Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - silniki Ducato

pawko13 - 2014-08-21, 12:26
Temat postu: silniki Ducato
Witam,
czy może ktoś chętny do podzielenia sie opinia o silniku 2 TD 101 KM fiacika ?
chodzi mi o zdobywanie górek i spalanie w kamperku ok. 3400 kg.
ewentualnie jak to się ma do 2,8 idTD

Rav - 2014-08-21, 21:46

Nie wiem o którym dokładnie silniku piszesz, bowiem zasadniczo 2.0 JTD wychodził w wersji 84 KM, w młodszych rocznikach 115 KM.

Ja użytkuję wersję 84 KM, której podniosłem moc (zmiana map właśnie do 115 KM). Z moich obserwacji do spokojnej, nieśpiesznej jazdy wystarczy w zupełności już nawet 84 KM (auto ma dość wysoki moment przy niskich obrotach). Przejechałem tak ok. 2 tys. km w tym w górach i radził sobie przyzwoicie. Po podniesieniu mocy nawet przy jeździe w górach, obciążony zwykle wciągał się na czwórce, trójce (jedynie przy wzniesieniach powyżej 10% konieczne w końcowej fazie bywało sięgnięcie po dwójkę). V max nie sprawdzałem, ale mam alkowę i wyprzedzanie przy 90km/h nie stanowi większego problemu - auto dość dobrze dobija do 110-120 km/h. Najszybciej jechałem nim ok. 125 km/h, ale wiem, że to nie było jego ostatnie słowo.

Spalanie ok. 10l/100 przy prędkości przelotowej 90 km/h.

Silnik 2.8 idTD na pewno szybszy i z mocniejszym dołem. Spali pewnikiem 1 litr więcej.

SlawekEwa - 2014-08-21, 21:58

Rav napisał/a:
Silnik 2.8 idTD na pewno szybszy i z mocniejszym dołem.

300Nm przy 1800 obr/min i bez zawodnej elektroniki :-P

pawko13 - 2014-08-21, 22:27

Dzięki za już .

teraz mam 2,5 wolnossący i troche mnie już to muli. 84 KM i 164 Nm/2400
na równym nie ma sprawy, z górki to i 140 poszedł (testy), przelotowo po autostradach 110-120 km/h ale niech tylko zobaczy górkę - MAKABRA

2.0 JTD ma 84 KM i 192Nm/1900
wiem że 30Newtonów robi różnicę , ale żeby aż tak ?


i powiem szczerze że w tematach silnika Fiata zgłupiałem do reszty.
ale co to może byc Ducato II FL czyli powinno byc to co piszesz a tu ?:

Rav - 2014-08-21, 22:58

pawko13 napisał/a:


teraz mam 2,5 wolnossący i troche mnie już to muli. 84 KM i 164 Nm/2400
.....
2.0 JTD ma 84 KM i 192Nm/1900
wiem że 30Newtonów robi różnicę , ale żeby aż tak ?


To nie tylko różnica tych 30 NM, ale i obrotów przy których masz te niutki dostępne (500 RPM niżej). 2.0 JTD przyzwoicie się zbiera już od ok. 1500 RPM, więc naprawdę nie trzeba go wysoko kręcić - to raz.

A dwa - każdy spec od tuningu powie Ci, że to bardzo wdzięczny motor do elektronicznej modyfikacji. Po zmianie map mam 260 NM i 115 KM mocy. Można by nawet dać jeszcze deko więcej, ale silnik już by zauważalnie przy depnięciu kopcił (mój macher zarzekał się, że wyciskał ponad 120 KM z tego motoru). Są to parametry już bardzo zbliżone do 2.8 idTD. Dlatego też, kiedy sam kupowałem rozpatrywałem właśnie te 2 motory jako zamienne, z góry zakładając 2.0 JTD + zmiana map lub od razu 2.8 idTD bez dłubania. Skupiłem się tylko na rodzaju zabudowy i jakości auta.

Zrobiłem ok. 3 tys. km po górach i naprawdę żadnych problemów, jazda w tempie kolumny aut (czasem tylko delikatnie zostawałem za osobówkami na dłuższym podjeździe, ale nie oszukujmy się, kamper swoje waży).

pawko13 napisał/a:

i powiem szczerze że w tematach silnika Fiata zgłupiałem do reszty.
ale co to może byc Ducato II FL czyli powinno byc to co piszesz a tu ?:


Wiesz, w ogłoszeniu można napisać cokolwiek.

SlawekEwa napisał/a:
Rav napisał/a:
Silnik 2.8 idTD na pewno szybszy i z mocniejszym dołem.

300Nm przy 1800 obr/min i bez zawodnej elektroniki :-P


Kolega pisze o idTD, więc 285 NM (300 NM ma już 2.8 JTD) i ma 122 kucyki - g'woli ścisłości. Odnośnie elektroniki, to 2.0 JTD nie ma jej wiele. To bardzo prosty silnik. Nie podlega dyskusji jednak, że 2.8 idTD fabrycznie wychodzi mocniejszy i takim pozostaje (choćby minimalnie).

SlawekEwa - 2014-08-22, 06:52

Rav napisał/a:
Kolega pisze o idTD, więc 285 NM (300 NM ma już 2.8 JTD) i ma 122 kucyki - g'woli ścisłości.

Zgadza się, zrobiłem mu " tuning internetowy" :haha:

janus - 2014-08-22, 07:43

Ale jeśli, przez przypadek, ktoś straci katalizator, tak jak ja kiedyś nocą na parkingu, to "internetowy tuning " 2,8 idTD staje się rzeczywistym :szeroki_usmiech
pawko13 - 2014-08-22, 08:42

@ Rav
rozumiem, że zmieniałeś mapy w komputerze, a nie prościej ChipTunningiem ?

Rav - 2014-08-22, 12:55

pawko13 napisał/a:
@ Rav
rozumiem, że zmieniałeś mapy w komputerze, a nie prościej ChipTunningiem ?


Mam sąsiada, który struga takie tematy (strojenie aut sportowych, tuning mechaniczny i elektronika). Ogarnął mi to w kilka godzin za 500 stówek. Za byle chipa o zbliżonych parametrach musiałbym dać ze 3 razy tyle, a tak mam program uszyty na miarę.

pawko13 - 2014-08-22, 13:07

jak dobrze mieć sąsiada ....
:spoko
dzisiaj oglądam 2,8idTD zobaczymy co z tego wyjdzie

SlawekEwa - 2014-08-22, 19:26

pawko13 napisał/a:
dzisiaj oglądam 2,8idTD zobaczymy co z tego wyjdzie

Oglądaj, oglądaj i słuchaj jak pracuje :lol:

Rav - 2014-08-22, 19:43

Czekamy na relację z oględzin!
pawko13 - 2014-08-22, 21:20

no niestety dzisiaj nic z tego nie wyszło , rozjechały mi się plany . Jak tylko posłucham to napiszę
pawko13 - 2014-08-26, 18:36

no i pooglądałem , pojeździłem
FAJNY. ładnie równiutko pracuje, suchutki ładnie sie wkręca. Przejechane niecałe 100.000 km.
Przy pierwszym odpaleniu walnął z rury ale podobno długo stał. Później już normalnie, pod górkę bajka, fakt że nieobciążony. Płynnie przyśpiesza, nie kopci. Szybki pedał musi zakopcić . Silniczek i całe auto OK. Rozrząd wymieniony 30tkm temu - są papiery. Chyba znalazłem dla siebie nowego stwora :)

Cykada - 2014-08-26, 18:56

2.8 idtd przejechałem 500tys. . Wymieniłem turbinę przy 500tys i głowicę robiłem przy 400tys. i też przy 400tys. uszczelniałem silnik. Auto petarda. Spalanie 8-10l na trasie i 12 po mieście. Polecam jak najbardziej :spoko
aha - jak trochę postał na postoju na wolnych obrotach to dymił na siwo. Do tej pory nie wiem co to było , ale znajomy ma to samo.

Rav - 2014-08-26, 23:06

mobili napisał/a:
Spalanie 8-10l na trasie i 12 po mieście


To spalanie to miałeś w kamperze, czy dostawczaku?

Cykada - 2014-08-27, 00:12

Rav napisał/a:
mobili napisał/a:
Spalanie 8-10l na trasie i 12 po mieście


To spalanie to miałeś w kamperze, czy dostawczaku?

w dostawczaku..

Mikojaj - 2014-08-27, 08:12

No to do alkowy dolicz z 1,5 litra/100km
Mój 2.8 HDi pali przy oszczędnej jeździe ok 10,5 (przelotowa 80).
Jak jadę szybciej to i 12 zeżre ;)

zbyszekwoj - 2014-08-27, 08:31

Mikojaj napisał/a:
No to do alkowy dolicz z 1,5 litra/100km
Mój 2.8 HDi pali przy oszczędnej jeździe ok 10,5 (przelotowa 80).
Jak jadę szybciej to i 12 zeżre ;)


Norma! :roll:

erikson - 2014-08-27, 08:46

mobili napisał/a:
2.8 idtd przejechałem 500tys. . Wymieniłem turbinę przy 500tys i głowicę robiłem przy 400tys. i też przy 400tys. uszczelniałem silnik. Auto petarda. Spalanie 8-10l na trasie i 12 po mieście. Polecam jak najbardziej :spoko
aha - jak trochę postał na postoju na wolnych obrotach to dymił na siwo. Do tej pory nie wiem co to było , ale znajomy ma to samo.


z tym dymieniem po długim postoju ja tez tak mam(2.5 tdi), i tez nie wiem skąd to jest, one tak maja podobno ,przejadę 100m,troszkę sie rozgrzeje i juz po problemie, dopóki znów nie zostawię go na długi postój. Spalanie w dostawczaku -ostatnio miałem 7.8 przy 80km/h, przy 90-100 wzrasta 8.5 do 9l

eMWu - 2014-08-27, 11:34

staruchy na pompie to i podymią. Nie przepalają dawki na zimnym silniku i tyle. Mam to samo w silniku U 661 w J5, tylko tam komora wstepna i dobrze slychac ze silnik nie pali na wszystkie gary. po trasie wystarczy 3,4 dni przestoju i temat sie pojawia.
oliko - 2014-10-19, 21:28

Mój strasznie kopcił na postoju i podczas jazdy. Zabawiłem się w regulację konta pompy. Wyszło mimo że kilka razy przestawiałem po milimetrze i udało się odpala bez dymienia . Zadymi czasem jak mocniej pedał gazu ale to normalka. 2,0 TD Od teraz tankuję tylko na shelu i to najlepsze paliwo jakie maja . Dla silnika 2,0 to jak słodycz dla podniebienia. Ciszej pracuje i jest o wiele lepiej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group