Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Felgi do Ducato 1991

siwa - 2014-11-26, 16:11
Temat postu: Felgi do Ducato 1991
Czy ktoś mi może powiedzieć, czy felgi 14" Citroen Jumper,Fiat Ducato, 5x118x72 są odpowiednie do mojego samochodu?

Nie mam go pod ręką, a wiem, że starymi Dukatynkami kilka osób tu jeździ, poratujecie?

siwa

gino - 2014-11-26, 17:15

w ducato 1 rozstaw śrub to 5x118 i otwór centrujący 72mm
więc te o których piszesz, powinny pasować.. :spoko

siwa - 2014-11-26, 17:37

Dzięki, Gino:)))
BioPiekarz - 2015-10-15, 22:12

gino napisał/a:
w ducato 1 rozstaw śrub to 5x118 i otwór centrujący 72mm
więc te o których piszesz, powinny pasować.. :spoko


Na co zwrócić uwagę kupując felgi do Ducato I ?
czy jeśli będzie ten podany rozmiar to już wystarczy ? będą pasować ?
czy podawany przez sprzedawców rozmiar centrujący 71,1 jest dobry ?

Drugie pytanie to czy cokolwiek zyskujemy zamieniając obecne felgi (14") na 15-16" ?
Czy to ma sens ?
Czy to głupi pomysł ?
Proszę o podpowiedzi.
Z pozdrowieniami
BioPiekarz

Skwarek - 2015-10-15, 23:32

Właśnie dzisiaj potrzebowałem sprawdzić wymiar otworu cetrującego feg w moim autku, więc zamiast pytać na forum, podniosłem maskę odkreciłem uchwyt koła zapasowego i suwmiarką zmierzyłem u mnie 71,1mm. Zmierz, nie pytaj, będziesz pewny. Nikt tego nie zgadnie. :spoko
Gewehr - 2015-10-15, 23:49

Skwarek napisał/a:
Właśnie dzisiaj potrzebowałem sprawdzić wymiar otworu cetrującego feg w moim autku, więc zamiast pytać na forum, podniosłem maskę odkreciłem uchwyt koła zapasowego i suwmiarką zmierzyłem u mnie 71,1mm. Zmierz, nie pytaj, będziesz pewny. Nikt tego nie zgadnie. :spoko


Zmierz piastę :bajer Felgi w DI nie są centrowane na piaście, a jedynie śrubami.

Skwarek - 2015-10-16, 11:57

Będąc też szczególarzem nie zgodzę się.

Chciałem oszczędzić na zdejmowaniu koła, tak by było prawidłowo,
Ale jak oryginalna felga ma jakiś tam wymiar otworu to dobrze jest kupić taką samą ;)
Kolega chce kupić felgę a nie piastę.


Pomiar piasty niecętrującej jest bez sensu bo ona nie musi pasować do otworu felgi. Ale musi być tylko mniejsza niż dziura w feldze.

chemik - 2015-10-16, 13:59

proponuję sprawdzić jeszcze na oryginalnych, (starych?) felgach następujący parametr: osadzenie felgi i kształt profilu felgi.
Osadzenie - to najprościej mówiąc, jak głęboko "wchodzi " felga na piastę,
zaś profil - to kształt ( w przekroju ) felgi.
Dokładniejsze informacje i omówienie w linku:
http://www.felgi.pl/artyk...przekroju-felgi

:spoko

Gewehr - 2015-10-16, 16:43

Skwarek napisał/a:
Będąc też szczególarzem nie zgodzę się.

Chciałem oszczędzić na zdejmowaniu koła, tak by było prawidłowo,
Ale jak oryginalna felga ma jakiś tam wymiar otworu to dobrze jest kupić taką samą ;)
Kolega chce kupić felgę a nie piastę.


Pomiar piasty niecętrującej jest bez sensu bo ona nie musi pasować do otworu felgi. Ale musi być tylko mniejsza niż dziura w feldze.


Po co zaproponowałem pomiar piast? Po to, że szuka nowych felg i może dobierze idealne do piasty. Centrowanie felg w DI śrubami jest fatalne i nigdy nie można ustawić idealnie ;) Po drugie, jak oleje centrowanie piastą(czyli tak jak jest fabrycznie), może sobie kupić felgę z otworem np.75mm.

Nadal widzisz pomiar piasty bez sensu :bajer

Chemik, do tego co napisałeś, dodam jeszcze jedną ważną uwagę. Ważna jest też nośność felgi :-P

Skwarek - 2015-10-16, 18:55

Gewehr napisał/a:
może dobierze idealne do piasty.

to może i zagra w totka.

Gewehr napisał/a:

Centrowanie felg w DI śrubami jest fatalne i nigdy nie można ustawić idealnie ;)


Bez przesady :haha: Ktoś to kiedyś ustawiał ? by toczyć się 80-90km/h, a jak to się robi? to centrowanie.

Każdy przykręca koło i już.


Gewehr napisał/a:

Po drugie, jak oleje centrowanie piastą(czyli tak jak jest fabrycznie), może sobie kupić felgę z otworem np.75mm.


Do tego samego wniosku można dojść mierząc tylko felgę.


Ale tak można wymyślać jeszcze przez dwie strony ale już mi się nie chce :spoko

A miała być prosta porada bo kolega chciał felgę do ducato tylko większą.
czy naprawdę jest aż taki wybór do starego ducaciaka?

Chciałem kupić aluminiową 14" :gwm i niby coś jest ale jak już chcę to nie ma, a stalowe to przecież standard.

Gewehr - 2015-10-16, 19:13

Skwarek napisał/a:
Bez przesady :haha: Ktoś to kiedyś ustawiał ? by toczyć się 80-90km/h, a jak to się robi? to centrowanie.

Każdy przykręca koło i już.


Każdy DI którego robię, ma wycentrowaną felgę :chytry Trochę jest przy tym pracy, ale mam pewność że klient będzie zadowolony :bajer Podejrzewam że większość z posiadaczy DI centruje ;)

Skwarek - 2015-10-16, 19:37

Chociaż to prawie nie na temat to: po pierwsze chwała Ci za dobrą robotę. (serio)

Jestem w mniejszości i nie centruję. Nawet nie wiem czy mam taką potrzebę bo nigdy nie jechałem na wycentrowanych kołach i nawet (ignorant) nie czułem niezadowolenia, teraz już będę musiał. Dobra, żartowałem.

Ale jak w ogólnym zarysie przebiega to centrowanie, co mierzysz, czym regulujesz, wytłumacz prostymi słowami.

Może i ja kiedyś poczuję zadowolenie :haha:

:spoko

BioPiekarz - 2015-10-16, 19:44

Wszystkie odpowiedzi były już bardzo pomocne.
Było jednak też drugie, ważniejsze dla mnie pytanie o zasadność zwiększenia rozmiaru kół na felgi 15 lub 16 calowe.
Czy to ma sens czy jakieś pozytywne znaczenie czy raczej nie ?

Skwarek - 2015-10-16, 19:50

Większa felga niby nieznacznie ciszej bo mniejsze obroty, ale trochę więcej gazu bo ciężej i w sumie to chyba wsio ryba. Licznik źle pokazuje. Już to było wałkowane, są zwolennicy i przeciwnicy. I każdy ma swoje argumenty. to nie do powtórzenia. Poszukaj to gdzieś było.

:spoko

http://camperteam.pl/foru...d691c700259d2cd


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group