Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Ogrzewanie nadmuchowe Trumatic

Mavv - 2014-04-07, 22:05
Temat postu: Ogrzewanie nadmuchowe Trumatic
Szukam jakiegoś trumatica. Patrzę tylko na używki. Chciałbym, żeby był jak najmniejszy. Plan jest, żeby go zamontować za siedzeniem pasażera, no chyba, że wynajdę inne miejsce.
Na które modele mam zwracać uwagę? Czy komin jest zawsze z jednej strony? Jeśli tak, to z której? Jakie są wymiary takiego pieca?

kimtop - 2014-04-08, 07:51

Najmniejsze są te
http://allegro.pl/ogrzewa...4092909802.html
http://allegro.pl/webasto...4132662523.html
http://allegro.pl/trumati...4109738485.html

Mikesz - 2014-04-08, 09:20

http://www.google.pl/url?...8,d.bGE&cad=rja

2400 jest najnowszym piecem firmy TRUMATIC ,1800 trochę starszym ale też dobrze grzeje ściągnij, instrukcję tam masz wymiary i opis podłączenia,

kimtop - 2014-04-08, 09:58

Takiego Trumatica 1800 miałem w kabinie ciężarowego Volvo.Działało i grzało doskonale.Myślę,że poradziło by sobie w blaszance.
Mavv - 2014-04-08, 11:01

kimtop napisał/a:
Takiego Trumatica 1800 miałem w kabinie ciężarowego Volvo.Działało i grzało doskonale.Myślę,że poradziło by sobie w blaszance.


A czy nie jest to przypadkiem na 24VDC? U mnie jest instalacja 12VDC.

Mikesz - 2014-04-08, 15:39

Mavv napisał/a:
kimtop napisał/a:
Takiego Trumatica 1800 miałem w kabinie ciężarowego Volvo.Działało i grzało doskonale.Myślę,że poradziło by sobie w blaszance.


A czy nie jest to przypadkiem na 24VDC? U mnie jest instalacja 12VDC.


24 czy 12 to takiego dużego znaczenia nie ma ,te urządzenia pobierają mały prąd więc można podłączyć je przez przetwornicę z 12/24.
Ja na łódce mam podłączoną przez przetwornicę od laptopa,tylko trzeba kupić taką co ma możliwość ustawienia więcej niż 24volty i dawała prąd przynajmniej ze 2 Ampery.Włącznik mam przed przetwornicą co by niepotrzebnie pobierała zbędny prąd bez obciążenia.
Ja mam podobny do takiego http://allegro.pl/uniwers...4123778995.html

Mavv - 2014-04-08, 21:27

Dzięki Panowie! To rozwiązanie wydaje sie być sensowne ze względu na wymiary.
A teraz pytanie o wydajność takiego ogrzewania - czy 1,8kW wystarczy na ogrzanie budy?

kaimar - 2014-04-09, 13:38

Mikesz napisał/a:
1800 trochę starszym ale też dobrze grzeje


Radzę unikać modelu E1800. Jest to bardzo stare urządzenie i Truma nie dostarcza części zamiennych do niego. A to co jest oferowane na rynku często wymaga naprawy. Trochę elementów podchodzi z E2400 ale np. palnik ma kompletnie inną budowę.

Mavv - 2014-04-09, 20:11

kaimar napisał/a:
Radzę unikać modelu E1800. Jest to bardzo stare urządzenie i Truma nie dostarcza części zamiennych do niego. A to co jest oferowane na rynku często wymaga naprawy. Trochę elementów podchodzi z E2400 ale np. palnik ma kompletnie inną budowę.


No właśnie widzę, że te na allegro są dośc mocno zajechane. No nic, szukam dalej.

Mavv - 2014-04-16, 15:49

Obserwuję allegro, szukam dalej ogrzewania.

Te małe są ciut drogie, ale może gdzieś "ustrzelę" okazję ;)

A tymczasem taki oto piecyk:
http://allegro.pl/piecyk-...4128314626.html

Z tego co widzę, to grzeje on tą kratką z przodu i nie ma rur rozprowadzających ciepło. Druga sprawa, to czy wyprowadzenie spalin spod auta na bok/na dach to skomplikowana sprawa?

IAAN - 2014-04-16, 16:57

Mavv napisał/a:
Obserwuję allegro, szukam dalej ogrzewania.

Te małe są ciut drogie, ale może gdzieś "ustrzelę" okazję ;)

A tymczasem taki oto piecyk:
http://allegro.pl/piecyk-...4128314626.html

Z tego co widzę, to grzeje on tą kratką z przodu i nie ma rur rozprowadzających ciepło. Druga sprawa, to czy wyprowadzenie spalin spod auta na bok/na dach to skomplikowana sprawa?


ciężko trafić na allegro piecyk z wyprowadzeniem spalin na bok auta ,szybciej na dach lub pod podwozie
ja kupiłem kiedyś i okazał się uszkodzony i faktycznie częsci zamienne nie do kupienia ,
do tego należy pamiętać że komin też kosztuje i to nie mało
szukałem piecyka z wyprowadzeniem spalin pod podłogę ,udało mi się kupić na forum jednak przed zakupem ustaliłem opcje że nie płacę dopuki nie sprawdzę działania jak złom to odeślę z powrotem ,sprzedający poszedł na taki układ i dzięki temu zapłaciłem dopiero po sprawdzeniu piecyka u siebie ,narazie działa jestem zadowolony z zakupu ,piecyk taki wymaga większego otworu w podłodze niż truma chyba 32 cm na 18 cm ale zamontowałem go bez przeszkód ,mam carvera 1800 i w tylnej sciance były zaślepki do podłączenia nadmuchu trumawent pasował idealnie nawet były gwinty na śruby ,w tylnej obudowie były nawet zaślepki na wyjscie chyba rury kominowej do góry widocznie obudowy są takie same do innego pieca ,wczoraj wyrwałem zaślepkę prawą i zamontowałem wentylator o wymiarach 8cm /8 cm taki cichy komputerowy ,który dmucha powietrze od tyłu na element grzejny i wydmuchuje je przodem przez zabudowę ,wentylator taki jest mniej prądożerny niż trumatic i bardziej cichy ,a pozwala szybciej nagrzać budę tak przynajmiej myślę ze tak będzie wymusza obieg powietrza ,ten piecyk który mam polecany jest do przyczepy do 6 metrów jako ogrzewanie całoroczne .
jeszcze jedno są głosy że spaliny z wydechu zawierają parę wodną która osiada na podwoziu ,mnie to osobiście nie przeszkadza ,po pierwsze ile będę używał tego ogrzewania ,ile tej wody może się skroplić ,jakbym na to patrzył to nie jeżdził bym w czasie deszczu bo wtedy o wiele więcej wody podwozie dostaje
jak planujesz wylot spalin przez dach to zawczasu zrób sobie miejsce na komin ,ja budując nie pomyślałem o tym i cieżko było by mi wygospodarować takie miejsce ,wybrałem więc wylot pod podwozie
części do piecyków przewody gazowe i termopary można dostać w sklepie z artykułami gazowymi i to po cenach wielokrotnie niższych niż dedykowane do przyczep

Mavv - 2014-04-16, 19:02

Gdzieś czytałem, że spaliny odprowadzane pod auto mogą się wracać, ale to chyba dotyczy tylko przypadków, gdy ktoś jedzie i używa ogrzewania.

W moim przypadku sprawdzenie i ewentualne odesłanie byłoby raczej niemożliwe :) ze względu na odległość.

Dziura w podłodze - czy wlot powietrza i wylot spalin są jakoś oddzielone? Rozumiem, że wycinam jeden tylko otwór, a rozdział wlot/wylot jest realizowany w samym piecu? Pewnie musiałbym też wykombinować jakieś osłony, żeby woda się nie dostawała do wlotu powietrza.

Tak sobie przypomniałem, że w miejscu, gdzie planuję dać piecyk, mam pod podwoziem zbiornik paliwa... Muszę sobie dokładnie wyznaczyć miejsce zbiornika paliwa na podłodze w środku. Może wtedy cos mi wpadnie do głowy.

IAAN - 2014-04-16, 22:33

Tak sobie przypomniałem, że w miejscu, gdzie planuję dać piecyk, mam pod podwoziem zbiornik paliwa... Muszę sobie dokładnie wyznaczyć miejsce zbiornika paliwa na podłodze w środku. Może wtedy cos mi wpadnie do głowy
bliskośc zbiornika raczej niewskazana
wybierając miejsce na piec należy też wziąść pod uwagę że ta część pod podwoziem nawet w piecu z wylotem spalin w dachu też trochę wystaje .
piec ma osłony na palniku ,ja jechałem przy włączonym piecu i płomień nie gaśnie
mamy takie same auta gdzie planujesz zamontować piecyk

Mavv - 2014-04-17, 09:34

IAAN napisał/a:
mamy takie same auta gdzie planujesz zamontować piecyk


Nie będę robił obrotowych foteli, więc plan był na montaż pieca za pasażerem. Ale w przypadku otworu wychodzącego na zbiornik będę musiał chyba zmienić miejsce... Choć za bardzo nie mam gdzie.

kaimar - 2014-04-17, 10:04

IAAN napisał/a:
wybierając miejsce na piec należy też wziąść pod uwagę że ta część pod podwoziem nawet w piecu z wylotem spalin w dachu też trochę wystaje


Można spróbować postawić ogrzewanie na podłodze na skrzynce, a ze skrzynki poprowadzić rury na zewnątrz, wypuszczone pod podwozie w lepszym miejscu niż bak paliwa.

Uwaga - nie jest to rozwiązanie zalecane przez firmę Truma - wadliwy montaż może być groźny dla zdrowia i zycia.

Mavv - 2014-04-17, 10:08

Świetny pomysł kaimar! Dzięki! :ok

Edit: Nie jest zalecany? Pewnie mogą wystąpić jakieś zaburzenia w cyrkulacji powietrza w przedłużce? Spróbuję pogrzebać w necie za zdjęciami spodu takich piecy. Może coś mi wpadnie do głowy.

Mavv - 2014-05-20, 16:05

Znalazłem jeszcze takie coś:

Propex 2000

Używek za bardzo nie ma (podobnie jak w przypadku Trumatica 2400), a cena nowej jest sporo niższa niż Trumatica. Trumatic to ok. 900e, a Propex to ok. 530e. Sporo zostaje w kieszeni. To chyba byłby mój najdroższy element w kamperku :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group