| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - resory w ducato
Lutek - 2014-04-30, 18:07 Temat postu: resory w ducato Witam serdecznie amatorów mechaników ,dzisiaj pochwale się robotą jaka czekała od dwóch lat ,widocznie musiała nabrać mocy urzędowej. Otóż kiedyś postanowiłem dołożyć po jednym piórze do poszczególnych resorów w moim kamperku z uwagi na wiszącą d....pe tym bardziej że wożę ze sobą skutera co tym bardziej dociążąło w/w . I wreszcie się zabrałem do roboty resor kupiłem na allegro jakieś dwa lata temu i tak sobie oczekiwał. Z dwóch najdłuższych piór dociąłem dwa na wymiar i podokladałem jako trzecie od spodu czyli licząc od najkrótszych ( długość śruby która centruje wszystkie pióra wystarcza po dolożeniu kolejnego pióra) robota zajęła mi dwie godziny i kamperek prościutki ,teraz w poduchy wystarczyło tylko 3 bary wczesniej 5 żeby wypoziomować . koszt piora na allegro 50 PLN zatem warto .
pozdrawiam Piotr
Socale - 2014-04-30, 21:50
Do takiej pracy fajny byłby fotoreportaż. Wiem, sprawa nie jest skomplikowana, ale to zależy dla kogo.
Mnie czeka wymiana pewnych elementów nośnych ze względu na korozję i też zabieram się do tego jak pies do jeża
Kubbek - 2019-11-08, 09:31
a mógłbym prosić o pomoc jakie pióro dokupić na allegro, aby dołożyć do ducato 1?
andi at - 2019-11-08, 15:30
A po co te pióra ? haha
Ja mam 1 pióro i przestraszyłem sie bo jak walnie
Dałem poduchy ale jeżdżę na 2,2 do 2,5 a na 5 tak jak ty piszesz to podskakujesz Lutek
Sorki ale nie rozumie co ty piszesz .Masz poduchy i jeszcze dokładasz pióro .Artysta jesteś haha
JanKowal - 2019-11-08, 18:31
Zapewne wystarczyło poddać resor hamrowaniu i byłby jak nowy, wróciła by dawna sprawność i poziom zawieszenia.
LukF - 2019-11-08, 20:07
Poddać by resor można, ale to trzeba komuś zlecić i zapłacić i czekać. A tak zrobił sam. Za 50 zeta i ma radochę. Doceniam
JanKowal - 2019-11-08, 21:05
Kiedyś dołożyłem w Sprinterze 3,5 t. dodatkowy resor, jaki taki komfort jazdy zaczynał być odczuwalny po włożeniu 5 t. ładunku, na pusto nie szło jechać, plomby wypadały...w zabudowie kamperowej byłby armagedon totalny. Parę dni temu hamrowałem jeden resor, bo mi budę przechyliło mocno w jedna stronę, po hamrowaniu wszystko wróciło do normy, ciśnienie na poduszkach wedle przykazań 2 at. jak bym wtłoczył pięć, to efekt pewnie byłby jak w tym moim Sprinterze, ale jak Lutkowi przypasowało to ok.
andi at - 2019-11-09, 11:57
Proszę napiszcie po co własciwie montujemy te poduchy ?
Ja myślałem że do lepszej jazdy i ciężaru 3,5 t (kamper ) ,a resor trzyma tylko oś
Kurde popieprzyło mi sie jak czytam to co napisaliście
LukF - 2019-11-09, 13:36
Ja tam nie wiem po co. Mam zamontowane i nie używam. Jakoś nie widzę różnicy. Pewnie ślepy jestem.
Ps. Nie montowałem, już były
MirekKliny - 2019-11-09, 21:09
POduszki zazwyczaj montuje sie w autach dostawczych jak przeladowujesz lub gdy wozisz ladunki, najczesciej z kompresorem bo jak jaedziesz na pusto to woz drabiniasty a tak na pusto 1bar w poduchach i jast ok i wiecej jak zaladujesz.
W kamperze pierwszy raz zamontowałem poduchy w ducato I bo mi się bujał na zakrętach i troszkę siedział jak załadowany na wyjazd (zabudowa 6,6m alkowa) ale cisnienia więcej niż 2,5 bara nigdy nie widział bo brak komfortu.
Teraz mam w kilku kamperach poduchy używam tylko w jednym (mobiveta ponad 7m dlugosci i 3,3 wysokosci z 2005r) ale jako usztywnienie dla nadwozia na zakretach aby się nie bujało, niestety czeka mnie tez hebrowanie resorów bo tył siadł już za bardzo,
Ja traktuje poduszki jako akcesorium dodatkowe poprawiające prowadzenia auta (kampera) a nie sposób na padnięte zawieszenie aby podniesc w gorę.
Kolega co dołożył 3 pióro nie bedzie miał wozu drabiniastego bo dwa stare juz sa zużyte i ma dociążony tył, gdyby wszystkie 3 założył nowe to było by co innego.
andi at - 2019-11-09, 21:57
KURDE PEWNO MASZ RACJE poduszki to nic tylko resory haha .A jak się mają tiry bez poduszek
amples - 2019-11-09, 22:41
| andi at napisał/a: | | A jak się mają tiry bez poduszek |
Ciężarówka bez poduszek nie pojedzie ,
bo one zazwyczaj są jedynym elementem sprężynującym zawieszenie
andi at - 2019-11-10, 12:54
To wytłumacz tym co mają poduchy i klepią resory i dokładają pióra .No i lepiej stoi haha
MirekKliny - 2019-11-10, 20:43
Koledzy, koleżanki, ja pisze z doświadczenia jak na poduszkach usztywnisz na maxa to amortyzator nie pracuje, ugięcie tyle na ile pozwoili ciśnienie w poduszce, czyli powyzej 2-2,5 bara masz wóż drabiniasty chyba ze obciążenie duże lub moment skracający (wynikający ze zwisu nad tynia osią).
Nie osądzam, nie potępiam, stwierdzam fakty, ja robię tak jak opisałem ktoś sie z tym nie zgadza to, ja to szanuje
|
|