| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Fiat Ducato 2012 / 116KM
Grzegorz73 - 2014-04-04, 09:01 Temat postu: Fiat Ducato 2012 / 116KM Witajcie,
zastanawiam się nad zakupem w Niemczech kampera i w związku z akcyzą biorę pod uwagę silnik 2.0 / 116km. Znalazłem Fiata Ducato z 2012 roku i przebiegiem 4000km, zabudowa LMC 6-osobowa. Jednak mam wątpliwości, czy te 116KM jest wystarczające do przyzwoitej jazdy 6-osobowym i prawie 7-metrowym sprzętem.
Ponieważ jest to moja pierwsza przygoda z kamperem, bardzo proszę o radę czy warto się nad nim zastanawiać, czy szukać jednak z minimum 130KM.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Grzegorz
papamila - 2014-04-04, 10:36
115 KM a nie 116 ale dzielnie daje sobie radę
moim zdaniem warto kusić się na motor 115KM kosztem "małej" akcyzy
W przebieg nie wierzę
dobrze posprawdzaj masy wpisane w dokumenty i wagę samego auta
bo marka LMC+6 osób w aucie do 3,5T (zakładam)= mało ładowności,
info:
proś o dokumentację albo VIN bo
każde podłaczenia tego motoru do komputera w serwisie to m.in. zczytanie przebiegu
Bronek - 2014-04-04, 11:09
Krótko....też się bałem. Ale niepotrzebnie. Jest ok. Mam zabudowę 6 m
Grzegorz73 - 2014-04-04, 11:24
Dzięki za odpowiedzi odnośnie silnika. Jechaliście może np. przez Alpy ze 115KM?
Da się tym jechać na autostradzie 100-110?
Co do wagi, to jest to bardzo restrykcyjne i naprawdę trzeba kontrolować czy się przekroczyło ładowność? Mieliście doświadczenia, że policja sprawdzała ciężar?
A co do zabudowy to jaką byście wybierali? Ja szukam 6-osób = alkova + podwójne łóżko z tyłu, żeby pod łóżkiem mieć duży bagażnik. Podoba mi się Dethleffs / LMC / Rimor. Czym się różnią te zabudowy (abstrahując od wyposażenia) . Czy tylko wagą, czy również jakością wykonania?
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
Grzegorz
krzysieks - 2014-04-04, 12:26
Sprawdz kolego jaka jest masa własna i dopuszczalna masa całkowita. Najlepiej by było gdybyś miał możliwość zważenia campera. Pamiętaj ,że do wagi musisz doliczyć ok 100l wody plus paliwo. Wtedy będziesz wiedział ile jeszcze zostaje Ci wolnej wagi na załogę i dodatkowe szpargały. Na co jeszcze zwracać uwagę przy zakupie Campera? To temat rzeka... Poczytaj troszkę na forum to będziesz troszkę mądrzejszy. Pozdrawiam Krzysiek.
Grzegorz73 - 2014-04-04, 12:49
Dziękuję za komentarz. Na pewno sprawdzę dokładnie wagi.
Pozdrawiam
Grzegorz
Bronek - 2014-04-04, 14:58
| Grzegorz73 napisał/a: | | Da się tym jechać na autostradzie 100-110? |
Leciałem 140km/h .
Jeśli ma szeroką tylną os to przez pojezierze drawskie około 170 zakretów góra dół - teren morenowy spokojnie.
Tak , że inni Cie będa wkurzać. Ci mistrzowie prostej , co zamiast silnikiem przed każdym zakrętem po hamulcach !! W zaket 50 a na proste ponad 100 - tak że szans na wyprzedzenie Ci nie dadzą.
Mój masa własna 2750kg DMC 3300kg dł 599cm
Też chciałem 3 litry w automacie. Ale akurat zabrakło!!!
150 tys mniej rekompensuje jednak calkowicie tą róznicę
Bajaga - 2014-04-04, 15:05 Temat postu: Re: Fiat Ducato 2012 / 116KM
| Grzegorz73 napisał/a: | Witajcie,
zastanawiam się nad zakupem w Niemczech kampera i w związku z akcyzą biorę pod uwagę silnik 2.0 / 116km. Znalazłem Fiata Ducato z 2012 roku i przebiegiem 4000km, zabudowa LMC 6-osobowa. Jednak mam wątpliwości, czy te 116KM jest wystarczające do przyzwoitej jazdy |
No rakieta to nie będzie, ale chyba większość forumowiczów ma mniejsze moce i dojeżdżają do celu
Ps. Dobry tuner zrobi z tego ze 140km...
Martin B - 2014-04-04, 15:29
Hallo Grzegorz jezeli faktycznie szukasz auta dla 6 osob to ZAPOMNIJ 3.5 t jest to zamalo ! I to nie zaleznie od marki campera .Od wielu lat jestem w tmacie moja rada szukaj samochodow z min.4 ton
Bronek - 2014-04-04, 15:44
O ile ma odp Prawo jazdy ???
janusz - 2014-04-04, 15:44
| Bajaga napisał/a: | | No rakieta to nie będzie, |
I jak będziesz chciał jechać w karawanie to nie włączaj CB-radio bo koledzy będą cię poganiali
IAAN - 2014-04-04, 16:17
| Grzegorz73 napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi odnośnie silnika. Jechaliście może np. przez Alpy ze 115KM?
Da się tym jechać na autostradzie 100-110?
|
mam mastera 2,8 tdi i on też ma ok 115 KM jednak jest to blaszanka więc opory powietrza inne niż w alkowie da się tym jechać na autostradzie 100 smiało nawet 120 nie stanowi problemu ,co do Alp też daje radę i to spokojnie nie jest żółwiem byłem nim na takich stromych podjazdach w Chorwacji że włos na głowie się jeży i dał radę ,niewiem jak w ducato to 116 km ale umnie jest ok
Moje auto waży na pusto 2760 kg a przy pełnym obciążeniu 3500 nie ma najmniejszego problemu z przyspieszeniem i podjazdami
Grzegorz73 - 2014-04-04, 19:50
Dzięki za podzielenie się cennymi doświadczeniami. Jak już będę dysponował własnym kamperkiem to się pochwalę
Grzegorz
biloowa - 2014-04-05, 08:09
Ja tez polecam 115 konny sprzet. Pamietacie jak jeszcze 10-15 lat temu bus mial 115 koni to kazdy uwazal go za rakiete ktora da sie jechac 140 kmh. A teraz jak kamper ma 115 koni to pytania czy 100 kmh pojedzie. Trzeba pamietac ze konie mechaniczne to nie wszystko. Ta siłą naszego silnika jest moment obrotowy ktory w przypadku 2.0 wynosi 280 Nm a w przypadku 2.3 320.
SlawekEwa - 2014-04-05, 08:32
Tylko jeszcze napisz przy jakich obrotach te momenty wystepuja, tak dla jasnosci tematu.
Bronek - 2014-04-05, 09:21
Dla mnie momet obrotowy wystarczający by ruszyć. Nawet powiem ,że upierdliwa jest bardzo krótka jedynka.
By pewnie wyprzedzić - redukcja niestety na ogól do 4-ki , krótko i w trakcie wyprzedzania podwyższam.....
To upierdliwe , dla przyzwyczajonych do automatu.
Ale to przecież kamper więc nie ciśnienia na wyprzedzanie , tu się latwij odpuszcza....
Silnik elastyczny sympatycznie na dwóch najwyższych biegach. Ostatni zapinam pow 2000 obr. Tempomat i ok.
Zauważyłem inną dziwną cechę. ... moją jako kierowcy. Stare nawyki manuala sa silniejsze od wyniesionych z automatyka .
Przesiadajac się po jeździe kamperem w manualu, do automatyka --szukam wajchy i sprzęgła, A manualnym aucie jest od razu OK- Łapy i nogi chodzą właściwie ,.
Samochodami tylkoz automatyczą skrzynia jeżdżę od ok 11 lat.
biloowa - 2014-04-05, 10:25
| SlawekEwa napisał/a: | | Tylko jeszcze napisz przy jakich obrotach te momenty wystepuja, tak dla jasnosci tematu. |
Bardzo proszę:
2,0 280 Nm przy 1500 obr./min.
2.3 320 Nm przy 1800 obr./min.
SlawekEwa - 2014-04-05, 10:29
W takim razie 2.0 spoko do jazdy
janusz - 2014-04-05, 10:34
| Bronek napisał/a: | | Przesiadajac się po jeździe kamperem w manualu, do automatyka --szukam wajchy i sprzęgła, |
Wyrobienie w sobie uniwersalności trwa około 1 roku. Później nie ma znaczenia jakim autem jedzie się.
| biloowa napisał/a: | | Pamietacie jak jeszcze 10-15 lat temu |
15 lat temu to i my byliśmy młodsi i te konie jakieś bardziej rześkie były. Teraz to stare chabety już są chyba bo nie chcą ciągnąć tak jak kiedyś.
zbyszekwoj - 2014-04-05, 11:46
| janusz napisał/a: | | Później nie ma znaczenia jakim autem jedzie się |
Chyba że mnie żona zagada to odpalam kampera wciskając hamulec zamiast sprzęgła.
MILUŚ - 2014-04-05, 12:59
| biloowa napisał/a: | | SlawekEwa napisał/a: | | Tylko jeszcze napisz przy jakich obrotach te momenty wystepuja, tak dla jasnosci tematu. |
Bardzo proszę:
2,0 280 Nm przy 1500 obr./min.
2.3 320 Nm przy 1800 obr./min. |
A jak to jest z......2.8 JTD
biloowa - 2014-04-05, 13:21
| MILUŚ napisał/a: | | biloowa napisał/a: | | SlawekEwa napisał/a: | | Tylko jeszcze napisz przy jakich obrotach te momenty wystepuja, tak dla jasnosci tematu. |
Bardzo proszę:
2,0 280 Nm przy 1500 obr./min.
2.3 320 Nm przy 1800 obr./min. |
A jak to jest z......2.8 JTD
|
Prawie twoje 2.8 JTD sie zakurzylo w garazu 2,8 ma 128 kucykow i 300 Nm przy 1800 obr./min.
MILUŚ - 2014-04-05, 13:44
| biloowa napisał/a: | .......................
Prawie twoje 2.8 JTD sie zakurzylo w garazu 2,8 ma 128 kucykow i 300 Nm przy 1800 obr./min.
|
Sprawdzę to organoleptycznie osobiście za.......18 dni !!!!
Bajaga - 2014-04-05, 15:21
| MILUŚ napisał/a: | | biloowa napisał/a: | | SlawekEwa napisał/a: | | Tylko jeszcze napisz przy jakich obrotach te momenty wystepuja, tak dla jasnosci tematu. |
Bardzo proszę:
2,0 280 Nm przy 1500 obr./min.
2.3 320 Nm przy 1800 obr./min. |
A jak to jest z......2.8 JTD
|
Jest jeszcze
3.0 177KM 400Nm przy 1400 obr./min., polecam, jest Moc
Grzegorz73 - 2014-04-05, 16:59
dzięki za komentarze odnośnie mocy. Mam natomiast jeszcze pytanie odnośnie wagi. Niemiec przysłał mi kopię dowodu rejestracyjnego i w pozycji G (Masse des im Betrieb befindlichen Farzauges) jest 2834kg. Jest to więc masa własna "samochodu gotowego do jazdy". Czy to oznacza, że w przypadku kampera jest to masa po zatankowaniu wszystkich płynów, czyli paliwa i wody? Jak należy interpretować?
janusz - 2014-04-05, 17:40
Grzegorz73,
To jest masa pustego pojazdu gotowego do jazdy, oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa paliwa, bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta i dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania. Kolo zapasowe jak jest, klucze jak sa przewidziane. Bez kierowcy, bez wody w zbiornikach i bez piwa w lodówce. Bez pościeli i innych dupereli które nie są potrzebne do jazdy ale są potrzebne do kamprowania.
Grzegorz73 - 2014-04-06, 08:13
Dzięki za odpowiedź. Wszystko jasne.
Pozdrawiam
Grzegorz
jarek73 - 2014-05-31, 13:07
kupiłeś ? oglądałeś ? bo mysle o takim samym
|
|