|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
MERCEDES - felgi w sprinterze
jedrek49 - 2015-01-17, 10:17 Temat postu: felgi w sprinterze Witam
czy ktos probowal wymienic w sprinterze felgi i opony na 16"
Pozdrawiam
jedrek49
qazyt4 - 2015-09-02, 21:59
Próbowałem i mam. Nie ma żadnego problemu.
Kamperek - 2015-09-03, 06:57
A nie trzeba przestawić licznika ? Jak zmienia się użytkowanie kampera na większych kołach ?
qazyt4 - 2015-09-03, 11:43
Trzeba odpowiednio dobrać opony, ja tak zrobiłem.
Jeżeli założysz większe koła to oczywiście musisz przestawić licznik. Jeżeli natomiast założysz odpowiedniki rozmiaru który miałeś to nie.
W internecie na pewno znajdziesz przelicznik opon. Są specjalne kalkulatory.
Kolejna kwestia jest taka ze możesz coś poprawić. Np.: jeżeli masz wolnieszy most i masz nadmiar mocy to możesz założyć większe kola. Wtedy prędkość się zwiększy ale spadnie moc więc należy się nad tym zastanowić. Ja lubie eksperymentować i w innym sprinterze włożyłem najszybszy most i dodałem programem 35koni. Predkość wzrosła bardzo ale spadła moc.
hrys - 2016-06-28, 18:07
qazyt4, witam
Kupiłem Sprintera że zmienionym mostem i szybkosciomierz zaniża prędkość o 20km/h.
Jak przestawić szybkosciomierz? Kto to przestawić?
Dzięki za podpowiedź.
Gregorio - 2016-06-28, 18:28
hrys napisał/a: | qazyt4, witam
Kupiłem Sprintera że zmienionym mostem i szybkosciomierz zaniża prędkość o 20km/h.
Jak przestawić szybkosciomierz? Kto to przestawić?
Dzięki za podpowiedź. |
Co prawda dotyczy forda ale problem taki sam więc i rozwiązanie może być podobne
http://forum.fordclubpols...ight=impulsator
qazyt4 - 2016-06-28, 22:50
Nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości.
Licznik jest dopasowany do mostu. Należało by go przeprogramować, ale nie wiem kto na dzień dzisiejszy jest w stanie to zrobić. Najłatwiej kupić inny licznik i przełożyć sam prędkościomierz, tylko kto Ci da gwarancję, że to jest właśnie od takiego szybkiego mostu.
Można również metodą prób i blędów wyjąć czujnik ze skrzyni na zewnątrz i podać mu impuls z innego, cienszego miejsca na wale. Dalej jeden obrót wału będzie jednym obrotem, ale jeżeli impulsator będzie bliżej swojej osi to obrót będzie szybszy i licznik pokaże więcej. Generalnie zabawa, ale temat do ogarnięcia
m3tal - 2016-07-05, 17:26
qazyt4 napisał/a: | Dalej jeden obrót wału będzie jednym obrotem, ale jeżeli impulsator będzie bliżej swojej osi to obrót będzie szybszy i licznik pokaże więcej. |
jesteś tego na 100% pewien? sorry, zmęczony może jestem, ale mi się to nijak nie chce zgadzać z moją matematyką...
qazyt4 - 2016-07-05, 21:38
Co Ci się nie zgadza?
Spróbuje wytłumaczyć to inaczej.
Patrzysz na koło rowerowe z boku i montujesz czujnik prędkości do licznika elektronicznego na szprychę. Jeden obrót koła to jeden obrót. Jeżeli czujnik zamontujesz blisko felgi to musi on pokonać długą drogę wykonując jeden obrót. Jeżeli natomiast zamontujesz go blisko osi to jeden obrót wykona szybko, przerwa miedzy impulsami będzie mniejsza i licznik pokaże większą prędkość.
MarekAn - 2016-07-06, 07:18
qazyt4 napisał/a: | Jeżeli czujnik zamontujesz blisko felgi to musi on pokonać długą drogę wykonując jeden obrót. Jeżeli natomiast zamontujesz go blisko osi to jeden obrót wykona szybko, przerwa miedzy impulsami będzie mniejsza i licznik pokaże większą prędkość. |
Impulsy będą jednakowe, bez względu na pokonaną drogę przez czujnik.
m3tal - 2016-07-18, 09:00
muszę przytoczyć fragment Twojej wypowiedzi...
qazyt4 napisał/a: | Jeden obrót koła to jeden obrót |
... i się z nim zgodzić
w różnych punktach na długości szprychy zmienia się prędkość liniowa danego punktu. prędkość kątowa, a co za tym idzie- czas pełnego obrotu koła i częstotliwość styku czujnik-magnes pozostaje stała, przy stałej prędkości pojazdu.
...inaczej felga musiałaby się kręcić szybciej, niż opona :P
MAWI - 2017-02-12, 14:22
mirek482 napisał/a: | to jest znakomity pomysł | Spadaj.
Wojciechu - 2017-02-12, 15:12
MAWI napisał/a: | mirek482 napisał/a: | to jest znakomity pomysł | Spadaj. |
|
|