robótka przy nim to była konieczność wymiany pompy na boschowską wraz z pedałem gazu. Po roku jeszcze musiałem wymienić wtryskiwacze, ale to podobno była wina tankowania (jednorazowego) na stacji paliw pewnego rosyjskiego koncernu paliwowego.
MOPAR - 2014-04-03, 09:34
Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów.
Ami - 2014-04-03, 09:34 Temat postu: silnik ford 2,5 td 00000
Gregorio - 2014-04-03, 09:46
| MOPAR napisał/a: | | Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów. |
Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda.
MOPAR - 2014-04-03, 10:00
Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam
Dziabong - 2014-04-03, 10:34
| MOPAR napisał/a: | Czy po takiej wymianie odczułeś brak mocy? Przeczytałem całą Twoją "Pechową Norwegię" Opinie są podzielone, niektóry twierdzą, że jedzie gorzej ale są też tacy którzy mówią, że jest lepiej niż na epicu.
Pozdrawiam |
jedzie się z pewnością spokojniej
donald - 2014-04-03, 10:46
Bo bez duszy na ramieniu. .
przemo.d - 2014-04-03, 21:03
| GrzesiekW napisał/a: | | MOPAR napisał/a: | | Auto po wyłączeniu zapłonu chodzi jeszcze 2,3,4 sekundy i dopiero zgaśnie. To pierwszy objaw. Drugi to falowanie obrotów. |
Czyli uszkodzony zwór start-stop. Zestaw naprawczy ok 70-80 zł. Pomoże. Jak będzie dalej jeździł z tą usterką to padnie pompa. Ponoć 90 % usterek pompy epic zaczyna się od uszkodzonej membranki zaworu.
Info takie znalazłem na forum forda. |
Zestaw trenowałem w dostawczaku i po wydaniu ponad 100pln w serwisie Renaut(bo tylko tam mogłem go kupić) i 2 godzinach zabawy z tymi śmiesznymi podkładkami, po tygodniu było to samo->brak reakcji na gaz falowanie obrotów, odpalanie na 2 razy. Strach wyjechać za miasto a co dopiero ze granicę ...wymiana pompy= święty spokój.
|
|