Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

PEUGEOT - Problem z zapłonem, prośba o radę.

Fenianek - 2014-08-25, 23:38
Temat postu: Problem z zapłonem, prośba o radę.
Witam Szanowne grono!!

Dzisiaj, w drodze z Oviedo do Bayonne powtórzył się problem z zapłonem w naszym kamperku. Problem istnieje od jakiś dwóch lat i często jest powodem do zmartwień z mojej strony, a paniki ze stony żony! W naszym Żuczku co jakiś czas ginie prąd, kiedy jest nagrzany, powiedzmy po 100 km i 10 minutowym postoju nie da się uruchomić silnika, przekręcam kluczyk w pozycję połowiczną, gaśnie świeca, przy próbie zapłonu nic się nie dzieje. Do dzisiaj kiedy delikatnie pokręciłem kluczykiem, w okolocy bezpieczników słyszałem pyknięcie i zawsze palił, do dzisiaj. Zdołałem go uruchomić po jakiś dwóch godzinach kiedy totalnie ostygł. Wszystkie przewody są sprawdzone, konektory wymienione, rozrusznik zregenerowany, akumulator nowy. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Myślicie, że wymiana rozrusznika na nowy załatwi sprawę? I co to za pyknięcie po którym zazwyczaj kamperek odpalał, jakiś przekaźnik?? Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam!!

Fenianek - 2014-08-25, 23:47

Zapomniałem dodać, że i stacyjka jest nowa.
makdrajwer - 2014-08-26, 00:19

Może problemem jest skrzynka bezpieczników ? Ja w lawecie ( też dukato ) po paru godzinach jazdy traciłem pozycje . Okazało się że blaszki pod skrzynką w któe wchodzą konektory od pozycji są czarne . Przylutowałem dwa przewody na stałe i problem pozornie zniknął. Potem zaczął się grzać i topić bezpiecznik od tych pozycyjnych. Wymieniłem skrzynke i problem zniknął.

A tak na szybko : zrób sobie dodatkowy kabelek od rozrusznika ( podłącz do tego cienkiego przewodu ). Jak nie bedzie chciał zapalić do przyłóż ten dodatkowy przewód do + z akumulatora. Jak zapali to masz problem w środku ( stacyjka, skrzynka ) a jak nie to wina leży w roruszniku.

eMKa - 2014-08-26, 08:27

Fenianek napisał/a:
Myślicie, że wymiana rozrusznika na nowy załatwi sprawę? I co to za pyknięcie po którym zazwyczaj kamperek odpalał, jakiś przekaźnik?? Bardzo proszę o radę.

Sprawdź czy w tym momencie (kiedy nie pali) dochodzi prąd do rozrusznika. Jeżeli nie to Makdraiwej juz napisał, trzeba kopać w górę (centrala bezpieczników, stacyjka)

yaro 65 - 2014-08-26, 13:22

Sprawdź automat (elektromagnes )rozrusznika ,
podaj + bezpośrednio na ten cieńszy kabel przy rozruszniku ,
lekko stuknij w niego , powinien ''pyknąć '' .

krimar - 2014-08-26, 15:13

kiedyś jak miałem traki problem, to wygiąłem sobie elektrodę spawalniczą w kształt U i nią zwierałem kabel zasilający silnik rozrusznika z elektromagnesem rozrusznika (czyli ten grubszy kabel z tym cieńszym, co dawało + na elektromagnes niezależnie od reszty instalacji)
Fenianek - 2014-08-26, 18:01

Dzisiaj miałem czas żeby poleżeć trochę pod autem. Kabel masowy wychodzący z rozrusznika trzymał się na konaktorze dosłownie na włosku, trąciłem palcem i odpadł, założyłem nowy kabel i konektory. Mam nadzieje, że problem załatwiony.

Pozdrawiam!!

piotr1 - 2014-08-26, 21:22

Fenianek napisał/a:
Dzisiaj miałem czas żeby poleżeć trochę pod autem. Kabel masowy wychodzący z rozrusznika trzymał się na konaktorze dosłownie na włosku, trąciłem palcem i odpadł, założyłem nowy kabel i konektory. Mam nadzieje, że problem załatwiony.

Pozdrawiam!!


Miałem podobny przypadek. Wracając z Chorwacji stanąłem na parkingu i po posiłku chciałem odpalić auto a tu cisza. Rozebrałem stacyjkę i stwierdziłem że jest ok. Więc przeszedłem do rozrusznika a tam spadł mały cienki kabelek z wsuwki..Wystarczyło wcisnąć i pełni szczęścia ruszyliśmy dalej. :spoko :lol:

Socale - 2014-08-26, 21:29

Fenianek, napiszę kilka sprostowań dla potomnych.
Nie masz problemu z zapłonem tylko z ROZRUCHEM bo rozrusznik Ci nie działa, jak działa to silnik pali, więc zapłon jest ok.
Jeszcze się nie spotkałem , żeby z rozrusznika wychodził jakiś kabel MASOWY. Zapewne natknąłeś się na inny kabel o innej roli ale nie masy. Nawet jeśli dublował on masę, to tylko dublował. W rozrusznikach masa jest zawsze na jego obudowie i łączy się z pozostałym żelastwem silnika i dalej do ramy, bieguna ujemnego akumulatora.
Być może natknąłeś się na kabel sterujący właśnie pracą rozrusznika i go poprawiłeś - jest to bardzo prawdopodobne.
Jeśli jednak problem nie zniknie to jest jeszcze jeden punkt do sprawdzenia o którym nikt nie wspomniał, ja do niedawna walcząc bezskutecznie z dosłownie takim samym problemem jak Ty, w końcu go dopadłem a był na samym wierzchu.

Fenianek - 2014-08-26, 22:13

Dzięki za sprostowanie Kolego, fajnie używać prezyzyjnych zformułowań siedząc przed komputerem a nie stojąc na parkingu przy autostradzie! :) To jaki to punkt, jakaś tajemnica?

Pozdrawiam!

piotr1 - 2014-08-26, 22:21

Socale napisał/a:
Fenianek, napiszę kilka sprostowań dla potomnych.
Nie masz problemu z zapłonem tylko z ROZRUCHEM bo rozrusznik Ci nie działa, jak działa to silnik pali, więc zapłon jest ok.
Jeszcze się nie spotkałem , żeby z rozrusznika wychodził jakiś kabel MASOWY. Zapewne natknąłeś się na inny kabel o innej roli ale nie masy. Nawet jeśli dublował on masę, to tylko dublował. W rozrusznikach masa jest zawsze na jego obudowie i łączy się z pozostałym żelastwem silnika i dalej do ramy, bieguna ujemnego akumulatora.
Być może natknąłeś się na kabel sterujący właśnie pracą rozrusznika i go poprawiłeś - jest to bardzo prawdopodobne.
Jeśli jednak problem nie zniknie to jest jeszcze jeden punkt do sprawdzenia o którym nikt nie wspomniał, ja do niedawna walcząc bezskutecznie z dosłownie takim samym problemem jak Ty, w końcu go dopadłem a był na samym wierzchu.


U mnie był to kabel sterujący- włączający bendyks . :spoko

eMKa - 2014-08-26, 22:23

piotr1 napisał/a:
U mnie był to kabel sterujący- włączający bendyks .


raczej
elektromagnes (automat) :spoko

Socale - 2014-08-26, 22:46

Fenianek napisał/a:
Dzięki za sprostowanie Kolego, fajnie używać prezyzyjnych zformułowań siedząc przed komputerem a nie stojąc na parkingu przy autostradzie! :) To jaki to punkt, jakaś tajemnica?

Pozdrawiam!

Ależ poprawność to podstawa.
Zadzwoń po pomoc i określ że popsuło się koło.
ADAC przywiezie zapasowe a chodziło np. w silniku o pasowe... :spoko
Drobiazg.
.
Fenianek, to żadna tajemnica nie jest, szperam i szukać coś by zobrazować.
Ty masz Peugeota i ja, więc spodziewam się że sterowanie rozrusznikiem mamy identyczne.
Wspominałeś że u Ciebie coś pyka, być może poprzedni właściciel założył przekaźnik, bo jest i taka możliwość. U mnie nawet przekaźnik nie pomógł - jak i u Ciebie, bo...
No właśnie te "bo".
Cierpliwości może zaraz coś znajdę...

Fenianek - 2014-08-26, 23:04

Ty Socale, ale u mnie juz wsztstko działa, daj se na luz! :)
Socale - 2014-08-26, 23:07

Fenianek napisał/a:
... Mam nadzieje, że problem załatwiony.

Hm.. to nie jest jednoznaczne, a tak chciałem Ci pomóc :(
.
Edit:
" -Pomóc Ci?
- Nie, nie trzeba
- Na pewno?
- Na pewno...
- ...no to Ci pomogę ! :) "
A poważniej, będzie dla potomnych:
W naszych Peugeotach fabryczna wiązka obsługująca rozrusznik składa się z dwóch kabli, gruby (żółty1) wysoko prądowy do kręcenia wirnika/bendiksa
oraz chudszy (żółty2) do sterowania elektromagnesem.
Wiązka ta ma długość tylko od rozrusznika do klemy + akumulatora (gruby żółty1).
Natomiast chudszy (żółty2) w pobliżu tej klemy ma fabrycznie zakończenie konektorowe do podpięcia z kablem który wychodzi z instalacji (zaznaczenie zielone z !)
U mnie przekaźnik umieszczony jest przed tym złączem i mając na myśli kierunek przepływu prądu (strzałki czerwone) jego rola była zbyteczna gdyż problem tkwił właśnie w tym konektorze.
Przypadkiem na niego trafiłem podczas innych prac więc odświeżyłem ten kontakt i do dziś działa bezawaryjnie.

SlawekEwa - 2014-08-27, 06:42

Socale napisał/a:
Jeszcze się nie spotkałem , żeby z rozrusznika wychodził jakiś kabel MASOWY

Z rozrusznika to nie, ale od śruby mocującej rozrusznik to 2.8 tak ma.

eMKa - 2014-08-27, 09:01

Generalnie masowanie silnika w Ducacie pozostawia wiele do życzenia. Warto profilaktyczne przeprowadzić dodatkową masę lub okresowo czyścić starą. W modelach 2006 nawet była kampania na nową masę (3,0)
ale jak to bywa we Fiacie, nie wzywano klientów, tylko kto się zgłosił sam :?

Socale - 2014-08-27, 11:20

SlawekEwa napisał/a:
Socale napisał/a:
Jeszcze się nie spotkałem , żeby z rozrusznika wychodził jakiś kabel MASOWY

Z rozrusznika to nie, ale od śruby mocującej rozrusznik to 2.8 tak ma.

Prawda Sławek, tyle że ten kabel łączy jednostkę napędową z masą/karoserią/minusem aku i nie stanowi odrębnej drogi prądowej dla rozrusznika.
No ale to już nie ważne w temacie Fenianka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group