Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Zakup i adaptacja kampera 7+

Gorczański dziad - 2015-01-28, 02:01
Temat postu: Zakup i adaptacja kampera 7+
Po kilku tygodniach zmagania się z tematem podjąłem decyzje o zakupie kampera. Temat o tyle trudny dla mnie ponieważ ma to być samochód rodzinny i to dla dużej rodziny. Na razie jest nas siódemka :lol: jednak nie wykluczam zwiększenia stanu posiadania.

Początkowo zakładałem przeróbkę blaszaka dostosowując go do swoich potrzeb, jednak pomysł porzuciłem ze względu na wymiary blaszaków, zbyt dużą ilość prac do wykonania których bym nie zrobił samodzielnie a to generowałoby większe koszty oraz przede wszystkim olbrzymią ilość problemów z którymi musiałbym się zmierzyć tj. kupno dostawczaka, znalezienie fachowca który podjąłby się przebudowy, kupno wyposażenia i wiele innych z których nie zdaję sobie jeszcze sprawy.
Olbrzymim plusem blaszaka z którego muszę zrezygnować jest jego anonimowość, cenna zwłaszcza w miastach i na parkingach oraz małe wymiary pozwalające wjechać w każdy zakamarek np. bałkańskich miast czy nawet gór. Podróżując dotychczas T4 multivanem doświadczyłem wielokrotnie tej zalety teraz będę zmuszony zmienić przyzwyczajenia.

Myślę, że idealny dla mnie byłby półintegral jednak niewielki wybór tych modeli w akceptowalnym dla mnie przedziale cenowym sprawiają że będzie to zapewne alkowa.

Tak jak w temacie napisałem ma to być kamper 7+ czyli ośmioosobowy, oczywiście w zakresie DMC 3,5 tony.
I tutaj zapewne wielu z was roześmiała się, ale myślę że jest to wykonalne. Nie mam dużych wymagań, kamper ma powoli dowieść nas w każde miejsce europy, także przez góry, ma mieć wc, prysznic, kuchnie i łóżka. Tylko tyle i aż tyle. Wszystko może być stare a nawet bardzo stare ale ma działać. Garaż na rowery jest mi zbędny, telewizora nie mam nawet w domu a bez klimatyzacji mam nadzieję nauczymy się funkcjonować. Inne ,,bajery'' współczesnych samochodów są mi obce, więc ich brak nie będzie dokuczliwy. Będzie ciasno ale za to z rodziną i to gdziekolwiek gdzie będziemy chcieli akurat się zatrzymać.
Plan mam taki:
zakup alkowy na dukacie/citroenie/peugeocie 5-6 osobowej i przerejestrowanie na 8-osobowy.
Czytałem jak niektórzy to przechodzili i mam nadzieję, że też dam radę.
Ze względu na małe dzieci od roku do 9 lat, ilość łóżek pięcioosobowego kampera będzie wystarczająca. Chciałbym aby nie był dłuższy niż 6 max 6,5m oraz wysokość poniżej 3m. Cena do 35 000 jednak im mniej tym lepiej.
Z przeglądanych ogłoszeń wyłaniają mi się dwa typy kamperów spełniających moje wymagania:
1. Dukato I, roczniki ok. 1990, na przebieg nawet nie patrzę w cenie ok. 15-25 tys.
2. Dukato II i odpowiedniki, rocznik ok 1995 -98 na przebieg także nie patrze w cenie ok. 33-38 tys.

Typ 1- bardzo mi się podobają kwadratowe światła, aluminiowe progi- cudo. Wygląd starego dobrego samochodu, wydaje mi się prostego w naprawie. Urokliwa i klimatyczna zabudowa. Jednak dużo z nich nie ma wspomagania a i zachowanych w odpowiednim stanie zabudowy trudniej znaleźć.

Typ 2 - gorszy wygląd, jednak bardziej współczesne rozwiązania techniczne, w niektórych znany mi silnik 2,5 TDI
mniejszy poziom hałasu podczas jazdy, w niektórych klimatyzacja.

Kupię zapewne to co się trafi w zadowalającym mnie stanie.
Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomysły. Może całkowicie błądzę i mam mylne wyobrażanie o temacie, który dopiero zaczynam poznawać. Jeśli tak proszę wyprostujcie mnie :box
Za wszelkie rady, zwłaszcza dotyczące wyboru odpowiedniego kampera będę wdzięczny.

Bronek - 2015-01-28, 07:30

:gwm o przyczepie nie pomyślałeś? Na nielegalu. Nie znam do 3,5 zarejestrowanego capera n 8 osób do jazdy.
Busik plus czepka.

O ile to nie żart, a propos słów znanej osobistości.

Jeździmy we dwoje do 6m z psem i stolik zmieniłem bo ciasno jak gacie zmieniam....

Poczytaj tu.. I przemyśl.

Ale pewnie się da, skoro na motorowerze hindusi w szóstkę jadą..

Powodzenia.
I piwko za odwagę i marzenia :pifko :kwiatki:

Fux - 2015-01-28, 07:36

Cześć. Miejsca do spania, nawet mało wygodne, to jedno, a te do spania to drugie.
Może się mylę, ale pomysł a wykonalny.
Masz dwa miejsca w kabinie kierowcy, dwa rzędy przodem i tyłem do kierunku jazdy za plecami kierowcy i?
Miejsce się skończyło.
Może jakaś sofa z boku.

A gdzie teraz miejsca do spania, gotowania, toaleta?

No i DMC niemożliwe do zamknięcia w <3,5t.

http://www.buerstner.pl/s...lany-argos-time



Poniżej na 6/6

http://knaus.pl/samochody...s_sky_traveller


a gdzie reszta?

T4 i duża przyczepa.

TomekM - 2015-01-28, 07:50

Twoje założenia dotyczące rozmiarów kampera są dość odważne. Moim zdaniem jeżeli zrobisz z pięciooosbowego kampera "8" to nawet jeżeli jesteście najbardziej zgodną rodziną po pierwszym wyjeździe będziesz miał dość - ludzie potrzebują przestrzeni. Rozwiązanie podane przez Bronka jest chyba najwygodniejsze. Nas jest 5 a kamper 6/7-osobowy. Puki jest ładna pogoda to jest ultra wygodnie. Każdy ma swoje łóżko bez rozkładania stolika. Pojechaliśmy ze znajomymi (4 dorosłe + 3 dzieci) i też dało radę na weekend ale na dłużej?
Ja na twoim miejscu patrzył bym za dużą alkową (7m - 7,5m) z piętrowymi łóżkami i dwoma stolikami. Nawet jeżeli dzieci będą spać na łóżkach parami to będziesz miał jeszcze miejsce gdzie usiąść i wypić wieczorną kawę. Nie zawsze jest tak, że można na tą prszysłowiową kawę iść na zewnątrz a w tym czasie dzieci śpią. Czasem pada, czasem stoisz na dziwnym parkingu.
Szukasz Fiata, więc nie polecam ci mojego kampera ale spójrz na układ i spróbuj sobie to poukładać. Podobne zabudowy (także na Fiacie znajdziesz bez problemu). Inna sprawa, czy uda ci się zmieścić w faktycznej wadze do 3,5t. Ja mam ładowność ok. 550 kg, więc my z biedą dajemy radę.

Martin B - 2015-01-28, 08:08

Hallo ! dolanczam sie do zdania moich poprzednikow ,moim zdaniem przy Twoich zyczeniach i mozliwosciach znalezienie odpowiedniego campera jest niemozliwe .Waga ,wielkosc campera ,miejsca do spania ale i miejsca z pasami w czasie jazdy itd.Kup lepiej przyczepe campingowa masz mozliwosc spania w namiocie przyczepionym do przyczepy .osobiscie terz tak zaczolem camperowanie (4 synow) bylo super ,osobiscie uwazam ze z malymi dziecmi pobyt na jednym miejscu przez pare dni jest bardziej wyluzowany jak "cyganski" urlop :spoko
Fordek - 2015-01-28, 08:35

Moje wnioski :

1. Alkowa
2. Dwa " przedziały kolejowe "-to dwa stoliki - dużo miejsc do spania .
3. Łóżko piętrowe
4 . Jazda bez pasów dla wielu osób - to kamper wyprodukowany przed 1992 rokiem
Inaczej :
Musiałbyś do pasów zamontować wiele konstrukcji stalowych.
Raczej konieczny dobry przedsionek.

cirrustravel - 2015-01-28, 08:50

Może kolega gfizyk wypowie się w temacie, gdyż jakiś czas temu kupił alkowę LMC 8-osobową (2 osoby w kabinie, 4 przy stoliku, 2 z tyłu przy pojedynczym stoliku). Teoretycznie miejsc do spania - 6, ale przy małych dzieciach to i 8 się wyśpi.
Ma łazienkę, wc, prysznic i wszystko, co jest w kamperach. To wszystko w 3500kg. Czy przekracza wagę? Nie wiem.

kimtop - 2015-01-28, 09:03

Problemem nie jest spanie(bo w alkowie można ułozyć nawet czworo małych dzieci)ale jak bezpiecznie przewieżć tyle dzieci.Zapewne troje z nich potrzebuje jeszcze fotelików.Wszystkie dzieci muszą mieć miejsca z pasami.No i "obsługa" dzieci w czasie jazdy.Chodzenie po kamperze podczas jazdy jest bardzo niebezpieczne,o czym już kilka osób z forum się osobiście przekonało.
Myślę,że lepszy w tym wypadku byłby busik z przyczepką.

Wojciechu - 2015-01-28, 09:40

Ze spaniem dzieci w alkowie może być problem - mój 5-letni wnók spać nie chcę. Myślałem, że jest to problem jednostkowy - okazuje się jednak, że nie. Kilka osób miało podobne sytuacje. Może z wiekiem mu przejdzie. Bus z przyczepką to dobry pomysł na liczną ridzinkę.
Bajaga - 2015-01-28, 10:07

Bronek napisał/a:
:gwm o przyczepie nie pomyślałeś? Na nielegalu. Nie znam do 3,5 zarejestrowanego capera n 8 osób do jazdy.


I będzie Duży problem by zmienić liczbę miejsc z np. 5 na 8. Moim zdaniem bez niewidomego diagnosty, najlepiej odważnego szwagra to niemożliwe. Potrzebny jest kwit od wyspecjalizowanej firmy. W blaszaku to się może dać zrobić bo jest jak bezpiecznie przykręcić fotele i pasy. W alkowie miejsca kotwiczenia pasów są przewidziane na etapie projektu, są specjalne ramy ciężkie itp. Do "nadwozia" alkowy nie da się bezpiecznie przykręcić pasa a zwlaszcza ze 3 szt.
Jedyne wyjście: kupić auto już w jakiś magiczny sposób zarejestrowane na 8 osób (są np takie amerykany) albo bus blaszak ,ale zrobić w nim 8 osobowego kampera to baaardzo ciężka sprawa, choć może się udać. I nie ma problemów formalnych bo można kupić sobie już 8-9 osobowego i tylko przerabiać w stronę kampera.

Bronek - 2015-01-28, 11:09

No i prawko z kategorią ????

Na koniec kasa.

Zbieraj kasę pomnażaj a. dzieci dorastają . Te najstarsze po 15 rż już taki wyjazd traktują jak obóz koncentracyjny . O ile normalnie się rozwijają, jak tu pisaliśmy a propos patologicznego wychowania http://www.camperteam.pl/...r=asc&start=105
wbobowski napisał/a:
Wszystkim patologicznym rodzicom!...Z uznaniem i poszanowaniem za tą patologię.

..........................

Dziękuję Wam moi kochani - "patologiczni" rodzice!


I je zostaw na pastwę swych przyjemności bez uszczęśliwiania na siłę.

Chyba o kamperach myśląc ???

Znamienity przeciwnik super katolika Terlikowskiego to zauważył . :spoko :lol:

EBRP670 - 2015-01-28, 15:30

. BRONEK napisał:" Nie znam do 3,5 zarejestrowanego capera n 8 osób do jazdy".
A ja mam!

Bronek - 2015-01-28, 16:48

EBRP670 napisał/a:
. BRONEK napisał:" Nie znam do 3,5 zarejestrowanego capera n 8 osób do jazdy".
A ja mam!


Ooooo.
no chyba ,że

marekoliva - 2015-01-28, 22:29

Do 3,5 t na 7 osób, jest to możliwe:

http://olx.pl/oferta/kamp...html#d99d3d1f86

Fux - 2015-01-29, 07:12

Budżet przekroczony dwa X, ta masa własna podejrzana; pewnie z oparami w zbiornikach.
Bagaż na tyle osób i sami pasażerowie już widzę, jak mieszczą się w 3,5t

joko - 2015-01-29, 09:18

Czytam i nie mogę uwierzyć ;)
Autor założył temat ...... i milczy..... Sprawa tak abstrakcyjna, że mam podejrzenia, albo zraził się odpowiedziami, albo ktoś nas wkręca :wyszczerzony:

Drogi Gorczański Dziad'u ( :wyszczerzony: ), jeżeli to nie wkręt , to ja widzę dwa wyjścia :

1. Jak prowadzisz Rodzinny Dom Dziecka, to tak jak poprzednicy polecam dużą przyczepę zapiętą do Multivana. W podróży dzieciaki pojadą bezpiecznie ,w dużej przyczepie łatwiej wygospodarujesz miejsce dla takiej gromadki a w czasie postoju , po rozłożeniu całego dobytku, będziesz nadal mobilny.
Pewnie znajdziesz kampera do którego wszyscy się zmieszczą, ale bardziej na bicie rekordu , z samym wypoczynkiem i relaksem to jednak wiele nie będzie miało wspólnego .

2. Jak wszystkie dzieciaki są Twoje (i z jednej Matki) to ....... kup porządnego kampera w , którym zmieszczą się wygodnie dwie osoby, dzieciaki oddaj do przechowalni i zabierz swoją Żonę na długą i piękną wycieczkę , bo po prawie dzisięciu latach "bycia w ciąży" należy się Jej to jak mało komu, a nie wkręcaj Jej w kolejny armagedon w stylu 8 ludzi w kamperze :gwm

silny - 2015-01-29, 20:38

Joko , bo mnie zaskoczyłeś tak niepochlebną opinią . myśle że skoro ktoś ma tylu małych i ma kase na kampera to nie jest patologiczny więc NIGDY nie zostawi swoich pociech.

Ja tak mam . to nasza przyszlość i byś sie zdziwił jak byś mnie zobaczył w letnią niedzielę na rowerach :haha: , to beczy , to coś :roll: a w tym czasie tamto co inne :gwm

Luuuz :diabelski_usmiech

joko - 2015-01-29, 23:55

majsterek napisał/a:
Joko , bo mnie zaskoczyłeś tak niepochlebną opinią . myśle że skoro ktoś ma tylu małych i ma kase na kampera to nie jest patologiczny więc NIGDY nie zostawi swoich pociech.

Ja tak mam . to nasza przyszlość i byś sie zdziwił jak byś mnie zobaczył w letnią niedzielę na rowerach :haha: , to beczy , to coś :roll: a w tym czasie tamto co inne :gwm

Luuuz :diabelski_usmiech


Jak adresat inteligentny, to zrozumie aluzje i będzie wiedział , że z samej życzliwości, aby uświadomić , że wkładając osiem osób do kampera, można im tylko co najwyżej krzywdę zrobić.
Z tą patologią to trochę przesadziłeś :shock: , mnie takie coś nawet przez moment przez myśl nie przeszło, więc bardzo proszę abyś mnie w to nie wkręcał :nono

Gorczański dziad - 2015-01-30, 02:06

Dziękuję wszystkim za wyrażenie opinii i rad. Pozwoliły mi one na spojrzenie na problem z innej perspektywy. Po przemyśleniu paru kwestii nie zmieniam założeń, dążę do zakupu i adaptacji kampera dla całej rodziny. Uświadomiłem sobie jednak, że będzie trudniej niż początkowo zakładałem.

Z przeczytanych opinii widzę, że największym problemem będzie przerejestrowanie kampera na ośmioosobowy. Szczególnie dziękuję Bajadze. Nie zdawałem sobie sprawy, że pasów tak po prostu sobie nie przytwierdzę do podłogi w alkowie jak można by było to zrobić w blaszaku. Nie znałem szczegółów budowy alkowy, dzięki Tobie trochę doczytałem co nieco oglądnąłem i teraz już wiem. Wielkie dzięki, stawiam :pifko

Widzę kilka możliwości rozwiązania mojego problemu:
- wstawienie podwójnego fotela z przodu obok kierowcy, pod warunkiem że jest to technicznie możliwe - dostawczaki tak mają więc pewnie się da. Dzięki temu zyskam jedno miejsce.
Komfort na tym ucierpi ale ten samochód z założenia nie będzie komfortowy.
- zwiększenie ilości pasów na jednym z podwójnych foteli przy stoliku, czyli fotel przewidziany dla dwóch dorosłych być może wystarczy dla trójki dzieci, może wystarczą pasy biodrowe?
- znalezienie kampera ośmioosobowego w ostateczności siedmioosobowego. Chyba najtrudniejsze do zrealizowania.

Fux - 2015-01-30, 07:14

Zabraknie przestrzeni, bezpieczeństwa DMC.
Wybrana droga jest zła.
Zważ Waszą siódemkę, bagaż, jedzenie, picie na dwa dni, itp.

papamila - 2015-01-30, 09:27

Cytat:
Zważ Waszą siódemkę, bagaż, jedzenie, picie na dwa dni, itp.

kamper 7 osobowy, z nowszej generacji bedzie ważył "sote" ok 3100kg

.......pozostalo 400kg :-/

koder - 2015-01-30, 09:42

Myślę, że w tym budżecie (35k) to nie będzie "nowszej generacji".
Bronek - 2015-01-30, 09:59

Doceniam marzenia..
Bez łamania prawa, na różnych etapach się nie da.

Bezpieczeństwo

Komfort.

Trzeba się szarpnąć i chyba wypożyczyć, nawet po to by pojechać nad najbliższe jezioro.

Wystawa Poznań.?
Najbliższy sprzedawca?

Monthy Pyton by wiedział co zrobić :spoko

donald - 2015-01-30, 10:24

A może warto kat.C zrobić. .wtedy bezstresowo juz taka gromade sie zapakuje..
koder - 2015-01-30, 10:32

Gorczański dziad, czemu nie rozważasz prawka "C" kampera >3.5T? Finansowo powinno wyjść podobnie, ciężkie kampery są względnie tańsze.
inhalt - 2015-01-30, 12:22

Zdecydowanie widzę przewagę (do niektórych celów) kampera (szczególnie gdy się mieści do 3,5 t) nad zestawem van+przyczepa . Jedzie się szybciej, manewruje wygodniej itd. Ale w sytuacji gdy nie da się realnie kupić kampera do 3,5 tony dla tak licznej rodziny to przewaga wielkiego kampera 7t nad zestawem van+przyczepa jest już wątpliwa.
Oczywiście można, a nawet warto mieć marzenia, zafundować sobie Milkę bis itd. Jeśli jednak mówimy o praktycznych aspektach, a nie emocjonalnych to co przemawia za wielkim kamperem dla 8 osób w porównaniu z jazdą np. Ducato Panorama albo Scudo czy Multivanem z podpiętą dużą dwuosiową przyczepą?
Ja nie dostrzegam zalet takiego dużego kampera mieszczącego 8 osób. Opłaty jak za duży zestaw. Prędkość taka sama jak osiągalna zestawem. Manewrowanie nie lepsze niż zestawem. Trudność w znalezieniu miejsca parkingowego porównywalna jak dla zestawu.
Co zatem przemawia za takim kamperem?

Moim zdaniem jeśli nie da się zmieścić w 3,5 tony i trzeba obsłużyć 8 osób to jednak bardziej praktyczna jest wersja auto+buda. Po odpięciu przyczepy autem można jeździć na co dzień, na wakacjach łatwiej wyskoczyć coś zwiedzić itd.
No i koszt. Mając 8-osobową rodzinę i tak trzeba mieć duże auto. Zatem dochodzi koszt przyczepy, a za 20 tys zł można mieć naprawdę ładną. Szczególnie te duże nie są proporcjonalnie droższe niż małe i popularne. Natomiast kwota 20 tys. zł na kampera dla 8 osób to może być ćwierć kosztów.

koder - 2015-01-30, 13:21

Inhalt, oczywiście pojawia się przy przyczepie podobny problem uprawnień, bo do takiej na 8 osób ciągniętej przez 8 osobowy samochód to raczej trzeba B+E. Prawdą jednak jest, że w danym budżecie kupi się dużo fajniejszą przyczepę, niż kamper.
jarek73 - 2015-01-30, 14:37

Kolego Gorczański dziad będę szczery to co Ty chcesz zrobić to się nie da. Ja mam campera nowszego typu i jeden z najlżejszych w swojej klasie 7,5 metrowa alkowa . -
- Jezdzimy w piątkę 2+3 i powiem tak comfort do przyjęcia ale każda osoba więcej to myślę że duży , kłopot ( ty piszesz o 6,5 m ). -
- Dmc bardzo zawracałem na to uwagę przy kupnie na pusto waży jakieś 2850 po załadawaniu między 3500- 3700 a staram się nie brać rzeczy zbędnych
- i najważniejsze bezpieczeństwo twój budżet pozwoli Ci na zakup nie nowego campera + plus przeróbki + przeładowanie może to się naprawdę żle skończyć dla Was. sorry za straszenie .
Podsumowując uprzesz się to osiągniesz swój cel , ale myślę że nie warto za duże ryzyko dla Ciebie i dziecaiaków

eMWu - 2015-01-30, 14:51

koder napisał/a:
B+E


łatwiej/taniej niz prawko C. Jak sie zgrabnie porozmawia to B+E jest ponizej tysiaca.

Oczywiscie dochodzi viatol ale... tylko jak jedziesz z przyczepą.

Fux - 2015-01-30, 15:03

Cały czas to samo powtarzam, więc może dotrze...
:ok

moskit - 2015-01-30, 16:16

Zapomnij o domontowaniu dodatkowych pasów bezpieczeństwa, żadna firma nie zrobi Tobie homologacji jeżeli pojazd fabrycznie nie ma wzmocnień pod pasy i siedzenie. Podobno są firmy co dokładają miejsca plus pasy i rzeźbią do tego papiery :gwm . Oczywiście możesz tak zrobić tylko czy warto tak ryzykować życiem i zdrowiem rodziny. Każdy policmajster z daleka wyczuje przewał i będzie robił koło pióra, a przy kolizji to twoje ubezpieczenie jest warte tyle ile kosztuje kartka na której jest wydrukowane
Lepiej zrobić C+E i jeździć na legalu

Pamiętaj to co wyczytałeś na forum CT i co koledzy powiedzieli w podtekście
"kamper to nie pojazd to sposób na życie"

Moskit

Gorczański dziad - 2015-01-30, 18:31

Przyczepę odrzuciłem na wstępie moich rozważań o zakupie czegoś więcej niż multivan. Wynika to przede wszystkim ze stylu i formy podróżowania, zwiedzania i wypoczynku. Cenię sobie wolność i spontaniczność, możliwość wjazdu w różne zakamarki, zatrzymania się tam gdzie mam ochotę, myślę że kamper w tym zakresie będzie w niektórych miejscach ograniczał a co dopiero przyczepa. Następnie parkowanie w mieście, wjazd do lasu w pobliże lub na plaże, zawracanie w przypadku pomylenia drogi. Można wymieniać długo.

Dziękuję za bardzo życzliwe posty szczególnie Bronkowi wyczuwam u Ciebie szczerą chęć służenia dobrą radą.Dzięki :pifko

Decyzja o zakupie kampera to nie jest jakaś zachcianka, to efekt dojrzewania do tego przez kilka miesięcy, rozwinięcia dotychczasowego stylu zwiedzania, wejście na inny poziom dotychczasowej pasji. Dla przykładu, podczas ubiegłorocznych wakacji byliśmy na trzy tygodniowej objazdówce po Bałkanach głównie Czarnogóra i Albania. Ilość spędzonych nocy w jednym miejscu to max. dwie. I w podobnym stylu od pięciu lat. Z przyczepą nie zobaczyłbym jednej trzeciej tego co widziałem i gdzie byłem, nie da się. Przyczepa jest nie dla mnie, za dużo ograniczeń.

poptek - 2015-01-30, 18:42

Mam tylko czteroosobową rodzinę i w żaden sposób nie umiałem się zmieścić w 3500 kg DMC, a co dopiero przy 7 - 8 osobach? :shock:
Po przemyśleniu na spokojnie sprawy DMC podjąłem męską decyzje i zamówiłem auto o DMC 4000 kg. Od grudnia 2014 posiadam PJ kat. C. Zdanie nie jest wcale takie trudne jak wszyscy straszą.

Tak jak koledzy radzę się zastanowić nad dobrym zestawem (kat. B+E) lub autem powyżej 3,5 tony (kat. C). Jakoś tego nie widzę aby się dało jechać w 7-8 osób, zabrać podstawowe wyposażenie dla tylu ludzi i jeszcze ważyć mniej niż 3,5 tony.

Musicie w tym sezonie uważać w Dąbrowie Górniczej na drodze nr 94 bo są wbudowane dwie wagi w jezdnie. Jedna w stronę Katowic a druga w stronę Olkusza. Po za tym na światłach są kamery, które rejestrują przejazd na "późnym pomarańczowym". Tak nam pięknie wyremontowali drogę. :(

ahaed - 2015-01-30, 18:43

Gorczański dziad napisał/a:
Przyczepę odrzuciłem na wstępie moich rozważań o zakupie czegoś więcej niż multivan. Wynika to przede wszystkim ze stylu i formy podróżowania, zwiedzania i wypoczynku. Cenię sobie wolność i spontaniczność, możliwość wjazdu w różne zakamarki, zatrzymania się tam gdzie mam ochotę, myślę że kamper w tym zakresie będzie w niektórych miejscach ograniczał a co dopiero przyczepa. Następnie parkowanie w mieście, wjazd do lasu w pobliże lub na plaże, zawracanie w przypadku pomylenia drogi. Można wymieniać długo.

Dziękuję za bardzo życzliwe posty szczególnie Bronkowi wyczuwam u Ciebie szczerą chęć służenia dobrą radą.Dzięki :pifko

Decyzja o zakupie kampera to nie jest jakaś zachcianka, to efekt dojrzewania do tego przez kilka miesięcy, rozwinięcia dotychczasowego stylu zwiedzania, wejście na inny poziom dotychczasowej pasji. Dla przykładu, podczas ubiegłorocznych wakacji byliśmy na trzy tygodniowej objazdówce po Bałkanach głównie Czarnogóra i Albania. Ilość spędzonych nocy w jednym miejscu to max. dwie. I w podobnym stylu od pięciu lat. Z przyczepą nie zobaczyłbym jednej trzeciej tego co widziałem i gdzie byłem, nie da się. Przyczepa jest nie dla mnie, za dużo ograniczeń.


Kategoria C tak jak wspominali poprzednicy. Do 3.5t się nie zmieścisz.
Osobę liczy się w wadze całkowitej auta z tego co pamiętam, plus minus 80kg. 80x7, bo tyle chcesz mieć przecież miejsc=560kg. I nikt nie patrzy wtedy czy osoba ma 2 lata czy 80. Miejsce to miejsce. Paliwo-70l? Woda pewnie gdzieś z 100l aby każdy się ogarnął wieczorem i rano=100l? Bagaż na tyle osób ile wyjdzie? 150kg?
560+70+100+150=880kg Dodajmy napoje i ciastka na drogę. Wychodzi 900kg. Tak? 3500-900=2600kg . Tyle to waży normalny kamper na 2-4 osoby. Nie czarujmy się.
Nie wspomnę o komforcie na takim metrażu.

donald - 2015-01-30, 18:52

Ale z drugiej strony jak dziad chce to niech robi. .ja bym zrobił to tak ze kupił auto dostawcze zdrowe i zdemontowal pake.. a widelec dal do zabudowy jakiejs firmie. .o Frolik moze byc..naprzyklad...dogadac szczegóły co chce nasz dziad..minimalistyczne skoro komfortowe ma nie być. .mysle ze wtedy papiery da sie normalnie zrobic..bez sciemniania u diagnostow..albo kupic kontener i ten zabudować. .przy budowie da sie zaoszczędzić pare kilo. . Na pewno nie szedł bym w oryginalną zabudowe bo tam nie dmc sie na bank nie zamieścisz. .powodzenia i kombinuj..
jarek73 - 2015-01-30, 18:54

Gorczański dziad napisał/a:
Przyczepę odrzuciłem na wstępie moich rozważań o zakupie czegoś więcej niż multivan. Wynika to przede wszystkim ze stylu i formy podróżowania, zwiedzania i wypoczynku. Cenię sobie wolność i spontaniczność, możliwość wjazdu w różne zakamarki, zatrzymania się tam gdzie mam ochotę, myślę że kamper w tym zakresie będzie w niektórych miejscach ograniczał a co dopiero przyczepa. Następnie parkowanie w mieście, wjazd do lasu w pobliże lub na plaże, zawracanie w przypadku pomylenia drogi. Można wymieniać długo.

Dziękuję za bardzo życzliwe posty szczególnie Bronkowi wyczuwam u Ciebie szczerą chęć służenia dobrą radą.Dzięki :pifko

Decyzja o zakupie kampera to nie jest jakaś zachcianka, to efekt dojrzewania do tego przez kilka miesięcy, rozwinięcia dotychczasowego stylu zwiedzania, wejście na inny poziom dotychczasowej pasji. Dla przykładu, podczas ubiegłorocznych wakacji byliśmy na trzy tygodniowej objazdówce po Bałkanach głównie Czarnogóra i Albania. Ilość spędzonych nocy w jednym miejscu to max. dwie. I w podobnym stylu od pięciu lat. Z przyczepą nie zobaczyłbym jednej trzeciej tego co widziałem i gdzie byłem, nie da się. Przyczepa jest nie dla mnie, za dużo ograniczeń.

Chłopie trochę powagi życzę i zastanowienia chyba twoje podejście do życia i marzeń nie są na miarę ojca 5 dzieci . Jeśli uraziłem to przepraszam nie było to moim zamiarem

Fux - 2015-01-30, 19:05

Ten wątek powinien skończyć się na pierwszej stronie. :roll:
Z gooowna bicza nie ukręcisz.

Bronek - 2015-01-30, 19:15

Ot się uparł.
:szeroki_usmiech
Przeczyfaj jeszcze raz wszystkie sugestie.
Zapisz sobie na kartce te które dotyczą kampera (skoro tak wybrałeś)

Mi pobieżnie wychodzi niestety smutny wniosek.

Trudno bedzie znaleźć taki do 3, 5 DMC na 8 osób. A nawet jeśli to jazda i życie moze stanowić zagrożenie i brak komfortu.. I tu niemal wszyscy są sceptyczni.

Czyli zmiana kategorii Prawa jazdy.
Duży kamper pow 3,5DMC


Ale krakowskim targiem :bajer :roza:
Najrozsądniej (Nie stosując metody ograniczania populacji dzieci z filmu Monty Phytona)...... Kupić duzy 3,5 t, alkowa, na 6 osób i dwoje wysyłać na kolonie. Zostawić żonę z najstarszym, a samemu z resztą.
Masz jak w banku podziw na każdym kempingu i ofertę pomocy u epmatycznych kobiet. :haha:

I najważniejsze chyba zastanowić się nad budżetem.

Tak jak Ci pisalem... Zbieraj kasę a dzieci niech rosną.

Naturalna selekcja w postaci niechęci do bywania na wakacjach ze starymi zrobi swoje .

Fux - 2015-01-30, 19:30

Padłem ze śmiechu.


:mrgreen:

zbychu - 2015-01-30, 21:13

A ja mam dla Ciebie propozycję zakupu 2 kamperów , jeden prowadzisz ty , drugi żona i już tworzycie ekipę karawaningową :lol: :lol:
Bronek - 2015-01-30, 21:58

Nie łam się i nie bierz tego wszystkiego jak chęć by Cię zniechęcić lub wyśmiać.

Czytaj to forum, o kupowaniu o wyposażeniu i prawie.

Tylko sie nie obrażaj, bo fajnie, że Ci się chce tak spędzać czas


Ale nie wszystko co byśmy chcieli, musi byc tak jak byśmy chcieli.

Kamper to worek kompromisów, jak to jeden z Adminów rzekł w przypływie fali rozumu.

Dodam, że i technicznych i prawnych ograniczeń.
Co raz trudniej jest naginać prawo lub je omijać.

Aspekt bezpieczeństwa pomijam, gdyż to sprawa bardziej osobista.
A o kasie. O to już niestety, aż przykro napomknąć.
Studnia...

inhalt - 2015-01-30, 22:47

Gorczański dziad napisał/a:
Przyczepę odrzuciłem na wstępie moich rozważań
Cenię sobie wolność i spontaniczność, możliwość wjazdu w różne zakamarki
Następnie parkowanie w mieście, wjazd do lasu w pobliże lub na plaże

podczas ubiegłorocznych wakacji byliśmy na trzy tygodniowej objazdówce po Bałkanach głównie Czarnogóra i Albania. Ilość spędzonych nocy w jednym miejscu to max. dwie.

Masz trochę racji, ale nie we wszystkim.
Zwykły kamper dla 8 osób jest tak duży, że absolutnie nie zapewnia możliwości wjechania w jakiekolwiek zakamarki. Nie ma mowy o parkowaniu "byle gdzie" w mieście, bo się nie mieści. O spontaniczności zatem zapomnij. O wjechaniu na plażę też. Ograniczenia są jak w przypadku zestawu jeśli nie większe.
Przykład. Ja swoim zestawem o długości 11m (czyli nie dużym) wjechałem manewrując na kilka razy na fajne miejsce na kempingu w CRO w tym roku, a gdybym miał kampera o długości np. 8m to bym nie wyrobił zakrętu z powodu murków. Oczywiście mógłbym szukać miejsca gdzie indziej bez widoku na morze, ale Ty mówisz o ograniczeniach zestawu gorszych niż kampera. A ja twierdzę, że wielki kamper bardziej ogranicza (co innego sprytne Ducato, ale tam nie wchodzi 8 osób).

Natomiast co do postojów max 2 dni to nie ma większego znaczenia czy stoi kamper czy przyczepa. Nie namawiam Cię na przyczepę skoro jej nie chcesz, ale akurat nie ma sensu opowiadać bajek o postojach, skoro przyczepą też możesz spać max 1 dzień w miejscówce. Nie trzeba rozkładać przedsionka, bo i w kamperze przedsionka miał nie będziesz. Jaka różnica?

Jeśli istotą jest zwiedzanie miejsc nie położonych przy głównych ciągach autostradowych, wjeżdżanie w zakamarki, nie ograniczanie się itd. to zasadniczo wyjściem jest zakup konkretnego auta ciężarowego, najlepiej 4x4 i zabudowanie go. DMC może zmieścisz w 7 tonach, ale pozostałe wymogi spełni.

Kiedyś transportowałem duży zestaw składający się z amerykańskiego ciągnika siodłowego z powiększoną kabiną + naczepa mieszkalna wielkości kontenera 40-stopowego albo nieco większa. Całość była piękna i w miarę przestronna. Myślę, że dla 8 osób to jest minimum jeśli ma być znośnie w zakresie komfortu. A teraz pomniejszenie tego zestawu do ciężarówki 7-tonowej pozwala na zejście na ziemię z kosztami, ale jednocześnie pogarsza drastycznie warunki przewozu i mieszkania 7-8 osób. Zejście do 3,5 tony to już po prostu niemożliwość.

Oczywiście nikt nie zabrania snuć marzeń o kamperze 3,5-tonowym dla gromady dzieci z garażem i najlepiej za 35 tys. zł. Też mam różne marzenia i też niektóre zupełnie nierealne. Ale przecież to miło sobie pomyśleć o czymś fajnym przed zaśnięciem. Tylko nic z tego nie wynika w realu.

RVrider - 2015-01-30, 23:53

Zrób sobie prawko C a poszerzą ci się horyzonty .To nie takie trudne a jak znajdziesz nie napchaną szkołę to zrobisz je w miesiąc.Ja tak zrobiłem tylko dołożyłem jeszcze C+E i A ,żeby się nie męczyć jak na starość zachce mi się czopera czy coś.Motywacją było kupno kampera.Namówił mnie facet z ogłoszenia z kamperem,który powiedział :Ma pan kat B to chyba umie pan jeździć...to czego pan się boi,przecież to to samo ...tylko gabaryt trzeba oswoić.
Johny_Walker - 2015-01-31, 01:14

Przyczepa to porażka. Nie można się odlać w czasie jazdy. Trzeba zakładać buty i parasol przechodząc do części mieszkalnej.
Proponuję jak inni prawo jazdy C. Są fajne kampery w niskich cenach. Są tanie dlatego że mają powyżej 3,5.
Ewentualnie starsze dzieci jadą rowerami za kamperem i śpią w namiotach. Musisz je przekonać że to taka przygoda.

inhalt - 2015-01-31, 01:46

Masz oczywiście rację.

1) W kamperze notorycznie lejesz w czasie jazdy.

2) Porada o dzieciach na rowerach jest faktycznie konstruktywna. Może dorzućmy teściową w rikszy, żeby się dziećmi mogła zaopiekować po drodze.

3) Mógłbyś wskazać ze dwa tanie kampery, które są tanie z powodu DMC powyżej 3,5 tony i legalnie mogą przewozić 8 osób z zachowaniem przepisów odnośnie zapięcia dzieci w fotelikach pasami bezpieczeństwa? Bardzo chętnie rzucę okiem, bo też lubię przestronne auta.

Bronek - 2015-01-31, 06:31

Ja czepkę miło wspominam.
Fajną oryginalna Eriba Eribelle Hymera obniżanym dachem, ciagnieta za wyjechanym Chevy SSR.

Tego uczucia satysfakcji, dumy, próżności, wyższości i INNYCH WSPANIAŁYCH PATOLOGICZNYCH REAKCJI ie da mi tak jak widok zdziwienia jak moja czepka wyprzedza takiego Passata na gazie lub Avensis combi pod górę. Tegonie przeżyję w żadnym półintegralnym Hymerze z bieda silnikiem. Dlatego Johny nie potepiaj przyczep. To kwestia skali.

A propos sikania.. Racja... Tylko trzeba włączyć tempomat :spoko
I niech żona potrzyma przy sikaniu!............................. Kierownicę. :-P

eler1 - 2015-01-31, 09:42

Kolega bardzo mało o sobie napisał ;) czy te 7+ to na stałe czy sporadycznie i w jakim wieku dzieciaki bo te 17latki niedługo przestaną jeździć.
Jest to trudna sprawa aby takie auto wyłuskać ale nie niemożliwe wiadomo że może zając to rok a może więcej i nie będzie to młode auto raczej ducato z lat do 1994r.
Co do zmiany ilości jest to też możliwe ale mogą być z tym problemy i o kosztach nie wspominam. Co do wagi to każdy prawie wie jak to jest że te parę kilogramów wozimy za dużo nawet przy dwóch osobach . Ważne aby mieć tego świadomość i mechanicznie auto sprawne hamulce , opony i inne elementy zawieszenia ( można dołożyć z tyłu poduszki , założyć o większej wytrzymałości opony) :spoko

joko - 2015-01-31, 10:08

eler1 napisał/a:
Kolega bardzo mało o sobie napisał ;) czy te 7+ to na stałe czy sporadycznie i w jakim wieku dzieciaki bo te 17latki niedługo przestaną jeździć.
Jest to trudna sprawa aby takie auto wyłuskać ale nie niemożliwe wiadomo że może zając to rok a może więcej i nie będzie to młode auto raczej ducato z lat do 1994r.
Co do zmiany ilości jest to też możliwe ale mogą być z tym problemy i o kosztach nie wspominam. Co do wagi to każdy prawie wie jak to jest że te parę kilogramów wozimy za dużo nawet przy dwóch osobach . Ważne aby mieć tego świadomość i mechanicznie auto sprawne hamulce , opony i inne elementy zawieszenia ( można dołożyć z tyłu poduszki , założyć o większej wytrzymałości opony) :spoko


Napisał w pierwszym wpisie , że piątka w wieku od roku do 9 lat i następne w planach :szeroki_usmiech
Połowa to będą niemowlęta i bardzo małe dzieci wymagające stałej opieki, które z samej wycieczki nic nie będą wiedziały ani pamiętały .
Sama decyzja jak widzę juz podjęta i nie ma zmiłuj, musi być kamper choćby się paliło i waliło .......
Sprawne hamulce i dobre opony nie pomogą jak waga będzie ponad normę ...... i nie daj Boże jakaś kolizja czy inne zdarzenie drogowe ....... a ja zawsze myślałem , że decyzję o wielodzietnej rodzinie podejmują ludzie odpowiedzialni ........ ten kamper to pewnie tak samo jak ........ ahh :?

Bronek - 2015-01-31, 10:43

Joko... nie podważaj opinii jedynie słusznej i prawdziwej.
Redaktor Terlikowski bedzie miał argument

Doktryna nieomylności legnie w gruzach.

Zresztą nikt nie powiedział, że musi jeździć w komplecie!

Jak zobaczymy, że z kamperka dł. 6m wysypuje się cały żłobek plus przedszkole, to naszym obywatelskim obowiązkiem jest poprosić o zbadanie takiego szkolno/przedszkolnego autobusu.
:szeroki_usmiech
I to nie żarty np. w Niemczech na 100% Policja jest.


Stary kupuj, nie przejmuj się. Ale potem staraj się :
Postępować zgodnie z prawem
Bezpieczeństwem
Rozsądkiem

To tylko samochód, nic wielkiego. A pieniądze to nie wszystko.... :oops:
Off.

Znow mnie poniosło, bo wściekły jestem, zimy nie ma. To po kiego spakowałem kamperek?.
Ma ktoś namiary na namiot? Bo wiaty mi sie poki co nie chce stawiać

Johny_Walker - 2015-01-31, 11:35

Cytat:
3) Mógłbyś wskazać ze dwa tanie kampery, które są tanie z powodu DMC powyżej 3,5 tony i legalnie mogą przewozić 8 osób z zachowaniem przepisów odnośnie zapięcia dzieci w fotelikach pasami bezpieczeństwa? Bardzo chętnie rzucę okiem, bo też lubię przestronne auta.


Mogę wskazać takie na siedem osób. Ograniczenie wynikać może z przepisów prawnych i przerobienie kamperka z linku poniżej na 8 osób będzie bezproblemowe i relatywnie tanie.

http://suchen.mobile.de/w...E_BUNKS&lang=de

inhalt - 2015-01-31, 11:49

Johny_Walker napisał/a:
Są fajne kampery w niskich cenach. Są tanie dlatego że mają powyżej 3,5.

No i widzisz - jak zwykle masz rację. Z nieba nam spadłeś, albo inaczej mówiąc - jesteś niezastąpiony.

Podlinkowany kamper ma miejsce dla 7 osób, spełnia wymogi autora wątku, czyli nie daje znacznych ograniczeń, można nim wjechać w wiele "zakamarków", na plażę itp. Można nim stanąć gdziekolwiek w mieście (nie tak trudno jak zestawem z przyczepą) gdyż ma zaledwie 12 m długości, czyli mieści się nawet na parkingu w centrum miasta.
No i najważniejsze - jest tani "dlatego, że ma powyżej 3,5 t". Ta obiecywana taniość przeważa - tylko 175 tys. Euro. Czyli mieści się w budżecie autora wątku.

Dobrze, że masz orientację w rynku - to nam bardzo pomaga planować zakup samochodów.

Edit
W zakładanym budżecie to raczej taki sprzęt dla 8 osób wchodzi w grę: http://suchen.mobile.de/w..._3500_KG&noec=1
Tylko tutaj naprawdę nie dostrzegam żadnej przewagi nad zestawem van+przyczepa. Jazda droższa, nie szybsza, na kemping trudno wjechać itd. Ale wybór należy do płatnika.

kaimar - 2015-01-31, 14:14

Są też dużo mniejsze kampery dla 7 osób w korzystniejszej cenie.

http://www.rollerteam.it/....veicolo&id=492

eler1 - 2015-01-31, 20:10

kaimar napisał/a:
Są też dużo mniejsze kampery dla 7 osób w korzystniejszej cenie.
ale kolega szuka w mniejszym budżecie i wieku albo się mylę :haha:
joko napisał/a:
Napisał w pierwszym wpisie , że piątka w wieku od roku do 9 lat i następne w planach :szeroki_usmiech
Połowa to będą niemowlęta i bardzo małe dzieci wymagające stałej opieki, które z samej wycieczki nic nie będą wiedziały ani pamiętały .
Ano 4 strony waszych wypowiedzi że się nie da że niech kupi vana i przyczepę , a najlepiej to jak by z namiotem jeździł , że człowiek od tego jadu nie może przejść do sedna .

Kolego mam w tej chwili rodzinę 5 osob. i kamperka z homologację fabryczną na 6 osób do 3,5T więc się da i takich rodzin jest więcej tylko już nie piszą gdyż nie chcą czytać kilku stron klakierów i teoretyków w każdej dziedzinie :(

ps. ostatnio włączyłem kilku kolegów do ignorowanych bo nie można było już tego bełkotu czytać :-P

eler1 - 2015-01-31, 20:46

http://suchen.mobile.de/w...IX_BUNKS&noec=1
http://suchen.mobile.de/w...IX_BUNKS&noec=1

Bronek - 2015-01-31, 21:47

Nie rozumiem...
To ma być kamper na OSIEM osób w 3,5t DMC o dl 6,40m.

Pewnie, że można wsadzić te osoby, w tym sześcioro dzieci, do dużego kampera o w/w parametrach.
Ale....

Jesli bełkotem i jadem nazywasz ostrzeżenia i przestrogi, że to może byc nielegalne, niebezpieczne, niekomfortowe.

Nie wiem, czym to tłumaczyć. Tym, że rodziny wielodzietne mają prawo łamać zasady w imię swej wielodzitności. O bezpieczeństwie nie wspomnę.

Napisaliśmy by kupował jak ma taką potrzebę i tylko te zastrzeżenia, o kasie też było ;)

yuras - 2015-01-31, 22:04

eler1 napisał/a:
http://suchen.mobile.de/w...IX_BUNKS&noec=1

DMC3100--Jak byś to zapakował na dwa tygodnie???

Aulos - 2015-01-31, 22:13

Robert (eler1) ma niestety sporo racji. Nasza rodzinka nie jest wprawdzie tak liczna jak założyciela tematu, ale niewiele jej ustępuje - podróżujemy w składzie 2+4. Podróżowaliśmy z namiotem, z przyczepą i do domków campingowych, ciągle jednak były to półśrodki, bo marzyliśmy o kamperze. Na nasze szczęście, gdy zalogowałem się na forum nikogo z Was, poza Robertem, nie było jeszcze na CT. Dzięki ówczesnej atmosferze na forum i ludziom, którzy wspierali nas w naszych dążeniach, od siedmiu lat podróżujemy kamperem, pokazując naszym dzieciakom najciekawsze zakątki Europy. Gdybym wtedy natrafił na takie wsparcie jak Gorczański Dziad, pewnie dziś nie jeździłbym kamperem w przekonaniu, że przy mojej rodzinie to jest niemożliwe. Śliniłbym się oglądając się za przejeżdżającymi kamperami i marzył, że może kiedyś, jak wygram w totka...
Nasz obecny kamper jest zarejestrowany na 6 osób przy DMC 3300. W tej chwili nie śledzę rynku i nie podeślę linku, ale spotykałem kampery 3500 zarejestrowane na 7 osób. Nie twierdzę, że będzie łatwo - ani znaleźć takiego kampera, ani później zmieścić się w DMC, ale to nie jest niemożliwe. Będziesz najwyżej jeździł kamperem bez "wodotrysków", z jedną butlą, wodę będziesz tankować na miejscu, a paliwo tylko do połowy zbiornika, nie zabierzesz ze sobą wielu "gratów", które uprzyjemniają wakacje, ale bez których da się żyć. Sam muszę pilnować wagi, przed ostatnim wyjazdem "odchudzałem" kampera - możesz o tym przeczytać TUTAJ. Powtórzę, że chodziło o to, by zmieścić się w 3300, w 3500 zmieścilibyśmy się bez większych problemów. Mamy jedno dziecko mniej, ale u nas jest trzech nastolatków, Wasze to maluchy - podejrzewam, że wagowo nas jest więcej. :) Z tak dużą rodziną komfortowo nie będzie, ale żyjecie w tej rodzinie na codzień i to Wy najlepiej wiecie, jakie ograniczenia i niewygody się z tym wiążą. Życzę Ci (Wam) wytrwałości w poszukiwaniach, nie rezygnuj ze swoich marzeń - będziemy kibicować w Waszych działaniach. Do zobaczenia na szlaku, może kiedyś spotkamy się na jakimś zlocie. :spoko

Johny_Walker - 2015-01-31, 22:44

inhalt napisał/a:
Johny_Walker napisał/a:
Są fajne kampery w niskich cenach. Są tanie dlatego że mają powyżej 3,5.

No i widzisz - jak zwykle masz rację. Z nieba nam spadłeś, albo inaczej mówiąc - jesteś niezastąpiony.

Podlinkowany kamper ma miejsce dla 7 osób, spełnia wymogi autora wątku, czyli nie daje znacznych ograniczeń, można nim wjechać w wiele "zakamarków", na plażę itp. Można nim stanąć gdziekolwiek w mieście (nie tak trudno jak zestawem z przyczepą) gdyż ma zaledwie 12 m długości, czyli mieści się nawet na parkingu w centrum miasta.
No i najważniejsze - jest tani "dlatego, że ma powyżej 3,5 t". Ta obiecywana taniość przeważa - tylko 175 tys. Euro. Czyli mieści się w budżecie autora wątku.

Dobrze, że masz orientację w rynku - to nam bardzo pomaga planować zakup samochodów.

Tylko tutaj naprawdę nie dostrzegam żadnej przewagi nad zestawem van+przyczepa. Jazda droższa, nie szybsza, na kemping trudno wjechać itd. Ale wybór należy do płatnika.


Nie pytałeś o wymogi autora wątku ale:
Cytat:
3) Mógłbyś wskazać ze dwa tanie kampery, które są tanie z powodu DMC powyżej 3,5 tony i legalnie mogą przewozić 8 osób z zachowaniem przepisów odnośnie zapięcia dzieci w fotelikach pasami bezpieczeństwa? Bardzo chętnie rzucę okiem, bo też lubię przestronne auta.

Dlaczego czepiasz się odpowiedzi?

Ogólnie w używanych kamperach podobnej wielkości, wyposażenia itp o DMC powyżej 3,5 będzie tańszy, niż poniżej. Kiedy szukałem dla siebie, to zauważyłem tą zależność i zastanawiałem się nad robieniem prawa jazdy C.

Johny_Walker - 2015-01-31, 22:49

Aulos napisał/a:
Powtórzę, że chodziło o to, by zmieścić się w 3300, w 3500 zmieścilibyśmy się bez większych problemów.

Myślę że zmieścicie się nawet w 1500, bo papier wszystko przyjmie.

A jak przywalisz w tył osobówki jadącej przed Tobą (najczęściej spotykany typ kolizji), skręcisz kark kierowcy, a policja dokładnie zważy Twojego kampera z zawartością, to jaki masz plan na dalsze życie?

Gorczański dziad - 2015-01-31, 22:54

Aulos, eler1. Szacunek.
Dzięki za miłe słowa i wsparcie, na głosy osób takich jak Wy liczyłem najbardziej, a także osób które od strony technicznej powiedziały by jak kampera zaadoptować na moje potrzeby.

Nie zniechęcam się krytyką, prosiłem na wstępie o wybicie mi tego pomysłu z głowy jeśli błądzę, z wielu postów można coś wyciągnąć. Za wszystkie rady dziękuję.
Aulos jest dokładnie tak jak myślisz, moja rodzina jest lżejsza. Obecnie ok. 360 kg, oczywiście z każdym miesiącem przybywa :food :food :food :food :food
Wagowo to zaledwie 4 drobnych facetów.

Do pozostałych postów postaram się odnieść w przyszłości.
Jutro jadę oglądać pierwsze cztery kampery, jeden podobno ośmioosobowy :wyszczerzony:

janusz - 2015-01-31, 23:05

A może stworzyć zestaw z kampera i przyczepy. Kampera trochę przerobić na rodzaj socjalnego busa i świetlicy, stołówki. Dla ośmiu osób to i kuchnia powinna być trochę większa, więcej wody i większy stół nawet do spożywania posiłków. Do tego przyczepka jako sypialnia.
Aulos - 2015-01-31, 23:51

Johny_Walker napisał/a:
Aulos napisał/a:
Powtórzę, że chodziło o to, by zmieścić się w 3300, w 3500 zmieścilibyśmy się bez większych problemów.

Myślę że zmieścicie się nawet w 1500, bo papier wszystko przyjmie.

A jak przywalisz w tył osobówki jadącej przed Tobą (najczęściej spotykany typ kolizji), skręcisz kark kierowcy, a policja dokładnie zważy Twojego kampera z zawartością, to jaki masz plan na dalsze życie?


Nigdzie nie pisałem o wadze "papierowej"- zważyłem kampera, ale przecież Ty wiesz lepiej. Wzruszyła mnie Twoja troska, co do moich planów życiowych. :bajer

Bronek - 2015-02-01, 06:11

Ja jestem też ciekaw co z tego wyjdzie.

Ile zostanie ze wstępnych parametrów?
Jeśli
Jeśli nowy kolega się nie obrazi, bo nie tak sobie wyobrażał rady. Ale musi być twardy skoro działa konkretnie w temacie zakupu.

A tu widać wyraźnie, że nie o rady tu chodziło , ale o wyrażenie poparcia mentalnego. Decyzja jest.

Pomysł Janusza z przyczepą to tzw. "rzut na taśmę", strzał ostatniej szansy. Chyba nie da rady, bo budzety, prawko i to też już jazda z przyczepą jak za busem. A to odpadło...

Pisałem już by sie przypodobać, . Kupuj najwiekszego i chyba jazda na raty.

Najwięcej poparcia, niemal bezkrytycznego dostałeś od rodzin wielodzietnych
Zrozumiałe, bo oni nalepiej wiedzą jak to wygląda w raktyce


Tylko z uprem maniaka przypominam założenia!!!

8 osób do 3.5t. Itd. Nikt tu tak nie miał. LEGALNIE.

MOŻE się myle

Wyszło tak ja z ostrzeżeniami o niebezpieczeństwach kamperowania zagranicą . Najfajniejsze są posty Oh i Ah.

Zdaj relację, co i jak

To wszystko lub prawie wszystko z życzliwości :bukiet:

Jak w kultowym tu tekście wykładu.: Trzeba to zrobić by się przekoać, inaczej nigdy sie nie dowiesz.
kliknij i miej cirpliwość by wysłuchać Tu wszyscy już oglądali

EBRP670 - 2015-02-01, 08:06

"8 osób do 3.5t. Itd. Nikt tu tak nie miał. LEGALNIE. MOŻE się myle ."Napisał Bronek!!!Powtarzam,że MAM LEGALNIE na 8-osób i DMC 3100 kg.Więc się MYLISZ BRONKU. :psikus
czemik - 2015-02-01, 08:13

Bronek się nie popisał.Brak zagłębienia się w przepisach.
Bronek - 2015-02-01, 08:15

EBRP670 napisał/a:
"8 osób do 3.5t. Itd. Nikt tu tak nie miał. LEGALNIE. MOŻE się myle ."Napisał Bronek!!!Powtarzam,że MAM LEGALNIE na 8-osób i DMC 3100 kg.Więc się MYLISZ BRONKU. :psikus


Wiem czytałem, ze zrozumieniem.
I tu nie chodzi o czepianie sie.
Zgoda ze wszystkim. Papiery itd.
Musi byc z okresu gdy pasy i siedzenie do kierunku jazy nie było wymagane?

Napisz teraz jak sobie radzisz z tyloma osobami na pokładzie i czy ma 6.40 metra.

Maluchy może jakoś się pomocuje.

To z czystej ciekawości! :-/

Wszyscy zakładają, że to z upierdliwkści. I m więcej takich wątpliwości tym może lepsze pozytywne rozczarowanie.

czemik - 2015-02-01, 08:34

Tak to fakt 8+2 w klatce na króliki to nie ciekawie.
Bronek - 2015-02-01, 08:36

Kończę.
Kupuj jak Ci w duszy gra

Moje zdanie jest takie, że w tych parametrach założonych trudno będzie nabyć

A jeśli sie znajdzie to trudno będzie zachować bezpieczeństwo, ładowność zgodnie z prawem i rozsądkiem

I tyle.

Po prostu zmień, parametry założenia, wybierz inny sposób podróżowania jak już kupisz kampera.

Zawsze może być to kamper plus osobówka (tego chyba tu nie było)

Najgorsze w tych radach jest to, że każdy chce by jego było na wierzchu lub by dowalić innemu.

A głupotą byłoby zakładać z góry jakiekolwiek naginanie zasad itd.

Kamper to przyjemność... itp. :kwiatki:

Życzę powodzenia. Zdawaj relację. Naprawdę nietuzinkowa sprawa. Warta dyskusji. Z tuzinkową byłoby gorzej

elspasoo - 2015-02-01, 08:55

Dobra panowie, piata strona leci, a kolega dalej jest w lesie. Marzenia są po to aby je spełniać - nawet jeśli czasem trzeba zrobić prawko C:
http://suchen.mobile.de/w.../204333713.html
http://suchen.mobile.de/w.../197665454.html
http://suchen.mobile.de/w.../204731087.html
http://suchen.mobile.de/w.../203383935.html
http://suchen.mobile.de/w.../204865925.html
http://suchen.mobile.de/w.../203378547.html

Moim zdaniem najciekawsze 2 i 5, 1 też warto rozważyć. Do 2 trzeba by zrobić C.

silny - 2015-02-01, 08:57

EBRP670 - :gwm ,to w kwesti nicku-a w sprawie kampera , ile waży naprawde , czy ważyłeś bo to ciekawe :spoko
EBRP670 - 2015-02-01, 09:33

Odpowiadam :Goły 2450kg,do podróży 2850kg,jeżdzimy tylko we dwójkę/zdaję sobie sprawę ,że 8 osób to "przegięcie",ale tak mam w papierach nawet orginalnych niemieckich/" i to byłoby na tyle" :stop:
joko - 2015-02-01, 10:48

eler1 napisał/a:
Ano 4 strony waszych wypowiedzi że się nie da że niech kupi vana i przyczepę , a najlepiej to jak by z namiotem jeździł , że człowiek od tego jadu nie może przejść do sedna .

Kolego mam w tej chwili rodzinę 5 osob. i kamperka z homologację fabryczną na 6 osób do 3,5T więc się da i takich rodzin jest więcej tylko już nie piszą gdyż nie chcą czytać kilku stron klakierów i teoretyków w każdej dziedzinie :(

ps. ostatnio włączyłem kilku kolegów do ignorowanych bo nie można było już tego bełkotu czytać :-P


To jest forum dyskusyjne, jakbyś nie wiedział. Moja wypowiedź jest przynajmniej w temacie , bo :

Gorczański dziad napisał/a:
Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomysły. Może całkowicie błądzę i mam mylne wyobrażanie o temacie, który dopiero zaczynam poznawać. Jeśli tak proszę wyprostujcie mnie


Twoja wypowiedź to nic innego jak to o czym pisze Bronek:

Bronek napisał/a:
Najgorsze w tych radach jest to, że każdy chce by jego było na wierzchu lub by dowalić innemu.


Klasę w tym wszystkim pokazał sam autor:

Gorczański dziad napisał/a:
Nie zniechęcam się krytyką, prosiłem na wstępie o wybicie mi tego pomysłu z głowy jeśli błądzę, z wielu postów można coś wyciągnąć. Za wszystkie rady dziękuję.


Świadczy to o tym że Gorczański Dziad rozumie to o czym piszemy, chociaż póki co się z nami nie zgadza ...... i za to stawiam :pifko

Jeżeli uważam sam pomysł wożenia 8 osób kamperem z DMC 3500 za zły to o tym piszę . Jeżeli dodatkowo dochodzą kwestie wożenia bardzo małych dzieci, kwestie przekroczenia DMC, bezpieczeństwa i wszystko co z tym związane , to o tym piszę .... i uważam że jest to najlepsze co mogę zrobić aby autorowi pomóc .....

Odnoszę dziwne wrażenie , że tocząca się tutaj rozmowa dotyczy dwóch różnych spraw.
Jedni próbują udowodnić , że można do kampera zmieścić 8 osób i znaleźć takiego do DMC3500 , który będzie miał odpowiedni wpis w papierach ..... a drudzy piszą o sensie i bezpieczeństwie takiego działania .

koder - 2015-02-01, 12:46

Koledzy to się troszkę zagalopowali.

Bezpieczeństwo wypadkowe w pełnoletnich kamperach i tak polega na modleniu się, żeby w nic nie przywalić, bo przy niemal każdej kolizji zabije nas nie brak pasów, a przelatująca lodówka itp.

Faktem jest, że na rynku są samochody poniżej 3.5t zarejestrowane na 9 osób. Są i takie zarejestrowane na 18. Oczywiście nie kampery, ale tutaj rodzi się pytanie - których sprzętów kolega potrzebuje? Odniosłem wrażenie, że jest skłonny iść na daleko posunięte kompromisy.

Wydaje mi sie, że widziałem kampery do 3.5t rejestrowane na 8 osób. Koledzy z forum piszą, ze takie mają - to jest fakt, a z faktami ciężko dyskutować nie wychodząc na trolla.

Kwestia wygody podróży i wypoczynku, która często jest podnoszona w tym wątku jest tutaj trochę off-topic. Autor pewnie zdaje sobe sprawę z koniecznyc kompromisów i dyskusje o tym nic nie wnoszą.

IAAN - 2015-02-01, 13:55

elspasoo napisał/a:
Dobra panowie, piata strona leci, a kolega dalej jest w lesie. Marzenia są po to aby je spełniać - nawet jeśli czasem trzeba zrobić prawko C:
http://suchen.mobile.de/w.../204333713.html


Takiego samego jak z tego linku miałem tylko fiata TD był to mój pierwszy kamper i też był zarejestrowny na 8 osób jego masa własna na pusto była 2860 kg z tego co pamiętam a dmc 3100 kg .Może w latach gdy go produkowali było to normą ,teraz nie odważył bym się nim wyjechać na ulicę .Miał pasy w kabinie i biodrowe na ławce przy stoliku przodem w kierunku jazdy .jednak był zarejestrowany na 8 osób ,Kilku kolegów z tego forum też ma podobne kampery i jakoś się tym nie przejmują albo nie myślą o tym jednak wszystko to jest do czasu .
Dopiszę że kilka osób jeździ takimi kamperami jak z linku lub bardzo podobnymi i one twierdzą że ich masa własna jest gdzieś ok 2600 kg jeśli to prawda to do 3100 brakuje 500 kg ,wiec może pokusić się o podwyższenie dmc tego przykładowego auta do 3500 kg i wtedy jego ładowność będzie bliska 900 kg ,co moim zdaniem wystarczy po odjęciu wagi osób zostaje jakieś 500 kg luzu na pakunki.
Zaraz ktoś powie że nie można podnieść DMC a ja powiem że tego konkretnego przypadku można koszt to coś ok 3000 zł .Jednak trzeba to robić w Niemczech przed sprowadzeniem auta do Polski .
Trzeba się jednak dobrze przyjrzeć aby nie założyć kolejnego tematu remont campera . Capoman ma podobnego tylko jego dmc to 3400 kg i jeszcze kilku by się znalazło .
EBRP670 jak twój wygląda daj jakieś foto pewnie podobnie
Ja na 1 wyjazd pojechałem w dwie rodziny w sumie 7 osób do Chorwacji przez Węgry i daliśmy radę ,na kempingu 2 osoby spały w namiocie

EBRP670 - 2015-02-01, 18:26

:stop:
IAAN - 2015-02-01, 18:38

EBRP670 napisał/a:
:stop:

nie rozumiem tego stopu ,czyż byś nie miał żadnego zdjęcia

Gorczański dziad - 2015-02-13, 15:40

Czas na podsumowanie ostatnich działań.
Oglądnąłem cztery kampery, przeprowadziłem kilka rozmów telefonicznych w tym z kolegami z forum, napisałem kilka PW, przejrzałem dziesiątki ogłoszeń, co nieco przeczytałem. Przejrzałem ponownie założony przeze mnie temat oraz przeanalizowałem udzielane mi porady.
Efektem tych działań jest krystalizacja spojrzenia na temat.
Teraz wiem czego szukam a nie tylko wydaje mi się co mogło by być dobre.

Założenia nieznacznie muszę zmienić:
-kamper może mieć ok. 7 m długości. 6 do 6,5m może nie wystarczyć.
-marka samochodu dowolna
-nie wjadę wszędzie tam gdzie bym chciał, ale jak już się nauczyłem kamper to sztuka
kompromisów

Kluczowe parametry to:
- DMC musi być 3500, z mniejszym nie uda mi się przerejestrować na ośmioosobowy
- jak najmniejsza masa własna.
Czyli biorąc pod uwagę powyższe dwa czynniki ładowność musi mieć jak największą.

- zabudowa części mieszkalnej: dwa stoliki, najlepiej koło siebie.
wszystkie miejsca siedzące, przodem i tyłem do kierunku jazdy, nie mogą być bokiem.
- dobrze aby miał jak najwięcej pasów, pozwoli to zmniejszyć koszty mocowania kolejnych. Docelowo ma być osiem miejsc z pasami.
- oczywiście nie będzie garażu, anteny sat. klimatyzacji

Dziękuję za propozycje zakupu większego kampera powyżej 3,5 t oraz zrobienia prawa jazdy kategorii C, trafne uwagi. Myślę, że i tak czeka to mnie w przyszłości, jak dzieci podrosną i nadal będą chciały spędzać wakacje z rodzicami. Na razie są to maluchy i jest ich piątka a nie szóstka.
Kupuję pierwszego kampera nie jest to samochód na całe życie, puki co wystarczy taki jak opisałem powyżej. Jeśli za kilka lat okaże się być za ciasny pomyślę o małym autobusie.

Aulos - 2015-02-13, 17:05

Powodzenia w poszukiwaniach, będziemy Wam kibicować. :spoko
poptek - 2015-02-13, 18:02

Trzymam kciuki za znalezienie odpowiedniego autka, które pogodzi wszystkie Twoje kompromisy. ;) :spoko
donald - 2015-02-13, 18:19

No to do boju Dziadu...powodzenia :spoko
slawwoj - 2015-02-13, 19:51

Jak kupisz to daj znać na forum.
Powodzenia !

silny - 2015-02-13, 20:06

Hej , Dziad , kolega mój dobry lata juz jezdzi dmc 3500 a realnie ponad 4 i nie mial nigdy problemow , najwyże mandat za przeładowanie , :spoko
Aulos - 2015-02-13, 22:14

Dzisiaj trafiłem na takie ogłoszenie:
http://otomoto.pl/mercede...-C35510310.html

KrzySówka - 2015-02-14, 08:57

Trzymam kciuki za zakup który spełni Twoje oczekiwania i czekamy na zdjęcia nabytku . Pozdrawiamy :spoko
MirekKliny - 2015-02-16, 21:37

Czytam i uważam że dasz rade.
Kolega wczesniej pisał że ma , Gfizyk tez szukał i znalazł 8 os lorda.
Ja mam 6 os i 8 tez by było ok. Zauważcie jedną rzecz mowimy o 2 dorosłych i reszta dzieci.

Imo: max zabudowa na kwadraciaku lub nowszy u mnie dł 6,4-6,6 zalezy jak mierzyc na lordzie to samo. Jesli chcesz byc ok z wagą to szukaj silnika 1,9t a nie 2,5.
O rowerach zapomnij.

Dlaczego ci tak radze: moj kamperek załadowany na 3-4 tygodniową wyprawę, 4 os, full w zbiornikach, bagaznikach z rowerami i karnistrami z dodatkowa wodą i paliwem na wszelki... z silnikiem 1,9td wjazd na wagę 3360kg, teraz moze nieco ciezszy bo pneumatyka na tyle i solar na dachu. odejmnij na rowery ok 60kg i masz wage 3300 z 4 osobami i zostaje ci nadal 200 na twoje 4 pozostałe z ubraniami i pieluchami itd itp.

Pomysł z dwu osobowym siedzeniem jest fajny masz juz 7 a jak "wznowicie" produkcje to pomyslisz o kolejnym miejscu.

Ze spaniem sie nie przejmuj u mnie na łózku królewkim czy jak je tam zwą, żona z 2 dzieciaków się wysypia zostaje alkowa (min 2 os) i wyrko po rozłożeniu stolika (2os).

I jak bedzeisz ogladał kamperki to zwróć uwagę jak sie opróżnia fekalia, jak jest kaseta to ok, ja sie spotkałem że miał gościo stały zbiornik i musiał na opróżnienie kota całym domkiem jechac. Nie wiem czy to było oryginalne czy ktos tak zrobił ale jak dla mnie dość uciązliwe rozwiazanie.


Pozdrawiam

Wojciechu - 2015-02-16, 22:23

Mirek - przy każdym spotkaniu mówię Ci, że wymarzony kamper to składak - z zabudową danego typu, samochodem odpowiedniej marki, silnikiem z odpowiednią mocą, prostotą budowy i niezawodnością. Twoja zabudowa jest prawie idealna - a jak ktoś pokombinuje ze spaniem nad "francuskim " łóżkiem to i sporo ludzi zmieści. :spoko
IAAN - 2015-02-17, 19:32

Dlaczego ci tak radze: moj kamperek załadowany na 3-4 tygodniową wyprawę, 4 os, full w zbiornikach, bagaznikach z rowerami i karnistrami z dodatkowa wodą i paliwem na wszelki... z silnikiem 1,9td wjazd na wagę 3360kg, teraz moze nieco ciezszy bo pneumatyka na tyle i solar na dachu. odejmnij na rowery ok 60kg i masz wage 3300 z 4 osobami i zostaje ci nadal 200 na twoje 4 pozostałe z ubraniami i pieluchami itd itp.

A powiedz kolego ile ten twój Ducato '92 Dethleffs ma wpisane w dowodzie w pozycji F1 i F2

MirekKliny - 2015-02-18, 13:08

F1-3500kg, f2-3500kg

Mam nadzieję że zaspokoiłem twoją ciekawość IAAN.

Uprzedzajac dalsze pytania .G-2390kg, O1-750, na wage nie wjeżdzałem na pusto wiec nie potwierdzam zgodnosci i niezaprzeczam.

Trzymam sie wersji wczesniej napisanej :ok

IAAN - 2015-02-18, 16:25

MirekKliny napisał/a:
F1-3500kg, f2-3500kg

Mam nadzieję że zaspokoiłem twoją ciekawość IAAN.

Uprzedzajac dalsze pytania .G-2390kg, O1-750, na wage nie wjeżdzałem na pusto wiec nie potwierdzam zgodnosci i niezaprzeczam.

Trzymam sie wersji wczesniej napisanej :ok

Tak to mi wystarczy rzadko który kamper na ducato z tego rocznika ma 3500kg większość to 3100 a nawet 2800 .
Przy 3500 istnieje jakaś ładowność

Gorczański dziad - 2015-03-03, 22:19

Udało się, kilka dni temu kupiłem kampera.

Pierwsze wrażenie, które jeszcze nie minęło, to że jest olbrzymi. Prawie 7 metrów długości plus bagażnik na rowery i ponad 3 metry wysokości. Prowadząc go czuć jego masę ale i moc. Bardzo pozytywne wrażenie. Po płaskim terenie spokojnie rozpędza się do 100 km/h i myślę, że może jeszcze trochę więcej, na podjazdach również sobie dobrze radzi a w mieście bez problemów wyprzedzam niedzielnych kierowców.
Jazda cudowna, koła bliźniaki, do tego poduszki pneumatyczne. Na nierównościach, dziurach i koleinach kamper majestatycznie się buja, jakby płynął. Sama przyjemność z jazdy.
Robiłem już pierwsze testy jazdy i parkowania w centrum Krakowa, było nieźle. Parkowałem i zawracałem z pomocą żony jak i sam. Nie chwaląc się daję radę. Moje obawy czy poradzę sobie z tak dużym autem mijają.

Teraz konkrety:
Ford transit z 1995 roku. 3,5 dmc, zabudowa Granduca, na razie sześcio osobowy, wkrótce ośmio. Bardzo dużo miejsca w środku, dwa stoliki, łóżka piętrowe. Wyposażenie standardowe dodatkowo wspomniane poduszki i solar, jest telewizor, którego nie mam nawet w domu. Bardzo korzystny stosunek masy własnej do dmc.
Dużo lepiej prezentuje się na żywo niż na zdjęciach z ogłoszenia, zwłaszcza zabudowa, meble bez zarysowań. Po prostu cudo, miód i malina.
Jedyny minus, który znalazłem to zbiornik paliwa, tylko 60 litrów.
Kupiłem go dzięki koledze z forum TomkowiM, który zechciał mi go sprzedać.

Dokładniejszy opis postaram się zamieścić w odpowiednim do tego dziale.
Aha, kamper posiada prześliczne firanki i zasłony uszyte przez mamę Tomka, którą serdecznie pozdrawiam :spoko

ZEUS - 2015-03-03, 22:51

gratuluję... (ja trochę powątpiewałem w szybkie powodzenie "misji" :( tym większe gratulacje)... :szeroki_usmiech oczywiście zdjęcia musisz :-P zamieścić :lol: :brawo:
rosomak - 2015-03-03, 23:10
Temat postu: ..zakup i adaptacja kampera7
Ford transit z 1995 roku. 3,5 dmc, zabudowa Granduca, na razie sześcio osobowy, wkrótce ośmio.
Jedyny minus, który znalazłem to zbiornik paliwa, tylko 60 litrów.''


...to miłych wrażeń z kamperowania, może pokażesz go w Cz-chowie. O paliwo się nie martw
abyś tylko miał kasę na nie, cieszę się, że będzie 8-mio osobowy, Pozdrawiam, rosomak

Aulos - 2015-03-03, 23:17

Gratuluję zakupu i życzę, by spełnił oczekiwania, zawożąc Was w najdalsze zakątki Europy. Czekamy na fotki. :spoko
Johny_Walker - 2015-03-03, 23:23

Gratulacje i poinformuj nas o metodzie zwiększenia ilości pasażerów. Nie chodzi oczywiście o metody stosowane w sypialni, ale te w Wydziale Komunikacji. ;)
Bronek - 2015-03-03, 23:26

http://www.camperteam.pl/...db3841c961c594f


Gratulacje, za odwagę szczęście i konsekwencje w działaniu

Masz bliźniaki, to chyba musisz pamietać o innych opłatach na bramkach?
Ale to pikuś.
:kwiatki:

donald - 2015-03-04, 11:06

Gratulacje Dziadu..teraz to już z górki. . :spoko
Załoga G - 2015-03-04, 14:59

Gratulujemy, widziałem na fotkach TomkaM, że w szoferce są już 3 miejsca to bardzo dobrze dla Was.
Jeżeli uda cię się przerejestrować na 8 (ja mam na 7) a masz DMC 3,5, to po dobrym odchudzeniu kamperka powinno się wszystko udać, Układ masz taki jak my te dwa stoliczki to super sprawa bo można przy tym mniejszym z żonką kawę wypić jak reszta jeszcze śpi.

Nie poddawaj się, niektórzy tutaj powinni się wstydzić swoich postów. Tych którzy doradzali sprawy bezpieczeństwa bardzo szanuję. Takie docinki o nieodpowiedzialnym rodzicielstwie, kiedy mamy prawdziwy kryzys demograficzny (twierdzę, że głownie z wygody a nie z biedy) są
bardzo chamskie. To właśnie Ty chcesz podróżować z Rodziną i być z nimi cały czas wtedy gdy masz najwięcej czasu wolnego a nie wysyłać ich na kolonie czy innej przechowalni. To bardzo odpowiedzialne. Ja mam 3 dzieci i na ostatnich wakacjach przez 33 dni zrobiliśmy 10tys.km, to były nasze najpiękniejsze wakacje, nie wiem czy kiedykolwiek będą lepsze. Chociaż kosztowało nas to wiele wyrzeczeń to nie żałuję ani jednej sekundy i ani jednej złotówki. Caravaning to trochę cygańskie życie ale piękne bo Rodzina jest razem. Inni mają takie hobby, że zostawiają Źonę z dziećmi i z kumplami jadą na ryby, to dopiero odpowiedzialność. Jak jestem na campingach to mówię do żony "popatrz na tych staruszków siedzą w dwójkę przed kamperem i mają totalny spokój" a ona na to a Ty byś teraz tak siedział spokojnie jakbyś dzieci w domu zostawił? Na wszystko w życiu jest czas, kiedyś będziemy tak siedzieć a może uda się tak jak Naszemu koledze, któremu zazdroszczę i podziwiam czyli "RV Riders -kamperowa rodzina z Koszalina"
Pozdrawiam i życzę wielu wspaniałych chwil z Rodziną.

eler1 - 2015-03-04, 16:37

Gratulacje jedna jest to możliwe :-P :spoko
Gorczański dziad - 2015-03-04, 19:09

Czas na podziękowania.
Przede wszystkim dla TomkaM, za zaproszenie do siebie w celu pokazania mi zabudowy swojego kampera, następnie za szczerość oraz wytrwałość i poświęcony czas podczas nauczania mnie obsługi.
Ostatecznie za tak cudownego kampera.
Rosomakowi za zaproszenie do siebie i pokrzepiające słowa. Tak jak się umawialiśmy spotkamy się na pielgrzymce.
Dla wspomnianych kolegów zaległe :pifko

Dziękuję wszystkim za wyrażenie opinii, wiele z powyższych postów pomogło mi osiągnąć zamierzony cel.
Pozostało jeszcze zamontować pasy i zwiększyć ilość osób w dowodzie rejestracyjnym. Po zakończeniu zdam relację.

TomekM - 2015-03-04, 19:18

I zaproś tu takiego na oglądanie kampera to ci go zaraz zwinie! Ludzie uważajcie na niego! ;)
Niech służy długie lata a potem się jeszcze dobrze sprzeda!

Załoga G - 2015-03-04, 19:23

Tomek a Ty teraz to czym będziesz jeździł?
TomekM - 2015-03-04, 19:46

Rowerem. No chyba, że coś ciekawego znajdę. Jestem w fazie poszukiwań.
marekoliva - 2015-03-04, 21:28

TomekM napisał/a:
Rowerem. No chyba, że coś ciekawego znajdę. Jestem w fazie poszukiwań.


Też się umów na oglądanie, teraz już wiesz jak z oglądania wyjechac kamperem :spoko

TomekM - 2015-03-04, 21:35

marekoliva, to kiedy mogę przyjechać? ;)
marekoliva - 2015-03-04, 21:39

TomekM napisał/a:
marekoliva, to kiedy mogę przyjechać? ;)


Wiesz mój tak kiepsko wygląda, nie ma co oględać :lol: poszukaj lepszego :spoko

RVrider - 2015-03-08, 22:03

Załoga G napisał/a:
Jak jestem na campingach to mówię do żony "popatrz na tych staruszków siedzą w dwójkę przed kamperem i mają totalny spokój" a ona na to a Ty byś teraz tak siedział spokojnie jakbyś dzieci w domu zostawił? Na wszystko w życiu jest czas, kiedyś będziemy tak siedzieć.

Nie bój ,nie bój :szeroki_usmiech jak ci ta twoja trójeczka przyprowadzi po swojej trójeczce, to dopiero będziesz musiał kampera szukać,a nie jakieś pierdzenie w stołek :haha: przed kamperem. ......Sama słodycz :spoko Pozdrawiam gratuluje zakupu i do zobaczenia w trasie.

darek 61 - 2015-03-08, 23:24

Gorczański dziad napisał/a:


Prawie 7 metrów długości plus bagażnik na rowery i ponad 3 metry wysokości.

koła bliźniaki, do tego poduszki pneumatyczne.

Teraz konkrety:
Ford transit z 1995 roku. 3,5 dmc, zabudowa Granduca, na razie sześcio osobowy, wkrótce ośmio. Bardzo dużo miejsca w środku, dwa stoliki, łóżka piętrowe. Wyposażenie standardowe dodatkowo wspomniane poduszki i solar, jest telewizor, którego nie mam nawet w domu. Bardzo korzystny stosunek masy własnej do dmc.


Z ciekawości pytam ile wynosi rzeczywista masa własna.

TomekM - 2015-03-08, 23:56

Pozwolę sobie odpowiedzieć w imieniu obecnego wlasciciela: 2820kg z połową wody i paliwa. Do tego trzeba doliczyc: poduszki pneumatyczne, solar i telewizor.
Ważyłem osobiście.

darek 61 - 2015-03-09, 00:07

TomekM napisał/a:
Pozwolę sobie odpowiedzieć w imieniu obecnego wlasciciela: 2820kg z połową wody i paliwa. Do tego trzeba doliczyc: poduszki pneumatyczne, solar i telewizor.
Ważyłem osobiście.


To dokładnie tyle ile mój,ciekawe co w moim jest takie ciężkie.

Bigos - 2015-03-09, 01:48

darek 61 napisał/a:
TomekM napisał/a:
Pozwolę sobie odpowiedzieć w imieniu obecnego wlasciciela: 2820kg z połową wody i paliwa. Do tego trzeba doliczyc: poduszki pneumatyczne, solar i telewizor.
Ważyłem osobiście.


To dokładnie tyle ile mój,ciekawe co w moim jest takie ciężkie.


woda w ścianach :)

darek 61 - 2015-03-09, 11:18

Bigos, tak masz racje.Ale chyba przyznasz że dziwni konstruktorzy tego Forda,auto do 3,5 T. na bliźniakach.A nowemu nabywcy radze poodkręcaj te dwa koła z tyłu,zyskasz na masie i na kosztach autostradowych.Przy tej masie pojedyncze koło daje sobie radę.
McGali - 2015-03-09, 11:41

darek 61 napisał/a:
TomekM napisał/a:
Pozwolę sobie odpowiedzieć w imieniu obecnego wlasciciela: 2820kg z połową wody i paliwa. Do tego trzeba doliczyc: poduszki pneumatyczne, solar i telewizor.
Ważyłem osobiście.


To dokładnie tyle ile mój,ciekawe co w moim jest takie ciężkie.


Mój ma masę własną 2250kg - aż strach wjeżdżać na wagę

darek 61 - 2015-03-09, 11:47

McGali napisał/a:


Mój ma masę własną 2250kg


No ale wiesz, ja mam dłuższego. :haha:

Ps.więcej tematu nie drążę

McGali - 2015-03-09, 12:01

darek 61 napisał/a:
McGali napisał/a:


Mój ma masę własną 2250kg


No ale wiesz, ja mam dłuższego. :haha:

Ps.więcej tematu nie drążę


Jakbym powiedział, że mój to szatan to oczywiście skłamałbym. Nie dość, że mały to jeszcze powolny :wyszczerzony:

jarek73 - 2015-03-09, 17:47

Dziadu jeden Gorczanski czy jak się tam nazwales wychodzi na to że racja po twojej stronie jest ja napisałam że się nie da więc będąc człowiekiem prawym odszczekuje to co napisałem hau,hau wszystkiego dobrego dla Ciebie i twojej dużej rodziny. Będziesz miał Toruń po drodze zapraszam
Pawcio - 2015-03-09, 19:39

darek 61 napisał/a:
.A nowemu nabywcy radze poodkręcaj te dwa koła z tyłu,zyskasz na masie i na kosztach autostradowych.

Kolega oczywiście żartuje. Nie idź przypadkiem tą drogą :spoko

Gorczański dziad - 2015-03-11, 16:39

Proszę bardzo wklejam zaległe zdjęcia.
MILUŚ - 2015-03-11, 16:50

Jakoś znajomy ten kamperek :-P
Gorczański dziad - 2015-03-11, 17:40

MILUŚ napisał/a:
Jakoś znajomy ten kamperek :-P


Tak, nawet ma jeszcze klubowe naklejki.

Komplecik - 2015-03-11, 20:09

Gorczański dziad napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
Jakoś znajomy ten kamperek :-P


Tak, nawet ma jeszcze klubowe naklejki.

CT małopolska co prawda naklejek nie ma :) czasem spotyka się na przysłowiowej kaffce
:spoko

TomekM - 2015-03-11, 20:46

Też go kiedyś już widziałem ;)
KrzySówka - 2015-03-12, 09:04

Fajny kamper. Życzę powodzenia w adaptacji i do zobaczenia w trasie :spoko :bigok :spoko
MILUŚ - 2015-03-12, 11:42

TomekM napisał/a:
Też go kiedyś już widziałem ;)


Wiedziałem ; żeś sprzedał ale nie wiedziałem żeś zszedł na...........dziady :haha: :haha: :haha:

bercik - 2015-03-12, 21:23

Fajny kamperek. Życzę dużo radości z wyjazdów i do zobaczenia na jakimś zlocie :spoko
Gorczański dziad - 2015-04-09, 13:36

Przed tygodniem odebrałem tymczasowy dowód rejestracyjny. W rubryce S.1 widnieje cyfra 8.
Tym samym mam już kampera ośmioosobowego. [hura] :pompon: :yay: [hura] :

Cel został osiągnięty, było dużo prościej niż początkowo zakładałem.
Kluczowy był wybór odpowiedniego kampera nadającego się do dokonania w nim zmian. Tak jak pisałem wcześniej jak najmniejsza masa własna i koniecznie dmc 3500.
Potem zakup i dalej praktycznie z górki. Znalezienie odpowiedniej firmy z uprawnieniami, mogącej dokonać zmian w samochodzie, diagnosta znający przepisy a następnie Wydział Komunikacji i na koniec przykręcenie nowych tablic.

Mam to co chciałem. Kamper ośmioosobowy z ośmioma pasami dzięki czemu mogę przewozić piątkę dzieci na podkładkach i w fotelikach zapięte w pasy. Bezpiecznie i zgodnie z przepisami. Mam także jedno wolne miejsce mogące przydać się w przyszłości.
Teraz pozostało jedynie poświęcić kampera w najbliższą niedzielę w Częstochowie.

Być może napiszę w przyszłości bardziej szczegółową relację. Jeśli bym tego nie zrobił a ktoś za jakiś czas będzie chciał pójść moimi śladami proszę pisać PW.

moskit - 2015-04-09, 16:23

gratuluję zakupu a te 8 miejsce zostaw dla teściowej bo z kim będziesz się kłócił podczas podróży jak rodzicielka Twoich dzieci będzie ważyła strawę
Najważniejsze że masz to co Tobie się podoba
Życzę pięknych wypraw

kimtop - 2015-04-09, 17:46

Gorczański dziad napisał/a:
Tak jak pisałem wcześniej jak najmniejsza masa własna i koniecznie dmc 3500.


Ciekawe ile waży.Byłeś na wadze?

KrzySówka - 2015-04-09, 18:33

Gratulujemy osiągnięcia zamierzonego celu i życzymy wielu przebytych kilometrów. :kamp2 .Pozdrawiamy :spoko
fan - 2015-04-09, 18:54

Gratulacje
donald - 2015-04-09, 18:57

No i super. . Chciałeś. .masz. :-P Można? Hehe..udanych wojaży teraz. . :spoko
Rodzinka Cztery Plus - 2015-05-07, 09:38

Też kupiłem dopiero co kampera zarejestrowanego na 8/8. Układ niemal identyczny jak w tym fordzie. DMC 3,5t, masa własna 2850.
Ducato 2.8jtd, 2005, 120 tys przebiegu. Wymaga trochę nakładów, ale na tyle trudno takie auta znaleźć, że warto się pomęczyć z dopieszczeniem paru niedomagań.
W ciemno nie kupiłem - rok temu zrobiliśmy rajd po Włoszech rodziną 2+3 plus teściowa, kamperem sześcioosobowym, 6.30m długości. Było super, dzieciaki są zaprawione w wyprawach dużo mniejszym autem (ESPACE) więc kamper to było dla nich objawienie.
W międzyczasie rodzina się powiększyła do 2+4, więc ta ósemka jest może trochę na wyrost, ale zapewnia nieco większą swobodę. Szukaliśmy czegoś z dwoma stolikami do jedzenie, bo jak padało we Włoszech, część ekipy jadła w kabinie kierowcy. Fiacik ma stolik na 4 osoby i drugi dla dwóch osób, więc można swobodnie odbyć konsumpcję w komfortowych warunkach.
Generalnie to jest dokładnie to, czego szukaliśmy.
Podstawowe naprawy robi serwis (ja się jeszcze nie znam na zabudowach i ich naprawie...), natomiast mechanikę i drobniejsze rzeczy będę robił sam - w końcu osobówki naprawiam od lat ;)

ZEUS - 2015-05-07, 10:08

Rodzinka Cztery Plus napisał/a:
Też kupiłem dopiero co kampera zarejestrowanego na 8/8. Układ niemal identyczny jak w tym fordzie. DMC 3,5t, masa własna 2850.


układ rzadko spotykany :lol: ... może kilka fotek wnętrza?

Rodzinka Cztery Plus - 2015-05-07, 11:20

Fotki są w powitalni: http://www.camperteam.pl/...p=500319#500319
ZEUS - 2015-05-07, 14:44

Rodzinka Cztery Plus napisał/a:
Fotki są w powitalni

:oops: :oops: :oops:
już obejrzałem... :) powodzenia w dopieszczaniu życzę :-P ... :wyszczerzony: najważniejsze to, że spełnia oczekiwania... :)

jarekzpolski - 2015-05-12, 00:12

Gorczański dziad napisał/a:
Przed tygodniem odebrałem tymczasowy dowód rejestracyjny. W rubryce S.1 widnieje cyfra 8.


No i pięknie. Mam bardzo podobnego. Mógłbyś pokazać fote z pasami na osiem w legalu ? Byłbym wdzięczny w nieustającej ciekawości.
Przepisy (ale to nuda) masz tu
Pozdrawiam.
Jarek

EwaMarek - 2015-05-14, 21:27

Fajne auto. Sprawdź na wadze masę własną bo trochę w nią nie wierze...

Podaj fotki jak masz założone pasy.

Jeśli dzieciaka wiozę tyłem do kierunku jazdy to nie podkładam podkładki. Mam pasy biodrowe.

Marek

gfizyk - 2015-08-16, 22:12

Witam,
szkoda, że dopiero "wpadłem" na ten wątek (szukając czegoś innego) :-)
Gratuluję zakupu i realizacji planów.
Ja również stałem, przed podobnym dylematem. Planowałem zakup kampera 7-osobowego, lub 6-osobowego, którego planowałem przerobić na 7 osób. Mój watek "zakupowy" sprowadził się do ogłoszenia "kupię" i dość szybko został zakończony z uwagi na zakup właściwego pojazdu.
Zarówno Mariusz jak i Mirek, wspominali, że mam kampera, który spełniał Twoje warunki brzegowe. Więc jest już na naszym forum co najmniej trzy/cztery takie auta.
Ja kupiłem Fiata Ducato z 1990 (rej. 1991) z zabudową LMC (Lord Liberty 6400), jak sama nazwa wskazuje o długości 6,4m. Pojazd zarejestrowany na 8 osób. posiada 4 pasy (dwa w kabinie oraz dwa przy szerokim stoliku, na siedzeniach ustawionych przodem do jazdy). Pasy biodrowe. Do tych pasów mogę przypiąć foteliki plus fotelik z przodu. Czyli problemu nie ma.
Auto ma wg DR dmc 3500kg. Zważyłem Lorda z 50 litrami wody. Masa własna 3080kg. Tragedii więc nie ma. Nie pamiętam, ale masa własna chyba około 2800-2900 (wg papierów).
Auto ma dwa stoliki (szeroki i wąski). Układ siedzeń 2+4+2. Spanie - 2 na łóżku piętrowym, 3 os - alkowa, 3 na łóżku przy stoliku (szerokość się powiększa - stolik + 30cm).
Podróżujemy już drugi sezon i jest ok.
Jednym słowem - potwierdzam, że zarówno zakup, w miarę wygodne podróżowanie i spanie, a także bezpieczne podróżowanie nawet w 8 osób - jest możliwe.
Dodam, że u mnie nie problemu z prawem jazdy, gdyż jest "C", a po 5 latach jazdy vanem z budką znam wady i zalety takiego rozwiązania (B+E też jest).

pozdrawiam zatem kolejnych "wielodzietnych" i szukam wątku o autku ;-)
Link o moim autku:
http://www.camperteam.pl/...t=16706&start=0

CAPOMAN - 2015-08-17, 19:21

gfizyk napisał/a:
Pojazd zarejestrowany na 8 osób. posiada 4 pasy (dwa w kabinie oraz dwa przy szerokim stoliku, na siedzeniach ustawionych przodem do jazdy).


gfizyk- masz bardzo podobny pojazd do mojego.. tzn. pod względem ilości miejsc, układu itp.

Czy dwa pasy o których piszesz w części mieszkalnej masz z homologacjom ? (biodrowe).

Pytam- bo ja również mam zamontowane takie pasy, ale jest to "radosna twórczość" poprzedniego właściciela.
Normalnie w moim autku i roczniku to tylko z przodu....

gfizyk - 2015-08-17, 22:44

Pasy są oryginalne, zamontowane do podłogi :-) Właśnie pracuję nad pasami biodrowymi, ale bezwładnościowymi.
Dodam, że bezpieczeństwo jest dla mnie dość istotne, a przepisy - dość bliskie z racji wykonywanego zawodu ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group