Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Jaki sposób budowy kampera lepszy?

szyflu - 2014-05-21, 11:30
Temat postu: Jaki sposób budowy kampera lepszy?
Witam. Zamierzam zabrać się za budowę kampera dla 2 dorosłych i 2 dzieci i tu pytanie - czy zabudowywać blaszak np ducato L5H3 czy nałożyć przyczepę na ramę? Jak się ma sprawa legalizacji takiej budowy na 4os. - blaszak czy rama jest zazwyczaj na max 3 os. Za wszystkie opinie będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Fux - 2014-05-21, 12:43

szyflu napisał/a:
blaszak czy rama jest zazwyczaj na max 3 os.

A skąd ten wniosek?
Możesz mieć z przodu dwa fotele obrotowe, a z tyłu kanapa na ściance od łazienki/szafy czy czegoś innego.

Np.

http://www.waldi-camp.net.pl

janusz - 2014-05-21, 12:43

Przebudowa blaszaka moim zdaniem jest prostsza od składania z podwozia i przyczepy. I ze względów technicznych i ze względów legalizacyjnych jest łatwiejsza.
Mavv - 2014-05-21, 13:33

Prościej chyba zabudować blaszaka. L5H3 daje Ci sporo miejsca do popisu. Ja buduję dla podobnej rodziny 2+2 na Interstarze L3H3, u Ciebie było by więcej miejsca - taki Maxi ma 4,07 długości paki przy wysokości 2,17m
Mój ma 3,6 x 2,15.
Tu masz kilka danych o Ducato:
Wymiary

silny - 2014-05-21, 16:26

no to ja z pozycji praktyka powiem ze legalizacja busa to pikus , i bylbym za busem . inna sprawa to czas i umiejetnosci na budowe ale papierologia to problem najmniejszy
szyflu - 2014-05-22, 12:23

Dziękuję za odpowiedzi. Teraz pozostaje jeszcze jedno pytanie czy celować w trojaczki L5H3 czy iveco max długi H3? Trojaczki mają 187 a iveco 180 szerokości więc w iveco raczej odpada spanie w poprzek z tyłu a jak silnikowo?
adiwwl - 2014-05-22, 13:38

Iveco jest naj dłuższe i najlepiej wychodzi cenowo ale dość mocno się zwęża nadwozie przy dachu mi to nie odpowiada ja proponuje wybrać np. nowszego mastera dobry cenowo i buda kwadratowa miejsca tez sporo.
HENRYCZEK - 2014-05-22, 13:38

Trojaczek z motorkiem 3.0 Miodzio :spoko
Przed zakupem konieczna analiza DMC.

Ps
L5 a L4 czy to nie to samo?

kodi - 2014-05-22, 14:15

szyflu napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi. Teraz pozostaje jeszcze jedno pytanie czy celować w trojaczki L5H3 czy iveco max długi H3? Trojaczki mają 187 a iveco 180 szerokości więc w iveco raczej odpada spanie w poprzek z tyłu a jak silnikowo?


Pytanie ile masz kasy na auto?
Nie ma większego od Iveco w rozsądnych cenach. Silnikowo 2,8 też daje radę a i opinie pozytywne.

Zerknij na mój profil
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=15450

łóżko mam w tyle w poprzek. Jest tam 180cm. Jak masz dużo więcej, to pozostaje wzdłuż.
Co do krzywizny, owszem są, ale jak dla mnie to żaden problem w eksploatacji. W tych krzywiznach są głownie szafki. No trudność może być przy samej zabudowie, ale to już inna bajka.

Pozdr

HENRYCZEK - 2014-05-22, 14:32

Jeżeli preferujesz tył napęd,to trojaczek odpada.
szyflu - 2014-05-22, 14:39

Mam około 30000zł na auto(to górna granica). Chciałbym w miarę nowego żeby nie był zbyt "rudy"
Wg folderu L5 to przedłużone L4.

Bajaga - 2014-05-22, 16:49

szyflu napisał/a:
Mam około 30000zł na auto(to górna granica). Chciałbym w miarę nowego żeby nie był zbyt "rudy"
Wg folderu L5 to przedłużone L4.


Jak zwał tak zwał- najdłuższe trojaczki mają 636cm długości całkowitej. Polecam ten model, można spać w poprzek co bardzo ułatwia sensowne rozplanowanie zabudowy.
Co do innych modeli to duuuże są Sprintery/Craftery w wersji maxi, Iveco też bywają duże (długie), jedna uwaga: niezależnie od marki należy pamiętać by nie brać auta z bliźniakami z tyłu, koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!!

Fux - 2014-05-22, 18:25

Bajaga napisał/a:
koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!!

Nawet, gdy mniej, niż 3,5t? :shock:

Bajaga - 2014-05-22, 18:30

Fux napisał/a:
Bajaga napisał/a:
koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!!

Nawet, gdy mniej, niż 3,5t? :shock:

Tak. Tylko kwestia ilości kół.
Więc jeżeli niebawem już wszystkie nasze autostrady będą płatne i z podobnym schematem cenowym to kamper z bliźniakami będzie całkiem nieakceptowalny i truudno sprzedawalny.

ps. Na A4 Katowice- Kraków "normalny" kamper 18 zł, na bliźniakach 30 zł...
Na A2 Konin- Świecko normalny 66 zł, bliźniak 121 zł...

Fux - 2014-05-22, 19:13

To jakaś paranoja...
kodi - 2014-05-22, 19:41

To prawda. Jak lecę Iveco to Pani się wychyla z okienka i patrzy co jest na tylnej osi. Owszem paranoja na maksa, ale mało to mamy takich wynalazków?

Pozdr

Mavv - 2014-05-23, 14:53

Bajaga napisał/a:
ps. Na A4 Katowice- Kraków "normalny" kamper 18 zł, na bliźniakach 30 zł...
Na A2 Konin- Świecko normalny 66 zł, bliźniak 121 zł...


Właśnie dlatego Iveco u mnie odpadło. te większe, fajne budy sa niestety na bliźniakach.

Fux - 2014-05-23, 15:09

I maja ponad 3,5t
maszakow - 2014-05-26, 23:23

Nowe sprintery i craftery w najdłuższych wersjach maja bodajże 7,5m. Widziałem już jak coś takiego próbowało skręcić o 90 stopni w gdańskiej uliczce. mocno się napocił kierowca na raty to rozkładał.
POza tym nie wyciągnęli wniosków i nie odrobili lekcji. Ich budy są znacznie bardziej skośne niż Iveco.
i co z tego że po podłodze miejsca dużo jak u góry jest już wąsko...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group