| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - SWAP JEDNOSTKI NAPĘDOWEJ NA 2.5 TDI -JEST MOC I OSZCZĘDNOŚĆ
levisdj - 2014-09-21, 13:40 Temat postu: SWAP JEDNOSTKI NAPĘDOWEJ NA 2.5 TDI -JEST MOC I OSZCZĘDNOŚĆ Właśnie zakończyłem wraz z moim mechanikiem swap silnika we Fiacie DUCATO r91 zabudowa LMC LIBERTY 560.
Silnik wraz ze skrzynią i całym osprzętem wymontowany z dawcy DUCATO r03.
Mimo kilku problemów z przeniesieniem napędu /półosie/ oraz przeróbka układu wydechowego udało się :-) !!!
Nawet lewarek zmiany biegów zmienił swoje położenie, stary wymontowany a nowy oczywiście z dawcy zamontowany wraz z podstawą na kokpicie, teraz jest jazda hehe chodź były momenty zwąpienia czy to wszystko zagra.
I gra, autko obecnie w podróży do Chorwacji.
Poza jednostką kamperek "dostał" zawieszenie pneumatyczne osi tylej oraz wspomaganie układu kierowniczego.
Teraz autko oszczędne i żwawe.
Jeśli kotoś jes zainteresowany taką przeróbką to zapraszamy, koszt do negocjacji z gwarancją jakości wykonania wszystkiego.
Kontakt levisdj@o2.pl lub 503 018 187
Jacek M - 2014-09-21, 15:28
To bardzo ciekawa konszepcja Z jakim orientacyjnym kosztem "przeszczepu" trzeba się liczyć?
Możesz podrzucić jakieś zdjątka?
lrjasiek - 2014-09-21, 15:32
przeszczep mechanizmów z auta wyprodukowanego w 2003 roku do egzemplarza o wiele starszego. .wydaje mi się trudny do przeprowadzenia.Ćwiczyłem taki wariant w offroadowej zmotce na bazie land rovera...i podsumuję swoje doświadczenia. .stwierdzeniem..że to nie był dobry projekt:(
eMKa - 2014-09-22, 21:21
| levisdj napisał/a: | | Silnik wraz ze skrzynią i całym osprzętem wymontowany z dawcy DUCATO r03 |
a konkretnie jaki silnik 2,8 JTD ?
bardzo ciekawe
puść trochę pary
levisdj - 2014-09-23, 20:52
To puszczę trochę pary :-)
Silnik 2.5TDI z Ducato rocznik 2002, moc "jest moc" :-) 114KM, moze to nie jest zawrót głowy ale w porównaniu z silnikiem fabrycznym czyli wolnossącym 2.5 to zupełnie inna baja.
Co do słów kolegi Irjaska to też tak myślałem ale nie mój mechanik, dla niego tego typu wyzwania to hobby.
Owszem jak pisałem problem był z półosiami ale i on został wyeliminowany.
Co prawda półosie pozostały ze staregoi typu skrzyni a to ze względu na to że różnią się wieloklinem. Niestety samej zwrotnicy też nie można było zmienić bo jest różnica w rozstawie śrób mocujących do kolumny macperson.
Ponieważ przegóby wewnętrzne półosi się nie różnią to wystrczyło kupić dodatkowo drugą półoś strego typu "długą' rozciąć i skrócić obie na miarę.
Sprawa bardzo prosta bo fabrycznie są wspawane w rury wydłużające.
Nie wiem czy dobrze się wyraziłem :-) ale najważniejsze wszystko gra i to jak.
Fotki mogę przesłać na adres mailowy jak tylko autko wróci z Chorwacji.
Co do kosztów takowego "swapa' to koszt zakupu np. rozbitego Ducato blaszanki który i tak cześciowo się rekompenuje ponieważ sprzedałem stary silnik ze skrzynią biegów kilka elementów z "dawcy" a reszta na złom i kolejny zwrot gotówki.
Jeśli chodzi o robocianę to ok 1.000zł pełna przekładka.
Z dawcy poza silnikiem skrzynią biegów, lewarkiem zmina biegów oraz intercoolerem przydał się również prędkościomierz oraz linka napędu.
Po korekcie skali w starym liczniku i wymianie mechanizmu wewnętrzego licznika oraz linki licznik "nie kłamie"
Jak widać wszystko da się zrobić.
Pozdrawiam i czekam na pytania "niedowiarków"
levisdj - 2014-09-23, 20:55
P.S.
Myślę że jesli czas pozwoli wybiorę się na jakiś zlot klubowiczów o czym wcześniej dam znać na forum.
Wtedy na żywo można będzie ocenić naszą pracę.
:-)
martini44 - 2014-09-23, 21:01
Jeśli to możliwe chętnie bym zobaczył, mieszkam niedaleko a pracuje jeszcze bliżej...... być może w starym kamperku też tak zrobie
eMKa - 2014-09-23, 21:05
| levisdj napisał/a: | | Silnik 2.5TDI z Ducato rocznik 2002 |
Gdzieś wkradł się błąd
albo nie ten rocznik, albo inny silnik
WINNICZKI - 2014-09-23, 22:27
Dawno,dawno temu jak szukałem kamperka ,to przeczytałem ogłoszenie o sprzedaży kampera na Ducato I z slnikiem 2,8 tdi, i było to na niemieckiej stronie chyba mobile24.de. Czyli nawet Niemcy coś takiego popełnili,ale auto stało pod Holenderską granicą i było to za daleko na ściągnięcie go do Krakowa. Czyli da się.
levisdj - 2014-09-24, 20:41
Da się wmontować 2.8 JTD niestety gdy szukałem dawcy z tym silnikiem znalazłem w interesującej cenie tylko dwa niestety oba poszły 'z pnia" więc został zamontowany taki jaki jest.
Jeśli chodzi o silniki 2.5d, 2.5TD, 2.5TDI oraz 2.8JTD to właściwie bloki są prawie identyczne więc poduszki silnika pasują niestety nie pasuje poduszka skrzyni ale to najmniejszy problem.
JaWa - 2014-09-26, 14:43
| levisdj napisał/a: | | Da się wmontować 2.8 JTD niestety gdy szukałem dawcy |
A co ma ten silnik wspólnego z tematem 'Camper Team Awards" ? Nie zaśmiecaj wątków o zupełnie innych sprawach.
martini44 - 2014-09-26, 19:19
to kiedy mogę podjechać zobaczyć swapa ??
JaroW - 2014-10-29, 16:44
| levisdj napisał/a: | Właśnie zakończyłem wraz z moim mechanikiem swap silnika we Fiacie DUCATO r91 zabudowa LMC LIBERTY 560.
Silnik wraz ze skrzynią i całym osprzętem wymontowany z dawcy DUCATO r03. |
Witaj
Koledzy ci zadają pytania na które nie odpowiadasz...
Daj fotkę silnika w aucie..
| levisdj napisał/a: | | Silnik wraz ze skrzynią i całym osprzętem wymontowany z dawcy DUCATO r03. |
| levisdj napisał/a: | | Silnik 2.5TDI z Ducato rocznik 2002, moc "jest moc" :-) 114KM, |
2.5TDI na 100 % nie był montowany w roczniku który podajesz ...
2.5 TDI Iveco 8140.47 ma moc 116KM i jest z rocznika 95-97
znowu następny kolega co nie wie co ma zamontowane ...
2002 lub 2003 to który rocznik posiadasz od dawcy
z tego co ja wiem to w tym przedziale rocznikowym były silniki
2.3JTD lub 2.8 JTD
a od 99 do do rocznika 2002 był 2.8idtd
|
|