|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi
erikson - 2015-01-29, 12:19 Temat postu: pompa wtryskowa ducato II 2.5/8 tdi mam pytanko,w ducato jest pompa wtryskowa ktora ma sterowanie z jakiegoś modułu który jest przy filtrze paliwa-co to za moduł i dlaczego jak odłączam wtyczkę nic sie nie dzieje?( jak jest u was),przy tej pompie jest przyspieszacz konta wtrysku(u mnie urwane ciegno)taki jak na tej aukcji http://olx.pl/oferta/sprz...D5-ID56vV1.html ,jak ręcznie przyspieszę to tez nic sie nie dzieje-czemu?,czy ten przyspieszacz jest sterowany elektrycznie-skąd idą kable i czy po osiągnięciu odpowiedniej pracy jest np odcinany prąd na ten przewód?,pytam bo u mnie nic tam nie dochodzi i nie widze luźnego kabelka.
SlawekEwa - 2015-01-29, 16:32
erikson napisał/a: | w ducato jest pompa wtryskowa ktora ma sterowanie z jakiegoś modułu który jest przy filtrze paliwa-co to za moduł i dlaczego jak odłączam wtyczkę nic sie nie dzieje? |
Daj zdjęcie tego modułu, ale podejrzewam, że jest taki sam sterownik egr o który pytałem parę lat temu /nie mogę wkleić linka z naszego forum na ten temat/
może tak -podwozia - technika i eksploatacja- FIAT- sterownik dukato 2.8idTD
tom-cio - 2015-01-29, 16:55
Erikson,daj zdjecia,ale chyba chodzi ci o zmiane kąta wtrysku,w sumie to wplywa na spalanie tylko,ale tez nieznacznie,dziala to tak ze po wzroscie temperatury pojawia sie napiecie 12v i to ciegno powinni przestawic sie powoli.U mnie przestalo dzialac jakis rok temu, zatarla sie pompka,ustawilem jak na zimnym,pali zawsze i tak jezdze,zreszta wszystkie elektroniczne zabawki poodcinalem,no i mam spokoj ,wiem ze za granica nie stane ,bo np imo da du....,pozdrawiam
SlawekEwa - 2015-01-29, 17:03
tom-cio napisał/a: | U mnie przestalo dzialac jakis rok temu, zatarla sie pompka,ustawilem jak na zimnym,pali zawsze i tak jezdze,zreszta wszystkie elektroniczne zabawki poodcinalem,no i mam spokoj ,wiem ze za granica nie stane ,bo np imo da du... |
Dokładnie tak samo w moim. Tylko dodałem jeszcze "ręczny gaz" jak w mercu 123, bo na zimnem obroty ciut przymałe
Gewehr - 2015-01-29, 17:21
Na przyspieszacz idzie plus po stacyjce. W przyspieszaczu jest grzałka i rozgrzewa jakiś wosk, który następnie wysuwa bolec popychający cięgno w pompie. Były też wersje z zasilaniem ze sterownika świecy płomieniowej. Przewód zasilania przyspieszacza, wychodzi z wiązki na pompę, tam gdzie idą przewody na IMO. Trzy piny, to imo pompy, a pojedynczy to przyspieszacz. Czasami jest również z nimi jeszcze jeden przewód zakończony jedną małą kostką. Jest on nie wykorzystany. Dalej ta wiązka idzie do rozrusznika. Mogłem się gdzieś pomylić, piszę z pamięci
Przy filtrze paliwa, jest jedynie sterownik EGR. Daj fotkę, to potwierdzę na 100%
erikson - 2015-01-29, 17:59
Moj silnik ze swieca płomieniową, ten sterownik to to http://allegro.pl/sterown..._Komputery-4145 ,a ten siłownik to to http://allegro.pl/iveco-s...5012082110.html ,na dzien dzisiejszy mam urwane te cięgno( ja mam wersje zamiast sztywnego cięgna linkę) , co mam z tym zrobic przy pompie na stałe aby było dobrze,aby przestawić wajchę obok tego ustrojstwa musiałbym je zblokować drutem na stałe,bo inaczej odbija spowrotem.Gdy wajcha jest na luzie , to jest ustawione na ciepły silnik czy odwrotnie na zimny? Pogubiłem sie jak ma to byc. Mam taka pompe( silnik 110KM z katalizatorem) http://allegro.pl/fiat-du...4982817346.html , a urwana mam linke jak przy tej pompie http://allegro.pl/fiat-du...4971203996.html
erikson - 2015-01-29, 18:50
znalazłem podobny temat i troszkę mi sie rozjaśniło w głowie jak to ma być http://www.elektroda.pl/r...5796882#5796882 ,czyli na dzis mam opcje-lato
Gewehr - 2015-01-29, 23:50
Możesz wykręcić ten przyspieszacz, a następnie odkręcić 2 śruby na imbus 5. Tylko uważaj, tam jest mocna sprężyna! Jak odkręcisz, to wyjmiesz element do którego była przymocowana linka. Obetnij pozostałość linki i w jej miejsce przyspawaj np. szprychę rowerową. Temat tak przerabiałem i zawsze działało. Zresztą w późniejszych wersjach robili pręt zamiast linki. Po złożeniu, na zimnym silniku, ma być dźwignia na maksa naciągnięta, a dopiero po rozgrzaniu odpuszczać. W lato przyspieszacz jest niepotrzebny, jak przyjdą mrozy, możesz mieć problem z odpaleniem. On przyspiesza wtrysk.
Sterownik jest od EGR i bez niego auto będzie chodziło. Możesz wywalić ten sterownik i zaślepić EGR. Będzie silnik lepiej chodził, tyle że będzie mniej ekologiczny
SlawekEwa - 2015-01-30, 07:30
Jak tak to i wywal kata też silnik będzie lepiej chodził i parę złotych idzie przytulić
erikson - 2015-01-30, 09:16
na dzis to EGR mam wywalony ,w zimie te auto jest nie jeżdżone,odpalam sporadycznie bo nie działa płomieniówka i ten wyprzedzacz-jak zimny to pare minut pokopci zanim sie nagrzeje niestety,moze to jakos kiedys przerobie,dzieki za rady.
SlawekEwa - 2015-01-30, 09:47
Do -5stopni płomieniówka nie jest potrzebna. Po odpalenu przytrzymaj obroty parę minut tak na 850-900.
erikson - 2015-01-30, 12:43
u mnie chwile pokołysze silnikiem,potrzymam tak jak piszesz na 1000 i po 20s jest juz OK.pomysle tylko nad ręcznym wyprzedzeniem kata aby sie tak nie mordował jak juz bede chial go w zimie odpalic.
Gewehr - 2015-02-03, 19:02
Dziś rozbierałem pompę i zrobiłem Ci trochę fotek.
Na pierwszym zdjęciu, masz nowy typ przyspieszacza. Zrezygnowali z linki i zastosowali pręt.
Druga fotka, przedstawia rozebrany na części element przyspieszacza. Widać sam pręt, jak i sprężyny.
Na trzecim zdjęciu, widać efekty długotrwałego nie odpalania silnika. Woda zawarta w paliwie, spowodowała korozję metalowych elementów w pompie wtryskowej.
Edit: Zdjęcia wstawiły się w odwrotnej kolejności. Próbowałem na wszystkie sposoby i zawsze się tak ustawiają
erikson - 2015-02-04, 17:33
dzieki za fotki,ale przerobie chyba na ręczne
Gewehr - 2015-02-05, 00:24
erikson napisał/a: | dzieki za fotki,ale przerobie chyba na ręczne |
Po co się cofać w ewolucji... Sprytny mechanik, zrobi to w godzinę i nie będzie więcej kosztowało jak 100zł. Dopiszę jeszcze, że ten automacik cofa się również bez prądu. Potrzebuje tylko więcej czasu. Ciepło z silnika go wypycha.
janek50 - 2015-02-05, 17:30
ja mam problem z pompą bo mi cieknie paliwko ,nie leci jeszcze ciurkiem ale tak jak jest gorący to kropla na minutę. Mam pod pompę wsadzony przecięty kanisterek 5 litrowy po płynie do spryskiwaczy żeby nie kapało na parkingu i tak przez 3 miesiące nazbiera sie z 2 litry paliwka,wtedy biorę strzykawkę 100ml i wyciągam paliwko i do baku.
Cieknie mi na tym cięgnie od przyśpieszacza kąta i tu mam pytanie , czy muszę wyciągać całą pompę czy wystarczy tylko odkręcić nakrętkę od mocowania cięgna ,chyba to jest 10,tka i te dwie śrubki co idą po skosie ,dwa imbusy,
chodzi mi o tę nakrętkę../\ chyba M10, na środku pompy .
przepraszam autora zdjęć że pozwoliłem sobie na skopiowanie i wykorzystanie jego fotki, mam nadzieję że nie bedziesz miał mi za złe,
Gewehr - 2015-02-05, 20:33
Ja bym wyjął pompę. Raptem to 10 minut, a jest pewność że syfu tam nie naleci.
Żeby uszczelnić dźwignię, należy najpierw odkręcić nakrętkę na klucz nr 10. Tu uwaga! Dźwignia pasuje w wielu położeniach i jest pod nią sprężyna. Zaznaczamy położenie dźwigni względem ośki! Zapamiętujemy jak była założona sprężyna! Będzie łatwiej nam złożyć. Zdejmujemy dźwignię i odkręcamy dwa imbusy na klucz nr 5. Jeden imbus, trzyma blachę ograniczającą. Ona również musi być dobrze ustawiona. Można zaznaczyć jej położenie, przed odkręceniem. Jak już mamy odkręcone, wyjmujemy całość.
Wyjmujemy ośkę z tulejki. W tym aluminiowym dekielku, mamy oring i specjalną podkładkę. Jeśli ośka nie jest wytarta, wymieniamy oring i wsuwamy ośkę. Przed wsunięciem ośki, smarujemy oring i ośkę, cienką warstwą wazeliny technicznej. Podkładka która tam jest, nie może być wytarta i skorodowana. Nie zmieniamy jej na inną. Ważna jest jej grubość. Jeśli ją zmienimy na inną wymiarowo, będzie ciekło! Wiem z doświadczenia, że jak się założy się oring nie oryginalny, też będzie ciekło Jak już będziesz miał pompę na stole, uszczelnij od razu manetkę gazu. Nie będziesz już musiał tego robić. Bardzo często one również ciekną. Częściej niż przyspieszacz.
Pamiętaj aby złożyć wszystko tak jak było. Powodzenia
Edit: Zapomniałem napisać. Pod aluminiowym dekielkiem, też jest oring. Nie jest to zwykły, tylko o przekroju kwadratowym. Kup sobie zestaw uszczelek tej pompy, będziesz miał tam wszystko.
janek50 - 2015-02-05, 22:18
wielkie dzięki Gewehr,
SlawekEwa - 2015-02-05, 22:18
Gewehr napisał/a: | ak już będziesz miał pompę na stole, uszczelnij od razu manetkę gazu. Nie będziesz już musiał tego robić. Bardzo często one również ciekną. Częściej niż przyspieszacz. |
Tu wymień mosiężną tulejkę ośki manetki, bo często jest wytarta i wymiana samego oringu pomoże na krótko.
Gewehr - 2015-02-05, 22:24
Jak kupi zestaw, to będzie i tulejka
woycieh - 2017-11-27, 18:56
Witajcie! Najpierw przepraszam, że tak wpadam z butami i od razu nie na temat, ale mam nóż na gardle i szukam wszędzie pomocy.
Pytanie dot. pompy wtryskowej - padła w moim blaszaku 2.8idtd, niestety nie nadaje się do regeneracji. Mechanik podsunął mi dwa numery i mam szukać tylko tych (0460424164 lub 0460424221). Problem w tym, że takich absolutnie nigdzie nie ma. Znalazłem kilka innych na sprzedaż, są z tego samego silnika, na zdj. też wygląda to wszystko 'na oko' tak samo. Pytanie, czy to oznaczenie jest naprawdę tak ważne czy mogę wziąć w ciemno jakąkolwiek z 2.8idtd?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź!
PS. Camperteam obserwuję od dawna, aktualnie jestem na etapie przebudowy VW T4 na wysokiego z dachem Reimo. Jeśli wszystko pójdzie gładko to niedługo 'ujawnię się' też na forum z postępami prac - będzie bardziej na temat forumowy niż w tym wątku
amples - 2017-11-27, 20:35
woycieh napisał/a: | Problem w tym, że takich absolutnie nigdzie nie ma | Jak to nigdzie nie ma aTO nówka tylko 8k
woycieh - 2017-11-27, 20:44
Tak, TO akurat też widziałem ale raczej celuję w używkę, moje ducato kosztowało tyle co ta pompa
|
|