|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - LPG w silnikach - ale szczegółowiej
maszakow - 2014-09-30, 23:16 Temat postu: LPG w silnikach - ale szczegółowiej Mam pytanie do specjalistów od zakładania LPG w samochodach...
POniekąd sprowokowane zagadnieniem "choroby wściekłego diesla" w subforum Fiata.
1. Czy dysze do zapodawania LPG na kolektor ssący(zbiorczo lub na pojedyncze cylindry - sorki nie jestem specjalistą) mają znormalizowaną średnicę otworu czy też zależy ona od pojemności ?silnika, wielkości cylindra, aplikacji ( dolot ogólny lub na pojedynczy cylinder) ?
czy jest coś takiego jak jest typowa średnica stosowana w układach LPG ? albo powiedzmy najbardziej wygodna najbardziej popularna...
2. Żeby auto działało na LPG tworzy się mapy wtrysku - ale musi być coś takiego jak dawka podstawowa, bazowa... jak kalkuluje się taką dawkę??
z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
silny - 2014-10-01, 18:44
Oj , nie chce wam przerywać dyskusji ale nie ważne czy dobrym , ale napewno jedynym gazownikiem jestem JA
Pytań zadaleś kilka ale -
Nie ma dysz typowych i
Nie ma dawki bazowej.
Obecnie produkowane instalacje markowych firm są podobne w pracy i wszystko leży w rękach montera
Socale - 2014-10-01, 19:56
Jeśli chodzi o dawkowanie, to na pojedynczy cykl pracy cylindra o ilości wtryskiwanego gazu decyduje czas otwarcia wtryskiwacza.
Precyzuje się ten czas w zależności od ciśnienia gazu przed wtryskiwaczem - są różne.
.
Nie wiemy jaki jest cel Twoich pytań, jeśli chodzi ci o zagrożenie "wściekłym benzynogazem" to nie dotyczy.
Jak by się nawet chciał wkręcić na obroty to wyłączasz stacyjkę = odcinasz zasilanie paliwem/gazem i układ zapłonowy.
Stopień sprężania nie pozwoli na samozapłon czynnika spalanego.
maszakow - 2014-10-01, 21:07
Na razie tylko ciekawość - luźne myśli....
tak jak w domu mamy dysze do kuchenek gazowych
,
Ciśnienie z sieci gazowej jest określone...
Są też dysze do propan-butanu - Ciśnienie za reduktorem też znane.
no to teraz jak to wygląda w instalacjach samochodowych ?
SOcale wszystko się zgadza ale czas i ciśnienie to nie wszystko - wydaje mi się że średnica dyszy też ma znaczenie. tak sobie myślę że przecież nie daje się takich samych średnic do silnika 1.2l jak do silnika 2,5l bo ten drugi wymaga większej dawki paliwa w krótkim czasie - inaczej będzie przyspieszał jak tankowiec po wyjściu z portu...
tak jak powyżej mamy różne średnice dla różnych gazów i dla róznych wydajności - tak tez musi byc w przypadku LPG. pytanie - jaki to zakres średnic??
amples - 2014-10-01, 21:30
...........
silny - 2014-10-02, 06:50
Jakbyś napisał co , jaki problem , mamy rozwiązać to bylo łatwiej
Ta tabelka jest tylko orientacyjna i jak przejżałem to polowa z tych aut by sie zalewala , czyli check engine.
W samochodach do wyznaczenia dawki jest sonda lambda , bez tego lub analizatora spalin nic nie zrobisz w nowoczesnym pojezdzie, i takie tabelki to tylko okolo.
Aaa , i byś się zdziwił bo niektóre małe downsizingi przy pojemnosci 1200 mają wieksze dysze od starego 2.0
Jeslli chcesz dobrac dysze na oko to tylko zacznij od najmniejszej i rozwiercaj co 0.1 mm.
maszakow - 2014-10-04, 14:47
Dzięki amples - pifko poleciało - to daje jakiś pogląd. Nawet z uwzględnieniem uwag majsterka.
Myślałem ze dysze mają znacznie mniejsze otwory.... w porównaniu do domowych zastosowań dziury jak stodoła - a ciśnienie jeśłi wyrażone w barach to spore. Stąd całość idzie w czas otwarcia wtryskiwacza w milisekundach...
Dzięki.
Socale - 2014-10-05, 20:56
maszakow napisał/a: |
...Stąd całość idzie w czas otwarcia wtryskiwacza w milisekundach...
|
Dokładnie. W końcu na wysokich obrotach wtryskiwacz nie nadążałby ze swoją poprawną pracą co kończyło by się utratą precyzyjnej kontroli dawki.
|
|