Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Olej w liczniku

krzysztofCz - 2014-09-21, 09:16
Temat postu: Olej w liczniku
To nie żart. Po wymianie linki licznika jednemu z naszych kolegów cieknie olej przez linkę górą w liczniku. Zaznaczam, że poziom oleju w skrzyni jest w normie. Nigdy z czymś takim się nie spotkałem. Może Wy macie jakieś doświadczenie przyczyna/skutek/naprawa :?:
SlawekEwa - 2014-09-21, 12:37

krzysztofCz napisał/a:
To nie żart.


Normalka , niech nasz kolega odwróci wkład linki w pancerzu :bigok

gino - 2014-09-21, 12:55

ślimak napędu szybkoścomierza, zamontowany w skrzyni faktycznie ma tendencje do wyciągania oleju , dlatego oprócz objawu przez Ciebie Krzysiu opisanego, bardzo ważne jest również prawidłowe zamontowanie pancerza linki na dole-przy skrzyni, bo zły montaż może ''wysuszyć'' skrzynie z oleju niemal do zera...
a o ile w Twoim przypadku mozna to zauwazyć, poprzez olej w liczniku...to gdy pancerz nie zaskoczy zatrzaskami na dole, przy samym ślimaku/reduktorze prędkościomierza ...nawet nie zauważysz że olej jest cały czas wysysany ze skrzyni... :spoko

krzysztofCz - 2014-09-21, 13:09

Grześ... to nie w moim. Wymieniali mu linkę w warsztacie. Na dole nie cieknie, ale wali do góry.
Mechanizm różnicowy daje rozbryzg oleju do góry, na ślimak... ale żeby pchało go tak wysoko ?
Przełożenie wkładu ma zmienić układ skręcenie żył linki ?

bryzby - 2014-09-21, 14:44

krzysztofCz napisał/a:
Przełożenie wkładu ma zmienić układ skręcenie żył linki ?

Nie ma możliwości odwrócenia ani pancerza, ani wkładu linki. Gdyby linka nie była zamontowana na zatrzasku przy skrzyni to olej wylatywał by dołem, przy skrzyni. Wyciek górą świadczy o szczelności dolnego mocowania.

Niepokorny1 - 2014-09-21, 18:34

Czesty objaw w starszych modelach - gdy skrzynia biegow ma niedrozne odpowietrzenie. :spoko
SlawekEwa - 2014-09-21, 19:05

krzysztofCz napisał/a:
Po wymianie linki licznika jednemu z naszych kolegów cieknie olej przez linkę górą w liczniku.

Niepokorny1 napisał/a:
Czesty objaw w starszych modelach - gdy skrzynia biegow ma niedrozne odpowietrzenie

Czyli wymiana linki zapchała odpowietrzenie :haha:

WINNICZKI - 2014-09-21, 23:55

Ha moze nie zatkala , ale stara linka miala poprzecierany pancerz i skrzynia podsysala przez nia powietrze teraz jest wszystko szczelne to wyszedl brak droznego odpowetrzenia i zczynaja sie schody. :spoko
bryzby - 2014-09-22, 10:33

WINNICZKI napisał/a:
skrzynia podsysala

A przez nową wypycha? :roll:

WINNICZKI - 2014-09-22, 12:26

Nowa linka z szczelnym pancerzem zachowuje sie jak ślimak i kręcąc się w pancerzu powoduje wyciąganie oleju.Wystarczy założyć wkłąd linki pokryty teflonem i efekt zniknie. :ok
bryzby - 2014-09-22, 17:38

WINNICZKI napisał/a:
Wystarczy założyć wkłąd linki pokryty teflonem

Teoretycznie jest to logiczne, ale w 1990 r chyba nie było wkładów pokrytych teflonem a olej ze skrzyni nie wyciekał.
Krzysiu Cz chyba miałeś rację, odpowietrznik od 20 lat był zatkany. Jak sprawdzę na trasie to będzie całkowita pewność ale wszystko wskazuje ,że to je to. :bigok :spoko

krzysztofCz - 2014-09-23, 06:39

bryzby napisał/a:
Krzysiu Cz chyba miałeś rację, odpowietrznik od 20 lat był zatkany. Jak sprawdzę na trasie to będzie całkowita pewność ale wszystko wskazuje ,że to je to. :bigok :spoko

:oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol:

bryzby - 2014-09-23, 07:39

krzysztofCz napisał/a:

Nie ma powodu, Krzysztof jeszcze raz Wieeelkie dzięki. :spoko :spoko :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group