|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Świadectwo homologacji
ciru - 2015-01-20, 14:22 Temat postu: Świadectwo homologacji Witam Was jak w tytule potrzebuje takie świadectwo na Fiata Ducato II 2,5 tdi, dlaczego? Już opisuje mój problem. Mój Fiat został sprowadzony na terytorium Polski w 2008 i wtedy właśnie "ktoś" wpisał w dowód rejestracyjny DMC przyczepy z hamulcem 1500kg nie wiem skąd ta wartość się wzięła podejrzewam że „ktoś” sobie po prostu wpisał tyle ile mu pasowało według mojej wiedzy jest to za mało, ponieważ powinno być min 1750kg. Problem polega na tym że chcę kamperem ciągnąć przyczepę 1600kg a nie mogę. Udałem się do wydziału komunikacji w celu dokonania ew. zmiany bądź też informacji co mam z tym zrobić dalej. Sympatyczne Panie w WK poinformowały mnie że potrzebny jest wyciąg ze świadectwa homologacji, to też zadzwoniłem do Fiat Auto Poland niestety umywają ręce ich tylko interesują samochody zakupione w Polsce w salonie, i żebym sobie załatwiał od niemieckiego dilera takie świadectwo.
Czy ktoś z Was miał coś takiego i czy jest możliwe w ogóle otrzymanie takiego świadectwa z Niemiec?
kaimar - 2015-01-20, 15:16
A jakie wartości masz wpisane na tabliczce znamionowej ale tej od zabudowy?
Ahmed - 2015-01-20, 15:37
Załącz zdjęcie tabliczki
mrsulki - 2015-01-20, 16:53
Ja mam 1600kg Fiat Ducato II. Podjedź do diagnosty w OSKP i niech sprawdzi w katalogach z danymi aut (mają takowe) i niech wystawi ci zaświadczenie z poprawnymi danymi. Ja ostatnio prostowałem papiery od mojego w Karcie Pojazdu miał Kemping a w dowodzie rejestracyjnym samochód osobowy, brakowało też niektórych danych (masa własna, ładowność czy naciski osi). Diagnosta wystawił zaświadczenie o dodatkowym badaniu i uzupełnił te dane oraz zmianę typu na samochód specjalny kempingowy. Z zaświadczeniem do WK i gotowe.
ciru - 2015-01-20, 19:45
Na tabliczce zabudowy jest tylko właśnie typ, numer i nic więcej. Na tabliczce samochodu 1.1650 2.1750 i to by się zgadzało bo DMC kampera to 3400. Tak też miałem zrobić podjechać do OSKP i zweryfikować bo jestem przekonany że ta wartość jest za niska inne nawet mniejsze kampery znajomych mają większe DMC przyczepy wpisane. Tak czy inaczej gdzieś jest błąd i go muszę znaleźć.
Ahmed - 2015-01-20, 20:04
Podajesz naciski osi , zrób zdjęcie , jeszcze raz powtarzam
ciru - 2015-01-20, 21:12
Wiem że to nacisk na poszczególną oś i z tego wynika właśnie DMC pojazdu. Innych wartości niestety brak na owej tabliczce.
Socale - 2015-01-20, 21:31
A może tylko Twój hak ma homologację do 1500kG?
Tam też powinna być malutka tabliczka.
ciru - 2015-01-20, 22:10
Sam hak ma homologację 2200kg bardziej istotny jest wpis w dowodzie rej. O1
kaimar - 2015-01-20, 23:53
mrsulki napisał/a: | Podjedź do diagnosty w OSKP i niech sprawdzi w katalogach z danymi aut (mają takowe) i niech wystawi ci zaświadczenie z poprawnymi danymi. J |
Diagności nie mają danych dla kamperów. Dopuszczalną masę przyczepy jaką może ciągnąc kamper określa końcowy producent pojazdu a nie producent podwozia np. Fiat. Masa dopuszczalna przyczepy rzędu 1300-1500 kg w kamperach nie jest niczym dziwnym.
mrsulki - 2015-01-21, 00:33
kaimar napisał/a: | Diagności nie mają danych dla kamperów |
Może nie do wszystkich typów zabudów, ale do dużej ilości znanych marek mają. Widziałem na własne oczy taki katalog ( opasłe 2 tomowe dzieło) i aż się zdziwiłem, też myślałem że mają tylko do tych aut które wyszły z fabryki a jednak nie.
dominik - 2015-01-21, 19:27
Mój ma tak: dopuszczalna ładowność wykreślona czyli 0kg?, masa własna 2480kg, DMC 3100kg, przyczepa z hamulcem 1500kg, bez hamulca 725kg.
Witek G - 2015-02-24, 14:10
czy ktoś rozszyfrował kod wersji nadwozia ?
Ja mam 250CEMAD AXCS a poniżej 0.92
wiem już że:
250 to model
C to nośność - 3500 kg LIGHT
E to silnik - 130 Multijet
M to skrzynia biegów - mechaniczna
A to nadwozie - kabinowe CABINATO SPECIAL MLH1
D to masa - rozstaw średni długi
ale AXCS oraz to 0.92 to nie mam pojęcia
hubka - 2015-03-06, 11:50
Witajcie czy w normalnych samochodach osobowych też są takie wariacje z dopuszczalnym obciążeniem innym jak na tabliczce znamionowej haka? Mąż ciągle zastanawia się nad kupnem haka do ciągania przyczepy kampingowej i nie wie jak będzie z jej ładownością i jak dużą przyczepkę moglibyśmy kupić.
Ahmed - 2015-03-06, 12:34
Zobacz na pozycję O1 w dowodzie rejestracyjnym , hak nie może mieć niższego uciągu niż ta wartość
Bronek - 2015-03-06, 13:20
U mnie w ogóle nie ma O1, O2 tak jak w polu "j" są kreseczki
Masa 2760. DMC 3300.
Nie mogę mieć haka, ciekawe czy można to zmienić?
Ahmed - 2015-03-06, 18:21
Bronek napisał/a: | U mnie w ogóle nie ma O1, O2 tak jak w polu "j" są kreseczki
Masa 2760. DMC 3300.
Nie mogę mieć haka, ciekawe czy można to zmienić? |
To nie znaczy że nie możesz , to znaczy że te parametry do tej pory nie zostały ustalone
Jak zrobisz zdjęcie tabliczki znamionowej / co nie przesądza o sprawie / będę mógł napisać więcej
Bronek - 2015-03-06, 19:10
Ok. Leje deszcz. Rozpakuję... Dzięki.
specalbert - 2015-03-15, 21:24
W normalnym samochodzie, jeżeli montujesz hak, jego maksymalne obciążenie jest wpisywane zazwyczaj takie jak na tabliczce znamionowej. Różne modele mają inne wartości, w przypadku Westfalii najczęściej wpisywana w homologację jest maksymalna wartość uciągu dla haku. Najlepiej, żeby zamontować taki hak w salonie producenta, wtedy masz gwarancję jakości usługi i oszczędzasz czasu i nerwów podczas montażu, zostawiając sprawę fachowcom w warsztacie.
hubka - 2015-03-17, 18:23
Dzięki za odpowiedź, w takim razie jedziemy do jakiegoś warsztatu, oni powinni zamontować wszystko tak jak trzeba i pokierować nami dalej. Tylko teraz pytanie jaka firma robi najlepsze haki? Z mężem jesteśmy z tych, co wolą dopłacić, ale mieć gwarancję jakości.
specalbert - 2015-03-18, 15:36
Najlepsze robi Westfalia, nie bez powodu to ich haki montowane są seryjnie w prawie każdym samochodzie z salonu. Jak cenisz sobie niezawodność i jakość, zgłoś się do warsztatu z nowym i poproś o zamontowanie, dostaniesz gwarancji jakości.
kaimar - 2015-03-18, 18:46
oskp napisał/a: | To nie znaczy że nie możesz , to znaczy że te parametry do tej pory nie zostały ustalone |
To jest głębszy temat. Podczas homologacji pojazdu homologowana jest wersja z hakiemi i bez. (Tak robi SEA). Ponieważ hak jest bardzo ciężki często jest tak że wersja z hakiem jest homologowana na jedną osobę mniej. Najczęściej dotyczy to wersji na 5 osób.
Ahmed - 2015-03-18, 20:29
To jest głębszy temat , zgadzam się , ale ......
Po homologacji takie dane powinny znaleść się na tabliczce znamionowej pojazdu
Z naciskiem na słowo ,, powinny ''
kaimar - 2015-03-18, 23:00
oskp napisał/a: | Po homologacji takie dane powinny znaleść się na tabliczce znamionowej pojazdu |
I są.
Bronek - 2015-03-19, 19:49
[img] [/img]
Nie mam wpisu w dowodzie o przyczepie
tak tabliczka wygląda
Ahmed - 2015-03-19, 20:34
Możesz w/g. załączonego foto tabliczki ciągać przyczepę o DMC 750 kg. bez hamulca oraz 2000 kg. z hamulcem
Bronek - 2015-03-19, 21:09
oskp napisał/a: | Możesz w/g. załączonego foto tabliczki ciągać przyczepę o DMC 750 kg. bez hamulca oraz 2000 kg. z hamulcem |
A co z papierami?
Seeerrrdecznne dzięki.
Ahmed - 2015-03-19, 21:21
Co z papierami ? Nie rozumiem ....
Jeśli chcesz , możesz podjechać na Stację Kontroli specjalnie po to by ustalono te wartości na badaniu dodatkowym
Jeśli nie zależy Ci na tym , te wartości powinny być ustalone przy najbliższym badaniu okresowym , potem wydział komunikacji i uzupełnienie danych w dowodzie rejestracyjnym , to wszystko
A najlepiej będzie , jak założysz sobie hak , wartości muszą zostać ustalone i jeszcze zalegalizujesz hak za jedyne 35 PLN
Bronek - 2015-03-19, 21:27
Pytałem o kolejność...
W tej chwili nie mam adnotacji w DR o w/w możliwości ciągnięcia czegokolwiek .
Powiedzmy, chcę zamontować hak.
Montują z atestem....
Co załatwiam?
Montuję, jadę na Stację dostaję kwit. Potem do Wydziału komunikacji?
Czy najpierw do Wydziału k. z DR by poprawili wpis?
Ok. w maju mam przegląd, ale za rok. Poczekam bo planów na czepkę na razie nie mam.
Ale Smarta? itp.
Głupieję
Ahmed - 2015-03-19, 21:56
Bronek napisał/a: |
Co załatwiam?
Montuję, jadę na Stację dostaję kwit. Potem do Wydziału komunikacji?
|
Jak najbardziej i wyjdzie najtaniej
kaimar - 2015-03-19, 22:01
Cytat: | Nie mam wpisu w dowodzie o przyczepie
tak tabliczka wygląda
_________________ |
Właściwa jest tabliczka w postaci naklejki umieszczona wewnątrz zabudowy. Obowiązują masy podane na niej. Jeżeli diagnosta patrzy w kamperze na tabliczkę pod maską to jest niedouczony.
Jeżeli do dowodu zostaną wbite dane z tabliczki pod maską to błąd albo lewizna.
Jeśli masz wątpliwości co do tabliczek to zerknij do homologacji - są tam wymienione ich lokalizacje z zaznaczeniem której fazy dotyczą - interesuje nas faza II czyli pojazdu skompletowanego jakim jest kamper a nie samego podwozia. I uwaga - to co przechodzi u nas w stacjach diagnostycznych nie przechodzi za granicą u policjanta. Oni dobrze wiedzą gdzie czego szukać.
Ahmed - 2015-03-19, 22:05
Obowiązkiem producenta jest wykreślenie niezgodnych danych z tabliczki znamionowej fazy I
Bronek - 2015-03-19, 22:12
K....... a
Gdzie się nie ruszysz to...
Gdzie to ja mam homologację.???
Czyli pomimo, że Ducato jako dostawczak ma prawo ciągnąć sobie te przyczepki
To jako kamper już nie.
Ciekawe gdzie ta druga smutna adnotacja jest.
Dowód milczy, czyli może to oznaczać, że nie prawa do montażu haka?
krimar - 2015-03-19, 22:19
a co masz na tabliczce fazy II?
Bronek - 2015-03-19, 22:32
Muszę poszukać, gdzie jest. Chyba w okolicy drzwi? ale jakaś o ile pamiętam wytarta.
kaimar - 2015-03-19, 22:43
Bronek napisał/a: | Chyba w okolicy drzwi? |
SEA daje w okolicach wejścia.
Bronek - 2015-03-19, 22:52
Dzięki Panowie, miałem takie przeczucia..
Gdy dojrzeję do czepki itp. To bedzie temat do rozważenia
Jutro poszukam II fazy....... i kompresji i
Bronek - 2015-03-20, 09:15
[
Druga faza pierwszej fazy. Fazująca mózg kamperowca
Ahmed - 2015-03-20, 09:42
I teraz jestem bardzo ciekawy co napisze kaimar , czy wg tej tabliczki ten pojazd może ciągnąć przyczepę czy nie może
Bronek , bardzo cienko to widzę
Bronek - 2015-03-20, 10:22
Trzeba będzie zerwać.
I sobie zrobić ładniejszą, bo ta ciut wytarta.
Myślę, że producent tego kampera- McLouis McVan1 z 2012r jednak... chciał bym był mobilny.
krimar - 2015-03-20, 12:27
Bronek napisał/a: | I sobie zrobić ładniejszą, bo ta ciut wytarta. |
Dasz radę, wystarczy pierwsza lepsza drukarka laserowa i papier samoprzylepny.
kaimar - 2015-03-20, 16:53
Bronek napisał/a: | Trzeba będzie zerwać.
I sobie zrobić ładniejszą, bo ta ciut wytarta. |
Na to jest paragraf. Ten sam co na przebijanie numerów.
krimar - 2015-03-20, 18:12
oskp napisał/a: | Obowiązkiem producenta jest wykreślenie niezgodnych danych z tabliczki znamionowej fazy I |
Czyli producent nie wywiązał się ze swoich obowiązków. Bronek zażądaj rekompensaty od producenta z powodu tej ewidentnej niedoróby.
A skoro już podałeś vin to się dowiedz, że Twój pojazd to:
NUOVO DUCATO MY 2011 (2011-2014)
25055G101000 - CAB. CHAS TL.SPEC.15Q. L PM H1 2.0GSX E5
Motore: 2657900 Veicolo: 03042354 Data prod.: 23/9/2011
CILINDRATA (COMMER.) FAM. B DS (CC2.0)
POTENZA 115 CV (KW85)
GUIDA SINISTRA (GSX)
TIPO CARROZZERIA CABINATO (TCCAB)
COMBUSTIBILE DIESEL (CMBDS)
LIVELLO DI ALLESTIM. LIV. 0 - LIGHT (LL0)
ALLESTIMENTO DI MERCATO ITALIA/CENTRO EUROPA (AM00)
PASSO MEDIO 3450 MM. (PASMD)
PORTA LATERALE ASSENTE (PLTNO)
PORTATA PORTATA COMM. QLI = 33 QLI P.T.T. (QLI15)
TETTO ALTEZZA 1 - FIANCATE BASSE (TETH1)
TIPO VEICOLO TEMPO LIBERO (TVTLIB)
TRASPORTO MERCI (TRSN1)
AIR BAG Si (500)
AIR BAG PASSEGGERO Si (502)
ANTENNA INTEGRATA Si (5A0)
CARREGGIATA MAGGIORATA Si (58G)
CARROZZABILITA` 2.350 Si (042)
CARTER SEDILI Si (50E)
CLIMATIZZATORE 1 Si (025)
CONTROLLO TRAZIONE (TRACTION CONTROL) Si (941)
COPPE RUOTE SPECIALI Si (878)
CRUISE CONTROL Si (416)
ESCLUSIONE PARETE POSTERIORE (BONIFICO) Si (743)
EURO 5 Si (5SE)
GRIGLIA RADIATORE SPECIALE Si (877)
KIT CONFORT 1 Si (890)
KIT FUMATORI Si (989)
KIT GONFIAGGIO / RIPARAZ. PNEUMATICI (FIX & GO) IN SOSTITUZIONE RUOTINO Si (499)
LIBRETTO ITALIANO/LINGUA Si (850)
MODEL YEAR Si (5XK)
MOSTRINE SPECIFICHE 1 Si (5EN)
PARAURTI EXTRA SERIE Si (409)
PERSONALIZZAZIONE VEICOLO FIAT Si (700)
PNEUMATICO EXTRA SERIE 3 Si (143)
PREDISPOSIZIONE BATTERIA SUPPLEMENTARE Si (081)
PREDISPOSIZIONE RADIO Si (082)
SELLERIA EXTRA SERIE 2 Si (732)
SERIE SPECIALE Si (988)
SPECCHI RETROVISORI EST. C. COMANDO ELETTRICO E DISAPPANNAMENTO Si (041)
TETTO SPECIFICO 1 Si (4GS)
TUBAZIONE GAS DI BLOW BY RISCALDATA Si (887)
Bronek - 2015-03-20, 19:24
Czyli.. chilli
Na ostro
Wszystko co zrobię by zamontować hak będzie nielegalne.
Nawet jak dostanę papiery na tabliczkę pod maską, od diagnosty.
Oczywiście nie zamierzam nic kombinować z drugą nalepką.
O ile przy metodzie pierwszej mogę udać (choć nie muszę ) głupa.
To podrabianie ewidentnie pod paragraf podpada.
Dzięki.
Jako testowy kamper coraz więcej informacji mi daje.
Fajnie 80km/h i nawet gnoju sobie do ogródka nie nawiozę..
Ahmed - 2015-03-20, 19:38
Bronek napisał/a: |
Wszystko co zrobię by zamontować hak będzie nielegalne.
|
Nawet na podstawie tej drugiej tabliczki / naklejki / masz prawo zamontować hak
Bronek - 2015-03-20, 20:05
Czuję podstęp
Hak mogę.?
Ale co do tego haka?
Tak jak pisałeś czepkę? 750 bez itd.....
Czy tylko osłonę na kulę.
Ahmed - 2015-03-20, 20:16
Bronek napisał/a: |
Czy tylko osłonę na kulę.
|
To musisz sam sobie policzyć , razem z przyczepką nie powinieneś przekroczyć 3300 kg.
Masa własna + kierowca + pasażerowie + ładunek + przyczepa z ładunkiem < 3300
Raczej tylko na te osłonke na kule haka wystarczy
Bronek - 2015-03-20, 20:29
Nawet gdybym wygospodarował z 200kg.
Masa 2760kg
To skąd taką wziąć?
Czysto teoretyczne dywagacje.
Piszesz, że mogę hak mieć.
Ale co wtedy w papierach O1; O2?
Da się cokolwiek wpisać?
Np. wozidełko na skuterek
Ahmed - 2015-03-20, 20:45
Bronek napisał/a: |
Piszesz, że mogę hak mieć.
|
Masz określoną wartość F3 , więc możesz , na resztę pytań w tej chwili nie znam odpowiedzi
Bronek - 2015-03-20, 20:50
Ok. Dzięki.
To tylko jeszcze jeden przykład jak zwyrodniały jest system europejski.
Zapętlenie totalne.
Slinudoida osiągnęła szczyt, czas na upadek.
Nie takie kultury padały
Po wojnie bedzie znów prościej.
Tylko czy będą kampery.?
Ahmed - 2015-03-20, 20:51
3300 - 2760 - kierowca 75 kg. = 465 taką teoretycznie przyczepę jadąc bez ładunku i pasażerów mógłbyś ciągać
Bronek - 2015-03-20, 20:56
Rodzinkę do czepki.
I ruki swabodnyje.
Cisza w kabinie
Kto ustali wpis w dowód i na jakiej podstawie
Chyba nie ma co się męczyć
hubka - 2015-04-07, 05:06
Wszystko to jakieś pogmatwane... Pamiętam, że w okolicy jeden z dystrybutorów ma haki Westfalii w swojej ofercie, chyba się do niego przejadę w celu dopasowania haka do mojego samochodu.
specalbert - 2015-04-07, 06:30
Listę oficjalnych dystrybutorów Westfalii znajdziesz na ich stronie. Tam jest mapka na której wszystko jest ładnie opisane i pozaznaczane. Przy okazji mają tam swój katalog, w którym na pewno znajdziesz wszystkie interesujące Cię produkty pasujące do Twojego samochodu wraz ze szczegółowym opisem.
hubka - 2015-04-07, 07:04
możesz podesłać mi link do jakiejś stronki? Znalazłem tylko strony pośredników, nic konkretnego o firmie poza ich stronie domowej
hubka - 2015-04-07, 07:16
Dobra, sama znalazłam Faktycznie obyło się bez wizyty u dystrybutora. Zamówiłam model z wypinaną kulą z jednej ze stron internetowych zajmujących się sprzedażą wysyłkową haków, jak tylko przyjdzie do mnie kurierem jadę z nim do warsztatu żeby go zamontowali. Powiedzcie proszę, długo będę walczyć z urzędami, żeby wbili mi to w dowód?
McGali - 2015-04-07, 08:13
hubka napisał/a: | Powiedzcie proszę, długo będę walczyć z urzędami, żeby wbili mi to w dowód? |
15 min + kolejka w WK
Bronek - 2015-04-07, 08:27
McGali napisał/a: | hubka napisał/a: | Powiedzcie proszę, długo będę walczyć z urzędami, żeby wbili mi to w dowód? |
15 min + kolejka w WK |
Diagnosta pierwej
kimtop - 2015-04-07, 08:53
Odnoszę dziwne wrażenie,że posty hubki i specalberta sa pisane na tym samym komputerze
Bronek - 2015-04-07, 08:56
kimtop napisał/a: | Odnoszę dziwne wrażenie,że posty hubki i specalberta sa pisane na tym samym komputerze |
Normalne ja z żoną też mailujemy.
A że szkoda prądu to na jednym komputerze.
janusz - 2015-04-07, 09:00
kimtop napisał/a: | Odnoszę dziwne wrażenie,że posty hubki i specalberta sa pisane na tym samym komputerze |
Bronek napisał/a: |
Normalne ja z żoną też mailujemy.
|
Oj zaraz na tym samym komputerze. Żadna nowość na CT nie oni pierwsi rozmawiają ze sobą via CamperTeam.
Bronek - 2015-04-07, 09:07
W realu by sobie nawrzucali , a tu cenzura obyczajowa ich hamuje.
Rozsądne .
Publicznie trzeba się zachować.
Jest to pomysł na komunikację wewnętrzną .
CT łagodzi obyczaje.
Skończy się w ciche dni :
- " Idź powiedz mamusi ,że tatuś głodny"
i odp :
-" Powiedz tatusiowi ,że ma obiad na stole "
|
|