Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Zrób to sam - Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku )

MAWI - 2014-11-29, 13:42
Temat postu: Naprawa bloku silnika (czym uzupełnić nie wżery w bloku )
Pytanie do kolegów naprawiaczy silników i nie tylko.
Mam kłopot .W siniku jednej z koparek. Co jakiś czas wydmuchuje uszczelkę z pod głowicy. (mniej więcej raz na rok)Zauważyłem ,że na górnej powierzchni bloku silnika pojawiły się małe wżery taki małe jak 5groszy ,grubości mniej niż żyletka.Ostatnio uzupełniliśmy je jakimś dwuskładnikowym klejem może poxipolem.Starczyło to na rok.Dziś znów olej w chłodnicy.
może wiecie czym to uzupełnić bardziej profesjonalnie .Mam świadomość że najlepiej to zrobić szlif góry bloku .A póki co jeszcze nie teraz.Słyszałem ,że takie szlify ktoś już robi u klienta ,bez wyciągania silnika.Może ktoś z was coś na ten temat wie.
Każda podpowiedź jest cenna ,

martini44 - 2014-11-29, 13:50

zalej cyną wyszlifuj i poskładaj... robiłem koledze w VW i jeździ do dzisiaj.....
Donat - 2014-11-29, 13:53

spawać i szlifować
MAWI - 2014-11-29, 14:12

martini44 napisał/a:
zalej cyną wyszlifuj i poskładaj

Ta opcja mi bardziej pasuje .Powiedz jak to zrobić najlepiej.

A może jeszcze jakieś pomysły.

martini44 - 2014-11-29, 14:29

pewnie zaraz usłyszę słowa krytyki ale co tam..... poprostu wżer przygotowałem jak do lutowania (odłuszczenie, kalafonia itd....) rozgrzałem kolbę lutowniczą którą odziedziczyłem od ojca z czasów PRL i zalałem lutem najzwyczajniej w świecie .... miniszlifierką usunąłem nadmiar, potem nowym kołem do szlifierki stacjonarnej ( bo równa powierznchnia ) przeszlifowałem płaszczyznę.... do usunięcia większych rys użyłem przymiaru i papieru ściernego (nie pamiętam gramatury ale chyba 600 ) i wsio.... przy okazji szlifowania okazało się że cała płaszczyzna bloku jest zwichrowana więc miałem obawy ale widocznie uszczelka skorygowała odchyelnia....

Mimo takiego eksperymentu uważam że spawanie jest pewniejsze.... dla siebie wyciągnąłbym silnik i zrobił do porządku od A do Z :spoko

MAWI - 2014-11-29, 14:41

Nie wiem czy bez podgrzania bloku palnikiem cyna złapie.
Gadałem z fachowcem o spawaniu .Wybił mi z głowy.Mówił coś o miejscowych nagrzaniach .
Te ubytki ,są ze 3 razy cieńsze niż żyletka .Warstewka poxipolu była tak cienka jak bibuła a może cieńsza .
Pozostaje cyna ,albo jakiś klej do tych spraw.Tylko co???

martini44 - 2014-11-29, 14:46

w starym golfie złapało..... kurde nie wydaje mi się że takie małe wżery u Ciebie są przyczyną .... pomierzyłeś płaszczyznę ??
MAWI - 2014-11-29, 16:57

martini44 napisał/a:
nie wydaje mi się że takie małe wżery u Ciebie są przyczyną

Na tych wżerach jest zawsze przedmuch ,widać to po uszczelce.
Zawsze w tym samym miejscu.

janusz - 2014-11-29, 17:27

MAWI,
A nie da się splanować bloku? To się szlifuje. Czasami trzeba grubszą uszczelkę ale nie zawsze. Czasami można też tłoki szlifnąć.

martini44 - 2014-11-29, 17:28

janusz, ale MAWI nie chce wyciągać silnika, wiadomo że szlif byłby dobry jak nie najlepszy plus napawanie wżerów....
gustaw - 2014-11-29, 17:50

Najmocniejsza spoina na świecie. Mocuje, wypełnia i wiąże wszystkie twarde powierzchnie: żeliwo, stal, aluminium, każdy rodzaj drewna, ceramikę i tworzywa sztuczne. Można ją nawiercać, szlifować, gwintować i obrabiać z pełną gwarancją, że się nie skurczy.Łatwa w użyciu - daje się kształtować do 25 minut. Wytrzymuje temperatury do 315° C i jest odporna na oleje, wodę, benzynę i chemikalia. Trwałość w tubce 20 lat.

Spoina AUTO WELD ma tysiące zastosowań:

naprawy mechaniczne,
pęknięte bloki silnikowe,
gniazda i prowadnice zaworów,
pęknięcia i nieszczelności,
cieknące bojlery,
wyposażenie łazienek,
płytki ceramiczne,
pralki, suszarki,
kosiarki itd.

janusz - 2014-11-29, 18:09

martini44 napisał/a:
ale MAWI nie chce

Sory nie doczytałem.

eMKa - 2014-11-29, 18:34

Wypróbowany (na szybko) sposób na aluminium, żeliwo, stal.
technicoll.pl -Epoxy alu nr art. E-020
dostęna w Castoramie
Parę razy stosowana nawet do odbudowy elementu. :)
Polecam

Argo - 2014-11-29, 19:35

Uszczelka się przepala bo mostek cieplny jest za wąski i nie odprowadza ciepła z okucia uszczelki. kleje na bazie wszelakich żywic nie zdają egzaminu. Metoda naprawy polega na wypełnieniu taśmą ołowiową lub stopem 20-30% cyny z ołowiem. wybór zależny od techniki naprawy. Nie nadaje się cyna używana do lutowania ze względu na dużą zawartość cyny w stopie. Naprawa taśmą polega na dokładnym wytrawieniu wżeru i przemyciu jakimś rozpuszczalnikiem (pozbycie się tłuszczu). Następnie kładziemy taśmę ołowianą (2-3 mm grubą) na wżer i poprzez równą sztabkę traserską wklepujemy w wżer. Po paru uderzeniach młotka ołów wypełnia wżer i kantem płytki nadmiar zeskubujemy z bloku. (nie szlifujemy papierem). Cyny nie używałem bo jest mniej plastyczna i molekuły cyny nie łączą się z żeliwem. Zakładam, że blok jest żeliwny bo jak alu to tylko napawanie.
martini44 - 2014-11-29, 20:25

Argo, konkretna odpowiedź dla laików.... mimo że tym razem temat mnie nie dotyczy DZIĘKUJĘ.... :kwiatki:
Argo - 2014-11-29, 21:59

Spróbuj założyć pod uszczelkę przekładkę miedzianą o grubości 0,2-0,3mm. Silniki w maszynach roboczych są z reguły długo skokowe i taka przekładka jest do przyjęcia. Przekładka znacząco poprawi odprowadzanie ciepła z okucia. Możesz dorobić uszczelkę o jednej stronie miedzianej.
MAWI - 2014-11-30, 11:55

Dzięki koledzy na was zawsze można liczyć.Zamówiłem już coś takiego:
Epoksydowa pasta aluminiowa Multibond 16A
Po rozmowie z właścicielem zamieniłem na:
Epoksydowa pasta odlewnicza Multibond 16O
Najbardziej przekonuje mnie metoda kolegi ARGO.
ale on mieszka dość daleko i pewnie nie da się namówić na wizytę koleżeńską ,ale wszystkim wam piękne dzięki :kwiatki:
P.S.
gdzie dorobić taką miedzianą uszczelkę?

BODEK - 2014-11-30, 20:51
Temat postu: Uszczelki
Uszczelki głowic i kolektorów
wszystkie samochody
01-364 Warszawa Jelonki
ul. Gimnazjalna 18A
Tel? 0-22 664 89 10

Powodzenia

MAWI - 2014-11-30, 20:56

Dzięki BODEK juz gadałem z Panem w Aleksandrowie Łódzkim.Jutro jadę ,ma dorobić .Podobno da radę.Dam znać o efektach. :spoko
jaro136 - 2014-11-30, 21:29

Polecam tego pana z Aleksandrowa wie co robi miałem okazje korzystać z jego usług dorabiałem uszczelkę do silnika kubota do agregatu
MAWI - 2014-12-01, 10:04

Mam też kubotę ale uszczelka padła w Koparko-ładowarce CASE 580SLE.
Tam pracuje CUMMINS 4TB 3,9. Zaraz do niego jadę ,tyko pracownicy wyjmą starą na wzór.

Argo - 2014-12-01, 11:14

Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy.
MAWI - 2014-12-01, 19:00

Argo napisał/a:
Sprawdź czy przy wymianie uszczelki nie należy wymienić śrub lub szpilek przy dokręcaniu głowicy.

Producent nie zabrania ,ale nie jest to wymóg.
odebrałem uszczelkę ,jutro odbiorę pastę wypełniającą i specjalny neutralizator tłustych pozostałości.
Pan od uszczelek zna się na rzeczy .Nim zabrał się za dorabianie nowej ,starannie obejrzał stare.Dobił ,odebrałem i jutro montaż. dam znać o efektach. :spoko

Argo - 2014-12-01, 19:35

Jak będziesz dokręcał głowicę, to podziel dokręcanie na dwa etapy po około 50% siły i po zakończeniu odczekaj 20-30 min i każdą szpilkę lub nakrętkę dokręć o 90 stopni. Jeżeli któraś śruba lub nakrętka będzie stawiała mniejszy opór to będzie objaw o ciągnięciu się szpilki lub śruby i należy wymienić wszystkie. Nie zapomnij wydmuchać brudu z otworów jak są szpilki.
MAWI - 2014-12-01, 21:06

Ja spotkałem się z dwiema tabelami dokręcania głowicy do tego silnika, jedną rekomendował Case a drugą Cummins. Ja dokręcam tą rekomendowaną przez Cummins. W Case ten silnik ma oznaczenie 4T-390 a w Cummins 4BT 3.9 . W metodzie Case wszystkie śruby głowicy dokręcało się z tą samą siłą w trzech stopniach, a u Cumminsa inaczej długie i krótkie z różnym momentem a potem wszystkie o dany taki sam kąt. Ważne żeby posmarować olejem gwinty śrub mocowania głowicy przed dokręceniem.Momenty dokrecania śrub głowicy silnika Cummins 4t 390 Wszystkie śruby,a jest ich trzy rodzaje, jezeli się rozchodzi o długość-/ 1szy etap--90 NM,wszystkie śruby 2gi etap--śruby długie dokrecić na 120NM, 3ci etap--wszystkie śruby dokrecić o kąt 90 stopni. te Te wielkości dotycza silników 4-ro cylindrowych Camminsa z turbiną jak i bez.Niektórzy stosują metodę tzw.następnego dnia ,po kilu godzinach pracy koparki ,jeszcze o 45stpni wszystkie śruby.Tyle teoria ,a o efektach zamelduję jutro.Dzięki :bukiet:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group