| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Brak ładowania
DreamsOnWheels - 2015-01-26, 19:25 Temat postu: Brak ładowania Czołem,
po podpięciu prądu z zewnątrz świecą się kontrolki ładowania ale akumulatory się nie ładują, ktoś coś???
silny - 2015-01-26, 20:11
Ktoś , coś , czegoś po coś
Ale sie rozpisałeś
mrsulki - 2015-01-26, 20:27
Najprawdopodobniej coś jest nie tak
- energoblok
- wiązka elektryczna
- wypalone styki na połączeniach wtyczek
- lub prozaicznie przepalony bezpiecznik
OldPiernik - 2015-01-26, 21:28
Że zapytam pozornie bez sensu - skąd wiesz, że się nie ładują? Robiłeś jakieś pomiary?
DreamsOnWheels - 2015-01-26, 23:03
| OldPiernik napisał/a: | | Że zapytam pozornie bez sensu - skąd wiesz, że się nie ładują? Robiłeś jakieś pomiary? |
Diody, które pokazują poziom naładowania....hmm...ubywaja.... rozrusznik juz przestał kręcić. .. pomiarów nie robiłem; )
DreamsOnWheels - 2015-01-26, 23:05
| mrsulki napisał/a: | Najprawdopodobniej coś jest nie tak
- energoblok
- wiązka elektryczna
- wypalone styki na połączeniach wtyczek
- lub prozaicznie przepalony bezpiecznik |
Wolałbym zacząć od najprostszych rozwiązań, który bezpiecznik, gdzie on?
mrsulki - 2015-01-26, 23:14
| maryanos napisał/a: | | który bezpiecznik, gdzie on? |
Podaj więcej szczegółów:
- jaki energoblok
- jakie podwozie
- fotki bezpieczników
Ja Kaszpirowski nie jestem ani wróż co by w ciemno na takie pytania odpowiadać.
toscaner - 2015-01-27, 00:10
| majsterek napisał/a: | Ktoś , coś , czegoś po coś
Ale sie rozpisałeś |
Aż dziw, że nie było "Mam problem - brak ładowania. Link..."
silny - 2015-01-27, 00:21
No to teraz bardziej merytorycznie - skoro nie kręci rozrusznik to nie żaden z bezpiecznikow w samochodzie lub zabudowie /elektrobloku bo ladowanie na aku silnikowe idzie bezpośrednio z alternatora .
W tej sytuacji wygląda naalternator .
Czy kontrolka ładowania na liczniku świeciła/żażyła się
mrsulki - 2015-01-27, 06:29
| majsterek napisał/a: | | skoro nie kręci rozrusznik to nie żaden z bezpiecznikow w samochodzie lub zabudowie /elektrobloku bo ladowanie na aku silnikowe idzie bezpośrednio z alternatora . |
Jeśli auto stoi i akumulator jest rozładowany to alternatorowi nic do ładowania. Toć napisał że nie ładuje aku samochodu po podłączeniu do ładowania czyli wniosek raczej że energoblok. Nie napisał że podczas jazdy padł akumulator, co wskazywało by na alternator. Póki nie naładuje akumulatora i nie odpali silnika to patrzenie na kontrolkę ładowania na nic.
DreamsOnWheels - 2015-01-27, 10:21
Hmmm.... temat jest złożony:
- podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania i przedni akumulator wyczerpał się prawie do zera.
- podłączyłem więc akumulator z zabudowy jako rozruchowy i tak dojechałem do domu.
- naprawiono alternator, zmieliło się coś w środku.
- zamontowano alternator, po odpaleniu kontrolka ładowania zniknęła, ładowanie z alternatora jest, zmierzone.
- no i stan aktualny, tak jak pisałem, po podłączeniu prądu z zewnątrz ładowania brak mimo świecenia się kontrolek.
P.S. Idę do kampera spisać energoblok itd....
DreamsOnWheels - 2015-01-27, 10:48
Tak to wygląda:
mrsulki - 2015-01-27, 16:18
Zrób jeszcze zdjęcie elektrobloku tak żeby widać było wtyczki i opis wyprowadzeń.
martini44 - 2015-01-27, 18:42
a może masz bezpieczniki 220V "typS" które przez przypadek wyłączyłeś ( szafa, schowek) i poprostu po podłaczeniu do zasilania niema prądu ??
mrsulki - 2015-01-27, 18:51
| martini44 napisał/a: | | przez przypadek wyłączyłeś ( szafa, schowek) i poprostu po podłaczeniu do zasilania niema prądu ?? |
Toć pisze że kontrolki po podpięciu do prądu świecą, więc wniosek że napięcie jest.
martini44 - 2015-01-27, 19:19
a no tak.... sorki
przemo.d - 2015-01-27, 19:34
| maryanos napisał/a: | | Tak to wygląda: |
Ten Hebel( szare z czerwona rączką ) obok bezpieczników musi zostać załączony.
Sprawdź czy coś klika jak wyjmujesz lub wkładasz ten biały kabel z góry(jak od komputera wtyczka) ; jak masz czym to sprawdź czy dochodzi napięcie do tego białego przewodu zasilającego ten czerwony elektro-blok.
Jak jest tam 230 V to poszukaj bezpieczników takich ze 20A przy samym akumulatorku w dodatkowych oprawkach to najbardziej prawdopodobny problem.
Ten elektro blok raczej będzie ok to odporne urządzenie.
Napisz jeszcze czy jak podpinasz 230 V to czy wszystko działa tzn. oświetlenie i czy jest zasilanie w gniazdkach 230V?
Niech w sklepie sprawdzą Ci ten akumulator rozruchowy opornicą.
Pozdro.
silny - 2015-01-27, 19:36
Ale panowie , aku silnikowe sie rozładowuje wiec trzeba zacząc od ustalenia poboru gdzieś na boku
OldPiernik - 2015-01-27, 21:37
Bez nawet najprostszego miernika nic nie zrobisz. Wystarczy nawet taki marketowy za 20 zł wtedy coś możesz ustalić w innym przypadku jest to wróżenie z fusów.
Jeżeli zaświeciła się kontrolka ładowania w czasie jazdy najprawdopodobniej świadczy to o uszkodzeniu alternatora. Może szczotki, może regler, może diody. Zacząłbym od sprawdzenia ładowania, potem podłączył szeregowo amperomierz, żeby odczytać pobór prądu na postoju z wyłączonymi odbiornikami.
maszakow - 2015-01-27, 23:22
| maryanos napisał/a: | Hmmm.... temat jest złożony:
- podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania i przedni akumulator wyczerpał się prawie do zera.
- podłączyłem więc akumulator z zabudowy jako rozruchowy i tak dojechałem do domu.
- naprawiono alternator, zmieliło się coś w środku.
- zamontowano alternator, po odpaleniu kontrolka ładowania zniknęła, ładowanie z alternatora jest, zmierzone.
- no i stan aktualny, tak jak pisałem, po podłączeniu prądu z zewnątrz ładowania brak mimo świecenia się kontrolek.
P.S. Idę do kampera spisać energoblok itd.... |
Ładowanie już załatwione - przecież o tym mowa wcześniej była.
Sprawdzenie poboru prądu z rozruchowego na postoju - dobry pomysł - amperomierz szeregowo. Jeszcze jedna możliwość - nie wiadomo jak stary jest akumulator rozruchowy, ale po awarii alternatora rozładowanie do niskiego mogło go "zabić" i teraz nie trzyma pojemności.
Mało prawdopodobne by awaria alternatora miała wpływ na ładowanie pokładowego z 230...
DreamsOnWheels - 2015-01-28, 11:17
| przemo.d napisał/a: | | Sprawdź czy coś klika jak wyjmujesz lub wkładasz ten biały kabel z góry(jak od komputera wtyczka) |
Tu jest chyba pies pogrzebany! Okazuje się, że poluzowane jest wejście w energobloku i "nie styka". Jak mocno dociśnie się wtyczkę i porusza w te i wewte czasem energoblok kliknie. Spróbuję to poprawić.
Dziękuję Panowie!!, przy każdej awarii, dzięki Waszej pomocy poznaję swoją motochatkę lepiej
P.S. Denerwuje mnie fakt, iż naprawiwszy powyższe będę musiał grzebać dalej by znaleźć przyczynę rozładowywania się akumulatora rozruchowego, ale to już z górki
eMWu - 2015-01-28, 12:56
| maryanos napisał/a: | | P.S. Denerwuje mnie fakt, iż naprawiwszy powyższe będę musiał grzebać dalej by znaleźć przyczynę rozładowywania się akumulatora rozruchowego, ale to już z górki |
spradz pobór na postoju, miernik szeregowo i po klei wyjmuj bezpieczniki. Zlokalizujesz obwód który bierze prąd ponad miare. Jesli miernika nie masz - przy luzowaniu bezpieczników przy nadmiarowym poborze bedzie iskrzyć.
silny - 2015-01-28, 23:26
Miernik do 10 A raptem z 20 zł
toscaner - 2015-01-29, 02:00
Bez miernika ani rusz. Szklana kula w tym przypadku nie działa.
Tylko w styczniu tego roku przeprowadziłem dwóch kolegów telefonicznie przez problem "brak ładowania". W obu przypadkach zlokalizowaliśmy problem i znaleźliśmy rozwiązanie.
Trochę trwało, bo musieliśmy przebrnąć nawet przez taki problemem "jak odróżnić plus od minusa" itp. Miernik w takiej sytuacji to absolutna podstawa, a na kolegów z forum można liczyć.
Jeden zna się na gazie inny elektryce.
DreamsOnWheels - 2015-02-02, 12:53
Panowie,
jednak jest wciąż jest kicha. Nadal kontrolki ładowania (chodzi o prąd z zewnątrz 230V) się świecą a ładowania nie ma. Mam wrażenie, że akumulatory są ROZładowywane.
Po podłączeniu prądu, energoblok klika, a diody pokazują ładowanie, następnie w odstępach minutowych zrobiłem zdjęcia i oto co się dzieje:
DreamsOnWheels - 2015-02-02, 12:55
A po weekendzie (cały czas z podpiętym prądem) sytuacja wygląda tak (wydaje mi się, że tylko solary podładowały trochę akumlatory):
jedrek49 - 2015-02-02, 14:00
Witam
w moim camperku jak uruchomie silnik to najpier sie laduje akumulator rozruchowy ,po jakim czasie nastepuje ladowanie akumulatora zabudowy
Natomiast gdy podepne 230V to laduje sie najpierw kumulator zabudowy a po naladowaniu nastepuje ladowanie rozruchowego i wtedy laduja sie oba aku
pozdrawiam
mysle ,ze to jest dobre i prawidlowe
jedrek49
McGali - 2015-02-02, 14:12
| maryanos napisał/a: | | A po weekendzie (cały czas z podpiętym prądem) sytuacja wygląda tak (wydaje mi się, że tylko solary podładowały trochę akumlatory): |
Zobacz czy gdzieś przy akumulatorze, klemie (niektóre kampery posiadają) jest podpięty bezpiecznik na kablu od prostownika często, gęsto potrafi zaśniedzieć.
DreamsOnWheels - 2015-02-02, 15:03
Bezpiecznik sprawdzony.
Znalazłem przy okazji luźny przewód Nie mam pojęcia do czego służy....
DreamsOnWheels - 2015-02-02, 15:09
| maszakow napisał/a: | | nie wiadomo jak stary jest akumulator rozruchowy, ale po awarii alternatora rozładowanie do niskiego mogło go "zabić" i teraz nie trzyma pojemności. |
Zamontowałem na próbę nowy, bez różnicy.
Sprawdziłem stary, jest w porządku.
DreamsOnWheels - 2015-02-02, 15:10
| przemo.d napisał/a: | | Napisz jeszcze czy jak podpinasz 230 V to czy wszystko działa tzn. oświetlenie i czy jest zasilanie w gniazdkach 230V? |
Oświetlenie i prąd w gniazdkach jest.
McGali - 2015-02-02, 18:37
| maryanos napisał/a: | Bezpiecznik sprawdzony.
Znalazłem przy okazji luźny przewód Nie mam pojęcia do czego służy.... |
Aby sprawdzić zasilacz czy jest sprawny należy odpiąć akumulatory i podłączyć 230v (w zabudowie powinno wszystko działać) Zasilacz w kamperze jest podzielony na 2 bloki (przynajmniej jest tak u mnie). Jeden blok zasila zabudowę, drugi służy do ładowania akumulatorów.
przemo.d - 2015-02-03, 09:59
Witam,
A napisz jeszcze czy na 2 baterii zachowuje się tak samo jak na tej pierwszej rozruchowej?
Czy tam na wskaźniku 2 pokładowej w jest Cięgle full gdy podłączone jest zewnętrzne 230 V ?
Zobaczę jak to u mnie wygląda.
Te wskaźniki to mierniki napięcia jak jest żółte pole to nap około 12,5 V a przy uruchomionym silniku na obu bateriach jest ciągle full na wskaźnikach ?
Pozdr
DreamsOnWheels - 2015-02-03, 11:25
Oba akumulatory tak samo. Dzisiaj idealnie równocześnie rozładowały się do zera...
DreamsOnWheels - 2015-02-03, 11:26
| przemo.d napisał/a: | | Te wskaźniki to mierniki napięcia jak jest żółte pole to nap około 12,5 V a przy uruchomionym silniku na obu bateriach jest ciągle full na wskaźnikach ? |
Tak, przy uruchomionym silniku ciągle full.
mrsulki - 2015-02-03, 13:00
Ja bym zabrał się do tego tak:
- naładuj akumulatory zewnętrznym prostownikiem (odłączone od instalacji )
- weź je "pod pachę" i udaj się do dobrego sklepu z akumulatorami i niech je sprawdzą testerem (opornicą) koniecznie muszą być naładowane na max
- jeśli aku są OK to podłącz je spowrotem i pomierz napięcia ładowania miernikiem nie wskaźnikiem elektrobloku na chodzącym silniku i na podłączonym do 230V
Jak już będziesz miał wyniki to wtedy będzie można coś konkretnie weryfikować a tak to bicie piany. Równie dobrze mógłbyś do Kaszpirowskiego napisać.
jaro136 - 2015-02-03, 20:54
Masz uszkodzony przekaźnik w energobloku albo ścieżki popalone trzeba rozebrać energoblok i zobaczyć w miarę kumaty elektronik to ogarnie przerabiałem to w poprzednim kamperze też knausie
przemo.d - 2015-02-03, 22:24
| jaro136 napisał/a: | | Masz uszkodzony przekaźnik w energobloku albo ścieżki popalone trzeba rozebrać energoblok i zobaczyć w miarę kumaty elektronik to ogarnie przerabiałem to w poprzednim kamperze też knausie |
Wygląda na uszkodzenie tego czerwonego elektro-bloku jak kolego radzi i tak można wywnioskować z Twojego opisu dosyć obszernego. U mnie ładuje non stop te baterie jak jest podłączony do 230 V na obu bateriach jest full cały czas nawet jak tydzień jest do 230 V włączony, u Ciebie działa przez min. i później klapa, więc może jest jakiś zimny lut i po nagrzaniu przestaje pracować?
Zdemontuj go to 5 min i udaj się z nim gdzieś do naprawy.Odepnij do od tych kostek i od zasilania 230 V i zobacz wtedy czy przestają się baterie rozładowywać same.
Pozdro.
DreamsOnWheels - 2015-02-04, 18:52
OK, zdemontowałem energoblok i zawiozłem do "majstra". Zobaczymy co dalej...
Dzięki za podpowiedzi!
|
|