| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - akumulator do wymiany??
rigg - 2014-12-06, 11:26 Temat postu: akumulator do wymiany?? Witam
Wczoraj, po dwóch tygodniach wszedłem do campera sprawdzić stan akumulatora, mam jeden na część mieszkalną.
Włączyłem "komputer" i na wyświetlaczu pokazała sie informacja, że akumulator jest pusty...
nawet światła nie udało się zapalić... Zaznaczę, że na pewno nic nie było włączone od dwóch tygodni, bo wyłączyłem wszystko głównym wyłącznikiem na panelu sterowania.
Czy to koniec aku?? Można jakoś sprawdzić czy wart jest kolejnego ładowania?
Jest to akumulator żelowy exide, taką bynajmniej książeczkę znalazłem wśród papierów .
Pozdrawiam.
grzegorzalex - 2014-12-06, 11:46
Spróbuj naładować i sprawdź jeśli będzie tak samo to akumulator raczej do wymiany.
OldPiernik - 2014-12-06, 12:58
Jeżeli nie posiadasz miernika to naladuj i odlacz akumulator i za dwa tygodnie sprawdź, czy normalnie wszystko działa. Jeżeli wszystko działa, to masz gdzieś uplywnosc i jakiś odbiornik ciągle bierze prąd. Jak nic nie działa to akumulator do wymiany.
rigg - 2014-12-06, 16:31
Podłączyłem 220 do campera, na początku na panelu pokazało 13,9 a po chwili 14,2
Zobaczymy jutro, ale wydaje mi się że ten akumulator nie jest pierwszej młodości...
krimar - 2014-12-06, 20:30
a nie masz radia z pilotem w części mieszkalnej?
rigg - 2014-12-06, 20:38
| krimar napisał/a: | | a nie masz radia z pilotem w części mieszkalnej? |
Nie, tylko w szoferce.
krzlac - 2014-12-06, 20:51
To, że radio jest w szoferce wcale nie oznacza, że jest podłączone do akumulatora startowego.
Spróbuj odczytać z akumulatora rok budowy. U mnie akumulatory wymieniłem po czterech sezonach. To podobno standard.
rigg - 2014-12-06, 20:56
| krzlac napisał/a: | To, że radio jest w szoferce wcale nie oznacza, że jest podłączone do akumulatora startowego.
Spróbuj odczytać z akumulatora rok budowy. U mnie akumulatory wymieniłem po czterech sezonach. To podobno standard. |
Chciałem go dziś obejrzeć, ale jest pod fotelem pasażera i nie bardzo go tam widać...
Po odsunięciu fotela max do tyłu widoczne są dwie śruby które go trzymają.
Czy ten fotel się tylko przesuwa i obraca, czy można go jakoś położyć żeby z góry był widok?
krzlac - 2014-12-06, 21:04
A kamper ile ma lat?
rigg - 2014-12-06, 21:06
| krzlac napisał/a: | | A kamper ile ma lat? |
2.3 z 2007. rozruchowy jest pod fotelem kierowcy
Wojciechu - 2014-12-06, 21:11
OldPiernik - może mieć rację, że jakiś odbiornik "żre" prąd z akumulatora. Ja coś podobnego mam w osobowym. W starej Lagunie po wyciągnięciu karty ze stacyjki wszystko się wyłączało i gasło - w nowej CB-radio pracuje cały czas i muszę je gasić odrębnie.
kimtop - 2014-12-07, 07:57
| rigg napisał/a: | | Jest to akumulator żelowy exide |
Taki akumulator powinien spokojnie wytrzymać 10 lat.
Mój ma 9 i trzyma doskonale.Akumulator ma 100Ah,jest kwadratowy i zajmuje całą skrzynkę pod siedzeniem pasażera.Żeby się do niego dostać trzeba odkręcić skrzynkę od podłogi
poptek - 2014-12-07, 09:00
prof-os, jesli zwykłe radio gaśnie po wyjęciu kluczyka/karty to najpradopodobniej CB masz podpięte pod nie właściwy "kabelek". Dobry elektryk powinien pomóc w tym temacie.
Ostatnio fachowcy z serwisu podpięli mi radio tak, że dostawało prąd dopiero po załączeniu zapłonu.
Socale - 2014-12-07, 09:36 Temat postu: Re: akumulator do wymiany??
| rigg napisał/a: | Witam
Wczoraj, po dwóch tygodniach
...
akumulator jest pusty...
nawet światła nie udało się zapalić...
... |
Z tych informacji wynika że aku nie uległ uszkodzeniu/zużyciu lecz został rozładowany.
Dwojako można rozumieć "pusty": totalne 0 (zero) czy rozładowany i niezdolny do eksploatacji bo jest poniżej 10,4V ?
Uważam to drugie, bo jeśli włączanie czegokolwiek jest sterowane elektronicznie, to ta sama elektronika nie pozwoli wydoić aku do zera.
rigg - 2014-12-07, 09:50
Wczoraj o 14`36 podłączyłem 220, za jakiś czas podejdę odłączę kabel, upewnię się, że wszystko jest odłączone i za tydzień się zobaczy. Odkręcę też mocowanie i sprawdzę co za ustrojstwo tam siedzi.
OldPiernik - 2014-12-07, 12:09
Jak chcesz szybko sprawdzić akumulator podjedź do dobrego sklepu czy punktu gdzie wymieniaja akumulatory. Tam powinni mieć miernik pojemności akumulatorów. Podłączą i będziesz wiedział wszystko. Warunkiem dobrego pomiaru musi być w pełni naładowany akumulator.
Socale - 2014-12-07, 12:23
| OldPiernik napisał/a: |
...
powinni mieć miernik pojemności akumulatorów
... |
Chyba nie istnieje coś takiego.
Zapewne masz na myśli miernik napięcia podczas dużego obciążenia i tym samym określanie krótkotrwałej zdolności rozruchowej.
Zdolność rozruchowa to nie to samo co pojemność a na pokładzie domu to o ten parametr bardziej chodzi, czyli nie o krótkie możliwości siłowe, tylko jak długo małym obciążeniem energii wystarczy.
OldPiernik - 2014-12-07, 12:30
W poniedziałek jak nie zapomnę zrobię zdjęcie miernika, którego używam w pracy. On mierzy pojemność akumulatorów symulując 20 godzinny cykl rozładowania.
rigg - 2014-12-07, 12:49
Witam
Właśnie wróciłem i: Aku to Exide Gel G80 340A DIN , 80 Ah (20h), 90 Ah (100h)
Około 11`04 na panelu wartości pokazywały 13,7 (kabel podłączony do 220) po około godzinie 14,2.
Po odłączeniu zasilania 220 na panelu pokazywało wartość: rozruchowy 13,7 a kabinowy 13,8.
Rozruchowy jest chyba taki sam jak kabinowy.
Mam nadzieje, ze aku bedzie ok ,bo podczas próby odkręcenia fotela, ukręciłem dwa klucze sześciokątne i dwóch śrub i tak nie udało mi się ruszyć! Jakiś mądry Niemiec tak je dokręcił, że chyba będzie mnie czekało rozwiercanie....
Wyłączyłem panel i teraz zobaczymy za tydzień co się wydarzy....
krzlac - 2014-12-07, 13:04
Napięcie bezpośrednio po ładowaniu jeszcze o niczym świadczy. Teraz musisz akumulator obciążyć np. żarówką 20W i obserwować jak długo pociągnie.
toscaner - 2014-12-07, 13:24
| krzlac napisał/a: | | Napięcie bezpośrednio po ładowaniu jeszcze o niczym świadczy. Teraz musisz akumulator obciążyć np. żarówką 20W i obserwować jak długo pociągnie. |
... najlepiej do spadku do 10,5V. Ilość godzin, kalkulator i zawsze jakiś wyznacznik czy aku ok, czy na śmietnik.
Gdyby dało się zmierzyć aktualną pojemność po kilkusekundowym dotknięciu jakimkolwiek miernikiem ...
Socale - 2014-12-07, 13:39
| krzlac napisał/a: |
...
Teraz musisz akumulator obciążyć np. żarówką 20W i obserwować jak długo pociągnie. |
oraz wyszukać powód rozładowania, np wyłączyć światło w garażu/bagażniku
Socale - 2014-12-07, 13:41
| OldPiernik napisał/a: | | W poniedziałek jak nie zapomnę zrobię zdjęcie miernika, którego używam w pracy. On mierzy pojemność akumulatorów symulując 20 godzinny cykl rozładowania. |
Albo chociaż symbol urządzenia, sam bym sobie takie cuś sprawił a nie jak dotychczas , podłączam 100W żarówkę i notuję wyniki
toscaner - 2014-12-07, 14:44
Jeśli chodzi mierzenie akumulatorów, to wszystko zależy, od tego czy chcemy zrobić test, czy akumulator się do czegoś nadaje (z reguły rozruchowy), czy chcemy zmierzyć (obliczyć) jego realną, a miarę aktualną pojemność w Ah.
Tester obciążający przez chwilę akumulator np. 100A to nie miernik aktualnej pojemności akumulatora w Ah, o którą niektórym tu chodzi.
OldPiernik - 2014-12-08, 08:10
Według mnie autorowi chodziło o akumulator części mieszkalnej - czyli wartość prądu rozruchowego nie jest do niczego potrzebna.
A niektórym tu chodziło o taki miernik
rigg - 2014-12-08, 10:30
Dziś rano: Aku części mieszkalnej 13, a po sekundzie 12,8 i tak stał, rozruchowy to samo.
rigg - 2014-12-12, 19:59
Witam
No i wszystko jasne... dwa dni temu byłem drugi raz w warsztacie , który montował mi alarm
(musieli dopracować czujnik ruchu na część mieszkalną) i zapytałem ich czy przy montażu wcześniejszym, używali światła itp w części mieszkalnej. I okazało się, że TAK, a że jest tam "trochę" żarówek to sprawa się wyjaśniła.... Póki co cały czas 12,8 V się trzyma.
Dziękuje Wszystkim za okazałą pomoc.
Pozdrawiam.
Johny_Walker - 2014-12-12, 20:20
Fachowcy jego mać...
Socale - 2014-12-13, 00:20
| rigg napisał/a: | ...
cały czas 12,8 V się trzyma.
...
|
Zdrowy aku to tak 12,2 bez obciążenia powinien wykazywać zdrowość.
Masz duuuuuży zapas jego kondycji.
Tadeusz - 2014-12-13, 00:40
| Socale napisał/a: | | Zdrowy aku to tak 12,2 |
Napięcie składowanego akumulatora to 12,6 do 12,8V.
Jeśli w pełni naładowany akumulator zostawiasz na zimę np. w piwnicy to powinien do wiosny utrzymać to napięcie.
Socale - 2014-12-14, 10:08
No, z takim napięciem to jest super zdrowy.
nikita55 - 2015-01-21, 00:44
i już chciałem coś pomóc a zanim wszystko przeczytałem to się wyjaśniło
Jeśli samochód to ducato ,to fotel trzeba zdjąć ,żeby zobaczyć akumulator i też się spotkałem z tym że jakiś mądry na klej wzął te śruby ale moje poszły,ale klucz się wykrzywił...
|
|