Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Zerwany pasek wielorowkowy Jumper 3.0

HENRYCZEK - 2015-01-26, 13:55
Temat postu: Zerwany pasek wielorowkowy Jumper 3.0
Odpaliłem dzisiaj autko,telepało jakby silnik nie miał poduszek,potem smród spalenizny.
Motor stop i oględziny.
Zerwany pasek i dużo lodu na ..no właśnie.Czy to pompa wspomagania kierownicy?
Kierownica chodzi leciutko,pasek starty i śmierdzący,jakby coś zblokowało.( obstawiam oblodzenie)
Za wiele tam nie widać i tu pytanie. Czy po drodze jest jakiś napinacz,czy nowy pasek można założyc tak bezproblemowo,( pod chmurką)czy konieczny jest wjazd na kanał.

Argo - 2015-01-26, 14:51

Popraw temat na zerwany pasek wielorowkowy.
makdrajwer - 2015-01-26, 15:49

To jest sprężarka klimy. Pokręć sobie każdym elementem po którym chodzi pasek. Może masz coś zatarte .
Tak wogóle to dzisiejsze samochody mają klime przy zapaleniu na ON. I zaleca się z niej kożystać cały czas. A jeszcze 20 lat temu prawie każdy japoński samochód miał zabezpieczenie które nie pozwalało odpalić sprężarce poniżej plus 5 stopni :roll:

zbyszekwoj - 2015-01-26, 16:29

Ja nie mam klimy i przy dodatniej temp. pasek stanął, ale nie pękł bo zdążyłem wyłączyć. Obstawiam alternator ,ale na razie czekam do wiosny. Niestety trzeba sięgać od spodu, tak że kanał. :gwm
Gewehr - 2015-01-26, 16:51

Pękł Ci pasek klimy. Typ paska, to ELAST i nie posiada napinacza. Nie może być zwykły pasek! Aby zamontować nowy, musisz posiadać specjalny przyrząd. Jeśli go nie masz, potniesz pasek i będzie źle.
silny - 2015-01-26, 20:16

Pokręciłeś wolnymi w tym momęcie rolkami żeby ustalić przyczyne :?:
eMKa - 2015-01-26, 20:54

Jak wspomniał Gewehr, to pasek elastyczny 4PK1102EE. Pasek napędza sprężarkę i jest dociskany na sztywno jedną rolką. Prawdopodobnie stanęła sprężarka, bo rolka prędzej by sie stopiła,(tworzywo) pasek by zleciał.
W warunkach podwórkowych tylko dla “Robinsonów”. Odpuść sobie, idź na piwo. :)

Gewehr - 2015-01-26, 21:25

Dokładnie. Serwisy nieraz mają problem z założeniem. Rolka przy zakładaniu, potrafi się pogiąć ;)
Bardzo ważne. Jak by Ci gdzieś montowali ten pasek, to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE Bez EE, nie nadaje się.

eMKa - 2015-01-26, 21:44

Gewehr napisał/a:
to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE


lub zaznaczony np. "elast" - w Continentalu
Na szczęście ten rozmiar jest nietypowy i praktycznie występuje w wersji tylko elastycznej ;)

kimtop - 2015-01-27, 08:50

HENRYCZEK napisał/a:
Zerwany pasek i dużo lodu na ..no właśnie.


Kiedyś gdzieś czytałem,że w tych samochodach zdarzały się przypadki przymarzania paska.Ale chyba chodziło o rozrząd.Fiat chyba montował nawet jakieś osłony.

sławek w. - 2015-02-01, 22:45

Gewehr napisał/a:
Dokładnie. Serwisy nieraz mają problem z założeniem. Rolka przy zakładaniu, potrafi się pogiąć ;)
Bardzo ważne. Jak by Ci gdzieś montowali ten pasek, to koniecznie pasek musi mieć w oznaczeniu 4PK1102EE Bez EE, nie nadaje się.


Czy ten problem dotyczy tylko silników 3,0 czy również 2,3 Ducato?

Gewehr - 2015-02-01, 23:00

2,3 też ma ELAST. Jak dobrze pamiętam, to idzie tam 4PK903EE. Różni się tym od 3.0, że nie posiada rolki prowadzącej ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group