Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Alde 2928

qdlaty_78 - 2015-01-10, 18:26
Temat postu: Alde 2928
Posiadam od niedawna kamperka wyposażonego w system Alde.
Poprzedni właściciel pokazał mi podstawy obsługi tj. odpalanie ogrzewania.
Zapoznałem się też z instrukcją obsługi ale w języku angielskim.
Wiem że kilka osób posiada takie systemy w swoich kamperkach, przeglądałem zdjęcia.
Ale mój panel sterowania ma więcej klawiszy i trochę się gubię.
Proszę o ewentualne wyjaśnienie co do czego , kiedy i w jakiej kolejności :)
Czytałem też o połączeniu ogrzewania z systemem ogrzewania samochodu, jak to sprawdzić, czy każdy Alde tak ma?

Socale - 2015-01-11, 20:45

Masz model bardzo podobny do mojego.
Jeśli umiesz odpalać (czy na pewno poprawnie?) i temperaturę ustalać, to ja napiszę parę innych słów.
Nad pulpitem z klawiszami zdejmij blachę - dźwignij ją do góry i wyjmij.
Tam znajdziesz zbiorniczek na płyn układu. Powinien być płyn do chłodnic samochodowych.
W korku tego zbiorniczka jest zamontowany silniczek i przedłużacz osi z wirnikiem na końcu. To wymusza ruch cieczy w obiegu.
.
Włączysz grzanie, w okienku na dole będziesz widział płomień. Patrz na niego i zwiększaj moc pokrętłem aż usłyszysz i zobaczysz "dopalacz".
Woda już się grzeje do kranów. By uruchomić ogrzewanie, włączasz w/w silniczek/pompkę klawiszem w poz 12V
Pompka pracuje cichutko ale wyraźnie. Po kilku minutach grzejniki powinny się rozgrzewać.
Jeśli nie grzeją, odszukaj odpowietrzniki i odpowietrz. U mnie są w kilku punktach, tam gdzie może gromadzić się bąbel powietrza. Idź z logiką.
.
Oznaczenia K oraz N analogicznie: Konekt/No konekt
Klawisze te są wykorzystywane do "opcji" 12 Voltowych.
"Pioruniki" to załączanie czegoś elektrycznie działającego. U mnie są to grzałki 230V - ewenement bo nikt tego nie ma ale może u Ciebie są. Oczywiście pod 230V, wówczas gaz nie grzeje tylko grzałka jeśli jesteś podłączony do sieci + do obiegu pompka jeśli jest zimno.
Piorunik to pół mocy, dwa pioruniki to pełna moc grzałek<>0 (zero) - do załączania napięcia 230V
Pytaj jakby co.

qdlaty_78 - 2015-01-11, 22:02

Grzałki chyba posiadam bo przy kaloryferach są skrzyneczki prądowe, ogrzewanie uruchomiłem,chodziło na manualu i przez termostat. Nie sprawdzałem grzania wody bo autko ma spuszczoną wodę. Problem mam z 220v ale wina leży po stronie energobloku.
Nie wiem jeszcze jakie procedury trzeba wykonać i czy moje autko jest wyposażone w to podpięcie z obiegiem silnika. Bo z tego co zrozumiałem Twoje ma obieg połączony.
I oczywiście piwko leci. :wyszczerzony:

kalinin - 2015-01-11, 22:16

W zeszłym roku wymienilem całe urzadzenie ze sterowanikiem na nowy model 3010. Do starszego typu Alde mam wszystkie części. Urzadzenie posiada ogrzewanie elektryczne 1kW , drugi poziom 2 kW ,moc ogrzewania gazowego 5kW.
qdlaty_78 - 2015-01-11, 22:30

kalinin napisał/a:
Do starszego typu Alde mam wszystkie części. Urzadzenie posiada ogrzewanie elektryczne 1kW , drugi poziom 2 kW ,moc ogrzewania gazowego 5kW

Dobrze wiedzieć.

Socale - 2015-01-12, 10:39

qdlaty_78 napisał/a:

...ogrzewanie uruchomiłem
... Nie sprawdzałem grzania wody bo autko ma spuszczoną wodę
...czy moje autko jest wyposażone w to podpięcie z obiegiem silnika.

Na pustym baniaku niebezpiecznie jest włączać grzanie. Nie wiem jaka jest wewnętrzna konstrukcja ale tak mi się wydaje. To tak jakbyś postawił pusty czajnik na palnik kuchni.
.
Wymiennik dwóch obiegów jest opcjonalny, nie koniecznie musi być montowany, do wersji zimowych lub na życzenie zamawiającego.
Nie miałem okazji sprawdzić jak to działa bo zimą nie jeżdżę.

Znalazłem taki schemat budowy.

Socale - 2015-01-12, 10:55

kalinin napisał/a:
...
Urzadzenie posiada ogrzewanie elektryczne 1kW , drugi poziom 2 kW ...

Mirek, a mógłbyś pstryknąć foto gdzie te grzałki są? Czy jest dojście po zdjęciu osłony frontowej czy trzeba wybebeszać całość? Nigdy nie rozbierałem a kudłaty pisze że w grzejnikach - trochę nie bardzo sens bo jak wodę do mycia grzać?

qdlaty_78 - 2015-01-12, 11:57

Socale napisał/a:
Nigdy nie rozbierałem a kudłaty pisze że w grzejnikach - trochę nie bardzo sens bo jak wodę do mycia grzać?

Masz rację, trochę bez sensu. Porobię fotki tych podlączeń. A czy przy podpiętym 220v pompka obiegowa chodzi w trybie 12v?

Endi - 2015-01-12, 12:56

qdlaty_78 napisał/a:
A czy przy podpiętym 220v pompka obiegowa chodzi w trybie 12v?


Pompka 12 V musi być załączona przy trybie pracy ogrzewania / 220 V lub gaz / do podgrzewania tylko wody już nie.

Socale - 2015-01-12, 22:04

qdlaty_78 napisał/a:

...
czy przy podpiętym 220v pompka obiegowa chodzi w trybie 12v?

Tak, ona ma 12V z zasilacza/akumulatora pokładowego.
Bardzo mały pobór prądowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group