|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - camper dla 5-cio osobowej rodziny
jarek73 - 2014-05-18, 21:39 Temat postu: camper dla 5-cio osobowej rodziny Witam serdecznie
Proszę o radę .Chcę kupić campera dla mojej rodziny dwójka dorosłych dzieci 7,9 i11lat plus spory pies . Budżet ok. 160 tys. W weekend majowy pierwszy raz wypożyczyliśmy campera XGO alkowa na Fordzie Tranzicie i ruszyliśmy do Dani. Wakacje super , zawsze myślałem że camperowanie nam się spodoba i się potwierdziło . Proszę o opinie czego szukać poniżej kilka pytań
- czy dla pięciu osób w grę wchodzi tylko alkowa ? ( trochę wkurzająca na autostradzie bo buja
-czy wybierając zabudowę postawić na firmę czy na rocznik ( w XGO wszystko wyglądało na tanie i trochę skrzypiało rocznik 2010 przebieg 50 000. mi to nie przeszkadzało ale chciałbym tym pojeżdzić ok 6 lat )
- czy takie Roller Team ,XGO, są warte zakupu
- które silniki odpadają nowoczesne disle są dużo mniej trwałe od tych starszych ,ale czytałem że są totalne miny ( podobno tdci Forda )
z góry dziękuje za merytoryczne rady
jarek73 - 2014-05-21, 22:35
Wiem że nic nie wiem ale liczyłem na jakieś porady tydzień minął a tu nic . Trudno jak ktoś chcę jakieś porady na temat oldtimerów szczególnie Mercedes lub rajdów przeprawowych OFF ROAD to jestem do dyspozycji .
jarekzpolski - 2014-05-22, 00:17 Temat postu: Re: camper dal 5-cio osboej rodziny Kolega błotny typ no to ja zacznę z nostalgii dla błota...
jarek73 napisał/a: |
- czy dla pięciu osób w grę wchodzi tylko alkowa ?... |
tylko
jarek73 napisał/a: |
- ( trochę wkurzająca na autostradzie bo buja)... |
Nie wiem co Ci tam buja. To wysoki dostawczak jest i będzie brał boczny wiatr w siebie. No i nie osobówka którą ciśniesz ile wlezie.
jarek73 napisał/a: |
-czy wybierając zabudowę postawić na firmę czy na rocznik.. |
postaw na stan. Te same zasady co w off-roadowych zmotach...
jarek73 napisał/a: |
- które silniki odpadają... |
zużyte. Chyba że taki jest świadomy plan. Kupić po taniości i wyremontować.
Pozdrawiam
Jarek
Komplecik - 2014-05-22, 06:47
Cześć
Ja mam takiego rollera alkowa z garażem o jakiego pytasz, jeżdżę nim 4sezon, zadzwoń ta pogadamy .
Ten budżet pozwala Ci w miarę spokojnie pomyśleć o układzie wnętrza, jest to raczej przy wyborze kamperka dość istotna rzecz, zastanów się nad tym
Ps. Wiosna, może ludzie mało czytają i tych z rolerami i XGO akurat nie trafiłeś w danej chwili
Benior - 2014-05-22, 10:56
Ja Ci nie pomogę bo campera tylko wypożyczałem a to zbyt krótko aby głosić jakieś opinie. Wiem tylko tyle, że chciałbym duże łóżko na końcu campera i na pewno nie piętrowe.
Zostaje mi tylko powitać błotnego człowieka i może jakiejś wyprawie offroadowej się spotkamy
jarek73 - 2014-05-22, 21:55
bardzo dziękuje andrzejowi73 zadzwonił do mnie i wiele mi wyjaśnił naprawdę wielkie dzięki za poswięcony czas .Czy ktoś z Was ma na sprzedaż lub słyszał o pożądnym camperze dla 5 cio osobowej rodziny
Komplecik - 2014-05-22, 23:11
http://allegro.pl/fiat-ca...4255518198.html
Wysoki model alkowa z tworzywa
http://allegro.pl/fiat-du...4249583670.html
niższy model z innym układem wnętrza
http://allegro.pl/fiat-ad...4233959232.html
Też fajna alternatywa ciut więcej zamieszania na pokładzie ale dla 5tki się nadaje
Bajaga - 2014-05-22, 23:14
jarek73 napisał/a: | Wiem że nic nie wiem ale liczyłem na jakieś porady tydzień minął a tu nic . |
Wypozyczyłeś więc cokolwiek już wiesz. Przy twej rodzinie kup największą alkowę jaką się da (oczywiście mogą być kłopoty z dmc), patrz na stan techniczny.
Za ok 160 tys polecam auto na Ducato, minimum 150 km mocy, tempomat, klima silnikowa, duża łazienka najlepiej z oddzielnym prysznicem, możliwie spora lodówka, jak największy garaż. I tyle
Komplecik - 2014-05-22, 23:27
Bajaga napisał/a: |
Za ok 160 tys polecam auto na Ducato, minimum 150 km mocy, tempomat, klima silnikowa, duża łazienka najlepiej z oddzielnym prysznicem, możliwie spora lodówka, jak największy garaż. I tyle |
150 koni a raczej o Newtony bardziej by chodziło to żaden problem w v-techu 15minut i 130 jezt żywa jak talala a waga się nie zwiększa
przeciw bujaniu montujemy poduchy np.w Gliwicach i po kłopocie jak w citroenie c5
a co do łazienki garażu i wielkiej lodówki kolega ma rację
gdzieś tu na CT pląta się zdjęcie mojego garażu zrobione przez szymka1967
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=16445
Andrzej 73 - 2014-05-23, 09:15
Bajaga napisał/a: | Przy twej rodzinie kup największą alkowę jaką się da |
Nie rozumiem Twojego toku myślenia
Pchasz Kolegę na minę , ponieważ wielkość wiąże się z masą własną. Załoga Jarka to piątka osób więc analogicznie więcej kilo gratów tzn. rowerów , krzeseł , ciuszków , jedzenia itd... Myślę że optymalnie kamper max do 7 m. Łóżko pojedyncze nad garażem oraz stolik pomiędzy kanapami.
Komplecik - 2014-05-23, 09:31
Andrzej 73 napisał/a: | ponieważ wielkość wiąże się z masą własną. |
Andrzej masa własna przy 5osobowej rodzinie to raczej fikcja i tak zawsze przekroczona
Bajaga - 2014-05-23, 09:53
Andrzej 73 napisał/a: |
Pchasz Kolegę na minę , ponieważ wielkość wiąże się z masą własną. Załoga Jarka to piątka osób więc analogicznie więcej kilo gratów tzn. rowerów , krzeseł , ciuszków , jedzenia itd... Myślę że optymalnie kamper max do 7 m. Łóżko pojedyncze nad garażem oraz stolik pomiędzy kanapami.
|
7m i 5 osób to i tak przewalone dmc
krzysieks - 2014-05-23, 10:22
Nie wiem jak wygląda z masą własną nowszych camperów o długości 7 metrów. Mój z 2000r ma w dowodzie 2970 , a w rzeczywistości 3200 kg. Chcąć zabrać 5 osób i więcej szpargałów z pewnością przekroczył bym DMC. Może nowsze są sporo lżejsze ,nie wiem... Pozdrawiam KrzysiekS.
Andrzej 73 - 2014-05-23, 10:24
Bajaga napisał/a: | 7m i 5 osób to i tak przewalone dmc |
Napisałem że max. wszystko zależy od wagi samej zabudowy i wyposażenia kampera.
jarek73 - 2014-05-23, 11:54
http://allegro.pl/fiat-du...4249583670.html
ten jest składany z dwóch osobno buda i widelec
ta Adria nie ma fv ,więc przekracza mój budżet ale dzięki za podpowiedzi wiem w którym kierunku szukać.
jarek73 - 2014-05-23, 12:07
a co myślicie o tym http://allegro.pl/burstne...4254931566.html
wiem że będzie problem z wagą 3200 na pusto i trochę ten przebieg duży ,ale myślę że problem wagi raczej mnie nie ominie
oli - 2014-05-23, 12:37
Witam Wg mnie za ciasny jak na 5 osob,a po za tym smietanke z niego masz już spitą
jarek73 - 2014-05-23, 12:56
nowy nie jest to fakt ale czemu za mały
jarek73 - 2014-05-23, 13:14
jest jeszcze ten ale trzeba by go przerobić bo jest na 4 osoby
http://otomoto.pl/fiat-ca...l-T4261578.html
krzysieks - 2014-05-23, 13:28
Camper fajny, jedno ALE , jaka jest rzeczywista masa własna? Czy po dołożeniu
markizy i innych dodatków , zatankowaniu paliwa ,wody nie wyjdzie ,że Masa własnajest wieksza lub równa DMC. Moja rada wjechać na wagę i się przekonać a nie patrzeć na wpisy w dowodzie rejestracyjnym. Pozdrawiam Krzysiek.
Andrzej 73 - 2014-05-23, 13:30
Tego ostatniego masa własna ok.3100-3200kg. Moim zdaniem odpada na DMC 3,5 T
oli - 2014-05-23, 14:09
Jarek napisal, nowy nie jest to fakt ale czemu za mały"'
Dlatego za mały ,bo masz np.stolik na cztery osoby ,a piąta gdzie?No i ten uklad w srodku ma stosunkowo mało miejsca jak na 5 osób
jarek73 - 2014-05-23, 14:38
http://otomoto.pl/burstne...y-T3908281.html
no i następny kompromis z masą będzie ok. ale bagażnik i lodówka mała widze że ideału nie znajdę a powyżej 3500 nie chcę ze względu na koszty ,ale wybrać coś muszę
rado - 2014-05-23, 17:19
Pojemność bagażnika znacznie powiększysz demontując dolne łóżko. Ja tak zrobiłem u siebie.
Nadal masz 5 miejsc do spania i wielki bagażnik. Lodówka podblatowa też powinna wystarczyć o ile nie zamierzasz chłodzić dużo piw . Jedynie co to prysznic nie jest osobny,a to jednak się sprawdza.
Bajaga - 2014-05-23, 17:26
jarek73 napisał/a: | http://otomoto.pl/burstner-a-660-argos-pakiet-zimowy-wadowscy-T3908281.html
no i następny kompromis z masą będzie ok. ale bagażnik i lodówka mała widze że ideału nie znajdę a powyżej 3500 nie chcę ze względu na koszty ,ale wybrać coś muszę |
Jak moja rodzinka wyrośnie z obecnego auta to na dzień dzisiejszy numerem 1 na kolejne jest Hymer Exsis-i 644. Długość 685cm, masa 2830, dmc 3,5t, integral na 5 do 6 osób. Na dziś - ideał. Moooże mógłby mieć większą łazienkę ale to tylko takie szukanie dziury w całym. Można wtedy wziąć motor 2.3 150km i ew. chipować (jest koło 60kg lżejszy niż 3.0) a z dodatków to markiza, bagażnik na rowery i większa lodówka i po zatankowaniu paliwa na full jeszcze z 500kg ładowności jest.
jarek73 - 2014-05-23, 19:05
samochód fajny no ale budżet z gumy nie jest
oli - 2014-05-23, 19:25
Wg mnie najbardziej praktyczny układ dla dużej rodziny .Duzo miejsca w srodku ,duży garaż i łazienka schowana z tylu praktycznie nie widoczna
https://www.google.pl/sea...015%3B800%3B533
jarek73 - 2014-05-23, 20:03
temat wałkowany ale czy moglibyście napisać jakie są konsekwencje przekroczenia DMC albo podać jakiegoś posta będę wdzięczny gdyż wychodzi mi na to że mniej lub bardziej wagę będę miał przewaloną i chyba w moim budżecie i załogą 2 dorosłych 3 dzieci 5 rowerów , pies ( myślę że za chwilę będzie miał 50 kg nawet bez obroży ) to nie da rady w tym 3500 się zmieścic
Bronek - 2014-05-23, 20:48
Gdybyś stosował antykoncepcje ( ale Toruń wiem ciężko)
Gdybyś nie lubił zwierząt , lub był np koreańczykiem ( mógłbyś zjeść pupila)
Masz dwa wyjścia , niewychowawcze - łamać prawo i mieć dyskomfort przy wyjeździe. Wstyd też przy dzieciach..
Lub poczekać , aż większa latoroś oleje starych i sama będzie jeździć.
Lub pójść w koszta , zrobić prawko i kupić pow 3,5 DMC.
Coraz trudniej być anonimowym , coraz trudniej spotkać niekumatego policjanta , lub nawet życzliwego . Procedury , biurokracja wzajemna nieufność . Nie pogadasz.
Złapali kolegę z przeładowana przyczepką , dalej nie pojechał . 30 lat nie zatrzymali go aż tu raz i taki pech. mandat , to pikuś pół dnia zmarnował by przeładować .
Po sobie wiem ,że jak jeździłem z przyczepą o 1000 DMC za samochodem np 2750 dmc lub 3100 kg DMC . To już takiego luzu wew nie miałem . Kat B nie pozwala.
Są ludzie co leja na to i na wszystko inne. . Ja nie bardzo się czułem , zawsze coś tam gryzie.
Glass - 2014-05-23, 21:07
"Masz dwa wyjścia , niewychowawcze - łamać prawo i mieć dyskomfort przy wyjeździe. Wstyd też przy dzieciach..
Lub poczekać , aż większa latoroś oleje starych i sama będzie jeździć.
Lub pójść w koszta , zrobić prawko i kupić pow 3,5 DMC. "
Jest jeszcze trzecie wyjście:
lekka przyczepka ( DMC 750 kg)- wtedy cały zestaw ma 4250 kg. i prawo jazdy kat.B
Zalety: pełen luzik w Kamperze.
Wady: wzrastają opłaty za autostrady, promy itp.
jarek73 - 2014-05-23, 21:40
Gdybyś stosował antykoncepcje ( ale Toruń wiem ciężko)
Gdybyś nie lubił zwierząt , lub był np koreańczykiem ( mógłbyś zjeść pupila)
Masz dwa wyjścia , niewychowawcze - łamać prawo i mieć dyskomfort przy wyjeździe. Wstyd też przy dzieciach..
Lub poczekać , aż większa latoroś oleje starych i sama będzie jeździć.
Lub pójść w koszta , zrobić prawko i kupić pow 3,5 DMC.
Coraz trudniej być anonimowym , coraz trudniej spotkać niekumatego policjanta , lub nawet życzliwego . Procedury , biurokracja wzajemna nieufność . Nie pogadasz.
Złapali kolegę z przeładowana przyczepką , dalej nie pojechał . 30 lat nie zatrzymali go aż tu raz i taki pech. mandat , to pikuś pół dnia zmarnował by przeładować .
Po sobie wiem ,że jak jeździłem z przyczepą o 1000 DMC za samochodem np 2750 dmc lub 3100 kg DMC . To już takiego luzu wew nie miałem . Kat B nie pozwala.
Są ludzie co leja na to i na wszystko inne. . Ja nie bardzo się czułem , zawsze coś tam gryzie.
_________________
bardzo humorystyczne ale masz racje nie da się inaczej dziecka nie sprzedam psa nie zjem i komfort psychiczny taki sobie ale znając moje podejście i znając siebie chyba będę miał to w d.... ale opcja wysiadki przy dzieciach to naprawdę obciach napiszcie gdzie mogą mnie wysadzic i ile muszę przekroczyć
p.s. jeśli chodzi o radio maryja to nie jest tak ,zle mieszkam kilometr od ich klasztoru i nie byłem nigdy szykanowany mimo ze w wszystkich moich samochodach mam podkladke do tablicy rejestracyjnej TORUŃ PRZEPRASZA ZA RADIO MARYJA
oli - 2014-05-23, 21:47
Trzecie wyjscie chyba jest najlepsze --lekka przyczepka .Nie zawsze pojedziesz w pelnym składzie i w zależnoscie gdzie sam wybierzesz czy z przyczepką czy nie a dmc do 3,5 zawsze praktyczniejsze.
jarek73 - 2014-05-23, 22:06
przeważnie pojade w pełnym składzie i opcja lekkiej przyczepki odpada np. promy i komfort jazdy a po za tym jeździć z przyczepą gdzie wszystko można zmieścić w samochodzie to jakaś żenada . Fajna opcja jak dla mnie to laweta z moim samochodem OFF ROAD na rajdy ale nie wiem czy jest opcja założenia haka który by dał rade samochód ok. 1700 + laweta
Było by fajnie ale to nie jest priorytet rajdy są w Polsce więc mogę ciągnąć PAJERO I spac na jakiś kwaterach .Decydując się na campera musi być dla rodziny najstarszy szyn ma 11 lat i myśle ze zanim nasz oleje ( a pewnie tak będzie ) to jakiś 6-7 lat
Komplecik - 2014-05-23, 22:33
Tak se myśle po co oni(firmy budujące kampery) do tej pory jak jeden mąż produkują te kampery z ładownością kilku kilogramów, cooo nie wiedzą że przewala się po kilkaset kilo , nic nie słyszeliście mają wstrzymywać produkcję? a co z tymi setkami tysięcy już wyprodukowanych jak to utylizować.
Ja na szczęście jako jeden nieliczny mam wagę tip top.
Bajaga - 2014-05-23, 22:33
jarek73 napisał/a: | temat wałkowany ale czy moglibyście napisać jakie są konsekwencje przekroczenia DMC albo podać jakiegoś posta będę wdzięczny gdyż wychodzi mi na to że mniej lub bardziej wagę będę miał przewaloną i chyba w moim budżecie i załogą 2 dorosłych 3 dzieci 5 rowerów , pies ( myślę że za chwilę będzie miał 50 kg nawet bez obroży ) to nie da rady w tym 3500 się zmieścic |
Olej to dmc. Oczywiście miło by było się łapać w 3,5t ale Na Pewno większość kamperowców się nie łapie i żyją Żaden napakowany Duży kamper z 5 osobami, rowerami i psem nie złapie się w 3,5t. U nas za przeładowanie możesz mieć mandat (jak zważą a na razie raczej nie ważą). Z tego co pamiętam do 10% mandat jest mały czyli do tych 3850kg a to już powinno starczyć
oli - 2014-05-23, 22:33
No to masz kolego problem Jaki bys nie kupil do dmc 3,5 tony to będziesz przeładowany .Do 5 procent w normalnych krajach pomijając Austrie nie powinieneś mieć problemu .Jadac przez Niemcy do 10 procent też jakos ci ujdzie ..Ale u Ciebie trzeba liczyc z psem prawie 6 osób plus bagaże to masz jakies 15,20 procent ,a to już jest przegięcie .w twoim wypadku to niestety przyczepka albo dmc powyżej 3,5 tony i to też z tak zwaną dużą ładownością.No niestety jesteś ponad normatywny --kamperki sa robione przeważnie dla dwóch góra 4 osób ,bo takie jest największe zapotrzebowanie
Bajaga - 2014-05-23, 22:38
Komplecik napisał/a: | Ja na szczęście jako jeden nieliczny mam wagę tip top.
|
O to tak jak u mnie Jak naleję 120l paliwa i 120l wody i napakuję bagażnik na full i wszystkie możliwe schowki i lodówka na full to z 5 osobami ważę Dokładnie 3499 Taką wersję przyjąłem i takiej się trzymam
Komplecik - 2014-05-23, 22:44
Bajaga napisał/a: | 5 osobami ważę Dokładnie 3499 |
Mnie się wacho widać na zdjęciu kilka postów wcześniej ale tylko o kilka kilo.
oli - 2014-05-23, 22:50
Mnie się wacho przy 4 osobach na pokładzie między 3600 a 3750 wliczając rowery i inne gadżety notabene niepotrzebne
jarek73 - 2014-05-23, 23:10
w poniedziałek jestem umówiony na oglądnie kilku camperów w Poznaniu warunek wjezdzamy na wagę chyba że jakaś porażka to na początku to daje sobie spokój ,ale dla mnie przeładownie ok. 300 kg jest ok bo z tego co się orientowałem to nie ma innej opcji
krzysieks - 2014-05-23, 23:32
[quote="jarek73"]w poniedziałek jestem umówiony na oglądnie kilku camperów w Poznaniu warunek wjezdzamy na wagę chyba że jakaś porażka to na początku to daje sobie spokój ,ale dla mnie przeładownie ok. 300 kg jest ok bo z tego co się orientowałem to nie ma innej opcji[/quot
e]
Masz rację i tego się trzymaj. Waga i jeszcze raz waga. Będziesz wiedział na czym stoisz. Pozdrawiam Krzysiek.
jarek73 - 2014-05-24, 18:34
http://otomoto.pl/sunligh...u-T4363762.html
jestem skłonny naciągnąć swój budżet choć jest to absolutny max czy ten sunlight jest warty tej ceny czy za te pieniądze można kupić coś lepszego
Johny_Walker - 2014-05-24, 22:34
jarek73 napisał/a: |
jestem skłonny naciągnąć swój budżet choć jest to absolutny max czy ten sunlight jest warty tej ceny czy za te pieniądze można kupić coś lepszego |
Czy tak zwana "masa własna" w ogłoszeniu zawiera masę paliwa, kierowcy i wyposażenia dodatkowego, czy należy je dorzucić? Jeśli to drugie, to żadna rewelacja.
Poza tym cena jest moim zdaniem zbyt wysoka za tą budżetową markę.
oli - 2014-05-25, 00:22
wybacz ale dla większości z nas jast to zbyt szokująca suma aby ci cos poradzić .wg mnie nie warto ponieważ za te sume mozna kupic już chałupe .Z drugiej strony uważam że dla twojej rodziny jest on za mały .wydac tyle kasy i jechać na wakacje w tak ciasnym aucie w 5 osób plus pies to nie przyjemność a kara .bagażnik bardzo duży ale w twoim przypadku będziesz mógł wozic w nim tylko powietrze.To jest moje zdanie ,i nie musisz brac je pod uwagę,ale moje spostrzeżenia wynikają z praktyki a nie z teorji podrożówania kamperem w dużej grupie.
.http://www.caravan-wendt.de/de/sunlight-alkoven/sunlight-a-70-m1465.html
niby to samo ,a jak przestrzen
Bronek - 2014-05-25, 11:23
Aż się cisnie mi na usta /pióro/klwiaturę parafraza z Monty Pytona: " W związku z brakiem mozliwości zakupu odpowiedniego campera dla naszej rodziny , Tatuś podjął decyzje oddania Was....... na badania genetyczne"
Suma wysoka , więc tylko szukać .
Ten akurat tez mi nie wygląda ciekawie.
Jak ja Ci jednak zazdroszczę.
Przy takim nudżecie masz naprawdę wybór , ale czy bedziesz miał cierpliwość. Zreób sobie liste potrzeb...
Komplecik - 2014-05-26, 23:02
A coś takiego?
http://allegro.pl/fiat-2-...4243031940.html
Andrzej 73 - 2014-05-26, 23:13
Robson , to mina. Byłem i oglądałem. Lewa ściana kampera nasiąknięta jak gąbka z wodą.
jarek73 - 2014-05-29, 21:15
W poniedziałek byłem w Poznaniu obejrzałem kilkanaście aut większość Waszych rad spełniła się w 100 %
-alkową na Fiacie wcale dramatycznie nie buja na autostradzie tak jak to miało w przypadku Forda
- rozkład 2 stoliki z przodu i pietrowe łóżko z tyłu optymalne i jedynie słuszne w moim wypadku.
Dzięki Wam wiem już co chcę kupić ,ale powstały nowe znaki zapytania dla mnie.
- zabudowy MC Luis , Eliot , itp. tymi jeździłem nie zniszczone w dobrym stanie ( dziękuje firmie Camel Camp gdzie właściciel poświęcił mi dużo czasu i mogłem jezdzic i spawdzac co chciałem , samochody naprawdę zadbane ) to jednak kłócą się z moim poczuciem estetyki a szczególnie jakośći wykonania.
- zabudowy Pilote , Bawaria zupełnie inna klasa i cena
więc muszę zamknąć się w sobie i rozważyć czy wydać sporo więcej za samochód który spełnia moje standardy czy olać to kupić tańszy i cieszyć się podróżami bo to jest chyba najważniejsze w tym całym camperowaniu.
- w przypadku nowego samochodu rozważam 115 km to jest dużo tańsza opcja a czy warto proszę o opinie właścicieli lub użytkowników.
Bronek - 2014-05-29, 21:32
Camel Camp to z stamtąd mam swojego. Skupiłbym się na wadze, rozkładzie, stanie technicznym i przeszłości. A lampeczki i okucia.....za kasę??? Lepiej doposażyć
jarek73 - 2014-05-29, 21:49
a co ty chcesz doposażyć jak cała ta zabudowa to delikatnie mówiąc to s.... w sensie dużo do życzenia
Bronek - 2014-05-29, 22:44
Mając już troche doświadczenia z przyczepy i gratow . Obliczam na szybko ,że solar, antena , agregat Sog i inne zabawki kosztowały mnie około 15 000 zł w pierwszym roku. Wliczam w to przegląd 1-szy gwarancyjny fiata 1700 zl.
Markiza była . A i jeszcze klima 6000 zl . Więc to jest doposażenie . Stoliczków krzesełek , przedsionka podlogi nielicze.
czyli ............. dla szpanu można się skupić na np marce samochodu np na Mercedesie.
To tak jak ludzie kupują np BMW 5 z marnym silniczkiem , lub Landrowera przerabiają na gaz . To takie pozory nowobogackie.
Jak Cie fascynują podroże klimat caperowania , wygoda i brak stresu skup się na rozkładzie i DMC a nie na klameczkach i okuciach , lampeczkach i duperelach .
Oczywiście to tylko moje zdanie ..
Zgodnie z zasada lepiej być pięknym młodym zdrowym i bogatym......
Skoro juz wiesz to.............kieruj sie sercem nie rozumem . Bedziesz zadowolony
To ma cieszyć ale jest natyle nie istotne dla dalszego życia ,że wszystko jedno co to będzie. Znormalnieje............. i najgorsze ,ze trzeba go będzie czasem umyć . Mi się juz nie chce.
oli - 2014-05-30, 07:47
Jarek napisał '' rozkład 2 stoliki z przodu i pietrowe łóżko z tyłu optymalne i jedynie słuszne w moim wypadku. "
Dobrze że masz takie same zdanie jak ja na temat zabudowy .Masz chyba na myśli także 2 łóżka piętrowe z tyłu ,w którym jedno z nich możesz składać i w ten sposób masz o wiele większy bagażnik opcja bardzo praktyczna . Proponuję abyś przejechał się też kamperkiem na bliźniakach ,wtedy poznasz dopiero jego zalety .Tym bardziej że w twojej sytuacji masz dużą mozliwosc wyboru .A tak naprawdę to nie jest łatwo kupić kamperka,ktory spałniał by wszystkie nasze wymagania
Johny_Walker - 2014-05-30, 07:57
Bronek napisał/a: | Wliczam w to przegląd 1-szy gwarancyjny fiata 1700 zl. |
Nic nie wiem o pierwszym przeglądzie Fiata. Dealer powiedział mi że pierwszy przegląd Fiata wraz z wymianą oleju mam przy 48 000 km. Budę Hymera co rok test szczelności, a smarowanie AL-KO co 20 000km.
Instrukcje potwierdzają to co powyżej napisałem. Niedopatrzyłem czegoś, czy zmieniły się warunki gwarancji Fiata?
Bronek napisał/a: | Obliczam na szybko ,że solar, antena , agregat Sog i inne zabawki kosztowały mnie około 15 000 zł w pierwszym roku. |
U mnie też wstępne szacunki mówią o tym że trzeba włożyć 10-20 tys. zł.
Dlatego nie warto kupować kampera "na chwilę".
Johny_Walker - 2014-05-30, 08:01
jarek73 napisał/a: |
- w przypadku nowego samochodu rozważam 115 km to jest dużo tańsza opcja a czy warto proszę o opinie właścicieli lub użytkowników. |
Właściciele 115 na forum mówili, że brać. Kupiłem i przyłączam się do tej opinii.
Bronek - 2014-05-30, 08:02
Ok zgadza się i nie mialem nawet 40 000 tyś ale komputer już" prosił " o olej by mieć na uwadze wiec jak pojechalem tej wiosny to od razu Normalny przegląd + serwis klimy i przegląd zawiszenia , wycieraczki ustaw. św .
Zasada 48 000 km dziala lecz i tak 1x w roku przegląd olejowy trzeba zrobić . Z serwisem klimy w promocji 1700 zl i Tyle.. Drogi JW- Wierny sl owom dilera
.
Szczelność u mnie by mieć gwarancję na to co 2 lata , ale to a lipa.. jak gwarancja na blachę 7 lat...
Jestem za corocznym przegladem i tyle i najlepiej gdy pojazd ma stać , to wymiana na jesień..
jarek73 - 2014-05-30, 08:08
Bronek doposażyć w to co ty napisałeś jak najbardziej ,mi chodzi o to że jakości zabudowy nie z tuningujesz.
Oli napisaŁ ,,Masz chyba na myśli także 2 łóżka piętrowe z tyłu ,w którym jedno z nich możesz składać i w ten sposób masz o wiele większy bagażnik opcja bardzo praktyczna
- dokładnie o taką chodzi
Bronek - 2014-05-30, 08:31
Rozumiem>>> Ok.
Z tym nie dyskutuję , kazdy ma swój pkt widzenia , możliwości, i preferencje.
Dla mnie był ważny układ łazienki , długośc samochodu , garaż w miarę duży jak na ten krótki samochód.
Podwozia na ogół to Fiaty , a przy tej nikczemnej dl to 115 km jest OK -bardzo OK.
Nie znalazlłm wśród i innych wiodących marek takiego układu kabiny jaki mnie interesował . Dziwne bo tanie PLA i ten co mam akurat takie cos oferował . !!!
Tu nie chodzilo nawet bardzo o kasę , która też sie liczy ale....że uwielbiam sam grzebać to dla mnie okucia i materiały i tak zwany pic nie mi znaczenia.
A już tak na marginesie powiem, taka prawie nowką second hand lepiej sie jeździ i używa. Mniej bolą różne sytuacje , mam bardzie w nosie jego czystość zew , sprzatanie w środku , i w ogóle większy luz odczuwam niż przy nówce. Może to też takie wew. tłumaczenie dlaczego nie wziąłem już zamówionego 7,40 nowego z salonu ???
Fajnie bo pomimo braku ewidentnego początkowo poparcia dla mojej decyzji , żona jak sama zaczęla go prowadzić przekonala się do wyboru .
Może to też wynika ,że nie jest to mój sens życia, i jakieś wielkie poświęcenie ????
Nie przywiązuje sie do takich rzeczy. Dbam , dorabiam przerabiam , wiercę , modyfikuje ..... z różnym skutkiem . I ............znów szukam króliczka . To poszukiwanie i potem utwierdzanie się w przekonaniu ,że mieliśmy rację jest najfajniejsze . CO TERAZ WLAŚNIE CZYNIMY !!!!! Tak też dzieje sie np w wątku Johny Walkera o jego nowym Hymerku. Takie Polaków rozmowy o wyzszości.....
PS.
Sprzedałem przyczepę i nowy właściciel musi z miesiąc poświecić na zrozumienie działania wszystkich moich dodatków i pseudo??? "usprawnień" A to był fajny HYMER
eler1 - 2014-05-30, 08:49
jarek73 napisał/a: | - zabudowy Pilote , Bawaria zupełnie inna klasa i cena | i waga kg
Niestety większość lepszych zabudów jest cięższa i czasem dochodzi do takich absurdów że miejsc do spania ma na 7 osób a do jazdy homologowanych 4 lub ładowność wynosi 300-400kg co jest za mało dla 5 osobowej rodziny
jarek73 - 2014-05-30, 12:54
czy ktoś z Was zna campery Carado . Czy to coś lepszego niż Mc Luis ,Xgo
Johny_Walker - 2014-05-30, 16:21
jarek73 napisał/a: | czy ktoś z Was zna campery Carado . Czy to coś lepszego niż Mc Luis ,Xgo |
Myślę że tak. Oglądałem nowe i miały znacznie lepsze wykończenie niż Xgo. Niemiecka jakość ale bez bajerów za to w dobrej cenie. Carado był moim drugim wyborem po Hymerze ale zdecydowała uroda i bajery Hymera.
Carado ma podobnie przepastne garaże, jak Hymery, ale np. nie ma pod nimi tak porządnych wzmocnień konstrukcji.
Ogólnie polecam. Jeżeli podoba Ci się wygląd, to brać.
Bronek - 2014-05-30, 16:53
ja wiem ?? takie zamowilem 7,40m za 43000 netto Euro z lekkim dopasieniem . To bylo 10% rabatu wystawowego Dusseldorf 2013r..
Ale zrezygnowałem.. o tym już pisałem.
Niezły wybór konfiguracji. Szeroka oferta.
na samochód miałem czekać 4 miesiące.
Dla mnie marka to nieistotne szczegóły . natomiast np mercedes Iveco -silnik 3 l automat napęd na tył lub 4x4 -
TO SĄ WYBORY. A tak to kupowanie jak w galerii handlowej . ...Wsi rawno.
Samochody takie same , wyposażenie też . Tylko pierdółki szczególiki wagowo czasem większe . Za o wiele za wysoka cene . fakt wykończenie , mniej zaslepek itd. lampeczki droższe . Więcej aluminium ...
Carado jest m/w w środku stawki . Można tam dzwonić gadają nawet po naszemu.
oli - 2014-05-30, 18:04
Carado to córka ,należy do koncernu Hymera.Zabudowy praktycznie z tych samych materiałów co Hymer ,no może trochę mniej luksusu.
Johny_Walker - 2014-05-30, 20:31
Nie do końca. Podwozie Fiat, a nie AL-KO. W ścianach drewno.
Track222 - 2014-05-30, 20:35
Johny_Walker napisał/a: | Nie do końca. Podwozie Fiat, a nie AL-KO. W ścianach drewno. |
Co masz do AL-KO?????
Johny_Walker - 2014-05-30, 21:20
Track222 napisał/a: |
Co masz do AL-KO????? |
Lepsze jest, a Carado ma tylną oś Fiata.
Komplecik - 2014-05-30, 21:27
Johny_Walker napisał/a: | Track222 napisał/a: |
Co masz do AL-KO????? |
Lepsze jest, a Carado ma tylną oś Fiata. |
Właśnie co z tym al-ko jest że jest lepsze? W jakich warunkach jest lepsze?
oli - 2014-05-30, 21:56
Lapsze ,czy nie lepsze ,nie wiem ,ale ja mam zabudowę carado na fordzie transit i to w dodatku na bliźniakach ,i tam na pewno nie ma ani osi fiata ani alko .Carado jak Hymer --to zabudowa stosowana na różnych markach pojazdów notabene najwięcej na Fiacie ,ze względu że wychodzi najtaniej.
jarekzpolski - 2014-05-30, 22:06
jarek73 napisał/a: | temat wałkowany ale czy moglibyście napisać jakie są konsekwencje przekroczenia DMC... |
dość bolesne. Wąż w kieszeni dostanie zawału to raz, ale gorsze chyba że nie pojedziesz dalej jak nie rozładujesz...a niby jak masz rozładować. Zrzucisz im wodę na stopy ? Przesadzisz rodzinę na rowery ?
Konkretne ceny tu (dotyczy Polski):
"no i aktualny taryfikator naruszeń
500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;
5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.
czyli odpowiednio w przypadku pojazdu o dmc. (w dowodzie rejestracyjnym oznaczone F. 2) wynoszącej 3500 kg bo te nas interesują najbardziej
będzie to kara:
500 zł - kiedy z ładunkiem będzie ważył do 3850 kg(+10%)
2000 zł - kiedy będzie ważył więcej niż 3850 kg i nie więcej niż 5250 kg(+10%>50%)
5000 zł - kiedy będzie ważył więcej niż 5250 k (+50%>)
"
kopiowałem stąd: http://www.camperteam.pl/...e06067d27c23dd7
mam ten sam problem. No chyba. Bo wybieram się na wagę już drugi rok i jakoś nie wychodzi...Tymczasem w Gliwicach na większości wylotówek pobudowali już śliczne zatoczki z kanałami na wagi. Udaje że nie widzę...
Myślę że najlepiej byłoby zrobić C, tym bardziej że wcześniej czy później - ze względu na obciążenia genetyczne - zaczniesz marzyć o czymś w tym stylu...
Powodzenia w wyborze !
jarek73 - 2014-05-30, 22:23
Cytat: | Myślę że najlepiej byłoby zrobić C, tym bardziej że wcześniej czy później - ze względu na obciążenia genetyczne - zaczniesz marzyć o czymś w tym stylu...
a
Powodzenia w wyborze !
no nie dokoncza marze o takim wypasie dla mnie wystarczy zwykly patrol i gazu nad bajkal ale sam a teraz szukam czegos dla rodziny |
oli - 2014-05-30, 22:40
Zrobic kategorie c jak najbardziej możesz ,ale tam to dopiero nie masz wyboru .Wiekszosc kamperów produkowanych jest do dmc 3,5 ,bo takie jest największe zapotrzebowanie i sa one najbardziej praktyczne .Kiedys już o tym pisałem w Uni europejskiej np. w Niemczech żaden problem zwiększyć dmc z 3500kg na 3850 kg pod pewnymi warunkami .U nas niby unia Europejska ,a myslenie jak za komuny jak najwięcej delikwenta złupic mandatami --zero tolerancji za przeładowanie
oli - 2014-05-30, 22:56
dziś w internecie czytałem przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 1 ,2 lub 3 km będzie już karane --to dopiero cyrk
Benior - 2014-05-30, 23:03
oli napisał/a: | dziś w internecie czytałem przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 1 ,2 lub 3 km będzie już karane --to dopiero cyrk |
ale dla czego? przecież w innych krajach nawet Polacy potrafią jeździć przepisowo tylko jakoś u nas to nie wychodzi
oli - 2014-05-30, 23:18
wg mnie powinna być tolerancja ,bo nikt normalny nie ma wagi
,ani też wiedzy ile co waży podczas załadunku ,tak samo z prędkoscią nikt bez przerwy nie patrzy na licznik bo było by to niebezpieczne nie lubie przegięcia i drastycznego przeładowania ,jak również przekracznia zbyt dozwolonej prędkości ,ale również nie lubię okradania mnie w perfidny sposób pod osłoną prawa
Benior - 2014-05-30, 23:22
chętnie podyskutuję ale ten wątek chyba nie o tym
co będziemy tu koledze śmiecić
Johny_Walker - 2014-05-31, 02:53
Komplecik napisał/a: |
Właśnie co z tym al-ko jest że jest lepsze? W jakich warunkach jest lepsze? |
Koła niezależnie od siebie reagują na nierówności tak samo jak z przodu. Dzięki temu drganie nie przenosi się tak mocno na drugie koło i podobno jest bardziej komfortowo. Oprócz tego jest większy prześwit pod tylną osią/belką, bo jest znacznie wyżej. Są lepsze możliwości umieszczenia zbiorników wewnątrz podwozia. Podobno jest lżejsze. Wada taka, że trzeba wstrzyknąć smaru co 20000.
oli napisał/a: | Zrobic kategorie c jak najbardziej możesz ,ale tam to dopiero nie masz wyboru .Wiekszosc kamperów produkowanych jest do dmc 3,5 ,bo takie jest największe zapotrzebowanie |
Za to jak patrzę na mobile.de to właśnie kampery powyżej 3,5 tony mają bardzo dobre ceny i są tańsze od podobnie wyposażonych do 3,5.
oli napisał/a: | wg mnie powinna być tolerancja ,bo nikt normalny nie ma wagi
,ani też wiedzy ile co waży podczas załadunku ,tak samo z prędkoscią nikt bez przerwy nie patrzy na licznik bo było by to niebezpieczne |
Ja nienormalny nie tylko mam, ale nawet jeżdżę z wagą.
Z prędkością również nie ma problemu, bo za mnie na licznik patrzy tempomat.
oli - 2014-05-31, 06:49
Dużo kamperow jest powyżej 3,5 tony z dmc 3850 ,to te same co 3,5 tony ,tylko tam można zwiększyć lub zmniejszyć Dmc u nas niestety nie,a w większości kamperów zwiększenie wagi o 350 kg w zupełnosci by wystarczylo .łatwiej chyba jest zrobić prawo jazdy kat c i zwiększyć ładowność ,niż robic kat c i do tego jeszcze zmieniac kampera .Co do ceny droższe czy tansze ,nie wypowiadam się ,ale myslę dlatego mogą być tansze no bo niestety jest na nie mniejsze zapotrzebowanie i trudniej jest je sprzedać.Tempomat faina rzecz na autostradzie ,ale jazda w terenie zabudowanym lub w miescie na tempomacie to chyba ?
Komplecik - 2014-05-31, 07:21
Johny_Walker napisał/a: | Komplecik napisał/a: |
Właśnie co z tym al-ko jest że jest lepsze? W jakich warunkach jest lepsze? |
Koła niezależnie od siebie reagują na nierówności tak samo jak z przodu. Dzięki temu drganie nie przenosi się tak mocno na drugie koło i podobno jest bardziej komfortowo. Oprócz tego jest większy prześwit pod tylną osią/belką, bo jest znacznie wyżej. Są lepsze możliwości umieszczenia zbiorników wewnątrz podwozia. Podobno jest lżejsze. Wada taka, że trzeba wstrzyknąć smaru co 20000. |
A to dziwne ja zawsze myślałem że al-ko to zespolona OŚ skrętna i w niej koła osobno nie chodzą ugięcie jednego przekazywane jest na drugie no ale mogę się mylić,
Podobno powtwrzam podobno al-ko to nie wyższe zawieszenie a wręcz przeciwnie niższe służy do obniżenia podłogi i środka ciężkości ,ma super warunki trakcyjne na płaskich nawierzchniach (mniej buja)
Ciekawe jak to jest z al-ko w cięższym terenie.?
Bronek - 2014-05-31, 08:34
Mam głupie pytanie. Jak prosto sprawdzić rodzaj zawieszenia ?
Mam poszerzone i prowadzi się lepiej niż niejdna osób.
Tempomatu używam nawet w mieście (dużym)
Fux - 2014-05-31, 08:41
Bronek napisał/a: | Mam głupie pytanie. Jak prosto sprawdzić rodzaj zawieszenia ?
Mam poszerzone i prowadzi się lepiej niż niejdna osób.
Tempomatu używam nawet w mieście (dużym) |
Co masz na myśli pisząc o rodzaju zawieszenia?
Czy jest zależne, niezależne, resory, sprężyny, pneumatyczne?
Bronek - 2014-05-31, 09:11
Nie... Alko nie alko i tyle .
Ciemny jestem ale ............nie tak .
Może nieprecyzyjny . Źle postawilem.........( Smartfon w WC) ... pytanie .
Nie rodzaj , typ ale producent >.
Jestem ciemny .. po analizie
Johny_Walker - 2014-05-31, 09:22
Komplecik napisał/a: |
Podobno powtwrzam podobno al-ko to nie wyższe zawieszenie a wręcz przeciwnie niższe służy do obniżenia podłogi i środka ciężkości ,ma super warunki trakcyjne na płaskich nawierzchniach (mniej buja)
Ciekawe jak to jest z al-ko w cięższym terenie.? |
AL-KO to niższe zawieszenie, bo obniża podłogę i środek ciężkości. Jednocześnie wyższe jeśli spojrzeć na prześwit pod osią. Fiatowskie ma belkę chyba nawet nieco poniżej środka kół, zamiast wyżej.
Ponadto rozstaw kół tylnych jest większy, niż przednich. Ale Fiat podobno też już to ma.
U mnie pod garażem są profile stalowe nieco cieńsze, niż te z ramy między osiami i oficjalnie ma on nośność 350 kg. W innych garażach pod podłogą są cienkie profile stalowe, a czasem zupełnie nic, tylko sama podłoga.
Prawdopodobnie instalacja haka u mnie jest możliwa tak prosto, jak w osobowym bez dospawywania konstrukcji. Z hakiem mogę mieć przyczepę do 2000kg, ale co ja miałbym w niej wozić? Helikopter?
Fux - 2014-05-31, 09:45
Bronek napisał/a: | ( Smartfon w WC) |
Albo pisanie, albo s...
Komplecik - 2014-05-31, 11:35
Johny_Walker napisał/a: | Jednocześnie wyższe jeśli spojrzeć na prześwit pod osią. |
OŚ osią może i prześwit jest większy, jak to się ma na dojazdówkach np.na plażę w bardzo nierównym terenie co zrobić ze zwisem za osią czym go unieść pneumatyka do alko jest? do zwykłej ośki montujemy poduszki za 1500zł zadek idzie 10cm w górę i można spoko wjeżdżać na promy i inne ciężkie tereny tak mi się wydaje, wiem że szymek podchodził do pneumatyki do al-ko.
jarek73 - 2014-05-31, 11:39
a co sądzicie o tym nie ma dwóch stolików tak jak chciałem ale 5 osób przy stole siądzie
http://suchen.mobile.de/w...egories=Alcoves
Komplecik - 2014-05-31, 12:02
jarek73 napisał/a: | a co sądzicie o tym nie ma dwóch stolików tak jak chciałem ale 5 osób przy stole siądzie |
bardzo fajny układ dla 5
jarek73 - 2014-06-04, 17:15
Wybór już bardzo zawęziłem pozstał mi Corado 461 ( lub sunligt a 72 bo to samo)
http://www.carado.de/en/m...ml#.U481nWeKD4g
lub Pilote a710 aega http://www.pilote.fr/en/i..._camping_car=66
-carado jest ok 23 tysiące tańszy i 140 kg lżejszy
-pilote bardziej mi się podoba jest wg mnie lepiej wykonany i ma drzwi po srodku
pozostaje różnica ceny no i wagi.
co o tym sądzicie
dulare - 2014-06-04, 18:20
Jeśli dobrze rozumiem, Carado ma 140 kg większą ładowność? Jeśli tak to stawiał bym na Carado, Pilote ma wg katalogu 450 kg ładowności (3500 DMC - 3050 własna). My we czwórkę jadąć (dwie dorosłe osoby, dwójka dzieci) załadowaliśmy 450 kg na pięciodniowy wyjazd na Węgry. Bez rowerów, mało jedzenia, mało rzeczy, bez osprzętu wakacyjnego, bez grilla... Była woda (70 litrów), pełen zbiornik paliwa, pełna butla z gazem, trochę jedzenia, pościel, ubrania, trochę drobiazgów... Nasz camper na pusto z paliwem waży 2600, przy tym wyjeździe razem z nami w środku ważył 3050 kg. Jeśli zabrał bym jeszcze rowery i większe zapasy to dobił bym do naszej DMC która wynosi 3200...
Myślę że dla Ciebie, dla pięciu osób będzie ważny każdy kilogram ładowności, tym bardziej że waga katalogowa lubi się różnić od rzeczywistej. Ja w dowodzie mam masę własną 2400 a w rzeczywistości - 2600 kg...
jarek73 - 2014-06-04, 19:52
no wlasnie dane katalogowe, w moim wypadku należy dodac
-klima ok. 35 kg
-markiza ok. 35 kg
- bagażnik + 5 rowerów ok 70 kg
- w katalogu podstawowe pakiety typu klima samochodowa , okna heki , drugie dzwi do garażu i kilka innych ok. 50 kg.
że o psie nie wspomnę
Ja zamierzam zgubić 10 kg ( obecnie 95 ) ale zanim to się stanie to dzieciaki przybiorą
Bajaga - 2014-06-04, 20:04
Wg mnie spanie w alkowie dla dorosłych jest takie sobie, a spanie na piętrowych łóżkach przez dorosłych jest jeszcze bardziej takie sobie Czyli oba auta mają układ do d. Pomyśl o tych kwestiach.
dulare - 2014-06-04, 20:08
Cytat: | Wg mnie spanie w alkowie dla dorosłych jest takie sobie... |
No i tu jest właśnie kwestia gustu - dobrze że piszesz "Według mnie" - my akurat chwalimy sobie spanie na alkowie a nasze dzieci chwalą sobie spanie na piętrusie i każdy jest zadowolony. Może jarek73 jest z tych co lubią spać na alkowie (albo jeszcze nie wie że lubi lub nie lubi) :D
jarek73 - 2014-06-04, 20:32
Kod: | Wg mnie spanie w alkowie dla dorosłych jest takie sobie, a spanie na piętrowych łóżkach przez dorosłych jest jeszcze bardziej takie sobie :oops: Czyli oba auta mają układ do d. :mrgreen: Pomyśl o tych kwestiach.
Bajaga a jaki ja mam wybór przy trójce dzieci ? gdzie mam spać w namiocie ? ten rozkład jest dla nas optymalny . Spałem w alkowie co prawda przez tydzień i było Ok. ( i nie mieszajcie mi już rozkładu i czy alkowa czy nie bo ochuje............ :? ) |
jarek73 - 2014-06-04, 20:32
Kod: | Wg mnie spanie w alkowie dla dorosłych jest takie sobie, a spanie na piętrowych łóżkach przez dorosłych jest jeszcze bardziej takie sobie :oops: Czyli oba auta mają układ do d. :mrgreen: Pomyśl o tych kwestiach.
Bajaga a jaki ja mam wybór przy trójce dzieci ? gdzie mam spać w namiocie ? ten rozkład jest dla nas optymalny . Spałem w alkowie co prawda przez tydzień i było Ok. ( i nie mieszajcie mi już rozkładu i czy alkowa czy nie bo ochuje............ :? ) |
jarek73 - 2014-06-04, 20:34
sorry za formę postu cos nie wyszło w tym wklejaniem
Bajaga - 2014-06-04, 20:42
jarek73 napisał/a: | sorry za formę postu cos nie wyszło w tym wklejaniem |
Można znaleźć układ z tylnym łóżkiem podwójnym. Ja mam blaszaka z tylnym podwójnym łóżkiem z zamykaną sypialnią i mam 3 dzieci. Radzę szukać auta z podwójnym łóżkiem z tyłu i będziesz zadowolony
ps. A jak mi dzieci podrosną to też kupię większe auto z sypialnią z tyłu i są takie bo przeglądałem wstępnie.
Johny_Walker - 2014-06-04, 21:08
Ja wziąłem z podwójnym łóżkiem z tyłu i garażem pod spodem. Mamy też drugie łóżko podwójne nad stolikiem, ale dopóki rodzina nam się nie powiększy śpimy w trójkę z tyłu.
jarek73 - 2014-06-04, 21:14
bajgaga a mógłbyś w kleić jakies zdjęcia lub schemat swojego auta i czy to naprawdę się sprawdza przy 3 dzieci
Bajaga - 2014-06-04, 22:53
jarek73 napisał/a: | bajgaga a mógłbyś w kleić jakies zdjęcia lub schemat swojego auta i czy to naprawdę się sprawdza przy 3 dzieci |
Jak znajdę jakieś zdjęcia to wkleję, mój jest robiony na moje zamówienie wg. indywidualnego projektu. Ale tak czy owak dla 5 os rodzinki polecam opcję z łóżkiem małżeńskim z tyłu, alkową i centralnym łóżkiem robionym ze stolika, no albo jak nie za wielkie dzieci to blaszaka indywidualnego jak u mnie
jarek73 - 2014-06-12, 21:52
Panowie jestem co raz bliżej zakupu i znowu zamęt w głowie . Czy ktoś z Was jeżdzi półintegrą z opuszczanym łóżkiem w 5 osób i może coś o tym napisać . Wiem że alkowa z dwoma stolikami i piętrowym łóżkiem z tyłu jest teoretycznie lepsza ale nie wiem o co chodzi jakoś mi nie pasuje ( odczucia zupełnie nie poparte ni czym tylko jakoś tak )
oli - 2014-06-12, 22:35
półintegra z opuszczanym łóżkiem fajna ,ale nie dla 5 ciu osób .Możesz kupic ,ale jak już pisałem wyjazd dla ciebie w 5 osób to będzie nie przyjemność ,a kara ,po prostu będzie wam za ciasno . Ja pisze dlatego ,bo wiem z praktyki ,chociaż maksymalnie jeżdżę w 4 osoby .Jak wiesz mam taki który ci nie za bardzo pasuje czyli 2 stoliki ,i dwa łóżka z tyłu ,ale wg mnie jest to najbardziej praktyczny układ dla dużej rodziny.Nie chcę się chwalić ale miałem kamperków nascie róznych .Nie ma idealnych ale dla ciebie niestety widze tylko duży z alkową .Zrobisz jak uważasz ,ale sam widzisz że nawet przy dużej kasie jest trudno cos kupic
jarek73 - 2014-06-12, 23:21
Oli sorry za moją upierdlowść ale czy miałeś okazję jeździć taką półintegrą w 5osób i było słabo czy po prostu tak uważasz. ja wiem że kombinuje i zmieniam plany i zdanie ale to mój pierwszy samochód który chciałbym mieć ok. 6 lat ( nie licząc zabytków które sprzedadzą moje dzieciaki pisząc na allegro że tata naprwdę dbał i
oli - 2014-06-12, 23:48
miałem półintegre na mercedesie sprinterze teoretycznie na 4 osoby --autostar bardzo fainy ale w zasadzie na 2 osoby .dałem mu nawet przydomek miłosny ,bo taki praktyczny .Może na 4 osoby uszedł by ,ale na 5 ?.to sa wszystko niestety auto produkowane na 2 góra 4 osoby i to jest max ,a ty masz jeszcze psa .fakt ze jak kupiłem pierwszego kamperka --hymer betford blitz 4 0sbowy ,to tez myslalem ze lepszy nie jest potrzebny .wg mnie połintegra jest dla twojej rodziny za mała ale może wypowiedzą się inni ,chociaż dużych rodzin na forum jest nie za wiele może się mylę.jak bys kiedyś przejeżdzał przez moje miasto to chętnie zapraszam praktycznie pogadamy
oli - 2014-06-13, 00:25
Jeżeli chcesz kupic auto na 6 lat to niestety musisz kupic duży .Dzieciaki będą coraz większe a więc będą potrzebować coraz więcej miejsca .wiem ze już chciał bys kupic ,ale sam już nie wiesz co .spokojnie podchodz do sprawy ,no kamper niby nie kobita zawsze możesz zmienić ale chyba lepiej jeszcze przemyslec .
papamila - 2014-06-13, 05:22
Jarek73
nowe konstrukcje z łóżkiem opuszczanym nad stolikiem
spokojnie mieszczą 5 osób do jazdy
niektóre mają nawet 6 miejsc do spania
możesz zobaczyć wymienione modele na stronie naszej wypożyczalni
model 302 - 2(3) spania z tyłu, 2 na łózku nad stolikiem, 1 po złożeniu stolika
model 303 - 2 spania z tyłu, 2 na łóżku nad stolikiem, 2 po złożeniu stolika
poza tym masz duży garaż i łazienkę z osobnum prysznicem
inna sprawa to ładowność- tu już trzeba uważać bo przy 7,5m aucie masz ok 550kg
pamiętaj,
przestrzeń, to jedyna rzecz jakiej nie dokupisz do kampera
Rodzinka - 2014-06-21, 19:57
Witam!
Jesteśmy 5 osobową rodzinką z raczej małymi dzieciakami. Planujemy kupić kamperka do 40tys zł tak na początek. Powiedzcie mi jak to jest z pasami w takim wozie? Czy dzieci jeżdżą w pasach , fotelikach itd? bo nie wszystkie kampery w takich rocznikach mają w ogóle pasy. Jak to wygląda w przepisach ? czy dzieci mogą "biegać luzem" bo trochę mi się to wydaje niebezpieczne. Pozdrawiam
miciurin - 2014-06-21, 20:15
Rodzinka napisał/a: | :spoko Witam!
Jesteśmy 5 osobową rodzinką z raczej małymi dzieciakami. Planujemy kupić kamperka do 40tys zł tak na początek. Powiedzcie mi jak to jest z pasami w takim wozie? Czy dzieci jeżdżą w pasach , fotelikach itd? bo nie wszystkie kampery w takich rocznikach mają w ogóle pasy. Jak to wygląda w przepisach ? czy dzieci mogą "biegać luzem" bo trochę mi się to wydaje niebezpieczne. Pozdrawiam |
Witaj rodzino
My jeździły z dziećmi zapietymi w fotelikach dziecięcych nawet w nocnych trasach jak śpią. Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Jak stajemy to dopiero puszczany je luzem
Rodzinka - 2014-06-21, 20:47
miciurin a jak daleko jeździcie z dziećmi? tzn. ile jedziecie na raz km? Jeździcie w nocy czy w dzień? P.S. ile maja dzieciaki? Moi chłopcy mają 6,5 i 8 lat a laleczka 2
miciurin - 2014-06-21, 21:11
Rodzinka napisał/a: | miciurin a jak daleko jeździcie z dziećmi? tzn. ile jedziecie na raz km? Jeździcie w nocy czy w dzień? P.S. ile maja dzieciaki? Moi chłopcy mają 6,5 i 8 lat a laleczka 2 |
W zeszłym roku byliśmy z 5 letnim synem w Niemieckim Legolandzie, całą drogę zrobiliśmy z dwoma postojami na kawę i jedzenie.Ogólnie przejechałem w 2013 r coś koło 6,5 tyś km i to też z roczną córeczką. W tym roku zaliczyliśmy już całą rodzinką Uniejów, ze 3 wyjazdy nad morze w tym spędziliśmy święta Wielkanocne w Darłówku.
Ogólnie spokojnie dacie radę, u mnie największą przeszkodą jest deszcz bo w tedy dzieciaką wszystko się nudzi.
Martelinda - 2014-06-24, 12:49
Jeżeli jesteś zainteresowany kupnem kampera polecam Ci skorzystanie z oferty http://www.klaja.pl/. Pracownicy z pewnością doradzą Ci jaki model będzie dla Ciebie najlepszy.
andi at - 2014-06-24, 14:12
papamila napisał/a: | Jarek73
nowe konstrukcje z łóżkiem opuszczanym nad stolikiem
spokojnie mieszczą 5 osób do jazdy
niektóre mają nawet 6 miejsc do spania
możesz zobaczyć wymienione modele na stronie naszej wypożyczalni
model 302 - 2(3) spania z tyłu, 2 na łózku nad stolikiem, 1 po złożeniu stolika
model 303 - 2 spania z tyłu, 2 na łóżku nad stolikiem, 2 po złożeniu stolika
poza tym masz duży garaż i łazienkę z osobnum prysznicem
inna sprawa to ładowność- tu już trzeba uważać bo przy 7,5m aucie masz ok 550kg
pamiętaj,
przestrzeń, to jedyna rzecz jakiej nie dokupisz do kampera |
Z Torunia masz niedaleko i to jest najlepsze wyjście
Na miejscu doradza i zobaczysz co i jak
Przypasujesz się z rodzinka do kamperka i wracasz do domu z kamperkiem
jarek73 - 2014-06-26, 08:27
byłem ,widziałem bardzo fajne auta ,dziękuje Jarkowi za poświęcony czas i miłą rozmowe do domu camperem nie wróciłem bo na razie są na wynajem
jarek73 - 2014-07-07, 21:00
http://suchen.mobile.de/w...egories=Alcoves
w tym tygodniu chcę obejrzeć tego powyżej to jedna z niewielu opcji ,żeby zmieścić się w DMC i skorzystać w tym sezonie .
jarek73 - 2014-07-13, 15:02
wreszcie jest Weinsberg 700 duży, lekki i bardzo mi się podoba ,dziękuje wszystkim za pomoc i dobre rady przy wyborze . do zobaczenia w realu
Dziabong - 2014-07-13, 16:19
Gratuluję wyboru, mam sentyment do tej marki
miciurin - 2014-07-13, 19:50
Piękny
Benior - 2014-07-13, 20:27
jarek73, ładny
i jak tam z wagą ??
jarek73 - 2014-07-13, 20:45
jutro będę go ważył na dokładnej wadze ,ale jestem pewien że będzie ok. u dealera w Niemczech bez wody mało paliwa markiza ważył 2800 ale to była waga jakaś taka stara i wg. mnie nie dokładna i myślę że będzie ważył więcej ale i tak ok.
jarek73 - 2014-08-18, 12:31
zważyłem i 2920 z klimą roletą bagażnikiem anteną mało paliwa mało wody,
a jak się załadowaliśmy na wakację załoga paliwo i woda na full rowery , jedzenie i całe wyposażenie 3690 ( na tej samej wadze ) byłem w szoku że tyle to waży ,ale spuściłem trochę wody ,przez Austrie 1/3 baku paliwa i myślę że byłon ok. Nikt nas nie wazył do Włoch przez Insbrug a z powrotem z Chorwacji przez Wiedeń
Bajaga - 2014-08-18, 17:56
jarek73 napisał/a: | wreszcie jest Weinsberg 700 duży, lekki i bardzo mi się podoba ,dziękuje wszystkim za pomoc i dobre rady przy wyborze . do zobaczenia w realu |
Prawie idealny układ Prawie bo teraz brał bym też taki układ ale jeszcze z taką "kanapą" wzdłuż auta prostopadle do stołu. Ale poza tym to cacy, duża alkowa i duże tylne łóżko. Jeśli jeszcze łazienka spora to miodzio. Jaki motor, jakie wrażenia z pierwszych wyjazdów?
jarek73 - 2014-08-18, 21:50
no kanapa wzdłuż też mi by pasowała ale w tym układzie to nie możliwe (fotele przerobię na obracane i myślę że będzie dużo lepiej ) generalnie to po pierwszym wyjeżdzie (wlochy i chorwacja ) byłem średnio zadowolony z jakości mebli ( 3 półki odpadły a szufladę trzymał patent na expandera ) po powrocie zrobiłem tuning z meblami ( okucia i zamknięcia ) i pojechaliśmy do Swinoujścia ,Peenemunde , Borne Sulinowo generalnie słabe nawierzchnie i nic nie odpadło . Silnik to 2,3 130 km dla mnie ok. pod góre daje rade na autostradzie dosyć cichy a spalnie średnio 12.5
krzysieks - 2014-08-19, 15:34
No to witaj w rodzinie WEINSBERG. My już jeździmy 3 lata i jesteśmy zadowoleni. Nasz camper ma 7 metrów , silnik 2,8, po ostatnim Włoskim wypadzie spalanie ok.10,5l/100km. Pozdrawiam Krzysiek.
jarek73 - 2014-08-19, 22:30
no meteor bardzo mi się podobał ,wydaje mi się że te starsze jakos lepsze są wykonane a jak z wagą
|
|